Jos juutalaiset eivät ole koskaan uskoneet eivätkä edelleenkään usko Pyhään Henkeen, profeettoihin, enkeleihin, damoneihin, messiaisiin ja ennustuksiin, niin mistä nämä kaikki sitten tulivat kristinuskoon?
Kristinuskon alkuperä?
62
57
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllähän ne messiasta odottaa ja jeesus tiesi tämän.
- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Haluaisin yhtä hyvän mielikuvituksen kuin sinulla on.
Miten asia on toisin?
Todista. - Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Totta kai. Jeesus oli juutalainen mies.
Mutta kuka on keksinyt uskonnon ja joku toisen?Saattoipa Jeesus olla syntyjään juutalainen, mutta enkelit, messiaat, profeetat, henget ja kasteet ovat ei-juutalaista pakanauskonnosta kuten tutkijat ovat osoittaneet eivätkä kuulu juutalaiseen uskontoon vielä edelleenkään.
torre5 kirjoitti:
Totta kai. Jeesus oli juutalainen mies.
Mutta kuka on keksinyt uskonnon ja joku toisen?Jeesus oli essealaisten kasvattama kuningasmessias ja rabbi, jonka odotettiin vapauttavan Israelin Jahven avulla. Jeesus keräsi sotajoukkoa ja opetti heitä samalla. Tarkoituksena oli surmata kaikki pimeydenlapset, joita olivat saddukeukset, fariseukset ja roomalaiset. Essealaisten oppi koski jälleensyntymää ja valaistumista. Jeesus täytti profetioita, siihen kuului myös messiaan lävistäminen. Juudas ilmiantoi Jeesuksen, joka odotti että kirjoitus kävisi toteen ja jumala tulisi apuun ristillä, mutta koska niin ei käynyt, Jeesus huusi kuuluisat sanansa. Essealaiset olivat taitavia parantajia ja mitä suurimmalla todennäköisyydellä he saivat Rabbinsa elvytettyä. Jeesuksen poismenon jälkeen seurattiin tämän veljeä Jaakobia, joka opetti niin kuin veli oli opettanut. Myöhemmin Paavali sai hallusinaation ja katkaisi välit kapinalliseen Jeesukseen ja keksi kristinuskon.
Anonyymi kirjoitti:
Saattoipa Jeesus olla syntyjään juutalainen, mutta enkelit, messiaat, profeetat, henget ja kasteet ovat ei-juutalaista pakanauskonnosta kuten tutkijat ovat osoittaneet eivätkä kuulu juutalaiseen uskontoon vielä edelleenkään.
Monet näistä on kyllä lainattu muualta, mutta essealaiset kyllä kastoivat ihmisiä ja ottivat rituaalikylpyjä.
Essealaisia kutsuttiin enkeleiksi. Heillä oli valkoiset saumattomat vaatteet ja tästä onkin helppo vetää johtopäätös kuka oli enkeli haudalla.
Eikös Mooses ollut profeetta? Luulin että juutalaisten historiasta löytyy useampi profeetta.
Messiastahan nyt ovat juutalaiset odottaneet pitkään. Eikö se silloin uskontoon kuulu?- Anonyymi
Ashera12 kirjoitti:
Monet näistä on kyllä lainattu muualta, mutta essealaiset kyllä kastoivat ihmisiä ja ottivat rituaalikylpyjä.
Essealaisia kutsuttiin enkeleiksi. Heillä oli valkoiset saumattomat vaatteet ja tästä onkin helppo vetää johtopäätös kuka oli enkeli haudalla.
Eikös Mooses ollut profeetta? Luulin että juutalaisten historiasta löytyy useampi profeetta.
Messiastahan nyt ovat juutalaiset odottaneet pitkään. Eikö se silloin uskontoon kuulu?Uskomatonta. Jeesus oli opettaja, joka opetti sen ajan tieteitä, ja meidän tämän päivän tieteen todistamaa kvanttifysiikkaa, älykkyydeltään samaa tasoa kuin Einstein. Ei ihan äkkiä sinun juttusi sovi ko. henkilöön. (Voi Luoja tätä maailmaa...)
- Anonyymi
Jos ammentaa "tietonsa" tällaisilta palstoilta niin voi tosiaan syntyä vaikka kuinka hölmöjä ennakkokäsityksiä ja vääriä olettamuksia. Kyllä juutalaiset uskoivat kaikkiin lueteltuihin myös ja varsinkin odottivat tulevaa, profeettojen ennustamaa Messiasta! Kun Hän sitten tuli, he eivät ottaneet Häntä vastaan koska Hän ei ollut sellainen miksikä he Hänet olivat kuvitelleet.
Suosittelen ketjun aloittajalle lämpimästi menemään kuuntelemaan vaikka kirkkoon tai seuroihin oikeaa kristillistä opetusta niin tällaiset väärät luulot (Fake news) haihtuu.- Anonyymi
<<Kun Hän sitten tuli, he eivät ottaneet Häntä vastaan koska Hän ei ollut sellainen miksikä he Hänet olivat kuvitelleet.<<
Nyt on kyllä pakko sanoa, että onneksi olet niin kaukana, etten pysty sylkemään päällesi - voisin todella tehdä jotakin täysin harkitsematonta (Luoja minua sellaisesta varjelkoon!).
Ei, he TAPPOIVAT HÄNET, koska hän julisti taivasten valtakuntaa hyvällä Isä Jumalalla, joka oli Jahven kilpailija. Ja Jahve saatana määräsi, että jos syntyy ihmeidentekijä, joka lupaa ihmeen ja sitten se ihme tapahtuu ja tämä ketale vielä houkuttelee toisen Jumalan luokse, niin tämä ihmeidentekijä on tapettava ja seuraajien ylle on nostettava kostonkäsi.
LUKEE VIIDENNEN MOOSEKSEN KIRJAN KOLMANNESSATOISTA LUVUSSA.
Jos siis osaat edes lukea.
Nyt tämä samainen TAIVASTEN VALTAKUNNAN HYVÄ ISÄ JUMALA, JOTA JEESUS EVANKELIUMEIDEN MUKAAN JULISTI on Paavalin syntiopilla ja kristinuskon oppinormistolla KRISTUS NIMISENÄ UHRILAHJA JAHVELLE, JOKA HISTORIALLISILTA TAUSTOILTAN ON SAATANA.
Tämän nimi on KRISTINUSKO, jossa kuoleman jälkeen siunataan maaksi maatumaan ja odottamaan FYYSISTÄ YLÖSNOUSEMUSTA viimeisenä päivän, kun JEESUS TULEE TUOMITSEMAAN TEKOJEN MUKAAN.
Paavalin opissa (1.Kor.12-13) kyse on tuomiosta joka tulee vain YHDESTÄ TEOSTA, jos rakentaa hänen perustalleen ja joutuu tulenliekkeihin.
Saatte arvata ihan itse, mikä tässä oli tuo YKSI TUOMITTAVA TEKO, josta tulee lähtö helvettiin.
Kyllähän juutalaiset uskovat kaikkiin luettelemiisi asioihin. Ne kaikki löytyvät Vanhan Testamentin sivuilta, kannattaa lukea ja tutkia Raamatun Sanaa, niin moni asia selviää.
- Anonyymi
Juutalaisuus on kuitenkin eri uskonto ja myös heidän käsityksensä Messiaasta erilainen kuin kristinuskossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juutalaisuus on kuitenkin eri uskonto ja myös heidän käsityksensä Messiaasta erilainen kuin kristinuskossa.
Nyt ei ollutkaan siitä puhe vaan että uskoivatko juutalaiset ylipäätään Messiaaseen, profeettoihin ja enkeleihin.
- Anonyymi
<<Vanhan Testamentin<<
Onko muuten tullut luettua sieltä, että mitä kaikkea se Jahve uhrilahjana vaatii itselleen, josta tuli kristinuskon Jumala Jeesuksen verisellä uhrikuolemalla (lue murhalla) omana Isänään? Jumala taitaa olla viattomimmasta päästä näistä Jahven uhrilahjoista.
Vakuudeksi, jos joku epäilee, ettei tuo rietas mässäilijä, joka vaatii itselleen uhrattavaksi jopa lasia olisi kristinuskon Jumala, niin tässä vakuudeksi Isä meidän rukouksen yhteydestä.
<<Minä olen Herra, Jahve on minun nimeni. Kunniani kirkkautta minä en kenellekään luovuta, en minulle kuuluvaa ylistystä jumalankuville. (Jes. 42:8)<<
Kyllä oikein pahaa tekee, että miten kiltisti te olette, hullut, pokkuroimassa tuota saastaista sikaa, itse saatanaa, kun joku vaan keksi ja käski niin tekemään ilman aivoja, kun luulette, että saatte taivaspakan sillä että uhraatte oman Jumalanne (Jeesuksen puhuma taivasten valtakunnan Isä)!
