Ja jälleen köyhiä syyllistettiin.

Anonyymi

Lainaus eräästä pari päivää vanhasta opetuksesta:

"Seurakunnan keskuudessa ei Jumalan suunnitelman mukaan kuuluisi olla puutteenalaisia! Seurakunta on juuri se, joka huolehtii niistä joilla ei ole. Seurakunta ei halveksi köyhää, vaan on sen turva.

Rahaa ei kuulu hamstrata itselle anheudesta, se on paha ja voi tuhota ihmisen, myös alituinen huolehtiminen rahan riittävyydestä on mammonan Hengen tuotos ja yhtä paha kuin ahneus! Raha on palveluväline, jolla voimme poistaa Pyhien puutteet ja tuoda kunniaa Jumalalle, tehdessämme kaikkinaista hyvää!".

Siis ihminen, jolla ei ole varoja paljoa, ja on erinäisiä maksuja päällä. Hän murehtii miten saisi asiat hoidettua. Hänkö on nyt mammonan Hengen vallassa? Henkilö, joka haluaa hoitaa asiansa kuten kuuluu.

Ahneus tuomitaan Sanassa. Se on synti. Ahneuden ja murehtimisen rinnastaminen ei oikeaa opetusta. Murehtimisesta ja elatuksen murgeista puhutaan kyllä, ja annetaan ohjeita.
Ahneus on oma lukunsa.

Kyseisen opetuksen esittäjä toimii TV7 Plussan kanavatuottajana. Sama kanava joka
on viime viikon lähettänyt ohjelmaa "Your Loveword Specials konferenssia (25.1-31.1),
jossa Chris Oyklihome ja Benny Hinn silkkipuvuissaan esiintyvät kameroiden edessä.
Taustalla prameat sohvat ynnä muuta rekvisiittaa sekä muutama henkilö.

Hinnin netto omaisuuden arvoksi laskettu 42 milj. dollaria, Oyklihomen 50 milj. dollaria.
Näyttää vahvasti siltä, että tämä jakaminen ko. henkilöiltä unohtunut.

Nyt tuomittiin rahaongelmien kanssa painivia, mutta kyseiset henkilöitä ei. Vaikka opetettiin ettei rahaa tule hamstrata ahneudesta! Päin vastoin, nämä saivat ohjelma-aikaa runsaasti....Valtava ristiriita!

Nigeriassa on paljonkin näitä miljonäärisaarnaajia. Köyhiltä viedään viimeisiä rahoja, jotta nämä pukumiehet voivat lennellä yksityisillä suihkareilla siellä ja täällä.
Tulee mieleen Herzogin opetus (ja olihan sekin seiskalla esillä), siinä kehotettiin kylvämään menestyneeseen saarnaajaan, niin tulisi samalla itsekin siunatuksi..... Ja köyhät, oppimattomat afrikkalaiset tarttuvat tähän oljenkorteen.
Ja samoin henkilöt länsimaissa, jotka ovat heittäneet aivonsa narikkaan.

"2.Korinttolaiskirje:
2:17 Sillä me emme ole niinkuin nuo monet, jotka myyskentelevät Jumalan sanaa; vaan puhtaasta mielestä, niinkuin Jumalan vaikutuksesta, Jumalan edessä, me Kristuksessa puhumme".

29

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

"Nyt tuomittiin rahaongelmien kanssa painivia, mutta kyseiset henkilöitä ei. Vaikka opetettiin ettei rahaa tule hamstrata ahneudesta! Päin vastoin, nämä saivat ohjelma-aikaa runsaasti....Valtava ristiriita!"

Aloittajan luulisi jo tietävän mikä näitä lahkoja pyörittää vallan ja rahan ahneus sen tietää kaikki lähes jokainen uskovakin jolla edes jotain raksuttaa päässä siksi monet jättävät nämä lahkot ja ovat uskossa jumaliinsa ihan suorassa yhteydessä ilman näitä rahastaja välikäsiä koska nämä ovat vain hyödyttömiä rahastajia lahkojohtajien ja saarnamiesten elatuslaitoksia .

