Aihe

DPF järjestelmän toimivuutta aletaan tarkastamaan

Anonyymi

Eu:ssa kun tuli päästöille rajoja niin valmistajat joutuivat tekemään dpf järjestelmän autoihin jotta saavat myydä autoja.

Dpf n poisto tekee autosta laittoman ja auton päästöt ylittyy tyypityksestä.

Sellainen auto on EU lainsäädännön vastainen, mitä tämä merkitsee.

Liikennevirasto ei voi katsoa läpi sormiensa koska muuten toimivat vastoin lakia. Eli kun katsastuksessa annetaan leima autoon jossa dpf järjestelmä on poistettu tai ei toimi.

Tähän tulee muutos ja dieselin autojen dpf toimivuus aletaan testata. Toimimaton järjestelmä aiheuttaa ajokiellon ja sakon kuten monissa maissa.

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitä tuo auttaa?
      10min ja katsastuksen jälkeen tuo on irroitettu ja kone toimii taas kuten pitää. Sitten ajelee vuoden kunnes taas vaihtaa sen paikalleen katsastukseen.
      Vaihtamiseen on monia syitä varmaan, että ei asetuksen rikkomismielessä sitä tehdä vaan puhtaamman , tehokkaamman ja pitkäikäisemmän toivossa.

      • Anonyymi

        Suurin osa autoilijoista on yhtä ’kädettömiä’ tuollaisen tempun tekoon kuin minäkin, joten kyllä nyt kirjoitit tuo ihan jostain hatusta vetäen. Syystä tai toisesta,
        Itse asiassa en edes tunnista missä kohtaa autossa moinen värkki sijaitsee, en edes tiedä miltä se näyttää, miten sen voisi irroittaa ja pistää takaisin. Vatsaakin on jo sen verran, etten mahdu enkä taivu auton alle, saati että olisi työkäluja tuon tempun tekemiseksi. Laiskuuskin jo estää moisen yrittämisenkin.
        Ja sitten motivaatio. Kun tuo ihmevekotin ei ole itsestään koskaan mitään ’ääntä’ pitänyt, niin miksi moista vaivaa sen poistamiseksi viitsisi nähdä?

        Minä ole ostanut autoni aina liikkumista varten, en rassaamista ja teknisten hienouksien virittämistä tms varten. Minä vain ajan sillä, huollatan ja katsastan ajallaan. Sekä tankkaan ja pesen ja putsaan tarvittaessa ja vaihan renkaat. Öljytikkuakin silmäilen joskus, jos muistan, yleensä en muista. Pissapoikaa täydennän yleensä vasta , kun varoitusvalo syttyy? Siinä kaikki. Muuta en osaakaan tehdä.
        Näin olen tehnyt koko autoiluikäni. Luultavasti tämä tilanne on ylivoimaisesti suurimmalla osalla, varmasti reippaasti yli 90%, auton omistajista,


    • Anonyymi

      Katsastusmiehet ei kirjoita sakkoja.

    • Anonyymi

      Tuohan on vain hyvä uutinen, vaikka se nyt ei juurikaan korjaa mitään isompaa olemassaolevaa ongelmaa. Ehkä johonkin loppuunajettuun tonnin pari nuorisolintta-autoon saattaa tuolla olla vaikutusta. Kyllä laittomat autot pitää poistaa liikenteestä.

      Olen ajanut dpf-dieseleitä jo kohta 15 vuotta, eikä yhdessäkään ole koskaan ollut mitään tuohon liittyvää ongelmaa. En edes tiennyt ensimmäisessä dfb-dieselissäni moista hökötystä olleenkaan, silloin se ei ollut edes pakollinenkaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Stockmannista kirpputori

      Laatutavaratalosta kirppariksi, niin se maailma muuttuu. Pöly ja tunkkaisuus leijailee sieraimiin kun astuu Stockalle kirppariin, ennen tuoksui parfyy
      Maailman menoa
      174
      9444
    2. Mistä ihmeestä te saatte voimaa

      En jaksa enää tätä koronaa. Tuskin olen ainoa ja voisi sitä pahemminkin olla, mutta en silti enää jaksa. Aloitetaan nyt vaikka sillä, että minulla on
      Maailman menoa
      366
      7116
    3. Miksi koronan annetaan nyt levitä?

      Miksi rajoitustoimet ei astu voimaan heti. Nyt annetaan lomalaisten levittää virusta ympäri maata. Lisäksi rajat on auki ja virus leviää sieltäkin. Tä
      Maailman menoa
      361
      4550
    4. Miksi suomalaiset eivät lähde mellakoimaan kaduille?

      Minä pitkän työuran ravintolayrittäjänä tehneenä ja kohta kotini, kesämökkini ja yritykseni menettäneenä, olisin valmis lähes mihin vain, seurauksista
      Maailman menoa
      249
      2405