moi.miten oma karaokelevy tehdään?
mulla karaoke dvd pc polttava-asema
millanen välijohto tarvitaan pc:n ja dvd:n väliin?
millä ohjelmalla /miten levy tehdään.
oisko neuvoja!!
kuinka oma karaokelevy
11
13942
Vastaukset
- JOu JOu
hmmz.. oletan tuosta kirjoituksesta että sinulla on siis tietokone jossa on polttava dvd-asema ja sitten sinulla on erillinen dvd soitin jolla pitäisi saada homma toimimaan.
Et tarvitse mitään johtoa pc ja dvd soittimen väliin. poltat tietokoneella dvd:n ja kuuntelet sitä soittimellasi.
Jos tämä sinulla ei ole koneessasi polttavaa dvd asemaa mutta kotiteatteri soittimesi osaa tallentaa dvd formaattia niin tarvitset nähtävästi 3millin plugi-2xRCA johdon ääni kortiltasi soittimeen. Kuvalle varmaan s-video johto. tarvitset kuitenkin näytön ohjaimen jossa on tv ulostulo. tai sitten tv kortin. en tiedä onko dvi liitäntää dvd soittimissa.
jos polttava asemasi on cd-r/rw niin sama juttu kuin polttavalla dvd:llä. teet levystä vaikka svcd ja kuuntelet taas sitä soittimellasi. jos soitin tukee divx formaattia niin kannattaa polttaa divx codekilla varustetut tiedostot sellaisenaan.- kartsu
olis tarkotus itse laulaa karaokelevyltä dvd soittimella /tv ja tehdä lauluista oma cd.
olisko välijohto pc:lle usb/rca jotta oman laulun vois tallettaa pc:lle ja polttaa sitten omista lauluista cd:n.
millä ohjelmalla tallennus/poltto onnistuu.
käykö mediaplayer? - JOu JOu
kartsu kirjoitti:
olis tarkotus itse laulaa karaokelevyltä dvd soittimella /tv ja tehdä lauluista oma cd.
olisko välijohto pc:lle usb/rca jotta oman laulun vois tallettaa pc:lle ja polttaa sitten omista lauluista cd:n.
millä ohjelmalla tallennus/poltto onnistuu.
käykö mediaplayer?Joo.. eli itse olen tehnyt näin yksinkertaisimmillaan:
kytkin mikin äänikortin mikki inputtiin ja kuuntelin musiikin kuulokkeilla. mikin pidin parinkymmenen sentin päässä. Nuo halpojen äänikorttejen mikkilinjan on vähän mitä on. nauhoitus tapahtui Audacity nimisellä ohjelmalla.
Pidin vielä laulun aivan kuivana ja lisäsin efektin jälkeenpäin.
laulun nauhoituksen jälkeen nauhoitin itse biisin. sen kytkin toki linja tasoiseen sisään menoon ääni kortille.
Sitten vain poistin alusta ja lopusta hiljaiset hetket ja ajoitin laulun musiikkiin. sen jälkeen oli helppoa etsiä oikeita volume tasoja ja lisäillä lauluun efektiä. ja toki antaa äänitiedostoille piiskaa eq:lla. ihan ok jälkeä.
Tarvitset tähän yhden rca johdon jossa toisessa päässä se jo aiemmin mainittu kolmemillinen plugi ja mikille johdon jossa on kanssa samanlainen kolmen millin plugi. musaliikkeissä no myynnissa parin euron hintaan adaptereita jolla ison 6mm plugin saa muutettua 3mm plugiksi. myös tavallisen rca johdon saa muutettua adapterilla plugiksi.
nykyään käytän ohjelmisto pohjaiseen äänen käsittelyyn auditionia. on ihan jees mutta maksaa niin perkuleesti!
PS. helpommalla pääset jos dvd soittimessasi on mikrofonille liitäntä. näin voit vetää esityksen kerralla tietokoneelle mutta laulua ja musiikkia ei voi oikein erikseen enään käsitellä. - kartsu
JOu JOu kirjoitti:
Joo.. eli itse olen tehnyt näin yksinkertaisimmillaan:
kytkin mikin äänikortin mikki inputtiin ja kuuntelin musiikin kuulokkeilla. mikin pidin parinkymmenen sentin päässä. Nuo halpojen äänikorttejen mikkilinjan on vähän mitä on. nauhoitus tapahtui Audacity nimisellä ohjelmalla.
Pidin vielä laulun aivan kuivana ja lisäsin efektin jälkeenpäin.
laulun nauhoituksen jälkeen nauhoitin itse biisin. sen kytkin toki linja tasoiseen sisään menoon ääni kortille.
Sitten vain poistin alusta ja lopusta hiljaiset hetket ja ajoitin laulun musiikkiin. sen jälkeen oli helppoa etsiä oikeita volume tasoja ja lisäillä lauluun efektiä. ja toki antaa äänitiedostoille piiskaa eq:lla. ihan ok jälkeä.
Tarvitset tähän yhden rca johdon jossa toisessa päässä se jo aiemmin mainittu kolmemillinen plugi ja mikille johdon jossa on kanssa samanlainen kolmen millin plugi. musaliikkeissä no myynnissa parin euron hintaan adaptereita jolla ison 6mm plugin saa muutettua 3mm plugiksi. myös tavallisen rca johdon saa muutettua adapterilla plugiksi.
nykyään käytän ohjelmisto pohjaiseen äänen käsittelyyn auditionia. on ihan jees mutta maksaa niin perkuleesti!
PS. helpommalla pääset jos dvd soittimessasi on mikrofonille liitäntä. näin voit vetää esityksen kerralla tietokoneelle mutta laulua ja musiikkia ei voi oikein erikseen enään käsitellä.no niin.... tarkoitus tosiaan on laulaa karaoke dvd soittimella ja kytkee se tietokoneelle rca/3mm johdolla.
tuleeko äänikortin kautta tehtynä laadun kanssa ongelmia?
vaikuttaako kortin laatu ääneen?..mikä sopiva kortti?
miten tietokneelle tallennus tapahtuu ..millä ohjelmalla? voisko sen polttaa cd:lle nerolla?? - JOu JOu
kartsu kirjoitti:
no niin.... tarkoitus tosiaan on laulaa karaoke dvd soittimella ja kytkee se tietokoneelle rca/3mm johdolla.
tuleeko äänikortin kautta tehtynä laadun kanssa ongelmia?
vaikuttaako kortin laatu ääneen?..mikä sopiva kortti?
miten tietokneelle tallennus tapahtuu ..millä ohjelmalla? voisko sen polttaa cd:lle nerolla??Toki laatu kärsii aina kun digitaalinen tallenne muutetaan analogiseksi. sitten tämä analoginen signaali vielä muutetaan takaisin digitaaliseksi. vahingot eivät kuitenkaan ole huomattavia. ikävä kyllä mutta taas otan puheeksi studiot! äänitys-studioissakin näitä kertaalleen tallennettuja biisejä nauhoitellaan uudestaan ja uudestaan. Usein ensin tallennus tehdään analogiselle nauhalle. miksataan digitaali muotoon esim. dat nauhalle. digitaali muotoon tallennus saattaa tapahtua ilman miksaustakin ja siitä vasta miksataan. miksattu masternauha esim. vaikka cd levy menee masterointiin jossa se taas siirretään uudelle pohjalle. tässä oli jo 3 jopa neljä kertaa kopia alkuperäisestä äänityksestä ja tämä levy on sitten kaupassa myymässä platinaa. tuskin se että kertaalleen vielä otat kopion turmelee äänenlaatua häiritsevästi =)
kun tein tuon jutun oli minulla halpis äänikortti. olisikohan ollut SB 64 live. Kyllä noita kuuntelee =)
Polttaminen hoituu nerolla ihan hyvin. myös media player polttaa ääni levyn.
muista vain että kovalevyllä on tarpeeksi tilaa. yksi biisi vie helpostikin satamegaa kun olet nauhoittanut laulun ja musan erikseen. - pieni kommentti
JOu JOu kirjoitti:
Toki laatu kärsii aina kun digitaalinen tallenne muutetaan analogiseksi. sitten tämä analoginen signaali vielä muutetaan takaisin digitaaliseksi. vahingot eivät kuitenkaan ole huomattavia. ikävä kyllä mutta taas otan puheeksi studiot! äänitys-studioissakin näitä kertaalleen tallennettuja biisejä nauhoitellaan uudestaan ja uudestaan. Usein ensin tallennus tehdään analogiselle nauhalle. miksataan digitaali muotoon esim. dat nauhalle. digitaali muotoon tallennus saattaa tapahtua ilman miksaustakin ja siitä vasta miksataan. miksattu masternauha esim. vaikka cd levy menee masterointiin jossa se taas siirretään uudelle pohjalle. tässä oli jo 3 jopa neljä kertaa kopia alkuperäisestä äänityksestä ja tämä levy on sitten kaupassa myymässä platinaa. tuskin se että kertaalleen vielä otat kopion turmelee äänenlaatua häiritsevästi =)
kun tein tuon jutun oli minulla halpis äänikortti. olisikohan ollut SB 64 live. Kyllä noita kuuntelee =)
Polttaminen hoituu nerolla ihan hyvin. myös media player polttaa ääni levyn.
muista vain että kovalevyllä on tarpeeksi tilaa. yksi biisi vie helpostikin satamegaa kun olet nauhoittanut laulun ja musan erikseen.Olen Jou Jou sun kanssa hieman eri mieltä siitä että laatu kärsii aina kun digitaalinen tallenne muutetaan analogiseksi.
Olemme tehneet testejä joissa täysin digitaalisesti äänitetty materiaali on siirretty niinkin vanhalle analogiselle systeemille kuin c-kasetille. Siitä siirsimme sen sitten jälleen kovalevylle.
Korvin kuultava muutos oli huomattava ja nimenomaan parempaan suuntaan. Mukaan tuli huomattavasti elävyyttä ja ns. läsnäolon tuntua.
Digitaalinen äänite on muutenkin huomattavasti analogista äänitettä heikompi tasoltaan. Johtuu jo tuosta näytteenottotaajuudesta.
Nykyisillä studiolaitteilla päästään jo melkoisen hyvään digitaaliseen äänenlaatuun kun käytetään esim. 24bit/192kHz asetuksia mutta edelleen siitä vanhasta kunnon analogiajasta jäädään jälkeen.
- vanha vetäjä
Siis yleiseen käyttöön et saa levyä tehdä ihan noin vain. Mutta tarvitset tietty sanat siihen ruutuun näkyviin, jotenka ala metsästämään ohjelmia esim. "Karaoke Builder Studio 1.1" tai vaikka "MidiMaster Karaoke 3.5" tällaisia ohjelmia maailmalla paljon, joitakin voi kokeilla vapaasti tietyn ajan. Ja kaikki sitten englanninkielisiä! Itse en ole, kuin leikilläni jotain ohjelmaa vuosi sitten kokeillut ja olihan se hupia....
- kirppis
Millään perusäänikortin mikkiesivahvistimella (varsinkaan balansoimattomalla systeemillä)et saa koskaan hyvää jälkeä aikaiseksi!
- Amanita1
kirppis kirjoitti:
Millään perusäänikortin mikkiesivahvistimella (varsinkaan balansoimattomalla systeemillä)et saa koskaan hyvää jälkeä aikaiseksi!
Otan nyt tämän vanhan viestin esiin kun en löytänyt tuoreempia viestejä. Eli haluaisin tehdä saman asian kuin eka kirjoittaja, eli tallentaa omaa laulua karaoketaustoilla koneelle. Mikki on ja toimii(äänikortilla), biisit ja laulun saan toimimaan, mut audacity tallentaa vain laulun. Pystyykö audacityllä tallentamaan molempia yhtäaikaa, vai täytyykö mun tosiaan virittää tuohon dvd-soitin kii et saa yhdessä ne tallennettua??
- Audacityllä
Amanita1 kirjoitti:
Otan nyt tämän vanhan viestin esiin kun en löytänyt tuoreempia viestejä. Eli haluaisin tehdä saman asian kuin eka kirjoittaja, eli tallentaa omaa laulua karaoketaustoilla koneelle. Mikki on ja toimii(äänikortilla), biisit ja laulun saan toimimaan, mut audacity tallentaa vain laulun. Pystyykö audacityllä tallentamaan molempia yhtäaikaa, vai täytyykö mun tosiaan virittää tuohon dvd-soitin kii et saa yhdessä ne tallennettua??
Audacityllä ei ole mahdollista äänittää kuin yhdestä äänilähteestä kerrallaan.
Jotta voisit äänittää useammasta kuin yhdestä äänilähteestä kerrallaan, tarvitset jonkun muun ohjelman. Näitä on eri hintaisia ja yksi varsin hyvä ja toimivaksi havaittu, edullinen ohjelma on Cakewalk Sonar Homestudio 7. Thomanilla maksaa 95€ toimituskulut.
Tuota samaa ohjelmaa on saatavilla kyllä ihan täältä Suomestakin, Googllettamalla löytyy varmasti sopiva liike mistä tuon voi hankkia.
Cakewalkilla voit määritellä että mistä äänilähteestä äänität musiikin esim. raidalle 1 ja mistä äänilähteestä laulun esim. raidalle 2. Kun nämä on äänitetty, pääset miksaamaan, leikkaamaan, tekemään mahdolliset korjausäänitykset laululle, laittamaan efektejä yms. Ja lopuksi saat tehtyä näistä kaikista editoinneista yhden valmiin tuotoksen esim. mp3 tai wav muotoon, josta se on helppo polttaa vaikkapa cd:lle - Amathöör
Audacityllä kirjoitti:
Audacityllä ei ole mahdollista äänittää kuin yhdestä äänilähteestä kerrallaan.
Jotta voisit äänittää useammasta kuin yhdestä äänilähteestä kerrallaan, tarvitset jonkun muun ohjelman. Näitä on eri hintaisia ja yksi varsin hyvä ja toimivaksi havaittu, edullinen ohjelma on Cakewalk Sonar Homestudio 7. Thomanilla maksaa 95€ toimituskulut.
Tuota samaa ohjelmaa on saatavilla kyllä ihan täältä Suomestakin, Googllettamalla löytyy varmasti sopiva liike mistä tuon voi hankkia.
Cakewalkilla voit määritellä että mistä äänilähteestä äänität musiikin esim. raidalle 1 ja mistä äänilähteestä laulun esim. raidalle 2. Kun nämä on äänitetty, pääset miksaamaan, leikkaamaan, tekemään mahdolliset korjausäänitykset laululle, laittamaan efektejä yms. Ja lopuksi saat tehtyä näistä kaikista editoinneista yhden valmiin tuotoksen esim. mp3 tai wav muotoon, josta se on helppo polttaa vaikkapa cd:lleKyllä halppis kortilla saa ihan hyvää jälkeä kun on kuitenkin harrastuksesta kysymys. Studiot ja niiden balansoidut laitteet on ammattilaisia varten.
- Kuten edellä jo neuvottiin niin audacityllä joutuu tekemään asiat kahteen kertaan: ensin se laulu talteen ja toisella kerralla itse karaoketausta eli musiikki. Sitten siirtelet nämä kaksi raitaa samaan tahtiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231732
NO NIIN !!!
Totuus Ukrainan sodan todellisista ja oikeista juurisyistä alkaa nyt näköjään paljastua lopultakin. https://www.youtube6811644Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin881467Palsta kysely..
Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott1651343Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1231298Trumpin hallinto hiljentää mediaa USA:ssa
Tuo paskahallinto on sananvapauden vihollinen, vaikka Vancen idiootilla oli otsaa syyttää eurooppalaisia sananvapauden p3221294- 431258
- 251195
- 671155
Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa
Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.611142