Aihe

Pakkasella lataus 8A pistokkeesta?

Anonyymi

Miten sujuu lataus 220v 8A kotona seinästä? akkujen lämpimä'nä pito ja sisätilojen lämmitys nyt miinus 22c pakkasessa? milloin akku täynnä tyhjästä kylmä akku? On kiire! KERTOKAA!!!!

10

68

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tämä ei ihan vastaa tilannettasi, mutta:
      Minulla menee koko yö (klo 16- 04 ) n. 40 - 75 % latausmäärään pakkasilla -20.
      85 % pääsee joskus pienillä pakkasila. +0 - -10c
      3.3 kW /h nopeudella, eli Leafin mukanatulleela laturilla.

    • Anonyymi

      8 Ampperia on aivan liian pieni virta määrä

      • Anonyymi

        8 A latausvirta vastaa 1,8 kW lataustehoa. Tuosta voi sitten laskea latausmäärän suoraan, eli 10 h latausajalla saadaan teoreettisesti ladattua 18 kWh ja auton ominaisuuksista riippuu kuinka suuri osa tuo on akun varaustilasta ja kuinka paljon sillä ajaa.
        Pakkanen heikentää lataustehoa, varsinkin jos akun lämpötila laskee selvästi.


    • Anonyymi

      Tuo suko-lataus 8 amppeerilla ei välttämättä riiä muuhun kuin akun lämmitykseen. Tämähän onkin vain hätävara/tilapäislataus ja sen varaan ei kannata sahköautoa ostaa!

      • Anonyymi

        Vaan puheissahan homma menee niin, että jos akku tyhjeen, niin mista vaan lämpötolpasta tms saa haukattua lisäkilometrejä akkuun.

        Uskovaisille valehtelu on sallittu, kun vääräuskoisia johdatetaan oikealle tielle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaan puheissahan homma menee niin, että jos akku tyhjeen, niin mista vaan lämpötolpasta tms saa haukattua lisäkilometrejä akkuun.

        Uskovaisille valehtelu on sallittu, kun vääräuskoisia johdatetaan oikealle tielle.

        Riippuu akun lämpötilasta ja kemiasta. Kaikilla sähköautoilla ei hyötysuhde matalalla teholla pakkasella ole kovin hyvä, jos akkua täytyy lämmittää.


      • Anonyymi

        Riippuu autosta. Nissanin akunlämmittimen teho on 300 W eli siitä 8 A:sta jää vielä 1500 W akun lataukselle. Eikä tuo Nissan kovin lämpimänä akkuaan pidä: sen verran lämmittää, ettei mene ajokelvottomaksi. -17:ssä menee lämmitin päälle ja -10:ssä pois.


      • Anonyymi

        Sähköauto on ollut jo 2,5 vuotta ja 8 A:n latauksella ollaan hyvin pärjätty.


    • Anonyymi

      Ainakin plugarilla onnistu hyvin. Virtaa kun ei noilla keleillä kulu ollenkaan. Plugari kun muuttuu perus bensaautoksi pakkasilla.

      • Anonyymi

        Kunnolliset plugarit osaavat kulkea pakkasellakin pelkällä sähköllä. Kia ei.

        Plugarin akku tyypillisesti 13 kW, joten sen saa 1,7 kW tehollakin yön aikana täyteen.

        Täyssähköautoon saa yhdessä yössä tankattua energiaa vain 100 km ajomatkaan. Kesällä. Talvella kulutus kasvaa ja latausteho tippuu, kun osa (pahimmillaa kaikki ts lataus ei ala ollenkaan) käytettävästä tehosta menee akun lämmitykseen.

        Yhdessä tunnissa saa ladattua sähkön vain noin 7 km ajomatkaan. Tai allekin, jos pitää akkua lämmittää. Jos sähköauton akku loppuu kesken matkan, nopeammin pääsee kotiin kävellen!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaiset eivät lähde mellakoimaan kaduille?

      Minä pitkän työuran ravintolayrittäjänä tehneenä ja kohta kotini, kesämökkini ja yritykseni menettäneenä, olisin valmis lähes mihin vain, seurauksista
      Maailman menoa
      746
      8039
    2. Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki täytti vasta 20 vuotta! Poseeraa "vanhuksen" kanssa...

      Voi että hän on vielä niin nuori: https://www.suomi24.fi/viihde/dannyyn-78-liitetty-helmi-loukasmaki-taytti-20-vuotta-poseeraa-vanhuksen-kanssa-kuin-m
      Kotimaiset julkkisjuorut
      201
      6908
    3. Yölintu : Matti Silmu on kuollut

      Matti Silmu, Yölintuorkesterin perustaja on kuollut. . . .
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      3753
    4. Matti Silmu :(

      Matti Silmu kuollut:( osanotto läheisille.
      Yölintu
      17
      3066