Aihe

Ekonomisti varoittaa autojen hintaromahduksesta

Anonyymi

46

128

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Suomalaisten huippukorkean autoveron maassa käytettyjen polttomoottoriautojen hinnan romahdus muualla EU:ssa on hyvä asia, sillä tavalliselle suomalaiselle ihmiselle avautuu mahdollisuus saada käytettynä huippuhienoja henkilöautoja muualta EU:sta ja saada jopa vastinetta Suomen EU-avulle
      Tähän asti on voinut vain ministerit ja korkeat poliittiset virkamiehet nauttia nautiskella isoista bemareista erikoisnahkapenkein ( kuten esim.pääministeri, sisäministeri jne.).

      Yksityisissä firmoissa johto on yleensä tyytynyt vastimattomampaan kalustoon, koska luksusautot aiheuuttaisi asiakkaissa ja työntekijöissä vain kateutta ja olisi pois firman tuloksesta.

    • Anonyymi

      Mitäs tuollainen eko-tyttö tekniikasta ymmärtää. Voi käydä niinkin, että vanhojen polttomoottoriautojen hinnat nousee, jos uusia ei enää saa.

      Tavis autokäyttäjästä, joka ajaa keskimäärin 3000 euron kotterolla pitäisi tulla nopeasti varakkaampi, jotta sähköautosta tulisi kansanauto, mutta nyt näyttää siltä, että autoilijan verotusta ollaan vain kiristämässä.

      Sähköauton järjellinen käyttöikä on puolet polttomoottoriauton vuosista, 10 vuotta vanhaa sähköautoa ei köyhän kannata ostaa, akut maksaa monikerroin auton arvon. Liian kallista suomen hintatasolla ja verotuksella tuo sähköautoilu.

    • Anonyymi

      Dieselautojen hinnat ovat jo vapaapudotuksessa.

      • Anonyymi

        Ei ole, sillä hyvistä dieseleistä on yhä kovempi kysyntä.
        Sähkö ei ole toistaiseksi vaihtoehto, koska se on kalliimpaa, latauspaikkoja on vähän ja lataaminen on hidasta, toimintasäteet lyhyitä ja varaosa-akkujen hinnat järjettömissä hinnoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole, sillä hyvistä dieseleistä on yhä kovempi kysyntä.
        Sähkö ei ole toistaiseksi vaihtoehto, koska se on kalliimpaa, latauspaikkoja on vähän ja lataaminen on hidasta, toimintasäteet lyhyitä ja varaosa-akkujen hinnat järjettömissä hinnoissa.

        Totta turiset. Meillä ollaan vaihtamassa dieseliä bensa-autoon koska ajot vähenevät eläköitymisen takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta turiset. Meillä ollaan vaihtamassa dieseliä bensa-autoon koska ajot vähenevät eläköitymisen takia.

        Minäkin olen juuri jäänyt eläkkeelle ja tallissani rouskuttaa 4 kpl taloudellista dieseliä.
        Minä en kuitenkaan ole erityisen innostunut vaihtamaan bensa-autoihin, sillä pelkkä dieselin vaihtaminen bensa-käyttöiseen on silkkaa rahan heittämistä kaivoon.

        Varmaan myyn auton tai pari tuossa kevään korvilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin olen juuri jäänyt eläkkeelle ja tallissani rouskuttaa 4 kpl taloudellista dieseliä.
        Minä en kuitenkaan ole erityisen innostunut vaihtamaan bensa-autoihin, sillä pelkkä dieselin vaihtaminen bensa-käyttöiseen on silkkaa rahan heittämistä kaivoon.

        Varmaan myyn auton tai pari tuossa kevään korvilla.

        Linkki väitteeseesi, kiitos.


    • Anonyymi

      Naisihminen näkyy pitävän hybridiä sähköautona. Hän ei varmaan tiedä, että sähkö on öljyn sivutuote bensiinin ja muiden polttoaineiden lailla. Ilman öljyä ei täten ole sähköä, vaan joudumme kulkemaan kauramoottorilla, mikäli evästä öljyrytkyn jälkeen on saatavilla. Alkaa olla korkea aika vaihtaa eduskunnan valtio-oppineet tekniikan asiantuntijoihin ja tehdä sama maailman mitassa. Tästä huolimatta öljy ja autoilu loppuvat aikanaan ja ihmiskunnan rippeet siirtyvät säteilevään savutupa-aikaan.