• Anonyymi

"laittavat raskaita taakkoja ihmisten kannettavaksi, joihin eivät itse tahdo sormellaankaan koskea . . .

• Anonyymi

Kyl se yleensä on rikkaat, ei "taas köyhät" joita syyllistetään, mutta vaihteeksi näinkin päin.

Köyhyyskin on tänä päivänä omien valintojen tulos. Kaikille kuuluu sosiaaliturva. Sosiaalirahansakin voi käyttää varoen tai sitten ne heti tai väärin tuhlaten. Tiedän lukemattomattomia ihmisiä maailmalla ja etenkin Suomessa, työttöminäkin vastuullisesti eläen, ovat saaneet kohtuullisen toimentulon ympärilleen.

En silti syytä köyhiä, en syytä ketään, mutta tahdon vain osoittaa, että aikuinen ihminen itse päättää mihin rahansa käyttää. Köyhyys on myös mielentila, kuinka kukin sen itse kohdallaan kokee. Jos alkaa vertailla itseään muihin, kyllä siinä kateelliseksi voi tullakin!

Mutta omaa köyhyyttäänkin voi huijata: suhtautumalla rikkaasti elämäänsä ja ympäristöönsä.

Tiedän mitä on elää täysin persaukisena, Tällä hetkellä diagnosoisin taloustilanteeni puolipers'aukiseksi.

• Anonyymi

niin, no ? voiko mitenkään olla "vertailukohteena", joku sosiaaliturva, joka sekin maksetaan YHTEISKUNNAN rahoista, ei siis liity mitenkään lahko-seuarakuntiin, jossa sitten nämä "pelastusta" tarjoavien tulot, kuten Hinnin netto, 42 mil. dollaria, ja Oyklihomen 50 milj. dollaria, ja näille sitten vielä, kolehtia . . .

• Anonyymi

Kirjoitit Köyhyyskin on tänä päivänä omien valintojen tulos...

Ei se aina ole noin. Tiedän useampia jotka ovat sairastuneet ja joilla on lapsia sekä elävät köyhyydessä.
        Köyhyys voi alkaa juurikin sairastumisesta. Se on pirunmoinen kuvio.
        Oken elänyt tuonkin ajan ja voin todistaa ihan koko seurakunnan läsnäollessa, miten kamalaa se on.
        Mutta caikja kuin tidistaisin niin ilman omakohtaista kokemusta todistukseni jää kuulijakunnassa pinnalliseksi.
        Noin se on joka asiayhteydessä. Ilman omaa kokemusta ei voi tietää, vei ymmärtää.

Mutta on yksi joka tietää ja ymmärtää jopa enemmän kuin me itse tiedämme itsestämme ja kokemuksistamme ja se on kaikkuvaltias Jumala, Luoja, joka henkensä kautta on keskellämme kaikissa caiheissa nähden täydellisesti niin menneen kuin tulevan.

ST

• Anonyymi

Moni on syyttään joutunut köyhyyteen. Esimerkiksi vakava sairaus, töiden loppuminen jne.jne.
        Kaikki köyhyys ei suinkaan ole omien valintojen tulosta.
        Kirjoituksesi paljasti ymmärtämättömyytesi, vahvistit sen vielä kateus kirjoituksellasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Moni on syyttään joutunut köyhyyteen. Esimerkiksi vakava sairaus, töiden loppuminen jne.jne.
        Kaikki köyhyys ei suinkaan ole omien valintojen tulosta.
        Kirjoituksesi paljasti ymmärtämättömyytesi, vahvistit sen vielä kateus kirjoituksellasi.

Vai paljasti kirjoitukseni "ymmärtämättömyyteni"?

Olen kauan sitten ollut, muiden hylkäämänä asunnoton, nukkunut öitäni rappukäytävien ylätasanteilla, tuttujen sohvilla ja lattioilla. Tämä johtui muutoin väärästä elämäntavastani, joka kuitenkin tosin oli enemmänkin seuraus, ei alkusyy. Olen ulkomailla asuessani elänyt tosi kurjissa oloissa.

