Uskottomuus on itsekästä

Anonyymi

Terapeutit varoittavat uskottomia: Tämä on pahinta, mitä kumppanille voi sanoa pettämisen paljastuttua.

Terapeuttien mukaan on yksi selitys, johon pettäjän ei kannata turvautua selitellessään uskottomuuttaan kumppanilleen.

Yllä olevalla videolla pohditaan sitä, miksi petetään, vaikka parisuhteessa olisikin kaikki hyvin.

Amerikkalainen terapeutti Michele Weiner-Davis työskentelee pääasiassa avioeron partaalla olevien parien kanssa. Weiner-Davis kertoo Huffington Postille kuulevansa usein asiakkaiden toteavan kumppanilleen:

"Se oli vain seksiä. Siinä ei ollut kyse sinusta. Se ei merkinnyt mitään."

Terapeutin mukaan tuollaisia lausahduksia käyttävä, uskottomuuteen sortunut kumppani ajattelee sillä pelastavansa kasvonsa ja helpottavansa tilannetta.

"On tuskaista ajatella, ettei ollut edes kumppanin mielessä..."
Weiner-Davisin mukaan asia on kuitenkin päinvastoin, ja tilanne voi jopa pahentua.

– Se, että sanoo, ettei suhteessa ollut kyse omasta kumppanista, on kivuliasta, koska on tuskaista ajatella, ettei ollut edes kumppanin mielessä, kun hän teki sen päätöksen, uskottomuudesta Healing from Infidelity: The Divorce Busting Guide to Rebuilding Your Marriage After an Affair -kirjan kirjoittanut Weiner-Davis toteaa.

Pettäjillä on kuitenkin hyvä syy turvautua kyseisiin lauseisiin.

– Uskottomat kumppanit sanovat tuollaisia asioita, koska se on totta. Voi olla vaikea uskoa, mutta kun useimmat pettävät, he eivät oikeastaan ajattele kumppaneitaan sillä hetkellä.

Terapeutin mukaan pettäjät ajattelevatkin yksinkertaisesti esimerkiksi alapäällään, hormoneillaan, tai tyhjyyden tunteellaan.

"Tuhosin maailmasi turhan takia"
Myös Kaliforniassa työskentelevä,
uskottomuuteen erikoistunut terapeutti, Caroline Madden, tietää, miksi kyseiset lausahdukset aiheuttavat tuskaa.

– Se, että sanoo "se ei tarkoittanut mitään" kuulostaa samalta kuin "tuhosin maailmasi turhan takia", Madden sanoo.

Madden on kirjoittanut pettämisestä kirjan Blindsided By His Betrayal: Surviving the Shock of Your Husband's Infidelity.

– Yleensä pettänyt kumppani yrittää osoittaa, ettei koskaan ollut aikeissa jättää kumppaniaan ja lapsia suhteensa vuoksi. Mutta se on vähättelevää. Se kuulostaa samalta kuin sanoisi "hei, petin sinua, mutta asiat voisivat olla huonomminkin".

"Kumppanin ei tarvitse todistella"

Myös kolmas uskottomuudesta kirjan kirjoittanut terapeutti Janis Abrahms Spring tunnistaa tilanteen. Hänen mukaansa uskottoman tulisi ymmärtää, ettei hän voi sanoa mitään, mikä vähentäisi petetyn kipua.

– Pitää myöntää ymmärtävänsä, että omat, itsekkäät teot aiheuttivat kumppanille uskomatonta kipua. Tällä tavoin kumppanin ei tarvitse todistella – olemalla vihainen ja huutamalla –, että hänellä on oikeus olla vihainen.

Madden puolestaan kehottaa olemaan rehellinen uskottomuuteen johtaneista syistä vähättelemättä lainkaan. Jos halusit tuntea taas eläväsi, kerro se. Jos salasuhteesi oli iso juttu, kerro sekin.

– Jos et voi uskoa, että olisit voinut tuhota himon vuoksi kaiken sen, minkä eteen olet tehnyt töitä, ja tiedät, että tämä on suurin katumuksen aiheesi koko elämässäsi, kerro kumppanillesi tuo kaikki.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/terapeutit-varoittavat-uskottomia-tama-on-pahinta-mita-kumppanille-voi-sanoa-pettamisen-paljastuttua/6912690#gs.th39wg

80

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yym, ihminen on aina itsekäs. Valitsee itsekkäistä syistä itselleen paremmat olosuhteet ja kivat päältä.

"Madden puolestaan kehottaa olemaan rehellinen uskottomuuteen johtaneista syistä vähättelemättä lainkaan. Jos halusit tuntea taas eläväsi, kerro se. Jos salasuhteesi oli iso juttu, kerro sekin."

-Niin, ei se nyt tunnu uskottavalle muutenkaan selitellä, että ei mitään merkinnyt muuten vaan päätin valita näin. :D

Kyllä se aina valinnan hetkellä jotain merkkaa ja enemmän, kun se minkä vaihtoehdon jättää valitsematta. Selittelee mitä vaan mussun mussua.

Jos valitset Matin Veikon sijaan, jokainen tajuaa, että Matti kiinnosti enemmän.

Jos valitset pettää kumppania, jokainen tajuaa, että se jonka kanssa petät kiinnosti enemmän, kuin kumppanisi siinä valinnassa. Koska itsekkyys.

Miksei vaan voi sanoa rehellisesti miten asia on?

• Yym, senhän se voi välillä tehdä. Vaan sanoo sitten reilusti, että näin kävi ja mieli teki eikä puhu kaikkea turhaa paskaa. 😄

• Anonyymi

Uskottomuudesta ei kannata puhua yleisellä tasolla, aivan turhaa jauhamista.

Yleensä lähdetään virheellisestä oletuksesta, että uskottoman kumppani kärsii vallan tavattomasti. Voi olla että kärsii - voi olla ettei kärsi. Usein myös kumppani itse on ollut uskoton, mutta asia vaan ei ole paljastunut. Koskaan ei huomioida uskottoman kärsimystä.

Vihainen on oikeus olla, mutta huutaminen on väärin. Tietty voi huutaa, mesota, haukkua ja mitä vielä - loppupeleissä se tuhoaa suhteen - ei uskottomuus.