      • Anonyymi

        Tuo on halpa pano, jonka tyhjistä jutuista ei nyt pidä turhaan pillastua.


    • Anonyymi

      Täyttä paskaa ja propagandaa. Ei ihmisillä siltikään ole varaa hankkia - tai edes halua hankkia - mitään kalliita ja umpipaskoja epäkäytännöllisiä sähköautoja.

      Jos hallitus taas haluaa jatkuvasti vain enemmän ja enemmän vittuilla autoilijoille niin autoilijathan siinä tapauksessa äänestävät sellaisen kalliisti palkatun mulkkuhallituksen hevon kuuseen päättämästä asioistansa.

      Siis jos ihmisillä on mitään järkeä päässään.

      • Anonyymi

        Maan tapana vain on valita koko ehdokaskatras kuuliaisten tollojen joukosta. Toimittajaksikaan ei kelpaa kuka hyvänsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maan tapana vain on valita koko ehdokaskatras kuuliaisten tollojen joukosta. Toimittajaksikaan ei kelpaa kuka hyvänsä.

        Kyllä suomalainenkin ehkä siinä kohtaa jo jotain tajuaa kun saa niitä ruokakassejansa raahata jossain ahtaassa ruuhkabussissa ja raahata niitä kotiinsa kilometritolkulla loskassa ja pakkasessa työpäivän päätteeksi - ja aikataulut eivät anna periksi enää harrastuksille tai muille menoille.


      • Anonyymi

        Ainoa joka ei ole noussut hinnoissa jo 15 vuoteen on polttoaineet. Kahvikin kolminkertaistunut.

        Ihan ilman ilmastohöpötystäkin autot tulevat muuttumaan ja polttoaineiden käyttö hiipuu. Siihen on monta syytä.

        1) autoteollisuus on jo päättänyt niin.
        2) ihmiset muuttavat kaupunkeihin
        3) nuoret eivät halua ajokorttia. Helsingissä noin 50% ei aja korttia lainkaan.
        4) auton imago on muuttunut. Se jää yhä enemmän alemman luokan touhuksi kuten tupakanpoltto.
        5) autoilu muuttuu siksikin, että on löydetty helpompia tapoja liikkua esim ruuhkissa.
        6) auto on tullut liian "isoksi" ja "raskaaksi" ja sillä ajaa useimmin vain yksi henkilö.
        7) auto voidaan valmistaa kevyemmäksi ja sen olemus muuttuu, sillä sähköistyminen polkupyöriin, potkulautoihin jne tulee muuttamaan myös auton. Enkä nyt tarkoita, että sähkö on se voima jolla liikutaan.
        8) aina "matti myöhäisest" vastustaa kaikkea kehitystä.
        9) suomalaiset ovat jääräpäitä ja uskovat esim. "perinteiseen hiiohtotyyliin, puusuksiin jne. Eivät tajua kun jo hypätään V-tyylillä. Meillä on katajainen kansa, joka jää aina jälkeen kun tarrautuu vanhaan.

        Polttomoottorilla voi ajaa, aivan samoin kuin nyt klassikkoautoilla. Itsekin diggaan amerikanrautoja kuten Chevy Imbala vm 1960.

        Mutta vaikka jurnutamme miten, ei se vaikuta kehitykseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainoa joka ei ole noussut hinnoissa jo 15 vuoteen on polttoaineet. Kahvikin kolminkertaistunut.

        Ihan ilman ilmastohöpötystäkin autot tulevat muuttumaan ja polttoaineiden käyttö hiipuu. Siihen on monta syytä.

        1) autoteollisuus on jo päättänyt niin.
        2) ihmiset muuttavat kaupunkeihin
        3) nuoret eivät halua ajokorttia. Helsingissä noin 50% ei aja korttia lainkaan.
        4) auton imago on muuttunut. Se jää yhä enemmän alemman luokan touhuksi kuten tupakanpoltto.
        5) autoilu muuttuu siksikin, että on löydetty helpompia tapoja liikkua esim ruuhkissa.
        6) auto on tullut liian "isoksi" ja "raskaaksi" ja sillä ajaa useimmin vain yksi henkilö.
        7) auto voidaan valmistaa kevyemmäksi ja sen olemus muuttuu, sillä sähköistyminen polkupyöriin, potkulautoihin jne tulee muuttamaan myös auton. Enkä nyt tarkoita, että sähkö on se voima jolla liikutaan.
        8) aina "matti myöhäisest" vastustaa kaikkea kehitystä.
        9) suomalaiset ovat jääräpäitä ja uskovat esim. "perinteiseen hiiohtotyyliin, puusuksiin jne. Eivät tajua kun jo hypätään V-tyylillä. Meillä on katajainen kansa, joka jää aina jälkeen kun tarrautuu vanhaan.

        Polttomoottorilla voi ajaa, aivan samoin kuin nyt klassikkoautoilla. Itsekin diggaan amerikanrautoja kuten Chevy Imbala vm 1960.

        Mutta vaikka jurnutamme miten, ei se vaikuta kehitykseen.

        No nyt vihreät ministerit vaihtaa audin takapenkin sähköpyörään, ja mitä luulet et tämä toteutuu? Ja mitä luulet kun samainen puolue sai sähkönsiirron vain kalliiksi miten kallista se tulevaisuudessa on?
        4) auton imago on muuttunut. Se jää yhä enemmän alemman luokan touhuksi kuten tupakanpoltto.
        5) autoilu muuttuu siksikin, että on löydetty helpompia tapoja liikkua esim ruuhkissa.
        6) auto on tullut liian "isoksi" ja "raskaaksi" ja sillä ajaa useimmin vain yksi henkilö.
        7) auto voidaan valmistaa kevyemmäksi ja sen olemus muuttuu, sillä sähköistyminen polkupyöriin, potkulautoihin jne tulee muuttamaan myös auton. Enkä nyt tarkoita, että sähkö on se voima jolla liikutaan.
        Miten kallis on esim. Akku paljonko tuottaa saastetta jota kaivoksilta, ai mut vihreät ei ole edes kaivosten kannalla, no mistä vihreä sähkö tulee? No pistorasiasta, oi saa..................


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainoa joka ei ole noussut hinnoissa jo 15 vuoteen on polttoaineet. Kahvikin kolminkertaistunut.

        Ihan ilman ilmastohöpötystäkin autot tulevat muuttumaan ja polttoaineiden käyttö hiipuu. Siihen on monta syytä.

        1) autoteollisuus on jo päättänyt niin.
        2) ihmiset muuttavat kaupunkeihin
        3) nuoret eivät halua ajokorttia. Helsingissä noin 50% ei aja korttia lainkaan.
        4) auton imago on muuttunut. Se jää yhä enemmän alemman luokan touhuksi kuten tupakanpoltto.
        5) autoilu muuttuu siksikin, että on löydetty helpompia tapoja liikkua esim ruuhkissa.
        6) auto on tullut liian "isoksi" ja "raskaaksi" ja sillä ajaa useimmin vain yksi henkilö.
        7) auto voidaan valmistaa kevyemmäksi ja sen olemus muuttuu, sillä sähköistyminen polkupyöriin, potkulautoihin jne tulee muuttamaan myös auton. Enkä nyt tarkoita, että sähkö on se voima jolla liikutaan.
        8) aina "matti myöhäisest" vastustaa kaikkea kehitystä.
        9) suomalaiset ovat jääräpäitä ja uskovat esim. "perinteiseen hiiohtotyyliin, puusuksiin jne. Eivät tajua kun jo hypätään V-tyylillä. Meillä on katajainen kansa, joka jää aina jälkeen kun tarrautuu vanhaan.

        Polttomoottorilla voi ajaa, aivan samoin kuin nyt klassikkoautoilla. Itsekin diggaan amerikanrautoja kuten Chevy Imbala vm 1960.

        Mutta vaikka jurnutamme miten, ei se vaikuta kehitykseen.

        1) autoteollisuus on jo päättänyt niin.

        - se tekee tasan sitä mitä kysyntä ja tarjonta vaativat

        2) ihmiset muuttavat kaupunkeihin

        - hyi vittu

        3) nuoret eivät halua ajokorttia. Helsingissä noin 50% ei aja korttia lainkaan.