Ja sitten vielä vähäjärkisemmin tästä käsittämättömästä teosta te kuvittelette, että Jeesus tulee noutamaan teidät taivaaseen, kun koko oppinormistossa ei edes ole mitään taivasta, vaan oppinormistossa lukee tuomio uskovaisille, jotka kiskotaan julmasti fyysisiin ruumiisiinsa MAAILMAN VIIMEISENÄ PÄIVÄNÄ, ja Paavalinkin mukaan Raamatusta loppusijoituspaikka on tulenliekeissä eli helvetissä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikähän käsitys kristinuskossa on messiaasta, jos Paavalin oppi on kristinuskon perusta, ja siinä Jeesus Kristuksena on pääsiäisen teurastettu lammas?! Onko sinun mielestäsi tämä vertaus messiaan vertaus? TEURASTETTU LAMMASJUMALAKO on sinun mielestä messias?!
Paavalin 1.Korinttolaiskirje:
5:7 Peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu.
(Sivumennen mainiten, Jeesus itse opetti, että taivasten valtakunta on happaman taikinan kaltainen, siksi tässä Paavali käskee perkaamaan pois vanhan hapatuksen.) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<<Vanhan Testamentin<<
Onko muuten tullut luettua sieltä, että mitä kaikkea se Jahve uhrilahjana vaatii itselleen, josta tuli kristinuskon Jumala Jeesuksen verisellä uhrikuolemalla (lue murhalla) omana Isänään? Jumala taitaa olla viattomimmasta päästä näistä Jahven uhrilahjoista.
Vakuudeksi, jos joku epäilee, ettei tuo rietas mässäilijä, joka vaatii itselleen uhrattavaksi jopa lasia olisi kristinuskon Jumala, niin tässä vakuudeksi Isä meidän rukouksen yhteydestä.
<<Minä olen Herra, Jahve on minun nimeni. Kunniani kirkkautta minä en kenellekään luovuta, en minulle kuuluvaa ylistystä jumalankuville. (Jes. 42:8)<<
Kyllä oikein pahaa tekee, että miten kiltisti te olette, hullut, pokkuroimassa tuota saastaista sikaa, itse saatanaa, kun joku vaan keksi ja käski niin tekemään ilman aivoja, kun luulette, että saatte taivaspakan sillä että uhraatte oman Jumalanne (Jeesuksen puhuma taivasten valtakunnan Isä)!
Ja sitten vielä vähäjärkisemmin tästä käsittämättömästä teosta te kuvittelette, että Jeesus tulee noutamaan teidät taivaaseen, kun koko oppinormistossa ei edes ole mitään taivasta, vaan oppinormistossa lukee tuomio uskovaisille, jotka kiskotaan julmasti fyysisiin ruumiisiinsa MAAILMAN VIIMEISENÄ PÄIVÄNÄ, ja Paavalinkin mukaan Raamatusta loppusijoituspaikka on tulenliekeissä eli helvetissä.Nyt jäi uupumaan se todiste, että Jahve todella on Jeesuksen murhalla - verisellä liitolla, kun uhraatte tosi Jumalan Jahvelle kristinuskon Jumala:
https://katekismus.fi/isameidan/26.html
Eikä luovuttanut ja Paavali toteutti Jahven määräyksen ja teki teistä Baalin palvojia tosi Jumalan ruumiin syönnillä ja verenjuonnilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikähän käsitys kristinuskossa on messiaasta, jos Paavalin oppi on kristinuskon perusta, ja siinä Jeesus Kristuksena on pääsiäisen teurastettu lammas?! Onko sinun mielestäsi tämä vertaus messiaan vertaus? TEURASTETTU LAMMASJUMALAKO on sinun mielestä messias?!
Paavalin 1.Korinttolaiskirje:
5:7 Peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu.
(Sivumennen mainiten, Jeesus itse opetti, että taivasten valtakunta on happaman taikinan kaltainen, siksi tässä Paavali käskee perkaamaan pois vanhan hapatuksen.)Laitan vielä tuon Jeesuksen opetuksen, että taivasten valtakunta on hapan, ja tässähän konkreettisesti kun Paavali käskee perkaamaan pois vanhan hapatuksen, hän tempaa sen itselleen, kuten Jeesus sanoo Matteuksen evankeliumin mukaan:
<<11:12 Mutta Johannes Kastajan päivistä tähän asti hyökätään taivasten valtakuntaa vastaan, ja hyökkääjät tempaavat sen itselleen.<<
Samoin Matteuksen evankeliumista:
<<13:33 Taas toisen vertauksen hän puhui heille: "Taivasten valtakunta on hapatuksen kaltainen, jonka nainen otti ja sekoitti kolmeen vakalliseen jauhoja, kunnes kaikki happani."<< - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<<Vanhan Testamentin<<
Ja sitten vielä vähäjärkisemmin tästä käsittämättömästä teosta te kuvittelette, että Jeesus tulee noutamaan teidät taivaaseen, kun koko oppinormistossa ei edes ole mitään taivasta, vaan oppinormistossa lukee tuomio uskovaisille, jotka kiskotaan julmasti fyysisiin ruumiisiinsa MAAILMAN VIIMEISENÄ PÄIVÄNÄ, ja Paavalinkin mukaan Raamatusta loppusijoituspaikka on tulenliekeissä eli helvetissä.No johan oli siellä virhe - siis määrää uhrattavaksi esikoispojat itselleen - löytyy TOISEN MOOSEKSEN KIRJAN KOLMANNESTATOISTA LUVUSTA. Olen aikaisemin laittanut nämä numeroin, mutta kun ei tunnu oppi menevän perille, niin vaihdoin nyt isoksi kirjaimiksi,kun lukemisessa on teillä jotakin ongelmaa.
<<joka vaatii itselleen uhrattavaksi jopa LAPSIA<<
Vakuudeksi VT:stä:
<<13:1 Ja Herra puhui Moosekselle sanoen: Pyhitä minulle jokainen esikoinen, jokainen, joka israelilaisten seassa, sekä ihmisistä että karjasta, avaa äidinkohdun; se on minun." Ja Mooses sanoi kansalle: "Muistakaa tämä päivä, jona te lähditte Egyptistä, orjuuden pesästä; sillä Herra vei teidät sieltä pois väkevällä kädellä. Sentähden älköön mitään HAPANTA SYÖKÖ.<<
Ja tämä uhrausjuhla on pääsiäinen - juutalaisten happamattoman leivän juhla, kun nämä lapset on uhrattava Jahvelle. Tästä syystä myös ehtoollisleipä kristinuskossa on happamaton.
VT:n 2.Kuningastenkirjan 23. luvusta sitten selviää, että kyseessä on uhrikukkulapapit, joiden uhripaikat särjettiin, jossa he uhrasivat myös lapsia, ja heitä kiellettiin menemästä temppeliin, ja he saivat syödä vain happamatonta leipää.
<<23:13 Ja ne uhrikukkulat, jotka olivat itään päin Jerusalemista, etelään päin Turmiovuoresta, ja jotka Salomo, Israelin kuningas, oli rakentanut Astartelle, siidonilais-iljetykselle, ja Kemokselle, Mooabin iljetykselle, ja Milkomille, ammonilais-kauhistukselle, ne kuningas saastutti.<<
Astarte oli Jahven äiti, jonka Jahve myöhemmin tässä kultissa sitten syrjäytti. Kuningas Salomon nimen yhteydessä esiintyy ensimmäisen kerran luku kuusisataa kuusikymmentä kuusi, joka on pedon luku Ilmestyskirjan mukaan. Kuningas Salomo keräsi sen määrän kultaa alamaisiltaan vuodessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No johan oli siellä virhe - siis määrää uhrattavaksi esikoispojat itselleen - löytyy TOISEN MOOSEKSEN KIRJAN KOLMANNESTATOISTA LUVUSTA. Olen aikaisemin laittanut nämä numeroin, mutta kun ei tunnu oppi menevän perille, niin vaihdoin nyt isoksi kirjaimiksi,kun lukemisessa on teillä jotakin ongelmaa.
<<13:1 Ja Herra puhui Moosekselle sanoen: Pyhitä minulle jokainen esikoinen, jokainen, joka israelilaisten seassa, sekä ihmisistä että karjasta, avaa äidinkohdun; se on minun." Ja Mooses sanoi kansalle: "Muistakaa tämä päivä, jona te lähditte Egyptistä, orjuuden pesästä; sillä Herra vei teidät sieltä pois väkevällä kädellä. Sentähden älköön mitään HAPANTA SYÖKÖ.<<
Ja tämä uhrausjuhla on pääsiäinen - juutalaisten happamattoman leivän juhla, kun nämä lapset on uhrattava Jahvelle. Tästä syystä myös ehtoollisleipä kristinuskossa on happamaton.
VT:n 2.Kuningastenkirjan 23. luvusta sitten selviää, että kyseessä on uhrikukkulapapit, joiden uhripaikat särjettiin, jossa he uhrasivat myös lapsia, ja heitä kiellettiin menemästä temppeliin, ja he saivat syödä vain happamatonta leipää.
