Kuinka paljon ystävyys kestää?

Anonyymi

Ystäväni kanssa kävimme usean kerran viikossa pelaamassa usean vuoden ja hän soitti minulle päivittäin. Hän oli minulle kuin sisko. Mutta kun hän alkoi seurustelemaan, hänestä ei enää kuulu mitään paitsi kun menee poikki miehen kanssa... kunnes ovat taas yhdessä. Hän voi luvata että mennään pelaamaan, mutta hän ei koskaan pidä lupauksiaan. Olen toivonut, että käytäisiin edes kerran viikossa pelaamassa tunti. Ja hän sanoo, että joo mennään, muuta siis sitä ei koskaan tapahdu. Itse olen perheellinen ja olen aina koittanut löytää aikaa ystävälle. Miten vain, että kuinka kauan minun kannattaa yrittää pitää ystävyyttä yllä hänen kanssaan? Joka kerta, kun hän jotain lupaa, uskon siihen ja petyn joka kerta. Ja sattuu niin helvetisti. Onko se vaan niin että olen tälle ystävälleni yhdentekevä?

8

73

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Vielä lisäyksenä, että ystäväni on vähän 40 -vuotias ja vähän yli...

• Anonyymi

Ei kannata ottaa vakavasti tuo ihmisen sanontoja. Hänen luvatessaan sitä sun tätä, pyyhi pois muistipankistasi.
      Jos hän lupaa tavata sinut Xpäivänä X aikaan paikassa, älä mene sinne. Hän ei ole siellä kuitenkaan.
      Jos taas hän menee ja odottelee sinua, vastauksesi on "voi hyvänen aika kun se unohtui." Ei muuta.

Katsele itsellesi toinen pelikavei.

• Anonyymi

Ennen kuin pistät välit poikki, eikö sun olisi syytä miettiä mistä ystäväsi käytös johtuu. Kannattaisiko kuitenkin kysyä ensin ystävältä onko hänellä kaikki ok.

Entäpä jos sen mies on liian mustasukkainen eikä päästä ystävää lähtemään tai sun tapaamisesta syntyykin niiden välille iso riita?

Eihän se normaalia ole, että hän on eronnut useampaan otteeseen miehestä ja palaavat sitten taas yhteen. Jokuhan niiden suhteessa mättää ja ehkä se -joku- vaikuttaa ystäväsi käytökseen myös sinuun päin.

• Anonyymi

Kun entinen hyvä ystävä löysi uuden miehen, unohti reilun 30 vuotta kestäneen ystävyytemme tosta noin vaan. On silmin nähden ylpistynyt vaikkei sitä myönnä. Viimeisin yhteydenotto keväällä 2019. Yhteisen harrastuksen parissa saatetaan nähdä mutta silloinkin käytös koppavaa mua kohtaan. Nyt vielä koronan aikaan tuo käytös ei kovin aikuismaista, kommentoi koronaa koskevia uutisia hyvinkin epäillen tyyliin ettei ole koko koronaa tai että ei maailmassa ole pandemiaa ym. Mulle sanoo että olen aivopesty jolla hiekkaa pillussa mitä koronaan tulee. Niin ja ikää tällä ex ystävällä 47...

• Anonyymi

...hiekkaa pillussa olevalle kirjoittajalle kommentti.

Sinä käyt jossain harrastuksessa missä on sellaisia ihmisiä jotka eivät kuulu sun lähipiiriin eikä omaan ruokakuntaan. Se on sun valinta. Jokainen tekee omat ratkaisunsa ja suojelee itseään tai on suojelematta. Ilmiselvästi sinäkään et suojele itseäsi mahdollisilta koronakontakteilta, joten pata kattilaa soimaa.

Ihan turha sun tästä koronapandemiasta on vouhkata joka kerta siellä harrastuksessa kun kerran sinäkään et noudata terveydenhuollon antamia neuvoja.

• Anonyymi

Harrastus on sitä luokkaa että on yhdistys jossa olemme jäseniä ja heidän toimintansa hyvinkin ottaa koronan tosissaan. Yhteiset tapahtumat sallitaan heti kun mahdollista ja noudatamme kaikkia annettuja ohjeita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Harrastus on sitä luokkaa että on yhdistys jossa olemme jäseniä ja heidän toimintansa hyvinkin ottaa koronan tosissaan. Yhteiset tapahtumat sallitaan heti kun mahdollista ja noudatamme kaikkia annettuja ohjeita.

Sanoit näkeväsi ex-ystävääsi enää harrastuksen puitteissa... miksi valehtelit.. kun/jos ette näe kasvokkain.
        Jos kerran noudatatte kaikkia ohjeita siellä yhdistyksessänne, niin koronasta on turha jauhaa. Tämä on nyt meidän normaali elämäntilanne ollut jo vuoden. Tämä kestää just niin pitkään kuin kestää. Ei koronatilanne tästä päivittelemällä parane.

jos joku ei halua turvavälejä tai maskia pitää, niin se on hänen oma valinta. Älä tuppaa sellasen ihmisen lähelle, ole menemättä jos pelottaa tai ketuttaa piittaamattomat ihmiset. Niin yksinkertaista se on. Pidät huolen ittestäs ja annat muiden olla.

Ihan sama se on ystävyydessäkin. Jos ystävän käytös tai naama ei enää miellytä, ei siitä hernettä kannata nenukkaan vetää. Annat olla ja keskityt omiin asioihisi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sanoit näkeväsi ex-ystävääsi enää harrastuksen puitteissa... miksi valehtelit.. kun/jos ette näe kasvokkain.
        Jos kerran noudatatte kaikkia ohjeita siellä yhdistyksessänne, niin koronasta on turha jauhaa. Tämä on nyt meidän normaali elämäntilanne ollut jo vuoden. Tämä kestää just niin pitkään kuin kestää. Ei koronatilanne tästä päivittelemällä parane.

jos joku ei halua turvavälejä tai maskia pitää, niin se on hänen oma valinta. Älä tuppaa sellasen ihmisen lähelle, ole menemättä jos pelottaa tai ketuttaa piittaamattomat ihmiset. Niin yksinkertaista se on. Pidät huolen ittestäs ja annat muiden olla.

Ihan sama se on ystävyydessäkin. Jos ystävän käytös tai naama ei enää miellytä, ei siitä hernettä kannata nenukkaan vetää. Annat olla ja keskityt omiin asioihisi.

Mä tiesin että jotain tollasta on mutta oli syy mikä tahansa nii ei todellakaan onnistu että kukaan sanelee milloin näet ja millon et saa nähdä nii ei tuu onnistuu kyllä he luulee että jos on ollut normaalisti jo muutaman vuoden onnellinen 😊 idyyli perhe kulissi yllä ja kiva maine mutta ei vaikuta siihen että he ovat sun elämään mitään ehtoja tai tahtoja sanelee kun se ei todellakaan käy ikinä joten sano jo mitä teen että suostut ottaa lapset sulle pysyvästi kun ne muuten hyödyntää tätä sun aikaa ja voi vedota siihen että kun he ovat tottuneet olla siellä hyi hyi mitä kieroja ovat mutta ei mitään merkitystä mulle kun mä olen kuitenkin kierompi heille.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      8
      3316
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      68
      1848
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      541
      1556
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      75
      1156
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      60
      966
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      32
      940
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      208
      861
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      170
      813
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      59
      806
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      758
    Aihe