Karenssi osa aikatyöstä

Anonyymi

Hei saan soviteltua päivärahaa. Aloitin lokakuussa osa aikatyön puhelinmyyjänä josta ei tienaa mtn jos saan potkut tai lopetan itse voinko saada karenssin vaikka kyseessä onkin pelkkä osa aikatyö. Eli olen jo ns liiton rahoilla nyt minulla on 6kk koeaika

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Saat karenssin jos jatkuva sopimus, ellet saa työnantajasi kanssa sovittua sitä niin, että he purkavat sopimuksesi koeajalla ja syyksi laitetaan, että et vain sopinut heille työntekijäksi. Ei siis mitään, että sinun pyynnöstä tai, että toimit työssä sääntöjen vastaiseksi. Vaan, että heidän syy koeaikapurkuun oli, ettet ollut työntekijä mitä he hakivat.

      Nämä jutut on aika tarkkoja ja melkein mikään syy ei kelpaa jos itse purkaa sopimuksen. Tyyliin täytynyt olla sellaisessa onnettomuudessa, että menettänyt äänensä lopullisesti ja monta lääkärin todistusta asiasta, ettei voi enää tehdä puhelintöitä.

      Miksi edes lähdit tuollaiseen duuniin?

    • Anonyymi

      Saat aina karenssin jos itse irtisanoudut tai omalla toiminnallasi aiheutat työsuhteen purkamisen. Ainoastaan lääkärin lausunnolla voit välttää karenssin jos esimerkiksi fyysinen vointisi estää lääkärin mielestä työskentelysi.

      Puhelinmyynti on sellaista hommaa, että siihen ei missään nimessä kannata lähteä mukaan. Kerran kävin haastattelussa puhelinmyyntityöhön mutta en todellakaan olisi edes hakenut paikkaa jos olisin tiennyt mistä on kyse. Vasta haastattelutilanteeseen mennessäni tajusin, että "voi p*rkele, tämähän on puhelinmyyntiä". Työpaikkailmoituksesta ei todellakaan käynyt ilmi millaisesta työstä on kyse. Siinä vain mainittiin myyntityö. Edes firman kotisivuilta en saanut kunnolla selvää mitä he tarkkaan ottaen tekevät. Huvittavinta oli, että minut valittiin työhön mutta luonnollisesti kieltäydyin "kunniasta".

      • Anonyymi

        Fiksusti tehty. Miksi ei suoraan kerrota että puhelimessa myyntiä ja tuputusta on vaan kiertoilmauksin se mainitaan?


    • Anonyymi

      Olen nyt ollut 5.5kk ja koeaika päättyy 2 viikon kuluttua pystynkö välttämään karenssin menemällä työkkärin koulutuksiin tai jtn

      • Anonyymi

        >> Olen nyt ollut 5.5kk ja koeaika päättyy 2 viikon kuluttua pystynkö välttämään karenssin menemällä työkkärin koulutuksiin tai jtn <<

        Et pysty välttämään karenssia, oli koeaika tai ei, koska itse lopetettu työsuhde katsotaan työstä kieltäytymiseksi, ellei sitten palkkasi ole työttömyystukiakin pinempi. Silloin on mahdollista välttää karenssi.

        Jos taas menet te-koulutukseen, niin muistaakseni oma karenssini olisi peruuntunut koulutuksen takia ja sen ajaksi. Mutta minulle kävi niin hassusti, että työkkäri peruikin koko koulutuksen (koronan takia) ja karenssini tuli uudestaan voimaan, vaikka te oli peruutuksen syy.


    • Anonyymi

      Välillä kauppa on kulkenut ja 5.5 kk mua on pidetty mut en yhtään ihmettele et vedetään mehut irti koeaikana ja sitten ei muka ollutkaan hyvä

    • Anonyymi

      Et voi saada soviteltua päivärahaa, jos et tienaa mitään. Ja suojaosuuskin on se 500 € eli ainakin sen ilmeisesti tienaat koska saat soviteltua. Vai miten on?

      Jos itse irtisanoutuu pelkän huonon palkan perusteella, voi karenssi tulla, kannattaa keskustella te-asiantuntijan kanssa.

    • Anonyymi

      Vain, jos palkka on niin huono, ettei se yllä edes työttömyystuen suuruuteen, niin käsittääkseni silloin on mahdollisuus, ettei karenssia tule, jos työsuhteen irtisanoo. Tietoja löytyy Te-toimiston sivuilta.

    • Anonyymi

      Tottakai siis oon jtn tienannut eli noin 200-400 e kk mikä on ihan ok lisä mutta ei sillä vuokria maksella eli sen takia ollut huolissani karenssista ajattelin vain että se on yhteiskunnallekin parempi tehdä jtn töitä kuin olla kokonaan työtön

    • Anonyymi

      No niin eli nyt koeaika läpäisty eli en saanut fuduja nyt pitää vaan tehä duunia et loppuvuosi menisi paremmin

    • Anonyymi

      Mikset mene toiseen työhön? Eiköhän missä vaan saa parempaa palkkaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2763
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2350
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2110
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1894
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1741
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1735
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1706
    8. 114
      1699
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe