Aihe

80% suomen viennistä kulkee kilpailukykyisillä laivoilla , ulkomaalaisilla

Anonyymi

Satojen miljoonien eurojen vuotuisesta tuesta huolimatta vain viidennes viennistä kulkee palkkakuninkaiden , siis suomalaisten merimiesten ajamilla laivoilla.
Vientiteollisuus ei kykene maksamaan vaadittua ylihintaa rahdeista vaan joutuu käyttämään kilpailukykyisten varustamoiden aluksia.
Valheella perustellaan vaatimuksia huoltovarmuuden ylläpidosta ja merenkulun tukivaateista.
Ilman ulkolaisia laivoja suomen selkäranka vienti kuolisi.

41

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nyt tuellaelävien pomonainen vaatii merimiehille ohituskaistaa rokotuksiin. Ei ole muijan ahneudella mitään rajaa. Suomen metenkulun tuki on rahan kaatamista mereen turhaa. Jos 80 % rahdista kulkee muilla kuin veronmaksajien kustantamilla porealtailla .

      • Anonyymi

        Rauno, tarkista faktat edes joskus, jooko ??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rauno, tarkista faktat edes joskus, jooko ??

        Onko Rauno sittenkin oikeassa tuossa varustamonaisen yrityksessä etuilla koronarokotejonossa jopa vanhusten edelle.
        Sotaveteraanin rokotuksen haluaa merihenkilö viedä, aika härskiä.


      • Anonyymi

        ''...pomonainen vaatii merimiehille ohituskaistaa rokotuksiin.''

        Kuka, mitä, missä, milloin ??


      • Anonyymi

        ''Jos 80 % rahdista kulkee muilla kuin veronmaksajien kustantamilla porealtailla .''

        Ei kulje.
        2019 viennistä ja tuonnista kulki 66% suomenlipun alla.
        Eikä yksikään varustamo joutunut ylösmakuuttamaan tonnistoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''...pomonainen vaatii merimiehille ohituskaistaa rokotuksiin.''

        Kuka, mitä, missä, milloin ??

        Laivanomistajien pomonainen vaatii lisää tukea merimiehille ja ohituskaistaa ohi muiden nopeasti koronarokotteisiin.Uutinen oli kuulemma jossain lehdessä ihan lähiaikoina , en muista missä.
        Kaiketi myös AY eliitti on vaatimuksessa mukana viemässä rokotteita vanhuksilta.
        Jos joku tietää , vinkatkaa missä uutinen oli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laivanomistajien pomonainen vaatii lisää tukea merimiehille ja ohituskaistaa ohi muiden nopeasti koronarokotteisiin.Uutinen oli kuulemma jossain lehdessä ihan lähiaikoina , en muista missä.
        Kaiketi myös AY eliitti on vaatimuksessa mukana viemässä rokotteita vanhuksilta.
        Jos joku tietää , vinkatkaa missä uutinen oli.

        Kaiketi sinä olet nuija;)
        Suomen Varustamot ry, on työnantajien liitto ja perustelee asian erittäin hyvin.
        Mistään tukirahoista ei puhuta.
        https://shipowners.fi/merenkulkijat-tulee-priorisoida-rokotuksissa-merikuljetusten-jatkuvuuden-turvaamiseksi/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaiketi sinä olet nuija;)
        Suomen Varustamot ry, on työnantajien liitto ja perustelee asian erittäin hyvin.
        Mistään tukirahoista ei puhuta.
        https://shipowners.fi/merenkulkijat-tulee-priorisoida-rokotuksissa-merikuljetusten-jatkuvuuden-turvaamiseksi/

        Nuijia on Suomi täynnä . Porealtaille jotka Itämerellä seilaavat , maksetaan tukea satoja miljoonia ja rahtina humalaisia turisteja. Kilpailukyvyttömiä korkeita palkkoja tuetaan verovaroilla millä turhat laivat saastuttavat ympäristöä.
        Kyllä Varustamot ovat vaatineet lisätukea tänävuonna ja menneenä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuijia on Suomi täynnä . Porealtaille jotka Itämerellä seilaavat , maksetaan tukea satoja miljoonia ja rahtina humalaisia turisteja. Kilpailukyvyttömiä korkeita palkkoja tuetaan verovaroilla millä turhat laivat saastuttavat ympäristöä.
        Kyllä Varustamot ovat vaatineet lisätukea tänävuonna ja menneenä

        ''Kyllä Varustamot ovat vaatineet lisätukea tänävuonna ja menneenä''

        Valtio myönsi koronatukea varustamoille 24 miljoonaa.
        Valtio myönsi muille yrityksille koronatukea yli 10 miljardia....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''Kyllä Varustamot ovat vaatineet lisätukea tänävuonna ja menneenä''

        Valtio myönsi koronatukea varustamoille 24 miljoonaa.
        Valtio myönsi muille yrityksille koronatukea yli 10 miljardia....

        Nyt et puhu totta Harakka on antanut enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt et puhu totta Harakka on antanut enemmän.

        Esitä jotain väitteen tueksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''Jos 80 % rahdista kulkee muilla kuin veronmaksajien kustantamilla porealtailla .''

        Ei kulje.
        2019 viennistä ja tuonnista kulki 66% suomenlipun alla.
        Eikä yksikään varustamo joutunut ylösmakuuttamaan tonnistoa.

        80 %viennistä lähtee Suomesta muilla kuin Suomalaisilla laivoilla , teollisuus ei maksa tyhjästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        80 %viennistä lähtee Suomesta muilla kuin Suomalaisilla laivoilla , teollisuus ei maksa tyhjästä.

        Jumalauta Rauno, lääkkeet !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalauta Rauno, lääkkeet !!!

        UPM lupasi lääkitä marimiehiä jos saa lisää alennusta väylämaksuihin. Minulle ei luvannut kuin lisää osinkoja , jos rahtien hinnat laskee verotuella.
        Keinoja rahtien hintojen laskuun , UPM suositteli lisää tukea merimiehille verovaroista ja palkanalennusta duunareille sahoilla.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''Jos 80 % rahdista kulkee muilla kuin veronmaksajien kustantamilla porealtailla .''

        Ei kulje.
        2019 viennistä ja tuonnista kulki 66% suomenlipun alla.
        Eikä yksikään varustamo joutunut ylösmakuuttamaan tonnistoa.

        Mistä sienistä nuo numerot löytyivät?
        Totuus on aivan toinen , ulkomaalaiset turvaavat suomen viennin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä sienistä nuo numerot löytyivät?
        Totuus on aivan toinen , ulkomaalaiset turvaavat suomen viennin.

        2019 viennistä ja tuonnista kulki 66% suomenlipun alla, 34% kuljetti muut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuijia on Suomi täynnä . Porealtaille jotka Itämerellä seilaavat , maksetaan tukea satoja miljoonia ja rahtina humalaisia turisteja. Kilpailukyvyttömiä korkeita palkkoja tuetaan verovaroilla millä turhat laivat saastuttavat ympäristöä.
        Kyllä Varustamot ovat vaatineet lisätukea tänävuonna ja menneenä

        Kuka ajaa Kemin uuden tehtaan sellun Kiinaan , tuskin Silja Line?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka ajaa Kemin uuden tehtaan sellun Kiinaan , tuskin Silja Line?

        Ei vie kukaan koska euroopasta sellun tai paperin kuljetus Kiinaan on liian kallista.
        Sen takia aikoinaan vietiin tehtaat Aasiaan, esim. Suomesta.


    • Anonyymi

      Suomalainen työ on kallista. Tyhjiä laivoja ajellaan yhteiskunnan tuella vain jotta suomalaisille on töitä .

