Lancia Dedra - lämmityslaite

Minulla on Dedra 2.0 i.e. vm. -92 aj. n. 130000km. Nyt kävi silleen, että
lämmityslaite ei puhalla lämmintä ollenkaan, vain kylmää tulee, tuuletin
kyllä pyörii. Olin jossain vaiheessa kuulevinani jonkinlaisen 'pamauksen'
jostain kojelaudan takaa ajellessani, ihan kuin lämppärissä jotain läpsähti.
En heti tajunnut mitä tapahtui, mutta nyt sitten ei lämmintä tule enää.

Laite on niitä digitaalisia malleja ja aiemmin lämmön suuntauksessa ollut
vika korjaantui itekseen. Ei nimittäin niillä suuntausnappuloilla (muilla
kuin lämpötilan napilla) ollut mitään vaikutusta. Puhalti kaikista räppänöistä
vähän. Nyt se taas toimii, mutta tilalle tuli tämä lämpöjuttu; näin ei voi
talvella ajella.

Osaisiko kukaan arvailla mikä on, olisi helpompi viedä pajalle jos tietäisi vähän
mitä pitää tehdä?

Toiseksi: On alkanut vaivaamaan rengasmelu. Luulin, että vanhahkot GoodYear 50mm
profiilin renkaat vanhuuttaan ujeltavat, mutta uudehkoilla talvipyörillä
on sama vaiva. Olisko jonkun pallonivelen-, raidetangon-, tukivarren- tai
jonkun muun kumipuslan vanhuus syynä, että pääsee rengasäänet runkoon ja
sisälle. Auto on ollut mulla 6v. ja ainuttakaan niveltä ei ole vaihdettu,
vain iskunvaimentajat. Eturenkaista ujeltaa eniten.

Ensin luulin, että vikana ovat vain vanhat renkaat, mutta on kyllä joku
muukin, mikä mättää..??

Jos jollain on joku käsitys em. jutuista, niin voisiko heittää parilla rivillä.

5

790

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kerran korjannut

      Mulla on theman testiohjeet, millä saa yleensä selville, onko sähköisissä osissa jotain vikaa.
      Laita sähköpostiossu jos tarvit niitä.

    • vaijeri

      säätöluukusta irronnut siellä kojelaudan alla?

    • aaaa

      Voi olla, että sähkömoottori mikä säätelee lämpöä on palanut tai sitten vaan jumissa, ei ole mikään mahdoton homma purkaa kojelautaa että pääsee käsiksi kyseisiin laitteisiin. Itse kyllästyin puljaamiseen ja vaihdoin koko lämmityslaitteen manuaaliseen.

      • r1150r

        Kahdella Dedralla olan ajanut vajaa 6 vuotta. Edellisestä piti hirttää sisäkierron läppä aukiasentoon kun moottori meni jumiin ja jäi kiinniasentoon. Eli poistin toiminnasta.

        Pari kertaa on tullu vain kylmää mutta korjaantuivat itsestään.

        Onkin joskus kyllmännyt että mitä tekee jos tule isompi häikkä, Vaihtaminen manuaaliseen on hyvä ratkaisu vaikkakin tyyli kärsii.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      580
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      482
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe