Miksi ette voi uskoa että syntinne ovat jo anteeksi annetut?

Jesaja:
55:1 Kuulkaa, kaikki janoavaiset, tulkaa veden ääreen. Tekin, joilla ei ole rahaa, tulkaa, ostakaa ja syökää; tulkaa, ostakaa ilman rahatta, ilman hinnatta viiniä ja maitoa.
55:2 Miksi annatte rahan siitä, mikä ei ole leipää, ja työnne ansion siitä, mikä ei ravitse? Kuulkaa minua, niin saatte syödä hyvää, ja teidän sielunne virvoittuu lihavuuden ääressä.
55:3 Kallistakaa korvanne ja tulkaa minun tyköni; kuulkaa, niin teidän sielunne saa elää. Ja minä teen teidän kanssanne iankaikkisen liiton, annan lujat Daavidin armot.
55:4 Katso, hänet minä asetin kansoille todistajaksi, kansojen ruhtinaaksi ja käskijäksi.
55:5 Katso, sinä olet kutsuva pakanoita, joita sinä et tunne, ja pakanat, jotka eivät sinua tunne, rientävät sinun tykösi Herran, sinun Jumalasi, tähden, Israelin Pyhän tähden, sillä hän kirkastaa sinut.
55:6 Etsikää Herraa silloin, kun hänet löytää voidaan; huutakaa häntä avuksi, kun hän läsnä on.
55:7 Jumalaton hyljätköön tiensä ja väärintekijä ajatuksensa ja palatkoon Herran tykö, niin hän armahtaa häntä, ja meidän Jumalamme tykö, sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta.
55:8 Sillä minun ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne, eivätkä teidän tienne ole minun teitäni, sanoo Herra.
55:9 Vaan niin paljon korkeampi kuin taivas on maata, ovat minun tieni korkeammat teidän teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne.
55:10 Sillä niinkuin sade ja lumi, joka taivaasta tulee, ei sinne palaja, vaan kostuttaa maan, tekee sen hedelmälliseksi ja kasvavaksi, antaa kylväjälle siemenen ja syöjälle leivän,
55:11 niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin.
55:12 Sillä iloiten te lähdette, ja rauhassa teitä saatetaan; vuoret ja kukkulat puhkeavat riemuun teidän edessänne, ja kaikki kedon puut paukuttavat käsiänsä.
55:13 Orjantappurain sijaan on kasvava kypressejä, nokkosten sijaan on kasvava myrttipuita; ja se tulee Herran kunniaksi, iankaikkiseksi merkiksi, joka ei häviä.

44

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Synnit voivat olla anteeksi ainoastaan Jeesuksen kautta! Ei luulisi olevan vaikeaa ymmärtää asianlaita.

      • En usko siksi että ristille naulittu selootti ei tule pelastamaan ketään.
        Essealaiset olivat tehneet Jeesuksesta juutalaisten kuninkaan, joka saisi johtaa sotaa, joka käytäisiin Roomaa, fariseuksia ja saddukeuksia vastaan.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        En usko siksi että ristille naulittu selootti ei tule pelastamaan ketään.
        Essealaiset olivat tehneet Jeesuksesta juutalaisten kuninkaan, joka saisi johtaa sotaa, joka käytäisiin Roomaa, fariseuksia ja saddukeuksia vastaan.

        Essealaiset luulivat samoin kun monet muutkin että Jeesus on maallinen juutalaisten kuningas. Hän joka vapauttaisi Rooman vallan alta.
        Jeesus ilmoitti ja todisti teoillaan ettei hänen valta ole tästä maailmasta. Kuka on herättänyt kuolleita. Todistetusti hän oli historiallinen henkilö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Essealaiset luulivat samoin kun monet muutkin että Jeesus on maallinen juutalaisten kuningas. Hän joka vapauttaisi Rooman vallan alta.
        Jeesus ilmoitti ja todisti teoillaan ettei hänen valta ole tästä maailmasta. Kuka on herättänyt kuolleita. Todistetusti hän oli historiallinen henkilö.

        Jopa Jeesuksen opetuslapset luulivat ja toivoivat asian olevan niin.


      • Ashera12 kirjoitti:

        En usko siksi että ristille naulittu selootti ei tule pelastamaan ketään.
        Essealaiset olivat tehneet Jeesuksesta juutalaisten kuninkaan, joka saisi johtaa sotaa, joka käytäisiin Roomaa, fariseuksia ja saddukeuksia vastaan.

