Kaikki joukolla jäätä särkemään!

Anonyymi

Radio Suomesta tuli äsken vanha kunnon klassikko: Jäätä särkemään. Muistan silloin nuoruudessani 1861, kun Venäläiset kovasti halusivat puolustaa isänmaatamme.

Heillä oli kuitenkin muistissa Åålannin sota ja Englantilaisten ryöstöretket. Minä sitten esittelin heille jäänmurtajan prototyypin. Kovasti ihmettelivät, kuinka venho voi liikkua ilman höyryvoimaa.

Esittelin sittemmin heille luonnostamani Diesel-moottorin. Kovin olivat innoissaan.

Kun sittemmin emme olleet enään Venäläisiä, vaan itsenäisiä, mutta painostivat pahukset minua kertomaan fission salatkin.

Nykyään pidän kaiken tiedon (fissiostakin) ja juustonaksut itselläni. Tosin kerran join Virolaisten remppamiehien kanssa vodkaa, mutta en kertonut mitään.

>Simiti<

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Viimeiseen lauseeseen tarkoitin toki fuusiota, mutta mode ei tajunnut ja muutti.

    • Anonyymi

      Tokamakinhan ne jo Neuvostoliitossa 50-luvulla rakensivat, Saharov oli siinä hommissa. Mutta samoihin aikoihin Suomesta vielä purjelaivoja sotakorvauksina toimitettiin. Näistä laivojen saunoista sitte näitä tarinoita, että kiuaskivien tilalle vaadittiin lasitiiliä ja metallilauteita. Ehkä kuitenkin jonkinmoisen vittuuntuneisuuden vallitessa näitä rakennettiin. Koulukirjoissa ylistettiin aikoinaan sotakorvauksia Suomen metalliteollisuuden kehittäjäksi. Taitaa tämä paatos olla nykyään jo sitä suomettumista.

      • Anonyymi

        Tuota en mielellään ottaisi takapihalleni Tsar bomb: https://www.youtube.com/watch?v=8C4oGTMFSMk

        Natofanit toki Kyrpä pystyssä hihkuvat, että äkkiä natoon. Kertokaapa NATO fanit, että miten Suomelle kävisi mahdollisessa sodassa?

        Olisimmeko tyytyväisempi kansa, vaikka olisimme "voittajien" puolella? Olisiko elintasomme parempi, kuin nykyään?

        Toimisiko infra kuten nykyisin?

        Miksi haluatte NATO-fanit lietsoa sotaa? Jäikö teillä hiekkalaatikkoleikit kesken? Yritättekö mainostaa itseänne koviksina?

        >Simiti<


    • Anonyymi

      Beatles: Yellow Submarine

      • Anonyymi

        Muistan, oli se mainio.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistan, oli se mainio.

        Kyllä, alkuperäiset on lähes aina. Onhan tuo jäätä särkemään ihan ok käännös tuosta.


    • Se kappale Keltainen jäänsärkijä julkaistiin 1965 lopulla tai 1966 alussa. Olin silloin oppikoulun ekalla, luokan kiltti tyylikäs silmälasipää.

      • Anonyymi

        Ja on siis Beatlesien käännösbiisi.


      • Anonyymi

    • Pian tuon jälkeen laulusta suivaantuneena tulikin sitten Jouko ja Kosti.

    • Keltaisen jäänsärkijän kanssa samoihin aikoihin tuli: Viideltä saunaan ja kuudelta putkaan...

    • Anonyymi

      Haluaisinpa mielelläni tavata tämän aloittajan henkilökohtaisesti. Olisi kiva nähdä, minkälainen on ihminen, joka on yli 160 vuotta vanha.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2102
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      171
      1630
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1557
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1358
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1312
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      287
      1172
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      134
      1058
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1032
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1013
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      882
    Aihe