Eivät ymmärrä nuoruuttaan ettei itkemällä saa kuin vihaa niskaansa. Moottorit sähköistyy pikkuhiljaa kokoajan ja monelle se on hyvä ja joillekkin ei vain yksi sähköauto riitä millään muotoa vaan on oltava vähintään kaksi eri energiaa käytössä samassa taloudessa. Miksi suomen valtio ei tue semmoista toimintaa vaan RANKAISEE usean auton omistamista. Vihreät ei tee senkään asian eteen mitään. Vihreät on pirullinen puolue.
Itkevät sähköauto fanaatikot on surkeita
30
1186
Vastaukset
- Anonyymi
Otsikosta todella iso miinus. Mutta asiasta plussaa. En vaan ymmärrä miten tuo otsikko liittyy asiaan mitenkään.
Meillä on perheessä on ollut vain yksi täyssähköauto puolitoista vuotta, eikä käytännössä ole ollut muulle mitään tarvetta, varsinkin kun puolisokin on etätöissä.
Mutta joskus on kyllä tullut mietittyä, jos ostaisi vanhan bensa-auton varalle. Pihaan kyllä mahtuisi hyvin. Ongelmana voisi ehkä olla polttoaineen vanheneminen ja käytön puutteen aiheuttamat vauriot, esim. auton homehtuminen. Vakuutuskulujakin taitaa hieman mennä tältä ajalta, vaikka auto olisi seisonnassa? Arvo tippuu myös ajan myötä varmasti, vaikka muuta vahinkoa ei tulisikaan.
Ehkäpä ostan halvan bensa-auton, jos joskus tulee tarvetta. Tai vuokraan.- Anonyymi
En ole muuten vihreiden kannattaja, tms. Mutta pakko sanoa: jos on varaa, sähköauto on ehdottomasti parempi menopeli!
- Anonyymi
Meillä on taas ykkösautona plugin ja kakkosautona bensa, pitäisi olla toisin päin. Kakkosautolla olisi helppo päästä 100% sähköajossa ja sille riittäisi muutama lataus viikossa. Ykkösautolla menee yli reilusti puolet kilomereista bensalla ja silti pitää olla lataamassa useaan otteeseen päivässä. Ykösauton valintaan oli perusteena ns perheen ulkoiset syyt.
Aloittaja on asiassa aivan oikeassa, sähköistyminen lähteen niistä talouksista joilla on varaan useampaan autoon, ja kukin auto käyttötarkoituksen mukaan.
Asiat ratkeaa ajan myötä, kun ladattavia tulee käytettyjen autojen markkinoille, kun uusien ladattavien hinnat laskee ja kun täyssähköautot kehittyy niin, että niitä voi käyttää muuhunkin kuin lyhyisin ja keskipitkiin matkoihin. Nyt tarvitaan vielä kaksi autoa täyttämään kaikki tarpeet.
Pakottamalla kaikki autot nyt ja heti ladattavaksi ei saada ilmastolle mitään hyvää aikaiseksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole muuten vihreiden kannattaja, tms. Mutta pakko sanoa: jos on varaa, sähköauto on ehdottomasti parempi menopeli!
Ja täyttä paskaa taas. Nniin kauan kun ei yhdellä latauksella pääse -20 asteen pakkasessa vähintään 1000 km, niin nämä romut kierrän perkeleen kaukaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja täyttä paskaa taas. Nniin kauan kun ei yhdellä latauksella pääse -20 asteen pakkasessa vähintään 1000 km, niin nämä romut kierrän perkeleen kaukaa.
Tuo taitaa olla alle prosentin tarpeita. Suurimmalla osalla bensa-autoja ei päästä 1000 km -20C pakkasessa, eikä ole tarvekaan.
Täyssähköautot vievät vähemmän aikaa jokapäiväisessä elämässä, kun ei tarvitse käydä tankkaamassa eikä kausihuolloissa. Piuhan saa kiinni 1-4 kertaa kahdessa viikossa 10 sekuntia kerta, korkeintaan 30s. Kyllä aikaa siten kärsii käyttää pikalataukseen puoli tuntia kun oikeasti tarvitsee kerran-pari vuodessa mennä jonnekin kauemmaksi.
Eikä täyssähköauto haise helvetin pahalta. Kaiken kukkuraksi lähtee heti kun edes hieman ajattelee kaasua painavansa, toisin kuin hitaat ja laiskat bensa- ja dieselmoottorit. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo taitaa olla alle prosentin tarpeita. Suurimmalla osalla bensa-autoja ei päästä 1000 km -20C pakkasessa, eikä ole tarvekaan.
