Olen tässä uutta skooda oktaaviaa hankkimassa niin oisko tavallinen perusväri kumminkin parempi? Olen kuullut että tavallinen maali pysyisi paremmin pellin pinnassa. Onko näin?
Tavallinen vai metalliväri?
18
61
Vastaukset
- Anonyymi
Asianmukaisesti laadukkaalla maalilla maalattu pysyy aina, eikä eroa ole. Mutta tärkein ero voi tulloa tulevaisuudessa mikäli tulee paikkamaalauksia pikkukolhujen jälkeen. Edellinen autoni oli metallivärinen ja kun oiottiin ovista pieniä parkkipaikkakolhuja, piti maalata koko ovi ja toiselta puolelta kylki etuovesta takapuskuriin. Tavallisella maalilla maalattua voisi ehkä yrittää paikkamaalata halvemmalla.
- Anonyymi
Metalliväri ehdottomasti, on se niin paljon upeampi väri katsella. Olen aina ihmetellyt, kun porukka hankkii n. 30 000 tonnin auton ja sitte kitsastellaan tonni ja otetaan se halvin väri. Tosin skodaa ei taida saada pelastettua millään värillä😉
- Anonyymi
Metalliväri kestää paljon paremmin kuin perinteinen. Pintalakka antaa suojaa.
- Anonyymi
Skoda kannattaa ottaa aina valkoisena, kesällä on kuuma kun ilmastointi ei pelaa!
- Anonyymi
Et sä tyhmä ole?
- Anonyymi
Hieman tummanpunaisista vaggineista alkaa kuoriutumaan lakka irti n.5vuoden iästä eteenpäin. musta on kestävin väri.
- Anonyymi
Toyotas on ollut sama ilmiö myös, aivan kuraa kaukaa idästä?
- Anonyymi
Metalliväri on kovempi eli lohkoina lähtee irti. Skodissa on pahoja sinkkikato-ongelmia, ruostuu maalin alta.
- Anonyymi
Sullahan on jo se vanha ruosteinen toyota. Ajele nyt vaan sillä ja jätä Skodan hankinnat niille joilla on siihen varaa.
Olet vain pieni epävarma ja kateellinen provoilijatoveri. Harasoo vedä mahorkat toyotassasi ja hengähdä syvään, kyllä se helpottaa. - Anonyymi
Niin, Skoda on uusi normaali, eli metalliväri on heikompi koska lähtee palasina pinnasta. Idässä on tehty perinteisiä konstailemattomia perusvärejä vuosikymmeniä ja niissä maali pysyy jotenkuten pinnassa mitä nyt metallin läpiruostumisessa sekin tietysti sitten lopulta pettää. Yleensä perusväri kestää kyllä 2-3, jopa 4 vuotta ennenkuin läpiruostuu. Pientä pintakukkimista toki on jo sitä ennen. Siis unohda metalliväri ja valitse perinteinen väri Skodan paletista eli punainen, yrjönvihreä tai valkoinen perusväri.
- Anonyymi
Eikös ne käytä skodan maaleihin niitä puna-armeijan värejä?
- Anonyymi
Ehei, näin oli vielä 1960 ja 1970 luvulla kun toverit pakotti. Tällä vuosituhannella tuo punamultamaali on varattu kolhoositehtaissa toyotille.
Niitä kun saa käyttää vain itäautoissa ja toyotahan on täällä ainoa kolhoosituote. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehei, näin oli vielä 1960 ja 1970 luvulla kun toverit pakotti. Tällä vuosituhannella tuo punamultamaali on varattu kolhoositehtaissa toyotille.
Niitä kun saa käyttää vain itäautoissa ja toyotahan on täällä ainoa kolhoosituote.Ei punaväri pesussa lähde, skooda itäautoista parhain.
Ladan jälkeen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei punaväri pesussa lähde, skooda itäautoista parhain.
Ladan jälkeen.Niinhän te toverit kovasti haluaisitte, että skoda olis itäauto, että voisitte sitä ostaa.
Vaan ei käy. Teille tovereille ainoa vaihtoehto on Toyota. Tyytykää te vaan siihen.
- Anonyymi
Metalliväri ja Skodastakin tulee melkein bling-bling-kulkuneuvo. Kultaketjut kaulaan ja Skodan rattiin.
- Anonyymi
Juu mutta onneks ei tule kilinkalin toyota kun et muuta saa.
- Anonyymi
Onkohan kukaan yrittänyt oikein kunnolla tuunata Skodaansa? Siis pahvisen maskipeiton lisäksi.
- Anonyymi
Perinteisesti metallivärejä ei ole käytetty kuin pakkasukkoa juhlittaessa. Sanoisin että matta punainen on sopivin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984