Satojen miljoonien eurojen vuotuisesta tuesta huolimatta vain viidennes viennistä kulkee palkkakuninkaiden , siis suomalaisten merimiesten ajamilla laivoilla.
Vientiteollisuus ei kykene maksamaan vaadittua ylihintaa rahdeista vaan joutuu käyttämään kilpailukykyisten varustamoiden aluksia.
Valheella perustellaan vaatimuksia huoltovarmuuden ylläpidosta ja merenkulun tukivaateista.
Ilman ulkolaisia laivoja suomen selkäranka vienti kuolisi.
80% suomen viennistä kulkee kilpailukykyisillä laivoilla , ulkomaalaisilla
43
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Nyt tuellaelävien pomonainen vaatii merimiehille ohituskaistaa rokotuksiin. Ei ole muijan ahneudella mitään rajaa. Suomen metenkulun tuki on rahan kaatamista mereen turhaa. Jos 80 % rahdista kulkee muilla kuin veronmaksajien kustantamilla porealtailla .
- Anonyymi
Rauno, tarkista faktat edes joskus, jooko ??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rauno, tarkista faktat edes joskus, jooko ??
Onko Rauno sittenkin oikeassa tuossa varustamonaisen yrityksessä etuilla koronarokotejonossa jopa vanhusten edelle.
Sotaveteraanin rokotuksen haluaa merihenkilö viedä, aika härskiä. - Anonyymi
''...pomonainen vaatii merimiehille ohituskaistaa rokotuksiin.''
Kuka, mitä, missä, milloin ?? - Anonyymi
''Jos 80 % rahdista kulkee muilla kuin veronmaksajien kustantamilla porealtailla .''
Ei kulje.
2019 viennistä ja tuonnista kulki 66% suomenlipun alla.
Eikä yksikään varustamo joutunut ylösmakuuttamaan tonnistoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
''...pomonainen vaatii merimiehille ohituskaistaa rokotuksiin.''
Kuka, mitä, missä, milloin ??Laivanomistajien pomonainen vaatii lisää tukea merimiehille ja ohituskaistaa ohi muiden nopeasti koronarokotteisiin.Uutinen oli kuulemma jossain lehdessä ihan lähiaikoina , en muista missä.
Kaiketi myös AY eliitti on vaatimuksessa mukana viemässä rokotteita vanhuksilta.
Jos joku tietää , vinkatkaa missä uutinen oli. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laivanomistajien pomonainen vaatii lisää tukea merimiehille ja ohituskaistaa ohi muiden nopeasti koronarokotteisiin.Uutinen oli kuulemma jossain lehdessä ihan lähiaikoina , en muista missä.
Kaiketi myös AY eliitti on vaatimuksessa mukana viemässä rokotteita vanhuksilta.
Jos joku tietää , vinkatkaa missä uutinen oli.Kaiketi sinä olet nuija;)
Suomen Varustamot ry, on työnantajien liitto ja perustelee asian erittäin hyvin.
Mistään tukirahoista ei puhuta.
https://shipowners.fi/merenkulkijat-tulee-priorisoida-rokotuksissa-merikuljetusten-jatkuvuuden-turvaamiseksi/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaiketi sinä olet nuija;)
Suomen Varustamot ry, on työnantajien liitto ja perustelee asian erittäin hyvin.
Mistään tukirahoista ei puhuta.
https://shipowners.fi/merenkulkijat-tulee-priorisoida-rokotuksissa-merikuljetusten-jatkuvuuden-turvaamiseksi/Nuijia on Suomi täynnä . Porealtaille jotka Itämerellä seilaavat , maksetaan tukea satoja miljoonia ja rahtina humalaisia turisteja. Kilpailukyvyttömiä korkeita palkkoja tuetaan verovaroilla millä turhat laivat saastuttavat ympäristöä.
