Laihdutuskalorit,laihdutustapa,karkin syönti,hiihto laihduttaa.

Anonyymi

Vaikka annoskokoni on ollut nyt noin 3 viikkoa minimaalisen pieniä kalorit on mennyt päivässä HIILIHYDRAATTIPITOISTA RUOKAA 1700-2000 kaloriin.Jos sen vain pitää siinä sitkeästi laihtuu varmasti.(rasvan poistumisen tietää tarkasti syödystä kalorimäärästä,painoa ei välttämättä tarvitse edes punnita.Laihtuminen tapahtuu välillä kiinteytymisen muodossa eli paino pysyy samassa,mutta näyttää laihemmalta.)
Laihdutusnopeutta voi lisätä ainoastaan lisäämällä kulutusta.Ei ole mitenkään järkevää vähentää kaloreita alle 1700 kaloriin päivässä.

HIIHDOLLA LAIHTUU
Nyt on hiihtoaika ,hiihdolla pystyy helposti lisäämään päivän energiankulutusta 1000 kaloria päivässä.(tekee noin 4 kiloa laihtumista kuukaudessa)

EI KARKKIA
En ole syönyt nyt YHTÄÄN AINOAA karkkia koko aikana.Olen todennut sen että kaikki karkista saatu energia on aivan turhia kaloreita,ne EI auta yhtään mihinkään jaksamiseen eikä se tee kylläistä oloa niinkuin tavallinen ruoka.
Päinvastoin se saa aikaan sen että PITÄÄ koko ajan syödä jotain hyvää,sitä ei ole ollut ollenkaan kun sitä ei ole syönyt yhtään.

PALJON HITAITA HIILIHYDRAATTEJA
Ei ole mitään järkeä jättää pois hiilihydraattien syöntiä,koska tavallista ruokaa saa syödä 3 kertaa enemmän kuin rasvaista ruokaa,KOSKA vähäkalorisessa ruuassa on vähemmän kaloreita kuin rasvaisessa ruuassa.Tavallista vähäkalorista ruokaa saa myös syödä aamusta iltaan
(hiilihydraatit lisää aineenvaihduntaa ja verenkiertoa,PALELEMINEN dietillä johtuu siitä että ravinnossa ei ole tarpeeksi hiilihydraatteja)

45

76

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olen nyt jättänyt pois kaiken VAARALLISEN tyydyttyneen rasvan joka tukkii verisuonia .Sitä on paljon eläinperäisissä tuotteissa ja joissakin kasvisperäisissä esim kookosrasva ja vaahtoutuvat kasviskermat.

      Terveellinen tyydyttämätön rasva,vähentää kuolleisuutta
      https://www.kaypahoito.fi/nak07948

      • Anonyymi

        Tim Noakes: sepelvaltimotaudin aiheuttavat siis hiilihydraatit, ei tyydyttynyt rasva?

        Joten ruokavalion hiilihydraatti, ei tyydyttynyt rasva, aiheuttaa sepelvaltimotaudin? Onko tämä Ancel Keysin lopullinen hylkääminen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tim Noakes: sepelvaltimotaudin aiheuttavat siis hiilihydraatit, ei tyydyttynyt rasva?

        Joten ruokavalion hiilihydraatti, ei tyydyttynyt rasva, aiheuttaa sepelvaltimotaudin? Onko tämä Ancel Keysin lopullinen hylkääminen?

        Tuskinpa Noakesin mieipiteet vakuuttavat asiantuntijoita ja Ancel Keyn hypoteesi on unohdettu jo aika päiviä sitten. Nykykäsityksen mukaan sv-sairauksien tärkein riskitekijä on huonot kolesteroliarvot eikä rasva. Kolesteroliarvot saa huonoksi niin tyydyttyneellä rasvalla kuin huonoilla hiilihydraateillakin.

        LCHF-dieetti ilman laihtumista nostaa LDL-kolesterolia keskimäärin 44%. Tuosta voi lukea täältä: 'Effect of low carbohydrate high fat diet on LDL cholesterol and gene expression in normal-weight, young adults: A randomized controlled study'.


      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Ravitemuksessa ei kannata uskoa kenenkään yksittäisten ihmisten mielipiteitä.Kansainväliset pitkät ravitsemustutkimukset on niitä mistä saa oikeaa tietoa mitä kannattaa syödä.

        Puoskarointia vai tieteellistä tutkimusta
        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ravitsemustieteen-professori-pitaa-suurta-osaa-nettivalmennuksista-puoskarointina-autohuoltoonkin-halutaan-koulutettu-mekaanikko/7439990#gs.u0s1n2

        Jeps. Itse ottaisin neuvoja personal trainer ilta vain kuntosalilaitteiden käyttöön. Jollain viikon kurssilla ei paljoa ravitsemuksesta opita ja bodareiden eliniänodote taitaa olla suhteellisen matala.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Jeps. Itse ottaisin neuvoja personal trainer ilta vain kuntosalilaitteiden käyttöön. Jollain viikon kurssilla ei paljoa ravitsemuksesta opita ja bodareiden eliniänodote taitaa olla suhteellisen matala.

        Mutta jos professori on ruma ja personal trainer hyvännäköinen, niin eikö silloin voisi kuitenkin käyttää omaa järkeään ja sydämensä intuitiota? Siis olen yhteiskuntatieteilijä koulutukseltani ja inhoan luonnontieteitä, koska ne eivät ota ihmisen kokonaisuutta huomioon ja pohjautuvat vanhentuneeseen kaloriajatteluun.


      • Anonyymi

        "Olen nyt jättänyt pois kaiken VAARALLISEN tyydyttyneen rasvan joka tukkii verisuonia "

        Kerro nyt muutkin perustettomat luulosi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tim Noakes: sepelvaltimotaudin aiheuttavat siis hiilihydraatit, ei tyydyttynyt rasva?

        Joten ruokavalion hiilihydraatti, ei tyydyttynyt rasva, aiheuttaa sepelvaltimotaudin? Onko tämä Ancel Keysin lopullinen hylkääminen?

        "Tim Noakes: sepelvaltimotaudin aiheuttavat siis hiilihydraatit, ei tyydyttynyt rasva?"

        Onko tämä Ancel Keysin lopullinen hylkääminen?

        On muualla maailmassa, Suomessa tHL pitää myyttiä yhä yllä lääketehteiden riemuksi.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Tuskinpa Noakesin mieipiteet vakuuttavat asiantuntijoita ja Ancel Keyn hypoteesi on unohdettu jo aika päiviä sitten. Nykykäsityksen mukaan sv-sairauksien tärkein riskitekijä on huonot kolesteroliarvot eikä rasva. Kolesteroliarvot saa huonoksi niin tyydyttyneellä rasvalla kuin huonoilla hiilihydraateillakin.

        LCHF-dieetti ilman laihtumista nostaa LDL-kolesterolia keskimäärin 44%. Tuosta voi lukea täältä: 'Effect of low carbohydrate high fat diet on LDL cholesterol and gene expression in normal-weight, young adults: A randomized controlled study'.

        "LCHF-dieetti ilman laihtumista nostaa LDL-kolesterolia keskimäärin 44%."

        Ja mitä se pitää sisällään? Siitä sinulla ei ole aavistustakaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Tim Noakes: sepelvaltimotaudin aiheuttavat siis hiilihydraatit, ei tyydyttynyt rasva?"

        Onko tämä Ancel Keysin lopullinen hylkääminen?

        On muualla maailmassa, Suomessa tHL pitää myyttiä yhä yllä lääketehteiden riemuksi.

        Veku, USAn ja Brittien ravitsemussuosituksissa rajoitetaan edelleen tyydyttynyttä rasvaa. Mitkä maat siis suosittavat runsasta tyydyttynyttä rasvaa?


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Veku, USAn ja Brittien ravitsemussuosituksissa rajoitetaan edelleen tyydyttynyttä rasvaa. Mitkä maat siis suosittavat runsasta tyydyttynyttä rasvaa?

        Kaikki maat, maiden johto, kaikkien maiden terveysviranomaiset, lääkärit, ruokateollisuus, ravintoterapeutit ja lääketeollisuus on luonut keskenään salaliiton, jonka on onnistunut selvittämään vain eläkeellä oleva ruotsalainen insinööri.

