Linnanmäki, kokemuksia!

mansikka

Kaikki Linnanmäellä työskennelleet kertokaa omia kokemuksianne! Onko niin kauhea paikka, kuin annetaan ymmärtää? Riippuu varmasti siitä, mitä työtä tekee.Mutta pitääkö esim. paikkansa että vapaita ei saa itse oikeastaan toivoa? Ja varmaankaan ei ole mahdollista pitää vaikkapa viikon lomaa kesken kauden? Ajattelin että olisin valmis työskentelemään siellä koko kesän,mutta enää en olekaan niin varma..Niin ja erityisesti tarjoilijoina työskennelleet mitä piditte?

13

3063

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nanna

Itse työskentelin koko kesän 2001 Lintsillä ja mulla ei oo kyllä siitä mitään valittamista. En sitten tiedä, miten asiat muuttuu neljässä vuodessa... Mutta ihan mukavat muistot jäi. Työajat on tietty aika hankalia. Ite tein sitä "mukavaa" välivuoroa, eli 12-20 enimmäkseen. Olin siellä pikaruokien puolella. Mutta meillä ainakin sai esittää toivomuksia vuorojen suhteen, jos oli esim. jonakin viikonloppuna menoa. Ja meillä myös jotkut lomaili parikin viikkoa etelässä (ei heinäkuu...) ja nekin lomat suotiin, ku niistä oli hyvissä ajoin sovittu. Kyllä työ on aika raskasta, sen voin sanoa, mutta onhan siellä oma tunnelmansa. :) Ja oppii todellakin työskentelemään hektisessä työtahdissa tehokkaasti. Näin jälkeenpäin ainakin muistelen siellä vieraillessani ihan hymyssä suin siellä vietettyä kesää. No, toista kesää en siellä kyllä viettänyt, mutta useat työkaverini olivat toista, jopa kolmatta vuotta samassa duunissa. Otat vaan oikean asenteen siihen työhön! Hirveesti tsemppiä!

-Nanna

• hiu

Tuolta ku selaat vanhempii viestejä ni on keskustelu lintsistä..
      Se vaan tuli mieleen, että jos oot jo luvannut mennä lintsille, oot käyny sovittaa vaatteita ja käyny valokuvassa (ainkin minä olen jo tehnyt nuo kaikki) niin miten luulet että yht äkkiä voitkin päättää et sori en mä haluukkaan tulla??
      Tajuutko kuinka moni sinne haki ja varmaan menis onnesta hyppien sun tilalle??
      Siinä sulle ajattelemisen aihetta!

• ois vaan hyvä

No ne varmaan soittaa seuraavalle listassa ja kutsuu töihin, ja se seuraava varmaan hyppii onnesta sitten. Ei se sen kummempaa. Minä oisin kyllä onnensta soikeena jos sinne pääsisin.

• Ettäs kehtaavat
        ois vaan hyvä kirjoitti:

No ne varmaan soittaa seuraavalle listassa ja kutsuu töihin, ja se seuraava varmaan hyppii onnesta sitten. Ei se sen kummempaa. Minä oisin kyllä onnensta soikeena jos sinne pääsisin.

Minäkin hain kun luulin että vanhemman, turistityössä ansioituneen nais-immeisen työpanosta arvostettaisiin. Pah!

Rekrytointifirmassa asia eteni Lintsin omalle rekrytoijalle asti ja vasta silloin, kolmannessa haastattelussa minulle vihdoin suostuttiin sanomaan (ei muka tiedetty kun aiemmin palkkaa kysyin?!) minkälaista palkkaa Lintsillä maksetaan.
        Olisin ollut täsmälleen samanarvoinen kuin sellainen nuori työntekijää, joka ei ole ollut päivääkään töissä eli 6 euroa 40 senttiä tunnilta luvattiin, brutto.
        Aikuinen joutuu maksamaan täydet hinnat seutulipuistaan, ei ole stuidujen alennuksia.
        Aikuinen maksaa täydet elantokulut ja elättää lapsiaan, ei auta edesmenneet vanhemmat.

Olisin joutunut säännöllisestä palkanmaksusta huolimatta ja täysistä työpäivistä huolimatta, hakemaan sosiaalihuollosta välirahaa elämisen kustannuksiin.

Työvoimatoimisto pisti karenssiin työstä kieltäytymisen takia.

• mansikka

Ei oo ollu koulutusta vielä muille kun Linnangrilliin menijöille. Sunnuntaina on koulutus ja olen nyt sinne sit menossa. En varmasti valittais muuten, mutta olen aikaisempina kesinä tehny koko kesän töitä niska limassa. Joten ois kiva pitää edes jonkinlaista lomaa.. Tiedän kyllä että Lintsille on paljon hakijoita ja moni olis onnellinen kun sais töitä.

• vanha työntekijä
        mansikka kirjoitti:

Ei oo ollu koulutusta vielä muille kun Linnangrilliin menijöille. Sunnuntaina on koulutus ja olen nyt sinne sit menossa. En varmasti valittais muuten, mutta olen aikaisempina kesinä tehny koko kesän töitä niska limassa. Joten ois kiva pitää edes jonkinlaista lomaa.. Tiedän kyllä että Lintsille on paljon hakijoita ja moni olis onnellinen kun sais töitä.