- Sheena

• Anonyymi

Nyt jos ei puhuta tapapettäjistä tai pettäjistä, joiden aivot ei toimi humalassa (joidenka ei siis tämän tiedostaen pitäisi juoda itseänsä humalaan) niin itse näkisin, että kumpikin osapuoli pettäjä ja petetty, kyllä näkevät syyn pettämisellä, jos vain kipeitä asioita pystyvät ja haluavat nähdä. Voisiko olla niin, että pettämiselle onkin hyvä syy ja että se voi jopa pelastaa suhteen?

• Anonyymi

Toisaalta kannattaako epätyydyttävää suhdetta edes pelastaa?

Sanoisin ennemmin että pettäminen voi pelastaa kahden ihmisen tulevaisuuden erillään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toisaalta kannattaako epätyydyttävää suhdetta edes pelastaa?

Sanoisin ennemmin että pettäminen voi pelastaa kahden ihmisen tulevaisuuden erillään.

Pettämisessä ei ole mitään hyvää. Se on väärin. Huono valinta. Itsekäs valinta.

• Anonyymi

Kyllä uskottomuus pelastaakin monia suhteita ja auttaa vieläpä paljon paremman suhteen alkuun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pettämisessä - kuten kaikessa - on jotain hyvääkin. Se vain pitää nähdä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pettämisessä - kuten kaikessa - on jotain hyvääkin. Se vain pitää nähdä.

No kerro mikä siinä on hyvää. En näe siinä mitään hyvää. Terveisin petetty

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä uskottomuus pelastaakin monia suhteita ja auttaa vieläpä paljon paremman suhteen alkuun.

Höpöhöpö. Pettäjää voi auttaa, kun on niin heikko ettei osaa järkevän hyvän ihmisen tavoin erota ensin. Se on viettiensä vietävissä olevan heikon ihmisen toimintaa. Selkärangatonta hommaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No en minäkään sitä arvosta. Itse lähdin omasta mielestäni huonosta suhteesta, kun olin tunnustanut naiselleni henkisen pettämisen. Lähdin siis ennen kuin tein oikeasti mitään.

Kaikki eivät vaan tähän kykene, mutta se pettäminen sitten (vaikka tosi ikävä juttu onkin) voi pelastaa molempien tulevaisuuden niin, että sitä kautta päädytään eroon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No en minäkään sitä arvosta. Itse lähdin omasta mielestäni huonosta suhteesta, kun olin tunnustanut naiselleni henkisen pettämisen. Lähdin siis ennen kuin tein oikeasti mitään.

Kaikki eivät vaan tähän kykene, mutta se pettäminen sitten (vaikka tosi ikävä juttu onkin) voi pelastaa molempien tulevaisuuden niin, että sitä kautta päädytään eroon.

Se on sen pettäjän varmistelua siitä, että kelpaa vielä. Tuo on oikea tapa, että erotaan ennenkuin tekee mitään fyysistä. Arvostan sitä. Se ei riko niin pahasti kuin pitkät salatut rinnakkaissuhteet, eron valmistelu salassa, omaisuuden kätkeminen ja piilottaminen eroa salaa valmistellessa jne. Kokoajan kuitenkin normaalia seksielämää puolison kanssa viettäen ettei toinen vaan tajua missä mennään..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on sen pettäjän varmistelua siitä, että kelpaa vielä. Tuo on oikea tapa, että erotaan ennenkuin tekee mitään fyysistä. Arvostan sitä. Se ei riko niin pahasti kuin pitkät salatut rinnakkaissuhteet, eron valmistelu salassa, omaisuuden kätkeminen ja piilottaminen eroa salaa valmistellessa jne. Kokoajan kuitenkin normaalia seksielämää puolison kanssa viettäen ettei toinen vaan tajua missä mennään..

No joo. Tuollainen on sitten jo alhaisen ihmisen hommaa.
        Oma lähtöni oli loppujen lopuksi helppo, kun ei oltu kuin avossa ja molemmilla omat omaisuutensa ennestään, mitään isompaa yhteistä ei ollut eikä myöskään lapsia.

Miksei ihmiset käyty avioehtosopimuksia, kun kerran naimisiin jotkut hullut menevät? Olisi monet erot huomattavasti helpompia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No joo. Tuollainen on sitten jo alhaisen ihmisen hommaa.
        Oma lähtöni oli loppujen lopuksi helppo, kun ei oltu kuin avossa ja molemmilla omat omaisuutensa ennestään, mitään isompaa yhteistä ei ollut eikä myöskään lapsia.

Miksei ihmiset käyty avioehtosopimuksia, kun kerran naimisiin jotkut hullut menevät? Olisi monet erot huomattavasti helpompia.

Niin kyllä se järkyttää vuosikymmeniä kestäneen liiton jälkeen. Luulee tunteneensa toisen ja toinen onkin huijannut ja valmistellut vielä petoksen. Edelleen teen työtä toipuakseni. Niin pahoin uskoani muihin vastakkaisen sukupuolen edustajiin koeteltiin. Vietiin pohja elämältä. Koko arvomaailman on saanut rakentaa uusiksi. En tiedä pääsenkö tästä yli vaikka haluaisin. Haluaisin normaalin parisuhteen ja rakkauden vielä kokea.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin kyllä se järkyttää vuosikymmeniä kestäneen liiton jälkeen. Luulee tunteneensa toisen ja toinen onkin huijannut ja valmistellut vielä petoksen. Edelleen teen työtä toipuakseni. Niin pahoin uskoani muihin vastakkaisen sukupuolen edustajiin koeteltiin. Vietiin pohja elämältä. Koko arvomaailman on saanut rakentaa uusiksi. En tiedä pääsenkö tästä yli vaikka haluaisin. Haluaisin normaalin parisuhteen ja rakkauden vielä kokea.

Karua, mutta elämä välillä on.

Luitko avioliittolain ennen naimisiin menoa? Useimmat eivät lue.
        Itse luin sen vähän yli kaksikymppisenä ja sen jälkeen syntyi periaatepäätös että naimisiin en mene ikinä, tai sitten ainoastaan pätevän juristitoimiston laatiman avioehtosopimuksen saattelemana.

Eli tuosta jo näet minkä verran minä olen lähtökohtaisesti luottanut ihmisiin jo nuoresta alkaen. Ei voi pettyä niin pahasti, kun korkealta ei putoa. Loppuviimeksi ihminen on itsekäs peto luonnoltaan, sukupuolesta riippumatta.

