Lopettaisitpa vihaamisen

Anonyymi

Ja kohtelisit minua yhtä hyvin kuin muitakin 😔

23

655

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onko tämä miehelle vai naiselle?

      • Anonyymi

        Miehelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miehelle.

        Ja mieheltä, vai? Ugh, en osaa samaistua siihen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miehelle.

        Miksi ajattelet että mies vihaa? Miten hän käyttäytyy?

        -Q


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mieheltä, vai? Ugh, en osaa samaistua siihen.

        Ei oo mieheltä miehelle.


    • Anonyymi

      Miten viha ilmenee? Oletko varma, että hän on vihainen sinulle? Ettet olisi nyt ymmärtänyt väärin.

    • Viha, aggressio ylipäänsä, on puolustautumista joltain.
      Jos nyt koet tulleesi vihan tai toistuvasti vihamielisen käytöksen kohteeksi tuon yhden henkilön taholta, niin mietipä edellistä lausetta tovi. Miksi toinen voisi olla puolustuskannalla, miksi ja missä asiassa sinut koetaan uhaksi?

    • Anonyymi

      Ehkä kysymys ei olekaan vihasta? Tilanne ei välttämättä vastaa omaani, mutta kerronpa yhden miehen näkökulman.

      Minulla on työkaverina nainen, joka sai pääni pyörälle käytännössä heti ensinäkemältä. Ensikohtaamisesta on jo useampi vuosi aikaa, mutta tunteeni eivät vain laimene. Nainen on ihan tavallinen perheenäiti, mutta hänessä on se jokin mikä iskee minuun todella lujaa. Olemme molemmat varattuja. Omalta osaltani voisin sanoa, että jopa ihan onnellisesti naimisissa. Mutta siitä huolimatta välillä tuntuu, että voisin luopua kaikesta hänen vuokseen.

      Kun hän katsoo minua silmiin ja hymyilee, tunnen väristyksiä vartalossani, sydämeni jättää lyöntejä välistä, enkä saa happea. Saatan leijua kuin pilven päällä loppupäivän. Olen onnellisin ja onnekkain mies koskaan. Mutta silloin kun hän ei katso. Silloin kun tuntuu että hän ei huomaa tai välitä. Silloin tuntuu että koko maailma mustenee eikä aurinko paista. Saatan lähestulkoon menettää toimintakykyni.

      Tuntuu että nainen antaa minulle ristiriitaisia viestejä koko ajan. Saatamme keskustella pitkäänkin hyvin luottamuksellisista asioista ja tuntuu että kumpikin viihtyy siinä hetkessä toisen seurassa todella hyvin. Seuraavana päivänä hän saattaa olla kuin minua ei olisikaan. On raskasta kun tuntemukset voivat mennä äärilaidasta toiseen työviikon aikana.

      Tätä on jatkunut jo liian pitkään, enkä enää jaksa tätä tunteiden vuoristorataa. On helpompi vain yrittää olla välittämättä. Olla kuin häntä ei olisikaan. Välttää katsekontaktia ja sitä tuskaa joka aiheutuu kun haluaa jotain niin paljon. Jotain mitä ei koskaan voi saada.

      Aloittajan viestiin tämä liittyy siten, että ainakin minun tapauksessani välttely voi näyttäytyä jopa vihaisuutena, vaikkei se sitä olekaan. Ehkä se on vain itsesuojelua?

