Dr. Nowzaradanin dieetti

Anonyymi

Minua kiinnostaisi kokeilla Dr Nowin dieettiä vähän aikaa ihan tieteellisessä mielessä. En ole missään ihannepainossa, vaikka höttöläski onkin poissa ja varmaan sisäelinrasva juuri onkin poistunut kun olo on niin hyvä, ei ole uniongelmia ja verikokeiden tulokset on hyvät ja viitearvoissa. Mulla on ylipaino lähtenyt kaikkein eniten pallean tienoilta ja vyötäröltä.

Ohjelmassa "My 600 lb life" ihmiset laitetaan 1000-1200 kcal dieetille, jolloin heidän tulisi laihtua ihan kymmeniä kiloja kuukaudessa. Lähinnä sillä koetetaan saada potilaat leikkauskuntoon ja suurentunut maksa kutistettua, sydämen toimintakykyä helpotettua niin että leikkaus voidaan yleensä tehdä.

Tallensin taulukon kuvaboksiini
https://aijaa.com/n7t0TD

Youtubessa joku lähes normaalipainoinen mies otti ihan samanlaisessa tutkimusmielessä yhteyttä tohtoriin ja kokeili miten dieetti vaikuttaa. Mies oli laihtunut puolitoista kiloa, mutta ei jatkanut sitä enempää. Nuo 300-kiloisethan laihtuu tietenkin kymmenen kiloa viikossa, kun kalorit pudotetaan sieltä päivittäisistä 10000:sta. Dieettihän on siis runsasproteiininen (proteiinia 70-80 g päivässä), vähärasvainen ja vähähiilarinen. Viikon voisi kokeilla ja katsoa millainen vointi. Mullahan on päivän kaloreiden saanti keskimäärin 1400 kcal muutenkin niin ei ole siinä mielessä vaikeuksia kalorimäärän suhteen. Ainut muutos olisi hiilarien ja rasvan määrän muuttaminen juuri päinvastaiseksi.

Dieetti on kyllä todella tiukka, mutta koska olen jo tottunut vähäkalorisuuteen, niin asia voi olla vähän toisenlainen kuin että jos söisin 2500 kcal päivässä. Lähinnä kiinnostaa oma olo, vaikuttaako ns kitudieetiltä ja mitä muutoksia mahdolllisesti tulee kun hiilaria lisätään ja rasvaa vähennetään mutta kalorimäärä pysyy samana. Tuleeko kova nälkä aterioiden välillä vai pysyykö tämä sama tasainen olo? Jaksaako päivän töitä ja liikkua vähän? Potilaat eivät juuri tee muuta kuin makaavat sängyssä, koska painoa on niin paljon.

Suurin muutos olisi tärkkelyspitoisen hiilarin syöminen, sitäkin kyllä vain noin desi eli 1,5 jenkki cup esim yksi peruna. Potun voisi keittää ja lämmittää uudelleen ja syödä vaikka salaatissa. Dieetissä syödään vain ja ainoastaan oikeaa ruokaa, ei mitään korvikeaterioita.

Pitäisi vaan olla sitten viikonloppu ilman viiniä, joka on lähinnä mulle se vaikein paikka varmaan, koska siitä on tullut viikonlopun rentoutumisen symboli. Pähkinöitä ja manteleitakaan ei ole sallittu, vain hieman maapähkinävoita. Viikolla saunat menee ihan ilman alkoholia jollain makuvissyllä ja jäillä tai tonicilla, mutta viikonloppuna teen aina jotain hyvää ruokaa ja sitä juhlistan parilla punkkulasillisella. Max viiniä menee siis 6 annosta viikonloppuna/viikossa. Lonkeroa satunnaisesti. Vaikka voisin jatkaa tuota muuta dieettiä varmasti pitkäänkin niin joutuisin kyllä pitämään viinin ruokavaliossa. Onneksi sentään kahvia saa juoda.. :)

T kn

134

14774

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jatkan monologiani. Noudatin eilisen päivän tätä ja aion koettaa koko viikon nyt sitten olla tällä ruokavaliolla ihan uteliaisuudesta. Kirjotan tänne tunnelmiani ja havaintojani.

      Laitoin Fineliin kaiken syömäni ja huomasin, että rasvan määrä on juuri iän ja sukupuolen huomioon ottaen suositusten tasolla, mutta proteiinia tulee enemmän, kun taas hiilihydraattia yllättävästi paljon suosituksia vähemmän, eli tätähän voi ihan kutsua vhh-ruokavalioksikin :))

      Eilinen ei oikein sujunut kun tuli aamiaisen ja lounaan välillä liikaa aikaa ja illallinen meni taas tosi myöhäiseksi. Meni vähän päivä kuralle ja oli heikko olo. Voi johtua tietty muutoksestakin, kun ei tulekaan enää kylläiseksi ja nesteen ja suolan puutoksesta. Aamiainen meni vähemmillä kaloreilla kuin piti. Tässä systeemissähän aamupala on kaikkein energiapitoisin ateria. Se mikä eilisestä jäi mieleen olikin vaan kauhea suolanhimo illalla. Joutui sitten ottamaan lisäksi elektrolyyttivettä. Muutenkin nestettä tuntui menevän tolkuttomat määrät.

      Huomasin, että esim tänä aamuna piti keksiä jotain mistä saisi lisää kaloreita, ja missä ei ole proteiinia. Otin sitten vähän ylimääräistä rasvaa ettei mene alikaloreiksi. Proteiinit menee erittäin helposti yli rajojen. Seuraan tuota 1000 kcal dieettiä ja lisään sitten pari sataa päälle välipalana jos tuntuu ettei jaksa. Mutta proteiinien pitäminen aisoissa on se isoin haaste.

      Ostin kalanmaksaöljykapseleita tueksi, sillä rasvaista kalaa ei näytä olevan tuossa taulukossa eikä mitään siemeniä tai chiaa tietty. Toisaalta voisi syödä rasvaista kalaa ja esim jättää majoneesit ja maapähkinävoiannoksen syömättäkin tai toisin päin.

      Aamupalalla eilen söin kauralesepuuroa pienen annoksen, kaksi kananmunaa (en raaski heittää toista keltuaista hukkaan, vaikka taulukon mukaan saisi syödä vain yhden koko munan ja toisesta vain valkuaisen - enkä saa tarpeeksi kaloreita niin antaa mennä vaan) eikä muuta. Kahvia tietty mukitolkulla. Sitten lounas (tosin meni päivällisaikaan asti) yksi kauraleipäviipale, johon vähärasvaista kinkkua ja vähärasvaista juustoa päälle. Vähän kurkkua ja vihreää mukana. Illallinen meni etelä-eurooppalaiseen kellonaikaan kun tuli myöhään kotiin. Tein tonnikalasalaatin, johon lisäsin vähärasvaista juustoa ja majoneesia, sekä ruokalusikallisen auringonkukansiemeniä. Vihannekset oli sydänsalaattia, kurkkua ja sipulia ja raastettua porkkanaa. Päivän saantia katsellessa huomasin ettei E-vitamiinia tule tarpeeksi, siksi a-kukansiemeniä. Lisäksi ennen nukkumaanmenoa söin palan juustoa ja kinkkua, oli ihan karmea suolaisen nälkä. Silti pysyi aika hyvin kalorit kuosissa, mutta proteiinit ylittyi.

      Tänään söin aamiaiseksi jälleen kaksi munaa, kinkkuviipaleen ja kauraleipäsiivun. Lisäksi vähärasvaista kreikk.jugurttia johon laitoin leseitä ja marjoja. Kuitua ei myöskään tule riittävästi noilla ohjeilla, joten lisä on tarpeen.

      Lounas menee taas myöhäisemmäksi, ja lounaaksi aion syödä kanajauhista salaatilla ja yhden perunan. Pottua ei kylläkään ole tohon merkattu sitäkään, vaan maininta tärkkelysvihanneksesta. Sellaisesta menisi tietenkin myös linssit, joten linssikeiton voisi laittaa taas tulille. Ostin myös myskikurpitsan, josta saa herkkua. On yksi lempparivihannes, joka päässyt unohtumaan.

      Vähän kummastelen kyllä tuon ruokavalion puutteita siinä mielessä, että sitä olisi vakavasti ylipainoisen tarkoitus noudattaa kuukausia. Kuitua ei tule tarpeeksi eikä hyviä rasvoja eikä tärkeitä rasvaliukoisia vitamiineja. Sitä en tiedä mitä ravintolisiä potilaille mahdollisesti syötetään. Itse lisäsin heti tuon kalaöljyn.

      Tällä hetkellä olo on ihan hyvä ja energinen. Liikunta on erittäin rajoitettua mulla tämän sulun ja loukkaantumisen takia että sekin on minimissään. Sen vaan voi todeta jo tässä vaiheessa että jää vähän outo olo, kun rasvat vaihtui vähärasvaiseen ja eilen ruoka pyöri mielessä koko ajan, mitä ei tässä vuoden aikana ole tapahtunut. Voi vaan kuvitella miltä tuntuu hänestä, joka painaa 300 kg ja tottunut pistelemään 10 000 kcal päivittäin ja kaikenlaista herkkua pelkästään.

      T kn

      • Anonyymi

        Lisäksi yksi juttu mitä ihmettelen, on marjojen ja hedelmien täydellinen puuttuminen listalta. Minä kuitenkin laitoin normaalit marjat aamujogurttiini. Aroniaa ja mustaherukkaa. Niistä huolimatta ei aterian kalorit nousseet edes tavoitetasolle.

        T kn


      • Anonyymi

        "Jatkan monologiani"

        Tarkemmin: Monotoniaasi.


    • Anonyymi

      Mässäily on kuolemansyntiä, jota oli havaittavissa roomalaisten aikakaudella!

    • Anonyymi

      Tiistaita mennään ja päivän makrot ja ruoat:
      Kaloreita 1051, proteiinia 84g, hh 58, rasvaa 47g.

      Aamulla kaksi munaa, kauraleipää, kinkkua, vähärasvainen jogurtti marjoineen ja leseineen (vehnä ja sokerijuurikaskuitu), kahvia
      Lounaaksi pakastekasviksia oliiviöljyssä paistettuna, kalkkunanakkeja, vähän Dijon-sinappia ja yksi paistettu pieni peruna.
      Ilallinen savulohi 100g, jäävuorisalaatti, kurkku, sipuli, shirataki soijakastikkeella maustettuna.

      Olo on oikein hyvä ja olen jaksanut päivän hyvin. Tuli tallusteltua muutama kilometri päivän mittaan. Ei mikään kamala nälkäkään ole ehtinyt tulla. Aamiainen tuntuu tosi isolta, en ole tottunut syömään noin isoa määrää ruokaa aamulla. Sillä meni kyllä tosi pitkään tänään. Vitamiineja ja rautaa ei tule kyllä tällä ruokavaliolla riittävästi, määrät jää vertailuarvoista kauaksi. Siispä nappaan monivitamiinia. Proteiinit yläkantissa, hiilarit isosti alakantissa, rasvat ihan suositusten tasolla. Pakastekasvikset on tosi täyttävä ja vähäkalorinen ruoka. Aika vaikea uskoa, että noin vähän energiaa on syönyt. Leipää ei kyllä periaatteessa tarvisi ollenkaan, mutta syön nyt kun kerta aloitin.

      Tein nyt tunnarit Fineliin että ne tiedot säilyy. Kiitti sille joka vinkkasi asiasta. :)

      T kn

      • Anonyymi

        Upeaa saada, edes joskus harvoin, positiivista palautetta.

        Toivottelee palstapaholaisten, terveydenedistelijöiden, säilöntäöljytrokareiden (engl: olive oil), oranvaruokatrokareiden y.m.s. käärmeöljykaupustelijoiden "ohjeiden" jälkeen järkeistynyt, 800 kCal/vrk dietillä -42 kg laihdutellut miehenpuolikas (14 vrk liukuva keskiarvo tänään == BMI 17.51).

        Nyt pääset omin silmin näkemään kuinka tervellisiä, tai turhia/huonoja pelkän energian lähteitä, ne sinun mässäämäsi härkäpavut ovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Upeaa saada, edes joskus harvoin, positiivista palautetta.

        Toivottelee palstapaholaisten, terveydenedistelijöiden, säilöntäöljytrokareiden (engl: olive oil), oranvaruokatrokareiden y.m.s. käärmeöljykaupustelijoiden "ohjeiden" jälkeen järkeistynyt, 800 kCal/vrk dietillä -42 kg laihdutellut miehenpuolikas (14 vrk liukuva keskiarvo tänään == BMI 17.51).

        Nyt pääset omin silmin näkemään kuinka tervellisiä, tai turhia/huonoja pelkän energian lähteitä, ne sinun mässäämäsi härkäpavut ovat.

        "Nyt pääset omin silmin näkemään kuinka tervellisiä, tai turhia/huonoja pelkän energian lähteitä, ne sinun mässäämäsi härkäpavut ovat."

        No en ole päässyt, sillä härkäpavut ei kuulu ruokavaliooni. Maistanut joskus olen.

        T kn


      • Anonyymi

        "Proteiinit yläkantissa, hiilarit isosti alakantissa, rasvat ihan suositusten tasolla. "

        Mikä suositus????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Proteiinit yläkantissa, hiilarit isosti alakantissa, rasvat ihan suositusten tasolla. "

        Mikä suositus????

        THL:n suositusruokavalio ja vertailuryhmä iän ja sukupuolen perusteella.

        Semmoisen ilmiön muuten huomaan että vaikka ei ole nälkä niin paleltaa vähän koko ajan. Ei tämä kyllä kitudieetiltä tunnu. Riittävästi ravintoa mulle. Varmaan ihan sopivat kalorit näin vähäisellä liikunnalla. Saas nähdä miten loppuviikko sujuu.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Nyt pääset omin silmin näkemään kuinka tervellisiä, tai turhia/huonoja pelkän energian lähteitä, ne sinun mässäämäsi härkäpavut ovat."

        No en ole päässyt, sillä härkäpavut ei kuulu ruokavaliooni. Maistanut joskus olen.

        T kn

        Näen selvästi, että te kaksi olette lähentyneet toisianne viime päivien aikana, kun taas meikäläinen saa olla ihan yksin suosituksineen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Nyt pääset omin silmin näkemään kuinka tervellisiä, tai turhia/huonoja pelkän energian lähteitä, ne sinun mässäämäsi härkäpavut ovat."

        No en ole päässyt, sillä härkäpavut ei kuulu ruokavaliooni. Maistanut joskus olen.

        T kn

        OK, olen erehtynyt, olen jotenkin saanut sen käsityksen että ole härkäpapusmoothie henkilö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        THL:n suositusruokavalio ja vertailuryhmä iän ja sukupuolen perusteella.

        Semmoisen ilmiön muuten huomaan että vaikka ei ole nälkä niin paleltaa vähän koko ajan. Ei tämä kyllä kitudieetiltä tunnu. Riittävästi ravintoa mulle. Varmaan ihan sopivat kalorit näin vähäisellä liikunnalla. Saas nähdä miten loppuviikko sujuu.

        T kn

        On olemassa suositukset energiaravintoaineiden saannille sekä suojajaravintoaineiden saannille, ne kaikki saadaan toisiinsa sitoituneena ruuasta. On ymmärettävä se, että kaikki saantisuositukset on laadittu normaalisti / vapaasti syöville ihmisille. Ja on ymmärrettävä se että kun ihminen on energiarajoitetulla dietillä niin on täysin mahdotonta että suosituskokonaisuus hänellä toteutuisi.

        Laihduttajan tulee siis tarkkaan valita mitä jättää pois / minimoi, niin että energiarajoitettu dietti mahdollistuu ja samalla varmistuu se että saa elämälle tärkeä ainesosat oikeamääräisesti. Tärkeitä ainesosia ovat proteiinit, vitamiinit ja kivennäisainet ja hivenaineet. Laihduttajan on siis minimoitava 1) öljyjen/ransvan saantia sekä 2) hiilihydraattien/sokereiden saantia sekä 3) alkoholin saantia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Upeaa saada, edes joskus harvoin, positiivista palautetta.

        Toivottelee palstapaholaisten, terveydenedistelijöiden, säilöntäöljytrokareiden (engl: olive oil), oranvaruokatrokareiden y.m.s. käärmeöljykaupustelijoiden "ohjeiden" jälkeen järkeistynyt, 800 kCal/vrk dietillä -42 kg laihdutellut miehenpuolikas (14 vrk liukuva keskiarvo tänään == BMI 17.51).

        Nyt pääset omin silmin näkemään kuinka tervellisiä, tai turhia/huonoja pelkän energian lähteitä, ne sinun mässäämäsi härkäpavut ovat.

        Kanannahkamies (engl. Aviation Olive Oil Fuel Chicken Skin Man) siinä touhottelee turhaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        OK, olen erehtynyt, olen jotenkin saanut sen käsityksen että ole härkäpapusmoothie henkilö.

        Ketonoviisi heitti kasvoillesi kylmän rätin, mutta se ei nuorta miestä vielä masenna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        THL:n suositusruokavalio ja vertailuryhmä iän ja sukupuolen perusteella.

        Semmoisen ilmiön muuten huomaan että vaikka ei ole nälkä niin paleltaa vähän koko ajan. Ei tämä kyllä kitudieetiltä tunnu. Riittävästi ravintoa mulle. Varmaan ihan sopivat kalorit näin vähäisellä liikunnalla. Saas nähdä miten loppuviikko sujuu.

        T kn

        "THL:n suositusruokavalio ja vertailuryhmä iän ja sukupuolen perusteella."

        Kerropa loputkin sadustasi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketonoviisi heitti kasvoillesi kylmän rätin, mutta se ei nuorta miestä vielä masenna.

        Jos joku teistä on siunatussa tilassa, ehdottaisin tyttölapsellenne nimeä Smoothie.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "THL:n suositusruokavalio ja vertailuryhmä iän ja sukupuolen perusteella."

        Kerropa loputkin sadustasi

        Kahden sanan sanan urahtelija urahtikin peräti kolme sanaa, on vaille 11:00 ja pää jo melkein täynnä.

        Finelissä on taustatietoja kuten https://fineli.fi/fineli/fi/ohje/31 jonka perusteella Ruokapäiväkirja esittää saantiarvot dokumentin: 'Suomalaiset ravitsemussuositukset 2014' mukaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        OK, olen erehtynyt, olen jotenkin saanut sen käsityksen että ole härkäpapusmoothie henkilö.

        Joo härkäpapu on mulle suht tuntematon. Jotain härkispalleroita ja härkisjäätelöä olen maistanut mutta en ole tykästynyt.

        Smoothieni olen tehnyt selleristä, inkivääristä, lehtivihanneksista ja marjoista jne. Semmonen raikas ja kevyt. Ja viime aikoina myös avokadosta. Minusta pavut ei omaan makuun oikein sovi. Makuasioita nämä.