Täyssähköautot vievät vähemmän aikaa jokapäiväisessä elämässä, kun ei tarvitse käydä tankkaamassa eikä kausihuolloissa. Piuhan saa kiinni 1-4 kertaa kahdessa viikossa 10 sekuntia kerta, korkeintaan 30s. Kyllä aikaa siten kärsii käyttää pikalataukseen puoli tuntia kun oikeasti tarvitsee kerran-pari vuodessa mennä jonnekin kauemmaksi.
Eikä täyssähköauto haise helvetin pahalta. Kaiken kukkuraksi lähtee heti kun edes hieman ajattelee kaasua painavansa, toisin kuin hitaat ja laiskat bensa- ja dieselmoottorit.Varsin suppea näkemys. Nykyisiä sähköautoja saa olla lataamassa muutaman sadan kilometrin välein, monelle autoa todella tarvitsevalle se tarkoittaa useamman kerran päivässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varsin suppea näkemys. Nykyisiä sähköautoja saa olla lataamassa muutaman sadan kilometrin välein, monelle autoa todella tarvitsevalle se tarkoittaa useamman kerran päivässä.
Tämä on se suppea näkemys. Erittäin harvan tarvitsee ajaa tuollaisia matkoja päivässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on se suppea näkemys. Erittäin harvan tarvitsee ajaa tuollaisia matkoja päivässä.
No se vähemmistö tarvitsee joka tekee ajosuoritteesta valtaosan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varsin suppea näkemys. Nykyisiä sähköautoja saa olla lataamassa muutaman sadan kilometrin välein, monelle autoa todella tarvitsevalle se tarkoittaa useamman kerran päivässä.
Ei muuten tarkoita. Monenlaista lässyttäjää puhuu 1000 kilometrin ajoista ja täyttä paskaa. Olen ajanut kaikilla voimilla ja paljon. Surkein ajoperiodi oli huoltosopimus ja pesti osui minuun. Lohjalle työpaikalle tuli jämptisti 106 kilometriä omalta pihalta. Työaika 07.00 16.00. Homma sinänsä ihan mukava ja työporukka mainio. Kesällä se oli jopa hauskaakin joskus, tosin satoi joskus. Aikaa meni kesällä yli 3 tuntia. Surkeat kelit räntä- ja lumisade. Aikaa meni pahimmillaan 2,5 tuntia sivu. Vuoden sitä kesti, onneksi saivat tiimiin lähempänä asuvan. Eipä ollut ajamisessa enempää mieltä kuin romantiikkaakaan. 40000 kilometriä, 3000 l. bensaa, pari läheltä piti tilannetta, yksi kuolonkolaripaikalle toisena tulo, mm. hirvestä karvanäyte peiliin 90 km/lasissa. Joskus illalla vitutti, kun katsoi säätiedot yöllä lumisadetta, jopa 10-15 senttiä. Ei voi käsittää kun puhutaan " 1000 range" pitää olla. Tuo nykyinen Pole 2 on mukava auto . Olisipa ollut silloin 50000 km vuosina. En kaipaa niitä. Yötä vasten Porista Äänekoskelle moottoria vaihtamaan , henkensä kaupalla yöllä. Kyllä siinä romantiikka katoaa, kun tosiaan ajaa sen 50000+. Kalusto pitää olla kunnossa renkaat parhaat, millään romuilla ei hermot kestä. Nykyään lähes joka asiakkaalla on vieraslataus, asiakkailla tarkoitetaan maan teollisuus ja varasto kiinteistöjä. Nykyään työajot ovat jääneet vähiin ei tule vuodessa enää, kuin 30000. On sitä siinäkin, noin 90% ajan kotona ladatulla. Pidemmän päälle 100 kilsaa sivu on aika maksimi, siinä ja siinä, kämppä paikkakunnalta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No se vähemmistö tarvitsee joka tekee ajosuoritteesta valtaosan.
Mikä vähemmistö sen ajosuoritteen muka tekee. Ei korttelirallista vielä oikein "ajosuoritteeksi" ole.
- Anonyymi
Vihreät on kateellisia kaikille autoilijoille, koska suurimmalla osalla puolueen jäsenistä ei ole edes ajokorttia.
- Anonyymi
Eikös se sanontaki ole että..: "kateudesta vihreä" ..?
- Anonyymi
Siis nyt kuulumme itkua aiheesta "miksei yhteiskunta osta minulle useampaa autoa, vaikka niin haluaisin"
- Anonyymi
Jos jokainen saisi valita ympäristöystävällisen auton käyttötarpeensa mukaan ei kahta autoa tarvittaisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos jokainen saisi valita ympäristöystävällisen auton käyttötarpeensa mukaan ei kahta autoa tarvittaisi.
Entä jos on tarpeita kahdelle autolle?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entä jos on tarpeita kahdelle autolle?
Kyllä yksi henkilö tulee yhdellä autolla toimeen, ei kuitenkaan välttämättä jos se on sähköauto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä yksi henkilö tulee yhdellä autolla toimeen, ei kuitenkaan välttämättä jos se on sähköauto.
Sanoo hän, joka ei ole sähköautossa edes istunut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanoo hän, joka ei ole sähköautossa edes istunut.
Sanoo hän joka ei ole koskaan istunut autossa edessä vasemmalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanoo hän, joka ei ole sähköautossa edes istunut.
Ei tuohon sähköautossa istumista tarvita, tuossa riittää se, että tietää miten autoa käyttää. Joillekin vain sähköauto ei toimi kunnolla. Jos joutuu toisinaan kulkemaan enemmän maaseudulla tai pidempiä matkoja tai ei löydy kotoa latauspaikkaa, on sähköauto ainakin hankala. Toki varmasti onnistuu joillain järjestelyillä, mutta ei kovin käytännöllinen ratkaisu.
Kyse ei ole aina pelkästään siitä, miten ajaa normaaleina arkipäivinä, koska autoa käytetään satunnaisesti myös pitkissä matkoissa. Ei normaalit kotitaloudet omista kahta autoa eri tarkoituksiin, ellei sitten molempia tarvita yhtäaikaa. Saman auton pitää pystyä toimimaan sekä lyhyillä että pitkillä matkoilla hyvin, muuten auto on hölmö ostos. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tuohon sähköautossa istumista tarvita, tuossa riittää se, että tietää miten autoa käyttää. Joillekin vain sähköauto ei toimi kunnolla. Jos joutuu toisinaan kulkemaan enemmän maaseudulla tai pidempiä matkoja tai ei löydy kotoa latauspaikkaa, on sähköauto ainakin hankala. Toki varmasti onnistuu joillain järjestelyillä, mutta ei kovin käytännöllinen ratkaisu.
Kyse ei ole aina pelkästään siitä, miten ajaa normaaleina arkipäivinä, koska autoa käytetään satunnaisesti myös pitkissä matkoissa. Ei normaalit kotitaloudet omista kahta autoa eri tarkoituksiin, ellei sitten molempia tarvita yhtäaikaa. Saman auton pitää pystyä toimimaan sekä lyhyillä että pitkillä matkoilla hyvin, muuten auto on hölmö ostos.Olen samaa mieltä . Auto ostetaan käyttötarpeen mukaan . On perheitä joilla on 2-3 autoa per talous. Myöskin on perheitä jotka pärjäävät yhdellä ajoneuvolla . Vaikeaa on sähköautolla ajaa pidempiä matkoja , vaatii suunnittelua ja aikaa matkantekoon.
Tietenkin jos ei koskaan ole mitään ajoa ylisadankilometrin säteellä. Niin silloin pääsee takaisin kotiin ilman latailua . Tässä tapauksessa on sähköauto oiva valinta . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen samaa mieltä . Auto ostetaan käyttötarpeen mukaan . On perheitä joilla on 2-3 autoa per talous. Myöskin on perheitä jotka pärjäävät yhdellä ajoneuvolla . Vaikeaa on sähköautolla ajaa pidempiä matkoja , vaatii suunnittelua ja aikaa matkantekoon.
Tietenkin jos ei koskaan ole mitään ajoa ylisadankilometrin säteellä. Niin silloin pääsee takaisin kotiin ilman latailua . Tässä tapauksessa on sähköauto oiva valinta ."Tietenkin jos ei koskaan ole mitään ajoa ylisadankilometrin säteellä. Niin silloin pääsee takaisin kotiin ilman latailua . Tässä tapauksessa on sähköauto oiva valinta ."
Samalla periaatteella bensa-autolla uskaltaa mennä n. 150-200 km päähän. Siis neljänneksellä rangesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tietenkin jos ei koskaan ole mitään ajoa ylisadankilometrin säteellä. Niin silloin pääsee takaisin kotiin ilman latailua . Tässä tapauksessa on sähköauto oiva valinta ."
Samalla periaatteella bensa-autolla uskaltaa mennä n. 150-200 km päähän. Siis neljänneksellä rangesta.No olipas huono vastaus. Bensa auton tankkaa muutamassa minuutissa ja sen range ei puolitu heti kun om yli 10 astetta pakkasta,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No olipas huono vastaus. Bensa auton tankkaa muutamassa minuutissa ja sen range ei puolitu heti kun om yli 10 astetta pakkasta,
"Bensa auton tankkaa muutamassa minuutissa ja sen range ei puolitu heti kun om yli 10 astetta pakkasta,"
Pikalaturista sähköauton lataa 250 kW Supercharger V3 (nyt vielä vain Huittisissa) 10 minuutissa 200 km, 15 minuutissa 250 km . Tehokkaita latureita pitäisi toki saada paljon enemmän jouhevoittamaan matkantekoa.