      • Anonyymi

        Aivan uskomattoman osuva kirjoitus! Itse olen nainen ja tunteeni ovat juuri kuin sinun. Olen ihan tavallinen perheenäiti, joka pitää työstään ja työkavereistaan. Työkavereiden joukossa on eräs mies, jonka merkitys on minulle enemmän. Työkavereiden kommenteista päätellen minäkin hänelle. Ainakin välillä. Olemme jutelleet paljon ja tunteetkin ovat ottaneet valtaa vuosien aikana jotka olemme tunteneet. Kuitenkaan emme ole rajoja rikkoneet mutta yhteys on selkeä. Välillä mies avautuu ja päästää ns lähemmäksi itseään. Välillä hänen on selkeästi huono olla seurassani. Juttelee ja on mukava mutta silmiin ei katso, vilkaisee vain. Hipelöi vaatteitaan, kasvojaan sekä silmälasejaan. On sellainen tuskastuneen oloinen, mutta kuitenkin on siinä eikä lähde pois. Välillämme on leikkisää flirttiä välillä enemmän ja välillä vähemmän. Olemme varmasti molemmat parisuhteessa, jossa kaikki on ihan hyvin, mutta itse en tuota miestä pysty ohittamaan tai unohtamaan. Hänessä on jotain vakaata, ilkikurista, lämmintä, kylmän laskelmoivaa, hallitsevaa, herkkyyttä, turvallista, jännittävää myös sitä Suurlähettiläinen laulamaa komeaa ja kaunista, samaan aikaan kilttiä ja tuhmaa. Hänen lähellään on hyvä olla. Kerro sinä miehenä mistä asioista voisin päätellä onko tämä tunne mielikuvitukseni tulosta vai totta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan uskomattoman osuva kirjoitus! Itse olen nainen ja tunteeni ovat juuri kuin sinun. Olen ihan tavallinen perheenäiti, joka pitää työstään ja työkavereistaan. Työkavereiden joukossa on eräs mies, jonka merkitys on minulle enemmän. Työkavereiden kommenteista päätellen minäkin hänelle. Ainakin välillä. Olemme jutelleet paljon ja tunteetkin ovat ottaneet valtaa vuosien aikana jotka olemme tunteneet. Kuitenkaan emme ole rajoja rikkoneet mutta yhteys on selkeä. Välillä mies avautuu ja päästää ns lähemmäksi itseään. Välillä hänen on selkeästi huono olla seurassani. Juttelee ja on mukava mutta silmiin ei katso, vilkaisee vain. Hipelöi vaatteitaan, kasvojaan sekä silmälasejaan. On sellainen tuskastuneen oloinen, mutta kuitenkin on siinä eikä lähde pois. Välillämme on leikkisää flirttiä välillä enemmän ja välillä vähemmän. Olemme varmasti molemmat parisuhteessa, jossa kaikki on ihan hyvin, mutta itse en tuota miestä pysty ohittamaan tai unohtamaan. Hänessä on jotain vakaata, ilkikurista, lämmintä, kylmän laskelmoivaa, hallitsevaa, herkkyyttä, turvallista, jännittävää myös sitä Suurlähettiläinen laulamaa komeaa ja kaunista, samaan aikaan kilttiä ja tuhmaa. Hänen lähellään on hyvä olla. Kerro sinä miehenä mistä asioista voisin päätellä onko tämä tunne mielikuvitukseni tulosta vai totta?

        Kiva että löytyy kohtalotovereita! Olisi mukava olla kuvauksesi mies, mutta harmikseni ei osu (minulla ei silmälaseja). Kertomasi perusteella voi hyvinkin olla että mies on kiinnostunut. Se että molemmat on varattuja tekee asian vain mutkikkaaksi ja asiasta on vaikea puhua.

        Yritin itse oman ihastukseni kanssa joskus keskustella tuntemuksista, mutta se meni kyllä surkeasti. Hän totesi että hänen puoleltaan minkäänlaista kiinnostusta ei ole, eikä hän voisi mitään sellaista ajatellakaan. Kaikki merkit olivat kuitenkin ilmassa ja ovat tietyllä tapaa edelleen ja siksi asia on ollut todella vaikea käsitellä. Mutta toisaalta, niinhän sitä sanotaan ettei naisia voi ymmärtää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiva että löytyy kohtalotovereita! Olisi mukava olla kuvauksesi mies, mutta harmikseni ei osu (minulla ei silmälaseja). Kertomasi perusteella voi hyvinkin olla että mies on kiinnostunut. Se että molemmat on varattuja tekee asian vain mutkikkaaksi ja asiasta on vaikea puhua.