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

        Ymmärsinkö oikein , sossupummit ovat maanomistajat , merimiehet , virkamiehet jne , vai tarkoititko yritystuilla eläviä yrittäjiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärsinkö oikein , sossupummit ovat maanomistajat , merimiehet , virkamiehet jne , vai tarkoititko yritystuilla eläviä yrittäjiä?

        Rauno, sinä et ymmärrä......mitään.


      • Anonyymi

        Ja samalla estetään suomalaisten työn tekeminen muille kuin valtiolle.. Ja virkamiesten palkan maksaa valtio kuten myös työttömien..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja samalla estetään suomalaisten työn tekeminen muille kuin valtiolle.. Ja virkamiesten palkan maksaa valtio kuten myös työttömien..

        Suomessa liian monen palkan maksaa valtio , muidenkin kuin virkamiesten esimerkiksi merimiesten ja eläkkeet päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa liian monen palkan maksaa valtio , muidenkin kuin virkamiesten esimerkiksi merimiesten ja eläkkeet päälle.

        Miten on mahdollista ruotsin tilanne julkisen sektorin kannalta,eikös siellä työskentelele aika paljon sitä porukkaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten on mahdollista ruotsin tilanne julkisen sektorin kannalta,eikös siellä työskentelele aika paljon sitä porukkaa

        Ruotsilla ei ole noita merimiehiä elätettävänä niin paljon kuin Suomella , riittää rahat paremmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruotsilla ei ole noita merimiehiä elätettävänä niin paljon kuin Suomella , riittää rahat paremmin.

        2018 ruotsinlipun alla seilaavissa laivoissa työskenteli 13 289 henkilöä.
        Ruotsi maksaa varustamoille samaa tukea kuin Suomi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2018 ruotsinlipun alla seilaavissa laivoissa työskenteli 13 289 henkilöä.
        Ruotsi maksaa varustamoille samaa tukea kuin Suomi.

        Tuskimpa vaan maksaa , muutenhan laivoja olisi enemmän Ruotsissa jos tuki suurempi kuin Suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskimpa vaan maksaa , muutenhan laivoja olisi enemmän Ruotsissa jos tuki suurempi kuin Suomessa.

        Varustamotukea maksaa lähes kaikki EU-maat.
        Kuka väitti tuen olevan suurempi ??
        Suomen ja Ruotsin kauppa-alusrekisterissä on jokseenkin sama määrä aluksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2018 ruotsinlipun alla seilaavissa laivoissa työskenteli 13 289 henkilöä.
        Ruotsi maksaa varustamoille samaa tukea kuin Suomi.

        ''....työskenteli 13 289 henkilöä''

        Ei ihan;) Ruotsin meriklusteri työllistää yli 13 000 henkilöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''....työskenteli 13 289 henkilöä''

        Ei ihan;) Ruotsin meriklusteri työllistää yli 13 000 henkilöä.

        Hyv ja asiallinen huomio , klusteri on tosiaan eri asia kuin laiva.


    • Anonyymi

      Suomalainen merenkulku on kallis tapa työllistää. Maatalous on toinen tosi paljon verovaroja vaativa tukityöllistämisen muoto.
      Yksi kalleimmista tukityöpaikoista on jäänmurto ja sotalaivasto , rajamiehet mukaanlukien.
      Kaikkien näiden toimintaa perustellaan huoltovarmuuden turvaamisella ja suomalainen vehnä ei kelpaa edes pullaan ja kotimaista ruista ei riitä leipään.
      Paljon käytetään rahaa mielikuvituken luomia uhkakuvia vastaan , eikä taaskaan marjoja saada maasta ilman Ukrainan peltotyöläisiä.
      Ilman ulkomaalaisia laivoja ei Kemin sellu Kiinaan kulje , eikä Artian sika Sanghaihin.