Olen sairastanut pikkuvauvasta alkaen. Lääkekuluni ovat vielä eläkkeellänikin suuret. On monenlaista sairautta, diagnooseja pitkästi yli kymmenen (en ole enää niitä laskenut, montako on).

Olen aikoinaan varhain kukonlaulun aikaan polkenut polkupyörällä lukuisia kilometrejä Myllypuron ruokajonoon ja painavat kassit tarakoilla takaisin kotiin, hakemaan ruokaa itselleni ja samointein koirallenikin. Olen onkivapa kädessäni istunut aamuvarhaisesta pitkälle iltapäivään samoin nostelemassa isoja kaloja ruokapöytäämme ja pakastimeeni.

Kuitenkin minulla toisinaan, kausittain, oli "varaa" mm. tupakoida. Kun lopetin tämän paheen - ihmeellistä! - jäi kuukausittain satoja euroja rahaa ruokaan!

Ym.

Joten, varmasti tiedän, mistä kirjoitan.

• Anonyymi

"Köyhyys on myös mielentila, kuinka kukin sen itse kohdallaan kokee. Jos alkaa vertailla itseään muihin, kyllä siinä kateelliseksi voi tullakin!"

Näin se menee. Kasvoin köyhässä kodissa. Meillä opetettiin, että ihmisen on tehtävä parhaansa niillä eväillä mitä on annettu, eikä vertailla itseään muihin. Yksi hyödyllisimpiä neuvoja mitä olen kotoa saanut.

• Anonyymi

Oletko köyhä?

ST

• Anonyymi

eikös "evankeliumin julistajien" olettaisi elävän/olevan, esimerkillisiä kaikessa ??

• Anonyymi

Kenelle kysymys on esitetty. Jos aloittajalle, voin kertoa että tulot hyvät, mutta menojakin
        (pakollisia) paljon. Tasapainottelua. Mutta, en tunnista itsessäni " mammonan Henkeä".
        Päin vastoin, jos minulla on, kernaasti annan.

Muuten ole rajattoman rikas, olen Kristuksen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kenelle kysymys on esitetty. Jos aloittajalle, voin kertoa että tulot hyvät, mutta menojakin
        (pakollisia) paljon. Tasapainottelua. Mutta, en tunnista itsessäni " mammonan Henkeä".

Aloittajalta kysyin. Mietin aloitustasi niin heräsi kysymyksiä.

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin kyllä sitä vähemmälläkin omaisuudella voi elää täysipainoista sekä tyydyttävää elämää.
        Pääasia varmaankin jaksamisen kannalta on, että on muutoin asiat sillälailka järjestyksessä, että kykenee nauttimaan ja iloitsemaan puutteestaan huolimatta.

En minäkään ole köyhä mutten rikaskaan. Voin kuitenkin todeta, että valitettavasti raha helpittaa elämistä Raaka totuus, jonka olen kokenut. Niin kylmää kuin se onkin.

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin kyllä sitä vähemmälläkin omaisuudella voi elää täysipainoista sekä tyydyttävää elämää.
        Pääasia varmaankin jaksamisen kannalta on, että on muutoin asiat sillälailka järjestyksessä, että kykenee nauttimaan ja iloitsemaan puutteestaan huolimatta.

En minäkään ole köyhä mutten rikaskaan. Voin kuitenkin todeta, että valitettavasti raha helpittaa elämistä Raaka totuus, jonka olen kokenut. Niin kylmää kuin se onkin.

ST

Helpottaahan se.
        Mutta kyse oli ristiriidasta "opetuksessa", se oli pointti.
        Ymmärsitkö?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helpottaahan se.
        Mutta kyse oli ristiriidasta "opetuksessa", se oli pointti.
        Ymmärsitkö?

Ymmärsin. Minä vain lähestyin asiaa omalta kantiltani. Tuo on minun tapani toimia. Ennenkuin kykenen tarttumaan itse asiaan, minun täytyy pohjustaa se kyetäkseni ymmärtämään mitä olen lähestymässä ja miten.