Kyllä Varustamot ovat vaatineet lisätukea tänävuonna ja menneenä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuijia on Suomi täynnä . Porealtaille jotka Itämerellä seilaavat , maksetaan tukea satoja miljoonia ja rahtina humalaisia turisteja. Kilpailukyvyttömiä korkeita palkkoja tuetaan verovaroilla millä turhat laivat saastuttavat ympäristöä.
Kyllä Varustamot ovat vaatineet lisätukea tänävuonna ja menneenä''Kyllä Varustamot ovat vaatineet lisätukea tänävuonna ja menneenä''
Valtio myönsi koronatukea varustamoille 24 miljoonaa.
Valtio myönsi muille yrityksille koronatukea yli 10 miljardia.... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
''Kyllä Varustamot ovat vaatineet lisätukea tänävuonna ja menneenä''
Valtio myönsi koronatukea varustamoille 24 miljoonaa.
Valtio myönsi muille yrityksille koronatukea yli 10 miljardia....Nyt et puhu totta Harakka on antanut enemmän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt et puhu totta Harakka on antanut enemmän.
Esitä jotain väitteen tueksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
''Jos 80 % rahdista kulkee muilla kuin veronmaksajien kustantamilla porealtailla .''
Ei kulje.
2019 viennistä ja tuonnista kulki 66% suomenlipun alla.
Eikä yksikään varustamo joutunut ylösmakuuttamaan tonnistoa.80 %viennistä lähtee Suomesta muilla kuin Suomalaisilla laivoilla , teollisuus ei maksa tyhjästä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
80 %viennistä lähtee Suomesta muilla kuin Suomalaisilla laivoilla , teollisuus ei maksa tyhjästä.
Jumalauta Rauno, lääkkeet !!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalauta Rauno, lääkkeet !!!
UPM lupasi lääkitä marimiehiä jos saa lisää alennusta väylämaksuihin. Minulle ei luvannut kuin lisää osinkoja , jos rahtien hinnat laskee verotuella.
Keinoja rahtien hintojen laskuun , UPM suositteli lisää tukea merimiehille verovaroista ja palkanalennusta duunareille sahoilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rauno, tarkista faktat edes joskus, jooko ??
Nyt on seuraavana jonossa opettajat , lääkärithän jo piikin saivat , jopa opiskelijat.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/d4108766-d352-49f7-85a0-1f932affd979 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
''Jos 80 % rahdista kulkee muilla kuin veronmaksajien kustantamilla porealtailla .''
Ei kulje.
2019 viennistä ja tuonnista kulki 66% suomenlipun alla.
Eikä yksikään varustamo joutunut ylösmakuuttamaan tonnistoa.Mistä sienistä nuo numerot löytyivät?
Totuus on aivan toinen , ulkomaalaiset turvaavat suomen viennin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä sienistä nuo numerot löytyivät?
Totuus on aivan toinen , ulkomaalaiset turvaavat suomen viennin.2019 viennistä ja tuonnista kulki 66% suomenlipun alla, 34% kuljetti muut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuijia on Suomi täynnä . Porealtaille jotka Itämerellä seilaavat , maksetaan tukea satoja miljoonia ja rahtina humalaisia turisteja. Kilpailukyvyttömiä korkeita palkkoja tuetaan verovaroilla millä turhat laivat saastuttavat ympäristöä.
Kyllä Varustamot ovat vaatineet lisätukea tänävuonna ja menneenäKuka ajaa Kemin uuden tehtaan sellun Kiinaan , tuskin Silja Line?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka ajaa Kemin uuden tehtaan sellun Kiinaan , tuskin Silja Line?
Ei vie kukaan koska euroopasta sellun tai paperin kuljetus Kiinaan on liian kallista.
Sen takia aikoinaan vietiin tehtaat Aasiaan, esim. Suomesta.
- Anonyymi
Suomalainen työ on kallista. Tyhjiä laivoja ajellaan yhteiskunnan tuella vain jotta suomalaisille on töitä .
