Olen 15v asunut avopuolison kanssa lapsia hommattu sekä yhteinen koti, suhteessa ollut alussa hänen pikavippi velat jonka takia olen tyytynyt elättäjäksi. Suhteessa ollut väkivaltaa, potkimista, kuristamista ja repimistä välillä jäänyt pois, viimeisin ollut 5v sitten jäin koska olin raskaana.
3v sitten jäi minulle kiinni kun haki netistä itselleen huomioksi naisilta seuraa, en tiedä kuinka pitkälle olisi mennyt mutta itseltä lähti viimeinenkin halu yrittää enään mitään.
Olen nyt pattitilanteessa miten lähteä? Meillä ei ole mitään seksuaalista, arki päivän hoidot ja pitkät ristiriitaiset keskustelut. Pariterapioissa olemme käyneet mutta olemme niin eri ajatus maailmoissa tulevaisuudesta.
Asunto on minun nimissäni velkapuoliksi, velasta vajaa 10t euroa minun osuuttani enään jäljellä.
En haluisi häätöä yms hankkia koska itselläni ei ole mahdollisuuksia jäädä taloon, velan saisin mutta kustannukset liian isot.
Onko mitään ideaa tämän kanssa? Myyminen ei ole kuulemma vaihto ehto vain yhdessä elo.
Enkä näe että asunto pystytään myymään niin kauan kuin molemmat tässä asuvat.
Lapsia, talo?
7
67
Vastaukset
- Anonyymi
Tottakai voitte laittaa asuntonne myyntiin, vaikka asuisittekin siinä!
1) Kenties ostaja haluaisi vuokrata sen teille, ellei hän tarvitse sitä itselleen asuttavaksi.
(Kaikki ostajat eivät suinkaan halua asua kiinteistossään itse, se voi hyvinkin olla ostajalle sijoitus.)
Silloin olisitte vuokralla ja miehesi olisi allekirjoittava vuokralainen. Sinä voit poistua talosta lopullisesti milloin tahaansa. JA hän jäisi asuntoon.
2) Laittakaa asunto vain myyntiin vaikka asuisittekin siinä. Ei ole lainkaan sanottua että ostaja ilmaantuisi heti huomenna. Asunto hyvinkin saattaa olla markkinoilla x kuukausia.
Muutatte sitten pois kun olette allekirjoittaneet kauppakirjat.
3) Miksi et ottaisi velkaa ja ostaisi miestä ulos? Varsinkin nyt kun lainan korot ovat vielä alhaiset. Silloin asunto olisi vain sinun nimissä.
Asuttuasi siinä vähintään 2 vuotta, voit halutessasi myydä ilman myyntivoitosta saatavaa rangaistusta, (myyntivoittoveroa).
4) Olla tekemättä yhtään mitää, ei saa aikaiseksi yhtään mitään.- Anonyymi
1. Asutaan pienellä paikkaa sijoitus ei tämä asunto ole sen verta syrjässä.
2.Uskon että jos myyntiin laitan tuo sapotoi myyntiä.
3.laina on pankissa keskusteltu ei suostu ottamaan rahaa vastaan.
4.tekemättä olenkin nyt 3v ollut ja käynyt terapioissa yms.
Olen nyt miettinyt jos otan rinnakkain lainan pankista ja maksan itseni lainasta pois tuolla summalla, jätän omistuksen itselleni ja vuokraan asunnon ja jatkan taisteluani sieltä käsin. Tässä talossa tuntuu ettei ole hetken lepoa.
Olen miettinyt jos lainan saisin ja jatkaisin kiinteistön omistajana minulla olisi enemmän valtaa? Hyvitykset hänen asumisestaan, lapset minua vain mietityttää. Pitääkö minun ilmoittaa muutostani? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1. Asutaan pienellä paikkaa sijoitus ei tämä asunto ole sen verta syrjässä.
2.Uskon että jos myyntiin laitan tuo sapotoi myyntiä.
3.laina on pankissa keskusteltu ei suostu ottamaan rahaa vastaan.
4.tekemättä olenkin nyt 3v ollut ja käynyt terapioissa yms.
Olen nyt miettinyt jos otan rinnakkain lainan pankista ja maksan itseni lainasta pois tuolla summalla, jätän omistuksen itselleni ja vuokraan asunnon ja jatkan taisteluani sieltä käsin. Tässä talossa tuntuu ettei ole hetken lepoa.
Olen miettinyt jos lainan saisin ja jatkaisin kiinteistön omistajana minulla olisi enemmän valtaa? Hyvitykset hänen asumisestaan, lapset minua vain mietityttää. Pitääkö minun ilmoittaa muutostani?Mihesi on hyvin ilkeä. Se tekee kaiken voitavansa pitääkseen katon päänsä päällä ja kuristaakseen sinua.
Taarvitset nyt oikeustieteellistä neuvoa. Otappa yhteys lakiasiantuntijaan. Kunnilla on lakiasiantuntija joka on maksuton. Valmista kaikki kysymykset edeltäpäin huollisesti. Jätä tunteet pois. Vain esitä pelkät tosiasiat, ammattimaisesti. Kuuntele tarkkaan vastaukset ja tee muistiinpanoja niistä.
Seuraavaksi käy vähintään kolmessa pankissa tarkastamassa lainoja. Niden korot ja maksuehdot vaihtelevat suuresti. Sinä asiakkaana valitse parhaan, juuri sinun tilanteesi sopivan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihesi on hyvin ilkeä. Se tekee kaiken voitavansa pitääkseen katon päänsä päällä ja kuristaakseen sinua.
Taarvitset nyt oikeustieteellistä neuvoa. Otappa yhteys lakiasiantuntijaan. Kunnilla on lakiasiantuntija joka on maksuton. Valmista kaikki kysymykset edeltäpäin huollisesti. Jätä tunteet pois. Vain esitä pelkät tosiasiat, ammattimaisesti. Kuuntele tarkkaan vastaukset ja tee muistiinpanoja niistä.
Seuraavaksi käy vähintään kolmessa pankissa tarkastamassa lainoja. Niden korot ja maksuehdot vaihtelevat suuresti. Sinä asiakkaana valitse parhaan, juuri sinun tilanteesi sopivan.Iso kiitos! Tämä helpotti tämän hetkistä oloa. Nyt vain ajatuksista teoiksi eli pankkiin ja tuohon lakituntiaan/asianajajaan yhteyttä kiitos!
- Anonyymi
Vai vielä pariterapiaa haluat tuollaisen kanssa käydä. Se miehes pitäisi joutua vankilaan oletko edes koskaan haastanut sitä oikeuteen väkivallasta. Vittu et naiset on kyllä tyhmiä tässä maassa ei voi muuta sanoa.
- Anonyymi
Kiitos vastauksesta ja mukavaa viikonloppua.
- Anonyymi
Kyllä minäkin kävisin varmistamassa selustani ja kysymässä neuvoa asianajajalta, tai jos tulorajat antavat myöden, niin kunnan maksuttomasta neuvonnasta.
Lisäksi ennen eroa olisin yhteydessä kunnan lastenvalvojaan ajatuksella miten kannattaa toimia, että ero ei vaikuttaisi pahasti lapsiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206959Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297865- 72855
- 40851