Akkujen kierrätys

Anonyymi

24

80

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitä. Eikö ne kestäkään miljoonaa kilometriä. Eli siis nyt jo muutaman vuoden sähkäreissä akkuja vaihtoon. Ei hitsi. Eivät siis toimi.

      Tavallisista polttiksistakin juttua, että nyt on yleistä akkujen laukeamiset jo parin vuoden ikäisenä. Onko laatu mennyt huonoksi, vai rasittavatko kaikki hilavitkuttimet ja sammutusautomatiikat akkuja liikaa. Ei siis ole ekologisesti kannattavaa.

    • Anonyymi

      Hyötysuhde on heikko, jos vain 95% metalleista saadaan talteen. Kilpailijat kun saavat 91-99% kaikista akun materiaaleista. Myös esim. grafiitin.

    • Anonyymi

      Eri asia kuka maksaa sen kierrätyksen kulut. Markkinat ei toimi muilla kuin lyijyakuilla joilla on voittamaton kierrätys ja hyöty lyijyn helpon uudelleen käytön takia.

      Kuka irroittaa sen autosta ja kuljettaa satojen kilojen ajo akun.

      Siitä saa niin vähän rahaa että ei korvaa kuluja.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hinta vain todistaa sen, että kun sähköautosta hajoaa akku/akkuja takuun ulkopuolella niin kyseinen auto on valmis romutettavaksi. Tietenkin jos rahaa on paljon niin ei se ehkä niin paljoa haittaa.

        Erikoinen näkökulma. Laitatko siis autosi paaliin, jos max. 1000€ osa hajoaa? Koska eihän koko akku hajoa, vaan lähinnä moduulin osa, joka voi olla hyvinkin halpaa korjata oikeilla työkaluilla ja osaamisella.

        Hajonneellakin moduulilla on arvoa.


      • Anonyymi

        Fortum on saamassa tähän investointiin niitä Sanna-tyttösen meille neuvottelemia EU-elvytysmiljardeja. Eli me kaikki veronmaksajat maksamme.


    • Anonyymi

      Ehkä akun saa kierrätettyä, mutta akun tekemiseen tarvitaan silti kymmeniä Talvivaaraakin pahempia kaivoksia. Voit höpöttää kaikenlaista, mutta tämä on totuus. Ilman Talvivaaran kaltaisia kaivoksia ei akkua olisi edes olemassa.

      Tuo kierrätys on vain lohdutusvoitto, jos sitäkään.

      • Anonyymi

        Paljon suurempi ongelma on öljyn poraus/jalostus ja siitä koituvat ilman ja maaperän saastuttamiset. Ja tuo kaikki p--ka poltetaan taivaan tuuliin, mitään ei jää kierrätettäväksi.


      • Anonyymi

        Pieniä perunoita verrattuna mitä öljyteollisuus tekee yhtä autoa kohti.

        Taviksien täyssähköautoihin ei Talvivaaran metalleja tule menemään, vaan niihin menee vain rautaa, litiumia, fosfaattia, grafiittia ja piitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pieniä perunoita verrattuna mitä öljyteollisuus tekee yhtä autoa kohti.

        Taviksien täyssähköautoihin ei Talvivaaran metalleja tule menemään, vaan niihin menee vain rautaa, litiumia, fosfaattia, grafiittia ja piitä.

        Älä valehtele, Tesla käyttää täsmälleen samoja metalleja kuin muutkin. Talvivaaran käyttämät metallit kelpaavat hienosti Teslallekin. Tosin Tesla käyttää paljon pahempiakin lähteitä, Talvivaara ei edes ole pahimmasta päästä. Tesla on yksi markkinoiden pahimmista huijareista ja valehtelijoista.

        Jos väität, että Teslan autot ovat puhtaita olet joko idiootti tai valehtelija.

        Sanotaan vaikka, että yksi Teslan akku saastuttaa enemmän 30 vuoden ajaminen dieselautolla. Koko sähköauton "ekologisuus" on valetta.

        Jos haluat olla ekologinen, luovu autosta kokonaan. Ekologista autoa ei ole olemassa ja sähköauto ei ole sen ekologisempi kuin dieselautokaan. Ja Tesla ei ole poikkeus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pieniä perunoita verrattuna mitä öljyteollisuus tekee yhtä autoa kohti.

        Taviksien täyssähköautoihin ei Talvivaaran metalleja tule menemään, vaan niihin menee vain rautaa, litiumia, fosfaattia, grafiittia ja piitä.

        Lisään edelliseen... Talvivaara tuottaa nikkeliä ja sinkkiä. Ja tiedätkö mihin nikkeli menee? Kännyköiden ja sähköautojen akkuihin. Tavalliset autot ei nikkeliä tarvitse, vaan sähköautot ja kännykät ja tietenkin moni muu elektroniikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään edelliseen... Talvivaara tuottaa nikkeliä ja sinkkiä. Ja tiedätkö mihin nikkeli menee? Kännyköiden ja sähköautojen akkuihin. Tavalliset autot ei nikkeliä tarvitse, vaan sähköautot ja kännykät ja tietenkin moni muu elektroniikka.

        Puhuinkin tulevista taviksien täyssähköautoista. Onko Tesla jotenkin taviksen auto muka sinun mielestä?

        LiFePO-akkujen energiatiheys ei ole yhtä hyvä kuin vaikkapa nikkelikemialla, mutta niihin ei tarvita mitään kalliita materiaaleja, kuten nikkelia, kobolttia tms.

        LiFePO-akut lähitulevaisuuden halvoissa sähköautoissa tulee olemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhuinkin tulevista taviksien täyssähköautoista. Onko Tesla jotenkin taviksen auto muka sinun mielestä?

        LiFePO-akkujen energiatiheys ei ole yhtä hyvä kuin vaikkapa nikkelikemialla, mutta niihin ei tarvita mitään kalliita materiaaleja, kuten nikkelia, kobolttia tms.

        LiFePO-akut lähitulevaisuuden halvoissa sähköautoissa tulee olemaan.

        Ja mistä noikin aineet tulevat? Kaivoksistapa nuokin tulevat. Ne ovat ehkä halvempia, mutta eivät sen ekologisempia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhuinkin tulevista taviksien täyssähköautoista. Onko Tesla jotenkin taviksen auto muka sinun mielestä?

        LiFePO-akkujen energiatiheys ei ole yhtä hyvä kuin vaikkapa nikkelikemialla, mutta niihin ei tarvita mitään kalliita materiaaleja, kuten nikkelia, kobolttia tms.

        LiFePO-akut lähitulevaisuuden halvoissa sähköautoissa tulee olemaan.

        Muuten, Teslakin käyttää LiFePO-akkuja. Mutta ei se tee akusta ekologista, samalla tavalla senkin aineet kaivetaan kaivoksissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mistä noikin aineet tulevat? Kaivoksistapa nuokin tulevat. Ne ovat ehkä halvempia, mutta eivät sen ekologisempia.

        Litiumia tulee jossain määrin kaivoksista, mutta suola-aavikkojen osuus suurenee koko ajan. Näillä aavikoilla ei muuten sitten kasva mikään.

        Ja mitä rautaan ja fosfaattiin tulee... oletko ihan tosissasi, kun väität etteivät ne olisi ekologisempia? Jos olet, teepä edes pieni perus-googletus. Sitten voit tulla tänne häntä koipien välissä myöntämään olleesi väärässä.

        CO2 kuorma noilla materiaaleilla on nimittäin murto-osa nikkeli- tai kobolttipohjaisten akkujen kuormituksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuten, Teslakin käyttää LiFePO-akkuja. Mutta ei se tee akusta ekologista, samalla tavalla senkin aineet kaivetaan kaivoksissa.

        Ekologisuudesta puhuttaessa täytyy aina verrata johonkin lähtötilanteeseen. Jokainen täyssähköautolla korvattu polttomoottoriauto on melkoinen päästövähennys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Litiumia tulee jossain määrin kaivoksista, mutta suola-aavikkojen osuus suurenee koko ajan. Näillä aavikoilla ei muuten sitten kasva mikään.

        Ja mitä rautaan ja fosfaattiin tulee... oletko ihan tosissasi, kun väität etteivät ne olisi ekologisempia? Jos olet, teepä edes pieni perus-googletus. Sitten voit tulla tänne häntä koipien välissä myöntämään olleesi väärässä.

        CO2 kuorma noilla materiaaleilla on nimittäin murto-osa nikkeli- tai kobolttipohjaisten akkujen kuormituksesta.

        Googlasin ja totesin, että olin oikeassa. Ne eivät ole ekologisia.

        Ja joka tapauksessa sähköautot eivät ole ekologisia eivätkä tule koskaan olemaankaan. Niiden ostajat ovat lähinnä itselleen valehtelevia elitistipellejä. Oikeasti ekologiset eivät omista mitään autoja, sähköauton omistajat ovat vain teeskenteleviä valehtelijoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ekologisuudesta puhuttaessa täytyy aina verrata johonkin lähtötilanteeseen. Jokainen täyssähköautolla korvattu polttomoottoriauto on melkoinen päästövähennys.

        Kyllä, siksi pitäisi pyrkiä luopumaan autoista kokonaan. Ei ottaa toista romua tilalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään edelliseen... Talvivaara tuottaa nikkeliä ja sinkkiä. Ja tiedätkö mihin nikkeli menee? Kännyköiden ja sähköautojen akkuihin. Tavalliset autot ei nikkeliä tarvitse, vaan sähköautot ja kännykät ja tietenkin moni muu elektroniikka.

        Tavallisten autojen korkealujuusteräkset on seostettu kromilla ja nikkelillä. Eli kyllä niitä tarvitaan tavallisissa autoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään edelliseen... Talvivaara tuottaa nikkeliä ja sinkkiä. Ja tiedätkö mihin nikkeli menee? Kännyköiden ja sähköautojen akkuihin. Tavalliset autot ei nikkeliä tarvitse, vaan sähköautot ja kännykät ja tietenkin moni muu elektroniikka.

        Suurin osa nikkelistä menee rosterin valmistukseen. Akkujen osuus alle 20 prosenttia.


    • Anonyymi

      Puolassa olisi parempi lutrailla myrkkyakkujen kanssa, eikä tuppukylässä?😱😱😱

      • Anonyymi

        Puolassa tehdään saasteetonta sähköä Euroopan suurimmalla kivihiilivoimalalla.


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Martinan uusi poikakaveri

      Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      208
      3286
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

      Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1658
    3. Laita mulle viesti!!

      Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      97
      1513
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

      Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1409
    5. Vanhemmalle naiselle

      alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1354
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

      No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      160
      1276
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

      Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1208
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

      "Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1039
    9. Miehelle...

      Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      942
    10. Tuntuu liian hankalalta

      Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      55
      872
    Aihe