herkkulakko

Maija

Aloitin tämän viikon alussa eli maanantaina herkkulakon. Nyt on siis kolmas päivä menossa ja mielessä pyörii kokoajan suklaat, karkit, sipsit ja jäätelöt. Yritän pitää kuitenkin pintani..vaikka vaikeaa onkin, sillä olen aika kova herkkusuu.Millä nikseillä itse saatte herkut jätettyä kauppaan? Aikaisemmin melkeinpä päivittäin tuli jotakin herkuteltua ja tuntui että olen ihan riippuvainen kaikesta hyvästä. Nyt olen herkkuvieroituksessa, eli pari viikkoa olen herkuitta kokonaan. Tiedän että monet ovat sitä mieltä että totaalinen kieltäytyminen ei toimi, mutta jos ostan jotain pientä, herää himot vaan enemmän ja pian syönkin taas vanhojen tottumusten mukaan. Tämän parin vkon jälkeen sallin yhden herkuttelupäivän viikossa. Elämäntapa muutos tähtäimessä tämän suhteen...

13

3529

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä

Pidin ennen pääsiäistä karkkipaaston, pääsiäisenä herkuttelin ja tämän kuun alusta aloitin totaalisen herkkupaaston. Miun kohdalla loppujen lopuksi on kaikkein helpointa kieltäytyä kaikista herkuista. Mullakin kesti alussa jonkin aikaa tottua asiaan (eli joka päivä oli hirveä makean himo), mutta jonkun ajan kuluttua se helpotti.

Konsteja joilla yritin selvitä (ja selvisinkin) kaupassa:
      -en mene nälkäisenä kauppaan
      -teen listan ja pidättäydyn tiuskasti siinä
      -kierrän houkuttelevimmat paikat (miulla karkki ja leivoshyllyt) kaukaa (tosin kaikissa kaupoissa ei ole mahdollista)
      -lähtiessäni lenkille tms. kierrän kaupan kaukaa/en ota rahaa mukaan (vanha helmasyntini oli/on käydä kaupassa lenkillä "vähän jotain hyvää illaksi"-tyyliin)

Ja ylipäätänsäkin olen yrittänyt kehitellä hyviä ja ns. terveellsiä "herkkuja" kun syömisen himo iskee. Esim. nykyään olen jo sitä mieltä että kasvikset hyvän ja kevyen dipin kanssa ovat okeasti hyviä.

Kaverini väitti joskus aikoja sitten saavansa makean himonsa kuriin syömällä kromia. Kokeilin sitä joskus itsekin, mutta itse en huomannut eroa.

• Guggelberg

"karkit, sipsit"

Mistä lähtien karkit ja sipsit ovat olleet herkkuja?

Ne ovat pelkkää paskaa! Herkkuina niitä pitää vain lihavat ja tyhmät.

• tollolle

Sinä itse taidat olla tyhmä! Eikös se niin mene, että kukin tykkää mistä tykkää. Eikös sipsit ole herkkuja, ei ne varmasti ole mitään pääruokaakaan! Tai no kerrohan jos vielä luet tätä niin mitä ne sinun herkkusi sitten on?!?

• Porkkana

Vaikken lainkaan tuohon tyhmä-kommenttiin yhdykään, niin ei ne mitään herkkuja tosiaan sipsit ja karkit ole, ainakaan minulle. Roskaruokaa ne on.
        Herkkuja on esim loimulohi,grillattu kana, fetasalaatti, vuohenjuusto,homejuusto, oliivit, lanttulaatikko jne. Sellaiset ruuat jotka on tehty hartaasti ja rakkaudella, silloin puhutaan herkuista. Mättöruuat on erikseen:) Tämä on minun käsitykseni. Mutta esim juhlissa en sipsejä tarjoaisi, vaan jotain laadukasta ja itsetehtyä.

• juusto kuu
        tollolle kirjoitti:

Sinä itse taidat olla tyhmä! Eikös se niin mene, että kukin tykkää mistä tykkää. Eikös sipsit ole herkkuja, ei ne varmasti ole mitään pääruokaakaan! Tai no kerrohan jos vielä luet tätä niin mitä ne sinun herkkusi sitten on?!?

Guggelberg on oikeessa tietsä kaikki sipsit ja karkit on ihan paskaa niissä on liivatetta ja bse-nautojen aivoja ja trans rasvoja ja väri aineita ja sokeria ja nopeita hiilareita ja rasvaa kato

niissä tietsä pitäis olla varoitus "ei ihmis ravinnoksi" niistähän saa syövän ja lihoo ihan törkeesti

herkkuja ovat vaikka poron liha hyytelö ja puolukka hillo tai juusto leipä kainuulaiseen tyyliin tai rosvo paisti tai hyvin valmistettu hirven paisti tai just uuni tuore ruis leipä tai vaikka mikä

pysykää erossa myrkyllisestä paskasta niin ei tarvii selittää lihomista eikä tarvi selittää kun saa syövän eikä oo makeen himoo

• Porkkana
        Porkkana kirjoitti:

