Työkaverin käytös muuttunut

Anonyymi

Meillä meni tiimikaverin kanssa todella hyvin alkuun, jutut osuivat yhteen ja komppasimme hyvin toisiamme. Ajattelin jopa, että olisimme lähes ystäviä.
Eräässä rennossa illanvietossa kerroin eräästä asiasta elämässäni, josta ei olisi ehkä kannattanut kertoa. Kysyin jälkeenpäin, ettei 10v takaisen juuri täysi-ikäisen typerän päähänpiston takia hänen mielikuva minusta muuttunut ja hän sanoi, ettei tietenkään ja ettei ole pikkusieluinen ja luottamuksella kerroin sen hänelle. Tästä illanvietosta on kolmisen kuukautta.
Nyt pari viikkoa sitten sattui eräs tilanne, jossa hän tuli moittimaan minua asiakkaiden kuullen, että ei noin toimita. Otin asian samantien asiallisesti puheeksi hänen kanssaan ja hän ymmärsi ja sanoi, että joo joo, hän arvioi väärin annetaan olla ok. Nyt hänen käytösksensä on muuttunut. Ei juuri juttele, välttelee jne. Samoin toisen tiimin parin työntekijän käytös minua kohtaan on muuttunut. He toki ovat hyvää pataa muutenkin ja työpaikalla on tavallaan kaksi kuppikunta, itse en kuulu oikein kumpaakaan.
Nyt pelkäänkin, että tämä tiimikaveri on ruvennut juoruamaan minusta jotain näille muille ja tulevassa kehityskeskustelussa kertoilee pomolle jotain.
Mitä tässä tilanteessa pitäis tehdä? Tai onko muilla kokemusta, että työkaveri levittää teitä juttuja tai keksii vähän lisää siihen? Odottaa vaan ilmeisesti, että tuleeko jotain juoruja tjn?
Pelkään, että hän pilaa maineeni ja pomo ottaa juttusille, jos hän tämän menee kertomaan, kun tuntuu ottaneen lujille, kun tulkitsi tilanteen väärin. Tiimikaveri on toki lähtemässä tuosta todennäköisesti kahden kk päästä.
Oppipahan kantapään kautta, että ikinä työkavereille ei kannata kertoa mitään henkilökohtaista, edes menneistä ajoista.

3

252

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joo ei kannata kaveerata vaan tekee vain duunit ja häipyy kotio.

      Ei voi kehenkään luottaa työmaalla kun puukkoa tulee kuitenkin selkään.

      • Anonyymi

        Jep, huomasin.
        En tiedä onko vaaraa vai ei ja vaikuttaisiko se asia mihinkään, mutta olen vain tällainen murehtija.
        Toki tiedän myös hänestä erilaisia asioita, kun hänkin on jotain kertoillut mm. lenkillä ollessamme, mutten tahtoisi olla ilkeä ja olenkin koittanut pysytellä niistä kuppikunnista erossa. Parempi kun on tullut "molempien puolien" kanssa juttuun.

        -ap-


      • Anonyymi

        Naulankantaan täysosuma! Kavereita ei haeta työpaikoilta joiden kanssa eletään vapaallakin ja kaikkialla.
        Työ on työtä ja hoitaa sen ja kun työ tehty niin omiin arkisiin juttuihin niin jaksaa sitä "työkaveriakin" siinä työssä paremmin.

        Joillain työkavereilla on ajatuksena että ollaa todella kavereita ja kun nyt tunnetaan niin kyläily on upeaa ja mökillä oleilu yhdessä jne.? Lomat myös hyvä yhdistää...

        Terve etäisyys työkavereihin on oikeasti tervettä! Roikkujat alkaa haukkumaan jopa törkeillä nimityksillä kuten, "joku neste on noussut päähän" jne. kun ei vapaalla olemista hänen ympärille kehitä?
        On tultu näyttämään puhelinlaskujakin miten paljon on soittanut minun numeroon ja minä erittäin vähän?

        Ex työkaveri osteli lainalla erinäistä elektroniikkaa kotiinsa ja miesporukassa haukkui meikäläistä kun en osta mitään uutta koskaan? No pakko avautua että en osta velaksi kuten hän....

        Siitä alkoin erotus meidän välillä, selkeästi ja viimeinkin pysyvästi!
        Pidän tilanteesta!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      161
      2746
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1806
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      68
      1557
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe