heippa! muistaakohan tai tietääköhän joku lastenlaulun joka kertoo karkeista?sanat menee jotenkin näin"minä tahdon asua piparkakkutalossa....jne" enempää en muista mutta jos joku muistaa taikka tietää mistä sais bongattua laulun sanat niin olisin tosi kiitollinen! :)
lasten karkkilaulu??
4
2074
Vastaukset
- Siirappikissa
"Turhaan huoli ois Hammaspeikko kuoli pois, vatsatauti vangittiin rottakellariin.."-jotain tommosta. Sama biisi?
*Marjatta Pokelan Karamellioopperasta(1994.)* - nimimerkki
itsekin yritin niitä juuri etsiä mutta eka säkeistö menee jotenkin näin: minä tahdon asua piparkakkutalossa, marmelaadivalossa, herkkuvalossa. matto peittää lattiaa, mattokin on lakritsaa, mahan täyden makeaa talossani saa. turhaa huoli ois hammaspeikko kuoli pois, vatsatauti vangittiin rottakellariin.
:) - :-DDD
Olikos se nyt että toka säkeistö meni jotenkin "Minä tahdon jätskiä mielinmäärin popsia" ja jtn tollasta???
- Elli-Mellin kaveri
1. Säkeistö: "Minä tahdon asua piparkakkutalossa, marmeladivalossa, herkkuvalossa. Matto peittää lattiaa, mattokin on lakritsaa. Mahan täyden makeaa talossani saa." Kertosäe: "Turhaa huoli ois, Hammaspeikko kuoli pois, vatsatauti vangittiin rottakellariin." 2. Säkeistö: "Minä tahdon jätskiä mielin määrin popsia, tuuttia ja topsia, suklaamopsia. Minä tahdon leikkiä minttukarkkihauvalla, marsipaanivauvalla, nekkusauvalla." Kerto: "Turhaa huoli ois, Hammaspeikko kuoli pois, vatsatauti vangittiin rottakellariin." 3. Säkeistö: " Venyvät ja paukkuvat pihamaalla purkkapuut, pastillit ja kaikki muut, löytää herkkusuut. Poreallas makeaa tikkukaramelliä, kermavaahtovelliä, missä kelliä." Kerto: "Turhaa huoli ois, Hammaspeikko kuoli pois, vatsatauti vangittiin rottakellariin."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?843462- 252033
- 1941941
PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä
Toivottavasti on s i n i v u o k k o nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w3431338Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell861313Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale891137Varoitus kyläläisille Suomussalmella
Paikkakunnalla on ilmennyt huolestuttavaa toimintaa jossa kaksi aikuista miestä ( Dimitri ja Teemu ) on syyllistynyt nuo12945- 82943
Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi
Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.23855Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen
Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha61790