Olen melko timmissä kunnossa. Tiedossa on kuitenkin suuret juhlat parin viikon päästä ja haluaisin eroon lopuistakin läskeistä. Millainen ns. pikadieetti olisi paras polttamaan tuota läskiä, muttei kuitenkaan lihaksia. En haluaisi todeta kahden viikon päästä, että läskit ovat lähteneet, mutta niin myös lihaksetkin...
rasvanpolttodieettikö?
3
735
Vastaukset
- juupasjoo
Lihakset eivät lähde parissa viikossa yhtään mihinkään. Olen sairastanut nyt kuukauden ja ollut paikoillani ja hauis on yhtä mahtava aina vain.
- VarmaTieto
Asiantuntijat ovat tutkimusten perusteella sitä mieltä, että painonpudotuksen ollessa alkustartin jälkeen nopeampaa, kuin kilo viikossa niin silloin osa pudotuksesta on väistämättä lihaksia.
Jos kroppasi on valmiiksi jo timmi, jolloin pudotettavaa läskiä on vähän, niin lienee aika todennäköistä, että nopea laihdutus vie jopa aika paljon lihasmassaa.
Pyrkisin välttämään ainakin anaerobista liikuntaa, koska sen tarkoitus on lisätä massaa ja kalorivajetilanteessa vaikutus onkin katabolinen eli kuluttava ja jopa kulutusta kiihdyttävä.
Sääli ja helli lihaksiasi hitailla, rauhallisilla aerobisilla harjotteilla, syö vaikka lähes pelkkää proteiinia ja minimoi rasvat ja hiilarit. Tällainen dieetti ei sovi kuin hyvin lyhytaikaiseen käyttöön jo rasvaliukoisten vitamiinien ja muiden välttämättömien rasvahappojen puutteen vuoksi.
Tsekkaa lisäinfoa http://www.bodybuilding.com -sivuilta kohdasta, jossa ammattilaiset kertovat "cutting" -vaiheestaan, eli valmistautumisesta kisoihin. Viimeiset rasvat pois, mutta lihaksia yritetään säästää.
-VT- Kynäniska
mikä hyöty on kahden viikon dieetistä ylipäätään? saat ehkä kilon pari putoamaan painosi mutta sitä ei juurikaan kukaan huomaa.
toki voit koittaa vetää viimesen päälle tiukaksi esim. natrium-kalium tasapainoa säätelemällä (suolat pois viimesellä viikolla), jolloin elimistön nestemäärä tippuu. vielä lisäksi voisi ottaa jotain diureettisen vaikutuksen omaavia piristeitä, esim. kofeiinia.
mitä luulet tuolla voittavasi, jos pelkästään juhlia varten dieettaat? miksi ei ennemmin vaikka salitreeniä ennen juhlia, jolloin paikat hieman "pumpissa" vartalo saisi enemmän muotoja niihin lihaksiin ja rasvatkin näyttäisivät matalemmilta...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?921816- 851272
- 1101133
- 761017
- 105919
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56848- 47761
- 36752
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis47701- 33683