        Yritin itse oman ihastukseni kanssa joskus keskustella tuntemuksista, mutta se meni kyllä surkeasti. Hän totesi että hänen puoleltaan minkäänlaista kiinnostusta ei ole, eikä hän voisi mitään sellaista ajatellakaan. Kaikki merkit olivat kuitenkin ilmassa ja ovat tietyllä tapaa edelleen ja siksi asia on ollut todella vaikea käsitellä. Mutta toisaalta, niinhän sitä sanotaan ettei naisia voi ymmärtää.

        Tuo tyypillinen kaikki "merkit on ilmassa" (tuijotus, hymy, nauru, juttutuokiot, lopulta turhautuminen tai jopa kyseenalaistaminen) on lähes satavarmasti aina "miehen väärinymmärrys"(eli vedätys) mihin ei kannattaisi mennä tarttumaan syvemmin ottein, jos ei halua vetää villiä lottoa. Kun nainen on vähääkään tosissaan liikkeellä, tulee hän puolitiehen vastaan antamalla miehelle ei-niin-helposti-mitätöitävän-argumentin, vaikka sanomalla: "saa laittaa viestiä".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo tyypillinen kaikki "merkit on ilmassa" (tuijotus, hymy, nauru, juttutuokiot, lopulta turhautuminen tai jopa kyseenalaistaminen) on lähes satavarmasti aina "miehen väärinymmärrys"(eli vedätys) mihin ei kannattaisi mennä tarttumaan syvemmin ottein, jos ei halua vetää villiä lottoa. Kun nainen on vähääkään tosissaan liikkeellä, tulee hän puolitiehen vastaan antamalla miehelle ei-niin-helposti-mitätöitävän-argumentin, vaikka sanomalla: "saa laittaa viestiä".

        Entä miehen kohdalla? Itse kirjoitin tuon ylemmän eli olen se tavallinen perheenäiti. En ole koskaan uskaltautunut sanomaan, että ”sulla on numeroni, ota yhteyttä”. En herran jestas ikinä uskaltaisi sanoa niin!! Pelkäisin että nolaan itseni ja menetän ne hyvät hetket hänen kanssaan. Ei ole hän ikinä ottanut yhteyttä työn ulkopuolella. Tai muuten on joskus yli 10 vuotta sitten vähän kyllä vihjas, mutta silloin en voinut vastata niin kuin olisin halunnut. Nyt hän ei tee sitä viimeistä siirtoa vaan tuntuu että imee minusta kaiken tiedon. Viihtyy seurassani ja hakeutuu siihen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiva että löytyy kohtalotovereita! Olisi mukava olla kuvauksesi mies, mutta harmikseni ei osu (minulla ei silmälaseja). Kertomasi perusteella voi hyvinkin olla että mies on kiinnostunut. Se että molemmat on varattuja tekee asian vain mutkikkaaksi ja asiasta on vaikea puhua.

        Yritin itse oman ihastukseni kanssa joskus keskustella tuntemuksista, mutta se meni kyllä surkeasti. Hän totesi että hänen puoleltaan minkäänlaista kiinnostusta ei ole, eikä hän voisi mitään sellaista ajatellakaan. Kaikki merkit olivat kuitenkin ilmassa ja ovat tietyllä tapaa edelleen ja siksi asia on ollut todella vaikea käsitellä. Mutta toisaalta, niinhän sitä sanotaan ettei naisia voi ymmärtää.

        Toivottavasti sinä olet se rohkea ja uskaltaudut kertomaan kiinnostuksesi! Itse pelkään olevani pelimiehen päivän piriste. Perheenäitiä voi siihen turvallisesti käyttää. Itse olen rohjennut jo vähän luopua pelimies ajatuksesta, koska on itsekin avautunut asioistaan jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä miehen kohdalla? Itse kirjoitin tuon ylemmän eli olen se tavallinen perheenäiti. En ole koskaan uskaltautunut sanomaan, että ”sulla on numeroni, ota yhteyttä”. En herran jestas ikinä uskaltaisi sanoa niin!! Pelkäisin että nolaan itseni ja menetän ne hyvät hetket hänen kanssaan. Ei ole hän ikinä ottanut yhteyttä työn ulkopuolella. Tai muuten on joskus yli 10 vuotta sitten vähän kyllä vihjas, mutta silloin en voinut vastata niin kuin olisin halunnut. Nyt hän ei tee sitä viimeistä siirtoa vaan tuntuu että imee minusta kaiken tiedon. Viihtyy seurassani ja hakeutuu siihen.

