Mies joka ei tee mitään.

Anonyymi

Kirjoitan tänne kun en voi puhua tästä oikein kenenkään kanssa. Minulla on pitkä avosuhde mieheen jonka kanssa on nyt erittäin vaikeaa. Mies ei halua tehdä mitään. Ei mitään yhteistä juttua esim. menisimme jonnekin kävelylle tai edes jotain mutta kun ei.
Mua alkaa niin ärsyttää että savu nousee kohta päästä. Olen yrittänyt ymmärtää mutta nyt tuntuu että en jaksa enää. Mies kyllä roikkuu oikein mielellään minussa. mä en kestä tuntuu että voisin raivota pää punaisena.

Eihän tällaisessa suhteessa kannata olla tää on totaalista paskaa kukaan ei tajua ei kukaan.
Kyse ei ole seksistä sitä se ääliö tekis vaikka koko ajan että mua inhottaa.
Käsittämätöntä miten suhde muuttuu näin paljon ja miksi ihminen tyytyy tähän. Yritän keksiä jotain menemistä itselleni ettei tarvitse kattoa olematonta.

Mä en tiedä mitä teen. Kun olen puhunut erosta alkaa mieletön ulina... sulla on toinen, ihan varmasti on tai että parempi olisi kuolla.
Miten te jotka olette eronneet olette päässeet suhteesta ulos ns ehjin nahoin?

48

794

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ehdoton ero ja erilleen.

    • Anonyymi

      Jätä se sika!

    • Anonyymi

      Jos tahdot erota niin sanot sen sille, että hei nyt erotaan ja lähdetään erilleen. Ihan sama mitä vastaa tai syyttelee, niin ei se mikään saa sinua olla eroa ottamatta. Jos uhkailee tai muuta laitonta yrittää, niin yhteyttä virkavaltaan vaan. Jääminen ja epärointi vain lisää miehen uskoa siihen, että hän voi aina manipuloida sut jäämään.
      Riippuen kumpi lähtee asunnosta vai kumpikin, niin kamat vaan kasaan ja menoksi.

    • Anonyymi

      Vaikka olis toinenkin, kyllä aikuinen ihminen tekee omat parhaimmaks näkemänsä liikkeet.

    • Anonyymi

      Tuttu juttu. Erosin aika lailla saman kuuloisesta miehestä joitain vuosia sitten Sitä on hankala muiden ymmärtää miten valtavasti tuollainen tilanne hiertää välejä ja lopulta vain ärsyttää ja raivostuttaa. Sanoisin, että jos tilanne on noin pitkällä, niin ei sitä enää saa korjattua. Itsellä ainakin tilanne oli se, että ei mulla ollut minkäänlaista mielenkiintoa edes puhua asiasta enää. Mä halusin vaan pois, enkä ole kertaakaan taakseni katsonut sen jälkeen kun lähdin. Se suhde oli loppunkatsottu ja täysin kuollut.

      Mutta miten siitä pääsee pois? No lähtemällä. Etsit asunnon ja lähdet. Joku varmasti närkästyy tästä, mutta itse järjestelisin asuntoasiaa, etc. ennen kun ilmottaisin selvästi haluavani erota. Valehdella ei tietenkään kannata, mutta omasta kokemuksesta oppineena se pakkollinen asunnon ja muuton odotteluaika kannattaa minimoida. Älä odotan toisen nyt yhtäkkiä pistävän rikkaa ristiin eron eteen. Ei se tule edelleenkään tekemään yhtään mitään. Varaudu siis tekemään itse ihan kaikki. Jos teillä on yhteisiä omistuksia, yhteisiä tilejä, yhteisiä velkoja, etc. niin niiden kaikkien setviminen jää sulle. Itse mm. kuskasin miehen katsastuskonttorille siirtämään nimiinsä yhteisen automme, jonka olin luvannut jättää hänelle. Ilmaiseksi sai, mutta ei vaan saanut aikaiseksi hoitaa papereita kuntoon vielä muutama kuukausi eron jälkeenkään. Meillä oli pitkän yhteiselon jälkeen yhteistä omaisuutta ja se oli yli kahden vuoden savotta päästä niissä kaikissa miehestä eroon. Jos teillä on irtaimessa selvä mikä on kenenkin omaa, niin viet omasi. Itse jätin miehelle kaiken irtaimen, kun ei kiinnostanut vääntää.