Olin kaks kautta lintsillä ravintolapuolella ja olen aikaisemminkin kirjoittanut mun kokemuksia tälle palstalla. Selaa keskusteluja taaksepäin, pitäis löytyä.. Mutta sanon sen, että vapaata ei pahemmin saa lintsiltä, varsinkaan viikonloppuja. Tietenkin esim. vappu ja juhannus on töitä, siitä ei poiketa. Meidän pisteessä ei oikeastaan kukaan saanut kuin ehkä yhden toivotun vapaapäivän koko kesälle. Jos on töissä lintsillä, pitää uhrata aika sinne, ei muuta oikein kerkeä tekemään. En tiedä muista osastoista, mutta ainakin ravintolapuolella. Sosiaalinen elämä saada jäädä lintsin takia, jos siis olet suhtees ym.... Ja kun nyt viisaampana miettii kahta viime kesää... Tajuaa sen että lintsi ei todella noudata mitään sääntöjä joissain asioissa. "Muutaman" kerran tuli tehtyä n.9tuntia töitä syömättä yhtään mitään (saati pitämättä taukoja), koska selkeästi oli aivan liian vähän ihmisiä töissä, olikohan tää joku säästökysymys? No mutta.. Jäi siitä hyviäkin muistoja, mutta tökki varsinkin viime kesän kaikki hommat siellä. Itsekin haluan tämän kesän viettää ja olen muissa töissä. Kiitos ei lintsiä enää, joku raja pitää olla :)

• hiki päässä
        mansikka kirjoitti:

Ehdotus: voit kokeilla jotain muuta maata. Työmaailma Suomessa on kovin paljon suorittamista, niska limassa painamista. Hullu tilanne: työpaikkoja ei riitä kaikille, ja ne jotka saavat paikan, tekevät usein hulluna töitä liian pienellä palkalla. Tottakai näin myös monissa muissakin maissa, eikä se ole kaikkien mielestä edes ongelma, mutta kyllä se hiukan kaihertaa jos "joutuu" tekemään ylitöitä ilman itselle kuuluvia täysiä ylityökorvauksia.
        Itse olen ollut Englannissa. Koska näki kaikkea uutta ja oppi kieltä, työ tuntui menevän siinä sivussa.

• vanha työntekijä

niin eli laitepuolelta saat vapaaksi ihan minkä päivän tahansa kunhan sen pyytää tarpeeksi ajoissa. ja yleensä saa vielä vapaaksi vaikka seuraavan päivän jos vain haluaa. siellä ne osaavat joustaa enemmän. tauotkin saa pitää.
      itse en menisi ikinä ravintolapuolelle töihin linnanmäelle..

• mansikka

Nyt on ilmeisesti ravintolapäällikkö vaihtunut ja vaikuttaa aika rennolta eli kyllä taitaa onnistua lomatkin, kun ilmoittaa tarpeeksi ajoissa:)

• tyttönen
        mansikka kirjoitti:

Nyt on ilmeisesti ravintolapäällikkö vaihtunut ja vaikuttaa aika rennolta eli kyllä taitaa onnistua lomatkin, kun ilmoittaa tarpeeksi ajoissa:)

Menneinä vuosinahan on painotettu sitä, että jos aiot työskennellä lintsillä, pitää valmistautua siihen että sitoutuu koko kesän siellä olemaan.. Älä odota, että niitä vapaapäiviä saisi.. Tai no minkälaista vapaat olet miettinyt? Yks päivä sieltä sun täältä vai esim. viikon loma? Olis kiva kuulla myöhemmin, että miten lintsin ravintolapuoli todella toimii tänä kesänä.....

• Jepsjee
        tyttönen kirjoitti:

Menneinä vuosinahan on painotettu sitä, että jos aiot työskennellä lintsillä, pitää valmistautua siihen että sitoutuu koko kesän siellä olemaan.. Älä odota, että niitä vapaapäiviä saisi.. Tai no minkälaista vapaat olet miettinyt? Yks päivä sieltä sun täältä vai esim. viikon loma? Olis kiva kuulla myöhemmin, että miten lintsin ravintolapuoli todella toimii tänä kesänä.....

..ainakin ihan kivasti, vaikka kausi alkaakin vasta perjantaina.

Ja samaa mieltä olen tyttösen kanssa siitä asiasta, että ekasta haastattelusta asti painoitetaan, että ne n. 90 % varmuudella joutuu olemaan töissä, joten turha sitä on sitten juhannuksena vinkua, ettei saa vapaata, kun sitä on toitotettu koko alku kevät.
        Sitä paitsi viime vuonna sain vapaapäiviä ainakin henk.koht ihan mukavasti, lähes kaikki päivät jotka pyysin. Että kummalta kuulostaa. En silti väitä, ettäkö työnteko olisi ollut pelkkää unelmaa, mutta aika harvat työpaikat on. Kesätyöt varsinkaan.

• mansikka
        tyttönen kirjoitti:

Itse asiassa on jo sovittu noin viikon mittaisesta lomasta..Ja on muillakin lomia.

• tyttönen
        mansikka kirjoitti:

Itse asiassa on jo sovittu noin viikon mittaisesta lomasta..Ja on muillakin lomia.

En haluis masentaa mutta niin sovittiin monella muullakin viime vuonna mutta miten kävikään.....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      83
      6059
    2. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      47
      4095
    3. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      131
      4021
    4. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      69
      3823
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2978
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      7
      2577
    7. 41
      2445
    8. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      28
      2262
    9. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      204
      2141
    10. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      450
      1859
    Aihe