        Panetko faktaa siitä, että Jeesus olisi ollut selootti. Hehän asuivat luolissa, Jeesus ei?
        Taitaa nyt hakuammuntasi mennä liian pitkälle.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Panetko faktaa siitä, että Jeesus olisi ollut selootti. Hehän asuivat luolissa, Jeesus ei?
        Taitaa nyt hakuammuntasi mennä liian pitkälle.

        - Taitaa nyt hakuammuntasi mennä liian pitkälle.

        On paljon mahdollista että erehdynkin.
        Olen avoin uudelle tiedolle koko ajan.
        Kirja toisensa perään on vain väittänyt vastaavaa ja tutkimukseni pysähtyi viimeksikin sellaiseen.
        Korjatkaa toki jos olen väärässä!


      • Ashera12 kirjoitti:

        - Taitaa nyt hakuammuntasi mennä liian pitkälle.

        On paljon mahdollista että erehdynkin.
        Olen avoin uudelle tiedolle koko ajan.
        Kirja toisensa perään on vain väittänyt vastaavaa ja tutkimukseni pysähtyi viimeksikin sellaiseen.
        Korjatkaa toki jos olen väärässä!

        Oletpa hienotunteinen, näin meidän kaikkien tulisi suhtautua omaan mielipiteeseeseen, jollakin toisella voi olla detaleihin parempi kompetenssi.

        Kuulun Israelin Huoneeseen, joten kasvatyksessanioli jo pohja maan siällä oleviin kulttuurieroihin.
        Se, mikä pisti ensimmäisenä mieleen, oli Selotti- puolueen agenda, se oli aseellisesti määritellyt tavoittensa, ajaa Rooma pois Israelista ja Jeesus ei ollu kansallismielinen, joten yhtälö ei toimi.
        Toinen se, että Selootti puolue perustettiin vasta 30 vuotta Jeesuksen kirkastumisen jälkeen.

        Siunausta.


      • Ashera12 kirjoitti:

        En usko siksi että ristille naulittu selootti ei tule pelastamaan ketään.
        Essealaiset olivat tehneet Jeesuksesta juutalaisten kuninkaan, joka saisi johtaa sotaa, joka käytäisiin Roomaa, fariseuksia ja saddukeuksia vastaan.

        Enpä ennen ole kuullutkaan tuollaista tulkintaa Jeesuksesta.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Oletpa hienotunteinen, näin meidän kaikkien tulisi suhtautua omaan mielipiteeseeseen, jollakin toisella voi olla detaleihin parempi kompetenssi.

        Kuulun Israelin Huoneeseen, joten kasvatyksessanioli jo pohja maan siällä oleviin kulttuurieroihin.
        Se, mikä pisti ensimmäisenä mieleen, oli Selotti- puolueen agenda, se oli aseellisesti määritellyt tavoittensa, ajaa Rooma pois Israelista ja Jeesus ei ollu kansallismielinen, joten yhtälö ei toimi.
        Toinen se, että Selootti puolue perustettiin vasta 30 vuotta Jeesuksen kirkastumisen jälkeen.

        Siunausta.

        - Oletpa hienotunteinen

        Joo, eiväthän nämä terroristeja olleet tuolloin, ennemminkin hurskauteen pyrkijöitä.

        Ei ollut kansallismielinen? Tarkoitatko sitä, kun hän "väänsi kättä" esim fariseusten kanssa sapatista ym?

        "Aito kosher Jeesus" epäilee sen johtuvan siitä, että hän oli profeetta, ts Israelin omatunto, jota ei kestetty kuunnella. Muistatkin varmaan, että hyvin harva profeetta säilyi hengissä.

        Kerro ihmeessä lisää jos tiedät ja oikaise väitteeni.

        Kiitos, siunausta sinnekin!


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Enpä ennen ole kuullutkaan tuollaista tulkintaa Jeesuksesta.

        - Enpä ennen ole kuullutkaan tuollaista tulkintaa Jeesuksesta.

        Teen tutkimusta ja luen erilaisia kirjoja. Todella mielenkiintoista!


      • Ashera12 kirjoitti:

        - Oletpa hienotunteinen

        Joo, eiväthän nämä terroristeja olleet tuolloin, ennemminkin hurskauteen pyrkijöitä.

        Ei ollut kansallismielinen? Tarkoitatko sitä, kun hän "väänsi kättä" esim fariseusten kanssa sapatista ym?

        "Aito kosher Jeesus" epäilee sen johtuvan siitä, että hän oli profeetta, ts Israelin omatunto, jota ei kestetty kuunnella. Muistatkin varmaan, että hyvin harva profeetta säilyi hengissä.

        Kerro ihmeessä lisää jos tiedät ja oikaise väitteeni.

        Kiitos, siunausta sinnekin!

        Kiitos.

        Selootit olivat silloin lähellä terroristeja, joskin maansa vapauden puolesta taistelijoita, ja puolue, joka oli kansallismielinen, nationalisti, ja agenda oli ajaa Rooma pois, mutta ei pystynyt toimimaan kun 6 vuotta, joka päättyi Temppelin valtaamiseen Rooman toimesta.

        Fariseusten ja Jeesuksen ”kädenväännöt” Taas olivat uskonnollisia ja Israelin (Juudan) valtion sisällä.

        Farisealaiset eli fariseukset olivat juutalainen uskonnollis-kansallinen puolue. Se koostui pääosin muista kuin papeista, ja parhaillaan fariseusten lukumääräksi on arvioitu noin 6000.

        Vaikka heissä oli vain muutama pappi, pitivät he itseään uskonnollisina johtajina. Käytännössä he olivat Israelin Lestadiolainen liike, SRK.

        Heitä oli kaikista yhteiskunnallisista luokista ja merkillepantavaa, että he vaativat kaikilta Mooseksen Lain 100 prosenttista toteuttamista.

        Minä syön Koesheria mahdollisuuden mukaan, asia on niin syvällä sydämessäni, mutta en Lain, vaan sen terveellisyyden vuoksi.

        Jeesuksen kosher on huono sanavalikoima, ja Jeesus oli ja on myös Jumala, ei Profeetta. Samalla Hän oli täällä myös ihminen joka tunsi tuskat, vaikudet sekä halut sekä himot voittaen ne kaikki.

        Panen sinulle alkutekstin osan, missä Jeesuksen jumaluus hyvin ilmenee; Joh 10;30. Minä ja minun isäni, me olemme yksi.

        Minulle on tullut se tunne Sinun ”oikeasta käsitteestä”, ettet ole enää kaukana totuudesta, sillä se on Jeesus.

        Joh. 14:6 Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.

        Ajattelepa, Suomen ”fariseukset” lestadiolaiset eivät ole vielä löytäneet tätä Raamatusta, siksi se on kuiva jengi.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Kiitos.

        Selootit olivat silloin lähellä terroristeja, joskin maansa vapauden puolesta taistelijoita, ja puolue, joka oli kansallismielinen, nationalisti, ja agenda oli ajaa Rooma pois, mutta ei pystynyt toimimaan kun 6 vuotta, joka päättyi Temppelin valtaamiseen Rooman toimesta.

        Fariseusten ja Jeesuksen ”kädenväännöt” Taas olivat uskonnollisia ja Israelin (Juudan) valtion sisällä.

        Farisealaiset eli fariseukset olivat juutalainen uskonnollis-kansallinen puolue. Se koostui pääosin muista kuin papeista, ja parhaillaan fariseusten lukumääräksi on arvioitu noin 6000.

        Vaikka heissä oli vain muutama pappi, pitivät he itseään uskonnollisina johtajina. Käytännössä he olivat Israelin Lestadiolainen liike, SRK.

        Heitä oli kaikista yhteiskunnallisista luokista ja merkillepantavaa, että he vaativat kaikilta Mooseksen Lain 100 prosenttista toteuttamista.

        Minä syön Koesheria mahdollisuuden mukaan, asia on niin syvällä sydämessäni, mutta en Lain, vaan sen terveellisyyden vuoksi.

        Jeesuksen kosher on huono sanavalikoima, ja Jeesus oli ja on myös Jumala, ei Profeetta. Samalla Hän oli täällä myös ihminen joka tunsi tuskat, vaikudet sekä halut sekä himot voittaen ne kaikki.

        Panen sinulle alkutekstin osan, missä Jeesuksen jumaluus hyvin ilmenee; Joh 10;30. Minä ja minun isäni, me olemme yksi.

        Minulle on tullut se tunne Sinun ”oikeasta käsitteestä”, ettet ole enää kaukana totuudesta, sillä se on Jeesus.

        Joh. 14:6 Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.