Vaikken lainkaan tuohon tyhmä-kommenttiin yhdykään, niin ei ne mitään herkkuja tosiaan sipsit ja karkit ole, ainakaan minulle. Roskaruokaa ne on.
        Herkkuja on esim loimulohi,grillattu kana, fetasalaatti, vuohenjuusto,homejuusto, oliivit, lanttulaatikko jne. Sellaiset ruuat jotka on tehty hartaasti ja rakkaudella, silloin puhutaan herkuista. Mättöruuat on erikseen:) Tämä on minun käsitykseni. Mutta esim juhlissa en sipsejä tarjoaisi, vaan jotain laadukasta ja itsetehtyä.

että juustoja lukuunottamatta oikaet herkut ovat jopa terveellisiä:)Viinin kanssa syöminen tietty vähän vähentää terveellisyyttä.
        Olettekos muuten maistaneet halloumia grillattuna/pariloituna;)salaatti pedillä, nam!

• Hop Hip
        juusto kuu kirjoitti:

Guggelberg on oikeessa tietsä kaikki sipsit ja karkit on ihan paskaa niissä on liivatetta ja bse-nautojen aivoja ja trans rasvoja ja väri aineita ja sokeria ja nopeita hiilareita ja rasvaa kato

niissä tietsä pitäis olla varoitus "ei ihmis ravinnoksi" niistähän saa syövän ja lihoo ihan törkeesti

herkkuja ovat vaikka poron liha hyytelö ja puolukka hillo tai juusto leipä kainuulaiseen tyyliin tai rosvo paisti tai hyvin valmistettu hirven paisti tai just uuni tuore ruis leipä tai vaikka mikä

pysykää erossa myrkyllisestä paskasta niin ei tarvii selittää lihomista eikä tarvi selittää kun saa syövän eikä oo makeen himoo

Kaikella kunnioituksella Juusto kuu mutta olisi kiva jos opettelisit yhdys sanojen käytön. Kamalan vaikea lukea tekstiäsi.

Kirjoituksesi kyllä piti kutinsa.

• Maija
        Porkkana kirjoitti:

No sanotaan sitten roskaruoka lakoksi jos se helpottaa asiaa..eiköhän pointti tullut selväksi vaikka käytin sanaa "herkku"...tällä sanalla tarkoitin lähinnä lihottavia syötäviä. Toki myös terveelliset ruoat voivat olla herkullisia.

• ja hurraa

Viestistäsi ymmärrän, ettet ole lihava, joten olet siis tyhmä!

• toisinpäin
        ja hurraa kirjoitti:

Viestistäsi ymmärrän, ettet ole lihava, joten olet siis tyhmä!

Hän ei pitänyt niitä herkkuina, ja herkkuina niitä pitivät LIHAVAT ja TYHMÄT. ei armoitettu kommentoija:)

• sinä
        juusto kuu kirjoitti:

Kuulehan hirvensyöjä! Miten sä voit syödä nautinnolla syödä tapettua eläintä? Eikö eläin ole kauniimpi luonnossa kuin ruokapöydässä? Sitäpitsi ihmiset ovat saastuttaneet maan niin pilalle, että eläimet ja metsänmarjat yms. on saastunut pilalle. Emmekä me edes hengitä puhdasta ilmaa!!! Sairauksia et tässä maailmassa enään voi estää. Leivätkin sisältävät kaikenlaista peetä, mukaanluettuna ruisleipä. Säilöntäaineet eivät ole hyvästä...seuratkaa missä tuotteissa lukee e merkintöjä!

• vaimoke23

Kannattaa laskea kuinka paljo herkkuja syö viikon aikana, jos sallii itsellee joka päivä jotain verrattuna siihen, että viikon kieltäytyy kaikesta ja viikonloppuna "hemmottelee" itseään. Kummassa tapauksessa viikon aikana syökään herkkuja vähemmän?

Valitse se vaihtoehto. :)

• grrrrrrrrr

lähti toimimaan sillä, että eka päätös oli vain lopettaa syöminen ja lukeminen/tv:n vahtaus samaan aikaan. Ei niitä herkkuja ole yhtä kiva syödä ruokapöydän ääressä ilman muita virikkeitä. Tämän yhden päätöksen pitäminen auttoi sitten muidenkin pitämisen kanssa..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?

Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi
      Maailman menoa
      177
      4313
    2. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      72
      4180
    3. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      58
      2318
    4. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      58
      2271
    5. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      58
      2174
    6. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      53
      1836
    7. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      28
      1477
    8. Kehu kaivattuasi

Mikä hänessä on parasta? Jos osaat kertoa muuta kuin ulkonäköön liittyvää, niin ansaitset mitalin.
      Ikävä
      110
      1298
    9. Vuoksesi kaiken

Tekisin vuoksesi kaiken. Enemmänkin. Kunpa tietäisi ja hyväksyisit sen. Ymmärtäisit, en voi elää ilman sinua. En halua
      Ikävä
      115
      1233
    10. Missä yleensä törmäät kaivattuusi??

Tai näet hänet!!
      Ikävä
      60
      1159
    Aihe