Miehen juominen kun olen raskaana

Anonyymi

Elikkäs, Ongelmani ei ole se että mies juo muutaman tai menee joskus ulos juhlimaan.
Mutta mitä mieltä olette siitä että miehellä on tarve juoda itsensä todella kovaan humalaan, silloin kun raskaana oleva nainen on vieressä?

Eilen hän oli ulkona ryyppyreissulla ja se oli minulle ihan okei. Harmitti tosin se, että illan aikana jätti vastaamatta viestiini, mutta hänen kotiin tultuaan ymmärsin, että oli ollu niin kovassa humalassa että ei tajunnut maasta eikä taivaasta. Mietin vaan asiaa toisinpäin, jos hän jäisi kotiin, laittaisin minä hänelle edes kerran viestiä, että miten ilta sujuu tms, en ainakaan jättäisi vastaamatta. Noh..ehkä tämä on joku meidän eroavaisuus, mutta haluaisin itse osoittaa että toinen on kumminkin ajatuksissani.
Noh hän sanoi illan tehneen hyvää, kun pääsi nollaamaan. Mikä oli tarkoituskin.
Se mikä minua harmittaa on, että menimme tänään ystävien kanssa syömään ja hän päätti että nollaus jatkuu tänäänkin.
Olut tuoppia toisen perään. Oli aamulla luvannut että ei ala ryyppäämään, että ottaa yhden tai kaksi, mutta ei vie sitä ryyppäämiseksi.
Ajattelin sen olevan ihan ok, että eilisen krapulaa haluaa hieman tasoittaa. Meille tuli illalla riita siitä, kun hän oli todella kännissä ja minua ärsytti hänen käytös ylipäätään. En sanonut ystäviemme edessä, että lopeta juominen. Ajattelin että hän tajuaisi sen itse ja myötäeläisi tätä tilannetta kanssani, mutta sen sijaan tuli olo että känniin pääseminen meni minun edelle. Näytin kyllä ilmeelläni sen etten tykkää, että hän hakee lisää juotavaa koko aika, mutta en halunnut alkaa riidellä tai nalkuttaa ystäviemme edessä.
Sanoin hänelle äsken että minua vaivasi se tänään, että eikö eilisen ryyppääminen riittänyt ja että lupasit ettet tänään ole aivan humalassa.

Kun on itse selvinpäin vieressä, niin ei jaksa katsoa känniläistä. Eri jos on hieman juonut, mutta se että on todella humalassa alkaa ärsyttämään. Hän alkoi haukkua minua säälittäväksi ja että hän on tänään nähnyt sen kuinka katkera ihminen oikeasti olenkaan ja että hän miettii kenet on pannut paksuksi. Ja että olen vain kateellinen siitä kun en itse pääse juhlimaan ja juomaan. Toki se on totta osittain, että jos olisin siinä vieressä myös humalassa niin toisen käytös tai juominen ei varmasti ärsyttäisi yhtä paljon tai ollenkaan, mutta raskaana olessa selvinpäin, tilanne on toinen. Haluaisi nähdä toiselta sellasta myötäelämisen meininkiä.
Hän ei ymmärtänyt tätä ollenkaan ja sanoi että ei ymmärrä mistä olen vihainen, kun hän on käyttäytynyt hyvin.
Olenko nyt vaan liian vaativa?
Tuohduin hänen sanoistaan kun riitelimme tässä ja riita äityi sanojen puolelta molemmilta aika pahaksi, omalta puolelta myös. En kyllä häntä haukkunut, mutta syyllistin juomisesta. Hän haukkui kyyneleitäni säälittäväksi krokotiilin kyyneleiksi ja minua säälittäväksi ihmiseksi monta kertaa ja että käytän raskauttani "lyömäaseena" kaikkeen, että jos olen tunteellinen tai mitä tahansa. En vastannut enää mitään, ajattelin että aivan turha riidellä kun ei tämä vie mihinkään enään.
Nyt on fiilis etten uskalla tai viitsi enään puhua/näyttää raskauttani mitenkään. Jos toinen kokee sen niin, että oikeutan kaikki tunteeni ja ajatukseni raskaudella.
Mieliteot, tunteiluni tai "vaatimukseni" häntä kohtaan.
Mieheni on pohjimmiltaan todella ihana mies, selvinpäin. Mutta esim tänään, koin hänen ryyppäämisen ahdistavana, koska tiesin että illalla minulla on kotona todella humalainen mies, enkä vaan yksinkertaisesti jaksa sitä, kun oon itse ihan eri fiiliksellä. Hänestä nalkutan turhasta. Tulee todella yksinäinen fiilis koko raskaudesta ja siitä miten hän puhui. Niinkun minun täytisi antaa erikoisymmärtämistä hänelle, eikä toisinpäin.

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuo miehen juominen on varmaankin ollut sulla tiedossa, jo ennen raskautta. Ei sen siis pitäis olla sulle mikään yllätys. Ei tollainen sun raskauden myötä mihinkään muutu. On oikeastaan ihan sama mitä mieltä sä siitä olet, ei se silti muutu mihinkään. Kannattaa myös sisäistää se, että se tuskin muuttuu lapsen syntymänkään myötä. Ihan vittuilematta sanon, että ei kannata odottaa sen muuttuvan. Touhu meinaan kuullostaa siltä, että tuossa on kysessä vähintään alkava alokoholiongelma, jos ei sitten jo ihan kunnon ongelma. Sun ei siis auta muu kuin miettii haluatko katsella tota menoa jatkossakin ja päättää sen perusteella mitä teet.

    • Anonyymi

      Alkoholisti ja alkoholismi on tuho yleensä. Siihen on kaatunut johtajat kun duunarit. Kellään ei kestä rahat eikä terveys.

    • Heippa, tosi hyvä kun kirjoitit tänne, sillä minusta sun viestissä on tosi monta sellaista asiaa, jota pitäisi tarkastella ihan erikseen. Ne liittyvät juomisesta puhumiseen, perhe-elämän arvioihin ja muuttuneeseen elämäntilanteeseenne, alkoholiriippuvuuteen ja omiin tarpeisiisi tulevana äitinä.

      Mä kirjoitin sulle pitkän viestin, mutta jostain syystä tämä foorumi meni tilttiin ja viesti katosi. Jos tulet tänne ketjuun uudelleen, laita mulle viestiä tähän tai blogin kautta niin kirjoitan uusiksi. Pidän vertaistukiblogia juomisen aihepiiriin liittyen,- sivulla on sähköposti ja yhteistietolomake, voin vastata sulle yksityisesti myös sitä kautta.

      Älä jää tämän asian kanssa yksin - olet ihan oikeassa siinä, että asia ei ole ok.

      Hyvää vointia sulle ja vauvallesi!

      Terveisin Maria
      www.juominenhallintaan.com

      • Juomista ei voi saada hallintaan. Juomisen voi vain kokonaan lopettaa, mutta sekin on hyvin harvinaista. Vain 1 - 2 % alkoholisteista pääsee pitkäaikaisesti kuiville, eivätkä hekään ole mitenkään verrattavissa terveisiin.

        Alkoholismi on monigeenisesti periytyvä tauti. Ilman sitä ei voi tulla alkoholistiksi, vaikka kuinka joisi. Jos taas on saanut sopivan geenikoktailin, tulee varmasti ja aina.

        Olen alkoholisti, joka on ollut yli 40 vuotta kuivilla. Silti kärsin voimakkaasta ahdistuneisuudesta, kuten alkoholistit usein. Alkoholismi ei koskaan parane.


      • juominenhallintaan.com
        sok kirjoitti:

        Juomista ei voi saada hallintaan. Juomisen voi vain kokonaan lopettaa, mutta sekin on hyvin harvinaista. Vain 1 - 2 % alkoholisteista pääsee pitkäaikaisesti kuiville, eivätkä hekään ole mitenkään verrattavissa terveisiin.

        Alkoholismi on monigeenisesti periytyvä tauti. Ilman sitä ei voi tulla alkoholistiksi, vaikka kuinka joisi. Jos taas on saanut sopivan geenikoktailin, tulee varmasti ja aina.

        Olen alkoholisti, joka on ollut yli 40 vuotta kuivilla. Silti kärsin voimakkaasta ahdistuneisuudesta, kuten alkoholistit usein. Alkoholismi ei koskaan parane.

        Oletan sok, että viittaat blogini nimeen. Olet oikeassa, alkoholisti ei voi saada juomista hallintaan.

        Blogini on suunnattu sellaisille ihmisille, jotka haluavat vähentää alkoholinkäyttöään hyvinvointisyistä. Vain pieni osa suomalaisista sairastaa alkoholismia, mutta suurella osalla on syytä ja halua vähentää juomistaan.

        Pyrin kirjoittamaan positiivisesti juomisen vähentämisestä. Juomisen hallintaa voi harjoitella ja vähentäminen on yhtä tärkeä terveysteko kuin tupakoinnin lopettaminen tai laihduttaminen. Juomiseen voi ja pitää reagoida, jos siitä on itselle jonkinlaista haittaan :)

        Suuret onnittelut sinulle raitistumisesta!


      • juominenhallintaan.com kirjoitti:

        Oletan sok, että viittaat blogini nimeen. Olet oikeassa, alkoholisti ei voi saada juomista hallintaan.

        Blogini on suunnattu sellaisille ihmisille, jotka haluavat vähentää alkoholinkäyttöään hyvinvointisyistä. Vain pieni osa suomalaisista sairastaa alkoholismia, mutta suurella osalla on syytä ja halua vähentää juomistaan.

        Pyrin kirjoittamaan positiivisesti juomisen vähentämisestä. Juomisen hallintaa voi harjoitella ja vähentäminen on yhtä tärkeä terveysteko kuin tupakoinnin lopettaminen tai laihduttaminen. Juomiseen voi ja pitää reagoida, jos siitä on itselle jonkinlaista haittaan :)

        Suuret onnittelut sinulle raitistumisesta!

        <<Vain pieni osa suomalaisista sairastaa alkoholismia...<<

        Väärä tieto, perustuu toiveisiin. Noin 10 % sairastaa alkoholismia. Kymmenestä alkoholistista kolme on naisia. Naisten osuus on siis noin puolet miesten osuudesta.

        Alkoholistimiehen pojista neljä kymmenestä on alkoholisteja. Kahden alkoholistisen vanhemman lapsista 90 % on alkoholisteja. Ongelma on monin kerroin suurempi kuin suurikin kohtuujuominen ilman alkoholismia.

        "Juomisen hallintaa" on pyritty propagoimaan jo vuosikymmeniä ilman pienintäkään tulosta. Kohonnut elintaso on vähentänyt korvikeaineiden käytön minimiin ja alkoholin maksimiin.

        Hyvää jatkoa sinulle!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5559
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3425
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1893
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1865
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1720
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1548
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1463
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1346
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1337
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      23
      1308
    Aihe