Kysymys on tuolla otsikossa.
Kas tässä lähtötiedot:
https://www.youtube.com/watch?v=iv0Z2an3c_s
... ja vastaus on ????
Mitä feministit aikovat tehdä tämän ongelman suhteen?
8
126
Vastaukset
Rasistista vihapuhetta, sitä nyt kylvät. Yksilöt tekevät rikoksia, eivät etniset ryhmät. Tämä pätee kaikkeen, myös seksuaalirikollisuuteen. Itse en vihaa mitään ihmisryhmää, en edes rasisteja, mutta rasismia vihaan ja halveksun koko sydämestäni, eikä yksikään rasisti ole ystäväni.
- Anonyymi
Tuossahan on enemmän kuin tarpeeksi syitä alkaa feministiksi. Siis oikeaksi feministiksi, ei intersektionaaliseksi feminisiksi. Tarinoista tuli selvästi ilmi että mitään apujahan on turha odotella myöskään meidän omilta valkoisilta heteromiehiltä tai edes omilta vanhemmilta, omalta perheeltä tai omalta suomalaiselta yhteiskunnalta. Asenne kun on se, että vain maahanmuuttajataustainen vieraskulttuuriin kuuluva nainen voi olla uhri.
Suomalainen vahva nainen ei voi olla uhri ilman omaa syytään. Minä en ole koskaan ymmärtänyt mikä suomalaisuudessa on se asia joka tekee suomalaisesta naisest jotenkin erityisen vahvan muihin naisiin verrattuna, ikään kuin suomalaisuus tekisi naisesta jotenkin haavoittumattoman. Tämä on kuitenkin sekä omien että vieraiden asenne.
Suomalaista valkoista naista halveksivat sekä omat että vieraat, tämä tuli selväksi tubettajan kertomuksista. Tässä kohtaa on aika hyvin perusteltu syy mihin sitä paheksuttua feminismiä tarvitaan. Suomalaisen naisen asioita ei aja - eikä ole koskaan ajanut - kukaan muu kuin suomalainen nainen itse. Tämän me näemme erityisen hyvin mm. Persujen politiikasta. Persut ovat yhden asian liike, se ajaa valkoisen miehen asiaa, ei valkoisen naisen.
Mutta tubettajan mielipiteet ovat hieman ristiriitaisia. Samaan aikaan kun hän selvästi kuvailee miten asenteellisesti jopa hänen oma suomalainen perheensä suhtautui hänen kokemuksiinsa, tubettaja näkee ongelman vain maahanmuuttajataustaisissa miehissä.
Eikö tubettajan kannattaisi alkaa feministiksi? - Anonyymi
Tubettaja väittää Frankfurtin koulukunnan keksineen feminismin. 25:40 ->
Frakfurtin koulukunta syntyi 1930- luvulla eikä edes wikipedian kuvaus sisällä mitään viitettä feminismiin. Frankfurtin koulukunnan pääideana vaikuttaisivat olleen individualistiset tavoitteet enemmän kuin kommunistiset. Feminismin alkujuuret ovat 1700- luvun Britanniassa ja Ransakassa ja esim. suffragetit olivat 1800- ja 1900- luvun vaihteessa toimineita feministejä. Siis kauan ennen mitään Frakfurtin koulukuntia. En tiedä mistä näitä luuloja feminismin historiasta revitään. Asiasta on helppo löytää tietoa vain hakukonetta käyttämällä.
Miksi tubettaja selittelee valkoisen suomalaismiehen munattomuutta jollain h elevetin juutalaiskommuistien salajuonella? Että jutkujen vastuulla, höpön löpön. Kyllä se vastuu on kuule ihan suomalasmiehellä itsellään miten hän toimii ja minkälaisen asenteen hän itse valikoi.