        - onneksi muualla on toisin

        4) auton imago on muuttunut. Se jää yhä enemmän alemman luokan touhuksi kuten tupakanpoltto.

        - onpa vitsikästä. Auto on käytännöllinen, sillä ehtii ja sillä pääsee, omassa rauhassa ja omalla aikataululla - sillä voi kuljettaa ihmisiä ja tavaraa. Ei se tule muuttumaan edes kaupungeissa.

        5) autoilu muuttuu siksikin, että on löydetty helpompia tapoja liikkua esim ruuhkissa.

        - ehkä jossain pääkaupunkiseudulla on löydetty helpompia, mutta ei taatusti mukavampia tapoja. Muualla ei ole niitäkään

        6) auto on tullut liian "isoksi" ja "raskaaksi" ja sillä ajaa useimmin vain yksi henkilö.

        - puhu vain omasta puolestasi

        7) auto voidaan valmistaa kevyemmäksi ja sen olemus muuttuu, sillä sähköistyminen polkupyöriin, potkulautoihin jne tulee muuttamaan myös auton. Enkä nyt tarkoita, että sähkö on se voima jolla liikutaan.

        - auto kehittyy teknisten mahdollisuuksien mukaan sen minkä sen tarvittavat funktiot antavat myöden, ei enempää eikä vähempää

        8) aina "matti myöhäisest" vastustaa kaikkea kehitystä.

        - silloin kun se ns. "kehitys" tarkoittaa elämänlaadun merkittävää laskemista niin juu, todellakin vastustetaan


    • Anonyymi

      a
      Ei haittaa, vaikka hinta putoaa. Autoillani ei ole hintaa enää, ehkä käytettyjen renkaiden hinta. Mutta mitäpä väliä sillä, eteenpäin mennään hyvää vauhtia. On lämmin ja lähtee käyntiin talvipakkasellakin. Pystyy vetämään kärryä ja pari kuutiota puita.
      Ostakaa vaan niitä sähköautoja, minä en.

    • Anonyymi

      Jonkun vihreän tyttelin tarinaa.

    • Anonyymi

      Missä viipyy ehdotus EU:n autokannan uudistamisesta ilmaston hyväksi. Kerättäisiin koko EU:lta rahaa autoilunelpymisrahastoon ja jaettaisiin ne rahat sitten siinä suhteessa, että kellä on vanhimmat autot saisi eniten rahaa autokannan uudistamiseen ja jotkut joilla on keskimääräistä uudemmat autot, joutuisi maksajan rooliin.

      Kyllä varmaan saksalaiset, rankalaiset ja kaikki muutkin autonvalmistajat olisi onnellisia kun suomalaiset ostelisivat heidän itsensä maksamia autoja ja elvyttäisi autoteollisuutta samalla kun päästöt vähenevät. Ollaanhan mekin niin onnellisia kun velaton Viro saa hyvin EU rahaa ja meille tulee töitä ehkä.

    • Anonyymi

      Mitäköhän varoittamista tuossa on? Omassa käytössäni autot ovat ostettu käyttöön, ei sijoituskohteiksi.

      • Anonyymi

        No nyt osuit just asian ytimeen hyvä !


    • Anonyymi

      Katsotaan nyt rauhassa, kuinka kivuttomasti autokannan muuttaminen sähköiseksi toteutuu. Kirjoitus antoi ymmärtää, että 2030 polttomoottoriautojen arvo romahtaisi.

      • Anonyymi

        Eihän siitä nyt mitään tule. Sähköauton lataus kun ei onnistu yhtä nohevasti kuin polttomoottoriauton eikä sen hinnat tule tippumaan tarpeeksi alas tarpeeksi nopeasti millään - tässä maassa kun ajellaan vanhoilla autoilla, koska ei ihmisillä ole muuhun varaa!


    • Anonyymi

      Tuon jutun mukaan polttomoottoriautojen hinnat romahtavat ja ovat 2025 sähköautojen kanssa samalla tasolla.
      ???

      • Anonyymi

        Tuossa sotkeutuu uudet ja käytetyt autot ja ajankohdat. Tuo kohta, jossa sanotaan että 2025 sähköautot ja polttomoottoriautot ovat samanhintaisia tarkoittaa UUSIA autoja. Tällä hetkellähän sähköautot ovat kalliimpia uusissa ja myös käytetyissä autoissa, mutta uusien autojen kohdalla ero kaventuu. Polttomoottoriautojen arvon romahtamisen kohdalla taas tarkoitettiin KÄYTETTYJÄ autoja ja vuotta 2030.

