Työkaverin käytös muuttunut

Anonyymi

Meillä meni tiimikaverin kanssa todella hyvin alkuun, jutut osuivat yhteen ja komppasimme hyvin toisiamme. Ajattelin jopa, että olisimme lähes ystäviä.
Eräässä rennossa illanvietossa kerroin eräästä asiasta elämässäni, josta ei olisi ehkä kannattanut kertoa. Kysyin jälkeenpäin, ettei 10v takaisen juuri täysi-ikäisen typerän päähänpiston takia hänen mielikuva minusta muuttunut ja hän sanoi, ettei tietenkään ja ettei ole pikkusieluinen ja luottamuksella kerroin sen hänelle. Tästä illanvietosta on kolmisen kuukautta.
Nyt pari viikkoa sitten sattui eräs tilanne, jossa hän tuli moittimaan minua asiakkaiden kuullen, että ei noin toimita. Otin asian samantien asiallisesti puheeksi hänen kanssaan ja hän ymmärsi ja sanoi, että joo joo, hän arvioi väärin annetaan olla ok. Nyt hänen käytösksensä on muuttunut. Ei juuri juttele, välttelee jne. Samoin toisen tiimin parin työntekijän käytös minua kohtaan on muuttunut. He toki ovat hyvää pataa muutenkin ja työpaikalla on tavallaan kaksi kuppikunta, itse en kuulu oikein kumpaakaan.
Nyt pelkäänkin, että tämä tiimikaveri on ruvennut juoruamaan minusta jotain näille muille ja tulevassa kehityskeskustelussa kertoilee pomolle jotain.
Mitä tässä tilanteessa pitäis tehdä? Tai onko muilla kokemusta, että työkaveri levittää teitä juttuja tai keksii vähän lisää siihen? Odottaa vaan ilmeisesti, että tuleeko jotain juoruja tjn?
Pelkään, että hän pilaa maineeni ja pomo ottaa juttusille, jos hän tämän menee kertomaan, kun tuntuu ottaneen lujille, kun tulkitsi tilanteen väärin. Tiimikaveri on toki lähtemässä tuosta todennäköisesti kahden kk päästä.
Oppipahan kantapään kautta, että ikinä työkavereille ei kannata kertoa mitään henkilökohtaista, edes menneistä ajoista.

3

671

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Joo ei kannata kaveerata vaan tekee vain duunit ja häipyy kotio.

Ei voi kehenkään luottaa työmaalla kun puukkoa tulee kuitenkin selkään.

• Anonyymi

Jep, huomasin.
        En tiedä onko vaaraa vai ei ja vaikuttaisiko se asia mihinkään, mutta olen vain tällainen murehtija.
        Toki tiedän myös hänestä erilaisia asioita, kun hänkin on jotain kertoillut mm. lenkillä ollessamme, mutten tahtoisi olla ilkeä ja olenkin koittanut pysytellä niistä kuppikunnista erossa. Parempi kun on tullut "molempien puolien" kanssa juttuun.

-ap-

• Anonyymi

Naulankantaan täysosuma! Kavereita ei haeta työpaikoilta joiden kanssa eletään vapaallakin ja kaikkialla.
        Työ on työtä ja hoitaa sen ja kun työ tehty niin omiin arkisiin juttuihin niin jaksaa sitä "työkaveriakin" siinä työssä paremmin.

Joillain työkavereilla on ajatuksena että ollaa todella kavereita ja kun nyt tunnetaan niin kyläily on upeaa ja mökillä oleilu yhdessä jne.? Lomat myös hyvä yhdistää...

Terve etäisyys työkavereihin on oikeasti tervettä! Roikkujat alkaa haukkumaan jopa törkeillä nimityksillä kuten, "joku neste on noussut päähän" jne. kun ei vapaalla olemista hänen ympärille kehitä?
        On tultu näyttämään puhelinlaskujakin miten paljon on soittanut minun numeroon ja minä erittäin vähän?

Ex työkaveri osteli lainalla erinäistä elektroniikkaa kotiinsa ja miesporukassa haukkui meikäläistä kun en osta mitään uutta koskaan? No pakko avautua että en osta velaksi kuten hän....

Siitä alkoin erotus meidän välillä, selkeästi ja viimeinkin pysyvästi!
        Pidän tilanteesta!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas

Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei
      Tv-sarjat
      21
      1371
    2. 71
      1359
    3. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      108
      1265
    4. Mies joka on oikeasti kiinnostunut

Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää
      Ikävä
      133
      1261
    5. Kunnanhallitus

Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.
      Puolanka
      67
      1059
    6. Onko nyt kaikki asiat käyty läpi?

Mun mielestä on👍
      Ikävä
      109
      1009
    7. Rauha, sopiiko

Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.
      Ikävä
      94
      967
    8. Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys

Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev
      Sinkut
      182
      933
    9. Minkä kappaleen

haluaisit soivan, kun astellaan alttarille?
      Ikävä
      89
      896
    10. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      45
      881
    11. Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!

Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle
      Ikävä
      66
      811
    12. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      50
      706
    13. Vieläkö tykkäät

Minusta niin paljon että olisit valmis?
      Ikävä
      43
      676
    14. Tykkäätkö minusta

Mies vai et? -nainen
      Ikävä
      58
      663
    15. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      70
      646
    16. Olit hyödytön.

Mulle hyödytön..
      Ikävä
      98
      638
    17. Humppila korvasi johtajia tekoälyllä

https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 150
      Maailman menoa
      87
      628
    18. Perhoseni (miehelle)

Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r
      Ikävä
      123
      622
    19. Uskaltaisitko

Tavata kaivattusi tässä tilanteessa?
      Ikävä
      67
      596
    20. Olen tavattavissa

tänään klo 17-02 siinä ravintolassa. Tulethan sinäkin?
      Ikävä
      53
      587
    Aihe