Luokkakokous

Nyt en puhu siitä elokuvasta. Yritin sitä katsoa, mutta en kestänyt edes puoleen väliin.

Oletteko olleet luokkakokouksessa?

Minä olen ollut yhden kerran. Kyse oli kutosluokan kokouksesta, johon mentiin viiden vuoden jälkeen. Eli edelleen lapsina, yläasteelaisina.

Olen ollut peruskoulussa... pitää laskea.. viidellä eri luokkakokoonpanolla. Ihan alaluokkia ei kai lasketa, mutta oli kaikenlaisia luokkasormuksia ja niin edelleen.
En tiedä onko ollut luokkakokouksia. Mua ei ainakaan ole kutsuttu.

Ihan varmasti menisin jos kutsuttais.

27

118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En koskaan mennyt niihin, mutta myöhemmin olemme kokoontuneet pienemmällä porukalla ja muistelleet toilauksiamme kouluajoilta.
      Naurua on piisannut kun ollaan tehty kaikenlaisia älyttömyyksiä.

    • Anonyymi

      Mitä veetä? Kävitkö yläastetta 5 vuotta? Kertasit aika monta luokkaa sitten.

      Ei ole kutsua tullut. Tuskin on järjestettykään. Enkä kyllä ymmärrä ideaakaan.

      • Kayl mua kiinnostas kattoo millasia mummoja ja pappoja muut on.. Ja huomata millanen luuseri minä olen.


      • Anonyymi
        JustJust kirjoitti:

        Kayl mua kiinnostas kattoo millasia mummoja ja pappoja muut on.. Ja huomata millanen luuseri minä olen.

        Jos puhutaan ala-asteen kuutosluokasta, niin en edes muista niistä tyypeistä kuin jotain kymmenkunta nimeä, allekin. 2/3 osaa on siis jo kadonnut muistista. Vois ihmetellä sitten, että ketähän tyyppejä nuokin on ??? Ai, oliks sinäkin meidän luokalla :)

        Tuskin olisin ihan luuseriporukkaa, mutta varmasti menestyneempiäkin löytyisi.


    • Mä mietin kiinnostaisiko mua nähdä ketään niistä tyypeistä. Eipä juuri. En tiedä miksi. Jonkun saattaa tunnistaa kun käy paikkakunnilla, joissa on käynyt koulua, mutta ei sellaisesta yhteisestä elämänkokemuksesta ole paljon ammennettavaa, että on syönyt samassa pöydässä lihapullia tai maksalaatikkoa tai luetellut sijamuotoja tai epäsäännöllisiä verbejä samassa luokassa.

      • Kyllä mua edelleen viehättää sijamuodot verbien säännöttömyys. Myös muissa kielissä.

        Ei mua kyllä kouluaikoina niin kiinnostanut.


    • Anonyymi

      Luokkakokous joskus kymmenien vuosien kuluttua, melko naurettavaa sinänsä, mitähän, jotain musiikkia koska etsin inspiraatiota musiikinkin avulla, tästä olikin uusi versio netissä twisted sisterin stay hungry -levystä vapaasti kuunneltavissa sinä-putkessa, you-tubettajassa.

      deep purple - smoke on the water on sinänsä mielenkiintoinen sanontakin koska jos vaikka järven pintaa katsot ja on pilviä taivaalla, niin heijjastuu ne pilvet veden pinnasta..

      nyt eric clapton - covcsaine : https://www.youtube.com/watch?v=8QYdIswhbY4

      • Aja vaan, aja vaan, Ilpo (suomeksi).

        On heino kappale.

        (pitääkin kuunnella se peitamon väännös)


    • Anonyymi

      Mikähän suunniteluvirhe tässäkin siivousvälineessä on kun asunto ei ollenkaan puhdistu vaikka ostin tuollaisen, huono suunnitteluinsinööri on ollut, eikä osaa edes poistaa itseään paketistakaan tuo siivousväline: https://ibb.co/Z8kthW9

      Ostan paljon siivousvälineitä ja kaikissa on sama vika: eivät siivoa yhtään.

      tämä imgbb näyttää olevan aika toimiva kuvien jakamispalvelu, vapaa, jos haluaa näyttää jonkun kuvan toisille.

      • Anonyymi

        Voin antaa sulle vihjeen, eikä tää oo mainos vaikka mainostankin. Puhun vain kokemukssta.

        Sinituotteet on roskaa. Jostain syystä sama valmistaja myy tuota kuluttajille. Ammattilaisille myydään ihan eri tuotteita. Novakarilla on nettisivut ja Stadissa kauppakin. Sieltä kannattaa ostaa jos haluaa hyviä siivousvälineitä.

        t: ex-siivooja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voin antaa sulle vihjeen, eikä tää oo mainos vaikka mainostankin. Puhun vain kokemukssta.

        Sinituotteet on roskaa. Jostain syystä sama valmistaja myy tuota kuluttajille. Ammattilaisille myydään ihan eri tuotteita. Novakarilla on nettisivut ja Stadissa kauppakin. Sieltä kannattaa ostaa jos haluaa hyviä siivousvälineitä.

        t: ex-siivooja

        Juu, mutta ei ne paremmat tuotteetkaan itsekseen siivoa (niin kuin aloittajalle pitäisi) vaan niitäkin joutuu ihminen itse käyttämään.


      • Sivua ei ole olemassa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu, mutta ei ne paremmat tuotteetkaan itsekseen siivoa (niin kuin aloittajalle pitäisi) vaan niitäkin joutuu ihminen itse käyttämään.

        Ei kai kukaan ole niin tyhmä, että luulee siivousvälineiden siivoavan itsestään.
        Mary Poppins tai Matami Mimmi osaa ehkä laittaa välineet toimimaan kuten käsketään, mut onhan hyvillä välineilla silti helpompi hoitaa asiat ku huonoilla.


    • Anonyymi

      KIITOS vihjeestä siivousvälineistä, kun itse yritän etsiä inspiraatioita juttuihin, eräs erikoinen musiikkikappale, on erikoinen ja omistan levynkin, Black Sabbath - Snowblind, kertoivat että kun tekivät tuota kappaletta niin aivan kokaiinipöllyssä kyllä, tuota snowblind: https://www.youtube.com/watch?v=y9m7vQ2EsYI


    • Anonyymi

      Viinamies kävi kerran luokkakokouksessa tapaamassa vanhoja luokkatovereita. Oli mielenkiintoista mitä kaikista vanhoista luokkatovereista oli tullutkaan.

      Me luokan viinamiehet aloimme juoda jo nuorena viinaa ja tapasimme kylillä tyttöjä. Vähän vanhempana olimme sitten yökerhossa juomassa josta se kumppani löytyi. Nyt luokkakokouksessa me olimme perheellisiä miehiä.

      Raitis mies ei kouluaikana juonut eikä tyttöjä tavannut. Myöhemminkään hän ei käynyt yökerhossa juomassa eikä kumppania löytänyt. Luokkakokouksessa hän oli joukon perheettömäksi jäänyt mies. Sikäli kun nyt tuli edes paikalle.

      t. viinamies

    • No mä kävin kahta eri ala-astetta ja käytännössä yhtä ylä-astetta vaikka seiskaluokan ekan viikon olinkin eri koulussa. Ja näiden perään ammattikoulu.

      Muistaakseni joskus kymmenisen vuotta sitten Facebookissa joku ala-asteen luokan tyttöporukka oli järjestämässä luokkakokousta, johon jopa mut kutsuttiin ja mun kautta tiedusteltiin joitain poikia joista ei ollut paljoa kuulunut.

      En kuitenkaan halunnut mennä sinne. En siksi, ettenkö aikuisiällä todellakin olisi tarvittaessa lyönyt jauhoja suuhun jos edelleen jollain olisi ollut jotain irvailtavaa. Ja se miten erinäköinen olen ollut aikuisena verrattuna teini-ikään, ei ollenkaan hävetä mua, päinvastoin. Mutta koulujutuista ne ikävimmät traumat ja mt-ongelmat ovat jääneet, joten koin viisaammaksi olla sohimatta mehiläispesää (omaa päätäni).

      Nykyään on kuitenkin sen verran parempi lääkitys ja iän myötä olen edelleen komistunut kuten miehillä usein on tapana, joten ihan hyvin voisin sellaiseen lähteäkin jos kutsu tulee. Mutta Lagunalla (tai mikä halpa auto sattuu olemaan) en ajatellut mennä paikalle, eiköhän hyvä kaverini Bicky heitä tarpeen tullen mut paikalle keulivalla Silveradollaan, niin johan siinä bemaripoikien hymy hyytyy. Se parhaiten nauraa joka viimeisenä nauraa, kuten sanotaan 😊😊😊

      • Mulle Lagunasta tulee ekana mieleen jotku yskänlääkepillerit, jotka sai pään sekasin alkoholin kans ku olin teini.

        Mut sä varmaan tarkotat Lagunalla Renaulttia.


    • Anonyymi

      Olen ollut enkä toiste mene, ja helvetti jäätyy ennenkuin katson ainuttakaan luokkakokous elokuvaa. Minä en ripulia suostu katsomaan, vaikka muut ihmiset koko maailmassa sitä lusikoisivat suuhunsa.

      • Sitä leffaa oli kehuttu ja lainasin sen kirjastosta. En pysty kattomaan, ehkä kolmasan tsiigasin.
        Siinä vaiheessa vasta tajusin, ettei tää tästä varmaan parane.


    • Anonyymi

      Tämä Xena-näyttelijä, Lucy Lawless oli todellakin tuollaisessa aika pehmeässä avaruussarjassa kuin Andromeda, Herculeskin oli, scifi-kanavalla sarjoja.

    • Anonyymi

      Itse niin varmaan tsekkaan kaikki uudet sarjatkin sitten mitä toiset elokuvien harrastajat ehdottavat..

      • Mä katson avoimin mielin uusia. Useimmiten petyn, mutta välillä näkyy tosi hienoja.

        Tota luokkakokousta aloin katsomaan ihan puhtaasti silleen et kai siinä on jotain hyvää kun ihmiset tykkää. Mä en digannu.


    • Mut luokkakokousaiheesta on tehty hyväkin leffa. Tää on ihan indiejuttua, aika olemattomalla budjetilla tehty.
      Silti tosi hyvä.


      Mitä meistä tuli:
      https://keskustelu.suomi24.fi/t/16806753/luokkakokous#comment-106682243

      • Alku on ihan kökkö, mut kyl se siit paranee.


    • Anonyymi

      Vsrasin ajan, noniin joo-oh, hammaslääkärille, joopa joo muttaniin.

      Mikähän olisi oikein hyvä elokuva missä seikkailijanaisia, varmaankin supergirl-jutut.

      • Mä en noista superjutuista oo koskaan digannu. Paitsi tietenkin vanhasta bätmänistä.

        Mut yhestä mä silti diggasin vaikken juuri väkivaltaleffoista diggaakaan. Netflisissä on Jessica Jones. Siinä on antisankarisupernainen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1285
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1207
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1135
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      52
      821
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      74
      736
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      661
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      355
      650
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    Aihe