        Taidankin katsoa elokuvan kaunis mieli, pitkästä aikaa.


    • Anonyymi

      Sun oppisi runsaine hiilihydraatteineen ja hiihtoineen on hyvin lähellä professori Mikael Fogelholmin elämäntapaa.

      • Anonyymi

        Syön suurinpiirtein vähärasvaista punaista lihaa n 100 g päivässä,ja olen nyt luopunut kokonaan maitorasvoista.Fogelholm syö sitä ehkä vain kerran viikossa koska siitä saattaa tulla suolistosyöpä.
        Punainen liha tekee hyvän maun ruokaan ,joten en siitä luovu.Lisään nyt liikuntaa kahden viikon ajaksi puolella niin katsotaan mitä tapahtuu.
        Toinen eläinperäinen tuote mistä en luovu on koskenlaskijan juusto,koska sekin tekee ruokaan hyvän maun.Eläintasvan osuus ravinnostani vähentyy kuitenkin noin 90%

        Yleiset ravitsemususitukset on hyvin tutkittua tietoa,ja niitä kannattaa noudattaa.Jos syö ruokalautasmallin mukaan,EI pysty syömällä syömään itseään lihavaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syön suurinpiirtein vähärasvaista punaista lihaa n 100 g päivässä,ja olen nyt luopunut kokonaan maitorasvoista.Fogelholm syö sitä ehkä vain kerran viikossa koska siitä saattaa tulla suolistosyöpä.
        Punainen liha tekee hyvän maun ruokaan ,joten en siitä luovu.Lisään nyt liikuntaa kahden viikon ajaksi puolella niin katsotaan mitä tapahtuu.
        Toinen eläinperäinen tuote mistä en luovu on koskenlaskijan juusto,koska sekin tekee ruokaan hyvän maun.Eläintasvan osuus ravinnostani vähentyy kuitenkin noin 90%

        Yleiset ravitsemususitukset on hyvin tutkittua tietoa,ja niitä kannattaa noudattaa.Jos syö ruokalautasmallin mukaan,EI pysty syömällä syömään itseään lihavaksi.

        Fogelholm sanoi, että söi v. 2019 vain kahdesti punaista lihaa. Toinen kerroista oli pääsiäisenä äidin laittamaa lammasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Fogelholm sanoi, että söi v. 2019 vain kahdesti punaista lihaa. Toinen kerroista oli pääsiäisenä äidin laittamaa lammasta.

        Jeps, syy saattaa olla muukin kuin terveys eli punainen liha on hyvin epäekologista. Itse vältän punaista lihaa sen korkean rautapitoisuuden vuoksi, ekologisuuskin vaikuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syön suurinpiirtein vähärasvaista punaista lihaa n 100 g päivässä,ja olen nyt luopunut kokonaan maitorasvoista.Fogelholm syö sitä ehkä vain kerran viikossa koska siitä saattaa tulla suolistosyöpä.
        Punainen liha tekee hyvän maun ruokaan ,joten en siitä luovu.Lisään nyt liikuntaa kahden viikon ajaksi puolella niin katsotaan mitä tapahtuu.
        Toinen eläinperäinen tuote mistä en luovu on koskenlaskijan juusto,koska sekin tekee ruokaan hyvän maun.Eläintasvan osuus ravinnostani vähentyy kuitenkin noin 90%

        Yleiset ravitsemususitukset on hyvin tutkittua tietoa,ja niitä kannattaa noudattaa.Jos syö ruokalautasmallin mukaan,EI pysty syömällä syömään itseään lihavaksi.

        "Yleiset ravitsemususitukset on hyvin tutkittua tietoa,ja niitä kannattaa noudattaa."

        Ja niitähän on nodatettu. Tuloksena diabetes- ja ylipainoongelmien käsiin räjahtäminen.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Jeps, syy saattaa olla muukin kuin terveys eli punainen liha on hyvin epäekologista. Itse vältän punaista lihaa sen korkean rautapitoisuuden vuoksi, ekologisuuskin vaikuttaa.

        " Itse vältän punaista lihaa sen korkean rautapitoisuuden vuoksi, ekologisuuskin vaikuttaa."

        Sen sijaan olen pilannut hoitoni liialla hiilydraatilla syömällä runsaasti hedelmiä ja täysjyvätuotteita ja teollisuusmönjiä=margariinia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        " Itse vältän punaista lihaa sen korkean rautapitoisuuden vuoksi, ekologisuuskin vaikuttaa."

        Sen sijaan olen pilannut hoitoni liialla hiilydraatilla syömällä runsaasti hedelmiä ja täysjyvätuotteita ja teollisuusmönjiä=margariinia.

        Veku, en yleensä käytä margariinia vaan kevytmajoneesia. Mihin perustat väitteesi, että olen pilannut diabetekseni hoidon?


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Jeps, syy saattaa olla muukin kuin terveys eli punainen liha on hyvin epäekologista. Itse vältän punaista lihaa sen korkean rautapitoisuuden vuoksi, ekologisuuskin vaikuttaa.

        Söin tänään riistakäristystä. Koko paketti meni, 500 g raakapaino. Onkohan tarhattu saksanhirvi punaista lihaa tai yhtä haitallista kuin punainen liha? Näin maallikkona saksanhirvi ja suomalainen lehmä eivät ole niin kaukana toisistaan. Kypsänä sisältää 5,4 mg rautaa. Kun taas "Jauheliha, naudan, rasvaa 17 %, paistettu ilman rasvaa " sisältää vain 2,6 mg rautaa. Voiko olla totta? Saksanhirvihän on sitten hyvin haitallista.

        https://fineli.fi/fineli/fi/elintarvikkeet/7512


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Jeps, syy saattaa olla muukin kuin terveys eli punainen liha on hyvin epäekologista. Itse vältän punaista lihaa sen korkean rautapitoisuuden vuoksi, ekologisuuskin vaikuttaa.

        eikai sitä tarvi sen raudan takia tarvi vältellä

        ongelma taitaa olla enemmän se, että me ei saada riittävästi rautaa ravinnosta

        ongelma punaisessa lihassa oli joku muu... mikähän se olikaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Yleiset ravitsemususitukset on hyvin tutkittua tietoa,ja niitä kannattaa noudattaa."

        Ja niitähän on nodatettu. Tuloksena diabetes- ja ylipainoongelmien käsiin räjahtäminen.

        ""Yleiset ravitsemususitukset on hyvin tutkittua tietoa,ja niitä kannattaa noudattaa."

        Ja niitähän on nodatettu. Tuloksena diabetes- ja ylipainoongelmien käsiin räjahtäminen."

        Tässä taas mainio osoitus asioiden vääristelemisestä.

        Tuon edellisen kirjoitaja ei ole syönyt päivääkään suositusten mukaan, silti hän syyllistää suosituksia, aivan kuin suositukset olisivat syyllinen siihen että hän lihoi, paljonko se oli? 40kg?

        Hän ei myöskään koskaan kerro siitä, miten onnistui lihottamaan itsensä. Juurikin samasta syystä, että pääsee syyllistämään suosituksia.

        Vhh, ei pärjää omillaan, asioita pitää vääristellä. Outoa touhua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Itse vältän punaista lihaa sen korkean rautapitoisuuden vuoksi, ekologisuuskin vaikuttaa."

        Sen sijaan olen pilannut hoitoni liialla hiilydraatilla syömällä runsaasti hedelmiä ja täysjyvätuotteita ja teollisuusmönjiä=margariinia.

        "Sen sijaan olen pilannut hoitoni liialla hiilydraatilla syömällä runsaasti hedelmiä ja täysjyvätuotteita ja teollisuusmönjiä=margariinia."

        Niin, mistä sinä otat ne folaatit jotka jää saamatta kun et syö hedelmiä? Tätähän on kysytty jo ainakin kaksi kertaa mutta koskaan et vastaa tuohon.

        Folaatti vaikuttaa muuten hermoston toimintaan, ihmisestä saattaa tulla kärttyisä jos ei saa folaatteja.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Veku, en yleensä käytä margariinia vaan kevytmajoneesia. Mihin perustat väitteesi, että olen pilannut diabetekseni hoidon?

        "Mihin perustat väitteesi, että olen pilannut diabetekseni hoidon?"

        Omiin kirjoituksiisi jotka osoittavat että et ole ymmärtänyt mitään diaveetikolle sopivasta ravinnosta ja miksi,

        "Veku, en yleensä käytä margariinia vaan kevytmajoneesia."

        Sorry, jotain näytät ymmärtäneen entisenä? margariinimannekiinina.

        Kevytmajoneesia?? Et sittenkään ole ymmärtänyt mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ""Yleiset ravitsemususitukset on hyvin tutkittua tietoa,ja niitä kannattaa noudattaa."

        Ja niitähän on nodatettu. Tuloksena diabetes- ja ylipainoongelmien käsiin räjahtäminen."

        Tässä taas mainio osoitus asioiden vääristelemisestä.

        Tuon edellisen kirjoitaja ei ole syönyt päivääkään suositusten mukaan, silti hän syyllistää suosituksia, aivan kuin suositukset olisivat syyllinen siihen että hän lihoi, paljonko se oli? 40kg?

        Hän ei myöskään koskaan kerro siitä, miten onnistui lihottamaan itsensä. Juurikin samasta syystä, että pääsee syyllistämään suosituksia.

        Vhh, ei pärjää omillaan, asioita pitää vääristellä. Outoa touhua.

        "Vhh, ei pärjää omillaan, asioita pitää vääristellä. "

        LCHF- virallinen, vähärasvaine, runsas hiilihydraattinen suositus: 130-0 vertailututkimusten mukaan. Täysin vääristelemättä.

        Virallinen ei ole voittanut yhtään vertailututkimusta-useimmiten hännähuippuna.

        Täysin ilman vääristelyä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Söin tänään riistakäristystä. Koko paketti meni, 500 g raakapaino. Onkohan tarhattu saksanhirvi punaista lihaa tai yhtä haitallista kuin punainen liha? Näin maallikkona saksanhirvi ja suomalainen lehmä eivät ole niin kaukana toisistaan. Kypsänä sisältää 5,4 mg rautaa. Kun taas "Jauheliha, naudan, rasvaa 17 %, paistettu ilman rasvaa " sisältää vain 2,6 mg rautaa. Voiko olla totta? Saksanhirvihän on sitten hyvin haitallista.

        https://fineli.fi/fineli/fi/elintarvikkeet/7512

        Riistakäristys on varmasti paremman makuista kuin lehmä ja itse käytän sitä keiton tekemiseen mutta en usein koska hemoglobiinini on liian korkea.

        Punaisen lihan syöpää lisäävän vaikutuksen ajatellaan tulevan nimenomaan hemiraudasta. Ei siis tuotakaan liian usein.


      • Anonyymi kirjoitti:

        eikai sitä tarvi sen raudan takia tarvi vältellä

        ongelma taitaa olla enemmän se, että me ei saada riittävästi rautaa ravinnosta

        ongelma punaisessa lihassa oli joku muu... mikähän se olikaan...

        Minulla on hemoglobiini ollut korkeimmillaan 188. Tuolla ei voi edes osallistua hiihtokilpailuihin. Myös verisoluja on liikaa. Minut on jopa tutkittu sirppisoluanemian varalta. Hematologi antoi ohjeeksi vähentää punaisen lihan syöntiä.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Riistakäristys on varmasti paremman makuista kuin lehmä ja itse käytän sitä keiton tekemiseen mutta en usein koska hemoglobiinini on liian korkea.

        Punaisen lihan syöpää lisäävän vaikutuksen ajatellaan tulevan nimenomaan hemiraudasta. Ei siis tuotakaan liian usein.

        Onko riistakäristyksen ja esim. broilerin rauta hemirautaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko riistakäristyksen ja esim. broilerin rauta hemirautaa?

        Osa on. Nautaeläimissä on vaan paljon rautaa ja sitten myös hemirautaa.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Jeps, syy saattaa olla muukin kuin terveys eli punainen liha on hyvin epäekologista. Itse vältän punaista lihaa sen korkean rautapitoisuuden vuoksi, ekologisuuskin vaikuttaa.

