Minä ja isosiskoni. Siskoni hoitoalalla, tosin työtön tällä hetkellä. Minä sen sijaan en hoitoalalla, vaikka työni onkin hoitoalaa. Mikä meidät erottaa toisistamme... No ainakin se että toinen alkoholisti, kun taas toinen raitistui liki 4 vuotta sitten,omasta tahdostaan. No toinen isompi juttu onkin sitten tuo hoitoala juttu. Siskoni voisi hieman enemmän ottaa kantaa iäkkään isämme hyvinvointiin, edes käymällä katsomassa mutta ei. Minä joka en hoitoalalla, huolehtii isästä oman voinnin unohtuessa. Välillä en saa edes kiitosta vaan lähes syytökset vaikkapa ruoasta joka ei isälle kelpaa. Viimeksi eilen tein mielestäni hyvää perusruokaa joka sitten ei ollutkaan hyvää. Kyllä siinä itku pääsee kun parhaani mukaan teen ja autan eikä edes kiitosta kuulu. Isämme ei siskolleni puhunut tilanteestaan vaan kyykyttää minua niin että väsyn ja se heijastuu mieheni ja minun elämään.
Samasta puusta mutta eri oksilta
2
96
Vastaukset
- Anonyymi
Isäsi saa varmaan eläkettä, joten ostapa hänelle kaikki hänen tarvitsemansa hoivapalvelut. Hae hoitotukea Kelasta.
Ei kannata pilata omaa elämäänsä, tilanne on liian rasittava yksin hoitaa. - Anonyymi
Onko isä ollut aina tuollainen vai tullut vanhuuden vaivana tuo kyykyttämiseltä tuntuva käytös? Vanhuksilla on rajoittunut elämänpiiri ja läheiset ovat ainoita joihin voi purkaa tunteensa, joten kannattaisi tästä mainita isälle, että pahoitat mielesi moisesta käytöksestä. Isällä voi olla esimerkiksi masennusta, joka usein tulee ilmi ärtyisänä käytöksenä. Keskustele hänen kanssaan havainnoistasi ja voit tehdä myös huoli-ilmoituksen kuntaasi, jolloin hänen tilanteensa ja toimintakykynsä tutkitaan ja hänelle hommataan tarvittaessa apua.
Siskosi käynteihin et voi vaikuttaa, voit kuitenkin ilmoittaa tehneesi huoli-ilmoituksen, jos olet muuten puheissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista
ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv4353656Sanna on pakottaja, domina
Pakotti sadistisessti työttömät hakemaan töitä, josta seurasi hirmuinen työttömyys. Näin on asia, jos uskomme Hesarin k1182700Ulkoistin makuaistini Yleisradiolle
Nyt voimme luottaa siihen, että Virallinen Totuus tekee maistelutyön puolestamme. Me persulandiassa arvostamme priimaa,32421Skodan hankintaan painostaminen toi potkut
Kylläpä on kovat keinot käytössä, kun on yritetty pakottaa hankkimaan Skoda painostuskeinoilla. Kyllä valinnan pitää oll422259Vassarina hymyilyttää vaurastuminen persujen kustannuksella
Olen sijottanut määrätietoisesti osan Kelan tuista pörssiosakkeisiin, ja salkku on paisunut jo toiselle sadalle tuhanne172197Riikka runnoo: Elisalta potkut 400:lle
Erinomaisen hallitusohjelman tavoite 100 000 työllistä lisää yksityisellä sektorilla on kohta saavutettu. Toivotaan toiv252053Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua
Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle1941637Pääseekö kuka tahansa hoitaja katselemaan kenen tahansa ihmisen terveystietoja?
"Meeri selaili puhelinta uteliaisuuttaan ja katuu nyt – Moni hoitaja on tehnyt saman rikoksen Tuttujen ihmisten asiat k491584Kokoomus on Suomen kommunistisin puolue
"Hallituksessa on erimielisyyttä siitä, kuinka suuri osa veronkiristyksestä hyvitetään datakeskuksille uudella erillisel761570Kyllä minua hävettää nainen tämä tilanne
niin kuin se teki silloin aiemminkin. Monellakin tasolla ei minulta sopivaa. Herätät minussa vain niin vahvoja tunteita,541465