Sähköautoissa olisi hyvä olla diesel webasto ja joku 10L säiliö jolla saisi lämmitettyä autoa ja myös isoa litium akkua.
Kylminä aikoina. Paljon pidempää sähköajoa ja nopeampaa latausta.
Täällähän on huhtikuussakin korkeita yöpakkasia kun pilvettömiä öitä. - 15-20
Eli diesel webastot akkuautoihin
Sähköautoon, diesel-webasto kylmiin maihin
3
249
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllähän tuollaisen voi asennuttaa omaan sähköautoonsa. Polttoaineena voi käyttää polttoöljyä, ei tule kalliiksi. Saahan sillä auton sisätilan lämpimäksi ennen ajoonlähtöä käyttämättä akkusähköä, mutta akun lämmitys on jo senverran riskihommaa että kannattaa jättää tekemättä.
- Anonyymi
Itseasiassa kummallista, miksi polttoainekäyttöinen lämmitin olisi jokin pyhäinhäväistys sähköautossa. Kulutus on luokkaa 0,5 l/h ja CO2 päästö kaupunkinopeuksilla (keskinopeus 40) jotain vähän päälle 30 g/100 km.
Jos ajoon kuluu lämpimällä säällä 15 ja kylmällä säällä 25 kWh/100 km, niin CO2 päästö 21-35 g/km. Kylmän sään kulutuslisä ja suuremmat (sähköntuotannon) päästöt tulevat pitkälti juuri lämmityksestä. Kun lukuja vertaa, niin ei polttoainekäytöinen lämmitin kovinkaan hirveästi päästöjä kasvata. Sehän pienentäisi sähkönkulutusta.
Kuitenkin patteriuskovaiset itsekin laskevat sähköautoiksi myös lataushybridit, joilla kulutus voi kyllä parhaimmillaan olla 1 l/100 km.... mutta väärin käytettynä voi päästä myös liki kympin lukemiin.
Osa näistä lataushybrideistä ei kykene tuottamaan lämpöä millään muulla tavalla kuin polttomoottoria pörisyttämällä (vaikka ajettaisiinkin akkuun ladatulla energialla) ja kulutus on sitten tyyliin 4 l/100 km. - Anonyymi
YouTubessa on itseasiassa video, jossa kaveri on lapissa itse asentanut sähköautoon Wepaston ja näin pidentää ajomatkaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1716197- 1471724
- 1131508
- 511270
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️46932Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢29860Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu97836Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5789Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan224746- 41739