        Juttu olisi voitu kirjoittaa paremminkin, nyt asia jää epäselväksi.


    • Anonyymi

      Sähköautojen verotusta noudutaan nostamaan, kun ne yleistyvät. Turha kuvitella, että autoilija pääsee ajelemaan halpoja kilometrejä. Sitä lyödään niin kauan kun se vähänkin liikkuu.

    • Anonyymi

      Uusien autojen myynnistä vasta 4 % on täyssähköautoja.

      • Anonyymi

        Vuosittain uusia autoja myydään 5 % autokannasta. Polttiksi on tien tukkeena vielä piitkääään.


    • Anonyymi

      No, sitten ajetaan autolla kunnes se hajoaa. Eli vaikka vuoteen 2040 saakka.

      Ja jos on ostamassa autoa niin polttomoottoriauto on silloin tosi halpa ja sen kannattaa ostaa. Mitään arvon alenemaa kun ei ole niin sillä voi rauhassa ajella vaikka kuinka kauan. Näinhän monet vanhan auton omistavat ajattelevat, ajellaan tällä kunnes se hajoaa, eihän tässä enää mitään menetä.

    • Anonyymi

      No eipä haittaa ajelen edelleen 28 vuotta vanhalla ja varmalla E 320 mersulla.

    • Anonyymi

      Ongelma tässäkin jutussa on, että tuossa ei huomioida vaikutusta autokantaan. Sekin olisi hyvä olla jutussa. Suomessakin on 2,7 miljoonaa liikenteessä olevaa autoa. Jos tavoite 250.000 sähköautoa ylittyisikin kaksinkertaisesti eli olisi 500.000 autoa (mikä on hyvin optimistista), olisi silti liikenteessä noin 2,2 miljoonaa polttomoottoriautoa. Ja muuten, vaikka Norjassa valtaosa uusista autoista onkin sähköautoja, valtaosa ihmisistä ajaa edelleen polttomoottoriautoilla.

      Eli sähköautoihin siirtyminen vie paljon kauemmin kuin kuvitellaan ja vuonna 2030 liikutaan pitkälti polttomoottoriautoilla.

    • Anonyymi

      Hyvä juttu, saahan sitten halvalla autoja

    • Anonyymi

      Suomi siirtyy sähköautokantaan heti kun toimivia sähköautoja alkaa saamaan 3000 eurolla.

      Ohisalo voisi joskus kertoa milloin se aika koittaa, että köyhäkin voi Takahikiällä siihen valmistautua.

      Jos sähköautoja alkaa saamaan keskihintaisten polttomoottoriautojen hinnalla eli n.50 000 eurolla, niin 3000 euron kotterosta saa romutuspalkkiota 4000 euroa ja maksettavaa jää enää vain 46 000 euroa.

      10 vuodessa sähköauton arvo nollaantuu akkujen loputtua, joten pääomamenoja köyhälle tulee 4600 euroa vuodessa ilman korkoa, jos valitsee halvimman vaihtoehdon eli ajaa auton loppuun.

    • Anonyymi

      Ihan ekonimisti Sanna arviolta 25 vee näin arpoo.
      Ennen sannojen syntymää ekonomit olivat miehiä ja tiesivät kansantaloudesta (ei EU, Afrikan, Lähi-idän)

      Kaada itsellesi vain, sannasein.

    • Anonyymi

      Pessimisteille tiedoksi. Akkujen hinta on pudonnut 20 % vuosivauhtia viimeksi kuluneiden viiden vuoden aikana.

      • Anonyymi

        Näin on käynyt aurinkopaneelienkin kohdalla.


      • Anonyymi

        Kysyntä luo tarjontaa ja tekniikka kehittyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysyntä luo tarjontaa ja tekniikka kehittyy.

        Viimeksi kuluneen vuoden aikana sähköautojen myynti on tuplaantunut Suomessakin. Jos meno jatkuu, niin viiden vuoden kuluttua myydään lähinnä vain sähköautoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viimeksi kuluneen vuoden aikana sähköautojen myynti on tuplaantunut Suomessakin. Jos meno jatkuu, niin viiden vuoden kuluttua myydään lähinnä vain sähköautoja.