      Loppukaneettina ... kannattaa lähteä, kun vielä itse jaksaa. Se omakin jaksaminen voi loppua. Työtä se voi teettää jos toinen oikeen alkaa kiviriipaksi, mutta ehdottomasti sen arvosta.

      • Anonyymi

        Tuli mieleen vielä yksi juttu omasta kokemuksesta oppineena. Jos teillä on noita yhteisiä omistuksia, niin hankit siis heti ihan suosiosta pesänjakajan. Mitään tekemättömän miehen kanssa ei kannata itse vääntää hetkeäkään. Kirjaatte ihan kaiken paperille ja jos/kun tulee asioita, joita et voi 100%sti itse hoitaa, vaan miehen tulee vaikka vaan käydä pistämässä nimensä alle niin ylös päivämäärä mihin mennessä hänen pitää se hoitaa uhkasakkopykälä. Muuten ihan joka ainoa asia venyy ja vanuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuli mieleen vielä yksi juttu omasta kokemuksesta oppineena. Jos teillä on noita yhteisiä omistuksia, niin hankit siis heti ihan suosiosta pesänjakajan. Mitään tekemättömän miehen kanssa ei kannata itse vääntää hetkeäkään. Kirjaatte ihan kaiken paperille ja jos/kun tulee asioita, joita et voi 100%sti itse hoitaa, vaan miehen tulee vaikka vaan käydä pistämässä nimensä alle niin ylös päivämäärä mihin mennessä hänen pitää se hoitaa uhkasakkopykälä. Muuten ihan joka ainoa asia venyy ja vanuu.

        Kiitos. Olet selvästi kokenut samanlaista kuin minä. Ja aivan olet oikeassa mitäpä hän tekisi jos lähden kun ei nytkään edes tikkua ristiin laita.
        Ja kyllä tilanne on raastava ja on tunne että vedän kivirekeä perässäni. Hän vetää minua alas fyysisesti ja henkisesti sellainen tunne on.
        Ja on kohtuutonta että joudun tekemään kaiken kotona ja itseasiassa kodin ulkopuolella. Hyvä etten remppaa autoakin ja hyvin lähellä se kyllä onkin.
        Itkettää tätä ei jaksa tämä on äärimmäisen raskasta.
        Ainut minkä toivoisin on että pääsisin "helposti" pois tästä. Pelkään...
        Kiitos kovasti neuvoista itseasiassa alan työstämään lähtöä. Ensimmäisenä asunnon etsiminen.
        Kauhistus kun jo pelkkä miettiminen jo vääntää vatsaa.
        Mutta elämääni en ala tässä tuhlaamaan. Kiitos ja kiitos myös muillekin jotka kommentoi ❤️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos. Olet selvästi kokenut samanlaista kuin minä. Ja aivan olet oikeassa mitäpä hän tekisi jos lähden kun ei nytkään edes tikkua ristiin laita.
        Ja kyllä tilanne on raastava ja on tunne että vedän kivirekeä perässäni. Hän vetää minua alas fyysisesti ja henkisesti sellainen tunne on.
        Ja on kohtuutonta että joudun tekemään kaiken kotona ja itseasiassa kodin ulkopuolella. Hyvä etten remppaa autoakin ja hyvin lähellä se kyllä onkin.
        Itkettää tätä ei jaksa tämä on äärimmäisen raskasta.
        Ainut minkä toivoisin on että pääsisin "helposti" pois tästä. Pelkään...
        Kiitos kovasti neuvoista itseasiassa alan työstämään lähtöä. Ensimmäisenä asunnon etsiminen.
        Kauhistus kun jo pelkkä miettiminen jo vääntää vatsaa.
        Mutta elämääni en ala tässä tuhlaamaan. Kiitos ja kiitos myös muillekin jotka kommentoi ❤️

        Kuitenkin mies on mies eikä mikään kodinkone.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuitenkin mies on mies eikä mikään kodinkone.

        Kyllä se koti kuuluu molempien hoitaa. Semmosta sohvalla röhnöttävää sikaa tarvitse kenenkään palvella!


    • Anonyymi

      Meet nauttiin yksin raittiista ilmasta ja ihanista maisemista. Älä enää edes kysy mukaan. Kyllä se perästä seuraa jos haluaa.

    • Anonyymi

      Aivan turhaan odottelet miehen muuttuvan. Sitä ei tule tapahtumaan.

      Sinun on turhaa enää puhua, kysellä, selitellä enää mitään . Olet aivan varmasti tuonut kaiken jo monta kertaa esille.
      Mitä se on auttanut? Ei mitään.

      Erolla uhkailu on kaikista pahinta mitä voit tehdä!!!!!!!!!!!!! Se saa aikaan kiristystä, huutoa, itsemurhauhkailuja, uhkauksia sinua kohtaan jne jne jne jne ..

      Nyt, kaikessa hiljaisuudessa otat itsellesi oman asunnon.
      Viet tärkeimmät tavarasi sinne (muista tuo Ikean isoin kassi), huonekaluista todennäköisesti tule hirveä älymöly, joten ne sinä voit hankkia muualta huuto.net, kirpputuri jne ajan kanssa myöhemmin.

      Sitten vain yksinkertaisesti ilmoitat että olet saanut tarpeeksi. Hyvää jatkoa. Ei muuta. Mitä muuta enää voisitkaan sanoa?!

      Siihen loppuu vanhan mauttoman purukumin jauhaminen ja kumpikin voi jatkaa elämäänsä haluamallaan tavalla.

      • Anonyymi

        Ei saa kokoajan kiristää uhkailla se tarkoittaa että toinen joutuu elämään joka päivä varpaillaan ja epävarmuudesta . Suhde pitää hoitaa niin että kumpikin voi luottaa toiseen että tässä pysytään tässä ollaan niinhän avioliitot solmitaan että pysytään yhdessä arjessa. Maksetaan puoliksi laskut ja hoidetaan elämää. Ei se kenelläkään sen kummempaa ole.


    • Anonyymi

      Totaalisesta paskasta vaan eroon ja parempi elämä edessä. Rohkeutta ja päättäväisyyttä sinulle toivon. Ei ole ihan helpoin asia elämässä varsinkaan jos kyseessä ensimmäinen erotilanne.

      • Anonyymi

        Toi ei kyllä vaikuta paskalta vaan kiltiltä . Hyvä mies joka kestää ilkeää noita akkaa ja sen uhkailua eikä voi luottaa edes huomiseen että saisi elää rauhassa .


    • Anonyymi

      kyseessä on ei rakkaussuhde.kannataa testata 100miestä tai naista ja sitten tekee päätöksiä kenen kanssa haluu kävellä. ja parasta on aina yksin kävely että saa edes jonkun aikaa olla yksin.

    • Anonyymi

      Vaihda miestä. Teen mieheni kanssa vaikka mitä. huomennakin aamulla lähdemme veneellä saareen, onkimme siikaa ja grillaamme makkaraa. Viimeks sunnuntaina saimme 6 siikaa. Siika hyvä ruokakala ja teemme aina ruokaa niistä. Ei nyt korona aikana voi matkustella eikä käydä konserteissa mutta käymme paljon ulkona ja kalassa koska ei kotona jaksa möllöttää ja istua. Päivä se menee saaressa hyvin eikä siellä ole koronaa.

      • Anonyymi

        Kalastus on hyvä harrastus ja siika maksaa kaupassa 4-6€ kappale valmiina.