        Jos et itse uskalla sanoa niin luuletko että se on miehelle jotenkin helpompaa? Varsinkaan enää toista kertaa mennä nolaamaan itseään? Useasti siinä vaiheessa kun mies pyytää ulos, on nainen jo pitkään joutunut kiemurtelemaan huomiosta kaikin mahdollisin keinoin. Sitä ei varmaankaan kannattaisi tehdä, jos päällimmäinen tarkoitus antaa suoraan pakit. Hyvin mahdollisesti se mies haluaisi tehdä uuden aloitteen mutta ahdistus ja häpeä vaan on yhtä kova kuin alitajunnallinen itsesuojeluvaisto eikä enää pysty siihen edes kossupullon voimalla.

        Varmasti sinulla olisi monia työkaluja käytössä kuten kysyä onko tulossa firman juhliin, pyytää työkaveriasi vähän tiedustelemaan tilannetta puolestasi, tai keksimällä jotain puoliturhaa työasiaa selvitettäväksi ja siinä samassa kokeilla varovasti ajautuisiko keskustelu pois pelkistä työasioista.

        Jos mies ei tartu em. vihjauksiin tai jopa pikemminkin pyrkii ajautumaan poispäin, niin oma näkemykseni on, että ei missään tapauksessa kannata kysellä yhtään enempää. Siis jos itsensä nolaaminen tuntuisi vähääkään kivuliaalta. Jos taas vaan itse odotat nenä pystyssä niin arvaukseni on, että loppuu elämä kesken.

        Näin miehenä näe mitään viimeistä siirtoa olemassakaan vaan aasin ja kepin päässä roikkuvan porkkanan. Porkkanan etäisyys voi vaihdella paljonkin mutta ei sitä koskaan kiinni saa.


    • Anonyymi

      Huomioiko mies tätä pyyntöä vai vihaako hän vieläkin?

      • Anonyymi

        Riippuu kuka mies? Usein nainen on se kenen mielialat vaihtelevat niin paljon, että se näyttää vihaamiselta kuten yllä on kuvattu. Se että ajaa miehen matkoihinsa ei tarkoita, että mies vihaa naista.


    • Anonyymi

      Milläs tempulla sait vihaamaan? Pettämällä?

    • Anonyymi

      Millä kirjaimella tämän miehen nimi alkaa?

      • Anonyymi

        Vokaalilla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vokaalilla

        Harmi ettei konsonantilla. T olisi ollut hyvä 🙂


    • Anonyymi

      Itse en kyllä varsinaisesti vihaa ketään työpaikalla. Joidenkin kanssa sitä on reilun vuoden aikana vain tutustunut paremmin ja juttu lentää helpommin kun taas oudommaksi jääneiden kanssa juttelu on varovaisempaa monestakin syystä.

      • Anonyymi

        Olen kyllä ollut kuulevinani erään naisen ihmettelevän miksi juttelen muille niin iloisesti ja hänelle en juuri ollenkaan. Syyn voi lukea edellisestä viestistä. Ja ei, en juttele tosiaankaan kaikille muillekaan mutta ystävällinen pyrin kaikille olemaan.


    • Anonyymi

      Juttelu on yleensäkin paljon sujuvampaa ihmisten kanssa, joita en voisi nähdä mitenkään puolisopotentiaaliseksi. Keskustelu kiinnostavan oman ikäisen naisen kanssa helposti menee kiusalliseksi viimeistään siinä vaiheessa, kun pitää peitellä omia tunteita mahdottomassa yhtälössä. Lopputuloksena työasiat hoidetaan robottimaisesti ilman turhia jaaritteluja jokapäiväisistä asioista. Ja vihaamistahan se kaikkein vähiten tarkoitta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      146
      10536
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3013
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2829
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2127
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1868
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1699
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1626
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1587
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1543
    10. 82
      1418
    Aihe