Painon ylläpitäminen vaatii hyvää itsekuria; kaikki tietää!

Anonyymi

Pitkän taistelun jälkeen olen saanut painon pysymään terveellisissä lukemissa.
Sokerin ja eläinrasvojen välttäminen antoi tähän mahdollisuuden n. 3 vuotta sitten.

Olen yksinkertainen vanha jätkä. Väitän, että hyvä henkilövaaka on kodin tärkein laite. Joskus sitä otaksuu, että nyt on tullut rehkittyä niin, että pieni ylimääräinen herkku on paikallaan.

Ei se niin men. Vaaka huomauttaa tylysti yli kilon lisäpainosta. Mun psyykensä reagoi tohon rajusti; ruokahalu vähenee. Muutamassa päivässä hyvä BMI-lukema on taas oikeissa lukemissa, alle 23:n.

Muuten; riisikakut Becel -38 levitteellä vie hurjan iltanälän, jopa laihduttaa.

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Keittiövaaka sekä henkilövaaka ovat todellakin laihduttajan sekä painonhallinnoijan parhaat kaverit. Kun avuksi otetaan nahkavyö ja peili, pyhä kolminaisuus on rikkumaton - on turha valehdella itselleen.

    • Anonyymi

      Turhan päivästä kituuttamista olen huomannut , en tuhlaa elämyksiä muutamien kilojen takia , toki ylenpalttista mäsäilyä välttelen mutten on herkut joka iltainen nautinto . Kilot pysyvät 10 kg sisään kituuttaa tai herkuttelee niin valitsen jälkimmäisen ehdottomasti.

      • Anonyymi

        minä kituutan ylipainoisena lihavana epäterveenä kolesterolilla ja tukkisuonilla varusteltuna


    • Anonyymi

      En ole ikinä keittiövaa'alla syömisiäni, juomisiani punninnut. Kyllä täysinäisyyden tunne hoitaa ruuan tarpeen.
      Usein lautaselle on jätettävä mieliruokaa vähän, kuin pikkulapsen annos. Ei vaan enää mene...

      • Anonyymi

        Miksi sitten olet laihdutus-foorumilla, kun sinulla on kaikki hienosti?


      • Anonyymi

        Miksi sitten olet laihdutus-foorumilla, kun sinulla on kaikki hyvin ja hienosti?


      • Anonyymi

        Miksi sitten olet laihdutus-foorumilla, kun sinulla on kaikki hyvin ja hienosti?

        (Suomi24 takkuaa; tuleeko perille vaiko ei?)


    • Anonyymi

      Elimistö kai pyrkii palauttamaan menetetyt kilot, eli jokin aika kuluu, että elimistö (tai aivot) hyväksyvät uuden painon. Olisikohan kyse vuodesta? Siinä mielessä on varmasti väliä sillä, millä tavoin laihduttaa. Itsestäni tuntuu, että moni tällä palstalla on niin krooninen kestolaihduttaja, että kärsii jo ravintoainepuutoksista. Se ei ole hyvä lähtökohta painon hallinnassa pidolle, sillä elimistö pyrkii saamaan sen, mistä sillä on vajetta. Eli jatkuvan laihdutuksen aikaansaama aliravitsemus tuhoaa pikadieettien tulokset, koska se synnyttää ruokahimoja.

      Tosiasiahan on, että sekä iän lisääntyessä että kilojen karistessa molemmissa tapauksissa energiantarve vähenee. Ja monesti ikääntyminen ja lihominen kulkevat käsi kädessä. Eli jos haluaa pysyä normaalissa painossa, niin on hallittava syömisensä jatkuvasti. Ei ole olemassa laihdutuskuureja ja paluuta entiseen. Energiantarve on pysyvästi alentunut, ja alenee yhä.

      Nälkä pysyy hallinnassa, jos saa riittävästi proteiineja ja ravintokuidut ovat myös eduksi. Jos syöminen on hallinnassa, ei pitäisi olla kohtuuttomia säännöllisiä mielitekoja. Riisikakut ja margariini on siinä mielessä huono eväs, että niistä ei saa sen enempää proteiineja kuin kuitujakaan. Mutta jos pärjäät omilla keinoillasi, niin mikäs siinä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1940
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1529
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      136
      1343
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1308
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1230
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      271
      1019
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      972
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      935
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      112
      902
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      48
      751
    Aihe