    • Anonyymi

      Ei..ihan kuin minä oisin kirjoittanut tuon!!!Ihan sama tilanne täälläkin,paitsi että minä oon ollu se verran itsenäinen nainen että olen ostanut ihan omiin nimiini asunnon joten minä en lähe tästä mihinkään,vaan ukko lähtee...aina on sattunu kohalle vastuuttomia paskahousuja jotka ei ole olleet edes valmiita ottamaan yhteistä asuntolainaa muista sitoumuksista puhumattakaan!Muuten on kyllä kelvannut asustella meikäläisen kanssa..mitä nyt nykyään ukko hakuaa nukkua omassa huoneessa,tosin sänkypyyhat kiinnostaa kerta viikossa,minä oon jo niin vierottunut ettei minua enää kiinnosta..jos tuosta joskus eroon pääsen,en enää ikinä ota ukkoa!!Kai tässä on joku ikäkriisikin,kun on aina asunu toisen kans,ois mahtava asua yksin!!!Todella kaipaan omaa rauhaa,sais olla niinku tahtoo!Niin siis meillä sama tilanne,ukko ei lähe mun kans mihinkään,mitään yhteistä ei ole,huutaa mulle nykyään,ihan on kuin isänsä..Vittu mä en kestä!!!

      • Anonyymi

        Kai se maksaa sulle osan yhtiövastikkeesta tai vuokraa ehkä puolet sähköstä mutta onhan se halunnut olla sun kanssa kuitenkin. Voi vaikka innostua toisesta uudestaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kai se maksaa sulle osan yhtiövastikkeesta tai vuokraa ehkä puolet sähköstä mutta onhan se halunnut olla sun kanssa kuitenkin. Voi vaikka innostua toisesta uudestaan.

        No se nyt ei sinänsä kuulu tähän maksaako..mutta aina on maksanut oman osuutensa menoista,ei tosin puolta,mutta sen minkä milloinkin pystyy.Ja mitä tuokin nyt sitten tarkoittaa että voi vaikka innostua toisesta uudestaan...liekki on sammunut,se kerran paloin roihuten..siltä juurikin musta tuntuu juurikin nyt...


    • Anonyymi

      Mitenköhän aloittajalla on mennyt?

    • Anonyymi

      Miksi et voi puhua?

      • Anonyymi

        Aloittajahan on yrittänyt puhua, mutta avomies vaan ulisee ja uhkaa kuolemalla(?)
        Tuossahan tuo viimeisessä kappaleessa lukeekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittajahan on yrittänyt puhua, mutta avomies vaan ulisee ja uhkaa kuolemalla(?)
        Tuossahan tuo viimeisessä kappaleessa lukeekin.

        Ei kannata uskoa kaikkea, mitä lukee internetissä. Ihan vain sinne teineille tiedoksi. Me vanhemmat osataan nämä hommat vähän paremmin, nääs.


      • Anonyymi

        Niin miksei voi puhua . Vainooko joku. Tavallisia asioita. Mutta omaa puolisoa kannattaa kehua miten hyvä se on .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittajahan on yrittänyt puhua, mutta avomies vaan ulisee ja uhkaa kuolemalla(?)
        Tuossahan tuo viimeisessä kappaleessa lukeekin.

        Koska sen hermot on lopussa kun tämä uhkailee kokoajan kuka tahansa tulee hulluksi kun kuulee joka päivä erosta vaikka asuu yhdessä . Miten muuten voi muuta kuin jäykistyä kauhusta ,mikä tilanne. Huumehörhöjä ??? Asutaanko yhdessä vai ei. Jos asutaan ei uhkailla . Viedään yhdessä roskat ja siivotaan tehdään ruokaa ei kiristetä toista .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska sen hermot on lopussa kun tämä uhkailee kokoajan kuka tahansa tulee hulluksi kun kuulee joka päivä erosta vaikka asuu yhdessä . Miten muuten voi muuta kuin jäykistyä kauhusta ,mikä tilanne. Huumehörhöjä ??? Asutaanko yhdessä vai ei. Jos asutaan ei uhkailla . Viedään yhdessä roskat ja siivotaan tehdään ruokaa ei kiristetä toista .

        Ei kukaan voi kieltää toista puhumasta jos haluaa erota! Pidätkö sinä naisia jotenkin itsestäänselvyytenä? Eikä mies hemmetti rupee ahdistumaan tai kauhusta kangistumaan kun pitäisi asioista puhua. Pikkupojan tasolla jos ei hemmeti mies puhetta kestä. Eikä se että asuu yhdessä ole mikään perustelu millekään. "Viedään yhdessä roskat ja siivotaan yhdessä" kuulostaa epätoivoiselta ulisemiselta ja vinkumiselta kun tilanne alkaa olla selvä eron puolesta. Tuota se aloittaja varmaan tarkoittikin kun sanoi että alkaa "mieletön ulina".


    • Anonyymi

      Antaisin kuolla jos siitä on kyse. En elämääni tuollaiselle takiaiselle tuhlaisi!

      • Anonyymi

        Kuulkaa nyt. On menty yhteen asumaan jo silloin pitää olla vastuu siitä yhdessä olemisesta eikä uhkailla erolla jos ei muuta syytä ole kuin vihata toista . Eihän toinen ihminen muuttuu sellaiseksi kuin itse on . Kaikki on omanlaisia .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulkaa nyt. On menty yhteen asumaan jo silloin pitää olla vastuu siitä yhdessä olemisesta eikä uhkailla erolla jos ei muuta syytä ole kuin vihata toista . Eihän toinen ihminen muuttuu sellaiseksi kuin itse on . Kaikki on omanlaisia .

        Ei kenenkään tarvitse vihaa sietää, joten onneksi voi aina erota.


    • Anonyymi

      Tuollainen uhkailu ja syyttely on henkistä väkivaltaa, joka on lain mukaan yhtä rangaistavaa kuin fyysinenkin.

      • Anonyymi

        Kyllä se noin on. Äkkiä pois sellaisesta suhteesta.


      • Anonyymi

        Miksi nämä on muuttanut yhteen asumaan kun vihaavat toisiaan noin paljon .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi nämä on muuttanut yhteen asumaan kun vihaavat toisiaan noin paljon .

        Kaikki tekevät virheitä.


    • Anonyymi

      Kuulostaa ihan mun exältä.

    • Anonyymi

      Taitaa olla oikea mieslapsi kyseessä. Ei aikuinen ja täysjärkinen mies tuolleesti kiukuttele.

      • Anonyymi

        Juuri näin. Tollasten kanssa vaan menee terveys ja elämänilo. Kamat kasaan ja eroon tuollaisesta.


      • Anonyymi

        Kiukuttelee jos vaimo on noin ilkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiukuttelee jos vaimo on noin ilkeä.

        Eli oikea mieslapsi kyseessä.


    • Anonyymi

      Sehän on vanha totuus, että jokainen saa ansaitsemansa kumppanin.

    • Anonyymi

      Jos nyt on joku joka ei ole väkivaltainen ja haluaa asua ja elää jonkun kainalossa niin sehän on hienoa. Monet etsii puolisoksi juuri sellaista joka ei juokse vieraissa ja on kotona ettei tarvi pelätä missä se on. Jos joku tykkää olla antaa olla ja ulos mennään yhdessä luontoon eväät mukana ja suunnitellusti.Uimahalli on hyvä harrastus yksinkin kyllä.Auton voi ajaa yhdessä huoltoon ja pesuun ei tarvi suorittaa vaan elää. Sun ja mun herkkuruuat tehdään yhdessä sovitellen eikä hampaat irvessä pakko pakko tehdä ruokaa tyylillä. Miestä voi vähän hieroa pestä sen pyykit.Ei muuten mutta ikävää maksaa yksin vuokraa ja porata sitten kun miestä ei ole.

    • Anonyymi

      Oottaaks se eläkettä?

    • Anonyymi

      Miehenä en voisi elää naisen kanssa, jonka kanssa arki olisi yhtä riitaa vaan. Mielummin yksin kuin jatkaa huonoja kokemuksia riitaisan naisen kanssa.

    • Anonyymi

      Sanot miehelle että otat eron. Ei se voi sitä mitenkään estää. Jos käsiksi käy niin poliisit paikalle ja ukko tarvittaessa putkaan, ellei ala kiltisti olemaan.

    • Anonyymi

      Hyi v*ttu kun tuli paha olo. Toivottavasti pääset siitä eroon.

    • Anonyymi

      Joko on aloittaja päässyt eroon?

    • Anonyymi

      Toistahan on halveksittava. Korkein laki on asetettu joten ei elämälle mitään voi kuin valita. Hölmöksihän ei voi kasvaa ei kai suinkaan.

      Vai vituttaako vain?

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1937
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1682
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1604
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1537
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1515
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1435
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe