Olen 40-vuotias mies. Minulla ja eksälläni päättyi 20v. kestänyt suhde n. 6kk sitten. Ero tuli minulle aivan puskista ja masennuin aika pahasti sen jälkeen sillä hän oli elämäni rakkaus. Lisäksi hänelle jäi kolme lasta, joita onneksi olemme hoitaneet hyvässä yhteistyössä. Miten kauan teillä on mennyt päästä eroahdistuksen yli?
Erotuska ei meinaa hellittää
12
173
Vastaukset
- Anonyymi
Toipuminen vaatii aina oman aikansa, kenellä minkäkin pituisen. Sinä selviät siitä silti, meni kuinka kauan meni! Noin pitkä liitto kun romuttuu, vaatii aikaa myös suru. Anna sille rauhassa tilaa. Mutta älä jää vain paikoillesi. Keksi jotain itsellesi mukavaa ja mielenkiintoista tekemistä. Aloita pienestä, jos ei muuten tunnu olevan voimaa. Vaikka kävelystä päivittäin. Minulla meni kunnolliseen toipumiseen yli kaksi vuotta. Ja voisi sanoa, että lopullisen itsevarmuuden uudelleen löytämiseen vuosia. Mutta selvisin. Uusien ihmisten ja tekemisen avulla.
Kun huomasin ensimmäisen kerran nauravani aidosti, oli mennyt sen pari vuotta. Mutta silloin tiesin, että toivun. Voimia! - Anonyymi
Njaa, 15 minuttia meni että helpotti. En ole erityisen takertuva , parisuhteita tulee ja menee!
- Anonyymi
50v mies ja 30 vuotta yhdessä - lapsia, koti, autoja, jne.
Ensimmäinen vuosi oli vaikea, sitten kaikki alkoi olla kunnossa ja elämä jatkuu.
Minulle helpompaa, koska juttu oli täysin typerä ja tulin jätetyksi jonkin kukkuu -tason mielenpuuskan johdosta. Jossain vaiheessa paska osunee tuulettimeen exän puolella, mutta ei ole vielä tajunnut täysin. Mukulat ja omaisuus jäivät minulle.
Nyttemmin uusi ihana avokumppani ja yksi "ottolapsi".- Anonyymi
Sen verran vielä lisään tuohon, että ei todellakaan ollut helppo eka vuosi ja epälon ihmisiä, jotka sanoivat että se helpottaa. Nyt olen yksi heistä.
Muista tehdä paljon. Liiku, kävele, urheile tai tee mieluisia asioita, jotka vähän irrottavat.
Pidin itse päiväkirjaa ja siitä aloin aika nopeasti huomata, että toivun, vaikka välillä tuli tosi paskoja hetkiä.
Kyllä sinä pärjäät ja selviät! Anonyymi kirjoitti:
Sen verran vielä lisään tuohon, että ei todellakaan ollut helppo eka vuosi ja epälon ihmisiä, jotka sanoivat että se helpottaa. Nyt olen yksi heistä.
Muista tehdä paljon. Liiku, kävele, urheile tai tee mieluisia asioita, jotka vähän irrottavat.
Pidin itse päiväkirjaa ja siitä aloin aika nopeasti huomata, että toivun, vaikka välillä tuli tosi paskoja hetkiä.
Kyllä sinä pärjäät ja selviät!Ja kiitos rohkaisevista sanoista❤️.
Löytyisikö täältä kohtalotovereita?
- Anonyymi
Nyrkkisääntö on, että 2 kk per parisuhteessa eletty vuosi, joten sinun kohdallasi 40 kk, joka on kolmisen vuotta.
Se ei tietysti tarkoita, että kolme vuotta joka päivä masentaa, mutta niin, että kannattaa odottaa rauhassa, ennen kuin esimerkiksi muuttaa yhteen uuden kumppanin kanssa.- Anonyymi
Mielenkiintoinen nyrkkisääntö. Onko itsekehitetty vai onko tähän tieteellisempää lähestymiskulmaa?
Itse olen toipunut paljon nopeammin pidemmästä suhteesta, joten olen siis tavallaan omituinen tapaus? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielenkiintoinen nyrkkisääntö. Onko itsekehitetty vai onko tähän tieteellisempää lähestymiskulmaa?
Itse olen toipunut paljon nopeammin pidemmästä suhteesta, joten olen siis tavallaan omituinen tapaus?Ei siinä käsittääkseni mitään tieteellistä ole. Lähinnä perimätietona mennyt.
Minäkin mielestäni toivuin nopeammin. Noin puolentoista vuoden jälkeen menin yhteen uuden naisen kanssa, vaikka edellinen parisuhde kesti 25 vuotta. Toisaalta ex vaimolla taisi mennä viitisen vuotta, ennen kuin lopetti soittamasta minulle kännipäissään.
Tosin ehkä minunkin olisi kannattanut ryyoätä ja rällätä vähän kauemmin vielä, koska edelleen tunnen kaihoa tuota sinkkuelämää kohtaan.
Pointti tuossa nyrkkisäännössä on, että pitkästä parisuhteesta toipumisessa menee pitkään ja lyhyessä vähän vähemmän.
- Anonyymi
30vuotta naimisissa exä lähti toisen matkaan.
2 vuotta myöhemmin elän elämäni parasta aikaa.
Kaikki asiat on hyvin. Ihana rehellinen rakas. Uusi työpaikka, jossa olen onnellinen. Rahaa enemmän kuin koskaan. Koti on rauhallinen ja turvallinen. Myös siisti, eikä kissan karvat vessat ja rojut täytä joka paikkaa. Myös karmit pysyvät ehjinä ja siisteinä.
Voin ajaa uudemmalla autolla.
Jopa se tuntuu luksukselta, kun voin pestä pyykkiä koska tarvitsen. Voin tehdä ruokaa tai olla tekemättä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40851