Takuut niin eri pituisia, miksi ?

Anonyymi

Renaultkin tarjoaa jo 6 vuoden takuuta ! Varmaan kestävä auto !
Miksi se on VW:lla vain vaivaiset 2 vuotta ?

40

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos laatumaine on huono, on pakko tarjota pitkää takuuta. Ei sitä huvin vuoksi laiteta.

      Vrt. Kia oli taannoin hyvin tuntematon merkki -> pakko ottaa käyttöön pitkä takuu. Ei tähän muutoin olisi juuri kukaan uskaltanut sekaantua.

      Tosin se oikea takuuhan on vain pari vuotta ja nämä 6 tai 7 vuoteen ulottuvat sitten lisätakuuta. Ero on siinä, että myyjä/tehdas saa aika vapaasti sanella lisätakuun ehdot. Lisäksi on ihan luonnollista, ettei takuu kata normaalia kulumista... vaikka tätä on joidenkin vaikeaa ymmärtää. Tosin jos huollon suhtautuminen kaikkeen muuhunkin on sitten sarjaa "ihan normaalia, että vaihdelaatikko porsii alta 100 tkm", niin eipä noilla paljoa virkaa ole. Kas kun on olemassa myös ns. virhavastuu. Tosin ei sekään näytä aina purevan. Esimerkkinä vaikka Opel/GM lahja maailmalle, alta 100 tkm leviävä M32 manuaalivaihteisto.

    • Anonyymi

      Minäkään en oikein nuihin takuisiin luota tai sitten ne takuuhuollot on niin törkeän hintaisia että pärjäävät vaikka jotain pientä olisikin. Muussa tapauksessahan kia:n pitäisi olla ylivoimaisesti ostetuin uusi ja uudehko auto suomessa. Kummasti sielä vaan vuodesta toiseen toyota ja skoda sekä volkkari on kärjessä.

    • Anonyymi

      VW myy ilman myyntitakuitakin. Laatu on se mikä toimii.

      • Anonyymi

        VW;llä toimii ainoastaan päästöhuijaukset !


    • Anonyymi

      VW ei rajoita takuuta kilometreillä, kuten useat tekevät. Kilometrit sitä autoa kuluttaa ei aika.

      • Anonyymi

        Sontaa koko rahalla.Ei kaikki ole kultaa mikä kiiltää.


      • Anonyymi

        Kilometrit tuntuu kuluttavankin erittäin tehokkaasti . Pihassa on 1,2 TSI, missä kone laukesi alle 100 tkm:n . Vika oli sellainen , mihin kuluttaja ei ole mitenkään voinut vaikuttaa.
        Kansi auki ja uusia palikoita tilalle tilalle (jousia ja venttiilin ohjurit) . Tämäkin pikku huolto maksoi useita tuhansia, mistä tehdas tosin tuli melkoisesti vastaan, mutta onko normaalia että koneet laukeilee alle sadan tuhannen, kun niiden pitäisi kestää ainakin sen 200-300 tkm.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kilometrit tuntuu kuluttavankin erittäin tehokkaasti . Pihassa on 1,2 TSI, missä kone laukesi alle 100 tkm:n . Vika oli sellainen , mihin kuluttaja ei ole mitenkään voinut vaikuttaa.
        Kansi auki ja uusia palikoita tilalle tilalle (jousia ja venttiilin ohjurit) . Tämäkin pikku huolto maksoi useita tuhansia, mistä tehdas tosin tuli melkoisesti vastaan, mutta onko normaalia että koneet laukeilee alle sadan tuhannen, kun niiden pitäisi kestää ainakin sen 200-300 tkm.

        Entäs huolto milloin vaihdatit öljyt? Ettet vaan ole niitä long life tyyppejä että 50tkm tai lisää vaan kun kuluu? Itsellä ei koskaan mitään ongelmia moottoriin liittyen vaihdan noin. Kymppitonnin välein ehkä allekin. VÄÄRÄSSÄ PAIKASSA EI KANNATA SÄÄSTÄÄ! Itse käytän valvolinen öljyjä 70e törppö mutta joo on vähän kallista mutta jos uusi auto on vara ostaa en siihen mitä tahansa kuravettä ja 20e öljyjä laita!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs huolto milloin vaihdatit öljyt? Ettet vaan ole niitä long life tyyppejä että 50tkm tai lisää vaan kun kuluu? Itsellä ei koskaan mitään ongelmia moottoriin liittyen vaihdan noin. Kymppitonnin välein ehkä allekin. VÄÄRÄSSÄ PAIKASSA EI KANNATA SÄÄSTÄÄ! Itse käytän valvolinen öljyjä 70e törppö mutta joo on vähän kallista mutta jos uusi auto on vara ostaa en siihen mitä tahansa kuravettä ja 20e öljyjä laita!

        Kun merkkihuollossa aina huollettu auton moottori laukeaa, niin valmistajan pitää katsoa peiliin ja hävetä syvästi. Onko taas käytetty ala-arvoisia alihankkijoita .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kilometrit tuntuu kuluttavankin erittäin tehokkaasti . Pihassa on 1,2 TSI, missä kone laukesi alle 100 tkm:n . Vika oli sellainen , mihin kuluttaja ei ole mitenkään voinut vaikuttaa.
        Kansi auki ja uusia palikoita tilalle tilalle (jousia ja venttiilin ohjurit) . Tämäkin pikku huolto maksoi useita tuhansia, mistä tehdas tosin tuli melkoisesti vastaan, mutta onko normaalia että koneet laukeilee alle sadan tuhannen, kun niiden pitäisi kestää ainakin sen 200-300 tkm.

        Käyttäjävirhe. VW Takuu ei silloin korvaa. 😁


      • Anonyymi

        Hyundailla 5 vuoden takuu ilman kilometrirajoitusta.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käyttäjävirhe. VW Takuu ei silloin korvaa. 😁

        Ei kenenkään takuu korvaa jos kuski hajottaa auton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kenenkään takuu korvaa jos kuski hajottaa auton.

        Miten se kuski pääsisi sinne koneen sisään hajottamaan osia. Kannattaa katsoa vaikka sieltä Youtube sivuilta Red head -korjaamon selvityksiä siitä, miten ala-arvoista tavaraa VW päästää markkinoille. -surkeita nokkaketjuja, kieroja kansia, vuotavia tiivisteita .
        Ketkä tunarit niitä VW-koneita oikein kasaavat ??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun merkkihuollossa aina huollettu auton moottori laukeaa, niin valmistajan pitää katsoa peiliin ja hävetä syvästi. Onko taas käytetty ala-arvoisia alihankkijoita .

        Ehkä ei kuitenkaan kannata mihinkään 50tkm longlife öljyihin luottaa. Vaihattaa ne ajoissa vaikka huolto ois milloin ja millä kilometrimäärällä tahansa. Monesti jo kymppitonnin jälkeen nonien autojen öljyn suodatin jo ihan solmussa. En osaa edes ajatella minkälainen se on 50tkm jälkeen ja mitä damagea se on jo autolle tehnyt. Minä en mainospuheita usko auto kanattaa huollattaa kunnolla ja ajoissa maksimi 15tkm se on mun suositus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyundailla 5 vuoden takuu ilman kilometrirajoitusta.....

        Kestääkö Hyundai Tucson vai onko paska?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun merkkihuollossa aina huollettu auton moottori laukeaa, niin valmistajan pitää katsoa peiliin ja hävetä syvästi. Onko taas käytetty ala-arvoisia alihankkijoita .

        Itsellä on ollut yksi tuon konsernin auto; Audi.
        Se kokemus vie pitkälle, söi öljyä ja kansi remontti alle 100t välein.
        Ei koskaan enää !


    • Anonyymi

      2003-2021 välillä

      Ylimääräiset korjauskulut huoltojen lisäksi 250eur. sisältää uudet takaiskunvaimentimet, sytytyspuola Siinä alustan osat vaihdettu 280 000km, kulkee kuin juna uraisilla teillä. Ei mitään natinoita tai kolinoita.

      2 vuoden takuu autossa uutena.


      300 000km ylittyy myös alkuperäisellä kytkinlevyllä joka on norm kuluva osa. Sitten 150eur levyn osto.


      Ei syö öljyä eli en lisää ollenkaan vuoden ajoilla ei vie edes ylä-alaviivan väliä.

      Hyvä kun ei ole turboa niin moottori paljon yksinkertaisempi. Kallis osa kun vioittuu ja autokaan ei toimi.


      En halua pitkää takuuta vaan laadukkaan auton jossa hyvä hinta/laatu. Tässä se on.

    • Anonyymi

      Takuun pituus on ennen kaikkea markkinoinnin väline, ei se kerro auton todellisesta kestävyydestä mitään. Pitkää takuuta käytetään yleensä merkin tullessa markkinoille (Kia/Hyundai esimerkkinä) tai sitten parantamaan auton laatumielikuvaa. Renaultin tapauksessa lienee pakko antaa pitkä takuu että edes joku ostaisi niitä.