        T kn


      • Anonyymi

        Paljonko tuli kuitua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonko tuli kuitua?

        Kuitua eilen 20g. Tänään 25g.


    • Anonyymi

      Kannattaa katsoa tuon dieetin aikana, että saat proteiinin lisäksi tarpeeksi kuitua (väh. 25g päivässä). Itse kyllä sisällyttäisin hedelmiä ruokavaliooni, mutta noh, tuo dieetti onkin tarkoitettu pääasiassa juuri niille satakiloisille ihmisille.

      • Anonyymi

        Joo, kuitua ei tahdo saada tarpeeksi, joten esim tänään söin välipalaksi maustamatonta jogurttia, missä sokeritonta mehukeittoa lisänä. Siihen sitten pari ruokalusikallista sokerijuurikaskuitua ja kaura-vehnälesettä. Sokerijuurikashiutaleessa on ruokalusikallisessa eli 10 g peräti 7.3 g kuitua Samassa tuotteessa täysin mitätön määrä hiilaria ja energiaakin. Rautaa on tuotteessa runsaasti. Sillä saa tosi pienellä määrällä nostettua kuidut. Hedelmiä en oikein kaipaa tässä vaiheessa, kun minä syön päivittäin marjoja. Nyt ostin mustikoita, ja sekoitan niitä aronian kanssa. Nekin alkaa loppua pakastimesta.

        Muuten tämän päivän kalorit 980 kcal. prot 106g, hh 56g, rasva 29,4g. Vertailuarvot sanoo, että rasvaa olisi pitänyt syödä paljon enemmän, samoin hiilaria. Aamulla söin vähemmän kuin eilen ja lounas oli sitten tuhdimpi. Välipalana tuo em. jogurtti.

        Päätin tässä että olo on sen verran hyvä että jatkan tätä ensi viikonkin. Mulla ei ole mitään hiilarihimoa, eikä karkkiosastolla tullut mitään mielitekoa. Tämä tuskin menisi niin helposti, jos en olisi harrastanut vhh:ta jolla sai himot kuriin ja riippuvuudet pois. Mulla ei ole oloa, että olisin jollain laihdutuskuurilla, ei oikeasti tunnu että on ENE:llä. Aamupalakin on niin tuhti että maha on pullollaan.

        Suklaakin menee tässä dieetissä ihan välipalana, jos tätä pidempään jatkaisi ja semmonen olo tulee että tarvii. Mikään ei kaadu mihinkään. Fazerin sinisessä patukassa on 214 kcal. Suunnittelen tässä viikonloppua, pitää miettiä etukäteen viinit sun muut. Päätin että pidän viinin 0,5 litraa viikonlopussa niin ei tunnu senkään osalta dieetiltäkään sitten enää. Minä vaan haluan viiniä elämääni, yhtä kovasti kuin kahvia. Kahvia juon kerran päivässä vain aamulla ja jossain erikoistilanteessa kaksikin. Koko viinisatsista tulee 450 kcal parille päivälle jaettuna, mutta ei hiilaria juurikaan, eikä rasvaa. Sekin siis mahtuu näihin kaloreihin. Mietin että jos syön normaalin runsasrasvaisen illallisen lauantaina tms, vaikka kalorit ei mene paljonkaan yli. Saunajuomaksi sokeritonta tonicia ja vissyä.

        Tänään tuli My 600 lb life jaksossa surullinen tapaus. Oli yli 300-kiloinen nelikymppinen nainen ja joka oli jo niin avuton että jäi jumiin autoon niin että palokunta piti hakea pelastamaan sairaalaan ja hän sinnikkäästi laihdutti 180 kiloa ja alkoi jo suunnitella uutta elämää ja piristyi. Kuitenkin kaksi viikkoa viimeisesti tapaamisesta lääkärin kanssa nainen menehtyi kun sydän petti. Sydän oli hilkulla koko ajan pettää, oli vajaatoimintaa ja tohtori epäili jo alkuun että sydän on vaarassa. Nainen laihtui kuukauden aikana sairaalassa 55kiloa.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, kuitua ei tahdo saada tarpeeksi, joten esim tänään söin välipalaksi maustamatonta jogurttia, missä sokeritonta mehukeittoa lisänä. Siihen sitten pari ruokalusikallista sokerijuurikaskuitua ja kaura-vehnälesettä. Sokerijuurikashiutaleessa on ruokalusikallisessa eli 10 g peräti 7.3 g kuitua Samassa tuotteessa täysin mitätön määrä hiilaria ja energiaakin. Rautaa on tuotteessa runsaasti. Sillä saa tosi pienellä määrällä nostettua kuidut. Hedelmiä en oikein kaipaa tässä vaiheessa, kun minä syön päivittäin marjoja. Nyt ostin mustikoita, ja sekoitan niitä aronian kanssa. Nekin alkaa loppua pakastimesta.

        Muuten tämän päivän kalorit 980 kcal. prot 106g, hh 56g, rasva 29,4g. Vertailuarvot sanoo, että rasvaa olisi pitänyt syödä paljon enemmän, samoin hiilaria. Aamulla söin vähemmän kuin eilen ja lounas oli sitten tuhdimpi. Välipalana tuo em. jogurtti.

        Päätin tässä että olo on sen verran hyvä että jatkan tätä ensi viikonkin. Mulla ei ole mitään hiilarihimoa, eikä karkkiosastolla tullut mitään mielitekoa. Tämä tuskin menisi niin helposti, jos en olisi harrastanut vhh:ta jolla sai himot kuriin ja riippuvuudet pois. Mulla ei ole oloa, että olisin jollain laihdutuskuurilla, ei oikeasti tunnu että on ENE:llä. Aamupalakin on niin tuhti että maha on pullollaan.

        Suklaakin menee tässä dieetissä ihan välipalana, jos tätä pidempään jatkaisi ja semmonen olo tulee että tarvii. Mikään ei kaadu mihinkään. Fazerin sinisessä patukassa on 214 kcal. Suunnittelen tässä viikonloppua, pitää miettiä etukäteen viinit sun muut. Päätin että pidän viinin 0,5 litraa viikonlopussa niin ei tunnu senkään osalta dieetiltäkään sitten enää. Minä vaan haluan viiniä elämääni, yhtä kovasti kuin kahvia. Kahvia juon kerran päivässä vain aamulla ja jossain erikoistilanteessa kaksikin. Koko viinisatsista tulee 450 kcal parille päivälle jaettuna, mutta ei hiilaria juurikaan, eikä rasvaa. Sekin siis mahtuu näihin kaloreihin. Mietin että jos syön normaalin runsasrasvaisen illallisen lauantaina tms, vaikka kalorit ei mene paljonkaan yli. Saunajuomaksi sokeritonta tonicia ja vissyä.

        Tänään tuli My 600 lb life jaksossa surullinen tapaus. Oli yli 300-kiloinen nelikymppinen nainen ja joka oli jo niin avuton että jäi jumiin autoon niin että palokunta piti hakea pelastamaan sairaalaan ja hän sinnikkäästi laihdutti 180 kiloa ja alkoi jo suunnitella uutta elämää ja piristyi. Kuitenkin kaksi viikkoa viimeisesti tapaamisesta lääkärin kanssa nainen menehtyi kun sydän petti. Sydän oli hilkulla koko ajan pettää, oli vajaatoimintaa ja tohtori epäili jo alkuun että sydän on vaarassa. Nainen laihtui kuukauden aikana sairaalassa 55kiloa.

        T kn

        Älä aseta tavoitetta ihan noin korkealle. 40 kiloa aluksi riittää, sitten vuoden ylläpitovaihe, jona aikana paino ei saa nousta yhtään. Sen jälkeen taas 40 kiloa pois jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, kuitua ei tahdo saada tarpeeksi, joten esim tänään söin välipalaksi maustamatonta jogurttia, missä sokeritonta mehukeittoa lisänä. Siihen sitten pari ruokalusikallista sokerijuurikaskuitua ja kaura-vehnälesettä. Sokerijuurikashiutaleessa on ruokalusikallisessa eli 10 g peräti 7.3 g kuitua Samassa tuotteessa täysin mitätön määrä hiilaria ja energiaakin. Rautaa on tuotteessa runsaasti. Sillä saa tosi pienellä määrällä nostettua kuidut. Hedelmiä en oikein kaipaa tässä vaiheessa, kun minä syön päivittäin marjoja. Nyt ostin mustikoita, ja sekoitan niitä aronian kanssa. Nekin alkaa loppua pakastimesta.

        Muuten tämän päivän kalorit 980 kcal. prot 106g, hh 56g, rasva 29,4g. Vertailuarvot sanoo, että rasvaa olisi pitänyt syödä paljon enemmän, samoin hiilaria. Aamulla söin vähemmän kuin eilen ja lounas oli sitten tuhdimpi. Välipalana tuo em. jogurtti.

        Päätin tässä että olo on sen verran hyvä että jatkan tätä ensi viikonkin. Mulla ei ole mitään hiilarihimoa, eikä karkkiosastolla tullut mitään mielitekoa. Tämä tuskin menisi niin helposti, jos en olisi harrastanut vhh:ta jolla sai himot kuriin ja riippuvuudet pois. Mulla ei ole oloa, että olisin jollain laihdutuskuurilla, ei oikeasti tunnu että on ENE:llä. Aamupalakin on niin tuhti että maha on pullollaan.

        Suklaakin menee tässä dieetissä ihan välipalana, jos tätä pidempään jatkaisi ja semmonen olo tulee että tarvii. Mikään ei kaadu mihinkään. Fazerin sinisessä patukassa on 214 kcal. Suunnittelen tässä viikonloppua, pitää miettiä etukäteen viinit sun muut. Päätin että pidän viinin 0,5 litraa viikonlopussa niin ei tunnu senkään osalta dieetiltäkään sitten enää. Minä vaan haluan viiniä elämääni, yhtä kovasti kuin kahvia. Kahvia juon kerran päivässä vain aamulla ja jossain erikoistilanteessa kaksikin. Koko viinisatsista tulee 450 kcal parille päivälle jaettuna, mutta ei hiilaria juurikaan, eikä rasvaa. Sekin siis mahtuu näihin kaloreihin. Mietin että jos syön normaalin runsasrasvaisen illallisen lauantaina tms, vaikka kalorit ei mene paljonkaan yli. Saunajuomaksi sokeritonta tonicia ja vissyä.

        Tänään tuli My 600 lb life jaksossa surullinen tapaus. Oli yli 300-kiloinen nelikymppinen nainen ja joka oli jo niin avuton että jäi jumiin autoon niin että palokunta piti hakea pelastamaan sairaalaan ja hän sinnikkäästi laihdutti 180 kiloa ja alkoi jo suunnitella uutta elämää ja piristyi. Kuitenkin kaksi viikkoa viimeisesti tapaamisesta lääkärin kanssa nainen menehtyi kun sydän petti. Sydän oli hilkulla koko ajan pettää, oli vajaatoimintaa ja tohtori epäili jo alkuun että sydän on vaarassa. Nainen laihtui kuukauden aikana sairaalassa 55kiloa.

        T kn

        Joopajoo,

        "Joo, kuitua ei tahdo saada tarpeeksi", sepittää helppoheikki.

        Törkyhävytöntä hybridivaikuttamista, tai helppoheikin törkyhävytöntä höpötysvaikuttamisyritystä.

        "Kuidut", samoin kuin "välttämättömät rasvahapot" ovat helppoheikkien pelottelua/vedätystä terveydenedistelykauppojen suuntaan.

        Aivan kaikki "kuidut" ja aivan kaikki "välttämättömät rasvahapot" saadaan, jopa liiallisessa määrin, jopa erittäin epäterveellisesti laaditun ruokavalion mukana aivan automaattisesti, ja jopa erittäin epäterveellisesti laaditun laihdutus-ruokavalion mukana, automaattisesti ja aivan ja liiallisessa määrin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joopajoo,

        "Joo, kuitua ei tahdo saada tarpeeksi", sepittää helppoheikki.

        Törkyhävytöntä hybridivaikuttamista, tai helppoheikin törkyhävytöntä höpötysvaikuttamisyritystä.

        "Kuidut", samoin kuin "välttämättömät rasvahapot" ovat helppoheikkien pelottelua/vedätystä terveydenedistelykauppojen suuntaan.

        Aivan kaikki "kuidut" ja aivan kaikki "välttämättömät rasvahapot" saadaan, jopa liiallisessa määrin, jopa erittäin epäterveellisesti laaditun ruokavalion mukana aivan automaattisesti, ja jopa erittäin epäterveellisesti laaditun laihdutus-ruokavalion mukana, automaattisesti ja aivan ja liiallisessa määrin.

        Noin 70 prosenttia suomalaisista saa kuitua liian vähän, siksi aiheesta on syytä puhua.

        Kuidulla ei ole mitään suositeltua enimmäisrajaa: mitä enemmän kuitua, sen parempi (oman sietokyvyn puitteissa).

        Kuidut ovat ruokaa suolistobakteereille. Maitohappobakteerit ovat kapseleina jokseenkin hyödyttömiä, on hyödyllisempää syödä monipuolisesti erilaisia kuituja ja prebiootteja. Prebiootit ovat juuri kuituja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä aseta tavoitetta ihan noin korkealle. 40 kiloa aluksi riittää, sitten vuoden ylläpitovaihe, jona aikana paino ei saa nousta yhtään. Sen jälkeen taas 40 kiloa pois jne.

        "Älä aseta tavoitetta ihan noin korkealle."

        Jo en. :-) mulle muutama kilokin riittää kokeiluksi. Jos ei lähde mitään niin mitäpä se haittaa. Vähennän taas hiilaria ja lisään rasvaa. Haluan vaan piristystä kevyemmän liikunnan, aktiivisuuden lisäämisen ja uteliaisuuden tyydyttämisen vuoksi.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joopajoo,

        "Joo, kuitua ei tahdo saada tarpeeksi", sepittää helppoheikki.

        Törkyhävytöntä hybridivaikuttamista, tai helppoheikin törkyhävytöntä höpötysvaikuttamisyritystä.

        "Kuidut", samoin kuin "välttämättömät rasvahapot" ovat helppoheikkien pelottelua/vedätystä terveydenedistelykauppojen suuntaan.

        Aivan kaikki "kuidut" ja aivan kaikki "välttämättömät rasvahapot" saadaan, jopa liiallisessa määrin, jopa erittäin epäterveellisesti laaditun ruokavalion mukana aivan automaattisesti, ja jopa erittäin epäterveellisesti laaditun laihdutus-ruokavalion mukana, automaattisesti ja aivan ja liiallisessa määrin.

        ""Kuidut", samoin kuin "välttämättömät rasvahapot" ovat helppoheikkien pelottelua/vedätystä terveydenedistelykauppojen suuntaan"

        Ihan tavallisesta marketista oliiviöljyt, vihannekset ja leseet ostan. Ei tarvi mennä "terveydenedistämiskauppoihin".

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin 70 prosenttia suomalaisista saa kuitua liian vähän, siksi aiheesta on syytä puhua.

        Kuidulla ei ole mitään suositeltua enimmäisrajaa: mitä enemmän kuitua, sen parempi (oman sietokyvyn puitteissa).

        Kuidut ovat ruokaa suolistobakteereille. Maitohappobakteerit ovat kapseleina jokseenkin hyödyttömiä, on hyödyllisempää syödä monipuolisesti erilaisia kuituja ja prebiootteja. Prebiootit ovat juuri kuituja.

        HYVÄ, Hyvä! Aloitin kävelyt ja voimistelun viikko sitten. Tiedän raaka vihannesten hyödyllisyyden, mutta juustoruisleipä oli ainoa, joka miellytti.
        Kaslit jäi kellariin ja sellereistä tuli värityksiä jo kaupassa.
        Nyt tulin kaupasta tuoreiden pinaattien, sellerin, valkosipulin, sitruunan kanssa. Huuhtelin niitä etikka edessä ja nyt rouskutan selleri kuin ennen Fatzerin sinistä suklaata! 😁
        Niin se tarve muuttuu, kun pääsee ulkoilmaan ja pilates/kallanetixeen!
        Sitä tuntee olevansa ihminen elävänä haudatun sjuaan😃
        My


    • Anonyymi

      Mitä me tiedetään Nowin dietistä? Ei sitten yhtään mitään! Eli hää kehoittaa vähentämään hiilareita, mutta mita tilalle? Lienee niissä paksukaisissa olevan yllinkyllin tyydyttynyttä rasvaa, Olisko kuiteskin tyydyttynyttä rasvaa lisää??

      • Anonyymi

        Ei mitään tilalle. Sillä tavalla laihtuu kuimes just.


      • Anonyymi

        "Mitä me tiedetään Nowin dietistä? Ei sitten yhtään mitään!"

        No ehkä ette te tiedä mutta me tiedetään. On monta kautta tullut katseltua "Hengenvaarallisesti lihava" -sarjaa. Tulee TCL-kanavalta. Ruokavaliosta on tietenkin eri ihmisille erilainen versio mutta yksi sellainen on linkissä, jonka annoin aloituksessa.

        Eilen kalorit 1170, johon sisältyi suklaapatukka F-sininen, tietty. T. Eilen tein saavillisen linssikeittoa pakkaseen. Eilisen safkat oli muna-aamiainen kauraleivällä, vähärasvaista jogurttia ja leseet ja marjat, lounaalla tonnikalasalaaatti, illalla välipalana suklaa ja illallinen linssikeitto. Lisänä Möllerin tupla-kalaöljykapselit ja natriumaskorbaatti.

        Tänään päätin jättää aamiaiselta kalkkunat ja kinkut pois, sillä niistä tulee ihan ylen määrin liikaa proteiinia. Munat riittää. B12 saanti on hyvällä mallilla silti. Silti tuli hyvin kaloreita muttei liikaa proteiinia, jota voi sitten nauttia myöhemmin. Tänään nääs tarkoitus ostaa viiniä, lohilo-jäätelöä ja ketopizza-ainekset tälle viikonlopulle. Pizza riittää kahdelle päivälle. Teen sellaisen muutoksen ketopizzaan, että päälle laitan pelkästään kirsikkatomaattia ja esim basilikaa ja tuoretta valkosipulia ja sipulia. Oliivit jätän nyt pois. Juuston voisi vaihtaa vähärasvaiseen tai laittaa kaapissa olevaa puolet vähemmän. Vähärasvainen juusto ei maistu miltään ja sulaa olemattomiin paistaessa ja on kuin kumia söisi. Mielummin laittaa maukasta vähemmän siis.