<<23:13 Ja ne uhrikukkulat, jotka olivat itään päin Jerusalemista, etelään päin Turmiovuoresta, ja jotka Salomo, Israelin kuningas, oli rakentanut Astartelle, siidonilais-iljetykselle, ja Kemokselle, Mooabin iljetykselle, ja Milkomille, ammonilais-kauhistukselle, ne kuningas saastutti.<<
Astarte oli Jahven äiti, jonka Jahve myöhemmin tässä kultissa sitten syrjäytti. Kuningas Salomon nimen yhteydessä esiintyy ensimmäisen kerran luku kuusisataa kuusikymmentä kuusi, joka on pedon luku Ilmestyskirjan mukaan. Kuningas Salomo keräsi sen määrän kultaa alamaisiltaan vuodessa.Ja mitä sitten tulee Mooseksen tarinaan ja Jahven kulttiin, jota Jeesus eläessään vastusti, kuten vastusti uhrausta, rituaaleja sekä temppeliä, ja todellisuudessa tuomittiin jumalanpilkasta, jonka fariseusten vainoamisen pystyy kyllä evankeliumeista myös lukemaan. Yksi näistä vainoajista - johti vainoamisia - oli juuri fariseus Paavali, joka tämän syntiopin kristityille kehitti, niin Mooseksen kirjoja pidetään jälkeenpäin tuotettuina, eikä niille ole mitään historiallista perustetta. Ne ovat vain kuin 'kuvia'.
Näin toteutuu myös ilmestyskirjan kohta, että annetaan pedon kuvalle kyky puhua - näissä kirjoissa Mooseksen kautta - niin että jos joku ei sitä kumarra, niin se tapetaan.
Mikä onkaan kristinuskon historia? Moniko erimieltä ollut välttyi kerettiläissyytteeltä, noitaroviolta tai giljotiinilta ja kirkon inkvisiitiolta? Mielenkiintoisin oli noitakoe vedellä, jos levitoi kuin Jeesus - pysyi hukkumatta pinnalla - tapettiin noitana.
13:15 Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin.
Merkki on otsassa eli kaste ja/tai kädessä eli vihkisormus, ja ilmestyskirjan mukaan kaikki haluavat ne merkit; pienet ja suuret, köyhät ja rikkaat, ja jopa homotkin nyt haluavat nuo merkit itselleen.
Eikö ole erikoinen ennustus - kaikki tapetaan, jos ei kumarra petoa, ja kuitenkin se saa kaikki haluamaan nuo merkit itselleen. Ja todella tämä on toteutunut kirkon historiassa ihan näihin päiviin asti.
Nyt näistä merkeistä tapellaan tälläkin hetkellä tällä palstalla lukemattomien kirjoitusten ja ketjujen voimin: saako näitä merkkejä antaa homoille, ja kuka pappi hyväksyy sen ja kuinka joku toinen pappi ei mitenkään voi hyväksyä sitä, kun Pedon kuva Mooseksen kirjoissa on sanonut niin tai näin, tai Paavali, joka siteeraa pedon kuvaa tekstillään on sanonut vastaavasti noin. Anonyymi kirjoitti:
Kristinuskon "juuret" ovat juutalaisuudessa. Kristinusko kuitenkin erkani juutalaisuudesta ajan myöten. Juutalaisuudenkaan messias käsitykset eivät ole täysin yhteneväisiä.
- Anonyymi
juhani1965 kirjoitti:
Kristinuskon "juuret" ovat juutalaisuudessa. Kristinusko kuitenkin erkani juutalaisuudesta ajan myöten. Juutalaisuudenkaan messias käsitykset eivät ole täysin yhteneväisiä.
Kaikki varmaan tietävät abrahamilaisten uskontojen juurien olevan juutalaisuudessa. Opillisesti juutalaisuudella ei ole kuitenkaan tekemistä kristinuskon kanssa.
Varsinkin tuolla vapaissa suunnissa on kuitenkin ajatusta, että voi kun voisimme olla edes vähän juutalaisia. Hyvä esimerkki on täysin tuulesta temmatut väitteet, että suomalaiset olisivat jokin kadotettu heimo tai Laura Huhtasaaren ilmoitus syödä kosheria jonka kyseenalaisti juutalainen rabbikin.
Juutalaiset taas suhtautuvat kristittyihin ynseämmin. Kyse ei ole vain uskonnosta, vaan identiteetistä joka on enemmän kuin uskonto. Siksipä Israelissa ei sallita kristittyjen käännytystoimintaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No johan oli siellä virhe - siis määrää uhrattavaksi esikoispojat itselleen - löytyy TOISEN MOOSEKSEN KIRJAN KOLMANNESTATOISTA LUVUSTA. Olen aikaisemin laittanut nämä numeroin, mutta kun ei tunnu oppi menevän perille, niin vaihdoin nyt isoksi kirjaimiksi,kun lukemisessa on teillä jotakin ongelmaa.
Astarte oli Jahven äiti, jonka Jahve myöhemmin tässä kultissa sitten syrjäytti. Kuningas Salomon nimen yhteydessä esiintyy ensimmäisen kerran luku kuusisataa kuusikymmentä kuusi, joka on pedon luku Ilmestyskirjan mukaan. Kuningas Salomo keräsi sen määrän kultaa alamaisiltaan vuodessa.Minä vaan sitä miten Kristittyjen Jumalaa voi rakastaa kun hän kiduttaa hevlvetissä ihmisiä, on hukuttanut kokonaisen ihmiskunnan vedenpaisukuksessa lapsetkkaan ei säästy hänen tappolistaltaan, kun hän tappoi Israelin erämaa vaelluksella kokonaisia kaupunkeja kaikesta lihasta kuoliaaksi. En rakasta Kristittyjen Jumalaa, sillä jos rakastaisin nii hyväksyisin kaikki hänen hirmu tekonsa ja oisin yhtä paha kuin Jumala on. Väittäisin, että ristinusko on syntynyt valtaa pitävien aivoissa, vallankäytön välineeksi. KIristiusko perustuu kuoleman pelkoon ja tähän pelkoon sisältyy myös toive ajattelu iankakkisesta elämästä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä vaan sitä miten Kristittyjen Jumalaa voi rakastaa kun hän kiduttaa hevlvetissä ihmisiä, on hukuttanut kokonaisen ihmiskunnan vedenpaisukuksessa lapsetkkaan ei säästy hänen tappolistaltaan, kun hän tappoi Israelin erämaa vaelluksella kokonaisia kaupunkeja kaikesta lihasta kuoliaaksi. En rakasta Kristittyjen Jumalaa, sillä jos rakastaisin nii hyväksyisin kaikki hänen hirmu tekonsa ja oisin yhtä paha kuin Jumala on. Väittäisin, että ristinusko on syntynyt valtaa pitävien aivoissa, vallankäytön välineeksi. KIristiusko perustuu kuoleman pelkoon ja tähän pelkoon sisältyy myös toive ajattelu iankakkisesta elämästä.
No, tässä kun on käynyt nyt niin kuten profeetta Jeremian suulla Jumala sanoo, että nämä hirmuteot eivät liitykään häneen, vaan israelilaiset palvoivat tuolla matkalla, josta Mooseksen kirjat kertovat Baalia, Saatanaa, eivätkä kuulleet hänen ääntään. Jahve käyttää itsestään myös Jumalan nimeä.
Baal on tämä Mooseksen kirjojen Jahve-Jumala. Jeesus koitti irti tästä uhrikultista opetuksineen ja puhui taivasten valtakunnan Isä Jumalasta, hyvästä Jumalasta, mutta hänet tapettiin, koska Jahve määräsi ihmeidentekijän ja tällaisen toisen Jumalan luokse houkuttelijan surmattavaksi. Evankeliumeista löytyy, että miten fariseukset yrittävät saada Jeesuksen kiinni väärästä opetuksesta ja Stefanoksen puolustuspuheesta (wikipedia) sitten se mitä Jeesus oikeasti opetti. Lopulta he saivat Jeesuksen tuomituksi jumalanpilkasta.
Niinpä fariseus Paavali teki opin tästä surmasta kristityille uutena liittona samaiselle Baal-jumalalle Jeesuksen uhriverellä tosi Jumalana, eli tuona puhumanaan taivasten valtakunnan Isänä, jolloin jälleen kristiusko on Baalin eli Saatanan palvontaa, jossa samainen Jahve on Paavalin opilla jälleen Jumalana. Tämä selviää tärkeimmästä tunnustuksesta, Augsburgin tunnustuksesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä vaan sitä miten Kristittyjen Jumalaa voi rakastaa kun hän kiduttaa hevlvetissä ihmisiä, on hukuttanut kokonaisen ihmiskunnan vedenpaisukuksessa lapsetkkaan ei säästy hänen tappolistaltaan, kun hän tappoi Israelin erämaa vaelluksella kokonaisia kaupunkeja kaikesta lihasta kuoliaaksi. En rakasta Kristittyjen Jumalaa, sillä jos rakastaisin nii hyväksyisin kaikki hänen hirmu tekonsa ja oisin yhtä paha kuin Jumala on. Väittäisin, että ristinusko on syntynyt valtaa pitävien aivoissa, vallankäytön välineeksi. KIristiusko perustuu kuoleman pelkoon ja tähän pelkoon sisältyy myös toive ajattelu iankakkisesta elämästä.
Olet nähnyt ja ymmärtänyt asian aivan oikein, ja siksi onkin kummallista, että on myös ihmisiä, kristittyjä, jotka eivät näe mitään ongelmaa tässä Mooseksen puhuvassa jumalankuvassa, joka todellisuudessa onkin itse peto.
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä on muistaa kolikon toinen puolikin. Jumala rakasti ihmisiä niin paljon että lähetti Jeesuksen pelastamaan ihmiskunnan. Ei Jumalan olisi tarvinnut sellaista tehdä, mikään ei siihen velvoittanut, paitsi rakkaus ihmisiä kohtaan.
Vanhassa Testamentissa Jumala anoi, pyysi, lähetti profeettoja puhumaan kansalle, että ihmiset lopettaisivat pahuuden ja väkivaltaiset tekonsa, turhaan. Lopulta syntimitta täyttyi, ja Jumala toimi. Erikoista sekin, että ensin valitetaan että Jumala ei toimi ja sitten kun Jumala toimii valitetaan sitä että Jumala toimii.
Kristillinen alkukirkko oli vainottu ja kidutettu ihmisyhteisö, siinä oli vallanpito hyvin kaukana. Alkukirkkohan oli vallanpitäjien vainoama ja hampaissa, ei siinä kristittyjen vallankäytöstä ollut tietokaan, kun se oli täysin mahdotonta.- Anonyymi
juhani1965 kirjoitti:
Hyvä on muistaa kolikon toinen puolikin. Jumala rakasti ihmisiä niin paljon että lähetti Jeesuksen pelastamaan ihmiskunnan. Ei Jumalan olisi tarvinnut sellaista tehdä, mikään ei siihen velvoittanut, paitsi rakkaus ihmisiä kohtaan.
Vanhassa Testamentissa Jumala anoi, pyysi, lähetti profeettoja puhumaan kansalle, että ihmiset lopettaisivat pahuuden ja väkivaltaiset tekonsa, turhaan. Lopulta syntimitta täyttyi, ja Jumala toimi. Erikoista sekin, että ensin valitetaan että Jumala ei toimi ja sitten kun Jumala toimii valitetaan sitä että Jumala toimii.
Kristillinen alkukirkko oli vainottu ja kidutettu ihmisyhteisö, siinä oli vallanpito hyvin kaukana. Alkukirkkohan oli vallanpitäjien vainoama ja hampaissa, ei siinä kristittyjen vallankäytöstä ollut tietokaan, kun se oli täysin mahdotonta.Olisikohan tämä 'syntimitta' tullut täyteen siitä, kun Jumala sanoi luodessaan ihmisen omaksi kuvakseen ja sen jälkeen ihminen tuli jopa jumalien kaltaiseksi tietämällä hyvän ja pahan, ja ryhtyikin palvomaan tämän jälkeen Saatanaa, kun tämä lupasi ilmaisen armon, jos uskoo tosi Jumalan uhrikuolemaan ja uhrilahjaan teurastettuna lampaana Paavalin sanoin VT:n Jahvelle, joka on taustoiltaan (myös Raamatun sanoin) Baal-jumala eli Saatana? Kun tuo Jumalan mitta on nyt tähän täynnä, niin mitä ajattelet hänen seuraavaksi nyt tekevän kristintyille?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisikohan tämä 'syntimitta' tullut täyteen siitä, kun Jumala sanoi luodessaan ihmisen omaksi kuvakseen ja sen jälkeen ihminen tuli jopa jumalien kaltaiseksi tietämällä hyvän ja pahan, ja ryhtyikin palvomaan tämän jälkeen Saatanaa, kun tämä lupasi ilmaisen armon, jos uskoo tosi Jumalan uhrikuolemaan ja uhrilahjaan teurastettuna lampaana Paavalin sanoin VT:n Jahvelle, joka on taustoiltaan (myös Raamatun sanoin) Baal-jumala eli Saatana? Kun tuo Jumalan mitta on nyt tähän täynnä, niin mitä ajattelet hänen seuraavaksi nyt tekevän kristintyille?
Kirjoitusvirhe. Mitä arvelet tosi Jumalan nyt tekevän kristityille tämän saatananpalvontaopin seurauksena, kun Jumalan mitta tuli täyteen tätä saatananpalvontaa hänen nimissään?
- Anonyymi
<<Kyllä juutalaiset uskoivat kaikkiin lueteltuihin<<
Jassoo, saitkin taas oikein roppakaupalla roskaa kysymyksiisi. Jos Apostolien tekojen 19. luvun mukaan opetuslapsetkaan eivät olleet koskaan kuulleet Pyhästä hengestä ennen kuin Paavali sen opetti heille vuonna 55, kun Apollos oli Korintossa, niin nämä todelliset palstan profeetat kertovat sinulle sen olleen jo VT:ssä?!
Kysymys kuuluu kristinuskon alkuperästä.
Se on syntynyt Paavalin toimesta, kun Paavali ensin tuomitsi Jeesuksen ristinkuolemaan, kirosi ristille (Gal.3:13), antoi Jeesukselle tittelin Kristus, joka oppinormiston mukaan on tosi Jumala (Augsburgin tunnustus, Jeesuksen puhuma taivasten valtakunnan Isä, jonka hahmossa hänet kirottiin, koska tämä Jumala oli VT:n Jumalan kilpailija), ja kehitti idean, että Jumala olisi huijannut saatanan avulla omaksi kuvakseen tekemäänsä ihmistä jo paratiisissa, jolloin ihmisen sanotaan langenneen syntiin.
Ja tästä syntiinlankeemuksesta alkaen paratiisissa, jokainen sen jälkeen syntyvä ihminen on osallinen siihen niin, että Lutherin referaatin mukaan Paavalin opin mukaan jokainen ihminen on vihattava ja paha jo luonnostaan, joten Jumalan itse on kuoltava heidän puolestaan.
Ehtoollisen asetussanat, jotka on antanut Paavali oman kertomansa mukaan Raamatussa eli kehoitus syödä Jeesuksen Kristus-ruumista ja juoda hänen vertaan on Herran kuoleman julistamiseksi . Nämä ehtoollisen asetussanat on lisätty sitten Jeesuksen suuhun kaikkiin UT:in evankeliumeihin liki sanasta sanaan samanlaisina - kuten 80 prosenttia siellä olevasta muustakin tekstistä on Paavalin syntioppia.
Ensin oli Paavain kirjeet ja sitten niihin sovitettiin evankeliumeiden teksti. Tosin niin, että evankeliumeista on löydettävissä myös aitoa Jeesusta - tosin tutkijoiden mukaan vain noin 20 prosenttia. - Anonyymi
Raamatusta löytyy myös se, että juutalaisten sokeat silmät avautuvat,kun he huomaavat, että Jeesus, jonka he olivat lävistäneet, onkin heidän Messias. Tämä tapahtuu viimeistään kristittyjen ylöstempauksen aikoihin. Tosin nytkin kokoajan juutalaisia kääntyy kristinuskoon.
- Anonyymi
<<Tämä tapahtuu viimeistään kristittyjen ylöstempauksen aikoihin.<<
Kerropa minulle, että mistä tempaisit tällaisen ylöstempauksen, kun minulla on tieto, että teidän Paavalin perustamalle rakentamanne uskon päättyy teiltä KAIKILLA TULENLIEKKEIHIN.
Paavalin ensimmäinen korintolaiskirje:
3:13 niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on.
Tämä jae on muuten pari Paavalin galatalaiskirjeelle, kun hän kiroaa Jeesuksen Kristuksena eli tosi Jumalana ristille:
3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<<Tämä tapahtuu viimeistään kristittyjen ylöstempauksen aikoihin.<<
Kerropa minulle, että mistä tempaisit tällaisen ylöstempauksen, kun minulla on tieto, että teidän Paavalin perustamalle rakentamanne uskon päättyy teiltä KAIKILLA TULENLIEKKEIHIN.
Paavalin ensimmäinen korintolaiskirje:
3:13 niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on.
Tämä jae on muuten pari Paavalin galatalaiskirjeelle, kun hän kiroaa Jeesuksen Kristuksena eli tosi Jumalana ristille:
3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"Ano 04,02,2021, 21:41. Kirjoituksesi todistaa, ettet ole lukenut R.aamattua. Kerrot, että sinulla on tieto, mutta se on väärä tieto. Kehoitan sinua ostamaan Raamatun ja lukemaan siitä itse mainitsemasi kohdat. Älä lankea saatanan ansoihin. En edes ala selittelemään mainitsemiasi teesejäsi, sillä se on turhaa, koska ne ovat täyttä harhaa. Sinun on itse alettava etsiä Jumalaa kelvollisesti . Pyydä, että Jeesus pesisi saastasi ja alkaisi opettaa sinua yksilöllisesti, tämän maailmankaikkeuden tärkeimmän asian suhteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ano 04,02,2021, 21:41. Kirjoituksesi todistaa, ettet ole lukenut R.aamattua. Kerrot, että sinulla on tieto, mutta se on väärä tieto. Kehoitan sinua ostamaan Raamatun ja lukemaan siitä itse mainitsemasi kohdat. Älä lankea saatanan ansoihin. En edes ala selittelemään mainitsemiasi teesejäsi, sillä se on turhaa, koska ne ovat täyttä harhaa. Sinun on itse alettava etsiä Jumalaa kelvollisesti . Pyydä, että Jeesus pesisi saastasi ja alkaisi opettaa sinua yksilöllisesti, tämän maailmankaikkeuden tärkeimmän asian suhteen.
