DPF järjestelmän toimivuutta aletaan tarkastamaan

Anonyymi

Eu:ssa kun tuli päästöille rajoja niin valmistajat joutuivat tekemään dpf järjestelmän autoihin jotta saavat myydä autoja.

Dpf n poisto tekee autosta laittoman ja auton päästöt ylittyy tyypityksestä.

Sellainen auto on EU lainsäädännön vastainen, mitä tämä merkitsee.

Liikennevirasto ei voi katsoa läpi sormiensa koska muuten toimivat vastoin lakia. Eli kun katsastuksessa annetaan leima autoon jossa dpf järjestelmä on poistettu tai ei toimi.

Tähän tulee muutos ja dieselin autojen dpf toimivuus aletaan testata. Toimimaton järjestelmä aiheuttaa ajokiellon ja sakon kuten monissa maissa.

4

89

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitä tuo auttaa?
      10min ja katsastuksen jälkeen tuo on irroitettu ja kone toimii taas kuten pitää. Sitten ajelee vuoden kunnes taas vaihtaa sen paikalleen katsastukseen.
      Vaihtamiseen on monia syitä varmaan, että ei asetuksen rikkomismielessä sitä tehdä vaan puhtaamman , tehokkaamman ja pitkäikäisemmän toivossa.

      • Anonyymi

        Suurin osa autoilijoista on yhtä ’kädettömiä’ tuollaisen tempun tekoon kuin minäkin, joten kyllä nyt kirjoitit tuo ihan jostain hatusta vetäen. Syystä tai toisesta,
        Itse asiassa en edes tunnista missä kohtaa autossa moinen värkki sijaitsee, en edes tiedä miltä se näyttää, miten sen voisi irroittaa ja pistää takaisin. Vatsaakin on jo sen verran, etten mahdu enkä taivu auton alle, saati että olisi työkäluja tuon tempun tekemiseksi. Laiskuuskin jo estää moisen yrittämisenkin.
        Ja sitten motivaatio. Kun tuo ihmevekotin ei ole itsestään koskaan mitään ’ääntä’ pitänyt, niin miksi moista vaivaa sen poistamiseksi viitsisi nähdä?

        Minä ole ostanut autoni aina liikkumista varten, en rassaamista ja teknisten hienouksien virittämistä tms varten. Minä vain ajan sillä, huollatan ja katsastan ajallaan. Sekä tankkaan ja pesen ja putsaan tarvittaessa ja vaihan renkaat. Öljytikkuakin silmäilen joskus, jos muistan, yleensä en muista. Pissapoikaa täydennän yleensä vasta , kun varoitusvalo syttyy? Siinä kaikki. Muuta en osaakaan tehdä.
        Näin olen tehnyt koko autoiluikäni. Luultavasti tämä tilanne on ylivoimaisesti suurimmalla osalla, varmasti reippaasti yli 90%, auton omistajista,


    • Anonyymi

      Katsastusmiehet ei kirjoita sakkoja.

    • Anonyymi

      Tuohan on vain hyvä uutinen, vaikka se nyt ei juurikaan korjaa mitään isompaa olemassaolevaa ongelmaa. Ehkä johonkin loppuunajettuun tonnin pari nuorisolintta-autoon saattaa tuolla olla vaikutusta. Kyllä laittomat autot pitää poistaa liikenteestä.

      Olen ajanut dpf-dieseleitä jo kohta 15 vuotta, eikä yhdessäkään ole koskaan ollut mitään tuohon liittyvää ongelmaa. En edes tiennyt ensimmäisessä dfb-dieselissäni moista hökötystä olleenkaan, silloin se ei ollut edes pakollinenkaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2830
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      104
      2065
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      993
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe