Ikuinen nälkä

Anonyymi

Aloitin laihduttamisen nyt Tammikuussa-- tai oikeastaan 'terveellisen elämän' sillä en ole, enkä tule olemaan, millään dieetillä. Olen vain ruvennut parantamaan elämäntapojani.

Liikun päivittäin; joka päivä tulee käveltyä vähintään 3km, ja treenaan kotona 4 kertaa viikossa, ja mitä syömiseen tulee, niin syön omasta mielestä terveellisesti; luomu puuroa aamupalaksi, kasvipohjainen lounas (yleensä iso salaatti missä on muutakin kuin vihreetä lehteä ja kurkkua), ja yleensä riisiä, kasviksia ja proteiinia (kanaa suurimmaksi osaksi) illalliseksi. Välipaloina on maustamatonta jogurttia marjojen/hedelmien kanssa. En kyllä kiellä itseltäni herkkuja; joskus päiväkahvin/-teen kanssa otan yhden jäätelöpuikon, tai ostan keksipaketin mikä säilyy pari viikkoa, ja sallin pikaruokaa silloin tällöin (n. kerran tai pari kuussa)

Silti, vaikka syön yleensä viisi (5) kertaa päivässä, niin minulle tulee joskus (pari kertaa viikossa) hirveä nälkä. Syön harvoin punaista lihaa, ja olen pienentänyt maitotuotteiden käyttöä (minulla on laktoosi-intoleranssi), mutta ruokavaliossani on silti (mielestäni) riittävästi mm. proteiinia, kalsiumia, rautaa, ym. Olen laskenut että syön päivittäin noin 1900-2300 kaloria sillä olen yli 20-vuotias.

Onko tämä vain osa sitä siirtymistä terveelliseen elämään? Ennen en liikkunut paljoa ollenkaan, enkä syönyt kasviksia kuin pari kertaa kuukaudessa, ja suurin osa ruokavaliostani oli pakaste pizzoja, uuni ranskalaisia, valmiita Atrian laatikoita (pelkiltään).

Nukun ihan hyvin yöt- noin 7-9 tuntia riippuen mitä olen tehnyt päivittäin.

4

119

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Nälän tunne on ihan normaali tuntemus. Se kertoo että nyt olis aiheellista syödä.

Ehkä onkin niin, että sen viiden päivittäisen syömiskerran sijaan, tulisi odotella sitä näläntunnetta.

• Anonyymi

Tuossa on paperilla kaikki kunnossa.

• Anonyymi

Oleellista ei ole nälkä, vaan se, mitä nälkä saa sinut tekemään. Jos kestät pienen näläntunteen ilman ahmimista, niin asia on kunnossa. Nälkä on nälkä - ei siihen kuole. Keitä vaikka hyvää lämmintä teetä ja nauti siitä.

Toinen ajatus on, että nuorena ihmisenä sinulla on varmasti suurempi energian kulutus kuin vaikka itselläni (olen lähempänä viittä kuin neljää kymppiä). Eli saatko kuitenkin liian vähän energiaa? Puuro kuulostaa hyvältä aamiaiselta, mutta todellisuudessa se on yleensä varsin niukka eväs, ja melkein heti sen jälkeen on uusi nälkä. Proteiinia siitä ei juurikaan tule. Salaattilounas voi myös olla kevyen puoleinen. Leipää et ilmeisesti syö? Eli olet aamun ja päivän niukkaenergisesti, ja syöt vasta illalliseksi tukevamman aterian? Nälän syy voi olla siinä.

Itse ainakin tarvitsen aamulla ja päivällä tukevammat ateriat ja kestän olla illan pienessä nälässä (kuten olen nytkin). Oma "virtani" loppuu, jos aamupala ja lounas ovat niukat. Välipaloja en yleensä talvella syö (kesällä saatan syödä, kun tulee liikuttua enemmän).

Katso, miten paino ja vyötärön ympärys kehittyvät. Jos paino on lähtenyt laskemaan, niin voit jopa syödä vähän enemmän. Kun tarkoituksesikaan ei ole olla pakkonälkäkuurilla, niin voit hyväksyä mahdollisimman minimaalisen laihdutusvauhdin. Se on muutenkin turvallista. Jatkuva nälkä voi altistaa ahmimiselle. Olet nuori ihminen, ja sinun on jaksettava myös elää.

• Anonyymi

" ruokavaliossani on silti (mielestäni) riittävästi mm. proteiinia, kalsiumia, rautaa, ym. "

Mihin unohtui rasva?? Pitää kylläisenä eikä nosta verensokeria.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      39
      2427
    2. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      58
      1412
    3. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      38
      1323
    4. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1313
    5. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1201
    6. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      40
      939
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      122
      818
    8. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      31
      761
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      23
      616
    10. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      58
      586
    Aihe