- Anonyymi
Ymmärsinkö oikein , sossupummit ovat maanomistajat , merimiehet , virkamiehet jne , vai tarkoititko yritystuilla eläviä yrittäjiä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärsinkö oikein , sossupummit ovat maanomistajat , merimiehet , virkamiehet jne , vai tarkoititko yritystuilla eläviä yrittäjiä?
Rauno, sinä et ymmärrä......mitään.
- Anonyymi
Ja samalla estetään suomalaisten työn tekeminen muille kuin valtiolle.. Ja virkamiesten palkan maksaa valtio kuten myös työttömien..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja samalla estetään suomalaisten työn tekeminen muille kuin valtiolle.. Ja virkamiesten palkan maksaa valtio kuten myös työttömien..
Suomessa liian monen palkan maksaa valtio , muidenkin kuin virkamiesten esimerkiksi merimiesten ja eläkkeet päälle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa liian monen palkan maksaa valtio , muidenkin kuin virkamiesten esimerkiksi merimiesten ja eläkkeet päälle.
Miten on mahdollista ruotsin tilanne julkisen sektorin kannalta,eikös siellä työskentelele aika paljon sitä porukkaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten on mahdollista ruotsin tilanne julkisen sektorin kannalta,eikös siellä työskentelele aika paljon sitä porukkaa
Ruotsilla ei ole noita merimiehiä elätettävänä niin paljon kuin Suomella , riittää rahat paremmin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ruotsilla ei ole noita merimiehiä elätettävänä niin paljon kuin Suomella , riittää rahat paremmin.
2018 ruotsinlipun alla seilaavissa laivoissa työskenteli 13 289 henkilöä.
Ruotsi maksaa varustamoille samaa tukea kuin Suomi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2018 ruotsinlipun alla seilaavissa laivoissa työskenteli 13 289 henkilöä.
Ruotsi maksaa varustamoille samaa tukea kuin Suomi.Tuskimpa vaan maksaa , muutenhan laivoja olisi enemmän Ruotsissa jos tuki suurempi kuin Suomessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskimpa vaan maksaa , muutenhan laivoja olisi enemmän Ruotsissa jos tuki suurempi kuin Suomessa.
Varustamotukea maksaa lähes kaikki EU-maat.
Kuka väitti tuen olevan suurempi ??
Suomen ja Ruotsin kauppa-alusrekisterissä on jokseenkin sama määrä aluksia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2018 ruotsinlipun alla seilaavissa laivoissa työskenteli 13 289 henkilöä.
Ruotsi maksaa varustamoille samaa tukea kuin Suomi.''....työskenteli 13 289 henkilöä''
Ei ihan;) Ruotsin meriklusteri työllistää yli 13 000 henkilöä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
''....työskenteli 13 289 henkilöä''
Ei ihan;) Ruotsin meriklusteri työllistää yli 13 000 henkilöä.Hyv ja asiallinen huomio , klusteri on tosiaan eri asia kuin laiva.
- Anonyymi
Suomalainen merenkulku on kallis tapa työllistää. Maatalous on toinen tosi paljon verovaroja vaativa tukityöllistämisen muoto.
Yksi kalleimmista tukityöpaikoista on jäänmurto ja sotalaivasto , rajamiehet mukaanlukien.
Kaikkien näiden toimintaa perustellaan huoltovarmuuden turvaamisella ja suomalainen vehnä ei kelpaa edes pullaan ja kotimaista ruista ei riitä leipään.
Paljon käytetään rahaa mielikuvituken luomia uhkakuvia vastaan , eikä taaskaan marjoja saada maasta ilman Ukrainan peltotyöläisiä.
Ilman ulkomaalaisia laivoja ei Kemin sellu Kiinaan kulje , eikä Artian sika Sanghaihin.- Anonyymi
Että tälläinen aamunavaus:))))
- Anonyymi
''Yksi kalleimmista tukityöpaikoista on jäänmurto ja sotalaivasto , rajamiehet''
Jäänmurtajat ei ole kauppa-alusrekisterissä eivätkä saa kauppa-alus tukea.