        Ajattelepa, Suomen ”fariseukset” lestadiolaiset eivät ole vielä löytäneet tätä Raamatusta, siksi se on kuiva jengi.

        - Selootit olivat tuolloin terroristeja.

        Kirjani "Aito kosher Jeesus" on messiaanisen juutalaisen kirjoittama. Hän tuo ilmi lähinnä
        sitä ettei Jeesus vieroksunut juutalaisuutta (kirja on lähinnä juutalaisille tarkoitettu), vaan

        - Kyseenalaisti fariseusten ylimääräiset säännöt, jotka olivat turhia ja raskaita kantaa.
        - Olihan Jeesus profeettakin. "Se Mooseksen kaltainen profeetta." Puhumattakaan kuninkuudesta tai pappeudesta tai messiaanisuudesta.

        Kirjani kertoo kuinka kuinka heprealainen Raamattu täydentää UT:ta ja valaisee juutalaisille etteivät ne kaukana toisistaan ole.

        Kiitos!


      • Anonyymi

        Eli Jesukseen verrattuna syntimme ovat mitättömiä?
        Pitää varmasti paikkansa. Ei häntä varmastikaan tuthan tähden teilattu vaikka raamattu häveliäästi jättää todelliset syyt kertomatta. Syytä vahvasti epäillä että Juudas ilmiantoi pitkäaikaisen lapsiin kohdistuneen hyväksikäytön.


    • Anonyymi

      Kyllä suomessakin sotien aikana toivottiin jonkinlaista messiasta itärajalle eli ei se mikään ihme ollut jos opetuslapsetkin ooivat väsyneitä miehitykseen ja kaikkeen.

      • Käytännössä opetuslastenkin oli mahdotonta ymmärtää jumalan pelastussuunnitelmaa. Eihän sitä vellut ymmärrä vieläkään.


      • Miksi? Ja minkälaista Messisasta?
        Toisaalta Suomessa ei ollut miehitystä.


    • Anonyymi

      Kun ei ole uskoa Kristukseen ja Jumalan Sanaan ja Raamattuun niin ei voi uskoa.

      Pitää saada rikoskumppaniltaan julistus.

    • Anonyymi

      Jesaja jo kuvaa uutta liittoa, miten pakanoille tulee tähti, miten he saavat armon ja miten usko tosiaan muuttuu sellaiseksi että ilman ansioita ja suorituksia saa Jumalan hyvää. Se muuttuu suorituskeskeisyydestä Jumalan lahjaksi ja riemuksi, joka tulee taivaasta.

    • Anonyymi

      Demonipesä voisi jättää jo meikäläiset rauhaan!

      • Tuota noin, olisiko mahdollista että hakisit apua harhoihisi? Tiedän että näyt ovat kokijalleen tosi mutta asiantunteva apu voisi olla nyt paikallaan.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Tuota noin, olisiko mahdollista että hakisit apua harhoihisi? Tiedän että näyt ovat kokijalleen tosi mutta asiantunteva apu voisi olla nyt paikallaan.

        Joku apu myös "Saalemille" olisi tarpeen !


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joku apu myös "Saalemille" olisi tarpeen !

        Kerro lisää?


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Tuota noin, olisiko mahdollista että hakisit apua harhoihisi? Tiedän että näyt ovat kokijalleen tosi mutta asiantunteva apu voisi olla nyt paikallaan.

        Äijä on uinut kyllä jo niin synnin pimeyteen, ettei Herran varjelukaan enää auta.
        Ihan kamalaa, että pimeyden voimat ovat saaneet sinusta niin lujan otteen! Luoja paratkoon!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Kerro lisää?

        Koeta nyt päästä niistä demoneista eroon.


    • Anonyymi

      Nyt tulee niin demonista settiä, että oksat pois. Suosittelisin lämpimästi hankkiutumaan niistä demoneista eroon!

      • Anonyymi

        Pitäskö edelisen kirjottajan alkaa jo hakeutua kattohommiin, miten olisi!


    • Anonyymi

      Korkearavinteista ruokaa tarjottavaksi

      ”Kristuksen palava rakkaus ravitsee enemmän kuin mikään aineellinen ruoka ja antaa paljon kaloreita sielulle ja ruumiille. Monesti se myös parantaa parantumattomia sairauksia ilman lääkkeitä ja saattaa sielut lepoon.”

      Pyhä Paisios

    • Anonyymi

      Lestatiolainen liike saisi pyytää anteeksi kaikilta niiltä jotka eivät kuuluu liikkeeseen ja sen jälkeen hokea toisilleen anteeksiantoa.