Neljä vuotta sitten Yle esitti dokumenttielokuvan Kun unelmat kuolevat joka vahvistaa tubettajan kokemuksia. Se oli irvokas kuvaus siitä millä tavoin suomipojat, valkoiset aikuiset miehet toimivat omien valkoisten tyttöjensä kanssa. Aikuiset suomalaismiehet, Niklas Meltio ja Ari Lehikoinen kuvasivat kameraryhmänsä kanssa kaksi vuotta putkeen alaikäisen suomalaistytön seksuaalista hyväksikäyttöä aivan kuin siinä ei mitään ihmeellistä olisikaan. Tytön oma suomalainen veli oli tarjonnut 15- vuotiasta siskoaan maahanmuuttajamiehelle tyttöystäväksi ja tutustuttanut tämän maahanmuuttajataustaiseen mieheen joka myöhemmin syyllistyi henkirikokseen. Dokkarista ei tule ilmi minkä ikäinen tyttö oli kun hänet tutustutettiin irakilaismieheen. Kukaanhan ei ole kahta vuotta putkeen saman ikäinen. Ei voi väittää että näillä miehillä olisi urhea sankarillinen suojeluvaisto omia tyttöjään kohtaan. Ihan vaikuttaa päinvastaiselta tilanne. Dokkari on edelleen nähtävissä Yle areenassa. Yle esittelee edelleen dokumenttia traagisena kuvauksena maahanmuuttajataustaisten rikollisten julmasta kohtalosta, kun heidän unelmansa kuolevat.
Tämä on suomalaiselta yhteiskunnalta ja suomalaiselta valkoiselta mieheltä niin järkyttävää toimintaa, että sen voi aivan perustellusti samaistaa maahanmuuttajataustaisten miesten asenteisiin ja toimintamalleihin.
Tästä voimme päätellä että ongelma piilee oikeasti sukupuolessa itsessään: miessukupuoli todistaa koko ajan omalla toiminnallaan ja asenteillaan olevansa vieläkin eläimen tasolla, oli kyse minkä kulttuurin edustajasta tahansa. Kun mies on vastustavinaan seksuaalista väkivaltaa, kyse on ihan jostain muuta kuin siitä, että he huolehtivat tyttöjensä ja naistensa hyvinvoinnista ja empatisoivat kovasti seksuaalisen väkivallan uhrin kohtaloa.
Mahanmuuttopolitiikkaa seuratessa tuntuu kuin katselisi luontodokumenttia simpanssilaumoista joissa on menossa reviirikiistat ja taistelu naaraista. En ole koskaan ollut mies joten en tiedä mitä h elvettiä miessukupuolen päässä oikeasti liikkuu. Mutta ei tämä touhu näytä ollenkaan siltä että tässä olisi ihmisistä kyse, ihmiskunnan vaiheista. Ei. Vaikuttaa siltä kuin miessukupuoli taantuisi todellakin eläimen tasolle kun kriisi iskee, ja naisista, omista tyttäristä, äideistä, siskoista tulee esineitä. Esineitä joista joko käydään omaisuustaistelua tai sitten heitä tarjoillaan vieraille lahjana vieraanvaraisuuden osoituksena. Näin joskus dokkarin brittimiehestä joka vieraili vuoristoilla elävien talebanien luona. Dokkarissa brittimies pääsi ystävystymään sissitaistelijoiden kanssa. Ystävyyden osoituksena talebani tarjoili brittimiehelle omaa vahvasti kajaleilla meikattua alle 10- vuotiasta tytärtään ikääkuin lahjaksi vieraanvaraisuuden osoituksena. Siis aivan samanlaista toimintaa kuin mitä näemme Kun unelmat kuolevat- dokkarissa suomalaismiesten tekevän.
Tällainen käytös näyttää olevan ominaista nimenomaan miessukupuolelle. Ja aivan täysin kulttuurista riippumatta.
Miessukupuoli ei luontaisesti kykene empatiaan naissukupuolta kohtaan. eikä näe naissukupuolen edustajaa ihmisenä ja henkilönä. Miessukupuoli todellakin näkee naissukupuolen omaisuutena, välineenä ja esineenä. Se tulee kriisitilanteissa esiin. Freedom fighteri kuvaili kokemuksiaan siitä miten suomalaismihenet eivät puutu tilanteeseen jos näkevät naisen olevan ahdistelun kohteena. Tällainenkin käytös perustuu samaan asiaan. Kun ei ole ollut flaksia naismarkkinoilla niin mitäs sitä omia naisia puolustamaan.
Sellainen on miessukupuolen mielenmaisema. Se on todellakin eläimellisellä tasolla. Miehille esim. tämä liikuttava suurieleinen huoli seksuaalisesta väkivallasta naisia kohtaan ei ole mitään muuta kuin peliä. Pelinappulana ovat naiset ja tytöt. Jos joku vielä luulee että esim. persujen liikuttava huoli seksuaalisen väkivallan lisääntymisestä on todellista huolta seksuaalisen väkivallan _uhrin_ puolesta, luukoon uudestaan. Sillä ei ole mitään tekemistä uhrin hyvinvoinnista huolehtimisen kanssa. Kyse on miessukupuolen primitiivisistä vaistoista.
Ja joku vielä kysyy mihin tarvitaan feminismiä - Anonyymi
En tiedä Frankfurtin koulun suhdetta feminismiin. Mutta sen tiedän, että tuo koulu on ollut pahin kulttuurimarxismin ja vasemmistolaisen arvomädätyksen levittäjä historiassa.
Joku feminismi ongelmana on pieni verrattuna hirviömäiseen kulttuurimarxismiin. Koko länsimainen sivilisaatio on vaarassa tuhoutua tuon katalan aatteen saadessa jalansijaa eliiteissä.- Anonyymi
Ihan vaan kuriositeettina... Wikipedia kertoo Frankfurtin koulukunnan teorian ydinajatukset näin:
"Kriittisen teorian keskeiset kiinnostuksen kohteet ovat talous, yksilön kehitys ja kulttuuri. Marxilaisista ja psykoanalyyttisista näkökulmista käsin kriittinen teoria suhtautuu erityisesti "yhteiskuntaan" kriittisesti. Yhteiskuntaa ei pidetä ainoastaan tietyn aikakauden ihmisten kokonaisuutena, vaan pikemminkin niinä olosuhteina, jotka vallitsevat ja hallitsevat yksilöitä. Näin ne muokkaavat ihmisten luonnetta ja toimintamahdollisuuksia suuremmassa määrin, kuin mitä he voivat vaikuttaa yhteiskunnan rakentumiseen. Sosialisaatiolla, joukkotiedotusvälineillä ja massakulttuurilla on tässä keskeinen välittäjän rooli.
Kriittisen teorian mukaan kapitalistisessa yhteiskunnassa lisääntyvän teknistymisen, tieteellisen edistyksen ja tästä seuraavan byrokratisoitumisen takia yksilöt vieraantuvat ja siten yksilön merkitys katoaa. Yksilöiden välisistä suhteista tulee traditionaalisten siteiden löyhtyessä tavaravälitteisiä ja ne muuttuvat entistä enemmän taloudellisiksi vaihtosuhteiksi.
Oppi katsoo, että tästä seuraa täysin hallittu maailma, joka kontrolloi yksilöä sosiaalisesti ja alistaa idealismin, nonkonformismin, epäkonventionaalisuuden ja luovuuden. Kriittinen teoria edellyttää, että filosofialla tulisi olla yhteiskunnassa keskeinen ja käytännöllinen rooli paremman tulevan yhteiskunnan luomiseksi."
En ole alan asiantuntija. Mutta kuvauksen perusteella vaikuttaisi siltä että Frankfurtin koulukunnan yhteiskuntakritiikki kohdistui juuri niihin elementteihin jotka kuvaavat kommunistista yhteiskuntaa: se kritisoi kehitystä josta seuraa täysin hallittu maailma, yksilö on täysin kontrolloitu sosiaalisesti, ja kaikenlainen nonkonformismi eli toisinajattelu on kielletty. Ja tätä ylläpidetään siis valtamedian, sosialisaation ja massakulttuurin välineillä. En tiedä mikä tuollaisen kehityksen vastustamisessa on vialla. Siis mikä _kommunismin_ vastustamisessa on vialla? Juuri siihenhän useimpien yhteiskuntien ongelmat perustuvat, etteivät yksilöt ole vapaita.
Marxismilla oli wikipedian mukaan iso merkitys Frankfurtin koulukunnan filosofiassa, mutta kaikesta päätellen itse koulukunnan yhteiskuntakritiikki oli ihan jotain muuta kuin kommunismin edistämistä vaikka se nähtävästi vastusti myös kapitalismia. Tuota kohtaa en ymmärrä miten kapitalismi mitätöi yksilön merkityksen.