Sähköauton range ei puolitu -10C pakkasessa, eikä vielä edes -30C. Jos "kesäkeleillä" pääsee 450 km , -10C pakkasessa n. 380 km . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tietenkin jos ei koskaan ole mitään ajoa ylisadankilometrin säteellä. Niin silloin pääsee takaisin kotiin ilman latailua . Tässä tapauksessa on sähköauto oiva valinta ."
Samalla periaatteella bensa-autolla uskaltaa mennä n. 150-200 km päähän. Siis neljänneksellä rangesta.Hidas on tuo tesla matkanteossa jo 30vuotta sitten ajoi tilausajo bussi matkan turku saariselkä 14,5 tuntiin.
https://tekniikanmaailma.fi/tmn-team-teslan-loppumatkasta-tuli-oikea-jannitysnaytelma-hylatkaa-se-tesla-sinne-tienposkeen-kuului-yksi-vinkki/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hidas on tuo tesla matkanteossa jo 30vuotta sitten ajoi tilausajo bussi matkan turku saariselkä 14,5 tuntiin.
https://tekniikanmaailma.fi/tmn-team-teslan-loppumatkasta-tuli-oikea-jannitysnaytelma-hylatkaa-se-tesla-sinne-tienposkeen-kuului-yksi-vinkki/Joo, toimii kaikille muille paitsi TM:n toimittajille. Melko outoa. On veikkailtu, että tuosta on TM:lle ollut jotain taloudellista hyötyä.
Tai ehkäpä kokemattomuutta. On esimerkiksi hyvin outoa että auto ladataan 99% SoC:iin matkalla. Lataus varsinkin 80% jälkeen on nimittäin erittäin hidasta, ja sillä saa DC-laturista lähinnä ison laskun... tämä ei suinkaan ollut ainoa virhe, vaan juttua lukiessa ei voinut välttyä ajatukselta, että kaikki mahdolliset virheet tehtiin TAHALLAAN.
Toki pohjoisessa laturiverkosto on vielä melko heikossa hapessa. Mutta kyllä sielläkin pärjää, kun käyttää vaikkapa "A Better Routeplanner" kännykkäsovellusta.
Joka tapauksessa TM:n kokemukset eivät vastaa todellisuutta. Lähinnä on varmaan tavoiteltu maksimaalista määrää klikkauksia... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Bensa auton tankkaa muutamassa minuutissa ja sen range ei puolitu heti kun om yli 10 astetta pakkasta,"
Pikalaturista sähköauton lataa 250 kW Supercharger V3 (nyt vielä vain Huittisissa) 10 minuutissa 200 km, 15 minuutissa 250 km . Tehokkaita latureita pitäisi toki saada paljon enemmän jouhevoittamaan matkantekoa.
Sähköauton range ei puolitu -10C pakkasessa, eikä vielä edes -30C. Jos "kesäkeleillä" pääsee 450 km , -10C pakkasessa n. 380 km .Joo ja niitä superchargereita on, niin missäs niitä olikaan. No bensis on joka peräkylässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo ja niitä superchargereita on, niin missäs niitä olikaan. No bensis on joka peräkylässä.
Määränpäälataus on järkevää. Riittää ihan 3 x 16A riittää jo kummasti, kun tunnissa saa 60 km lisää toimintamatkaa. Tällaisia latureita on sähköautojen yleistyessä tulevaisuudessa kymmeniä tuhansia ympäri Suomea, koska tämä on kaikille osapuolille taloudellisesti järkevää.
DC-pikalatureitakin on ennen pitkää jokaisessa peräkylässä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Määränpäälataus on järkevää. Riittää ihan 3 x 16A riittää jo kummasti, kun tunnissa saa 60 km lisää toimintamatkaa. Tällaisia latureita on sähköautojen yleistyessä tulevaisuudessa kymmeniä tuhansia ympäri Suomea, koska tämä on kaikille osapuolille taloudellisesti järkevää.
DC-pikalatureitakin on ennen pitkää jokaisessa peräkylässä.Juu varmasti on näin 10 vuodenpäästä ja silloin on myös mahdollisesti sähköauto kilpailukykyinen hinnaltaan . Sitä odotellessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu varmasti on näin 10 vuodenpäästä ja silloin on myös mahdollisesti sähköauto kilpailukykyinen hinnaltaan . Sitä odotellessa.
Omiin tarpeisiin on 30 tkm vuosiajoilla riittänyt latausmahdollisuuksia. Pikalaturilla tarvinnut käydä vasta kerran, koronan jälkeen varmasti useammin. Toki eri henkilöiden tarpeet ovat erilaisia.
- Anonyymi
Tästäkin viestiketjusta jälleen näkee, kuinka vähällä aivokapasiteetilla nuo patteriääliöt on varustettu.
SÄHKÖTOLLOT HOITOON
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281498- 371411
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi255961Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei195948- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818