• Anonyymi kirjoitti:

Kaikki vaan ei eroa, vaikka pettävät ja tietävät pettävänsä puolin ja tai toisin.

• Anonyymi kirjoitti:

Höpöhöpö. Pettäjää voi auttaa, kun on niin heikko ettei osaa järkevän hyvän ihmisen tavoin erota ensin. Se on viettiensä vietävissä olevan heikon ihmisen toimintaa. Selkärangatonta hommaa.

Aika monet sitä tekee ihan jatkuvasti, pitkiä aikoja ja hyvällä omallatunnolla.

Eikä ole mielestään heikkoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No kerro mikä siinä on hyvää. En näe siinä mitään hyvää. Terveisin petetty

En voi tietää sinun kohdallasi mikä pettämisessä on hyvää. Se tarvitsee etsiä ja havaita ihan itse omana tykönään.

Uskottomuuden taustalla on aina jokin tarve . Tarve on aina oikea. Petetyn ei tarvitse hyväksyä itse tekoa, mutta tarve kyllä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän tuo ole pettämistä.

• Anonyymi
        SheHe kirjoitti:

Eihän se ole enää pettämistä, jos molemmilla tiedossa.

Et sattunut katsomaan telkkarista sarjaa Eroja ja avioeroja?

• Anonyymi kirjoitti:

En voi tietää sinun kohdallasi mikä pettämisessä on hyvää. Se tarvitsee etsiä ja havaita ihan itse omana tykönään.

Uskottomuuden taustalla on aina jokin tarve . Tarve on aina oikea. Petetyn ei tarvitse hyväksyä itse tekoa, mutta tarve kyllä.

Samaa mieltä loppukaneetista. Tarve asiasta. Ja hyväksymisestä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuh se tarve oli helpolla pääsemisen tarve sillä toisella. Tarve poimia rusinat pullasta. Tarve hakea pelkkää nautintoa ilman velvollisuuksia. Kyllästyminen lapsiperhearkeen. Tarve paeta arkea ja jättää vastuu kantamatta. Ainut hyvä asia oli se, että selvisi lopulta toisen olevan kusipää joka välittää vaan itsestään. Lapsiakaan ei ole suostunut edes yötä pitämään luonaan eron jälkeen. Eikä vietä lomiaan lastensa kanssa edes päiväseltään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuh se tarve oli helpolla pääsemisen tarve sillä toisella. Tarve poimia rusinat pullasta. Tarve hakea pelkkää nautintoa ilman velvollisuuksia. Kyllästyminen lapsiperhearkeen. Tarve paeta arkea ja jättää vastuu kantamatta. Ainut hyvä asia oli se, että selvisi lopulta toisen olevan kusipää joka välittää vaan itsestään. Lapsiakaan ei ole suostunut edes yötä pitämään luonaan eron jälkeen. Eikä vietä lomiaan lastensa kanssa edes päiväseltään.

No hyvinhän se sitten meni. Kumppanillasi oli tarve nauttia elämästä, hän oli kyllästynyt yhteiseloonne. Ei kannata jatkaa sellaista. Lähtökohtaisesti parisuhde toimii vain, jos molemmat ovat siihen tyytyväisiä.

• Anonyymi kirjoitti:

Eihän se ole enää pettämistä, jos molemmilla tiedossa.

Et sattunut katsomaan telkkarista sarjaa Eroja ja avioeroja?

En ole katsellut telkkaria kuukausiin.

Jos ei tiedä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No hyvinhän se sitten meni. Kumppanillasi oli tarve nauttia elämästä, hän oli kyllästynyt yhteiseloonne. Ei kannata jatkaa sellaista. Lähtökohtaisesti parisuhde toimii vain, jos molemmat ovat siihen tyytyväisiä.

Olisi mennyt hyvin, kun olisi rehellisesti ja avoimesti häipynyt eikä vasta sitten, kun jäi mulle kiinni kutomistaan valheenverkoista. Hän olisi pitänyt molemmat, jos olisi onnistunut. Hän halusi sinkku elämän, lapsettoman parisuhteen elämän ja perhe-elämän mun kanssa yhtäaikaa.

Mulle se vain ei sopinut. Ei halunnut omista lapsistaan huolehtia lainkaan eron jälkeen. Ne jäi mulle kokonaan vastuulle. En näe tässä hyvää muuta kuin sen, että onneksi pääsin eroon petollisesta ihmisestä.

• Anonyymi kirjoitti:

Taaskin samaa mieltä.

• Anonyymi
        SheHe kirjoitti:

No tietenkin pettäjä näkee aina tekonsa oikeana. Niinhän alkoholistikin löytää aina syyn juomiselle. Ei se silti tee asiasta oikeaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Olisi mennyt hyvin, kun olisi rehellisesti ja avoimesti häipynyt eikä vasta sitten, kun jäi mulle kiinni kutomistaan valheenverkoista. Hän olisi pitänyt molemmat, jos olisi onnistunut. Hän halusi sinkku elämän, lapsettoman parisuhteen elämän ja perhe-elämän mun kanssa yhtäaikaa.

Mulle se vain ei sopinut. Ei halunnut omista lapsistaan huolehtia lainkaan eron jälkeen. Ne jäi mulle kokonaan vastuulle. En näe tässä hyvää muuta kuin sen, että onneksi pääsin eroon petollisesta ihmisestä.

No sehän se pointti just oli. Pääsitte molemmat eroon toisistanne. Toimimaton yhtälö.

Ahne tietty pitäis kaikki edut.

• Anonyymi kirjoitti:

No tietenkin pettäjä näkee aina tekonsa oikeana. Niinhän alkoholistikin löytää aina syyn juomiselle. Ei se silti tee asiasta oikeaa.

Niinpä. Hänelle se on ok ja oikein elämistä. Muut sen sijaan voi siitä kärsiä, jolloin se kärsimyksen tuottaminen ei ole oikein.

Jos ajattelee heidän kärsimystä kohtuuttomaksi edes vähäisesti.

• SheHe kirjoitti:

Niinpä. Hänelle se on ok ja oikein elämistä. Muut sen sijaan voi siitä kärsiä, jolloin se kärsimyksen tuottaminen ei ole oikein.

Jos ajattelee heidän kärsimystä kohtuuttomaksi edes vähäisesti.