      • Anonyymi

        Että tälläinen aamunavaus:))))


      • Anonyymi

        ''Yksi kalleimmista tukityöpaikoista on jäänmurto ja sotalaivasto , rajamiehet''
        Jäänmurtajat ei ole kauppa-alusrekisterissä eivätkä saa kauppa-alus tukea.
        Laivasto ja rajavalvonta, ne valtio maksaa, niitä ei oikein voi ulkoistaa.

        ''...kotimaista ruista ei riitä leipään.''
        Suomessa käytettävästä rukiista 4% on suomalaiselta pellolta.

        ''...Kemin sellu Kiinaan kulje , eikä Artian sika Sanghaihin.''
        Suomesta ei viedä sellua eikä muutakaan puujalostetta Kiinaan, rahtikulut liian kalliit.
        Siksi aikoinaan vietiin tehtaat Kiinaan. Sikajalosteet kulkee junalla.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rekoilla satamaan ja siellä pakataan laivan ruumaan. Sellua ei juurikaan kuskata konteissa.

        Mitä ne junat Vuosaareen kuskaa Äänekoskelta , tyhjiä vaunujako? Sellupaalit ruumassa on jo historiaa kuten myös paperirullat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ne junat Vuosaareen kuskaa Äänekoskelta , tyhjiä vaunujako? Sellupaalit ruumassa on jo historiaa kuten myös paperirullat.

        ''Sellupaalit ruumassa on jo historiaa ...''

        Jos ei laivalla, kuinka paperirullat ja sellupaalit saadaan maailmalle ??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''Sellupaalit ruumassa on jo historiaa ...''

        Jos ei laivalla, kuinka paperirullat ja sellupaalit saadaan maailmalle ??

        Kulkevat konteissa , monella vehkeellä myös laivoilla tai rekoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kulkevat konteissa , monella vehkeellä myös laivoilla tai rekoilla.

        Kaveri kertoi nähneensä viimevuonna sellupaaleja lastatun Kiinalaisen laivan ruumaan irtona , siis ei konteissa. Lieneekö väitteessä perää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaveri kertoi nähneensä viimevuonna sellupaaleja lastatun Kiinalaisen laivan ruumaan irtona , siis ei konteissa. Lieneekö väitteessä perää?

        ''Lieneekö väitteessä perää?''

        Ehkä, ehkä ei. Se että kiinalainen alus ottaisi (Suomesta??) sellulastin, ei välttämättä tarkoita että lasti olisi menossa Kiinaan. Se on jopa epätodennäköistä.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomeen julistettu poikkeustila

      Ulkonaliikkumiskielto pikapuoliin.
      Maailman menoa
      362
      8206
    2. Maisa ja Mikko eroaa!

      https://www.seiska.fi/kotimaa/maisa-torppa-ja-mikko-rakas-hakivat-avioeroa-erikoinen-erosotku/1158170 Mitäs tähän sanotte? Mä en voi muuta kuin naura
      Kotimaiset julkkisjuorut
      172
      6788
    3. Hallitus sekaisin kuin seinäkello, olis kuitenkin pitänyt ottaa se Nyrkki

      Yle: Toisen asteen rajoitukset saavat hallituksen rivit rakoilemaan. "Nuorisojärjestöt vaativat koronanyrkkiä: Onko tilanne kenenkään hallussa?" Ris
      Maailman menoa
      344
      6014
    4. Helsingin Itäkeskuksessa maskipakko, valvotaanko sitä?

      Itiksessä on nyt maskipakko mutta valvotaanko sitä mitenkään? https://www.itis.fi/fi/ajankohtaista/kauppakeskuksessa-maskipakko
      Maailman menoa
      241
      4181
    5. Korona-altistuminen joogasalilla ja puutteelliset tiedot

      "Ylilääkäri Jarno Rieppo kertoo, että tartuntaketjujen jäljitys on kesken eikä kaikkia mahdollisesti altistuneita ole vielä tavoitettu puutteellisten
      Iisalmi
      84
      2085