Laivasto ja rajavalvonta, ne valtio maksaa, niitä ei oikein voi ulkoistaa.
''...kotimaista ruista ei riitä leipään.''
Suomessa käytettävästä rukiista 4% on suomalaiselta pellolta.
''...Kemin sellu Kiinaan kulje , eikä Artian sika Sanghaihin.''
Suomesta ei viedä sellua eikä muutakaan puujalostetta Kiinaan, rahtikulut liian kalliit.
Siksi aikoinaan vietiin tehtaat Kiinaan. Sikajalosteet kulkee junalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Että tälläinen aamunavaus:))))
Millä Äänekosken sellu maailmalle , Silja Linen porealtaallako?
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000007820231.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä Äänekosken sellu maailmalle , Silja Linen porealtaallako?
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000007820231.htmlRekoilla satamaan ja siellä pakataan laivan ruumaan. Sellua ei juurikaan kuskata konteissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rekoilla satamaan ja siellä pakataan laivan ruumaan. Sellua ei juurikaan kuskata konteissa.
Mitä ne junat Vuosaareen kuskaa Äänekoskelta , tyhjiä vaunujako? Sellupaalit ruumassa on jo historiaa kuten myös paperirullat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä ne junat Vuosaareen kuskaa Äänekoskelta , tyhjiä vaunujako? Sellupaalit ruumassa on jo historiaa kuten myös paperirullat.
''Sellupaalit ruumassa on jo historiaa ...''
Jos ei laivalla, kuinka paperirullat ja sellupaalit saadaan maailmalle ?? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
''Sellupaalit ruumassa on jo historiaa ...''
Jos ei laivalla, kuinka paperirullat ja sellupaalit saadaan maailmalle ??Kulkevat konteissa , monella vehkeellä myös laivoilla tai rekoilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kulkevat konteissa , monella vehkeellä myös laivoilla tai rekoilla.
Kaveri kertoi nähneensä viimevuonna sellupaaleja lastatun Kiinalaisen laivan ruumaan irtona , siis ei konteissa. Lieneekö väitteessä perää?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaveri kertoi nähneensä viimevuonna sellupaaleja lastatun Kiinalaisen laivan ruumaan irtona , siis ei konteissa. Lieneekö väitteessä perää?
''Lieneekö väitteessä perää?''
Ehkä, ehkä ei. Se että kiinalainen alus ottaisi (Suomesta??) sellulastin, ei välttämättä tarkoita että lasti olisi menossa Kiinaan. Se on jopa epätodennäköistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
''Lieneekö väitteessä perää?''
Ehkä, ehkä ei. Se että kiinalainen alus ottaisi (Suomesta??) sellulastin, ei välttämättä tarkoita että lasti olisi menossa Kiinaan. Se on jopa epätodennäköistä.Tosiasia kuitenkin on ulkomaalaisen kilpailukykyisen tonniston suuri merkitys Suomen vientiteollisuudelle.
Kalliit porealtaalla varustetut Siljan ja muiden matkustajalaivat eivät kykene kuljettamaan vientiteollisuuden tuotteita markkinahintaan kuluttajille edes satojen miljoonien tuella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosiasia kuitenkin on ulkomaalaisen kilpailukykyisen tonniston suuri merkitys Suomen vientiteollisuudelle.
Kalliit porealtaalla varustetut Siljan ja muiden matkustajalaivat eivät kykene kuljettamaan vientiteollisuuden tuotteita markkinahintaan kuluttajille edes satojen miljoonien tuella.''...ulkomaalaisen kilpailukykyisen tonniston suuri merkitys...
Kaksi kolmasosaa kulkee suomalaisilla aluksilla.
''...Siljan ja muiden matkustajalaivat eivät kykene...''
Ei matkustajalaivoja ole siihen tarkoitettu.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1031575
Välillä käy mielessä
olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.781214- 881137
- 1391046
Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta
Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt580995Mika Muranen juttu tänään
Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras1987Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."
Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih8902- 20890
Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."
Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum9734Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa
On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida8680