Jos sitten kukaan ei kärsi, kun ei tiedä että petetään. Eihän se sittenkään reilua ole, mutta tuska puuttuu tiedonkin puuttuessa.

Mitä ei tiedä ei satuta, niinhän usein menee. Siksi ne pidetään visusti hys hys. Ja homma voi jatkua ties miten kauan eikä kukaan epäile mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän tuo ole pettämistä.

Puhuin henkisestä pettämisestä. Olin ihastunut suhteen ulkopuolelle, enkä enää oikeasti rakastanut ihmistä jonka kanssa olin. Siispä lähdin.

En ole koskaan oikeasti pettänyt ketään, enkä tule pettämään.

• Anonyymi
        SheHe kirjoitti:

Jos sitten kukaan ei kärsi, kun ei tiedä että petetään. Eihän se sittenkään reilua ole, mutta tuska puuttuu tiedonkin puuttuessa.

Mitä ei tiedä ei satuta, niinhän usein menee. Siksi ne pidetään visusti hys hys. Ja homma voi jatkua ties miten kauan eikä kukaan epäile mitään.

Kyllä se satuttaa ja lujaa kun tulee aikanaan ilmi.

• Anonyymi
        SheHe kirjoitti:

No sehän se pointti just oli. Pääsitte molemmat eroon toisistanne. Toimimaton yhtälö.

Ahne tietty pitäis kaikki edut.

Hän olisi pitänyt kaikki kuviossa, jos ei olisi jäänyt kiinni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puhuin henkisestä pettämisestä. Olin ihastunut suhteen ulkopuolelle, enkä enää oikeasti rakastanut ihmistä jonka kanssa olin. Siispä lähdin.

En ole koskaan oikeasti pettänyt ketään, enkä tule pettämään.

No ei tuo vielä kovin vakavaa ole. Se on heräte joko lähteä korjaamaan suhdettaan tai erota.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se satuttaa ja lujaa kun tulee aikanaan ilmi.

Toki.

• Anonyymi kirjoitti:

Hän olisi pitänyt kaikki kuviossa, jos ei olisi jäänyt kiinni.

Uskon sen monilla ketkuilla on hinku pitää kaikki saavutetut edut. Omat ja toisten.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tottakai pettäjän tarvitsee pettää, jos kerran tarvitsee. Se on oikein häntä itseään kohtaan. Ei tietenkään kumppania kohtaan. Mutta siinä on kaksi eri asiaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tottakai pettäjän tarvitsee pettää, jos kerran tarvitsee. Se on oikein häntä itseään kohtaan. Ei tietenkään kumppania kohtaan. Mutta siinä on kaksi eri asiaa.

Jos on sitoutunut uskolliseen suhteeseen,ei voi enää tehdä tuonkaltaista erottelua. Se on silloin molempia koskeva asia, ei kaksi eri asiaa. Suhteessa ajatellaan yhteistä hyvää, ei pelkästään omaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Jos on sitoutunut uskolliseen suhteeseen,ei voi enää tehdä tuonkaltaista erottelua. Se on silloin molempia koskeva asia, ei kaksi eri asiaa. Suhteessa ajatellaan yhteistä hyvää, ei pelkästään omaa.

Kyllä. Tai sitten jos ei osata ajatella otetaan vastaan kiltisti seuraukset omista tolloiluista.

• SheHe kirjoitti:

Kyllä. Tai sitten jos ei osata ajatella otetaan vastaan kiltisti seuraukset omista tolloiluista.

Eli usein se, että ero tulee. Ja helvetin paha mieli, huono maine ja verta tihkuva huonosti paraneva arpi omaan sisimpään.

• Anonyymi
        SheHe kirjoitti:

Eli usein se, että ero tulee. Ja helvetin paha mieli, huono maine ja verta tihkuva huonosti paraneva arpi omaan sisimpään.

Ja se on vielä mitätöntä verrattuna petetyn tuskaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Ja se on vielä mitätöntä verrattuna petetyn tuskaan.

No enpä tiiä. Petettynä se helpottaa nopeammin, kun itse ei ole tehnyt mitään väärää. Ainakin mulla helpotti nopeammin se, että mua oli petetty. Siin kuitenkin ei jäänyt syyllisyys painamaan ja itsetunto tai arvostus ei siksi kärsinyt. Kun taas pettävänä siitä tuskasta ei pääse vuosikausiin jos koskaan eroon, että edes kerran petti toisen luottamuksen. Se kalvaa yhä.

Sanoisin, että pahempi tuska on katua, kun tulla petetyksi.

• SheHe kirjoitti:

No enpä tiiä. Petettynä se helpottaa nopeammin, kun itse ei ole tehnyt mitään väärää. Ainakin mulla helpotti nopeammin se, että mua oli petetty. Siin kuitenkin ei jäänyt syyllisyys painamaan ja itsetunto tai arvostus ei siksi kärsinyt. Kun taas pettävänä siitä tuskasta ei pääse vuosikausiin jos koskaan eroon, että edes kerran petti toisen luottamuksen. Se kalvaa yhä.

Sanoisin, että pahempi tuska on katua, kun tulla petetyksi.

Toisilla voi olla toisinkin toki. Mutta mulla on syyllisyydentunto voimakas, jos rikon omia moraalikoodejani ja satutan toista. Se toinen on antanut jo mulle anteeksi, minä en itselleni täysin vieläkään. Tuskin koskaan annan 100% anteeksi itselleni miten tyhmästi erosin. Ja miten satutin.

• Anonyymi

Hah, hah.... taatusti taas joidenkin miesten mielipiteitä; "Vihainen on oikeus olla, mutta huutaminen on väärin. Tietty voi huutaa, mesota, haukkua ja mitä vielä - loppupeleissä se tuhoaa suhteen - ei uskottomuus."

Mietis vähän... miltä se tuntuisi itsestäsi kokea, kun pelisäännöt on yhdessä sovittu?

"Voisiko olla niin, että pettämiselle onkin hyvä syy ja että se voi jopa pelastaa suhteen?"
        - Kyllä se pelastaa suhteesta, se loppuu hyvin lyhyeen... lisää pettymyksiä ei tule.

Ihan oikeesti olen kuullut myös noi selitykset, joskus jälkikäteen, kun asiaa on puitu; " Ei se merkinnyt mitään... pelkkää puhdasta seksiä ainoastaan."
        Ja perään vielä yrittänyt lahjoa... "Ei kukaan muukaan nainen koskaan ole heittänyt pyyhettä kehään! Saat korun tai vaikka lomamatkan, jos annat nyt jo anteeksi!"

Tuossa kohdassa teki mieli huitaista päin naamaa... En mä ole ostettavissa, yrkele!

Ja viimeisin kihlattu, saa oppitunnin vielä pettämisestä; ... Koska se ei missään nimessä niin tyrmistyttävää voi olla; syrjähyppy. Happamia sanoi kettu pihlajan marjoita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En tiedä yhtäkään suhdetta, joka pettämällä olisi pelastunut. Kulissit voi pysyä ja näennäisesti näytellään onnellista, mutta kyllä se suhde on tuhottu. Suurin osa eroaa ja fiksuimmat jo ennen kuin pettää, jos kerran vierasta tekee mieli. Pettäminen on munattomien pelkureiden hommaa.

• Anonyymi
        SheHe kirjoitti:

Ne kärähtää aina. Huomaa että tässä pettäjä puhuu ja kehuu asiaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No ei tuo vielä kovin vakavaa ole. Se on heräte joko lähteä korjaamaan suhdettaan tai erota.

Kauanko sä olet pettänyt?

• Anonyymi

Onko pettämistä jos haluaa panna vaikka ei pane vierasta?

• Mjaa, joku vois sanoa henkiseksi pettämiseksi, mutta mä sanon vaan haluksi. Ei eroa fantasioinnista mitenkään.

• Anonyymi

Se on mutta ei nuoren naisen tarvitse kuunnella solvauksia nuoruudestaan, jonka tulkitsin vähätteleväksi, ivaavaksi.

Tulkitsin sen niin etten kelpoo semmoisena kuin olen.

Se loukkasi.

• Anonyymi

Joskus uskottomuusaloituksissa olisi hyvä tarkentaa lähtötilannetta. Miksi aina oletus, että petetty on niin vaan ihana ja rakastava, suorastaan pyhimykseen verrattava? Ei ikinä tehnyt itse mitään väärää kumppania kohtaan. Tosielämässä kun usein on kahdella tavalla. a) eletään parisuhteessa aika heikolla volyymilla. Suhdetta on vuosia yritetty korjata, mutta ei erota koska tottumus b) myös toisella on tai on ollut syrjähyppyjä tai sivusuhde.

• Eihän se usein ihana olekkaan, ei kumppani eikä suhdekaan. Kumppani on usein kylmä, etäinen, haluton kohtaamaan suhteen ongelmia, haluton korjaamaan mitään tai uskomaan, että kuntoinen sanoo en kohta jaksa tätä enää ja itsekin etääntyy toisesta ongelmien vuoksi. Kumpikin jää yksin vaikka on kaksin jne.

• C) Muita vakavia ongelmia, riippuvuuksia, mielenterveyshäiriöitä, holtittomuutta, valehtelua jne.

Silti pettäminen on ruma temppu.

• Anonyymi
        SheHe kirjoitti:

C) Muita vakavia ongelmia, riippuvuuksia, mielenterveyshäiriöitä, holtittomuutta, valehtelua jne.

Silti pettäminen on ruma temppu.

Minusta pettäminen on lähes välttämättömyys monessa tapauksessa, ei ruma temppu. Siten saadaan jotain toimintaa parisuhteessa liikkeelle ja voidaan päätyä eroon tai jatkamaan suhdetta. Joskus vaan tarvitaan kunnon kolaus, että suhde töksähtää uudelleen käyntiin., vaikka huonolla teholla niin kuitenkin. Monet suhteet ovat pystyyn kuolleita jo ajat sitten. Kun toinen käy vieraissa, haloo syntyy ja molempien on kohdattava suhteen tila.

• Anonyymi kirjoitti:

Minusta pettäminen on lähes välttämättömyys monessa tapauksessa, ei ruma temppu. Siten saadaan jotain toimintaa parisuhteessa liikkeelle ja voidaan päätyä eroon tai jatkamaan suhdetta. Joskus vaan tarvitaan kunnon kolaus, että suhde töksähtää uudelleen käyntiin., vaikka huonolla teholla niin kuitenkin. Monet suhteet ovat pystyyn kuolleita jo ajat sitten. Kun toinen käy vieraissa, haloo syntyy ja molempien on kohdattava suhteen tila.

Ai, no mä uskon edelleenkin puhumiseen. Että koko suhteen ajan alusta asti puhutaan rehellisesti kaikki suhteen kannalta oleelliset asiat julki toisilleen. Monesta tylsää, mutta vain siten syntyy yhteys ja voi ymmärtää toisen todellista minää, eikä jotain oman pään kuvitelmaa toisesta.

Tuppisuut on ärsyttäviä kumppaneita. Ikinä en ainuttakaan sellaista halua lähelleni, joka mutkuttaa hiljaa itsekseen eikä avaa suutaan, kun ahdistaa. Olen kärsinyt niistä ihmisistä helvetisti. Käy ihan ottamaan aivoon jo tätä kirjoittaessa.

Sitten mennään niskoja nakellen päin persettä, kun ei viittitä puhua.

Pettäminen ei ole mikään pakko ikinä.

• Anonyymi
        SheHe kirjoitti:

Eihän se usein ihana olekkaan, ei kumppani eikä suhdekaan. Kumppani on usein kylmä, etäinen, haluton kohtaamaan suhteen ongelmia, haluton korjaamaan mitään tai uskomaan, että kuntoinen sanoo en kohta jaksa tätä enää ja itsekin etääntyy toisesta ongelmien vuoksi. Kumpikin jää yksin vaikka on kaksin jne.

Jätä syvemmät analyysit niille joilla on rahkeita siihen. Naurettava keittiöpsykologi joka touhottaa suupieli vaahdos 😂

• Anonyymi

Jaa-a. Mitähän muuta se sitten muka,edes vois olla kuin itsekkyyttä? Ei kai ton tajuamiseen kovin laajoja tutkintoja tarvita?

Mitä tohon pahin mahdollinen selitys -väitteeseen, niin omalla kohdalla ei pidä paikkaansa. En sano, etteikö voisi olla noin muoden kohdalla, mutta itselleni ei. Paljon mielummin mä tuon kuulen, kuin että toinen ihastui tai, että olisi muka ollut jotenkin minusta kiinni. Kaikkein törkekntä se minusta olisi, jos omia tekemisiään yrittäisi kaataa toisen syyksi. Tosin pahin mahdollinen itselleni olisi valehtelu. Olisi se vale sitten ihan mitä tahansa. Valheella on lyhyet jäljet ja ne selviävät aina lopulta. Pettämisen voisin joissain tilanteissa antaakin anteeksi, mutta pettämisestä valehtelua en koskaan.

• Anonyymi

Uskollisuus on itsekästä.

Kun ihminen tekee numeron siitä, että on uskollinen ja vaatii sitä toiseltakin (vaikkei toinen olisi onnellinen hänen kanssaan).

Uskollisuudestaan äänekkäästi puhelevat ihmiset ovat ärsyttäviä omaan napansa tuijottelijoita. Asiassa on jotakin mätää, jos siitä täytyy puhua.

• No mä ainakin toivoisin, ennen kun lähtee sille uskottomuuden tielle, että mulle annettaisi edes varoitus että suhde on luisumassa solaan ja mahdollisuus koittaa yhdessä korjata niitä asioita kuntoon, mitkä tekee toisen onnettomaksi.

Varmasti parhaani yrittäisin, etten menettäisi toista jollekin toiselle. Varsinkin, jos mulle annettaisi siihen tilaisuus.

Ja rakkautta olisi jäljellä yhdessä yrittämiseen. Pettäminen ilman varoitusta on sikäli paska ja paskempi juttu, koska se on puhumattomuudesta johtuvaa. Ei ole yritetty edes, kun jo sännätään pettämään.

Toki hetken huumassa ja mielentilassa ihminen voi hormonihuuruissakin tolloilla, ilman että mikään on oikeastaan pielessä suhteessa. Voi olla vaan yksilöllä itsellään jotain ongelmia mitä lähtee ratkomaan hakeutumalla toisen syliin. Tai vaan järki sumenee houkutuksen eessä. Huono juttu.

• Anonyymi

Täysin totta.

• Anonyymi
        SheHe kirjoitti:

No mä ainakin toivoisin, ennen kun lähtee sille uskottomuuden tielle, että mulle annettaisi edes varoitus että suhde on luisumassa solaan ja mahdollisuus koittaa yhdessä korjata niitä asioita kuntoon, mitkä tekee toisen onnettomaksi.

Varmasti parhaani yrittäisin, etten menettäisi toista jollekin toiselle. Varsinkin, jos mulle annettaisi siihen tilaisuus.

Ja rakkautta olisi jäljellä yhdessä yrittämiseen. Pettäminen ilman varoitusta on sikäli paska ja paskempi juttu, koska se on puhumattomuudesta johtuvaa. Ei ole yritetty edes, kun jo sännätään pettämään.

Toki hetken huumassa ja mielentilassa ihminen voi hormonihuuruissakin tolloilla, ilman että mikään on oikeastaan pielessä suhteessa. Voi olla vaan yksilöllä itsellään jotain ongelmia mitä lähtee ratkomaan hakeutumalla toisen syliin. Tai vaan järki sumenee houkutuksen eessä. Huono juttu.

"Varmasti parhaani yrittäisin, etten menettäisi toista jollekin toiselle"

No eikö tuokin ole itsekästä? Jos kumppani haluaa mennä, hänen on annettava mennä, vaikka miten pahalta se itsestä tuntuisi. Näin vältytään myös epäterveen suhteen loukusta, jossa toinen yrittää olla mieliksi, sopuisa, joustava, suorastaan elää toisen kautta parisuhteessa, keskittyen pelkästään toiseen. Siinä unohtaa oman itsensä aika nopeasti. Vain sen takia, ettei halua luopua.

En sitä sano, etteikö pitäisi selvittää ja ihmetellä yhdessä uskottomuuden syitä , miettiä jatketaanko vai ei. Syyllisyys ja sääli toista kohtaan saa usein uskottoman jatkamaan parisuhdetta, mutta ne eivät ole pitkällä aikavälillä kovinkaan hyviä syitä.

• Anonyymi kirjoitti:

"Varmasti parhaani yrittäisin, etten menettäisi toista jollekin toiselle"

No eikö tuokin ole itsekästä? Jos kumppani haluaa mennä, hänen on annettava mennä, vaikka miten pahalta se itsestä tuntuisi. Näin vältytään myös epäterveen suhteen loukusta, jossa toinen yrittää olla mieliksi, sopuisa, joustava, suorastaan elää toisen kautta parisuhteessa, keskittyen pelkästään toiseen. Siinä unohtaa oman itsensä aika nopeasti. Vain sen takia, ettei halua luopua.

En sitä sano, etteikö pitäisi selvittää ja ihmetellä yhdessä uskottomuuden syitä , miettiä jatketaanko vai ei. Syyllisyys ja sääli toista kohtaan saa usein uskottoman jatkamaan parisuhdetta, mutta ne eivät ole pitkällä aikavälillä kovinkaan hyviä syitä.

Voi se ollakin itsekästä, mutta niin se toisen rakastaminen usein on. En kai mä mistään väkisin itselläni pitämisestä puhunutkaan. Vaan, jos mun seurassa on onneton ja sille voi vielä jotain tehdä, niin tehdään mielummin kun petetään ja erotaan.

Toki, jos toinen kokee ettei enää voi mitenkään olla onnellinen kanssani, tottakai päästän menemään. Mutta miksi pettäen pitäisi lähteä, jos voi etukäteen varoittaa tai puhua?

Mäkin omassa suhteessani puhuin, monen monituiset kerrat jopa huusin lopulta, ennen kun aloin luovuttaa ja hakea muualta kuuntelijaa. Lopulta siitä kuuntelijasta tuli niin tärkeä osa mun elämää, että halusin erota ja ryhdyin suhteeseen.

Siinä opin sen, että puhuminen ensin.

• SheHe kirjoitti:

Voi se ollakin itsekästä, mutta niin se toisen rakastaminen usein on. En kai mä mistään väkisin itselläni pitämisestä puhunutkaan. Vaan, jos mun seurassa on onneton ja sille voi vielä jotain tehdä, niin tehdään mielummin kun petetään ja erotaan.