Toisaalta noihin ajatuksiin feminismikin sopisi. - Anonyymi
Tarkoitatte varmaankin neo-marxilaisuutta. Kulttuurimarxismi ei taida olla mikään virallinen koulukunta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitatte varmaankin neo-marxilaisuutta. Kulttuurimarxismi ei taida olla mikään virallinen koulukunta.
Pistäpä lyhykäinen selite neo- marxismille kun ei ehdi nyt opiskella syvällisesti kys. koulukunnan oppia.
Kulttuurimarxismi on vieläkin hyvin epämääräinen sinne tänne sinkoileva käsite imo. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan vaan kuriositeettina... Wikipedia kertoo Frankfurtin koulukunnan teorian ydinajatukset näin:
"Kriittisen teorian keskeiset kiinnostuksen kohteet ovat talous, yksilön kehitys ja kulttuuri. Marxilaisista ja psykoanalyyttisista näkökulmista käsin kriittinen teoria suhtautuu erityisesti "yhteiskuntaan" kriittisesti. Yhteiskuntaa ei pidetä ainoastaan tietyn aikakauden ihmisten kokonaisuutena, vaan pikemminkin niinä olosuhteina, jotka vallitsevat ja hallitsevat yksilöitä. Näin ne muokkaavat ihmisten luonnetta ja toimintamahdollisuuksia suuremmassa määrin, kuin mitä he voivat vaikuttaa yhteiskunnan rakentumiseen. Sosialisaatiolla, joukkotiedotusvälineillä ja massakulttuurilla on tässä keskeinen välittäjän rooli.
Kriittisen teorian mukaan kapitalistisessa yhteiskunnassa lisääntyvän teknistymisen, tieteellisen edistyksen ja tästä seuraavan byrokratisoitumisen takia yksilöt vieraantuvat ja siten yksilön merkitys katoaa. Yksilöiden välisistä suhteista tulee traditionaalisten siteiden löyhtyessä tavaravälitteisiä ja ne muuttuvat entistä enemmän taloudellisiksi vaihtosuhteiksi.
Oppi katsoo, että tästä seuraa täysin hallittu maailma, joka kontrolloi yksilöä sosiaalisesti ja alistaa idealismin, nonkonformismin, epäkonventionaalisuuden ja luovuuden. Kriittinen teoria edellyttää, että filosofialla tulisi olla yhteiskunnassa keskeinen ja käytännöllinen rooli paremman tulevan yhteiskunnan luomiseksi."
En ole alan asiantuntija. Mutta kuvauksen perusteella vaikuttaisi siltä että Frankfurtin koulukunnan yhteiskuntakritiikki kohdistui juuri niihin elementteihin jotka kuvaavat kommunistista yhteiskuntaa: se kritisoi kehitystä josta seuraa täysin hallittu maailma, yksilö on täysin kontrolloitu sosiaalisesti, ja kaikenlainen nonkonformismi eli toisinajattelu on kielletty. Ja tätä ylläpidetään siis valtamedian, sosialisaation ja massakulttuurin välineillä. En tiedä mikä tuollaisen kehityksen vastustamisessa on vialla. Siis mikä _kommunismin_ vastustamisessa on vialla? Juuri siihenhän useimpien yhteiskuntien ongelmat perustuvat, etteivät yksilöt ole vapaita.
Marxismilla oli wikipedian mukaan iso merkitys Frankfurtin koulukunnan filosofiassa, mutta kaikesta päätellen itse koulukunnan yhteiskuntakritiikki oli ihan jotain muuta kuin kommunismin edistämistä vaikka se nähtävästi vastusti myös kapitalismia. Tuota kohtaa en ymmärrä miten kapitalismi mitätöi yksilön merkityksen.
Toisaalta noihin ajatuksiin feminismikin sopisi.Täytyy sanoa että ainakin wikipedian selite Frankfurtin koulukunnan opista on vähintäänkin outo. Se siis näkee kapitalismin johtavan kommunistiseen yhteiskuntaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap172204Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi842158- 1011407
Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen101386Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663841257Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1461198Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.251906- 78889
Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha173874- 63864