        Nykyisin autojen kesmikääräinen romutusikä on 20 vuotta. Polttomoottoriautoja on liikenteessä vielä pitkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viimeksi kuluneen vuoden aikana sähköautojen myynti on tuplaantunut Suomessakin. Jos meno jatkuu, niin viiden vuoden kuluttua myydään lähinnä vain sähköautoja.

        Uusissa autoissa ehkä, mutta ei käytettyjen kohdalla. Eikä myös käytössä olevien autojen kohdalla. Valtaosa käytössä olevista autoista vielä 15 vuoden päästäkin polttomoottoriautoja, vaikka muutaman vuoden päästä myytäisiin uutena pelkkiä sähköautoja.


    • Anonyymi

      Kyllä minun seuraavakin auto on pienellä kulutuksella oleva diesel, nytkin on sellainen, alle 4 litraa/ 100km, noilla meinaan mennä sinne 2030 luvun taitteeseen, sitten alan käyttämään sähköllä toimivia taksipalveluja.

      • Anonyymi

        Eikö sitä voisi jatkaa ajelua vielä 30 luvullakin, letkuttaisi vain polttonesteet ulkomaalaisten tankeista ja mustalaisilta


    • Anonyymi

      On aika mahdoton siirtyä sähköautoon kun ei ole paikkaa missä ladata.

      Ja jos kansanedustajat vaivautuisivat kiertelemään kaupunkien kerrostalolähiöissä voisivat huomata saman asian, kaikki katujen varret täynnä autoja yötä päivää, koska taloyhtiöillä ei ole kuin muutama autpaikka ja suurin osa asukkaista joutuu parkkeeraamaan kadun varrelle.

      Muistan itsekin opiskeluajoilta, opiskeluasuntolassa ei olut kuin muutama autopaikka ja välillä jouduin jättämään auton parin kolmensadan metrin päähän kun lähempänä kaduillakaan ei ollut yhtään vapaata paikkaa, ja tämä sentään oli Vaasassa, ei missään suuressa kaupungissa.

      Eli missä veessä ne ihmiset lataavat sen sähköauton?

      • Anonyymi

        Jospa tohonkin on jokin hyvä suunnitelma hallitusohjelmassa, eihän sitä koskaan tiedä?


    • Anonyymi

      Yhtä samaa propagandaa suolletaan joka tuutista vaikka patteriautot ovat marginaalijuttu eikä nykyiset akkuauto mallit ole mikään parempi ratkaisu mihinkään entiseen.

      • Anonyymi

        Ei tuo propaganda pure. Euro on köyhän konsultti. Kyllä kansa tietää.


    • Anonyymi

      6) auto on tullut liian "isoksi" ja "raskaaksi" ja sillä ajaa useimmin vain yksi henkilö.
      Tähänkö vastineeksi tulee sähköauto?
      Tesla, joka kiihtyy 0 - 100 km/h 2,1 sekunnissa ja jossa on tehoa 1000 kW.
      Näiden suuntaan kehitystä viedään, ei mihinkään säästöön.
      Jos tarjottaisiin ympäristöä säästäviä sähköautoja, ne olisvat jotain koppimopoja vastaavia, enintään 20 kW tehoa ja nopeus 80 km/h.
      Silloin voisi uskoa tavoitteena olevan säästää.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kohujulkkis Maisa Torppa ja erosekoilu räjäytti somen: "Valehtelee viimeiseen asti" "Työtön äiti..."

      Maisa Torpan ja Mikko-rakkaan erospekulointi saa tunteet kuumenemaan: https://www.suomi24.fi/viihde/kohujulkkis-maisa-torppa-ja-erosekoilu-rajaytti-so
      Kotimaiset julkkisjuorut
      147
      9340
    2. Kohusopassa keitetty Roope Salminen palaa itsevarmana julkisuuteen: "Olen erittäin hypeissä"

      Mitäs mieltä olet Roopen paluusta? https://www.suomi24.fi/viihde/kohusopassa-keitetty-roope-salminen-palaa-itsevarmana-julkisuuteen-olen-erittain-hype
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      4024