      • Mihin "lestatiolainen liike" on syyllistynyt? Olisin utelias kuulemaan.


      • Ashera12 kirjoitti:

        Mihin "lestatiolainen liike" on syyllistynyt? Olisin utelias kuulemaan.

        Vl-liike on väärentänyt evankeliumin ja häpäissyt Kristuksen. Siitä seurauksena on sen päällä Jumalan kirous!


    • Anonyymi

      Johannes 20:23

      King James versio:
      Whose soever sins ye remit, they are remitted unto them; and whose soever sins ye retain, they are retained.

      Kirkkoraamattu 1933-38
      "Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."

      Jos rikos on niin suuri, että ei pysty antamaan anteeksi, ei ole pakko. Murhan synti on esimerkiksi tällainen. Tämä on ainoa oikea tulkinta.

      • Anonyymi

        Synti pitää pyytää anteeksi siltä, jota vastaan on rikkonut. Murhan jos menee tekemään, ei uhri tietenkään voi antaa anteeksi. Siksi murhan synti on anteeksiantamaton. Abortti on murha.

        Uskovainen haluaa antaa anteeksi toiselle uskovaiselle siksi, että hänellekin anteeksi annettaisiin.


      • Se vellu joka on syynnitön, heittäkööt ensimmäisen kiven. Jeesuksen mittapuun mukaan sinäkin olet varmasti murhaaja. Olethan sinäkin osasyyllinen Jeesuksen murhaan!

        1Joh. 3:15 Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Se vellu joka on syynnitön, heittäkööt ensimmäisen kiven. Jeesuksen mittapuun mukaan sinäkin olet varmasti murhaaja. Olethan sinäkin osasyyllinen Jeesuksen murhaan!

        1Joh. 3:15 Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.

        Älä harhauta. Saalemithan ne väittää, ettei heihin synti tartu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä harhauta. Saalemithan ne väittää, ettei heihin synti tartu.

        Missä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä harhauta. Saalemithan ne väittää, ettei heihin synti tartu.

        Saarn. 7:21 Sillä ei ole maan päällä ihmistä niin vanhurskasta, että hän tekisi vain hyvää eikä tekisi syntiä


      • Uskomattoman lapsellista toimintaa jopa lapselta!


    • Anonyymi

      Lestatiolainen koettaa olla ölövinä, vaikka pienessä mielessään tietääkin lahkon moraalin hipovan roskaluokkaa.

      • Juuri noin. Liki jokainen vellu tietää että vl-lahko-oppi on mätä.


    • Anonyymi

      Siksi emme usko kun olemme epäuskovaisia velluja. Uskomme ainoastaan ihmiseen.

    • Anonyymi

      Uskotaan toki. Minäkin anteeksiannoin kaikki syntini 12-vuotiaana eikä nuo ole sen kummemmin vaivanneet.
      Vapahtaja olet sinä.

      • Mitä tarkoitat?


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Mitä tarkoitat?

        Synti on jo käsitteenä vain uskontokauppiaiden mainoskikka. Jo kouluikäisen pitää mahdollisesta aivopesusta huolimatta tajuta että nyt yritetään kyllä vetää höplästä.

        Voit siis itse vapauttaa itsesi syntikäsitteestä. Ei siihen tarvita jeesusta eikä jeesustelijoita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Synti on jo käsitteenä vain uskontokauppiaiden mainoskikka. Jo kouluikäisen pitää mahdollisesta aivopesusta huolimatta tajuta että nyt yritetään kyllä vetää höplästä.

        Voit siis itse vapauttaa itsesi syntikäsitteestä. Ei siihen tarvita jeesusta eikä jeesustelijoita.

        Noin suurin osa ihmisistä tekeekin, mutta ovat silti onnenopeistaan huolimatta täysin hukassa. Puuttuvan hengellisyyden korvaa useimmiten pullon henki joka on alkoholi. Latinankielinen nimi sille on spiritus fortus = hengen voima, Joka on suuri petostelija ja valehtelija.

        Ok, Jeesuskin käytti viiniä kuten aikalaisensa muutenkin mutta heillä ei ollutkaan hengellistä tyhjiötä sydämessään jota täyttämään ei pullonhenkeä tarvittu.
        Hyvinvoiva ihminen ei addiktoidu.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1007
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      1005
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      900
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe