Miksei luterilaiset papit voi pelastua?

Anonyymi

Syy on tässä: Luterilaiset papit eivät noudata Jeesuksen asettamaa käskyä noudattaa ja opettaa lakia seurakunnalle. Sen sijaan luterilaiset papit ovat purkaneet lähes kaikki ellei kaikki Jumalan käskyt.

Matt 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

Tie taivaaseen on kapea ja harva perille pääsee. Luterilainen pappi ei portista pääse sisälle. koska hän on laittomuuden tekijä ja lain purkaja.

Matt 7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

28

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Luterilaiset papit eivät noudata Jeesuksen asettamaa käskyä noudattaa ja opettaa lakia seurakunnalle. Sen sijaan luterilaiset papit ovat purkaneet lähes kaikki ellei kaikki Jumalan käskyt.

      Matt 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
      20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

      Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

      Tie taivaaseen on kapea ja harva perille pääsee. Luterilainen pappi ei portista pääse sisälle. koska hän on laittomuuden tekijä ja lain purkaja.

      Matt 7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

    • Anonyymi

      Vain lestat pääsevät taivaaseen, ei uudestikastetut, ei kielillä puhujat, eivätkä kumoon tyrkätyt. Ei ehkä edes kaikki lesta-lahkolaisetkaan mutta vl-lestat varmasti. Ja vl-papit.

      • Anonyymi

        Omaan toimintaan esitettyyn kritiikkiin voi tietenkin suhtautua sarkastisesti ja torjua se tukkimalla vain korvat.

        Toinen tapa torjua kritiikki on niputtaa kaikki asiallinen ja asiaton palaute samaan laariina ja heittää se roskakoriin.

        Sellainen on määrätyssä mielessä ylpeyttä. Kun on vähän liian kauan tehnyt papin työtä ja opiskellut teologisessa, niin voi lähteä leijumaan omista kyvyistään ja omasta hengellisetä tilasta. Samalla tavalla fariseukset ja Jerusalemin papistokin luulivat itsestään liikoja, kun Jeesus heitä moitti.


      • Anonyymi

        >>Vain lestat pääsevät taivaaseen<<

        Niin ne lestadiolaiset luulevat. Olen eri mieltä heidän kanssa.

        Lestadiolaiset erottivat piispa Mari Leppäsen rauhayhdistyksen jäsenyydestä naispappeuden takia ja vielä sanoivat, ettei Leppänen voi tästä syystä enää pelastua. Pitäisikö nyt suhtautua tähän, että ne lestadiolaiset ovat, mitä ovat? Minun mielestä lestadiolaisten suoraselkäisyys tässä asiassa oli tällä kertaa ihan oikein ja Raamatun mukaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Vain lestat pääsevät taivaaseen<<

        Niin ne lestadiolaiset luulevat. Olen eri mieltä heidän kanssa.

        Lestadiolaiset erottivat piispa Mari Leppäsen rauhayhdistyksen jäsenyydestä naispappeuden takia ja vielä sanoivat, ettei Leppänen voi tästä syystä enää pelastua. Pitäisikö nyt suhtautua tähän, että ne lestadiolaiset ovat, mitä ovat? Minun mielestä lestadiolaisten suoraselkäisyys tässä asiassa oli tällä kertaa ihan oikein ja Raamatun mukaista.

        Totta, eivät lestat väitä kaikkien lestojenkaan pelastuvan. Nainen joka ehkäisee tai opiskelee teologiksi ei nyt ainakaan pelastu mutta srk:n johtomies, joka on ollut hyväksikäyttötapauksia "siunaamassa" kai pääsee, kun ei ole julkisesti taivaspaikkaa evätty.

        -a-teisti-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, eivät lestat väitä kaikkien lestojenkaan pelastuvan. Nainen joka ehkäisee tai opiskelee teologiksi ei nyt ainakaan pelastu mutta srk:n johtomies, joka on ollut hyväksikäyttötapauksia "siunaamassa" kai pääsee, kun ei ole julkisesti taivaspaikkaa evätty.

        -a-teisti-

        Viimeinen tuomio on oikeudenmukainen. Jokainen saa tuomionsa tekojensa mukaan.


    • Anonyymi

      Jeesus ei ottanut yhtään pappia opetuslapsekseen. Kaikki olivat oppimattomia työmiehiä.

      • Anonyymi

        Ja 12 joukossa ei ollut yhtään naista.


    • Anonyymi

      Aloittaja ei tästä asiasta päätä. Hänellä ei ole siihen valtuuksia. Hän on ylentänyt tietoisesti itsensä ylimmäksi päättäjäksi. Ei ole oikein.

      • Anonyymi

        Aloitus perustuu Raamatun ilmoitukseen, ei jonkun ihmisen omaan mielipiteeseen.
        Jos Jeesus sanoi, ettei lain purkajat pelastu, niin sehän on silloin ihan selvä juttu.
        Luterilaiset papit ovat purkaneet paljonkin Jumalan käskyjä. Silloin seuraus on, mitä Jeesus sanoi.


      • Anonyymi

        Mikäs tässä on väärin?

        Luterilaiset papit eivät noudata Jeesuksen asettamaa käskyä noudattaa ja opettaa lakia seurakunnalle. Sen sijaan luterilaiset papit ovat purkaneet lähes kaikki ellei kaikki Jumalan käskyt.

        Matt 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
        20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Tie taivaaseen on kapea ja harva perille pääsee. Luterilainen pappi ei portista pääse sisälle. koska hän on laittomuuden tekijä ja lain purkaja.

        Matt 7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


    • Anonyymi

      Juu, taas on näköjään taivaan veräjävahteja liikkeellä. :D

      • Anonyymi

        Omaan toimintaan esitettyyn kritiikkiin voi tietenkin suhtautua sarkastisesti ja torjua se tukkimalla vain korvat. Ennen sanottiin, että Jumalan pelko on viisauden alku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omaan toimintaan esitettyyn kritiikkiin voi tietenkin suhtautua sarkastisesti ja torjua se tukkimalla vain korvat. Ennen sanottiin, että Jumalan pelko on viisauden alku.

        Luterilaisilla papeilla ei ole Jumalan pelkoa, mutta vihervasemmistolaisia poliitikkoja he vuoroin pelkäävät ja nuolevat.


    • Anonyymi

      Aloittaja on oikeassa.

      Luterilaiset papit kunnioittavat vain maallista oikeutta. Varsinkin lestadiolaiset pelastuvat ja heidät temmataan aikojen lopussa ylös, vaikka olisivat harjoittaneet pedofiliaa ja insestiä vuosikymmeniä.

      Rukouskokouksissakin lestadiolaiset saa vapaasti puristella niiden naisten rintoja ja jalkoväliä. jotka alkavat puhua kielillä tai ryhtyvät kaatumaan väkevän julistuksen voimasta.

      • Anonyymi

        Lestadiolaisten omien oppien mukaan pedofilia ja haureus vie turmioon. En ole lestadiolainen, mutta olen tästä samaa mieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lestadiolaisten omien oppien mukaan pedofilia ja haureus vie turmioon. En ole lestadiolainen, mutta olen tästä samaa mieltä.

        Todellisuus on tämä:

        "Esimerkiksi hyväksikäyttö oli sellainen rike, joka voitiin antaa anteeksi ja unohtaa. Minun rikkeeni olivat sellaisia, ettei anteeksiannosta ollut mitään puhetta."

        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006439166.html

        Mikä Hurtigin anteeksiantamaton "rikos" oli? Se ei ollut pedofilia, eikä haureus, sehän annetaan anteeksi, "Rikos" oli oikeuden vaatiminen uhreille ja tuomioiden tekijöille. Sitä hän ei saanut anteeksi.

        Toinen tapaus salaamisen kultuurista ja syyllisten suojelemisesta:

        "- Kaikki rikokset ja synnit pitää antaa anteeksi, jos joku niitä aidosti katuu. Mutta on eri asia, onko ottanut salaa tikkarin kaupasta tai raiskannut lapsen. Vakavat rikokset pitää viedä poliisille, ne täytyy selvittää ja niistä kuuluu myös jonkunlainen tuomio kärsiä."

        https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/201705242200159927


      • Anonyymi

        "Aloittaja on oikeassa. Luterilaiset papit kunnioittavat vain maallista oikeutta."

        Se on vai veruke luopua Raamatun käskyistä, vaikka Suomen lain mukaan uskonnollisen yhdyskunnat saavat päättää itsenäisesti seurakunnan järjestyksestä mm. siitä, että vihkivätkö homopareja vai ei.


    • Anonyymi

      Älä laita kaikkia pappeja samaan muottiin. Uskoviakin vielä löytyy. Vähemmän, mutta on heitä.
      Naispappeus on vastoin Sanaa. Samoin vallalla oleva käsitys homojen liitoista. Ne ovat yksinkertaisesti Jumalan sanan vastaisia asioita.
      Lakiakin olisi opetettava, mutta armon sanan julistamisessakin katuville. Synnin päästö onkin kahtalainen ongelma, joskus se annetaan liian heppoisin perustein. Toisaalta laki näyttää synnin. Avoin ja rehellinen mieli on oltava.

      Itse toivon kirkon jakaantuvan. Raamatusta kiinni pitävät eri leiriin. Heidän lapsilleen oikeus oikean opetukseen kouluissa.
      Viimeistään Jeesuksen paluu muuttaa kaiken. Sitä odotellessa. Rukoillen ja kiittäen parasta lampaiden paimenta.

      • Anonyymi

        Luterilaisuus on jo sinänsä epäuskoa, joten aloituksessa mainittu väite voidaan liittää jokaiseen luterilaiseen pappiin.

        On olemassa monia Jeesus-nimisiä persoonia, joista vain yksi on Jumalan Poika, josta Raamattu kertoo. Luterilaiset papit julistavat toista Jeesusta ja toista evankeliumia. Luterilaista pappeutta oli jo Paavalin aikana, mistä voi mainita mm. Eevat naispappeina:

        "Pelkään kuitenkin, että niin kuin käärme kavalasti petti Eevan, teidän mielenne turmeltuu ettekä te enää ole vilpittömiä ja puhtaita suhteessanne Kristukseen. Jos joku tulee luoksenne ja julistaa toista Jeesusta kuin me olemme julistaneet, jos te saatte jonkin toisen hengen kuin sen, jonka olette jo saaneet, tai toisen evankeliumin kuin sen, jonka olette jo ottaneet vastaan, niin sellaista te kyllä hyvin siedätte."
        - 2. Korinttolaiskirje 11:3,4


      • Anonyymi

        "Itse toivon kirkon jakaantuvan. Raamatusta kiinni pitävät eri leiriin."

        Luterilaisen kirkon pohja on niin mätä, ettei sitä voi enää edes peruskorjata. Uskovat ovat jo jättäneet uppoavan laivan ja lopettaneet kirkollisveron maksamisen luterilaiselle kirkolle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaisuus on jo sinänsä epäuskoa, joten aloituksessa mainittu väite voidaan liittää jokaiseen luterilaiseen pappiin.

        On olemassa monia Jeesus-nimisiä persoonia, joista vain yksi on Jumalan Poika, josta Raamattu kertoo. Luterilaiset papit julistavat toista Jeesusta ja toista evankeliumia. Luterilaista pappeutta oli jo Paavalin aikana, mistä voi mainita mm. Eevat naispappeina:

        "Pelkään kuitenkin, että niin kuin käärme kavalasti petti Eevan, teidän mielenne turmeltuu ettekä te enää ole vilpittömiä ja puhtaita suhteessanne Kristukseen. Jos joku tulee luoksenne ja julistaa toista Jeesusta kuin me olemme julistaneet, jos te saatte jonkin toisen hengen kuin sen, jonka olette jo saaneet, tai toisen evankeliumin kuin sen, jonka olette jo ottaneet vastaan, niin sellaista te kyllä hyvin siedätte."
        - 2. Korinttolaiskirje 11:3,4

        "Luterilaisuus on jo sinänsä epäuskoa, joten aloituksessa mainittu väite voidaan liittää jokaiseen luterilaiseen pappiin."

        Miten viitsit kirjoittaa näin älytöntä kuraa?


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        "Luterilaisuus on jo sinänsä epäuskoa, joten aloituksessa mainittu väite voidaan liittää jokaiseen luterilaiseen pappiin."

        Miten viitsit kirjoittaa näin älytöntä kuraa?

        Ei se ole kuraa. Ko. henkilö on perustellut, miksei luterilaisten pappien usko ole todellista ja vanhurskasta.

        Itse lisään vielä sellaisia jakeita, jotka osoittavat, miksei luterilaisilla papeilla ole Jumalalle kelpaavaa uskoa.

        Jaak 2:18 Ehkä joku nyt sanoo: "Sinulla on usko, minulla teot." Näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, minä kyllä näytän sinulle uskon teoillani.
        19 Sinä uskot, että Jumala on yksi ainoa. Oikein teet -- pahat hengetkin uskovat sen ja vapisevat.
        20 Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?
        ---
        24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.
        ---
        26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        "Luterilaisuus on jo sinänsä epäuskoa, joten aloituksessa mainittu väite voidaan liittää jokaiseen luterilaiseen pappiin."

        Miten viitsit kirjoittaa näin älytöntä kuraa?

        Luterilaiset papit eivät noudata Jeesuksen asettamaa käskyä noudattaa ja opettaa lakia seurakunnalle. Sen sijaan luterilaiset papit ovat purkaneet lähes kaikki ellei kaikki Jumalan käskyt. Se jos mikä on epäuskoa.

        Matt 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
        20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Tie taivaaseen on kapea ja harva perille pääsee. Luterilainen pappi ei portista pääse sisälle. koska hän on laittomuuden tekijä ja lain purkaja.

        Matt 7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaiset papit eivät noudata Jeesuksen asettamaa käskyä noudattaa ja opettaa lakia seurakunnalle. Sen sijaan luterilaiset papit ovat purkaneet lähes kaikki ellei kaikki Jumalan käskyt. Se jos mikä on epäuskoa.

        Matt 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
        20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Tie taivaaseen on kapea ja harva perille pääsee. Luterilainen pappi ei portista pääse sisälle. koska hän on laittomuuden tekijä ja lain purkaja.

        Matt 7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Hohhoijaa. Jeesus teki vuorisaarnassa selväksi, ettei kukaan pysty lain kautta pelastumaan kertoessaan, mitä se viimeisen päälle tarkoittaisi, jos lain kautta haluaisi pelastua (ei saisi koskaan sortua nimittelemään läheisiään, ei saisi koskaan katsoa liian ihailevasti vastakkaisen sukupuolen edustajaa ym). Samalla hän leukaili, että jos joku tähän kykenisi, häntä toki kutsuttaisiin taivaassa suureksi.

        Jos lain noudattaminen olisi ihmisten pelastuksen ehto, taivaaseen ei pääsisi kukaan muu kuin Jeesus. Tämä on totuus.


    • Anonyymi

      Onneksi on vielä paljon kirkollisveroa maksavia seurakuntalaisia. He pitävät kirkkoa pystyssä ja se on hyvä asia. Kirkko tulee nousemaan, olkaamme kaikki siinä mukana.

      • Anonyymi

        Joka vuosi noin yksi prosenttiyksikkö eroaa kirkosta ja kirkko kuihtuu koko ajan pois. On täysin turhaa maksaa veroa sellaiselle kirkolle, joka ei oikeasti usko Jumalan sanaan.


    • Anonyymi

      Älä höpötä. Kaikkialla kirkoissa julistetaan Jumalan sanaa. Kirkko on kaiken aikaa puhdistunut ja menossa hyvään ssuuntaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kenen kanssa haluaisit suhteeseen?

      Laita omasi ja hänen nimensä ensimmäinen kirjain 😊
      Ikävä
      125
      2761
    2. Eläkeläisiltä leikataan jo asumistukeakin, osalla loppuu kokonaan!

      https://yle.fi/a/74-20102928 Hallitus varmaan vihaa eläkeläisiä, nyt ollaan kajoamassa eläkeläisten asumistukeenkin, os
      Maailman menoa
      484
      2507
    3. Maanantai päivää

      On tää yhdenlainen paikka... No huomenta nyt kuitenkin. 🐺❤️🖤🫤☕
      Ikävä
      102
      1877
    4. Mies, riittääkö sulle näkemään vilauksen musta?

      Etkö halua ottaa minua kiinni?
      Ikävä
      79
      1651
    5. Mikä kaivatussasi on

      parasta?
      Ikävä
      46
      1309
    6. Pelkään sua.

      Ja haluan ihan älyttömästi. Voiko näin kirjoittaa naiselle.
      Ikävä
      66
      1307
    7. Ollaan samanlaisia

      Samannäköisiäkin? Herkkiä, pohdiskelevia, syvästi tuntevia? Aistin kuvienkin perusteella paljon samankaltaisuutta. Siksi
      Ikävä
      88
      1230
    8. Palstasuden aamu

      Hyvää huomenta. Alkaa vähitellen tervehtymistä tapahtua. 😊🤗☕🐺
      Ikävä
      219
      1155
    9. Kaipaatko vielä häntä?

      Entistä kumppaniasi?
      Suhteet
      193
      1116
    10. Ken leikkiin ryhtyy

      Se leikin kestäköön. Ei mulle tarvitse kiukutella jos en lähde leikkiin mukaan. Eiköhän se oo molemmille helpoin kun lop
      Ikävä
      92
      1086
    Aihe