Toki, jos toinen kokee ettei enää voi mitenkään olla onnellinen kanssani, tottakai päästän menemään. Mutta miksi pettäen pitäisi lähteä, jos voi etukäteen varoittaa tai puhua?

Mäkin omassa suhteessani puhuin, monen monituiset kerrat jopa huusin lopulta, ennen kun aloin luovuttaa ja hakea muualta kuuntelijaa. Lopulta siitä kuuntelijasta tuli niin tärkeä osa mun elämää, että halusin erota ja ryhdyin suhteeseen.

Siitäkin voi tulla ikävä tapa, että kun suhde on solmussa tai itsellä paha olla, eikä saa suhteessa kumppaniltaan tukea eikä ymmärrystä, niin voi turvautua muihin. Mikä onkin silleen hyvä asia, että jollekin puhuu auki asioutansa, mutta jos siihen tulee tunteet mukaan, siinä voi käydä hullusti.

Ihmiset on herkkiä retkahtamaan silloin, kun niillä on omissa suhteissa jotenkin vaikeaa juuri silloin tai pidempään. Eihän onnensa huipulla silleen ole avoinkaan muihin retkahtelemaan, minä ainakaan. Muutenkin harvinaista, että kehenkään retkahdan ylipäänsä.

Olen tunteellinen otus ja empatisoin herkästi, mutten ihan herkästi anna sydäntäni kellekkään vietäväksi. Se on hyvin harvinaista, että kukaan saa siitä muruakaan.

Silläpä mulle on tärkeetä pitää niistä ihmisistä ihmisistä huolta ja yrittää niin pitkään, kun mahdollista. Kun tähän ikään mennessä olen kolmesti rakastunut. Ihastunut muutaman kerran enemmän. Ei mulle rakastuminen ole arkipäivää, joten joo olen itsekäskin..

• Anonyymi
        SheHe kirjoitti:

Siitäkin voi tulla ikävä tapa, että kun suhde on solmussa tai itsellä paha olla, eikä saa suhteessa kumppaniltaan tukea eikä ymmärrystä, niin voi turvautua muihin. Mikä onkin silleen hyvä asia, että jollekin puhuu auki asioutansa, mutta jos siihen tulee tunteet mukaan, siinä voi käydä hullusti.

Ihmiset on herkkiä retkahtamaan silloin, kun niillä on omissa suhteissa jotenkin vaikeaa juuri silloin tai pidempään. Eihän onnensa huipulla silleen ole avoinkaan muihin retkahtelemaan, minä ainakaan. Muutenkin harvinaista, että kehenkään retkahdan ylipäänsä.

Olen tunteellinen otus ja empatisoin herkästi, mutten ihan herkästi anna sydäntäni kellekkään vietäväksi. Se on hyvin harvinaista, että kukaan saa siitä muruakaan.

Silläpä mulle on tärkeetä pitää niistä ihmisistä ihmisistä huolta ja yrittää niin pitkään, kun mahdollista. Kun tähän ikään mennessä olen kolmesti rakastunut. Ihastunut muutaman kerran enemmän. Ei mulle rakastuminen ole arkipäivää, joten joo olen itsekäskin..

Uusia kaloja meret täynnä

• Anonyymi kirjoitti:

Uusia kaloja meret täynnä

Hmm, joillekin on joillekin ei ole. Joillekin käy melkein kuka vaan, kenen kanssa naurattaa ja on kivaa. Joillekin käy vain se kenet oikeasti tuntee omaksi ja herää tunteita.

Ihmiset onkii kyytiinsä eri syistä ihmisiä. Osa kevyemmin, osa perusteellisemmin puntaroiden ja kuulostellen kenet ylipäänsä näkee sen arvoiseksi jne.

• Anonyymi
        SheHe kirjoitti:

Rakkaus on ymmärtämistä, ja osaa tarvittaessa luopua. Ei syytä toista, ei hauku.

Uskottomalla on hyvin usein alkuun ainakin mielessä, että vakisuhde jatkuu. Hän ei itsekään tiedä niitä juurisyitä miksi on uskoton. Tapauksesta riippuen sen selvittelyyn menee aikaa, joskus runsaastikin.

Jos jotain olen elämässä oppinut niin sen, ettei kaikki mene nappiin kuten itse toivoo. Ja kumppanin valintoihin ei voi vaikuttaa. On hyväksyttävä tapahtunut. “Älä toivo, että asiat tapahtuvat niin kuin sinä tahdot, vaan tahdo niiden tapahtuvan siten kuin ne tapahtuvat.”

Kun jotain tapahtuu, niin sitten keskitytään miettimään "miten tähän päästiin ja mitä nyt".

• Anonyymi kirjoitti:

Rakkaus on ymmärtämistä, ja osaa tarvittaessa luopua. Ei syytä toista, ei hauku.

Uskottomalla on hyvin usein alkuun ainakin mielessä, että vakisuhde jatkuu. Hän ei itsekään tiedä niitä juurisyitä miksi on uskoton. Tapauksesta riippuen sen selvittelyyn menee aikaa, joskus runsaastikin.

Jos jotain olen elämässä oppinut niin sen, ettei kaikki mene nappiin kuten itse toivoo. Ja kumppanin valintoihin ei voi vaikuttaa. On hyväksyttävä tapahtunut. “Älä toivo, että asiat tapahtuvat niin kuin sinä tahdot, vaan tahdo niiden tapahtuvan siten kuin ne tapahtuvat.”

Kun jotain tapahtuu, niin sitten keskitytään miettimään "miten tähän päästiin ja mitä nyt".

Niinpä, siksi pitää puhua että asiat ei jää oletusten varaan. Ei voi asiat tapahtua kummankaan tahdon mukaan, jos ei osata puhua eikä joustaa.

Ymmärtäminen on helppoa, jos välit on avoimet eli puhutaan rehellisesti kaikki vittumaisetkin asiat.

• Anonyymi kirjoitti:

Joo, tuonlainen uskottomuus josta puhut poikkeaa munlaisesta uskottomuudesta. Mä tiesin syyt jo kun aloin siirtyä henkisesti toiseen leiriin.

Johtuu ehkä siitä, että mulla on hyvin vahva yhteys jatkuvasti itseeni ja kontrolli tekemisiini. Harvoin teen mitään vahingossa. Niin ettet tietäisi miksi tein.

Noi sänkyyn menemis pettämiset on niitä mihin en ole sortunut, enkä usko helposti sortuvanikaan kontrollin takia. Mutta henkinen pettäminen onnistuu sen olen nyt itsestäni oppinut.

Eikä sekään ole toivottavaa tai kivaa.

Kumppanin tekemisiä ei voikaan kontrolloida, enkä edes halua. Ihmiseen täytyy luottaa ja jos ei voi luottaa, mitäpä siinä on ituakaan sitten. Split up.

En mä siihen kuole, jos mua petetään. Välttämättä en edes suutu, riippuu tilanteesta ja mitä siihen liittyy. En mä voi sanoa et potkisin pellolle välittömästi. Mut vaikeeta vois olla rakentaa luottamusta.

Sen sijaan jos itse pettäisin, en jäisi riesaksi vanhaan suhteeseen armoa anellen.

• Anonyymi
        SheHe kirjoitti:

Opitko myös sen että salasuhteilemalla varatun kanssa syyllistyit itse mitä alhaisimpaan käytökseen?

Tuskin ja se näkyy

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Opitko myös sen että salasuhteilemalla varatun kanssa syyllistyit itse mitä alhaisimpaan käytökseen?

Tuskin ja se näkyy

She varattuna suhteili sinkun kanssa.

• Anonyymi

Ei kai sellaista tapahdu Suomessa. En ainakaan usko.

• Anonyymi

Tottakai uskottomuus on itsekästä kuten moni muukin asia elämässä, mutta kyllä ihan asiantuntijoidenkin mukaan, joskus joillekin ihmisille eroamiseen vaaditaan uskottomuutta. Kuulostaa pahalta, mutta voi kyllä olla noin.

• Anonyymi

Liitto voi jopa voimistua molempien osapuolten tehdessä työtä sen eteen.
      Mutta samalla petetyn kokema trauma voi johtaa tarpeeseen käydä vieraissa - ei kostaakseen vaan oman identiteetin eheyttämiseksi. Saadakseen vastauksen: olenko tarpeeksi hyvä/ kelpaako?

• Anonyymi

Nämä asiat tavataan sopia suhteen alussa. Minun kohdallani toisen vieraissa käynti ja muutamat muut asiat, esim. väkivalta tai alkoholismi johtaisivat eroon, ja siitä ei enää tapahtuneen jälkeen neuvoteltaisi. Nämä on sovittuja juttuja ja molemmat tietävät ne.

Jos joku haluaa suhdetta "voimistaa" petetyksi tulemisen jälkeen, se on hänen oma asiansa. Minä en sellaiseen lähtisi. Kukaan ei petä toista vahingossa. Se on aina tietoinen valinta. Ei kannata kysyä, onko itse tarpeeksi hyvä, jos se TOINEN ei ole ollut tarpeeksi hyvä.

• Anonyymi

Moni unohtaa, että uskottomankin kohdalla uskottomuus on vaikea, jopa traumaattinen asia. Kukaan ei käy vieraissa sen vuoksi, että saisi parisuhteensa mahdollisimman huonoksi, kumppanin tuntemaan itsensä surkeaksi.

Monissa parisuhteissa tarvitaan jotain herättävää, että nähtäisiin onko enää mitään parisuhdetta olemassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nämä asiat tavataan sopia suhteen alussa. Minun kohdallani toisen vieraissa käynti ja muutamat muut asiat, esim. väkivalta tai alkoholismi johtaisivat eroon, ja siitä ei enää tapahtuneen jälkeen neuvoteltaisi. Nämä on sovittuja juttuja ja molemmat tietävät ne.

Jos joku haluaa suhdetta "voimistaa" petetyksi tulemisen jälkeen, se on hänen oma asiansa. Minä en sellaiseen lähtisi. Kukaan ei petä toista vahingossa. Se on aina tietoinen valinta. Ei kannata kysyä, onko itse tarpeeksi hyvä, jos se TOINEN ei ole ollut tarpeeksi hyvä.

Etukäteen ei voi sopia kaikkea. Tai tietysti voi, mutta sillä ei ole välttämättä vaikutusta mihinkään.

Itse en huomannut aikoinaan sopia exäni kanssa, että hänen ei pidä sairastua mieleltään ja lihoa 50kg. Se ei mitään haitannut, sillä noin kuitenkin olisi tapahtunut, vaikka olisimme sopineetkin. Hyvä ettei sovittu, sillä ajatuskin tuollaisen sopimisesta kuulostaa typerältä. Siinä tuli myös mieleen vuosien varrella, miten mukava olisi, jos ex olisi ollut vain uskoton.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etukäteen ei voi sopia kaikkea. Tai tietysti voi, mutta sillä ei ole välttämättä vaikutusta mihinkään.

Itse en huomannut aikoinaan sopia exäni kanssa, että hänen ei pidä sairastua mieleltään ja lihoa 50kg. Se ei mitään haitannut, sillä noin kuitenkin olisi tapahtunut, vaikka olisimme sopineetkin. Hyvä ettei sovittu, sillä ajatuskin tuollaisen sopimisesta kuulostaa typerältä. Siinä tuli myös mieleen vuosien varrella, miten mukava olisi, jos ex olisi ollut vain uskoton.

Kyllä mahdollisista mielenterveyden ongelmistakin kannattaa sopia. Minä olen sanonut, että olisin mahdollisessa mielenterveyden (tai kehon terveyden) ongelmatilanteessa aina mieheni tukena, paitsi siinä tilanteessa että hän alkaisi väkivaltaiseksi.

Ei tietenkään kaikesta voi sopia, mutta sen verran voisi pitää silmiään auki, että ymmärtää yleisimmät ongelmat, joita länsimainen ihminen kohtaa. Ei minun mielestäni siinä ole mitään typerää. Paljon typerämpää on olla varautumatta asioihin, jotka tilastojen valossa koskettavat useita länsimaisia ihmisiä.

• Anonyymi

Uskollisuuden vaatimuskin on itsekästä, jopa itsekkäämpää.

• Anonyymi

Terapeutit neuvovat omien kokemusten pohjalta hyväuskoisia. Sekö on ylintä viisautta onnellisuuteen, omaan, puolison, lasten. Typeryys ei maailmasta lopu, vaan lisääntyy.

Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      204
      3085
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1590
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1442
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      88
      1342
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1304
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      148
      1206
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      120
      992
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      912
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      793
    Aihe