Etenkin ristiriitatilanteissa.

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ymmärsin. Minä vain lähestyin asiaa omalta kantiltani. Tuo on minun tapani toimia. Ennenkuin kykenen tarttumaan itse asiaan, minun täytyy pohjustaa se kyetäkseni ymmärtämään mitä olen lähestymässä ja miten.

Etenkin ristiriitatilanteissa.

ST

Yritän ymmärtää mikä on kirjoituksesi takana ja sinun viestisi pointin takana siksi kyselen ensin taustaa eli pohjustan vastaustani.

ST

• Anonyymi

"Voin kuitenkin todeta, että valitettavasti raha helpittaa elämistä Raaka totuus, jonka olen kokenut. Niin kylmää kuin se onkin"

Mitä kylmää siinä on ? ei rahassa mitään pahaa ole sehän on hyvä asia nykyisessä maailmassa jossa se on ainoa asia millä voi ostaa jos jotain tarvii mitä enemmän rahaa sen helpompi on arkea pyörittää.

Raha itsessään on arvotonta materiaalia paperia ja halpaa sekametallia .

• Anonyymi

Kuullun ja luetun ymmärtäminen olisi hyvä taito.

• Anonyymi

Mitään en ymmärtänyt, mutta taas mieleni pahoitin.

• Anonyymi

Ei tietenkään Jumala tahdo, että seurakunnassa on puutteenalaisia.
      Jumala tahtoo, että hyvävaraiset auttavat puutteenalaisia niin, ettei
      seurakunnassa olisi yhtään puutteenalaista.

Tätä aloittajan syyllistämä saarnaaja tietenkin tarkoitti.

• Anonyymi

niinhän ne alkuseurakunnassa teki, nooh, eikös nykyään seurakunnat lahjoita niitä toisten lahjoittamia ruokakasseja, jne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

niinhän ne alkuseurakunnassa teki, nooh, eikös nykyään seurakunnat lahjoita niitä toisten lahjoittamia ruokakasseja, jne.

Ongelma auttamisessa on se, että uskovia käytetään hyväksi. Ehkä autettava ei ole uskossa ollenkaan mutta ovat seurakunnassa mukana, jotta saisivat uskovilta rahaa. Minullekin on sanottu, että koska sinä olet uskossa, sinä olet velvollinen auttamaan minua. Silloin tiesin heti, ettei minun tarvitse auttaa ko. henkilöä koska hän on hyväksikäyttäjä, jota Jumala ei vaadi minun auttavan.

Tällainen ei ole muuta kuin uskovien hyväksikäyttöä. Kukaan uskova ei ole velvollinen pyydettäessä auttamaan avun pyytäjää. Auttaminen on vapaehtoista ja täytyy nousta auttajan omasta sydämestä, ei autettavan vaatimuksista.

Kerran sattui niinkin, että erään kokouksen jälkeen eteisessä minua tuli puhuttelemaan vanhempi rouva. Hän kertoi, että hänellä on olgelmia ja pyysi minua viereiseen huoneeseen rukoilemaan hänen puolestaan ja hänen lastensa puolesta, joilla myös on ongelmia.

Kun sitten polvistuimme rukoukseen minun aloitettua rukous Jumalalle, nainen pysäytti rukoukseni melkein heti. Hän sanoi, että hänellä on vaikea taloudellinen tilanne ja pyysi minulta rahaa. Siihen lopahti rukous Jumalalle. Hänellä ei ollut muuta kuin rahan tarve. Ja rahaa tahtoo kaikki, jopa rikkaat saati sitten köyhät. Siis rahan pyytäjä ei välttämättä ole hädänalainen ihminen ollenkaan vaan hyväksikäyttäjä. Ja sellaiselle ei tarvitse antaa rahaa.

Jumala on tarkoittanut, että todellisia vähävaraisia vilpittömiä uskovia tulee seurakunnissa auttaa. Uskovan ei tarvitse alistua hyväksikäytettäväksi. Niitä hyväksikäyttäjiä olisi kyllä jo jonossa jos seurakunnissa aletaan jakamaan rahaa.

• Anonyymi

"Tätä aloittajan syyllistämä saarnaaja tietenkin tarkoitti".

Voi hyvänen aika. Tottakai ymmärrän että rikkaiden tulisi auttaa köyhiä jne.
        Mutta elatuksen murheissa painiva ihmisen ei todellakaan tarvitse olla "mammonan Hengen"
        vaikutuksen alaisena. Sydämen asenne ratkaisee.
        Ahneet ovat asia erikseen, ahneus on synti.

Mutta se ristiriita; kyseinen saarnaaja toimii TV7 Plussalla kanavatuottajana.
        Sieltä on tosiaan viikon verran miljonäärit satiinipuvuissaan olleet, ja epäilemättä
        varoja pyydetty.... Eikö antaminen koske heitä itseään? Pitääkö olla omat suihkukoneet yms.
        kun pitäisi tyytyä" alhaisiin oloihin"?

Hinn eräässä videossa keskusteli Kenneth Copelandin kanssa ( nettovarallisuus n.760 milj. ),
        kyseiset henkilöt päivittelivät sitä että joutuisi samaan lentokoneeseen muiden kanssa, syntisten saastaisten tai mitä sanoja nyt käyttivätkin. Oma suihkukone oli siis perusteltu.....

• Anonyymi

Jumala lähettää ahdinkoon lohduttajan Pyhänhenkensä.
      Jos ahdinkoa ei olisi, ei lohduttajaakaan tarvittaisi.
      Mammonaan mielistynyt ei koe ahdinkoa siksi, että hänellä on rahaa vaan siksi ettei hänellä ole sitä enemmän, valtavasti.
      Tuollainen mammonan palvoja ei tarvitse Pyhäähenkeä lohtutrajakseen vaan maailmanhengen saadakseen lisää mammonaa.

Uskovainenkin voi olla rikas ja Jumalan ohjauksessa. Jumala voi siunata myös runsaasti ajallisesti.
      Hedelmät kertovat, onko kyseessä Pyhänhengen vai maailmanhengen ohjauksessa toimiva uskova.

Mitä tulee tuohon ristiriitaan, että köyhät pakvoisivat mammonaa pyrkiessään parempaan varallisuuteen jotta selviäisuvät paremmin arjesta, on joko lyhytnäköustä tai sitten ajatusvirhe, huolimattomasti sanottu sen sanojalta.

ST

• Anonyymi

"Jumala lähettää ahdinkoon lohduttajan Pyhänhenkensä."

Yleensä saarnamiehen roolissa keräämään kymmenykset

"Jos ahdinkoa ei olisi, ei lohduttajaakaan tarvittaisi."

Juuri näin ahdingossa ihminen on heikoimmillaan lahkojen saarnamiehille

"Mammonaan mielistynyt ei koe ahdinkoa siksi, että hänellä on rahaa vaan siksi ettei hänellä ole sitä enemmän, valtavasti.
        Tuollainen mammonan palvoja ei tarvitse Pyhäähenkeä lohtutrajakseen vaan maailmanhengen saadakseen lisää mammonaa."

Aivan täytyy asiasta huomauttaa tuttavalleni joka vapaa ajallaan harrastuksissaan löi päänsä sai aivovamma ja puoliksi halvaantui ei ollut vakuutuksia joutui jäämään työelämästä pois ja on nyt vuosia jo kitkuttanut olemattomalla eläkkeellä .Itse ruokin hänen mammonan himoaan välillä antamalla rahaa kun laskut painaa väliin liikaa päälle liikaa tai vien ruokakassin joskus kun käyn morjestamassa

"Uskovainenkin voi olla rikas ja Jumalan ohjauksessa. Jumala voi siunata myös runsaasti ajallisesti.
        Hedelmät kertovat, onko kyseessä Pyhänhengen vai maailmanhengen ohjauksessa toimiva uskova."