        Fogelholm tviittasi äsken ja kehui tätä ohjelmaa: Yle Areena "Kuinka jättää liha lautaselta?" https://areena.yle.fi/1-50640941


    • Anonyymi

      Etkö osaa asettaa pisteen ja pilkun jälkeen välilyöntiä, vai haluatko vain personoida vähäarvoiset avauksesi?

      T. Kielipoliisi

      • Anonyymi

        Etkö osaa pysyä poissa jos ottaa noin päähän?


      • Anonyymi

        Välilyöntejä ei ole ollut vuosikymmeniin; nykyään pitäisi puhua lähinnä välinäppäimen painalluksista.

        Terv. suolapoliisi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Välilyöntejä ei ole ollut vuosikymmeniin; nykyään pitäisi puhua lähinnä välinäppäimen painalluksista.

        Terv. suolapoliisi

        Kirjoituksessa välilyönti eli sanaväli on mikä tahansa ei-näkyviä merkkejä tai tyhjää sisältävä jakso kirjoitettujen merkkien välillä. Englanniksi SPACE ja ruotsiksi utslutning.

        Meille läheisessä riimukirjoituksessa sanavälit puuttuivat. (Wikipedia)

        Piste kirjoitetaan kiinni edeltävään sanaan, ja sen jälkeen tulee tekstinkäsittelyssä yksi välilyönti kuten muidenkin virkkeenloppuisten välimerkkien perään. (Kielikello)

        T. Hellapoliisi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoituksessa välilyönti eli sanaväli on mikä tahansa ei-näkyviä merkkejä tai tyhjää sisältävä jakso kirjoitettujen merkkien välillä. Englanniksi SPACE ja ruotsiksi utslutning.

        Meille läheisessä riimukirjoituksessa sanavälit puuttuivat. (Wikipedia)

        Piste kirjoitetaan kiinni edeltävään sanaan, ja sen jälkeen tulee tekstinkäsittelyssä yksi välilyönti kuten muidenkin virkkeenloppuisten välimerkkien perään. (Kielikello)

        T. Hellapoliisi

        Oletko joku vanha latojaukko kultaiselta 50-luvulta?

        Välilyöntejä ei ole ollut vuosikymmeniin. Ne ovat nykyään (viimeiset 45 vuotta) välipainalluksia tai yksinkertaisesti vain välejä, eivät väliLYÖNTEJÄ.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko joku vanha latojaukko kultaiselta 50-luvulta?

        Välilyöntejä ei ole ollut vuosikymmeniin. Ne ovat nykyään (viimeiset 45 vuotta) välipainalluksia tai yksinkertaisesti vain välejä, eivät väliLYÖNTEJÄ.

        Äläs nyt läski hermostu!

        Mitä kertookaan Wikipedia ja Kielikello - onko Wikipedia 50-luvulta?

        Kirjoituksessa välilyönti eli sanaväli on mikä tahansa ei-näkyviä merkkejä tai tyhjää sisältävä jakso kirjoitettujen merkkien välillä. Englanniksi SPACE ja ruotsiksi utslutning.

        Meille läheisessä riimukirjoituksessa sanavälit puuttuivat.

        Piste kirjoitetaan kiinni edeltävään sanaan, ja sen jälkeen tulee tekstinkäsittelyssä yksi välilyönti kuten muidenkin virkkeenloppuisten välimerkkien perään.

        Siinä läskille opittavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äläs nyt läski hermostu!

        Mitä kertookaan Wikipedia ja Kielikello - onko Wikipedia 50-luvulta?

        Kirjoituksessa välilyönti eli sanaväli on mikä tahansa ei-näkyviä merkkejä tai tyhjää sisältävä jakso kirjoitettujen merkkien välillä. Englanniksi SPACE ja ruotsiksi utslutning.

        Meille läheisessä riimukirjoituksessa sanavälit puuttuivat.

        Piste kirjoitetaan kiinni edeltävään sanaan, ja sen jälkeen tulee tekstinkäsittelyssä yksi välilyönti kuten muidenkin virkkeenloppuisten välimerkkien perään.

        Siinä läskille opittavaa.