No, laitapa nyt tuo tapahtuma esille, annat vain Raamatusta luvut, jakeet, niin etsin ne kyllä Raamatusta. Itse laitan kaikki kohdat samalla tavala muitten luettavaksi. Ei mikään ongelma. Kiittää! Mitä väärää tietoa minulla oli? Miten oikaiset sen?
<<Pyydä, että Jeesus pesisi saastasi ja alkaisi opettaa sinua yksilöllisesti, tämän maailmankaikkeuden tärkeimmän asian suhteen.<<
Millä tavalla hänen pitäisi sinun mielestä opettaa minua? Uhrilahjana Jahven vihan lepyttämiseksi, kun Paavali kirosi hänet ristille galatalaiskirjeen kolmannen luvun ja kolmannentoista jakeen mukaan, vai miten? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ano 04,02,2021, 21:41. Kirjoituksesi todistaa, ettet ole lukenut R.aamattua. Kerrot, että sinulla on tieto, mutta se on väärä tieto. Kehoitan sinua ostamaan Raamatun ja lukemaan siitä itse mainitsemasi kohdat. Älä lankea saatanan ansoihin. En edes ala selittelemään mainitsemiasi teesejäsi, sillä se on turhaa, koska ne ovat täyttä harhaa. Sinun on itse alettava etsiä Jumalaa kelvollisesti . Pyydä, että Jeesus pesisi saastasi ja alkaisi opettaa sinua yksilöllisesti, tämän maailmankaikkeuden tärkeimmän asian suhteen.
<<En edes ala selittelemään mainitsemiasi teesejäsi<<
Ne ovat suoraan Raamatusta. Ei niitä voi muuksi selittää kuin mitä ne ovat, joten on täysin ymmärrettävää 'ettet ala selittämään niitä'. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<< Kehoitan sinua ostamaan Raamatun ja lukemaan siitä itse mainitsemasi kohdat. <<
Luen ne varmuuden vuoksi vielä ääneen. Ensimmäisenä mainitsin kohdan Paavalin ensimäisestä korintolaiskirjeen kolmannen luvun kolmannentoista jakeesta, joka todistaa, ettette te ole mihinkään ylöstempautumassa Paavalin opilla, vaan te olette menossa tulenliekkeihin, helvettiin:
<<niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä SEN ON SAATTAVA ILMI SE PÄIVÄ, JOKA TULESSA ILMESTYY JA TULI ON KOETTELEVA MINKÄLAINEN KUNKIN TEKO ON.<<
Sitten otin seuraavaksi kohdaksi Paavalin galatalaiskirjeen kolmannen luvun kolmannentoista jakeen, kohdan jossa Paavali kiroaa TOSI JUMALAN RISTILLE, JOKA KRISTUS OPIN MUKAAN ON . SIIS PUHUMANSA TAIVASTEN VALTAKUNNAN ISÄ, JOKA SITTEN USKONTUNNUSTUKSESSA ASTUUKIN RISTILTÄ HELVETTIIN.
Luen tämän myös ääneen: Kristus on lunastanut MEIDÄT LAIN KIROUKSESTA, kun hän TULI KIROUKSEKSI MEIDÄN EDESTÄMME - sillä kirjoitettu on: "KIROTTU ON jokainen, joka on puuhun ripustettu"
Näin luettu on. Kun Paavali puhuu 'meistä', hän tarkoittaa juutalaisia, siis nimenomaan uskonnoltaan juutalaisia, ei kristittyjä. Kristityistä hän puhuu Raamatussa aina 'te' tai 'teidän' tai 'teille'.
Hän kertoo kiivailleensa Jumalan kiivaudella, kun synnytti TEIDÄT evankeliuminsa kautta, asettaessaan yhden miehen eteen puhtaan neitsyen, eikä teillä ole muuta isää kuin hän.
Paavalin puheessa 'me' on juutalaiset ja 'te' kristityt. Paavalin ei tarvinnut edes 'synnyttää' juutalaisia, kun he jo olivat, mutta heillä oli tuollainen Baal-uhrauskirous. Kun uhraa Saatanalle tosi Jumalan, ei tarvitse - kuten uskovainen sanoi - enää uhrata lampaita. jJa aina parempi kun uhtaa tosi Jumalan joka oli Jahven kilpailija ja pistää ihmeidentekijätkin seuraamaan suorinta tietä perässä helvettiin, niin siinä sitä onkin Baal saatanalla uhrilahjaa kerrakseen.
Näin niissä Paavalin kirotuissa säkeissä lukee, jonka voit todeta nyt ihan omin silmin, kun luet ne. Eikä tarvitse ostaa edes Raamattua.
Ja jos et tiedä, niin Jumalan avulla ei kirota, vaan Saatanan avulla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<< Kehoitan sinua ostamaan Raamatun ja lukemaan siitä itse mainitsemasi kohdat. <<
Luen ne varmuuden vuoksi vielä ääneen. Ensimmäisenä mainitsin kohdan Paavalin ensimäisestä korintolaiskirjeen kolmannen luvun kolmannentoista jakeesta, joka todistaa, ettette te ole mihinkään ylöstempautumassa Paavalin opilla, vaan te olette menossa tulenliekkeihin, helvettiin:
<<niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä SEN ON SAATTAVA ILMI SE PÄIVÄ, JOKA TULESSA ILMESTYY JA TULI ON KOETTELEVA MINKÄLAINEN KUNKIN TEKO ON.<<
Sitten otin seuraavaksi kohdaksi Paavalin galatalaiskirjeen kolmannen luvun kolmannentoista jakeen, kohdan jossa Paavali kiroaa TOSI JUMALAN RISTILLE, JOKA KRISTUS OPIN MUKAAN ON . SIIS PUHUMANSA TAIVASTEN VALTAKUNNAN ISÄ, JOKA SITTEN USKONTUNNUSTUKSESSA ASTUUKIN RISTILTÄ HELVETTIIN.
Luen tämän myös ääneen: Kristus on lunastanut MEIDÄT LAIN KIROUKSESTA, kun hän TULI KIROUKSEKSI MEIDÄN EDESTÄMME - sillä kirjoitettu on: "KIROTTU ON jokainen, joka on puuhun ripustettu"
Näin luettu on. Kun Paavali puhuu 'meistä', hän tarkoittaa juutalaisia, siis nimenomaan uskonnoltaan juutalaisia, ei kristittyjä. Kristityistä hän puhuu Raamatussa aina 'te' tai 'teidän' tai 'teille'.
Hän kertoo kiivailleensa Jumalan kiivaudella, kun synnytti TEIDÄT evankeliuminsa kautta, asettaessaan yhden miehen eteen puhtaan neitsyen, eikä teillä ole muuta isää kuin hän.
Paavalin puheessa 'me' on juutalaiset ja 'te' kristityt. Paavalin ei tarvinnut edes 'synnyttää' juutalaisia, kun he jo olivat, mutta heillä oli tuollainen Baal-uhrauskirous. Kun uhraa Saatanalle tosi Jumalan, ei tarvitse - kuten uskovainen sanoi - enää uhrata lampaita. jJa aina parempi kun uhtaa tosi Jumalan joka oli Jahven kilpailija ja pistää ihmeidentekijätkin seuraamaan suorinta tietä perässä helvettiin, niin siinä sitä onkin Baal saatanalla uhrilahjaa kerrakseen.
Näin niissä Paavalin kirotuissa säkeissä lukee, jonka voit todeta nyt ihan omin silmin, kun luet ne. Eikä tarvitse ostaa edes Raamattua.
Ja jos et tiedä, niin Jumalan avulla ei kirota, vaan Saatanan avulla.Katso nyt - tuossa alempana: teille, teille, teille - ei kertaakaan meille. Ei Paavali ollut kristitty, hän oli juutalainen loppuun asti, hän vain synnytti kristityt uhrilahjaksi Jahvelle 5.Moos.13 määräyksen mukaisesti.
Paavalin 2.Korinttolaiskirje:
11:2 Sillä minä kiivailen TEIDÄN puolestanne Jumalan kiivaudella; MINÄHÄN OLEN kihlannut TEIDÄT miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen... TEHÄN suvaitsette, että joku TEIDÄT orjuuttaa, että joku TEIDÄT syö puhtaaksi, että joku TEIDÄT saa saaliiksensa, että JOKU ITSENSÄ KOROTTAA, että joku lyö TEITÄ kasvoihin.
Vertaa nyt edeltä:
''Kristus on LUNASTANUT MEIDÄT lain KIROUKSESTA''
Vapauttanut juutalaiset kirouksesta. Tämän vuoksi täällä veivataan koko ajan tuota, että pitääkö lakia noudattaa vai eikö pidä ja sanoiko Jeesus että pitää vai eikö pidä. Ei tällä ole mitään tekemistä kristittyjen kanssa minkään vapautuksen suhteen, vaan kristityt saivat päälleen tuon kirouksen seuratessaan Kristusta (Paavalin tekemä arvonimi).
Kuten Luther referaatissaan sanoo, että Paavali tahtoo meitä olemaan niin, että kaikki se mitä olemme tai teemme on vain vihan eikä mitään armoa ansainnut. Voiko sitä nyt enää edes selvemmin sanoa? Ja kaikki se myös on näissä Paavalin opetuksissa, kuten Luther sanoo. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<<En edes ala selittelemään <<
Et tietenkään, kun et edes pysty. Kristinuskon Jumala on Saatana tosi Jumalan uhrikuolemalla, ja jos et erota edes Saatanaa Jumalasta, niin se on sinun kärsimyksesi, ei minun.
- Anonyymi
Kristinusko on juutalaisuutta, joka uskoo Jeesukseen olevan Messias. Mitä tulee nykyajan kristinuskoon, niin se on kadottanut juurensa ja eksynyt kadottavalle tielle. Aitoja kristityjä ovat messiaaniset juutalaiset ja ne pakanauskovat, jotka ovat liittynee heihin.
Ap.t 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,- Anonyymi
Kristinusko juutalaisuutta, joka uskoo Jeesuksen olevan Messias?! No ei todellakaan ole, kyse on Jahven kultista, jossa Jeesus on uhrilahja ja uusi liitto verellään Jahven kanssa. ONKO MESSIAS TEURASTETTU LAMMAS?
Paavali: <<palvelen isieni Jumalaa<<
Ja tätä Paavalin isien jumala Jahvea Jeesus vastusti, joutui ristinkuolemaan jumalanpilkasta, ja on oppinormiston mukaan (Augsburgin tunnustus) uhrilahja vihaiselle Jumalalle, ja tämän Jahven viha syntyi, kun Jeesus houkutteli toisen Jumalan luokse, taivasten valtakunnan Isän, tämä kun ei ollut Paavalin 'isien Jumala'. Ja palvelu tuli tuosta ihmeidentekijän tappamsisesta ja kostonkäden nostamisesta ihmeidentekijän seuraajien ylle. Ja kostonkäsi on se, että Paavali taluttaa teidän hienovaraisesti helvettiin eli tulenliekkeihin.
- Anonyymi
Jeesuksen opetuslapset ja apostolit kirjasivat Jeesuksen opetuksia ja toimia muistiin. Siitä alkoi kristinuskon leviäminen. Vanha juutalaisuus, kirjanoppineineen ja fariseuksineen, jäivät elämään juutalaisten pää uskontona, kaikkine rituaaleineen. Huomattava käännynnäien oli Saulus, joka vainosi kristittyjä. Mutta Jeesus ilmestyi hänelle Damaskon tiellä, sanoen," Saul, Saul, miksi vainoat minua."Saulus kääntyi kristinuskoon ja hänestä tuli Jeesuksen valittuase. Suurelta osin hänen kauttaan kristinuskoisia on nyt 2,4 miljardia.
- Anonyymi
<<Jeesuksen opetuslapset ja apostolit kirjasivat Jeesuksen opetuksia<<
Maailman helpoin asia tarkistaa: perimätieto oli suullista, joka kulki eteenpäin suusta suuhun kuin huh, ja evankeliumeiden kirjoittajia oli lukemattomia, jotka lisäsivät niihin omia tarinoitaan ja teologisia tulkintojaan - yksikään kirjoittaja ei ollut Jeesuksen opetuslapsi, eivätkä evanekliumit ole historiankirjoituksia.
LOPETTAKAA VALEHTELEMINEN.
Ja koko Damaskoksen tien tarina on aivan samasta tuutista, jonka Paavali on teille sepittänyt käyttäen Jeesusta uhrilahjana Jahvelle. Ja lopulta uhreina myös teitä. Paavalin opetuksilla ei ole mitään tekemistä Jeesuksen opetusten kanssa muuten kuin uhrinosalla Jeesuksen puhumana taivasten valtakunnan Isänä. - Anonyymi
<<Saulus kääntyi kristinuskoon<<
Unohti itsensä kun synnytti teidät. Paavali oli loppuun asti - palvelihan hän isiensä Jumalaa - juutalainen:
11:2 Sillä minä kiivailen TEIDÄN puolestanne Jumalan kiivaudella; MINÄHÄN OLEN kihlannut TEIDÄT miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen... TEHÄN suvaitsette, että joku TEIDÄT orjuuttaa, että joku TEIDÄT syö puhtaaksi, että joku TEIDÄT saa saaliiksensa, että JOKU ITSENSÄ KOROTTAA, että joku lyö TEITÄ kasvoihin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<<Saulus kääntyi kristinuskoon<<
Unohti itsensä kun synnytti teidät. Paavali oli loppuun asti - palvelihan hän isiensä Jumalaa - juutalainen:
11:2 Sillä minä kiivailen TEIDÄN puolestanne Jumalan kiivaudella; MINÄHÄN OLEN kihlannut TEIDÄT miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen... TEHÄN suvaitsette, että joku TEIDÄT orjuuttaa, että joku TEIDÄT syö puhtaaksi, että joku TEIDÄT saa saaliiksensa, että JOKU ITSENSÄ KOROTTAA, että joku lyö TEITÄ kasvoihin.Ja juuri tästä tulee tuo määkivä lammaslaumavertaus Raamattuun, jota Paavali käyttää uhrilahjana syntiopissaan Jeesuksen seuraajista. te ette edes ymmärrä, kun teitä herjataan. tai Jeesusta herjataan teurastetuksi pääsiäisen lampaaksi. Se mikä uhrataan, se lakkaa olemasta ihmiselle hyödyksi - te olette uhranneet sekä Jeesuksen että tosi Jumalan. Vai oletteko nähneet tai kuulleet jonkun uhrilampaan joskus heränneen henkiin?
- Anonyymi
Kyllä opetuslapset kirjasivat Mestarin opetuksia ja toimia muistiin, mutta sellaisenaan niitä ei Raamattuun kirjattu. Uuden Testamentin taustalla vaikuttavat negatiivinen Jahve ja demonit, nuo NWO-ohjelman tekijät. Saulus otettiin demonien toimesta Damaskoksen tiellä Uuden Testamentin kirjoittajaksi. Valon maailma ei koskaan toimi vippaskonsteilla niinkuin negatiiviset. Saulus/Paavali lopetti vainoamisen, mutta säilytti alkuperäisen negatiivisuutensa, ja siinä hengessä Paavali kirjoitti tarinoitansa.
Mestarin nimi oli ja on Jeshua, ei Jeesus. Kun negatiiviset kristinuskon perustajat; Jahve, demonit ja Paavali väärensivät Jeshuan opetukset, niin Valon maailma puuttui vain tämän kerran peliin ja kielsi Jeshua nimen käytön. Negatiiviset "vetivät hatusta" väärennysten sanojaksi Jeshua-nimeä lähellä olevan nimen; Jeesus. Nimen Jeshua takana on Valo, mutta nimen Jeesus takana on pimeys. Luomakunnan suurin huijaus; kristinusko, sai alkunsa.
Kun te käytätte nimeä Jeesus, niin teidän ajatustenne, sanojenne ja tekojenne energiat menevät negatiivisten voimien käyttöön. Nimi Jeesus on koodi, joka sitoo teidät demoneihin, ja ylösnousemus jää haaveeksi. Päästäkää irti kaikesta mitä teille on opetettu. Se on harhautusta. Meidät kaikki oli tarkoitus viedä vuonna 2013 demonien perustamaan NWO-ohjelman mukaiseen valtakuntaan. Demonit epäonnistuivat, koska nykyihmisistä löytyi riittävästi heränneitä, jotka estivät Valollaan demonien aikomukset.
Kääntykää sisäänpäin, siellä on teidän taivasten valtakuntanne: Se on kaikki mitä tarvitsette. (Pomopiilossa ...nyt, ....oli paikalla tuolloinkin) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä opetuslapset kirjasivat Mestarin opetuksia ja toimia muistiin, mutta sellaisenaan niitä ei Raamattuun kirjattu. Uuden Testamentin taustalla vaikuttavat negatiivinen Jahve ja demonit, nuo NWO-ohjelman tekijät. Saulus otettiin demonien toimesta Damaskoksen tiellä Uuden Testamentin kirjoittajaksi. Valon maailma ei koskaan toimi vippaskonsteilla niinkuin negatiiviset. Saulus/Paavali lopetti vainoamisen, mutta säilytti alkuperäisen negatiivisuutensa, ja siinä hengessä Paavali kirjoitti tarinoitansa.
Mestarin nimi oli ja on Jeshua, ei Jeesus. Kun negatiiviset kristinuskon perustajat; Jahve, demonit ja Paavali väärensivät Jeshuan opetukset, niin Valon maailma puuttui vain tämän kerran peliin ja kielsi Jeshua nimen käytön. Negatiiviset "vetivät hatusta" väärennysten sanojaksi Jeshua-nimeä lähellä olevan nimen; Jeesus. Nimen Jeshua takana on Valo, mutta nimen Jeesus takana on pimeys. Luomakunnan suurin huijaus; kristinusko, sai alkunsa.
Kun te käytätte nimeä Jeesus, niin teidän ajatustenne, sanojenne ja tekojenne energiat menevät negatiivisten voimien käyttöön. Nimi Jeesus on koodi, joka sitoo teidät demoneihin, ja ylösnousemus jää haaveeksi. Päästäkää irti kaikesta mitä teille on opetettu. Se on harhautusta. Meidät kaikki oli tarkoitus viedä vuonna 2013 demonien perustamaan NWO-ohjelman mukaiseen valtakuntaan. Demonit epäonnistuivat, koska nykyihmisistä löytyi riittävästi heränneitä, jotka estivät Valollaan demonien aikomukset.
Kääntykää sisäänpäin, siellä on teidän taivasten valtakuntanne: Se on kaikki mitä tarvitsette. (Pomopiilossa ...nyt, ....oli paikalla tuolloinkin)Olen joskus kuullut sellaisesta kuin madame Blavatsky, liittyykö tämä oppisi jotenkin häneen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen joskus kuullut sellaisesta kuin madame Blavatsky, liittyykö tämä oppisi jotenkin häneen?
Ei liity madame Blavatskiin. Ratkaisu löytyy Pomopiilossa-nimimerkistä. Olen ollut täällä ennenkin, aina, kun suuria muutoksia on tapahtunut ihmiskunnalle. Nyt tapahtuu ...valitkaa puolenne, joko Valo ja ylösnousemus tai pimeys ja kärsimyksen jatkuminen.
- Anonyymi
Tälle Saulukselle annettiin uusi nimi, Paavali, joka merkitsee, pieni tai nöyrä.
- Anonyymi
Hänestä ei Raamatun mukaan kyllä löydy nöyryyttä, kun kertoo ristiinnaulinneensa koko maailman itselleen, mutta toisaalta - kuten hän toteaa - tehän halusitte hänet korottaa sille jalustalle, jossa hän on teidän - siis Jeesuksen taivasten valtakunnan Isän ja tosi Jumalan - uhrilahjalla.
- Anonyymi
Pappien ja piispojen sairaasta mieli kuvituksesta kristinusko on syntynyt.
- Anonyymi
Ei ole, mutta on jatkunut. Minäkin haluaisin tietää ne juutalaiset, jotka ovat luoneet ensin Mooseksen kirjat, ja niihin itselleen Jumalan lupaamaan heille koko maailman, ja sen jälkeen siihen sopivan kristinuskon Baalin palvojina hyödyttämään heitä. Mutta oletan, että saamme ehkä piankin kuulla totuuden, kun alkaa Paavalin opin tarkastelu oikeuslaitoksesta käsin Päivi Räsäsen syytteiden muodossa.
- Anonyymi
Kristus oli Mooseksen mainitsema elävä leipä, jonka oli määrä tulla. Raamatussa on paljon uskonnollista perusterminologiaa. Mutta Juutalaisten raamattu jähmettyi kun taas kristinusko sai alati lisää sanoja ja kirjoituksia. Mutta lopulta kristityt jähmettivät myös oppinsa uudeksi testamentiksi. Tarkoitus kuitenkin oli että kristus olisi elävä leipä ja elävän veden lähde. Jatkuvasti pitäisi tulla uutta, mutta niin ei vain ole. Arabit ja intialaiset sekä tiede kehittävät uutta, mutta kristityt jähmettyivät.
Heidän lamppunsa siirrettiin paikaltaan? Viimeisimmät lahkot mormonit, adventistit, Jehovat, hellut yms. Eivät ole kyenneet uusia kirjoja tuomaan paitsi mormonit.
Mutta kyllä Newton, Einstein, Tesla, Gates yms. Ovat kirjoittaneet pyhän kirjansa lähtemättömästi itse Terra planeetan pintaan. Niin paljon on Terran kasvot muuttuneet.- Anonyymi
Mooses on keksitty henkilö, Mooseksen kirjoilla ei ole mitään historiallista perustetta. Ne on luotuja tarinoita, kuin tehtyjä kuvia.
<<Kristus oli Mooseksen mainitsema elävä leipä, jonka oli määrä tulla. <<
Normaalikielellä tätä Raamatun sisältämää uskonnollista perusterminologiaa voidaan oikein hyvin kutsua tarkoitushakuisuudeksi.
<<Arabit ja intialaiset sekä tiede kehittävät uutta, mutta kristityt jähmettyivät.<<
Totta kai. Tuo uskonto oli tehty tosi Jumalan kuolemaa varten. Mihin se olisi siitä enää kehittynyt - kerran tapettu aina tapettu. Ja sitten ryhdyttiin palvomaan saatanaa. - Anonyymi
<<Mutta lopulta kristityt jähmettivät myös oppinsa uudeksi testamentiksi... Mutta kyllä Newton, Einstein, Tesla, Gates yms. Ovat kirjoittaneet pyhän kirjansa lähtemättömästi itse Terra planeetan pintaan. Niin paljon on Terran kasvot muuttuneet.<<
Sinun pitäisi ymmärtää, ettei uusi testamentti ole edes Jeesuksen opetuksia kuin murto-osa, koska se on tehty/koottu sopimaan Paavalin syntioppiin, ja kirjoitettu vasta Paavalin kirjeiden jälkeen.
Jeesuksen omat opetukset olisivat eläneet aina näihin päiviin asti, jos uskonto olisi niihin liittynyt, koska tänä päivänä Jeesuksen opetukset vastaavat kvanttifysiikan tieteen tuntemia tosiasioita aina ihmeisiin asti.
Näitä Jeesuksen ihmeitä Paavali ei mainitse opetuksissaan mitä ilmeisemin juuri sen vuoksi, koska VT:ssä on tämä määrys ihmeidentekijän tappamisesta, ettei ilmiselvä yhteys käryttäisi hänen oppitekosiaan.
Ihmeet taas liittyvät 'oikeaan luomiskertomuksen tulkintaan' Jeesuksen tavalla, ei Paavalin luomaan kummallisuuteen Jumalan paratiisista, jossa olisi ollut niin synti kuin saatanakin.
Todellisuudessa Jumala luo luomiskertomuksen mukaan ensin ihmisen omaksi kuvakseen ja sen jälkeen, kun ihminen tuli tietämään hyvän ja pahan, ihminen tuli jopa jumalien kaltaiseksi, ei saatanankaltaiseksi luonnostaan vihattavaksi ja pahaksi, kuten Paavali opettaa. Ongelma oli vain siinä, että Jumala pelkäsi ihmisen syövän vielä elämän puusta, kun tuli tietämään hyvän ja pahan.
Ja Jeesuksen opetukset ja ihmeet liittyvät nyt tuohon oikeaan luomiskertomuksen tarinaan hyvästä ja pahasta tiedosta, ja siihen, että miksi Jumalan oli sidottava ihminen materiaan ja aikaan (karkoitettava paratiisista), kun tämä tuli tietämään hyvän ja pahan. Eli Jumalan pelkoon, joka liittyi ikuiseen elämään.
Tämän vastauksen keksiminen on koko Jeesuksen opetuksen ydin, että mitä Jumala pelkäsi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<<Mutta lopulta kristityt jähmettivät myös oppinsa uudeksi testamentiksi... Mutta kyllä Newton, Einstein, Tesla, Gates yms. Ovat kirjoittaneet pyhän kirjansa lähtemättömästi itse Terra planeetan pintaan. Niin paljon on Terran kasvot muuttuneet.<<
Sinun pitäisi ymmärtää, ettei uusi testamentti ole edes Jeesuksen opetuksia kuin murto-osa, koska se on tehty/koottu sopimaan Paavalin syntioppiin, ja kirjoitettu vasta Paavalin kirjeiden jälkeen.
Jeesuksen omat opetukset olisivat eläneet aina näihin päiviin asti, jos uskonto olisi niihin liittynyt, koska tänä päivänä Jeesuksen opetukset vastaavat kvanttifysiikan tieteen tuntemia tosiasioita aina ihmeisiin asti.
Näitä Jeesuksen ihmeitä Paavali ei mainitse opetuksissaan mitä ilmeisemin juuri sen vuoksi, koska VT:ssä on tämä määrys ihmeidentekijän tappamisesta, ettei ilmiselvä yhteys käryttäisi hänen oppitekosiaan.
Ihmeet taas liittyvät 'oikeaan luomiskertomuksen tulkintaan' Jeesuksen tavalla, ei Paavalin luomaan kummallisuuteen Jumalan paratiisista, jossa olisi ollut niin synti kuin saatanakin.
