Ikuinen nälkä

Anonyymi

Aloitin laihduttamisen nyt Tammikuussa-- tai oikeastaan 'terveellisen elämän' sillä en ole, enkä tule olemaan, millään dieetillä. Olen vain ruvennut parantamaan elämäntapojani.

Liikun päivittäin; joka päivä tulee käveltyä vähintään 3km, ja treenaan kotona 4 kertaa viikossa, ja mitä syömiseen tulee, niin syön omasta mielestä terveellisesti; luomu puuroa aamupalaksi, kasvipohjainen lounas (yleensä iso salaatti missä on muutakin kuin vihreetä lehteä ja kurkkua), ja yleensä riisiä, kasviksia ja proteiinia (kanaa suurimmaksi osaksi) illalliseksi. Välipaloina on maustamatonta jogurttia marjojen/hedelmien kanssa. En kyllä kiellä itseltäni herkkuja; joskus päiväkahvin/-teen kanssa otan yhden jäätelöpuikon, tai ostan keksipaketin mikä säilyy pari viikkoa, ja sallin pikaruokaa silloin tällöin (n. kerran tai pari kuussa)

Silti, vaikka syön yleensä viisi (5) kertaa päivässä, niin minulle tulee joskus (pari kertaa viikossa) hirveä nälkä. Syön harvoin punaista lihaa, ja olen pienentänyt maitotuotteiden käyttöä (minulla on laktoosi-intoleranssi), mutta ruokavaliossani on silti (mielestäni) riittävästi mm. proteiinia, kalsiumia, rautaa, ym. Olen laskenut että syön päivittäin noin 1900-2300 kaloria sillä olen yli 20-vuotias.

Onko tämä vain osa sitä siirtymistä terveelliseen elämään? Ennen en liikkunut paljoa ollenkaan, enkä syönyt kasviksia kuin pari kertaa kuukaudessa, ja suurin osa ruokavaliostani oli pakaste pizzoja, uuni ranskalaisia, valmiita Atrian laatikoita (pelkiltään).

Nukun ihan hyvin yöt- noin 7-9 tuntia riippuen mitä olen tehnyt päivittäin.

4

73

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Nälän tunne on ihan normaali tuntemus. Se kertoo että nyt olis aiheellista syödä.

Ehkä onkin niin, että sen viiden päivittäisen syömiskerran sijaan, tulisi odotella sitä näläntunnetta.

• Anonyymi

Tuossa on paperilla kaikki kunnossa.

• Anonyymi

Oleellista ei ole nälkä, vaan se, mitä nälkä saa sinut tekemään. Jos kestät pienen näläntunteen ilman ahmimista, niin asia on kunnossa. Nälkä on nälkä - ei siihen kuole. Keitä vaikka hyvää lämmintä teetä ja nauti siitä.

Toinen ajatus on, että nuorena ihmisenä sinulla on varmasti suurempi energian kulutus kuin vaikka itselläni (olen lähempänä viittä kuin neljää kymppiä). Eli saatko kuitenkin liian vähän energiaa? Puuro kuulostaa hyvältä aamiaiselta, mutta todellisuudessa se on yleensä varsin niukka eväs, ja melkein heti sen jälkeen on uusi nälkä. Proteiinia siitä ei juurikaan tule. Salaattilounas voi myös olla kevyen puoleinen. Leipää et ilmeisesti syö? Eli olet aamun ja päivän niukkaenergisesti, ja syöt vasta illalliseksi tukevamman aterian? Nälän syy voi olla siinä.

Itse ainakin tarvitsen aamulla ja päivällä tukevammat ateriat ja kestän olla illan pienessä nälässä (kuten olen nytkin). Oma "virtani" loppuu, jos aamupala ja lounas ovat niukat. Välipaloja en yleensä talvella syö (kesällä saatan syödä, kun tulee liikuttua enemmän).

Katso, miten paino ja vyötärön ympärys kehittyvät. Jos paino on lähtenyt laskemaan, niin voit jopa syödä vähän enemmän. Kun tarkoituksesikaan ei ole olla pakkonälkäkuurilla, niin voit hyväksyä mahdollisimman minimaalisen laihdutusvauhdin. Se on muutenkin turvallista. Jatkuva nälkä voi altistaa ahmimiselle. Olet nuori ihminen, ja sinun on jaksettava myös elää.

• Anonyymi

" ruokavaliossani on silti (mielestäni) riittävästi mm. proteiinia, kalsiumia, rautaa, ym. "

Mihin unohtui rasva?? Pitää kylläisenä eikä nosta verensokeria.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      4
      2437
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1607
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1346
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1181
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1082
    7. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    8. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1034
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      909
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      882
    Aihe