      • Anonyymi

        "Renaultin tapauksessa lienee pakko antaa pitkä takuu että edes joku ostaisi niitä."

        olen samaa mieltä.


    • Anonyymi

      ILtalehdessä oli 25.02.-21 yli 10 vuotta vanhojen autojen katsastustilasto.
      Eipä se pahemmin volkkareita mairitellut, ei tosin ranskalaisiakaan .
      Miksi tojo valtaa kärkisijat vuosi toisensa jälkeen ?? Vastaan tähän kokemuksella itse:
      Ajelin tojolla 465.000 km ja vein sen EHJÄNÄ ja katsastettuna vaihtoon . Autossa oli edelleen alkuperäiset osat etuakselistossa, vain jarrulevyt ja palat vaihdettu .
      Autoissa on siis selkeitä eroja, kun em. katsastustilastoissa oli useita autoja, mitkä oli raakattu mm. etuakselistovioista, vaikka kilometrit vain 100-150 tkm.

      • Anonyymi

        No tottahan me uskomme sinua, ihan totta.


      • Anonyymi

        "ILtalehdessä oli 25.02.-21 yli 10 vuotta vanhojen autojen katsastustilasto."

        𝙆𝙖𝙩𝙨𝙖𝙨𝙩𝙪𝙨𝙩𝙞𝙡𝙖𝙨𝙩𝙤 𝙚𝙞 𝙠𝙚𝙧𝙧𝙤 𝙥𝙖𝙡𝙟𝙤𝙖𝙠𝙖𝙖𝙣 𝙡𝙖𝙖𝙙𝙪𝙨𝙩𝙖.
        Katsastustilasti kertoo auton omistajan huolenpidosta. Meilläkin kun on vanhoja autoja, mininoimme kulut, haemme ensin katsastajalta listan mitä pitää korjata.

        Emme todella mieti yhtään vikoja, annetaan katsastuksen etsiä ja löytää.


    • Anonyymi

      VW takuu on Saksassa pidempi kuin Suomessa ja USAssa 5v.

      • Anonyymi

        Huijaako Suomen maahantuoja siis ostajia systemaattisesti nk. "goodwill" -korjauksilla ?
        Eli rahastaako maahantuoja sekä asiakasta että valmistajaa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huijaako Suomen maahantuoja siis ostajia systemaattisesti nk. "goodwill" -korjauksilla ?
        Eli rahastaako maahantuoja sekä asiakasta että valmistajaa ?

        Et sä hölmö ole?


    • Anonyymi

      Netissä myytiin erästä ranskalaismerkkiä, missä oli vaihdettu etupyörien laakerit sekä startti jo lukemilla 110 tkm. Kyllä ne normaalisti kestää 300 tkm.
      Ei ihme että annetaan jopa 5 vuoden takuuta, että myynti elpyy .

      • Anonyymi

        Tuohan kertoo ihan kaiken lähes kaikesta, voihan jesuta mikä hönö.


      • Anonyymi

        Voipi olla ihan yksittäistapauksia, joten ei merkitse mitään.


      • Anonyymi

        Hiljattain todella laaja ja arvostetun tutkimuslaitoksen brittitutkimus kertoi
        kaikkein huonomman auton olevan BMW, sitten Fiat ja sitten Audi.
        Luotettavin auto oli Peugeot, ranskalaismerkeistä Citroen oli luotettavampi
        kuin esim Toyota ja Mercedes Bentz.
        Suomen kaltaisen junttilan autojen myyntitilastoilla ei ole kansainvälistä
        merkitystä, esim Ruotsissa on tilastot aivan toiset.


      • Anonyymi

        Laakereista voin kertoa että kiinalaisten ja japanilaisten laakereitten ikä
        on murto-osa esim SKF laakereihin.


    • Anonyymi

      mitä huonompi auto, sitä pidempi takuu ja kalliimmat huollot.
      muutamilla pitkätakuisilla rahastetaan huolloilla,
      jos olet huoltanut "monimerkkikorjaamossa kerrankin, on suuri vaara että isommissa asioissa tulee takuu-ongelmia.

      vw ja skodalla on 2.vuotta, ja myynti tilastoissa ja jälleenmyyntihinnassa näet mitä vaikuttaa,

      𝙖𝙪𝙩𝙤𝙣 𝙡𝙖𝙖𝙩𝙪 𝙢𝙮𝙮, 𝙚𝙞 𝙩𝙖𝙠𝙪𝙪𝙣 𝙥𝙞𝙩𝙪𝙪𝙨, 𝙠𝙪𝙞𝙩𝙚𝙣𝙠𝙞𝙣 𝙠𝙖𝙞𝙠𝙞𝙨𝙨𝙖 𝙤𝙣 𝙥𝙞𝙚𝙣𝙚𝙩 𝙠𝙞𝙡𝙤𝙢𝙚𝙩𝙧𝙞𝙧𝙖𝙟𝙖𝙩.
      𝙟𝙤𝙨 𝙤𝙡𝙞𝙨𝙞 𝙫𝙖𝙞𝙠𝙠𝙖𝙥𝙖 𝟱 𝙫𝙪𝙤𝙩𝙩𝙖 𝙟𝙖 𝟯𝟬𝟬 𝟬𝟬𝟬 𝙠𝙢, 𝙣𝙞𝙞𝙣 𝙨𝙚 𝙢𝙮𝙞𝙨𝙞, 𝟭𝟱𝟬 𝟬𝟬𝟬 𝙠𝙢 𝙠𝙚𝙨𝙩𝙖̈𝙖̈ 𝙠𝙖𝙞𝙠𝙠𝙞.

    • Anonyymi

      Takuuta voi verrata vakuutukseen. Takuuehtojen mukaisesti maksat huolloista ja ehtojen vaatimista lisätöistä 7 vuoden aikana noin 4000eur ja saat takuuseen kyseisenä aikana 1000eur korjauksen. Takuukorjaus on hinnoiteltu markkinahenkisesti, eli todellisuudessa saman korjaksen olisit voinut teettää 500eur.lla.

      Takuu tuli maksamaan sinulle todellisuudessa 3 500€, eli jälleen business veti pidemmän korren.

      • Anonyymi

        Aivan, kyllä se asiakas takuut maksaa tavalla tai toisella.
        Toisia merkkejä ei tarvitse myydä takkuun voimalla.


      • Anonyymi

        "maksat huolloista ja ehtojen vaatimista lisätöistä 7 vuoden aikana noin 4000eur ja saat takuuseen kyseisenä aikana 1000eur korjauksen. "

        Suurin vedätys näille pälleille on se että mitkään kulutusosat eivät kuulu takuuseen. Se korvaa vain jos jotain menee rikki.
        Takuu-uskvaiset luulevat että takuu kattaa jarrupalat, kytkinlevyt yms. Ei kata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "maksat huolloista ja ehtojen vaatimista lisätöistä 7 vuoden aikana noin 4000eur ja saat takuuseen kyseisenä aikana 1000eur korjauksen. "

        Suurin vedätys näille pälleille on se että mitkään kulutusosat eivät kuulu takuuseen. Se korvaa vain jos jotain menee rikki.
        Takuu-uskvaiset luulevat että takuu kattaa jarrupalat, kytkinlevyt yms. Ei kata.

        Se on riskien hallintaa ihan kuten vakuutuskin. Ei se ole kusetusta. Jokainen voi itse valita millaisen riskitason hyväksyy.

        Jossain se auto on muutenkin huollettava ja lisätyöt kuten vaikka Audin DSGn öljyn vaihto vähän useammin ym. pitää kuitenkin tehdä. Myös jarrunesteiden vaihto on lisätyö ja sanoisin sitä kyllä välttämättömäksi asiaksi sekä turvallisuuden että käyttöiän vuoksi.

        Voisit kyllä lopettaa stereotypioiden levittämisen ja ihmisten haukkumisen.
        Kannattaa vähän slvittää riskien hallintaa ja mitä se tarkoittaa. Siihen löytyy ihan laskentamallejakin jos on vieras asia.


    • Anonyymi

      Mitä ihmettä työtätekeväinen ja ahkera ihminen takuulla tekee?

      • Anonyymi

        Tai vakuutuksilla, eikö niin?


    • Anonyymi

      Hyvä olla pitkä takuu renussa, äskenkin veivät yhtä lavalla.

      • Anonyymi

        Ajelin eilen mökillä, "paras ajaa varmasti" VW oli pelti pystyssä tienvarressa,
        paluumatkalla ohitin hinausauton jonka lavalla mollotti Mersu.


      • Anonyymi

        Hupaisinta että nurmikolla tiepuolessa oli kolaroimaton Citikka, en viitsinyt laittaa samaan viestiin, mutta eikös ne ole samaa konesrnia.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      377
      3658
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      206
      1795
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1374
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      149
      1250
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      885
    6. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      883
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      57
      860
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      840
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      829
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      49
      820
    Aihe