Eu:ssa kun tuli päästöille rajoja niin valmistajat joutuivat tekemään dpf järjestelmän autoihin jotta saavat myydä autoja.
Dpf n poisto tekee autosta laittoman ja auton päästöt ylittyy tyypityksestä.
Sellainen auto on EU lainsäädännön vastainen, mitä tämä merkitsee.
Liikennevirasto ei voi katsoa läpi sormiensa koska muuten toimivat vastoin lakia. Eli kun katsastuksessa annetaan leima autoon jossa dpf järjestelmä on poistettu tai ei toimi.
Tähän tulee muutos ja dieselin autojen dpf toimivuus aletaan testata. Toimimaton järjestelmä aiheuttaa ajokiellon ja sakon kuten monissa maissa.
DPF järjestelmän toimivuutta aletaan tarkastamaan
4
96
Vastaukset
- Anonyymi
Mitä tuo auttaa?
10min ja katsastuksen jälkeen tuo on irroitettu ja kone toimii taas kuten pitää. Sitten ajelee vuoden kunnes taas vaihtaa sen paikalleen katsastukseen.
Vaihtamiseen on monia syitä varmaan, että ei asetuksen rikkomismielessä sitä tehdä vaan puhtaamman , tehokkaamman ja pitkäikäisemmän toivossa.- Anonyymi
Suurin osa autoilijoista on yhtä ’kädettömiä’ tuollaisen tempun tekoon kuin minäkin, joten kyllä nyt kirjoitit tuo ihan jostain hatusta vetäen. Syystä tai toisesta,
Itse asiassa en edes tunnista missä kohtaa autossa moinen värkki sijaitsee, en edes tiedä miltä se näyttää, miten sen voisi irroittaa ja pistää takaisin. Vatsaakin on jo sen verran, etten mahdu enkä taivu auton alle, saati että olisi työkäluja tuon tempun tekemiseksi. Laiskuuskin jo estää moisen yrittämisenkin.
Ja sitten motivaatio. Kun tuo ihmevekotin ei ole itsestään koskaan mitään ’ääntä’ pitänyt, niin miksi moista vaivaa sen poistamiseksi viitsisi nähdä?
Minä ole ostanut autoni aina liikkumista varten, en rassaamista ja teknisten hienouksien virittämistä tms varten. Minä vain ajan sillä, huollatan ja katsastan ajallaan. Sekä tankkaan ja pesen ja putsaan tarvittaessa ja vaihan renkaat. Öljytikkuakin silmäilen joskus, jos muistan, yleensä en muista. Pissapoikaa täydennän yleensä vasta , kun varoitusvalo syttyy? Siinä kaikki. Muuta en osaakaan tehdä.
Näin olen tehnyt koko autoiluikäni. Luultavasti tämä tilanne on ylivoimaisesti suurimmalla osalla, varmasti reippaasti yli 90%, auton omistajista,
- Anonyymi
Katsastusmiehet ei kirjoita sakkoja.
- Anonyymi
Tuohan on vain hyvä uutinen, vaikka se nyt ei juurikaan korjaa mitään isompaa olemassaolevaa ongelmaa. Ehkä johonkin loppuunajettuun tonnin pari nuorisolintta-autoon saattaa tuolla olla vaikutusta. Kyllä laittomat autot pitää poistaa liikenteestä.
Olen ajanut dpf-dieseleitä jo kohta 15 vuotta, eikä yhdessäkään ole koskaan ollut mitään tuohon liittyvää ongelmaa. En edes tiennyt ensimmäisessä dfb-dieselissäni moista hökötystä olleenkaan, silloin se ei ollut edes pakollinenkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581361Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491185Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä221094Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111060- 1261041
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72885
- 73849