Voiko työnantaja pakottaa lomautetun irtisanoutumaan ja jäämään eläkeelle alimmassa eläkeiässä?
Kuka päättää
5
1016
Vastaukset
- Anonyymi
Sinä päätät, milloin jäät eläkkeelle (vanhuuseläkeiän täyttämisen ja eroamisiän välillä).
https://www.ttl.fi/tyopiste/saako-esimies-kysya-elakeajatuksista/ - Anonyymi
Jos olet toistaiseksi lomautettu, ja lomautus on kestänyt yhtämittaa yli 200 päivää ja eläkettä on kertynyt jo riittävästi, niin eläkkeelle jääminen voisi olla parempi vaihtoehto kuin lomautettuna roikkuminen hamaan tulevaisuuteen.
https://czcams.com/video/eqvRXwhLLfM/t-m-p-ttyi-hyvin-pekka-ja-roikkolomautus.html- Anonyymi
Edellisestä videosta ei selvinnyt missä vaiheessa pitää irtisanoutua jäädäkseen
eläkkeelle ja saada irtisanomisajan palkan, mistä saa tietoa?
- Anonyymi
Pitkä yhtäjaksoinen lomautus ( 200päivää) oikeuttaa irtisanoutumaan ilman karenssia ja työvelvoitetta lopputilin ajaksi. Työnataja maksaa irtisanomisajan palkan kyseisen ajan lomarahat kertamaksuna tilille n. viikon aikana kun irtisanomisilmoitus on esitetty työnatajalle.
Esim. eläkkeeseen aikaa 6kk ja irtisanomisaika 6kk siirtyy suoraan eläkkeelle kun irtisanomisaika on kulunut.
Harva jos kukaan haluaa roikkua lomautettuna eläkeikäisenä, koska se ei hyödytä ketään, ja pelkkää vaivaa täytellä lappujakin. Voipi olla niinkin , että työttömyyskassalta tulee huomautus eläkeiästä jollon maksu lopetetaan perusteettomana. Kyllä se kela ihmeissään jos kelanpäivärahalla elely on maukaampi kuin työeläke...
Kyllä ne työttömyyspäivät loppuu oikeasti siihen kun alineläkeikä täyttyy, jotain tolkkua kerjäämiseenkin! Työnhakijana voi olla eläkeellä ollessa, sitä ei estellä.- Anonyymi
Työntekijä voi itse päättää milloin jää eläkkeelle.
Lomautetulle maksetaan alimm. eläkeiän jälkeen
pvrahaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201777
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481109Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?441000Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37790Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760