Kyllä saarnamies(pyhähenki) johtaa ja ohjaa oikealle tielle jos hairahtuu lahkojen hallusta maalliseen ajatteluun hetkeksi

"Mitä tulee tuohon ristiriitaan, että köyhät pakvoisivat mammonaa pyrkiessään parempaan varallisuuteen jotta selviäisuvät paremmin arjesta, on joko lyhytnäköustä tai sitten ajatusvirhe, huolimattomasti sanottu sen sanojalta."

Sillä lailla mene nyt vielä peilin eteen tee ristinmerkki kun olet niin pyhä ja älykäs ja tiedät "oikeasta" maailmasta kaiken

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Mammonaan mielistynyt ei koe ahdinkoa siksi, että hänellä on rahaa vaan siksi ettei hänellä ole sitä enemmän, valtavasti.
        Tuollainen mammonan palvoja ei tarvitse Pyhäähenkeä lohtutrajakseen vaan maailmanhengen saadakseen lisää mammonaa."

Aivan täytyy asiasta huomauttaa tuttavalleni joka vapaa ajallaan harrastuksissaan löi päänsä sai aivovamma ja puoliksi halvaantui ei ollut vakuutuksia joutui jäämään työelämästä pois ja on nyt vuosia jo kitkuttanut olemattomalla eläkkeellä .Itse ruokin hänen mammonan himoaan välillä antamalla rahaa kun laskut painaa väliin liikaa päälle liikaa tai vien ruokakassin joskus kun käyn morjestamassa

"Uskovainenkin voi olla rikas ja Jumalan ohjauksessa. Jumala voi siunata myös runsaasti ajallisesti.
        Hedelmät kertovat, onko kyseessä Pyhänhengen vai maailmanhengen ohjauksessa toimiva uskova."

Kyllä saarnamies(pyhähenki) johtaa ja ohjaa oikealle tielle jos hairahtuu lahkojen hallusta maalliseen ajatteluun hetkeksi

"Mitä tulee tuohon ristiriitaan, että köyhät pakvoisivat mammonaa pyrkiessään parempaan varallisuuteen jotta selviäisuvät paremmin arjesta, on joko lyhytnäköustä tai sitten ajatusvirhe, huolimattomasti sanottu sen sanojalta."

Sillä lailla mene nyt vielä peilin eteen tee ristinmerkki kun olet niin pyhä ja älykäs ja tiedät "oikeasta" maailmasta kaiken

Onhan sitä monenlaista olemassa joka paikassa missä on ihmisiä.

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

,"Sillä lailla mene nyt vielä peilin eteen tee ristinmerkki kun olet niin pyhä ja älykäs ja tiedät "oikeasta" maailmasta kaiken"

Kiitos kehuistasi rakas, mutta jotain rajaa kiitos.
        Ihminenhän se minäkin vain olen. Minunkin täydellisyydessäni on puutteita, vaikkakin hyvin pieniä, mutta siis jotain puutteita on, kun oikein syynää.

Otetaan nyt esimerkiksi tuo raha. Rahaa on vaikkei mitään tee. Ja omaisuuttakin. Tuollainen pieni viaton puute nyt suotakoon meikäläisellekkin, eihän kukaan täydellinen ole, uskovainenkaan 😘

ST

• Anonyymi

Haluaisin hirveästi rottinkituolin. Valkoisen.
      Sitten haluaisin viherkasveja ja niihin hyvät purkit, valkoiset ja joihinkin sellaiset korit koristeeksi.

Olenko ahne?

ST

• Anonyymi

raamatun e v a n k e l i u m i s s a, Jeesus paljon puhuu myös rahasta, ja jos en väärin muista, niin, täysin päinvastoin !! kuin nämä menestysteologiaa saarnaavat ??

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      234
      4548
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      75
      2964
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2443
    4. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      45
      1757
    5. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      78
      1429
    6. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      21
      1351
    7. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      83
      1232
    8. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      137
      949
    9. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      69
      918
    10. Sellainen tunne sydämessä

Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,
      Ikävä
      86
      884
    Aihe