Todellisuudessa Jumala luo luomiskertomuksen mukaan ensin ihmisen omaksi kuvakseen ja sen jälkeen, kun ihminen tuli tietämään hyvän ja pahan, ihminen tuli jopa jumalien kaltaiseksi, ei saatanankaltaiseksi luonnostaan vihattavaksi ja pahaksi, kuten Paavali opettaa. Ongelma oli vain siinä, että Jumala pelkäsi ihmisen syövän vielä elämän puusta, kun tuli tietämään hyvän ja pahan.
Ja Jeesuksen opetukset ja ihmeet liittyvät nyt tuohon oikeaan luomiskertomuksen tarinaan hyvästä ja pahasta tiedosta, ja siihen, että miksi Jumalan oli sidottava ihminen materiaan ja aikaan (karkoitettava paratiisista), kun tämä tuli tietämään hyvän ja pahan. Eli Jumalan pelkoon, joka liittyi ikuiseen elämään.
Tämän vastauksen keksiminen on koko Jeesuksen opetuksen ydin, että mitä Jumala pelkäsi?Tässä tämä ratkaiseva luomiskertomuksen kohta:
1.Moos. 3:22 Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!"
Tässä luvussa 322 on sellainen erikoisuus, että Hitlerin salaseuran Thule-seuran alajärjestö Yhdysvalloissa Yalen yliopistolla, ns. Luumiesten seura (Skull&Bones), joka koostuu siitä maailman rikkaimmasta sukuotannasta, ja josta on perinteisesti tullut myös CIA:n johtajat käyttää sitä tunnuslukuna pääkallon ja ristissä olevien sääriluiden alla. Sama tunnushan - ilman numeroa 322 - löytyy toisen maailmansodan natsi-Saksan SS-joukoilta.
- Anonyymi
Poista tämä antisemistinen aloituksesi.
- Anonyymi
Antisemitismi tarkoittaa arabian kielen vastustamista. Anti on vastustaa ja semitismi on kielitiedettä, ja laajin puhuttu seemiläinen kieli on arabia, se tulee siitä. En ole kirjoittanut mitään arabiankielen vastustamisesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Antisemitismi tarkoittaa arabian kielen vastustamista. Anti on vastustaa ja semitismi on kielitiedettä, ja laajin puhuttu seemiläinen kieli on arabia, se tulee siitä. En ole kirjoittanut mitään arabiankielen vastustamisesta.
<<Tämän vuoksi myöhemmät kansallissosialistit välttivätkin nimityksen käyttöä, sillä he eivät halunneet suututtaa arabiliittolaisiaan.<<
Lähde: wikipedia
Aikaisemmat kansallissosialistit, siis natsit lanseerasivat tällaisen termin juutalaisten vastustamiseen, joka tarkoittaa seemiläistä kieltä. Juutalaisuus on uskonto, ei rotu, eivätkä he edes puhu seemiläistä kieltä kuten arabit.
Mutta tämän termin myötä ihmisille on tullut luulo, kuvitelma ja uskomus, että juutalaisuus olisi rotu (luotu myös holokaustin yhteydessä sanalla rotuppi) ja yhtenäinen kansa, joka puhuu seemiläistä kieltä, ja ovat kotoisin Palestiinan alueelta. Tämäkään ei pidä paikkaansa, koska arabit ovat itse seemiläisiä ja puhuvat seemiläistä kieltä, juutalaiset ovat pääosin Aasian suunnalta kotoisin olevan kasaarikansan jälkeläisiä ja uskontokäännynnäisiä, eivät kotoisin Palestiinan alueelta.
Ja tämä johtuu siitä, että todellisuudessa - nyt kun toisen maailmansodan salaiset asiakirjat on aukaistu - holokaustin (tarkoittaa polttouhria Jumalalle ja sana tulee VT:stä) takana olivat itse sionistijuutalaiset, jotka tuolla operaatiolla saivat itselleen oman Israelin valtion vuonna 1948 maailman järkytyttyä Hitlerin teoista (taustoiltaan myös juutalainen, propagandaministeri Goebbelsin vaimo Magda oli jo ennen toista maailmansotaa myös hoitamassa juutalaisille omaa valtiota).
Juutalaisten omat 'ennustukset' kertoivat usean lehtitiedon myötä jo 1870 luvulta, että he tarvitsevat 6 miljoonaa polttouhria oman valtion saamiseksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<<Tämän vuoksi myöhemmät kansallissosialistit välttivätkin nimityksen käyttöä, sillä he eivät halunneet suututtaa arabiliittolaisiaan.<<
Lähde: wikipedia
Aikaisemmat kansallissosialistit, siis natsit lanseerasivat tällaisen termin juutalaisten vastustamiseen, joka tarkoittaa seemiläistä kieltä. Juutalaisuus on uskonto, ei rotu, eivätkä he edes puhu seemiläistä kieltä kuten arabit.
Mutta tämän termin myötä ihmisille on tullut luulo, kuvitelma ja uskomus, että juutalaisuus olisi rotu (luotu myös holokaustin yhteydessä sanalla rotuppi) ja yhtenäinen kansa, joka puhuu seemiläistä kieltä, ja ovat kotoisin Palestiinan alueelta. Tämäkään ei pidä paikkaansa, koska arabit ovat itse seemiläisiä ja puhuvat seemiläistä kieltä, juutalaiset ovat pääosin Aasian suunnalta kotoisin olevan kasaarikansan jälkeläisiä ja uskontokäännynnäisiä, eivät kotoisin Palestiinan alueelta.
Ja tämä johtuu siitä, että todellisuudessa - nyt kun toisen maailmansodan salaiset asiakirjat on aukaistu - holokaustin (tarkoittaa polttouhria Jumalalle ja sana tulee VT:stä) takana olivat itse sionistijuutalaiset, jotka tuolla operaatiolla saivat itselleen oman Israelin valtion vuonna 1948 maailman järkytyttyä Hitlerin teoista (taustoiltaan myös juutalainen, propagandaministeri Goebbelsin vaimo Magda oli jo ennen toista maailmansotaa myös hoitamassa juutalaisille omaa valtiota).
Juutalaisten omat 'ennustukset' kertoivat usean lehtitiedon myötä jo 1870 luvulta, että he tarvitsevat 6 miljoonaa polttouhria oman valtion saamiseksi.Ja lisäyskenä vielä muistutan jälleen viisaan Jeesuksen sanoin, joka omien opetustensa mukaan lähetettiin tuomaan ihmisille tietoa pelastukseksi, ja jonka opetukset vastaavat tämän päivän tiedettä.
<<Jeesus sanoi, ”Tunne se, mikä on kasvojesi edessä, ja mikä sinulta on salattu, paljastetaan sinulle. Sillä ei ole mitään salattua mikä ei tulisi paljastetuksi. [Eikä mitään haudattua, ettei se tulisi nostetuksi.]”<<
- Anonyymi
Saatana on langennut enkeli.
Kyllä ne enkeliin uskovat! 😁- Anonyymi
Niinpä, enkeliin uskominen on jotenkin sillä tavalla sievistellympää vaikka onkin langennut, kun että pitäisi oikeasti pystyä tunnustamaan peilistä itselle se tosiasia, että tuli mentyä ihan oikeasti vain saatanan retkuun ja uskottua potaskaa.
- Anonyymi
Ei he kyllä usko muuhunkun Amerikkalaisten apuun en ymmärrä sitä,miksi Palestiinilaisia Israel nöyryyttää mitä pahaa he olevat tehneet ottivat Juutalaiset hyväsydämmellisesti vastaan toisessa maailmansodassa voi vee.
- Anonyymi
Eli eivät siis ole koskaan uskoneet Vanhan Testamentin kirjoituksia?
Esim. Pyhä Henki:
"Herran, Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan ilosanomaa nöyrille, lähettänyt minut sitomaan särjettyjä sydämiä, julistamaan vangituille vapautusta ja kahlituille kirvoitusta, julistamaan Herran otollista vuotta ja meidän Jumalamme kostonpäivää, lohduttamaan kaikkia murheellisia,"
Jesaja 61:1-2
Enkeli:
"Ja Herran enkeli tapasi hänet vesilähteeltä erämaassa, sen lähteen luota, joka on
Suurin tien varressa."
Gen. 16:7 - Anonyymi
"Tämän nimi on KRISTINUSKO, jossa kuoleman jälkeen siunataan maaksi maatumaan ja odottamaan FYYSISTÄ YLÖSNOUSEMUSTA viimeisenä päivän, kun JEESUS TULEE TUOMITSEMAAN TEKOJEN MUKAAN."
Ei pelota käydä hautausmaalla.
Käynti merkitsee vain hyvän vainajan muistelua.
Se on sisäinen kokemus minulle joka olen ateisti.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa752833- 572756
Uskallanko vielä kaivata sinua?
Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun172533- 412062
- 522026
Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus2771995Hymyilyttää
Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi211301- 421150
Missä meetwursti on keksitty?
Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo21090Aamun Trump
"DR: Trumpin väki lahjoi kodittomia grönlantilaisia esittämään Trump-faneja" Sillä lailla.96999