Lapsia, talo?

Anonyymi

Olen 15v asunut avopuolison kanssa lapsia hommattu sekä yhteinen koti, suhteessa ollut alussa hänen pikavippi velat jonka takia olen tyytynyt elättäjäksi. Suhteessa ollut väkivaltaa, potkimista, kuristamista ja repimistä välillä jäänyt pois, viimeisin ollut 5v sitten jäin koska olin raskaana.
3v sitten jäi minulle kiinni kun haki netistä itselleen huomioksi naisilta seuraa, en tiedä kuinka pitkälle olisi mennyt mutta itseltä lähti viimeinenkin halu yrittää enään mitään.
Olen nyt pattitilanteessa miten lähteä? Meillä ei ole mitään seksuaalista, arki päivän hoidot ja pitkät ristiriitaiset keskustelut. Pariterapioissa olemme käyneet mutta olemme niin eri ajatus maailmoissa tulevaisuudesta.
Asunto on minun nimissäni velkapuoliksi, velasta vajaa 10t euroa minun osuuttani enään jäljellä.
En haluisi häätöä yms hankkia koska itselläni ei ole mahdollisuuksia jäädä taloon, velan saisin mutta kustannukset liian isot.

Onko mitään ideaa tämän kanssa? Myyminen ei ole kuulemma vaihto ehto vain yhdessä elo.
Enkä näe että asunto pystytään myymään niin kauan kuin molemmat tässä asuvat.

7

170

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tottakai voitte laittaa asuntonne myyntiin, vaikka asuisittekin siinä!

      1) Kenties ostaja haluaisi vuokrata sen teille, ellei hän tarvitse sitä itselleen asuttavaksi.
      (Kaikki ostajat eivät suinkaan halua asua kiinteistossään itse, se voi hyvinkin olla ostajalle sijoitus.)
      Silloin olisitte vuokralla ja miehesi olisi allekirjoittava vuokralainen. Sinä voit poistua talosta lopullisesti milloin tahaansa. JA hän jäisi asuntoon.

      2) Laittakaa asunto vain myyntiin vaikka asuisittekin siinä. Ei ole lainkaan sanottua että ostaja ilmaantuisi heti huomenna. Asunto hyvinkin saattaa olla markkinoilla x kuukausia.
      Muutatte sitten pois kun olette allekirjoittaneet kauppakirjat.

      3) Miksi et ottaisi velkaa ja ostaisi miestä ulos? Varsinkin nyt kun lainan korot ovat vielä alhaiset. Silloin asunto olisi vain sinun nimissä.
      Asuttuasi siinä vähintään 2 vuotta, voit halutessasi myydä ilman myyntivoitosta saatavaa rangaistusta, (myyntivoittoveroa).

      4) Olla tekemättä yhtään mitää, ei saa aikaiseksi yhtään mitään.

      • Anonyymi

        1. Asutaan pienellä paikkaa sijoitus ei tämä asunto ole sen verta syrjässä.
        2.Uskon että jos myyntiin laitan tuo sapotoi myyntiä.
        3.laina on pankissa keskusteltu ei suostu ottamaan rahaa vastaan.
        4.tekemättä olenkin nyt 3v ollut ja käynyt terapioissa yms.

        Olen nyt miettinyt jos otan rinnakkain lainan pankista ja maksan itseni lainasta pois tuolla summalla, jätän omistuksen itselleni ja vuokraan asunnon ja jatkan taisteluani sieltä käsin. Tässä talossa tuntuu ettei ole hetken lepoa.

        Olen miettinyt jos lainan saisin ja jatkaisin kiinteistön omistajana minulla olisi enemmän valtaa? Hyvitykset hänen asumisestaan, lapset minua vain mietityttää. Pitääkö minun ilmoittaa muutostani?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1. Asutaan pienellä paikkaa sijoitus ei tämä asunto ole sen verta syrjässä.
        2.Uskon että jos myyntiin laitan tuo sapotoi myyntiä.
        3.laina on pankissa keskusteltu ei suostu ottamaan rahaa vastaan.
        4.tekemättä olenkin nyt 3v ollut ja käynyt terapioissa yms.

        Olen nyt miettinyt jos otan rinnakkain lainan pankista ja maksan itseni lainasta pois tuolla summalla, jätän omistuksen itselleni ja vuokraan asunnon ja jatkan taisteluani sieltä käsin. Tässä talossa tuntuu ettei ole hetken lepoa.

        Olen miettinyt jos lainan saisin ja jatkaisin kiinteistön omistajana minulla olisi enemmän valtaa? Hyvitykset hänen asumisestaan, lapset minua vain mietityttää. Pitääkö minun ilmoittaa muutostani?

        Mihesi on hyvin ilkeä. Se tekee kaiken voitavansa pitääkseen katon päänsä päällä ja kuristaakseen sinua.

        Taarvitset nyt oikeustieteellistä neuvoa. Otappa yhteys lakiasiantuntijaan. Kunnilla on lakiasiantuntija joka on maksuton. Valmista kaikki kysymykset edeltäpäin huollisesti. Jätä tunteet pois. Vain esitä pelkät tosiasiat, ammattimaisesti. Kuuntele tarkkaan vastaukset ja tee muistiinpanoja niistä.

        Seuraavaksi käy vähintään kolmessa pankissa tarkastamassa lainoja. Niden korot ja maksuehdot vaihtelevat suuresti. Sinä asiakkaana valitse parhaan, juuri sinun tilanteesi sopivan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihesi on hyvin ilkeä. Se tekee kaiken voitavansa pitääkseen katon päänsä päällä ja kuristaakseen sinua.

        Taarvitset nyt oikeustieteellistä neuvoa. Otappa yhteys lakiasiantuntijaan. Kunnilla on lakiasiantuntija joka on maksuton. Valmista kaikki kysymykset edeltäpäin huollisesti. Jätä tunteet pois. Vain esitä pelkät tosiasiat, ammattimaisesti. Kuuntele tarkkaan vastaukset ja tee muistiinpanoja niistä.

        Seuraavaksi käy vähintään kolmessa pankissa tarkastamassa lainoja. Niden korot ja maksuehdot vaihtelevat suuresti. Sinä asiakkaana valitse parhaan, juuri sinun tilanteesi sopivan.

        Iso kiitos! Tämä helpotti tämän hetkistä oloa. Nyt vain ajatuksista teoiksi eli pankkiin ja tuohon lakituntiaan/asianajajaan yhteyttä kiitos!


    • Anonyymi

      Vai vielä pariterapiaa haluat tuollaisen kanssa käydä. Se miehes pitäisi joutua vankilaan oletko edes koskaan haastanut sitä oikeuteen väkivallasta. Vittu et naiset on kyllä tyhmiä tässä maassa ei voi muuta sanoa.

      • Anonyymi

        Kiitos vastauksesta ja mukavaa viikonloppua.


    • Anonyymi

      Kyllä minäkin kävisin varmistamassa selustani ja kysymässä neuvoa asianajajalta, tai jos tulorajat antavat myöden, niin kunnan maksuttomasta neuvonnasta.

      Lisäksi ennen eroa olisin yhteydessä kunnan lastenvalvojaan ajatuksella miten kannattaa toimia, että ero ei vaikuttaisi pahasti lapsiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      223
      1797
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      82
      1133
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      83
      954
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      951
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      827
    6. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      754
    7. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      111
      743
    8. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      117
      638
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      48
      617
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      20
      611
    Aihe