En tajua, miksi Jeesus olisi herra.
Jehovan seuraajilla kyllä on herra.
T: Ateisti mies.
Vihaan vanhaa käsitettä Kirkkoherra!
11
57
Vastaukset
- Anonyymi
Voimakkaat ovat tunteesi jos vihaat yksittäistä sanaa, mutta varmaan parempi kuin että vihaisit ihmistä. On muitakin vanhentuneita ja sopimattomia nimikkeitä, kuten virkamies ja muut kaikki mies-sanaan päättyvät nimikkeet.
Minulle herra on mieshenkilö, jonka nimeä en tiedä. Voin osoittaa toiselle, "tuo herra tuolla". Uskossani minulla on Jumala ja Jeesus, molemmilla omat roolinsa.- Anonyymi
Irtonainen sopii samaan kategoriaan!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Irtonainen sopii samaan kategoriaan!
Jos näen yksinäisen naisen ilman seuraa, sanon osoittaen toiselle, " tuo irtinäinen tuolla"
Lohkeaisiko? 😁 Jeesus oli herra, kuten kuka tahansa muukin kuningas ja tietysti hän oli opettaja/rabbi.
Herra oli varsin yleinen sana tuohon aikaan.- Anonyymi
Ashera12 kirjoitti:
Jeesus oli herra, kuten kuka tahansa muukin kuningas ja tietysti hän oli opettaja/rabbi.
Herra oli varsin yleinen sana tuohon aikaan.On se vieläkin, hassu.
- Anonyymi
On tietysti kurjaa jos elämän täyttää viha, vieläpä yksittäistä sanaa kohtaan. Mutta minusta vielä oudompaa on että ateistina itseään mainitsevalle ihmiselle jokin kirkolliseen asiaan liittyvä sana on noinkin suuri ongelma ongelma.
- Anonyymi
Herraviha on perin suomalainen asia.
Ensin ruotsalaisia kolonialisteja kohtaan, sitten venäläisiä.
Oletko aatelinen?
- Anonyymi
"En tajua, miksi Jeesus olisi herra.
Jehovan seuraajilla kyllä on herra."
Ihan hyvä kommentti.
Jeesushan itse opetti oppilaitaan kutsumaan toisiaan veljiksi ja sisariksi.
Ja Jeesus on "vanhin veljemme", mutta samalla minun Jlani ja Herrani, kuten Tuomas sanoi.
Ketään seurakunnan jäsentä eikä johtajaa pitäisi kutsua "Isäksi" tai "Herraksi". Vain Jeesus on meidän Herramme.
Kirkkoherra on valitettava käännösvirhe ruotsin kielestä.
Kyrkoherde = seurakunnan paimen - ei Herra. - Anonyymi
Jos kirkkoherralle ei anna rahaa niin kyllä se katoaa.
- Anonyymi
On vain yksi Herra, joka on taivaassa. Nämä muut ovat enemmän tai vähemmän teeskentelijöitä.
- Anonyymi
Kuka niistä persoonista?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskallanko vielä kaivata sinua?
Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun418777Missä meetwursti on keksitty?
Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo261749T:ltä J-miehelle
Se kaunein jäi välillämme kokematta Sen olisin halunnut kokea. Miten olisit pitänyt mua hyvänä. Sen yhden kerran. Se oli291721- 1301461
Miksi kirjoittelet sinkut-palstalla?
Olet sinkku? Kaipaat jutteluseuraa? Täällä on kivoja keskusteluja? Tapaat mielenkiintoisia ihmisiä? Joku muu syy?1941130Miten se pihvi pitää oikeaoppisesti paistaa?
Törmäsin erikoiseen episodiin eräässä ABC-ravintolassa. Pysähdyin kahvikupilliselle ja kohta ravintolan toisesta nurkast81099- 711077
- 92912
- 49795
- 75767