        No juu, rauhoitu. Nimitys on tietenkin vakiintunut, eikä sitä kukaan ole Suomessa tosissaan vaatinut vaihdettavaksi välipainallukseen. Se olisi yhtä aivokuollutta kuin alkaa nipottaa jonkun kansanmiehen proteiinin monoftongiutumisvirheestä.


    • Anonyymi

      "Ei ole mitään järkeä jättää pois hiilihydraattien syöntiä,koska tavallista ruokaa saa syödä 3 kertaa enemmän kuin rasvaista ruokaa,......"

      Hyvä sivulle sopiva höpinä ilman päätä tai häntää.

      • Anonyymi

        Syö sinä vaan rasvaa,minä EN syö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syö sinä vaan rasvaa,minä EN syö.

        Piste kirjoitetaan kiinni edeltävään sanaan, ja sen jälkeen tulee tekstinkäsittelyssä yksi välilyönti kuten muidenkin virkkeenloppuisten välimerkkien perään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Piste kirjoitetaan kiinni edeltävään sanaan, ja sen jälkeen tulee tekstinkäsittelyssä yksi välilyönti kuten muidenkin virkkeenloppuisten välimerkkien perään.

        Lääkkeet tulee nauttia säännöllisesti: aamulääke aamulla ja iltalääke illalla.

        Myös omaan tukihenkilöön on syytä olla yhteydessä säännöllisin väliajoin.

        Toivottavasti tästä koronasta päästään pian, jotta koululaiset pääsisivät taas tapaamaan ikäisiään.

        Jos sinulla ei ole nyt tukihenkilöä, ota asia puheeksi koulusi terveyssisaren kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lääkkeet tulee nauttia säännöllisesti: aamulääke aamulla ja iltalääke illalla.

        Myös omaan tukihenkilöön on syytä olla yhteydessä säännöllisin väliajoin.

        Toivottavasti tästä koronasta päästään pian, jotta koululaiset pääsisivät taas tapaamaan ikäisiään.

        Jos sinulla ei ole nyt tukihenkilöä, ota asia puheeksi koulusi terveyssisaren kanssa.

        Juu, läski, kiitos ilmaisesta psykiatrin lausunnostasi. Ihan mielenkiinnosta kysyn, onko sinulla ihan alan koulutus mistä yliopistosta vai puratko vain angstiasi ja pahaa oloasi? Omana näkemyksenäni katson, että sinun kannattaisi tankata moposi ja painua sillä paikalliselle kioskille.

        Ja ei, ennen kuin kerkiät kysymään itse: minulla ei ole mopo- ja kioskiteknikon koulutusta, mutta tankkaa silti mopoosi 2,5-%:sta.


      • Anonyymi

        ONKO siinä mitään järkeä ottaa päivän energia 80% rasvasta.

        Itse syön ennemmin hyvänmakuista ruokaa kuin rasvaa.


    • Anonyymi

      "Ihan mielenkiinnosta kysyn, onko sinulla ihan alan koulutus mistä yliopistosta vai puratko vain angstiasi ja pahaa oloasi? Omana näkemyksenäni katson, että sinun kannattaisi tankata moposi ja painua sillä paikalliselle kioskille."

      Minulla on psykomussuttamisen perustutkinto amiksesta, suomen kielen opintoja ala-ja yläkoulusta ja 50cc -skootteri, jossa on tuorevoitelujärjestelmä.

      Angsti on painoni vuoksi juuri nyt paha eli huutelen vieraisiin pöytiin.

    • Anonyymi

      "Ei ole mitään järkeä jättää pois hiilihydraattien syöntiä,koska tavallista ruokaa saa syödä 3 kertaa enemmän kuin rasvaista ruokaa,......"

      Hyvä sivulle sopiva höpinä ilman päätä tai häntää.

      • Anonyymi

        Jos hyvää oloa haluaa,niin hiilihydraatteja EI SAA JÄTTÄÄ POIS.

        HIILIHYDRAATIT EI LIHOTA,VAAN YLIMÄÄRÄISET KALORIT


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      366
      4496
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      84
      1854
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1590
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    6. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      212
      1385
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1361
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1347
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1225
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe