Samasta puusta mutta eri oksilta

Anonyymi

Minä ja isosiskoni. Siskoni hoitoalalla, tosin työtön tällä hetkellä. Minä sen sijaan en hoitoalalla, vaikka työni onkin hoitoalaa. Mikä meidät erottaa toisistamme... No ainakin se että toinen alkoholisti, kun taas toinen raitistui liki 4 vuotta sitten,omasta tahdostaan. No toinen isompi juttu onkin sitten tuo hoitoala juttu. Siskoni voisi hieman enemmän ottaa kantaa iäkkään isämme hyvinvointiin, edes käymällä katsomassa mutta ei. Minä joka en hoitoalalla, huolehtii isästä oman voinnin unohtuessa. Välillä en saa edes kiitosta vaan lähes syytökset vaikkapa ruoasta joka ei isälle kelpaa. Viimeksi eilen tein mielestäni hyvää perusruokaa joka sitten ei ollutkaan hyvää. Kyllä siinä itku pääsee kun parhaani mukaan teen ja autan eikä edes kiitosta kuulu. Isämme ei siskolleni puhunut tilanteestaan vaan kyykyttää minua niin että väsyn ja se heijastuu mieheni ja minun elämään.

2

60

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Isäsi saa varmaan eläkettä, joten ostapa hänelle kaikki hänen tarvitsemansa hoivapalvelut. Hae hoitotukea Kelasta.
      Ei kannata pilata omaa elämäänsä, tilanne on liian rasittava yksin hoitaa.

    • Anonyymi

      Onko isä ollut aina tuollainen vai tullut vanhuuden vaivana tuo kyykyttämiseltä tuntuva käytös? Vanhuksilla on rajoittunut elämänpiiri ja läheiset ovat ainoita joihin voi purkaa tunteensa, joten kannattaisi tästä mainita isälle, että pahoitat mielesi moisesta käytöksestä. Isällä voi olla esimerkiksi masennusta, joka usein tulee ilmi ärtyisänä käytöksenä. Keskustele hänen kanssaan havainnoistasi ja voit tehdä myös huoli-ilmoituksen kuntaasi, jolloin hänen tilanteensa ja toimintakykynsä tutkitaan ja hänelle hommataan tarvittaessa apua.

      Siskosi käynteihin et voi vaikuttaa, voit kuitenkin ilmoittaa tehneesi huoli-ilmoituksen, jos olet muuten puheissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3320
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2872
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      24
      2709
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2648
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      21
      2534
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2355
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1823
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1767
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1640
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1486
    Aihe