        Lohilo-jäätelössä on koko pöntössä vain 242 kcal, ja on makeutettu erytritolilla ja ksylitolilla pääasiassa. Proteiinia on 23g. Muistan maininneeni aiemmin, että diabeetikot kertoi, ettei verensokerit nouse tuon jäätelön syömisen jälkeen juuri lainkaan.

        Olo on erittäin hyvä, ja energiaa on mielestäni ollut enemmän kuin viime viikolla. Sen sijaan päänsärkyä on ollut lähes joka päivä, vaikka minulla ei normaalisti sitä ole koskaan, jos en ole sairas. Enkä sairaskaan ole ollut vuosiin. Olen lisännyt vedenjuomista. E-juomaa ei tarvi jos saa kohtuullisen 5-6 h väliajoin syödä. Suolaahan tulee tästä ruokavaliosta ja muitakin mineraaleja. Iltaisin kyllä kaipaa "jotain" telkkaria katsoessa ja minulle on tärkeää pitää suklaa- tai jäätelöoptio, vähän tunne-elämän takia lähinnä. Nälkä silti ei ole, ja ainoa hetki kun kaipaan ruokaa on aamulla herätessä. Ennen ei olekaan ollut ruoka päällimmäisenä mielessä aamuisin.

        Huomenna olen ollut viikon tällä Dr.Now'n dieetillä, joka on suunniteltu pari-kolmesataa painaville joten en odotakaan että tällä lähtisi kiloja kovin paljon, jos ollenkaan kun en kulutakaan juuri mitään. Normaalisti liikkuisinkin kohtuullisesti muutaman tunnin viikossa, mutta keli, loukkaantuminen ja korona asettavat nyt nämä rajoituksensa.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mitä me tiedetään Nowin dietistä? Ei sitten yhtään mitään!"

        No ehkä ette te tiedä mutta me tiedetään. On monta kautta tullut katseltua "Hengenvaarallisesti lihava" -sarjaa. Tulee TCL-kanavalta. Ruokavaliosta on tietenkin eri ihmisille erilainen versio mutta yksi sellainen on linkissä, jonka annoin aloituksessa.

        Eilen kalorit 1170, johon sisältyi suklaapatukka F-sininen, tietty. T. Eilen tein saavillisen linssikeittoa pakkaseen. Eilisen safkat oli muna-aamiainen kauraleivällä, vähärasvaista jogurttia ja leseet ja marjat, lounaalla tonnikalasalaaatti, illalla välipalana suklaa ja illallinen linssikeitto. Lisänä Möllerin tupla-kalaöljykapselit ja natriumaskorbaatti.

        Tänään päätin jättää aamiaiselta kalkkunat ja kinkut pois, sillä niistä tulee ihan ylen määrin liikaa proteiinia. Munat riittää. B12 saanti on hyvällä mallilla silti. Silti tuli hyvin kaloreita muttei liikaa proteiinia, jota voi sitten nauttia myöhemmin. Tänään nääs tarkoitus ostaa viiniä, lohilo-jäätelöä ja ketopizza-ainekset tälle viikonlopulle. Pizza riittää kahdelle päivälle. Teen sellaisen muutoksen ketopizzaan, että päälle laitan pelkästään kirsikkatomaattia ja esim basilikaa ja tuoretta valkosipulia ja sipulia. Oliivit jätän nyt pois. Juuston voisi vaihtaa vähärasvaiseen tai laittaa kaapissa olevaa puolet vähemmän. Vähärasvainen juusto ei maistu miltään ja sulaa olemattomiin paistaessa ja on kuin kumia söisi. Mielummin laittaa maukasta vähemmän siis.

        Lohilo-jäätelössä on koko pöntössä vain 242 kcal, ja on makeutettu erytritolilla ja ksylitolilla pääasiassa. Proteiinia on 23g. Muistan maininneeni aiemmin, että diabeetikot kertoi, ettei verensokerit nouse tuon jäätelön syömisen jälkeen juuri lainkaan.

        Olo on erittäin hyvä, ja energiaa on mielestäni ollut enemmän kuin viime viikolla. Sen sijaan päänsärkyä on ollut lähes joka päivä, vaikka minulla ei normaalisti sitä ole koskaan, jos en ole sairas. Enkä sairaskaan ole ollut vuosiin. Olen lisännyt vedenjuomista. E-juomaa ei tarvi jos saa kohtuullisen 5-6 h väliajoin syödä. Suolaahan tulee tästä ruokavaliosta ja muitakin mineraaleja. Iltaisin kyllä kaipaa "jotain" telkkaria katsoessa ja minulle on tärkeää pitää suklaa- tai jäätelöoptio, vähän tunne-elämän takia lähinnä. Nälkä silti ei ole, ja ainoa hetki kun kaipaan ruokaa on aamulla herätessä. Ennen ei olekaan ollut ruoka päällimmäisenä mielessä aamuisin.

        Huomenna olen ollut viikon tällä Dr.Now'n dieetillä, joka on suunniteltu pari-kolmesataa painaville joten en odotakaan että tällä lähtisi kiloja kovin paljon, jos ollenkaan kun en kulutakaan juuri mitään. Normaalisti liikkuisinkin kohtuullisesti muutaman tunnin viikossa, mutta keli, loukkaantuminen ja korona asettavat nyt nämä rajoituksensa.

        T kn

        Millä eväillä läskipossu läskinsä kasvattaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä eväillä läskipossu läskinsä kasvattaa?

        Geenimanipuloitua soijaa Yhdysvalloista


    • Anonyymi

      Päivitystä eilisestä mässäilystä, eli vietin perjantain vähän väljemmällä ruokavaliolla ja jännitti laskea päivän ravinto. On todella valaisevaa ja palkitsevaa laittaa joka suupala Fineliin. Huomasin muuten, että JuttaG:n dieetti muistuttaa kovasti tätä Dr.Now'n vastaavaa, runsaasti proteiinia, vähän hiilaria ja rasvaa.

      Söin eilen aamulla yhden munan, yhden kauraleipäviipaleen ja jogurtti-mehukeittosatsin leseineen ja marjoineen. Kahvia tietty kolme isoa kuppia.

      Lounaaksi lautasellinen linssikeittoa, kolmisen desiä ja yksi kauraleipäviipale vähärasvaisella juustolla. Möllerin tupla omega-A-E-D -valmiste.

      Sitten se perjantain mässäilyilta....
      Kukkispizzaa, 2,5 dl punaviiniä ja jälkkäriksi löytyi (ilokseni halvempaa ja vähäenergista) Nick's jäätelöä 2 dl (isosta pakkauksesta).
      Söin pienen kukkispizzan, en tehnyt pellillistä, ettei tulisi kiusausta istua ja syödä koko iltaa. Silloin menee myös yöunet piloille. Oli myös halu tehdä ruoka nopeasti kun tarkoitus estää näläntunteen nousua ettei tulisi sitten ahmittua nälkäänsä, kun lounas oli aika kevyt ja siitä aikaa jo. Juustoksi laitoin mozzarellaa ihan normikerroksen eli 150g pussi, ja pohjaan pari desiä kaapinpohjajuustoraastetta. Täytteiksi: Tomaattipyreetä ohuen ohut kerros suoraan purkista ilman öljyä ja mausteita tai vettä, kirsikkatomaatteja ja sipulia ja tuoretta basilikaa ja valkosipulia pari kynttä ja tietty oreganot ja chiliä jne mitä aina laitan.

      Sitten tadaaaaaa!... kaikki Fineliin ja selvisi että koko päivän kaloreiksi tuli 1814 kcal! HH 84, R 96,6 ja PROT 108g. E%-jakauma taulukossa näyttää R 47%, HH 19%, PROT 24%, ALKO 7% SAKKAROOSI 5%.

      Jäätelöä söin pari desiä ja tämä jännitti eniten. Olen ihan pöllämistynyt kuinka vähän kaloreita tuli ja illallisen proteiinitkin jäi suht kohtuulliselle tasolle kun jätin pois tonnikalat, eli 66g enivei - iso määrä. Ei mitään ongelmaa vähän juhlistaa viikonloppua kaloreiden puolesta yhdellä hyvällä illallisella, jos tarkkailee muuta päivän saantia. Maha oli illalla ihan täysi.

      Tästä oppineena vähennän tänään ja muina rentoina päivinä 1) proteiinia muilla aterioilla jotta ei päivän kuorma kasva liika suureksi ja 2) aikaistan illallista. Illalla syön samoin kuin eilen, koska mulla on ainekset pilkottuna valmiiksi jääkaapissa.

      Muuta ongelmaa mulla ei näytä olevan kuin tuo proteiinin iso määrä. Jos alkaa mopo karata niin otan avuksi pätkäpaaston eli pidän ison aterian jälkeen noin 16h paastojakson. Ravinteita tulee näillä hyvin paitsi Deetä (päivän saannista 44% joten Möllerit on paikallaan) , jopa C-vitamiinia tuli yli suosituksen. Ei tarvi huolehtia myöskään B-ryhmän vitamiineista.

      ---

      Olen nyt ollut viikon tällä Dr.Now'n dieetillä. Olo on oikein mukava, energinen ja herään aamulla aikaisin ja nukahdan suht hyvin ja olen väsynyt oikeaan aikaan. Ympärysmitassa on pientä muutosta uimarenkaan/persiin kohdalla eli alkkarit menee paremmin jalkaan, voi tosin olla että ovat vaan venyneet :D Ei ole olo että olisi millään vähäkalorisella dieetillä, koska syön aika hyvin ja sitä mistä tykkään, paitsi lohta ei nyt voi oikein syödä, pitää vaihtaa lohi silakkaan mahdollisesti ja paistaa uunissa. Yllättävää on tämä proteiinin runsas saanti. Uutena mulla on tässä porkkanapussin ilmestyminen kaappiin. En oikein ole tykännyt porkkanasta aikoihin siksi koska siitä tulee kaikki entiset kitulaihduttamiset mieleen. Nyt raastan sitä salaattiin vitamiinien vuoksi.

      Pidemmässä juoksussa olen ymmärtänyt että kun ikää tulee, on vaan pakko tarkkailla ja valikoida syömisiään ja juomisiaan paljon entistä tarkemmin, siitä ei pääse mihinkään. Liikunnanharrastaminen vain vähenee ja mukavuudenhalu ja vaivat lisääntyy.

      T kn

    • Anonyymi

      Lauantai meni lähes samoilla kaloreilla ja makroilla. Noin 1600-1700 kcal. Vähensin lounaan proteiinia ja kaloreita ja varasin illalliseen enemmän. Join Light lonkeron ja makuvissyä saunajuomaksi sillä tonicit oli myyty loppuun lähikaupasta. En tykkää makeista siidereistä jne sokerittominakaan. Meidän Sale on aika heikosti varustettu ja huomaan että omat vakiotuotteet on usein loppu. Harmittaa, mutta ei sitten viitsi lähteä enää mihinkään kauaksi illalla kun on tottunut käymään lähikaupassa suunnilleen aamutossut jalassa. Kauppaan vain 100m.

      Uutena laitoin kokeeksi ultrakevyttä 9% ohuen ohutta meetwurstia 10g pizzan täytteeksi, on kevyttä joo mutta myös mautonta. Tuli kivan värikäs pizza silti. Vähän kuin olis ilmakuivattua kinkkua basilikan ja tomaatin joukossa.

      Minusta vaikuttaa siltä että olen energisempi ja aloitekykyisempi isommilla hiilareilla ja vähemmällä rasvalla. Saan tehtyä enemmän kotona rästiin jääneitä kunnostushommia ja kotitöitä. Heräsin tänä aamuna klo 5 ihan pirteänä. Positiivisempi olo ja ruoka ei kuitenkaan enää pyöri mielessä. Kauraa olen jännittänyt, tuleeko oireita mutta ei ole vielä ongelmaa kuten muista viljoista. Syön yhden siivun 100% kauraleipää aamupalalla.

      Alan aikaistaa illallista, sillä huomaan että nukun paremmin kun en syö enää klo 19 jälkeen. Myös aamupala maistuu tällöin paremmalta.

      Nyt on viikonloppuherkut syöty ja tänään syön vain linssikeittoa ja illalla salaatin grillatusta broilerista. Tulee vähän kompensaatiota herkuttelusta. Aamulla kaloreita 245 eli vähillä lähdettiin jo aamusta. Proteiinia vain 14g. On mukava olo ja olen jotenkin tyytyväinen itseeni kun olen pitänyt syömiset ja juomiset hallinnassa herkuttelusta huolimatta. Tasapaino, eikä puutu mitään eikä kaipaa mitään lisää.

      Jos keli sallii niin kävelylle. Näin sunnuntai pyörähti käyntiin.

      T kn

      • Rainbowin kevytmeetwursti on aika hyvää. Syön sitä kyllä leivänkin päällä mutta enimmäkseen käytän mausteena tomaattikastikkeessa. Toimii myös risotossa.

        Kohta täytyy paistaa kauraleipä, saas nähdä minkä makuista on tällä kertaa.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Rainbowin kevytmeetwursti on aika hyvää. Syön sitä kyllä leivänkin päällä mutta enimmäkseen käytän mausteena tomaattikastikkeessa. Toimii myös risotossa.

        Kohta täytyy paistaa kauraleipä, saas nähdä minkä makuista on tällä kertaa.

        Itse en juurikaan viitsi leipoa, kun minulla on niin vastuullinen työ enkä oikein ehdikään. Lisäksi hyvät leivontavälineet - eli omaan standardiin sopivat - maksaisivat jopa 10 000 euroa. Myöskään mikä tahansa kaurahiutale ei minulle käy, vaan haluan käydä tutustumassa myllyssä ensin, että tiedän prosessin tarkoin. Kaurahiutale vaatii runsasrasvaisena juuri oikean käsittelyn.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itse en juurikaan viitsi leipoa, kun minulla on niin vastuullinen työ enkä oikein ehdikään. Lisäksi hyvät leivontavälineet - eli omaan standardiin sopivat - maksaisivat jopa 10 000 euroa. Myöskään mikä tahansa kaurahiutale ei minulle käy, vaan haluan käydä tutustumassa myllyssä ensin, että tiedän prosessin tarkoin. Kaurahiutale vaatii runsasrasvaisena juuri oikean käsittelyn.

        Minulla on tosin Ankarsrum Assistent yleiskone mutta hapanleipää ei tarvitse kauheasti sekoittaa niin teen käsin. Tuo ei edes maksa paljoa eli 600 €. Saattaa olla ammattilaitteiden jälkeen paras yleiskone.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse en juurikaan viitsi leipoa, kun minulla on niin vastuullinen työ enkä oikein ehdikään. Lisäksi hyvät leivontavälineet - eli omaan standardiin sopivat - maksaisivat jopa 10 000 euroa. Myöskään mikä tahansa kaurahiutale ei minulle käy, vaan haluan käydä tutustumassa myllyssä ensin, että tiedän prosessin tarkoin. Kaurahiutale vaatii runsasrasvaisena juuri oikean käsittelyn.

        Kiva nähdä että on muitakin laatutietoisia kirjoittajia. Minäkään en ole voinut syödä mitään neljään vuoteen siksi koska en löydä tarpeeksi hienoja ja kalliita lautasia jotka sopisivat edustamaan tasoon. Suomesta ei tahdo saada kunnollisia. Onneksi minulla on nipin napin kelvolliset lasit, maksoivat 950€ kappale. Niistä sentään voi juoda päivittäin oluensa oksentamatta. Tavalliset lasit joita muut pystyy käyttämään aiheuttaa minulle pahoinvointia kun ajattelen että joku luulee minun olevan heidän tasoaan. Kunhan löydän lautaset, alan minäkin syödä jotain. Ehkä joku laatufirma tekisi minulle lautaset tilaustyönä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiva nähdä että on muitakin laatutietoisia kirjoittajia. Minäkään en ole voinut syödä mitään neljään vuoteen siksi koska en löydä tarpeeksi hienoja ja kalliita lautasia jotka sopisivat edustamaan tasoon. Suomesta ei tahdo saada kunnollisia. Onneksi minulla on nipin napin kelvolliset lasit, maksoivat 950€ kappale. Niistä sentään voi juoda päivittäin oluensa oksentamatta. Tavalliset lasit joita muut pystyy käyttämään aiheuttaa minulle pahoinvointia kun ajattelen että joku luulee minun olevan heidän tasoaan. Kunhan löydän lautaset, alan minäkin syödä jotain. Ehkä joku laatufirma tekisi minulle lautaset tilaustyönä?

        Minä ajattelin vaihtaa lasini Orreforsiin. Eivät kyllä ole erityisen kalliita kun ovat 15 € per kpl. Lautaset ovat hankalampia kun haluaisin lohkolautasia ja hyvällä lasituksella. Niiden pitäisi myös kestää ultraäänipesu. Voisivat olla mielellään myös kivitavaraa. Ruokaosa valkoinen mutta muuten koristeltu.


      • hvp27 kirjoitti:

        Rainbowin kevytmeetwursti on aika hyvää. Syön sitä kyllä leivänkin päällä mutta enimmäkseen käytän mausteena tomaattikastikkeessa. Toimii myös risotossa.

        Kohta täytyy paistaa kauraleipä, saas nähdä minkä makuista on tällä kertaa.

        Hyvää tuli leivästä. Reseptinä 1 osa kaurajauho, 2 osaa vettä ja 4 osaa vehnäjauhoa. Juuri ja suolaa lisäksi. Seuraavalla kerralla lisää kaurajauhoa.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Hyvää tuli leivästä. Reseptinä 1 osa kaurajauho, 2 osaa vettä ja 4 osaa vehnäjauhoa. Juuri ja suolaa lisäksi. Seuraavalla kerralla lisää kaurajauhoa.

        Jos kaurajauhoa on vain murto-osa niin eikö tuo ole pikemminkin vehnäleipää?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos kaurajauhoa on vain murto-osa niin eikö tuo ole pikemminkin vehnäleipää?

        Joo. Aika monessa "vilja" leivässä sama juttu eli valitettavasti sitä viljaa on vain murto-osa. Yritän lisätä kauran osuutta ja vähentää vehnää mutta sitko huononee jossain vaiheessa liikaa ja leivästä tulee liian tiivistä ja kuoresta kovaa. Juuri paransi selvästi rakennetta. Kuukauden kuluttua seuraava kokeilu. Samaten vaihtaa osan vehnäjauhosta täysjyvävehnään. Psylliumia ja gluteeniakin voisi kokeilla. Lopuksi aineiden punnitus ja sovittaminen leipä koneeseen sopivaksi.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Joo. Aika monessa "vilja" leivässä sama juttu eli valitettavasti sitä viljaa on vain murto-osa. Yritän lisätä kauran osuutta ja vähentää vehnää mutta sitko huononee jossain vaiheessa liikaa ja leivästä tulee liian tiivistä ja kuoresta kovaa. Juuri paransi selvästi rakennetta. Kuukauden kuluttua seuraava kokeilu. Samaten vaihtaa osan vehnäjauhosta täysjyvävehnään. Psylliumia ja gluteeniakin voisi kokeilla. Lopuksi aineiden punnitus ja sovittaminen leipä koneeseen sopivaksi.

        Leipomo ovat tehneet tässä kauraleipäasiassa innokkaasti tuotekehitystä,

        Niinpä esim. Prisman valikoimissa 20 erilaista kauraleipää. Ja siellä on joukossa 100-prosenttisia kauraleipiäkin. https://www.foodie.fi/products/search2?term=kauraleipä

        "Vertailu paljastaa, että kauraleivissä on valtavia eroja – asiantuntija neuvoo kaksi nyrkkisääntöä, jotka auttavat löytämään terveellisimmän leivän" (maksumuurin takana)

        https://www.hs.fi/elama/art-2000006595153.html

        Hesari on nykyään muuten täynnä näitä vain tilaajille tarkoitettuja houkuttelevia klikkiotsikoita :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Leipomo ovat tehneet tässä kauraleipäasiassa innokkaasti tuotekehitystä,

        Niinpä esim. Prisman valikoimissa 20 erilaista kauraleipää. Ja siellä on joukossa 100-prosenttisia kauraleipiäkin. https://www.foodie.fi/products/search2?term=kauraleipä

        "Vertailu paljastaa, että kauraleivissä on valtavia eroja – asiantuntija neuvoo kaksi nyrkkisääntöä, jotka auttavat löytämään terveellisimmän leivän" (maksumuurin takana)

        https://www.hs.fi/elama/art-2000006595153.html

        Hesari on nykyään muuten täynnä näitä vain tilaajille tarkoitettuja houkuttelevia klikkiotsikoita :)

        Minä tavoittelen erinomaista makua ja rakennetta enkä niinkään terveellisyyttä tässä projektissa. Maku on jo aika hyvä mutta rakenne ei ole tarpeeksi kuplainen. Gluteeni saattaa auttaa ja saattaa mahdollistaa suuremman määrän kaurajauhoa. Kyseessä ei siis ole vakituinen leipä vaan satunnainen herkku.

        Huomenna viimeiset viipaleet leivänpaahtimeen.

        Aion kyllä kokeilla kauralesettä ruisleivässä. Siitä voi sitten tulla ihan säännöllinen leipä. Tai sitten psylliumia. Psylliumia saa edullisesti Puuilossa mutta se on tarkoitettu hevosille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiva nähdä että on muitakin laatutietoisia kirjoittajia. Minäkään en ole voinut syödä mitään neljään vuoteen siksi koska en löydä tarpeeksi hienoja ja kalliita lautasia jotka sopisivat edustamaan tasoon. Suomesta ei tahdo saada kunnollisia. Onneksi minulla on nipin napin kelvolliset lasit, maksoivat 950€ kappale. Niistä sentään voi juoda päivittäin oluensa oksentamatta. Tavalliset lasit joita muut pystyy käyttämään aiheuttaa minulle pahoinvointia kun ajattelen että joku luulee minun olevan heidän tasoaan. Kunhan löydän lautaset, alan minäkin syödä jotain. Ehkä joku laatufirma tekisi minulle lautaset tilaustyönä?

        Täällä samanhenkinen hienohelma! Käsinmaalatuista kristallilaseista sitä täytyy saada nauttia arkipäivisin, niin pelkkä hanavesi maistuu champanjalta!
        Kukka näin keväällä koivunoksan kanssa kynttilän viereen.
        Kahvi Romanovin Keisarillisesta yönsinisestä kultareunaisesta kupista iltaisin. Jne.
        Olen tosissani! 😇😏🌹🌛
        My


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä samanhenkinen hienohelma! Käsinmaalatuista kristallilaseista sitä täytyy saada nauttia arkipäivisin, niin pelkkä hanavesi maistuu champanjalta!
        Kukka näin keväällä koivunoksan kanssa kynttilän viereen.
        Kahvi Romanovin Keisarillisesta yönsinisestä kultareunaisesta kupista iltaisin. Jne.
        Olen tosissani! 😇😏🌹🌛
        My

        Kahvi kyllä oikeasti maistuu paremmalta ohuesta kupista, samoin viini kauniista lasista. Kun kattaa kauniisti, se on melkein puoli ruokaa. Minäkin aamiaisella sytytän kynttilän ja viikonloppuisin pidän pitkän aamiaishetken ja kuuntelen rauhallista musiikkia .

        T kn


      • Anonyymi

        Vai käyt sinäkin lähikaupassa aamutossut jalassa! 😸
        No, yksi nuori nainen kirjoitti hämmästellen, miksi ihmiset katsoivat häntä turhan pitkään, kun hän oli pyjamassaan mennyt hakemaan suklaalevyä aamukahvinsa kanssa. Mitä sitä turhaan tälläytyisi yhden suklaan tähden!

        Olin kuolla naurusta, kun yksi nuori mies meni pizzeriaan aamutakkisillaan syömään rasvaisen annoksensa kai krapulaan. Sai lyödä nyrkkiä tiskiin, ennenkuin hänelle tarjoiltiin. Tallusti sitten kotiinsa.
        My


    • Anonyymi

      Miksi Kananahkamies vihaa kuitua sekä ruokaöljyjä? Mitä KNM myy itse, siis muuta kuin kanannahkoja ja kaalia?

      Kanannahoissa kuitua ja tarpeellisia ja hyödyllisiä rasvoja on vain vähän.

      • Anonyymi

        KNM:n kanannahkasuositus lienee tahallinen väärinymmärrys, jota koulukiusaajat muistavat hokea.

        Hän lienee ottanut esimerkkinä hyvästä ruokalajista jonkin Finelin nimikkeen, jossa on ollut sana ”nahka”.

        Esim. ” Broileri, koipi, nahkoineen, uunissa”.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KNM:n kanannahkasuositus lienee tahallinen väärinymmärrys, jota koulukiusaajat muistavat hokea.

        Hän lienee ottanut esimerkkinä hyvästä ruokalajista jonkin Finelin nimikkeen, jossa on ollut sana ”nahka”.

        Esim. ” Broileri, koipi, nahkoineen, uunissa”.

        Oletko KNM itse, vai oletko joku toinen psykomussuttaja, joka potee huonoa omaatuntoa?

        Jos itse olen ymmärtänyt Kanannahkamiehen toitotuksen oikein, viestin sisältöön kuuluvat seuraavat:

        1) Kaikki, jotka eivät ole samaa mieltä hänen kanssaan, ovat helppoheikkejä myymässä omaa soopaansa eli terveyden edistelevyyttä. Terveyden edistelevyys on tapa, jolla taas myydään soopaa, sillä terveys joko on tai sitä ei ole, eikä sitä edistellä, vaan kyse on kielenkääntäjien tekemästä virheestä ja salaliitosta.

        2) Kaikkia siemeniä ja pähkinöitä sekä niistä peräisin olevia asioita pitää välttää hamaan kuolemaansa saakka, ja kyseiset ainekset ovat helppoheikkien ja polttoainetrokarien, lamppuöljykauppiaiden sekä käärmeöljytaiteilijoiden tapa saada tuotettaan kaupaksi. Siemenet ja pähkinät kuuluvat varisten ja oravien ruokalistalle, eivät ihmisille, sekä kerosiinin ja valopetroolin valmistukseen.

        3) Kuitu, kotimaiset viljat ja palkokasvit ovat kamala ja kauhea maatalouden salaliitto, jolla kansa ja kansat pidetään lihavina. Samaan kastiin kuuluvat margariinitehtailijat, joiden tuotteilla kansa halutaan sairastuttaa.

        4) Rasvainen kala on rumin mahdollinen kirosana, jos määrä ylittää Briteissä annetun suosituksen. Kaikki paras tieto haetaan Briteistä, sillä siellä käännösmahdollisuudet antavat varaa tulkintaan, ellei kielenkääntäjät käännä väärin. Rasvaista kalaa voi syödä kerran viikossa noin 164,3 grammaa (määrä tulee mitata unsseissa).

        5) Kaikki maan alla kasvavat kasvikunnan tuotteet ovat Jumalan lähettämä vitsaus kaikille kansoille. Peruna on vitsaus #1 ja porkkana #2.

        Ja mikä on sallittua:

        6) Kaikki kohdissa 1 - 5 mainitut ovat kirottuja, ellei muuta ja varsinkaan määrällisesti ole muuta mainittu (vrt. rasvainen kala).

        7) Valutettu tonnikala (vedessä) on sallittu tuote, samoin kuin kananmunan valkuainen. Keltuainen tai tonnikala lamppuöljyssä ovat edelleen paha kirosana.

        8) Maan päällä kasvavat kasvikset ovat hyvät, ja niiden etunenässä ja -vartiossa kulkee kaali.

        9) Kanan rasvaiset osat nahkoineen ovat kaiken ihmisyyden ja olevaisen perusta. Kanan rintapalat eivät sovellu ihmiskäyttöön vähäisen rasvansa vuoksi. Kanan kivet ja reidet sekä nahat antavat ihmisen elimistölle kaiken sen tarvitseman rasvan ja suojaravinneaineet.

        10) Mitään edellisten kohtien 6 - 9 lisäksi ei tarvitse tietää, sillä 1 - 5 ovat ruokauskovaisuudessaan kiellettyä.

        Elämä on helppoa, kun sen osaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko KNM itse, vai oletko joku toinen psykomussuttaja, joka potee huonoa omaatuntoa?

        Jos itse olen ymmärtänyt Kanannahkamiehen toitotuksen oikein, viestin sisältöön kuuluvat seuraavat:

        1) Kaikki, jotka eivät ole samaa mieltä hänen kanssaan, ovat helppoheikkejä myymässä omaa soopaansa eli terveyden edistelevyyttä. Terveyden edistelevyys on tapa, jolla taas myydään soopaa, sillä terveys joko on tai sitä ei ole, eikä sitä edistellä, vaan kyse on kielenkääntäjien tekemästä virheestä ja salaliitosta.

        2) Kaikkia siemeniä ja pähkinöitä sekä niistä peräisin olevia asioita pitää välttää hamaan kuolemaansa saakka, ja kyseiset ainekset ovat helppoheikkien ja polttoainetrokarien, lamppuöljykauppiaiden sekä käärmeöljytaiteilijoiden tapa saada tuotettaan kaupaksi. Siemenet ja pähkinät kuuluvat varisten ja oravien ruokalistalle, eivät ihmisille, sekä kerosiinin ja valopetroolin valmistukseen.

        3) Kuitu, kotimaiset viljat ja palkokasvit ovat kamala ja kauhea maatalouden salaliitto, jolla kansa ja kansat pidetään lihavina. Samaan kastiin kuuluvat margariinitehtailijat, joiden tuotteilla kansa halutaan sairastuttaa.

        4) Rasvainen kala on rumin mahdollinen kirosana, jos määrä ylittää Briteissä annetun suosituksen. Kaikki paras tieto haetaan Briteistä, sillä siellä käännösmahdollisuudet antavat varaa tulkintaan, ellei kielenkääntäjät käännä väärin. Rasvaista kalaa voi syödä kerran viikossa noin 164,3 grammaa (määrä tulee mitata unsseissa).

        5) Kaikki maan alla kasvavat kasvikunnan tuotteet ovat Jumalan lähettämä vitsaus kaikille kansoille. Peruna on vitsaus #1 ja porkkana #2.

        Ja mikä on sallittua:

        6) Kaikki kohdissa 1 - 5 mainitut ovat kirottuja, ellei muuta ja varsinkaan määrällisesti ole muuta mainittu (vrt. rasvainen kala).

        7) Valutettu tonnikala (vedessä) on sallittu tuote, samoin kuin kananmunan valkuainen. Keltuainen tai tonnikala lamppuöljyssä ovat edelleen paha kirosana.

        8) Maan päällä kasvavat kasvikset ovat hyvät, ja niiden etunenässä ja -vartiossa kulkee kaali.

        9) Kanan rasvaiset osat nahkoineen ovat kaiken ihmisyyden ja olevaisen perusta. Kanan rintapalat eivät sovellu ihmiskäyttöön vähäisen rasvansa vuoksi. Kanan kivet ja reidet sekä nahat antavat ihmisen elimistölle kaiken sen tarvitseman rasvan ja suojaravinneaineet.

        10) Mitään edellisten kohtien 6 - 9 lisäksi ei tarvitse tietää, sillä 1 - 5 ovat ruokauskovaisuudessaan kiellettyä.

        Elämä on helppoa, kun sen osaa.

        Kanan kivet = kanan koivet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko KNM itse, vai oletko joku toinen psykomussuttaja, joka potee huonoa omaatuntoa?

        Jos itse olen ymmärtänyt Kanannahkamiehen toitotuksen oikein, viestin sisältöön kuuluvat seuraavat:

        1) Kaikki, jotka eivät ole samaa mieltä hänen kanssaan, ovat helppoheikkejä myymässä omaa soopaansa eli terveyden edistelevyyttä. Terveyden edistelevyys on tapa, jolla taas myydään soopaa, sillä terveys joko on tai sitä ei ole, eikä sitä edistellä, vaan kyse on kielenkääntäjien tekemästä virheestä ja salaliitosta.

        2) Kaikkia siemeniä ja pähkinöitä sekä niistä peräisin olevia asioita pitää välttää hamaan kuolemaansa saakka, ja kyseiset ainekset ovat helppoheikkien ja polttoainetrokarien, lamppuöljykauppiaiden sekä käärmeöljytaiteilijoiden tapa saada tuotettaan kaupaksi. Siemenet ja pähkinät kuuluvat varisten ja oravien ruokalistalle, eivät ihmisille, sekä kerosiinin ja valopetroolin valmistukseen.

        3) Kuitu, kotimaiset viljat ja palkokasvit ovat kamala ja kauhea maatalouden salaliitto, jolla kansa ja kansat pidetään lihavina. Samaan kastiin kuuluvat margariinitehtailijat, joiden tuotteilla kansa halutaan sairastuttaa.

        4) Rasvainen kala on rumin mahdollinen kirosana, jos määrä ylittää Briteissä annetun suosituksen. Kaikki paras tieto haetaan Briteistä, sillä siellä käännösmahdollisuudet antavat varaa tulkintaan, ellei kielenkääntäjät käännä väärin. Rasvaista kalaa voi syödä kerran viikossa noin 164,3 grammaa (määrä tulee mitata unsseissa).

        5) Kaikki maan alla kasvavat kasvikunnan tuotteet ovat Jumalan lähettämä vitsaus kaikille kansoille. Peruna on vitsaus #1 ja porkkana #2.

        Ja mikä on sallittua:

        6) Kaikki kohdissa 1 - 5 mainitut ovat kirottuja, ellei muuta ja varsinkaan määrällisesti ole muuta mainittu (vrt. rasvainen kala).

        7) Valutettu tonnikala (vedessä) on sallittu tuote, samoin kuin kananmunan valkuainen. Keltuainen tai tonnikala lamppuöljyssä ovat edelleen paha kirosana.

        8) Maan päällä kasvavat kasvikset ovat hyvät, ja niiden etunenässä ja -vartiossa kulkee kaali.

        9) Kanan rasvaiset osat nahkoineen ovat kaiken ihmisyyden ja olevaisen perusta. Kanan rintapalat eivät sovellu ihmiskäyttöön vähäisen rasvansa vuoksi. Kanan kivet ja reidet sekä nahat antavat ihmisen elimistölle kaiken sen tarvitseman rasvan ja suojaravinneaineet.

        10) Mitään edellisten kohtien 6 - 9 lisäksi ei tarvitse tietää, sillä 1 - 5 ovat ruokauskovaisuudessaan kiellettyä.

        Elämä on helppoa, kun sen osaa.

        Tuohon kohtaan 9 kaivattaisiin nyt KNM:n oma vahvistus. Muistaakseni hän vastustaa lamppuöljyä, mutta rakastaa kalan rasvoja. En ole huomannut häneltä mitään tekstiä kanannahan rasva- ja suojaravintoainepitoisuuden ylistämistä. Tähän nyt kaivattaisiin hänen oma perustelunsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohon kohtaan 9 kaivattaisiin nyt KNM:n oma vahvistus. Muistaakseni hän vastustaa lamppuöljyä, mutta rakastaa kalan rasvoja. En ole huomannut häneltä mitään tekstiä kanannahan rasva- ja suojaravintoainepitoisuuden ylistämistä. Tähän nyt kaivattaisiin hänen oma perustelunsa.

        Sinä olet se henkilö - ilmeinen KNM - joka on kehunut poistattaneensa foorumilta yli 600 erilaista tekstiä. Olet poistattanut jälleen asiallisia tekstejä, joista vain et satu pitämään. Häpeäisit edes.

        Avainsanat.

        Psykomussutus, hikimurheilu, helppoheikki, terveydenedistely, lamppuöljy, säilöntäöljy, kuitusmurffi, läskikato.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohon kohtaan 9 kaivattaisiin nyt KNM:n oma vahvistus. Muistaakseni hän vastustaa lamppuöljyä, mutta rakastaa kalan rasvoja. En ole huomannut häneltä mitään tekstiä kanannahan rasva- ja suojaravintoainepitoisuuden ylistämistä. Tähän nyt kaivattaisiin hänen oma perustelunsa.

        Kanannahka- ja Kaalimies vihaa muita ihmisiä, mutta hän vihaa myös porkkanoita, perunoita, marjoja, hedelmiä sekä viljoja, jonka lisäksi hän vihaa 24/7 kaikkia mahdollisia eroteltuja rasvoja ja öljyjä pulloissa, rasioissa ja muissa asitioissa sekä kalaa 24/6. Kala on yhtenä päivänä viikossa sallittua tuossa ruokauskonnossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet se henkilö - ilmeinen KNM - joka on kehunut poistattaneensa foorumilta yli 600 erilaista tekstiä. Olet poistattanut jälleen asiallisia tekstejä, joista vain et satu pitämään. Häpeäisit edes.

        Avainsanat.

        Psykomussutus, hikimurheilu, helppoheikki, terveydenedistely, lamppuöljy, säilöntäöljy, kuitusmurffi, läskikato.

        Tein ylläpidolle ilmoituksen viestistäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tein ylläpidolle ilmoituksen viestistäsi.

        Kerro sitten, kun saat 700 poistopyyntöä tehdyksi! Olet varmasti ylpeä itsestäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro sitten, kun saat 700 poistopyyntöä tehdyksi! Olet varmasti ylpeä itsestäsi.

        Hvp on minua taitavampi. Hän pystyy halutessaan poistamaan kaikki veijon viestit heti kun haluaa. Ainakin sellaiset, joissa kritisoidaan THL:ää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hvp on minua taitavampi. Hän pystyy halutessaan poistamaan kaikki veijon viestit heti kun haluaa. Ainakin sellaiset, joissa kritisoidaan THL:ää.

        I t k u p i l l i.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        I t k u p i l l i.

        En ole. Yritän vain saada poistettua jutut, joista en pidä. Pidän taulukoista, joiden osaamista ammattini ja koulutukseni on edellyttänyt.


    • Anonyymi

      Sunnuntaista vielä. Kävi niin että unohdin sulattaa keittoa ja nukahdin tunniksi sohvalle, herätys viideltä vaikutti. Mullahan ei ole mikroa. Niinpä keitto siirtyy huomiselle. Söinkin broilerisalaatin lounaaksi ja illalliseksi oliiviöljyssä paistettuja oriental-wokkikasviksia ja kalkkunanakkeja dijon-sinapilla ja rakuunalla höystettynä. Lisänä möllerin öljykapselit.

      Kovasti nestettä keho vaatii. Kävin kävelyllä 2.5km ja myöhäisillalla teen saman kierroksen kun keli oli hyvä, koska ei ole liukasta eikä vesisadetta.

      T kn

      • Anonyymi

        Paljonko kävelet viikoittain (km)? Joka päivä 5 km?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonko kävelet viikoittain (km)? Joka päivä 5 km?

        Kiitos kysymästä. :)
        Vaihtelee tosi paljon. Pyrin kävelemään joka päivä muttei viittä kilsaa kyllä. Lisäksi pilatesjuttuja kotona. Eilen en kävellyt juuri ollenkaan kun tein kotitöitä ja oli muuta. Tänään tulee viitisen kilsaa kun kohta pistän takkia niskaan. Olisi virtaa enempäänkin, olen oudon energinen. Selvästi tämä ruokavalio tekee gutaa.

        Mulla on kännykässä Sports Tracker - äppi mutten muista aina laittaa sitä päälle joten en tiedä tarkkaa päivittäistä lukemaa enkä laita esim pitempiä ostoskierroksia jolloin tulee useampi kilometri matkaa. Äppi kuluttaa akkua niin ei viitsi käyttää sitä senkään takia jos virta vähissä.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos kysymästä. :)
        Vaihtelee tosi paljon. Pyrin kävelemään joka päivä muttei viittä kilsaa kyllä. Lisäksi pilatesjuttuja kotona. Eilen en kävellyt juuri ollenkaan kun tein kotitöitä ja oli muuta. Tänään tulee viitisen kilsaa kun kohta pistän takkia niskaan. Olisi virtaa enempäänkin, olen oudon energinen. Selvästi tämä ruokavalio tekee gutaa.

        Mulla on kännykässä Sports Tracker - äppi mutten muista aina laittaa sitä päälle joten en tiedä tarkkaa päivittäistä lukemaa enkä laita esim pitempiä ostoskierroksia jolloin tulee useampi kilometri matkaa. Äppi kuluttaa akkua niin ei viitsi käyttää sitä senkään takia jos virta vähissä.

        T kn

        Vaikutat mieheltä ja harrastat pilatesta! Mieshän se Pilateskin oli.
        Itse hiittailin tänään ja melkein 10min/km. Tunnin lenkkejä päivisin.
        Vaatteet läpimärkä kotiin tullessa, mutta hävettää tuo aika.
        Yritän syödä proteiinia 1kg=1,2g protskua.
        Tullut istuttua yli vuoden enemmän kuin ennen ja se näkyy kehossa.
        1600kcl/pvä ja tulisi vähentää se joka toinen pvä 500kc.
        Pilates auttaa pienentämään vatsalaukkua, mutta mieliteot jää.
        My


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikutat mieheltä ja harrastat pilatesta! Mieshän se Pilateskin oli.
        Itse hiittailin tänään ja melkein 10min/km. Tunnin lenkkejä päivisin.
        Vaatteet läpimärkä kotiin tullessa, mutta hävettää tuo aika.
        Yritän syödä proteiinia 1kg=1,2g protskua.
        Tullut istuttua yli vuoden enemmän kuin ennen ja se näkyy kehossa.
        1600kcl/pvä ja tulisi vähentää se joka toinen pvä 500kc.
        Pilates auttaa pienentämään vatsalaukkua, mutta mieliteot jää.
        My

        No mulle on kyllä uusi tieto että pilates auttaisi pienentämään vatsalaukkua. Pilates-harjoituksia olen käyttänyt parikymmentä vuotta syvien lihasten kunnossapitoon ja venytyksiin. Hengitystapa myös auttaa mielen puolelle ja rentouttaa makeasti. Joskus meinaa nukahtaa lattialle ja on euforinen olo jälkeen päin. Mulla on muutama dvd perusharjoituskirjani lisäksi joissa mm jumppapallon avulla tehtävät liikkeet. Olen kuntouttanut itseni pilateksen avulla iskiaksesta jne vaivasta monestikin. Fysioterapeuttikin vilkaisi liikkeitä ja totesi että ne on erittäin hyviä.

        Istuminenhan se onkin nykyihmisen iso ongelma kunnon kannalta ja fyysisen ponnistelun puute arkielämässä ja ulkoilmassa varsinkin. Ennen ihmiset kärsi raskaan työn aiheuttamista liikuntaelinvaivoista ja nyt rasituksen puuttumisen aiheuttamista ongelmista. Istumisen vastaliikkeet alaselälle tärkeitä ja hyvä olis nostettava työpöytä kuten useimmissa työpaikoissa jo on.

        ---

        Moniko muuten on seurannut "Hengenvaarallisesti lihava"- ohjelmaa? Viittaan usein siihen, mutta onko sarja tuttu?On niin s ydäntäsärkevää kun nuorikin ihminen oikeasti voi syödä itsensä hengiltä. He ovat lapsesta saakka käyttäneet ainoaa saatavilla olevaa mielenrauhoituskeinoa vaikeissa oloissa ja jääneet syöpöttelyn vangiksi.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mulle on kyllä uusi tieto että pilates auttaisi pienentämään vatsalaukkua. Pilates-harjoituksia olen käyttänyt parikymmentä vuotta syvien lihasten kunnossapitoon ja venytyksiin. Hengitystapa myös auttaa mielen puolelle ja rentouttaa makeasti. Joskus meinaa nukahtaa lattialle ja on euforinen olo jälkeen päin. Mulla on muutama dvd perusharjoituskirjani lisäksi joissa mm jumppapallon avulla tehtävät liikkeet. Olen kuntouttanut itseni pilateksen avulla iskiaksesta jne vaivasta monestikin. Fysioterapeuttikin vilkaisi liikkeitä ja totesi että ne on erittäin hyviä.

        Istuminenhan se onkin nykyihmisen iso ongelma kunnon kannalta ja fyysisen ponnistelun puute arkielämässä ja ulkoilmassa varsinkin. Ennen ihmiset kärsi raskaan työn aiheuttamista liikuntaelinvaivoista ja nyt rasituksen puuttumisen aiheuttamista ongelmista. Istumisen vastaliikkeet alaselälle tärkeitä ja hyvä olis nostettava työpöytä kuten useimmissa työpaikoissa jo on.

        ---

        Moniko muuten on seurannut "Hengenvaarallisesti lihava"- ohjelmaa? Viittaan usein siihen, mutta onko sarja tuttu?On niin s ydäntäsärkevää kun nuorikin ihminen oikeasti voi syödä itsensä hengiltä. He ovat lapsesta saakka käyttäneet ainoaa saatavilla olevaa mielenrauhoituskeinoa vaikeissa oloissa ja jääneet syöpöttelyn vangiksi.

        T kn

        Tuota, minunvatsalaukkuni pienenee pilateksen ja yogan avulla sillä tavalla, että erikoisesti aamulla ja iltasella, kun tuntee nälän sekaista mieliteko, niin
        mahtavien hiilihydraatti-lohdutusten sijasta heittää jumppamaton lattialle aika sen hpeisen jättipallon kanssa ja keskittyy keonsa lihaksiin, jotka
        alkavat saada elon henkeä ja muutaman keskittyneen liikkeen jälkeen 😉
        vatsalaukun lihakset viestittävät aivoihin: tämähän on namia!
        Tätä täytyy saada lisää ja sitten sitä hyppää lenkkikenkiin ja menee haukkaamaan happea jatkaen vatsalihasten rutistuksia, kun ne kerran ovat käsillä! 😆 Olen alkanut saada tällaista Kevät valon lisääntyessä ja teiden sulaessa roudasta.
        Kyllä minun vatsalaukku I pienenee puolessa viikossa ja se tärkeä hapenottokyky paranee reippaiden HIIT-pyrähdysten avulla.
        Sitä huomaa opiskelevansa tehokkaammin.
        Siis vatsa pienenee ja aivot laajenee! 😁🚶‍♀️🏃‍♀️🚶‍♀️🧠💥😸


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota, minunvatsalaukkuni pienenee pilateksen ja yogan avulla sillä tavalla, että erikoisesti aamulla ja iltasella, kun tuntee nälän sekaista mieliteko, niin
        mahtavien hiilihydraatti-lohdutusten sijasta heittää jumppamaton lattialle aika sen hpeisen jättipallon kanssa ja keskittyy keonsa lihaksiin, jotka
        alkavat saada elon henkeä ja muutaman keskittyneen liikkeen jälkeen 😉
        vatsalaukun lihakset viestittävät aivoihin: tämähän on namia!
        Tätä täytyy saada lisää ja sitten sitä hyppää lenkkikenkiin ja menee haukkaamaan happea jatkaen vatsalihasten rutistuksia, kun ne kerran ovat käsillä! 😆 Olen alkanut saada tällaista Kevät valon lisääntyessä ja teiden sulaessa roudasta.
        Kyllä minun vatsalaukku I pienenee puolessa viikossa ja se tärkeä hapenottokyky paranee reippaiden HIIT-pyrähdysten avulla.
        Sitä huomaa opiskelevansa tehokkaammin.
        Siis vatsa pienenee ja aivot laajenee! 😁🚶‍♀️🏃‍♀️🚶‍♀️🧠💥😸

        Jatkaisin vielä noista lihavien laihdutusohjelmista. Olen seurannut useampia vastaavia.
        Ihmettelen, että valmentajat ovat niin Vastuuttomia, vaikka ovat tienneet vuosikausia tutkimuksien tuloksia: kun kcal-määrä lasketaan jopa alle kehon perustarpeen ja samalla liikuntaa lisätään tunteja, niin tällaisen kuurin jälkeen ei enää kyetä lisäämään ja nopeuttamaan laskenutta aineenvaihduntaa. Vuosien jälkeenkin se on laskenut niin, että saa syödä keskimäärin 800kcal/pvä vähemmän kuin henkilö, joka ei ole käynyt läpi sellaista vähäkalorista kuuria.
        Siksi vain harva kykenee pitämään saavuttamansa painon, vaan menetetyt kg:t tulevat takaisin lyhyessä ajassa korkojen kanssa.
        Myöskään tämä vatsalaukun pienennys-operaatio ei takaa sitä saavutettua painoa vaan moni lihoo onnistuneen leikkauksen jälkeen takaisin.
        Outoa, että ensin nämä henkilöt ovat laihduttaneet suuriakin määriä päästäkseenn leikkaukseen tai käsittelyyn.
        Miksi eivät sitten jatka sitä menestyksellistä painonpudotusta henkilökohtaisen treenaajan avulla kirurkin sijasta!
        Luulisi sen menetelmän tulevan halvemmaksi ja pysyvämmäksi.

        Pilates ja HIIT, TABATA ovat minun melodiani näin keväällä.
        Mitähän epäselvyyksiä olen tähän kyhännyt... 😅
        My


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota, minunvatsalaukkuni pienenee pilateksen ja yogan avulla sillä tavalla, että erikoisesti aamulla ja iltasella, kun tuntee nälän sekaista mieliteko, niin
        mahtavien hiilihydraatti-lohdutusten sijasta heittää jumppamaton lattialle aika sen hpeisen jättipallon kanssa ja keskittyy keonsa lihaksiin, jotka
        alkavat saada elon henkeä ja muutaman keskittyneen liikkeen jälkeen 😉
        vatsalaukun lihakset viestittävät aivoihin: tämähän on namia!
        Tätä täytyy saada lisää ja sitten sitä hyppää lenkkikenkiin ja menee haukkaamaan happea jatkaen vatsalihasten rutistuksia, kun ne kerran ovat käsillä! 😆 Olen alkanut saada tällaista Kevät valon lisääntyessä ja teiden sulaessa roudasta.
        Kyllä minun vatsalaukku I pienenee puolessa viikossa ja se tärkeä hapenottokyky paranee reippaiden HIIT-pyrähdysten avulla.
        Sitä huomaa opiskelevansa tehokkaammin.
        Siis vatsa pienenee ja aivot laajenee! 😁🚶‍♀️🏃‍♀️🚶‍♀️🧠💥😸

        "Myytti vai fakta: Tietyt fyysiset harjoitukset, kuten vatsalihasliikkeet, voivat pienentää vatsan kokoa.

        Vastaus: Myytti. Mikään fyysinen harjoitus ei voi muuttaa elimen kokoa, mutta ne voivat auttaa polttamaan rasvakerroksia, jotka kertyvät kehoosi. Lisäksi ne auttavat kiinteyttämään vatsan lihaksia."

        IS


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jatkaisin vielä noista lihavien laihdutusohjelmista. Olen seurannut useampia vastaavia.
        Ihmettelen, että valmentajat ovat niin Vastuuttomia, vaikka ovat tienneet vuosikausia tutkimuksien tuloksia: kun kcal-määrä lasketaan jopa alle kehon perustarpeen ja samalla liikuntaa lisätään tunteja, niin tällaisen kuurin jälkeen ei enää kyetä lisäämään ja nopeuttamaan laskenutta aineenvaihduntaa. Vuosien jälkeenkin se on laskenut niin, että saa syödä keskimäärin 800kcal/pvä vähemmän kuin henkilö, joka ei ole käynyt läpi sellaista vähäkalorista kuuria.
        Siksi vain harva kykenee pitämään saavuttamansa painon, vaan menetetyt kg:t tulevat takaisin lyhyessä ajassa korkojen kanssa.
        Myöskään tämä vatsalaukun pienennys-operaatio ei takaa sitä saavutettua painoa vaan moni lihoo onnistuneen leikkauksen jälkeen takaisin.
        Outoa, että ensin nämä henkilöt ovat laihduttaneet suuriakin määriä päästäkseenn leikkaukseen tai käsittelyyn.
        Miksi eivät sitten jatka sitä menestyksellistä painonpudotusta henkilökohtaisen treenaajan avulla kirurkin sijasta!
        Luulisi sen menetelmän tulevan halvemmaksi ja pysyvämmäksi.

        Pilates ja HIIT, TABATA ovat minun melodiani näin keväällä.
        Mitähän epäselvyyksiä olen tähän kyhännyt... 😅
        My

        Laatikaisella on hyvä artikkeli näistä suurin pudottaja -kilpailuista:'Tutkimus: Suurin pudottaja -kilpailijalle jää käteen vain säästöliekki'.

        Vatsalaukun pienennysleikkaukset toimivat paremmin mutta kaikilla siihen joutuvilla on erittäin ongelmallinen suhtautuminen ruokaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Myytti vai fakta: Tietyt fyysiset harjoitukset, kuten vatsalihasliikkeet, voivat pienentää vatsan kokoa.

        Vastaus: Myytti. Mikään fyysinen harjoitus ei voi muuttaa elimen kokoa, mutta ne voivat auttaa polttamaan rasvakerroksia, jotka kertyvät kehoosi. Lisäksi ne auttavat kiinteyttämään vatsan lihaksia."

        IS

        Tuota, minun pikku-My-aivoni kuvittelevat vatsalaukun pienentyneen, kun puolen viikon voimistelun ja kävelyjen jälkeen 3000kcal tarve on valahtanut 2000kcal ja nyt 1600kcal. Vatsalaukun pienennemistä en kykene näkemään, vaan tuntemaan!
        Samoin voleipien meliteko on muuttunut raakaraasteiden huutavaksi himoksi! Kaaliraasteet sllereineen ja omenineen vie varmasti enemmän tilaa kuin parin rouheisen juustoleivän nauttiminen!
        Joten saan kai vetää sen vatsalaukun pienenemisen pois, mutta miten ihmeessä vatsani alkaa vetäytyä selkärankaa kohti ja vyötärön mitta pienenee!
        Selitäpä se epäloogisuus! Tässä haetaan numeroa pienempiä pitkiksi käyttöön!
        My


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Laatikaisella on hyvä artikkeli näistä suurin pudottaja -kilpailuista:'Tutkimus: Suurin pudottaja -kilpailijalle jää käteen vain säästöliekki'.

        Vatsalaukun pienennysleikkaukset toimivat paremmin mutta kaikilla siihen joutuvilla on erittäin ongelmallinen suhtautuminen ruokaan.

        Joo no minä tarkoitin siis lihavuusleikkausohjelmaa, mikä toi "My 600lb life" on.

        Siinä dr. Now juuri edellyttää sitoutumista muuttamaan elintapamuutokseen ja terapiaan koska muuten leikkauksesta ei ole mitään hyötyä. Kaikilla on ollut ihan järkyttävä lapsuus missä ruoka on toiminut lääkkeenä pahaan oloon. Kirurgi ei kuitenkaan voi poistaa leikkauksella aivoista pahoja traumoja ja vahingollisia tapoja. Terapia on ohjelmassa laihduttanut melkein yhtä paljon kuin leikkaus.

        Jotkut on jo kerran leikattu ja mahalaukku on venynyt uudelleen jättikokoiseksi kun ei ole ylensyömisen perussyytä selvitetty. Dr Now ottaa sellaisia potilaita, jotka ei kelpaa enää muille lääkäreille tai ei ole enää vakuutusta lihomisen takia.

        Minusta mielenkiintoisin kohta ohjelmassa on aina se, mitä tekosyitä keksitään lihomiselle. Yleensä se on "stressi". Tai osa ei muka ymmärrä miksi on lihonut vaikka on tehnyt niin kovasti töitä ja "uurastanut". Kuitenkin mahdollistaja tai fiideri hakee roskaruokaa joka välissä potilaalle jopa sairaalaan. Jotkut syyttää lihomisesta tohtoria. :-D tai että on hukannut neljä kertaa dieettiohjeet. Osa ei näytä ymmärtävän mistään mitään ja voi olla että on heikkolahjaisuuskin osaltaan vaikuttamassa kun ei näe mitään yhteyttä oman käytöksen ja lihomisen välillä, vaikka tohtori kertaa saman asian viidettä tai kuudetta kertaa.

        Ohjelmassa näytetään leikkaussalin tapahtumia ja tohtori iskee pöydälle leikkauksen tuloksena valtavan pötsin puoliskan, vetää monta litraa. Lisäksi joudutaan myöhemmin poistamaan kymmeniä kiloja löysää ihoa ja valtavia roikkuvia nestekudoskertymiä jotka estää liikkumasta normaalisti.

        Ne laihdutuskilpailuohjelmat on minun mielestä ihan persiistä. Voi sekin tietty pelastaa jonkun elämän jos ei enää muuta keksi mutta lähinnä ne on kai viihdettä katsojille. Ja raha motivoi kai kisailijoita sekin.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota, minunvatsalaukkuni pienenee pilateksen ja yogan avulla sillä tavalla, että erikoisesti aamulla ja iltasella, kun tuntee nälän sekaista mieliteko, niin
        mahtavien hiilihydraatti-lohdutusten sijasta heittää jumppamaton lattialle aika sen hpeisen jättipallon kanssa ja keskittyy keonsa lihaksiin, jotka
        alkavat saada elon henkeä ja muutaman keskittyneen liikkeen jälkeen 😉
        vatsalaukun lihakset viestittävät aivoihin: tämähän on namia!
        Tätä täytyy saada lisää ja sitten sitä hyppää lenkkikenkiin ja menee haukkaamaan happea jatkaen vatsalihasten rutistuksia, kun ne kerran ovat käsillä! 😆 Olen alkanut saada tällaista Kevät valon lisääntyessä ja teiden sulaessa roudasta.
        Kyllä minun vatsalaukku I pienenee puolessa viikossa ja se tärkeä hapenottokyky paranee reippaiden HIIT-pyrähdysten avulla.
        Sitä huomaa opiskelevansa tehokkaammin.
        Siis vatsa pienenee ja aivot laajenee! 😁🚶‍♀️🏃‍♀️🚶‍♀️🧠💥😸

        "kun tuntee nälän sekaista mieliteko, niin
        mahtavien hiilihydraatti-lohdutusten sijasta heittää jumppamaton lattialle aika sen hpeisen jättipallon kanssa ja keskittyy keonsa lihaksiin, jotka
        alkavat saada elon henkeä ja muutaman keskittyneen liikkeen jälkeen 😉
        vatsalaukun lihakset viestittävät aivoihin: tämähän on namia!"


        Sellainen olo tulee mullekin, tuntee että keho elää ja elämä virtaa kehossa. Jotkut endorfiinit kyllä vapautuu aivoissa kun kehoa hellii ja venyttelee ääriasentoihin. Jumit vapautuu ja verenkierto elpyy. On tunne kuin olisi kokovartalohieronnan läpikäynyt. Mulle kehon ja mielen terapiaa. Hengitystapa vaikuttaa hermoston toimintaan.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota, minun pikku-My-aivoni kuvittelevat vatsalaukun pienentyneen, kun puolen viikon voimistelun ja kävelyjen jälkeen 3000kcal tarve on valahtanut 2000kcal ja nyt 1600kcal. Vatsalaukun pienennemistä en kykene näkemään, vaan tuntemaan!
        Samoin voleipien meliteko on muuttunut raakaraasteiden huutavaksi himoksi! Kaaliraasteet sllereineen ja omenineen vie varmasti enemmän tilaa kuin parin rouheisen juustoleivän nauttiminen!
        Joten saan kai vetää sen vatsalaukun pienenemisen pois, mutta miten ihmeessä vatsani alkaa vetäytyä selkärankaa kohti ja vyötärön mitta pienenee!
        Selitäpä se epäloogisuus! Tässä haetaan numeroa pienempiä pitkiksi käyttöön!
        My

        "Joten saan kai vetää sen vatsalaukun pienenemisen pois, mutta miten ihmeessä vatsani alkaa vetäytyä selkärankaa kohti ja vyötärön mitta pienenee!"

        Vatsalihaksista sulla lienee nyt puhe, eikä vatsalaukusta, joka on sisäelin eikä se läskireppu tai "vyölaukku" ulkona. Joka mulla ainakin roikkuu tossa navan tienoilla valitettavasti edelleen.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo no minä tarkoitin siis lihavuusleikkausohjelmaa, mikä toi "My 600lb life" on.

        Siinä dr. Now juuri edellyttää sitoutumista muuttamaan elintapamuutokseen ja terapiaan koska muuten leikkauksesta ei ole mitään hyötyä. Kaikilla on ollut ihan järkyttävä lapsuus missä ruoka on toiminut lääkkeenä pahaan oloon. Kirurgi ei kuitenkaan voi poistaa leikkauksella aivoista pahoja traumoja ja vahingollisia tapoja. Terapia on ohjelmassa laihduttanut melkein yhtä paljon kuin leikkaus.

        Jotkut on jo kerran leikattu ja mahalaukku on venynyt uudelleen jättikokoiseksi kun ei ole ylensyömisen perussyytä selvitetty. Dr Now ottaa sellaisia potilaita, jotka ei kelpaa enää muille lääkäreille tai ei ole enää vakuutusta lihomisen takia.

        Minusta mielenkiintoisin kohta ohjelmassa on aina se, mitä tekosyitä keksitään lihomiselle. Yleensä se on "stressi". Tai osa ei muka ymmärrä miksi on lihonut vaikka on tehnyt niin kovasti töitä ja "uurastanut". Kuitenkin mahdollistaja tai fiideri hakee roskaruokaa joka välissä potilaalle jopa sairaalaan. Jotkut syyttää lihomisesta tohtoria. :-D tai että on hukannut neljä kertaa dieettiohjeet. Osa ei näytä ymmärtävän mistään mitään ja voi olla että on heikkolahjaisuuskin osaltaan vaikuttamassa kun ei näe mitään yhteyttä oman käytöksen ja lihomisen välillä, vaikka tohtori kertaa saman asian viidettä tai kuudetta kertaa.

        Ohjelmassa näytetään leikkaussalin tapahtumia ja tohtori iskee pöydälle leikkauksen tuloksena valtavan pötsin puoliskan, vetää monta litraa. Lisäksi joudutaan myöhemmin poistamaan kymmeniä kiloja löysää ihoa ja valtavia roikkuvia nestekudoskertymiä jotka estää liikkumasta normaalisti.

        Ne laihdutuskilpailuohjelmat on minun mielestä ihan persiistä. Voi sekin tietty pelastaa jonkun elämän jos ei enää muuta keksi mutta lähinnä ne on kai viihdettä katsojille. Ja raha motivoi kai kisailijoita sekin.

        T kn

        Googlasin tuon pelottavan näköisen tohtorin ja löysin You Tubesta videot.
        En kykene katsomaan niitä ihmisraukkoja, sillä siellä on hoitamatonta traumaa takana.
        Minulla on metrikaupalla terveys kirjoja, joten nämä asiat eivät ole uutta.
        On vain kivaa, kun voi saada vastakaikua ja muistutusta näin yrittäessään muuttaa elämäntapaansa terveemmäksi.
        Kuka voi hyvin löhötessään TV:n edessä ja pelätessään ihmisten tapaamista ja ohittamista kaduilla? En minä ainakaan!
        Sitä huomaa olevansa kotonaankin koko ajan hartiat supussa ja pintahengitystä, vaikkei tarvitse sisällä pelätä viruksien leijumista samoin kuin ulkona jotakuta ohittaessaan.
        Hyvä olla tuulessa, asiantuntijat neuvovat. Mutta olen nähnyt TV:sä niiden virus-pirulaisten tanssivan kauan ilmassa ja tuulen mukana kauemmas!
        Eivät ne minnekään häviä hetkessä.
        Siksi yritän kulkea havumetsässä toivoen aromisten öljyjen lievittävän sekä masennusta, että tartuntoja.
        My


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Myytti vai fakta: Tietyt fyysiset harjoitukset, kuten vatsalihasliikkeet, voivat pienentää vatsan kokoa.

        Vastaus: Myytti. Mikään fyysinen harjoitus ei voi muuttaa elimen kokoa, mutta ne voivat auttaa polttamaan rasvakerroksia, jotka kertyvät kehoosi. Lisäksi ne auttavat kiinteyttämään vatsan lihaksia."

        IS

        Mistä johtuu, että kauan pienillä aterioilla eläneet eivät kykene syömään suurempia annoksia, vaikka olisi mahdollisuus?
        No, ajan mittaan varmasti, kun turhautuvat ja alvat pitää ruokaa rauhoittavana hoitonaan.
        My


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Googlasin tuon pelottavan näköisen tohtorin ja löysin You Tubesta videot.
        En kykene katsomaan niitä ihmisraukkoja, sillä siellä on hoitamatonta traumaa takana.
        Minulla on metrikaupalla terveys kirjoja, joten nämä asiat eivät ole uutta.
        On vain kivaa, kun voi saada vastakaikua ja muistutusta näin yrittäessään muuttaa elämäntapaansa terveemmäksi.
        Kuka voi hyvin löhötessään TV:n edessä ja pelätessään ihmisten tapaamista ja ohittamista kaduilla? En minä ainakaan!
        Sitä huomaa olevansa kotonaankin koko ajan hartiat supussa ja pintahengitystä, vaikkei tarvitse sisällä pelätä viruksien leijumista samoin kuin ulkona jotakuta ohittaessaan.
        Hyvä olla tuulessa, asiantuntijat neuvovat. Mutta olen nähnyt TV:sä niiden virus-pirulaisten tanssivan kauan ilmassa ja tuulen mukana kauemmas!
        Eivät ne minnekään häviä hetkessä.
        Siksi yritän kulkea havumetsässä toivoen aromisten öljyjen lievittävän sekä masennusta, että tartuntoja.
        My

        "Googlasin tuon pelottavan näköisen tohtorin ja löysin You Tubesta videot."

        Dr Nowzaradan on omasta mielestäni ihana ja symppis pikku ukkeli, on totuudenmukainen ja vaatii totuudenpuhumista myös potilailtaan. On jo 77 v ja edelleen tekee töitä.

        Ohjelmassa olevat saavat leikkauksen ja hoidon ilmaiseksi ja moni kuitenkin pelaa ja manipuloi ja hyväksikäyttää sekä terveysjärjestelmää ja yrittää sitä Nowzaradaniinkin mm hankkimalla kipulääkkeitä (eri paikoista, vaatimalla ambulanssikyytiä joka paikkaan) jne. Tohtori on suorapuheinen ja tiukka, ja hän on samalla todella kannustava ja kehuu potilaitaan jotka yrittää, on rehellisiä eikä selittele, ja sanookin usein että on ylpeä potilaansa saavutuksista. Hän tietää kaikki kieroudet ja valeet mitä ihmiset keksii muutosvastarinnassaan.

        Jotkut onnistuu loistavasti ja ovat aika kiitollisia uudesta elämästään. Kaikki on suht köyhiä ihmisiä joilla karmeat ja likaiset asuinolosuhteet, vaikka kaikilla ristiriitaisesti älyttömän hieno auto kuitenkin. Autoa tarvitaan kun haetaan Mäkkärilän autokaistalta jättimäärät ruokaa päivittäin.

        Just eilen tuli jakso jossa pariskunta lähti hakemaan heti aamiaisen jälkeen autolla roskaruokaa, että jaksaa lounaaseen saakka, joka oli heti roskaruokareissun jälkeen. Onhan se aika hurjaa, eikä moni sitten enää mahdu autoonkaan vaan jää kotiin ja vaatii että joku hakee ruokaa sänkyyn. Jos liikuntakyky menee niin se on yleensä ollut menoa. Moni on kuollut ohjelman teon aikana. Apu tulee liika myöhään.

        T kn


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo no minä tarkoitin siis lihavuusleikkausohjelmaa, mikä toi "My 600lb life" on.

        Siinä dr. Now juuri edellyttää sitoutumista muuttamaan elintapamuutokseen ja terapiaan koska muuten leikkauksesta ei ole mitään hyötyä. Kaikilla on ollut ihan järkyttävä lapsuus missä ruoka on toiminut lääkkeenä pahaan oloon. Kirurgi ei kuitenkaan voi poistaa leikkauksella aivoista pahoja traumoja ja vahingollisia tapoja. Terapia on ohjelmassa laihduttanut melkein yhtä paljon kuin leikkaus.

        Jotkut on jo kerran leikattu ja mahalaukku on venynyt uudelleen jättikokoiseksi kun ei ole ylensyömisen perussyytä selvitetty. Dr Now ottaa sellaisia potilaita, jotka ei kelpaa enää muille lääkäreille tai ei ole enää vakuutusta lihomisen takia.

        Minusta mielenkiintoisin kohta ohjelmassa on aina se, mitä tekosyitä keksitään lihomiselle. Yleensä se on "stressi". Tai osa ei muka ymmärrä miksi on lihonut vaikka on tehnyt niin kovasti töitä ja "uurastanut". Kuitenkin mahdollistaja tai fiideri hakee roskaruokaa joka välissä potilaalle jopa sairaalaan. Jotkut syyttää lihomisesta tohtoria. :-D tai että on hukannut neljä kertaa dieettiohjeet. Osa ei näytä ymmärtävän mistään mitään ja voi olla että on heikkolahjaisuuskin osaltaan vaikuttamassa kun ei näe mitään yhteyttä oman käytöksen ja lihomisen välillä, vaikka tohtori kertaa saman asian viidettä tai kuudetta kertaa.

        Ohjelmassa näytetään leikkaussalin tapahtumia ja tohtori iskee pöydälle leikkauksen tuloksena valtavan pötsin puoliskan, vetää monta litraa. Lisäksi joudutaan myöhemmin poistamaan kymmeniä kiloja löysää ihoa ja valtavia roikkuvia nestekudoskertymiä jotka estää liikkumasta normaalisti.

        Ne laihdutuskilpailuohjelmat on minun mielestä ihan persiistä. Voi sekin tietty pelastaa jonkun elämän jos ei enää muuta keksi mutta lähinnä ne on kai viihdettä katsojille. Ja raha motivoi kai kisailijoita sekin.

        T kn

        Noista laihdutuskilpailuohjelmista ei kai ole kukaan hyötynyt yhtään mitään paitsi tietysti tuotantoyhtiö. Kuvaukset ovat todella halpoja per jakso ja katsojia riittää.

        Suomessa sentään lihavuusleikkaukset toimivat kohtuullisen hyvin. Ei se täälläkään ole kuin viimeinen vaihtoehto. Ennaltaehkäisy olisi parempi mutta ei sekään toimi.

        Laihdutuslääkäreiden piirissä Ozempic on herättänyt aika paljon huomiota viime aikoina kun siitä on tulossa laihdutusversio. Tullee olemaan kallis ratkaisu sekin, ilman kelakorvausta 1 mg piikki on 135 € per kk ja laihdutus piikki on 2.4 mg.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Googlasin tuon pelottavan näköisen tohtorin ja löysin You Tubesta videot."

        Dr Nowzaradan on omasta mielestäni ihana ja symppis pikku ukkeli, on totuudenmukainen ja vaatii totuudenpuhumista myös potilailtaan. On jo 77 v ja edelleen tekee töitä.

        Ohjelmassa olevat saavat leikkauksen ja hoidon ilmaiseksi ja moni kuitenkin pelaa ja manipuloi ja hyväksikäyttää sekä terveysjärjestelmää ja yrittää sitä Nowzaradaniinkin mm hankkimalla kipulääkkeitä (eri paikoista, vaatimalla ambulanssikyytiä joka paikkaan) jne. Tohtori on suorapuheinen ja tiukka, ja hän on samalla todella kannustava ja kehuu potilaitaan jotka yrittää, on rehellisiä eikä selittele, ja sanookin usein että on ylpeä potilaansa saavutuksista. Hän tietää kaikki kieroudet ja valeet mitä ihmiset keksii muutosvastarinnassaan.

        Jotkut onnistuu loistavasti ja ovat aika kiitollisia uudesta elämästään. Kaikki on suht köyhiä ihmisiä joilla karmeat ja likaiset asuinolosuhteet, vaikka kaikilla ristiriitaisesti älyttömän hieno auto kuitenkin. Autoa tarvitaan kun haetaan Mäkkärilän autokaistalta jättimäärät ruokaa päivittäin.

        Just eilen tuli jakso jossa pariskunta lähti hakemaan heti aamiaisen jälkeen autolla roskaruokaa, että jaksaa lounaaseen saakka, joka oli heti roskaruokareissun jälkeen. Onhan se aika hurjaa, eikä moni sitten enää mahdu autoonkaan vaan jää kotiin ja vaatii että joku hakee ruokaa sänkyyn. Jos liikuntakyky menee niin se on yleensä ollut menoa. Moni on kuollut ohjelman teon aikana. Apu tulee liika myöhään.

        T kn

        OK! Jos tuo turkkilainen lääkäri olisi ottanut minut vastaan, niin olisin juossut pakokauhun vallassa jo odotushuoneesta pois.
        En katsonut videoita vielä, kun on ollut puuhia.
        Aion nyt katsoa joitakin läpi, sillä hän on tyyppi, joka puhuttelee minua.
        Olen itse saanut apua masennuksessa ollessani sukulaisilta.
        Se sai minut myöhemmin osallistumaan hyväntekeväisyyteen.
        Joka toista auttaa, se itse siitä kostuu.
        Joka toista opettaa, oppii itse enemmän.
        Nämä ajatukset ovat tuottaneet tulosta omassa elämässäni.
        Ehtona on kuitenkin motivaatio auttaa toista, ei oman hyvän saavuttaminen.
        Väärä asenne ei tuo tuloksia itselleen.
        Turkissa täytyy olla suuri % hyviä ihmisiä.
        Minä olen nähnyt Tv:ssä vain tämän Kiristäjä-presidentin ja muutaman raadollisen drama-sarjan kauniilla ihmisillä.
        Tullut kieroutunut näkemys näistä "arabialaisista hevosista".
        My


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Noista laihdutuskilpailuohjelmista ei kai ole kukaan hyötynyt yhtään mitään paitsi tietysti tuotantoyhtiö. Kuvaukset ovat todella halpoja per jakso ja katsojia riittää.

        Suomessa sentään lihavuusleikkaukset toimivat kohtuullisen hyvin. Ei se täälläkään ole kuin viimeinen vaihtoehto. Ennaltaehkäisy olisi parempi mutta ei sekään toimi.

        Laihdutuslääkäreiden piirissä Ozempic on herättänyt aika paljon huomiota viime aikoina kun siitä on tulossa laihdutusversio. Tullee olemaan kallis ratkaisu sekin, ilman kelakorvausta 1 mg piikki on 135 € per kk ja laihdutus piikki on 2.4 mg.

        Tsekkasin jenkkien biggest loserien voittajien tilannepäivityksen. Naiset on pysyneet hoikkina, melkein samoissa mitoissa kuin voitettuaan, osalla ammattikin vaihtunut hyvinvointiosastolle. Miehillä ei ole yhtä hyvin mennyt vaan osa on lihonut melkein samanlaiseksi kuin kisan alkaessaan. Suurin osa lihonut, muttei ihan entisiin ulottuvuuksiin.


        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        OK! Jos tuo turkkilainen lääkäri olisi ottanut minut vastaan, niin olisin juossut pakokauhun vallassa jo odotushuoneesta pois.
        En katsonut videoita vielä, kun on ollut puuhia.
        Aion nyt katsoa joitakin läpi, sillä hän on tyyppi, joka puhuttelee minua.
        Olen itse saanut apua masennuksessa ollessani sukulaisilta.
        Se sai minut myöhemmin osallistumaan hyväntekeväisyyteen.
        Joka toista auttaa, se itse siitä kostuu.
        Joka toista opettaa, oppii itse enemmän.
        Nämä ajatukset ovat tuottaneet tulosta omassa elämässäni.
        Ehtona on kuitenkin motivaatio auttaa toista, ei oman hyvän saavuttaminen.
        Väärä asenne ei tuo tuloksia itselleen.
        Turkissa täytyy olla suuri % hyviä ihmisiä.
        Minä olen nähnyt Tv:ssä vain tämän Kiristäjä-presidentin ja muutaman raadollisen drama-sarjan kauniilla ihmisillä.
        Tullut kieroutunut näkemys näistä "arabialaisista hevosista".
        My

        Dr. Younan Nowzaradan on Iranista kotoisin ja syntynyt shaahin vallan aikana. Jos siis puhutaan edelleen samasta henkilöstä.

        T kn


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tsekkasin jenkkien biggest loserien voittajien tilannepäivityksen. Naiset on pysyneet hoikkina, melkein samoissa mitoissa kuin voitettuaan, osalla ammattikin vaihtunut hyvinvointiosastolle. Miehillä ei ole yhtä hyvin mennyt vaan osa on lihonut melkein samanlaiseksi kuin kisan alkaessaan. Suurin osa lihonut, muttei ihan entisiin ulottuvuuksiin.


        T kn

        Hyvä että edes naiset ovat pärjänneet mutta systeemi on kyllä ihan järjetön. Pysyvät elintapamuutokset ovat ylipäätänsä hankalia ja lipeä unen vanhaan hyvin helppoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Googlasin tuon pelottavan näköisen tohtorin ja löysin You Tubesta videot.
        En kykene katsomaan niitä ihmisraukkoja, sillä siellä on hoitamatonta traumaa takana.
        Minulla on metrikaupalla terveys kirjoja, joten nämä asiat eivät ole uutta.
        On vain kivaa, kun voi saada vastakaikua ja muistutusta näin yrittäessään muuttaa elämäntapaansa terveemmäksi.
        Kuka voi hyvin löhötessään TV:n edessä ja pelätessään ihmisten tapaamista ja ohittamista kaduilla? En minä ainakaan!
        Sitä huomaa olevansa kotonaankin koko ajan hartiat supussa ja pintahengitystä, vaikkei tarvitse sisällä pelätä viruksien leijumista samoin kuin ulkona jotakuta ohittaessaan.
        Hyvä olla tuulessa, asiantuntijat neuvovat. Mutta olen nähnyt TV:sä niiden virus-pirulaisten tanssivan kauan ilmassa ja tuulen mukana kauemmas!
        Eivät ne minnekään häviä hetkessä.
        Siksi yritän kulkea havumetsässä toivoen aromisten öljyjen lievittävän sekä masennusta, että tartuntoja.
        My

        "Mutta olen nähnyt TV:sä niiden virus-pirulaisten tanssivan kauan ilmassa ja tuulen mukana kauemmas!"

        Sullahan erikoinen tv kun sillä näkee virukset!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo no minä tarkoitin siis lihavuusleikkausohjelmaa, mikä toi "My 600lb life" on.

        Siinä dr. Now juuri edellyttää sitoutumista muuttamaan elintapamuutokseen ja terapiaan koska muuten leikkauksesta ei ole mitään hyötyä. Kaikilla on ollut ihan järkyttävä lapsuus missä ruoka on toiminut lääkkeenä pahaan oloon. Kirurgi ei kuitenkaan voi poistaa leikkauksella aivoista pahoja traumoja ja vahingollisia tapoja. Terapia on ohjelmassa laihduttanut melkein yhtä paljon kuin leikkaus.

        Jotkut on jo kerran leikattu ja mahalaukku on venynyt uudelleen jättikokoiseksi kun ei ole ylensyömisen perussyytä selvitetty. Dr Now ottaa sellaisia potilaita, jotka ei kelpaa enää muille lääkäreille tai ei ole enää vakuutusta lihomisen takia.

        Minusta mielenkiintoisin kohta ohjelmassa on aina se, mitä tekosyitä keksitään lihomiselle. Yleensä se on "stressi". Tai osa ei muka ymmärrä miksi on lihonut vaikka on tehnyt niin kovasti töitä ja "uurastanut". Kuitenkin mahdollistaja tai fiideri hakee roskaruokaa joka välissä potilaalle jopa sairaalaan. Jotkut syyttää lihomisesta tohtoria. :-D tai että on hukannut neljä kertaa dieettiohjeet. Osa ei näytä ymmärtävän mistään mitään ja voi olla että on heikkolahjaisuuskin osaltaan vaikuttamassa kun ei näe mitään yhteyttä oman käytöksen ja lihomisen välillä, vaikka tohtori kertaa saman asian viidettä tai kuudetta kertaa.

        Ohjelmassa näytetään leikkaussalin tapahtumia ja tohtori iskee pöydälle leikkauksen tuloksena valtavan pötsin puoliskan, vetää monta litraa. Lisäksi joudutaan myöhemmin poistamaan kymmeniä kiloja löysää ihoa ja valtavia roikkuvia nestekudoskertymiä jotka estää liikkumasta normaalisti.

        Ne laihdutuskilpailuohjelmat on minun mielestä ihan persiistä. Voi sekin tietty pelastaa jonkun elämän jos ei enää muuta keksi mutta lähinnä ne on kai viihdettä katsojille. Ja raha motivoi kai kisailijoita sekin.

        T kn

        Kirjoitat paljon asiaa. Juuri mainitsemistasi syistä en kykene enää katsomaan näitä laihdutusohjelmia: ne ovat viihdettä ja rahankeruuta, ja egon pönkittämistä, minkä lasken huonoksi tavaksi nostaa väliaikaisesti omanarvontuntoa. Usein jonkun muun kustannuksella.
        Eräs aika läheinen henkilö osallistui näihin kilpailuihin ja olin seurannut hänen lihoamistaan lapsesta asti. Siihen oli isällään suuri osa. Vaikutusvaltainen mies yhteiskunnassa, joka sitten veti perheensä jäsenetkin revittäviksi kaiken kansan lehdistössä. Mutta hänellä puolestaan oli omat traumansa poliittisista syistä vankeudessa ja kidutuksista!
        Joten sitä tuntee myötätuntoa kaikkia osapuolia kohtaan.
        Yritin katsoa You Tubesta näitä videoita, mutta ne ovat todella raskaita historioita, eikä se tohtorin närkästynyt moittiminen auta näitä ihmisiä.
        Oikealla huomiolla aiemmin nämä potilaat eivät olisi olleet tuhlaamassa tohtorin henkilökunnan aikaa ja kykyjä lainkaan.
        Mainitsit terapian tohtorin ohjelmissa olleen ratkaisevana apuna. Tosi hienoa, vaikka en huomioinut sitä itse lopettaessani videoiden katselun tohtorin sättiessä erästä läskiin hukkunutta.

        Itse olen selviytynyt normaalipainon rajoissa arvostamalla omaa kehoani.
        Kun on joutunut muutaman kerran leikkauksiin käsien ja jalkojen murtumisien tähden ja kasvien poiston seurauksina, niin jopa alkaa arvostamaan jokaista askeltaan, jonka kykenee ottamaan ilman tukea ja jokaista askaretta, jonka kykenee suorittamaan. Ihmiskeho on niin ihmeellinen, että en ikinä leikkasi sitä turhamaisuudesta, mikä tuntuu olevan nykyajan nuorille itsestään selvä asia.

        Nyt olen saanut kahvitilkan ja muutaman lusikallisen vaniljarahkaa ja alan pilates/yoga harjoitukset näin yön hiljaisina tunteina, kun pystyy keskittymään. Ei sada, joten pääsen puutarhan hämärään ja raikkaaseen ilmaan suorittamaan osan liikkeistä.
        My


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Googlasin tuon pelottavan näköisen tohtorin ja löysin You Tubesta videot."

        Dr Nowzaradan on omasta mielestäni ihana ja symppis pikku ukkeli, on totuudenmukainen ja vaatii totuudenpuhumista myös potilailtaan. On jo 77 v ja edelleen tekee töitä.

        Ohjelmassa olevat saavat leikkauksen ja hoidon ilmaiseksi ja moni kuitenkin pelaa ja manipuloi ja hyväksikäyttää sekä terveysjärjestelmää ja yrittää sitä Nowzaradaniinkin mm hankkimalla kipulääkkeitä (eri paikoista, vaatimalla ambulanssikyytiä joka paikkaan) jne. Tohtori on suorapuheinen ja tiukka, ja hän on samalla todella kannustava ja kehuu potilaitaan jotka yrittää, on rehellisiä eikä selittele, ja sanookin usein että on ylpeä potilaansa saavutuksista. Hän tietää kaikki kieroudet ja valeet mitä ihmiset keksii muutosvastarinnassaan.

        Jotkut onnistuu loistavasti ja ovat aika kiitollisia uudesta elämästään. Kaikki on suht köyhiä ihmisiä joilla karmeat ja likaiset asuinolosuhteet, vaikka kaikilla ristiriitaisesti älyttömän hieno auto kuitenkin. Autoa tarvitaan kun haetaan Mäkkärilän autokaistalta jättimäärät ruokaa päivittäin.

        Just eilen tuli jakso jossa pariskunta lähti hakemaan heti aamiaisen jälkeen autolla roskaruokaa, että jaksaa lounaaseen saakka, joka oli heti roskaruokareissun jälkeen. Onhan se aika hurjaa, eikä moni sitten enää mahdu autoonkaan vaan jää kotiin ja vaatii että joku hakee ruokaa sänkyyn. Jos liikuntakyky menee niin se on yleensä ollut menoa. Moni on kuollut ohjelman teon aikana. Apu tulee liika myöhään.

        T kn

        T kn, kirjoitat todella tärkeistä asioista! Oikein ajatusta herättävästi!
        Vasta nyt tuli luettua enemmänkin. Jatka ihmeessä ajatustesi esiin tuomista, sillä täällä on sellaisiakin, jotka tarvitsevat niiden motivointia.
        My


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitat paljon asiaa. Juuri mainitsemistasi syistä en kykene enää katsomaan näitä laihdutusohjelmia: ne ovat viihdettä ja rahankeruuta, ja egon pönkittämistä, minkä lasken huonoksi tavaksi nostaa väliaikaisesti omanarvontuntoa. Usein jonkun muun kustannuksella.
        Eräs aika läheinen henkilö osallistui näihin kilpailuihin ja olin seurannut hänen lihoamistaan lapsesta asti. Siihen oli isällään suuri osa. Vaikutusvaltainen mies yhteiskunnassa, joka sitten veti perheensä jäsenetkin revittäviksi kaiken kansan lehdistössä. Mutta hänellä puolestaan oli omat traumansa poliittisista syistä vankeudessa ja kidutuksista!
        Joten sitä tuntee myötätuntoa kaikkia osapuolia kohtaan.
        Yritin katsoa You Tubesta näitä videoita, mutta ne ovat todella raskaita historioita, eikä se tohtorin närkästynyt moittiminen auta näitä ihmisiä.
        Oikealla huomiolla aiemmin nämä potilaat eivät olisi olleet tuhlaamassa tohtorin henkilökunnan aikaa ja kykyjä lainkaan.
        Mainitsit terapian tohtorin ohjelmissa olleen ratkaisevana apuna. Tosi hienoa, vaikka en huomioinut sitä itse lopettaessani videoiden katselun tohtorin sättiessä erästä läskiin hukkunutta.

        Itse olen selviytynyt normaalipainon rajoissa arvostamalla omaa kehoani.
        Kun on joutunut muutaman kerran leikkauksiin käsien ja jalkojen murtumisien tähden ja kasvien poiston seurauksina, niin jopa alkaa arvostamaan jokaista askeltaan, jonka kykenee ottamaan ilman tukea ja jokaista askaretta, jonka kykenee suorittamaan. Ihmiskeho on niin ihmeellinen, että en ikinä leikkasi sitä turhamaisuudesta, mikä tuntuu olevan nykyajan nuorille itsestään selvä asia.

        Nyt olen saanut kahvitilkan ja muutaman lusikallisen vaniljarahkaa ja alan pilates/yoga harjoitukset näin yön hiljaisina tunteina, kun pystyy keskittymään. Ei sada, joten pääsen puutarhan hämärään ja raikkaaseen ilmaan suorittamaan osan liikkeistä.
        My

        Huomenta! Jos olet katsonut pelkästään YouTube-pätkiä niin sinne on valikoitu tiettyjä asiayhteydestä irrotettuja pätkiä provosoimaan. Osahan syytti epäonnistumisistaan tohtoria. He eivät apua suostuneet ottamaan vastaan ja jättivät menemättä terapiaan. Yksi väitti että on lihonut sen takia koska ei voi suostua leikkaukseen koska ei usko tohtorin uskovan Jumalaan ja muuta täysin kaistapäistä. Toinen väitti että hän on muutaman tunnin matkalla klinikalle lihonut 26 kiloa. =D

        TLC - kanavalta näkee koko ohjelman. Jo kahdeksas kausi. Minä ihmettelen tohtorin kärsivällisyyttä toivottomien ja luonteeltaan vastenmielisten potilaiden kanssa. Heitä ei siis kukaan muu halunnut enää auttaa vaan kaikki muut lääkärit oli lyöneet ajat sitten hanskat tiskiin. Minäkin suuttuisin jos joku pelkästään haluaa manipuloida ja tuhlata aikaani jonka voisi käyttää muutoshalukkaiden potilaiden auttamiseen eikä lapselliseen kinaamiseen.

        Jokainen on loppujen lopuksi vastuussa omasta itsestään ja näki kuinka potilaina oli narsisteja, huumeriippuvaisia ja pikkulapsen tasolle henkisesti jääneitä jotka ei kykene itsestään vastuuta ottamaan. Heitä ei kukaan voi auttaa, koska toista ei voi pakottaa syömään terveellisesti. Niinpä projisoidaan kaikki ulkopuolisiin ja tehdään niistä hetkistä videopätkiä, jossa tohtorillakin on loppunut kärsivällisyys.

        Minä arvostan suuresti sitä että joku viitsii yrittää edes.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomenta! Jos olet katsonut pelkästään YouTube-pätkiä niin sinne on valikoitu tiettyjä asiayhteydestä irrotettuja pätkiä provosoimaan. Osahan syytti epäonnistumisistaan tohtoria. He eivät apua suostuneet ottamaan vastaan ja jättivät menemättä terapiaan. Yksi väitti että on lihonut sen takia koska ei voi suostua leikkaukseen koska ei usko tohtorin uskovan Jumalaan ja muuta täysin kaistapäistä. Toinen väitti että hän on muutaman tunnin matkalla klinikalle lihonut 26 kiloa. =D

        TLC - kanavalta näkee koko ohjelman. Jo kahdeksas kausi. Minä ihmettelen tohtorin kärsivällisyyttä toivottomien ja luonteeltaan vastenmielisten potilaiden kanssa. Heitä ei siis kukaan muu halunnut enää auttaa vaan kaikki muut lääkärit oli lyöneet ajat sitten hanskat tiskiin. Minäkin suuttuisin jos joku pelkästään haluaa manipuloida ja tuhlata aikaani jonka voisi käyttää muutoshalukkaiden potilaiden auttamiseen eikä lapselliseen kinaamiseen.

        Jokainen on loppujen lopuksi vastuussa omasta itsestään ja näki kuinka potilaina oli narsisteja, huumeriippuvaisia ja pikkulapsen tasolle henkisesti jääneitä jotka ei kykene itsestään vastuuta ottamaan. Heitä ei kukaan voi auttaa, koska toista ei voi pakottaa syömään terveellisesti. Niinpä projisoidaan kaikki ulkopuolisiin ja tehdään niistä hetkistä videopätkiä, jossa tohtorillakin on loppunut kärsivällisyys.

        Minä arvostan suuresti sitä että joku viitsii yrittää edes.

        T kn

        T kn, sinun kommenteistasi on luettava kertaalleen! Niissä on niin paljon asiaa eri kantilta analysoitua, että väkisin oma näkemys laajentuu!
        Rehellinen ollakseni, olen alkanut käydä läpi niitä uudestaan.
        Kommenteissasi on miehistä analyyttista logiikkaa, mutta se on leivottu naiselliseen myötätuntoon ja ymmärtämyksen.
        Niitä on todella hyödyllistä lukea.
        Kiitos sinulle ajatuksistasi, joita täällä jaat muidenkin avartamiseksi👏🙏.
        My


    • Anonyymi

      Tämä päivä meni alle 990 kcal.

      Normiaamupala eli muna oliiviöljyssä paistettuna ja leipää ilman voita, kahvia ja lesesörsseli, lounaaksi linssikeitto yhden kauraleipäviipaleen ja juustosiivun kera. Illallinen oli semmoinen sotkuhässäkkä, jota voisi kutsua salaatiksikin. Tein shiratakia satay-kastikkeella ja wokkivihanneksia ja pilkoin mukaan kanan rintapalan joka olisi kohta mennyt vanhaksi. Sen kanssa vihreää jämäsalaattia. Sekoitin kaikki yhteen. Oli kyllä hyvää salaatiksi. Tätä sekoitusta puoli annosta. Mukaan Möllerit ja rautatabletti.

      Olisi maistunut enemmänkin mutta hillitsin itseni ja söin vain nälän pois ja säästin puolet huomisen lounasruoaksi. Mulle on tosi hankalaa rajoittaa tietoisesti tällä hetkellä ja tällä systeemillä syömisensä siten ettei syö vain sen takia että maistuu hyvälle. Siis viihteenä ja ajankuluna. Kun syö runsasrasvaisesti, ei vaan maistu liika ruoka ja kalorit pysyy silti maltillisena. Tässä systeemissä on ihan eri fiilikset, nälkä vähän kaihertaa kun on tämmöisiä tuhannen kalorin päiviä ja silti on tehnyt normaalin päivän. Hyvin voisi nostaa pariin sataan, mutta tutkailen omia tuntemuksia ja vireystasoja samalla.

      Minulle sopii näemmä kuitenkin hiilareiden nostaminen ja proteiini edellä meneminen kun vaan valikoi tarkkaan ja jaksaa laskea. Pähkinöitä ja manteleita on kyllä vähän ikävä mutta otan niitä kourallisen tässä joku päivä, vaikka dr.Now ei niitä salli mutta koska en paina kolmeasataa kiloa eikä mulla ole tavoitteita niin varaan niille tilaa. Nyt mulla on niin hyvä olo että etten oikein halua lopettaa tätäkään systeemiä energian kohoamisen vuoksi. Kävelykin sujuu niin että nopeusennätykset alkoi paukkua äpin mukaan. Varsinkin aamupäivä on erittäin toimelias ja energinen ollut koko viikon.

      Voin vielä ottaa ennen nukkumaanmenoa valmiiksi noihin kaloreihin lasketun suolapalan (siivu savukalkkunaa ja 10 % juustopala) ja sitä mehukeittoa ja olen pysynyt alle tuhannessa kalorissa kuitenkin. Aamulla voi sitten syödä vaikka oikein runsaasti.

      Huomaan että herään aamuisin ennen herätystä itsekseen ja on oikein hyvä mieli. Tänään kävin varttitunnin aamulenkilläkin, mitä ei usein tapahdu, kotona tein venytykset ja oli tosi raukea ja hyvä olo. Ainut mikä haittaa on jatkuva pieni päänsärky joka menee ohi kun on syönyt jotain. Myös juominen auttaa.

      Ostin tänään myskikurpitsakeittoon lisäaineksia huomiselle. Paahdan siivuja uunissa myös salaattia varten. Teen huomenna raejuustopannaria, se sopii tähänkin saumaan, vaikka täysrasvaisenakin mutta voin vielä vähentää energiaa kunhan jätän rasvat vähemmälle ja vaihdan kerman maitoon. Herkuksi päälle ostin pannarin päälle lakkahilloa, jota sallin itselleni pari teelusikallista kyytipojaksi. Pitkään mietin sokerihillon ostamista mutta lakka on vaan lakka, eikä tuoretta saa mistään tähän vuodenaikaan. Parissa teelusikallisessa on noin 18 kcal. Se on niin makeaa että hyvin riittää teelusikka per pala. Tuossa huomisen ruokia. Lisäksi ostin pari silakkapihviä salaatin kera syötäväksi. Kaikkein merkitsevintä tässä on pienet annoskoot.

      Näillä ajatuksilla hyvät yöt
      T kn

      • Anonyymi

        Täytyypä katsoa tarkemmin kommenttejasi. Rullasi ne vain alas ja pillaatuin, kun näin pilateksen nainitun.
        Suuri hopeapalloni kykkii vielä korissaan, kun harjoittelen lihaksien kohentumista plösön alta kumiletkujen vastutuksen avulla.
        Käyn koko kehon lihakset läpi lenkkeilyn yhteydessä.
        Pehmeiden kuminauhojen avulla saan myös vatsalihakset mukaan liikkeisiin niin käsiä kuin jalkoja treenatessani.

        Itse olen hörpännyt aamuisin lusikallisen oliiviöljyä saman verran sitruunamehua. Vähän ajan kuluttua pari lasia vettä, Tilkka tosi vahvaa kahvia, omenapaloja vaniljarahkaa ja jotain purtavaa aivoillekin ennen aamulenkki pienen laukun keikkuessa timerin, vesipullon, kumiletkun ja muun välttämättömän kanssa. Siitä se elon kipinä saa sytykettä ja päivän tehtävät tulee suoritettua.
        My


    • Anonyymi

      Tunnustan pervon herkkumässy-aamiaisen tänä aamuna. :))
      Tuli aamupalalle energiaa 560 kcal kun nautiskelin pakastimesta löytämääni isoa suklaajäätelötuuttia. Päätin että aamupalalla olisi ehkä paras nauttia isompi satsi kaloreita, jos tulee näitä herkutteluja. Jätin munat syömättä tälle aamulle ja kauraleivän päälle vain kalkkuna- ja juustosiivu vähärasvaisina, sokerijuurikaskuitua mehukeittoon sekoitettuna myös. Lounaaksi söin kaksi silakkapihviä ja kaksi porkkanaa sekä kupin kahvia ja sen kera raejuustopannaria siivun sekä tl lakkahilloa. Eli herkkuja herkun perään. :) On maha ääriään myöten täynnä vieläkin.

      Mulla on vielä kyllä varaa syödä ihan reilu illallinen, todennäköisesti linssikeittoa, sillä noista kertyi alle 900 kcal. Iltaruoka siis vähäenerginen linssikeitto ilman leipää. Alle voisi tempaista kuituannoksen, sillä olen saanut vain puolet tarpeesta. En ole vieläkään saanut kurpitsakeittoa alulle. Siitä tulee sitten lounaita seuraavaksi. Tänä iltana aion ryhtyä paahtohommiin. Kurpitsan pilkkominen on vähän työlästä kun se on niin pirkaleen kovaa.

      Aamun syöminkejä kompensoin kuluttamalla jäätelön energiaa ja hiilareita kävelemällä aamulla 2.5 km ( ei tosin kuluta kuin alle 200 kcal) ja tekemälllä käsipainoharjoittelua, lankutusta ja pilatesta (lihaskuntoversio) ja pyörimällä jumppapallon päällä. Iltapäivällä eli tässä parin tunnin sisään olisi tarkoitus talsia sama matka (sisältää sykettä nostavaa ylämäkeä puolet matkasta) ja vielä iltamyöhään lenkkiä jos ei siis ole täysin poikki. Olo on erittäin kevyt ja kävely kulki. Eilen illalla myöhään kiersin 4 km lenkin. Piti kiertää vain tämä sama 2,5 km mutta kun oli niin hyvä olo ja mainio pikkupakkanen niin tuntui että teenkin samalla vähän isomman kierroksen. Aikaa meni 51 minuuttia, ja tälle 2.5 km kului 32 minuuttia. Tässä on suuri muutos entiseeen kun tutkailin Sports Trackeria. Olen ollut niin kipeänä että mulla mennyt melkein tuplasti aikaa samaan matkaan talviaikaan ja kävely on tuottanut suurta tuskaa ja kipua. Jotain isoa on siis tapahtunut sillä saralla ja kivut on hellittäneet.

      Tänään pidän saunaillan ja sitä ennen haluaisin jaksaa mainitsemani iltalenkin vielä. Juomaksi taidan ostaa sokeritonta tonicia. Siitä on tullut mulle uusi lonkero. Tulee vähän fiilis että joisi jotain prosenttipitoista kun tonic on niin kuivaa ja vähän kitkerää.

      Tänä aamuna herätessä (taas ennen herätystä) oli aivan järkyttävä nälkä ja jano. Mutta nukuin kuin tukki ja välillä heräämättä. Nukahdan tosi nopeasti ja vaivattomasti ja näin hauskoja unia. Ulkoilma tekee tosi hyvää näköjään. Sitä vaan unohtaa näitä hyvinvoinnin perusasioita kun painistelee arkiongelmiensa kanssa.

      T kn

      • Anonyymi

        Miten kykenet pitämään kcal-määräsi noin pienenä?
        Minulla repsahti taas 2500kcal, ennen illan loppua.
        Olen nyt seurannut melkein 10 päivää kcal ja 1800kcal/pvä.
        Tullut joku 1200kcal välissä. Mikään kävely ei silloin auta.
        4pvä ilman voimistelua! Vain lyhyitä lihasten herätyksiä.
        Mutta voimia on tullut enemmän ja päiväkirjan pito auttaa.
        Luulin olleeni paljon tunnollisempi kuin olen ollut.
        My


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten kykenet pitämään kcal-määräsi noin pienenä?
        Minulla repsahti taas 2500kcal, ennen illan loppua.
        Olen nyt seurannut melkein 10 päivää kcal ja 1800kcal/pvä.
        Tullut joku 1200kcal välissä. Mikään kävely ei silloin auta.
        4pvä ilman voimistelua! Vain lyhyitä lihasten herätyksiä.
        Mutta voimia on tullut enemmän ja päiväkirjan pito auttaa.
        Luulin olleeni paljon tunnollisempi kuin olen ollut.
        My

        "Miten kykenet pitämään kcal-määräsi noin pienenä?"

        En vaan syö enempää =)

        Enkä ilmeisesti tarvikaan enemmän. Säädän aamiaisen perusteella sen mitä loppupäivänä menee suuhun. 400 300 300 jako on aika hyvä suunnilleen tuon aloituksessa olevan linkin taulukon mukaan. Siinä on lisäksi vielä välipalalle varattu 100 kcal.

        Mut tämä aamu oli siis mässäilyä. =) Mulla ei ole vieläkään nälkä.

        Juon tosi paljon vettä välillä. Päänsäryt on muuten hellittäneet, tajusin äsken. Viikonloppuna syön kahtena päivänä reilummin, ja juon viiniä. Yksi ateria viikossa on runsaskalorinen. Viime viikonloppu meni hyvin silleen. Mietin että tämä voi olla hyväkin systeemi että väliin "poltetaan karstoja" koneesta. Ihmeen hyvin sopii minulle.

        Minähän olen ollut vain vähän yli viikon näillä hiilareilla eli hankala sanoa mitään miten toimii... ja on vaikeampaa kyllä olla tällä tyylillä kuin olla isommalla rasvamäärällä ja suunnilleen samoilla kaloreilla. Vaikea sanoa miten tästä pitkässä juoksussa ja putooko paino tästä. Olo on kyllä pirteä ja hyvä.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miten kykenet pitämään kcal-määräsi noin pienenä?"

        En vaan syö enempää =)

        Enkä ilmeisesti tarvikaan enemmän. Säädän aamiaisen perusteella sen mitä loppupäivänä menee suuhun. 400 300 300 jako on aika hyvä suunnilleen tuon aloituksessa olevan linkin taulukon mukaan. Siinä on lisäksi vielä välipalalle varattu 100 kcal.

        Mut tämä aamu oli siis mässäilyä. =) Mulla ei ole vieläkään nälkä.

        Juon tosi paljon vettä välillä. Päänsäryt on muuten hellittäneet, tajusin äsken. Viikonloppuna syön kahtena päivänä reilummin, ja juon viiniä. Yksi ateria viikossa on runsaskalorinen. Viime viikonloppu meni hyvin silleen. Mietin että tämä voi olla hyväkin systeemi että väliin "poltetaan karstoja" koneesta. Ihmeen hyvin sopii minulle.

        Minähän olen ollut vain vähän yli viikon näillä hiilareilla eli hankala sanoa mitään miten toimii... ja on vaikeampaa kyllä olla tällä tyylillä kuin olla isommalla rasvamäärällä ja suunnilleen samoilla kaloreilla. Vaikea sanoa miten tästä pitkässä juoksussa ja putooko paino tästä. Olo on kyllä pirteä ja hyvä.

        T kn

        "En vain syö enempää" - oi, kun minäkin pääsisin tuohon asenteeseen!

        Tänään olen kävellyt 60min 30min niin, että paita oli märkä.
        Siis hiukan hikoilua, mutta vatsalihasten harjoitukset jäivät,
        kun maksu ja suolet ovat täynnä perunaa ja silliä.

        Kävin Lidelistä ja hain selleri. Katselin yhdellä silmällä söpöjä pemunoita,
        Mutta en ottanut mukaani! Olen niin ylpeä siitä.

        Kahvista olen tehnyt niin vahvaa, että mockakupillinen riittää.
        Aamulla lakkasin kaikki kynteni, missä niitä löysin.
        Seuraavaksi alan meikata ja pistää voimisteluvaatteet päälle.
        Kykenen keskittymään siten paremmin; zumpa vauhdittaa aineenvaihduntaa. Vaikeaa, kun olen lapsesta asti valvonut öisin.
        Sitä tulee naposteltua kahvitilkan kanssa juusto-voifincrispiä.
        Sillä tavoin syön 400-600kcal yöllä - nauttien!
        Mutta energiaa olen saanut enemmän ja kykenen nostamaan liikuntaa.
        Minulta häviää cm eniten 1700kcal 3h liikuntaa.
        Kg:s pysyvät melkein samana, mutta kun syön 1400kcal, niin paino laskee, mutta cm:t pysyvät samoina!
        Valitsen siksi yhden nr:n pienemmät vaatteet.
        My


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "En vain syö enempää" - oi, kun minäkin pääsisin tuohon asenteeseen!

        Tänään olen kävellyt 60min 30min niin, että paita oli märkä.
        Siis hiukan hikoilua, mutta vatsalihasten harjoitukset jäivät,
        kun maksu ja suolet ovat täynnä perunaa ja silliä.

        Kävin Lidelistä ja hain selleri. Katselin yhdellä silmällä söpöjä pemunoita,
        Mutta en ottanut mukaani! Olen niin ylpeä siitä.

        Kahvista olen tehnyt niin vahvaa, että mockakupillinen riittää.
        Aamulla lakkasin kaikki kynteni, missä niitä löysin.
        Seuraavaksi alan meikata ja pistää voimisteluvaatteet päälle.
        Kykenen keskittymään siten paremmin; zumpa vauhdittaa aineenvaihduntaa. Vaikeaa, kun olen lapsesta asti valvonut öisin.
        Sitä tulee naposteltua kahvitilkan kanssa juusto-voifincrispiä.
        Sillä tavoin syön 400-600kcal yöllä - nauttien!
        Mutta energiaa olen saanut enemmän ja kykenen nostamaan liikuntaa.
        Minulta häviää cm eniten 1700kcal 3h liikuntaa.
        Kg:s pysyvät melkein samana, mutta kun syön 1400kcal, niin paino laskee, mutta cm:t pysyvät samoina!
        Valitsen siksi yhden nr:n pienemmät vaatteet.
        My

        Kävin lenkillä minäkin, ja jäi nyt kahteen lenkkiin tämän päivän liikunta. Katsoin että 6,5 km tuli talsittua yhteensä. Kaloreita kului 440.

        Loppumatkasta alkoikin heikottaa. Ei tämä ruokavalio kyllä kuntoliikkujalle sopiva ole. Ihan suosiolla saa jättää isommat lenkit tai pitää lisätä kaloreita. Tämän päivän kalorit 1090. Eli aikas vähän kalorisaldo. Proteiinia 74g. Yksi juustoviipalekin vielä oli syötävä että sai 70g ylitettyä. Joutuu varmaan jotain syömään ennen nukkumaanmenoa...

        T kn


    • Anonyymi

      Dr. Now'sta on tehty osuvia meemejä hänen omista sanonnoistaan, kuten "Do you look like you are malnourished"? Tämänkin muistan tulleen vastauksena potilaalle, joka painoi lähemmäs 300 kiloa ja väitti ettei syö juuri mitään.

      Eilen tulleessa jaksossa potilas sanoi huonosti menneen laihdutuksen syyksi sitä ettei tiedä että mikä on mennyt vikaan ja selkä on jotenkin oudosti kipeä. Siihen tohtori tokaisi, että selkä on kipeä siksi koska painat yli 300 kiloa. Sama potilas totesi autossa, että tämän rankan laihdutusprojektin voi kestää ainoastaan syömällä sitä mitä tykkää, ja kurvasivat Mäkkärin autokaistalle hakemaan satsin roskaruokaa joka mässytettiin matkalla punnitukseen :DDDD

      Sitä on välillä että voiko tuo olla tottakaan, miten ihmiset pettää itseään.

      Dr Nowsta on tehty ihan perättömiä meemejä, kuten kai ihan kaikista julkkiksista. Olen seurannut monta kautta näitä ohjelmia, muttei koskaan nimittele potilaitaan nimityksillä mitä väitetään. Valehtelemisesta kyllä syyttää ja potilaat valehteleekin hänelle sen minkä ehtii. 1200 kcal dieetillä potiaat laihtuu jokainen yli 50 kiloa kuukaudessa valvotuissa oloissa sairaalassa, jos ei kukaan salakuljeta roskaruokaa sairaalaan, kuten on joissain jaksoissa tapahtunut ja siitä jääneet kiinni. Kun potilas pääsee kotiin, hän voi lihoa saman takaisin ja silti ihan vakavissaan väittää että on "tehnyt rankasti töitä" tai noudattanut dieettiä, vaikka kuvamateriaalistakin näkee mitä kotona tapahtuu.

      Tosi kurja on nähdä, kuinka joku läheinen suoraan sanottuna tappaa vuoteen omaksi joutuneen potilaan syöttämällä tälle mitä tämä ikinä tahtoo. Ja ihan pokkana väitetään ettei ymmärretä miksi potilas vain lihoo.

      T kn

      • Anonyymi

        Hei, T kn, näinhän se on, että syy lihavuuteen ja riippuvaisuuksiin löytyy omien korvien välistä. Samoin ympäristöstä. Miten nämä laihtuneet henkilöt voisivat pitää saavuttamansa painon ihmisten ympäröimänä, jotka ovat joko helpottaneet tai vaikuttaneet liikakilojensyntyyn.

        Jokaisella henkilöllä on oma paikkansa siinä pikku ryhmässä johon kuuluu.
        Esim. sisaruksilla, avioparilla, koulussa ja työpaikoilla...
        Se päätetään porukassa, mitä kukin saa olla, tehdä, vaikuttaa...
        Olen sen kokenut ja nyt painiskelen omien pettymyksieni suhteen.
        Sain kivan suhteen erääseen työtoveriin, joka auttoi minua uusissa tehtävissä. Se vain ei sopinut eräälle ystävättärellesi, joka alkoi näyttämään mieltään toverillisesta suhteestamme. Tytti ei edes kuulu ryhmäämme kuin muutaman päivän viikossa. Mutta ymmärrän. Saan kuulla olevani liian vanha, kun he ovat 10 vuotta nuorempia ja heidän lapsensa ovat kaveruksia.
        Mies sai valita, kumpaa akkaa suosii ja yrittää nyt saada minua mustasukkaiseksi, mutta vetäydyin pois hänen seurastaan kehuen tätä Tyttiä koko ryhmän kuullen ja asettaen Tytin miehen edelle.
        Kaveri näytti hapanta naamaa, kun ei saanutkaan kissataistelua omaksi egon pönkityksekseen. 🤣🙃😇
        Mutta Tyttikin harmistui, kun keikautin häneltä paremmuuden todisteet ojaan. Mutta se vei myös minulta makua yhteistyöhön. 😰😫

        Minä olen hulluna perunaan. Kävin Lidelistä ja siellä oli tarjouksena pieniä, söpöjä, puhtoisia pemunoita. Olivat suloisia kuin lapsen posket! Otin 1kg:n pussin ja pienen sillipurkin. Keitin ne pemunat yöllä ja pistin ulos jäähtymään. Aamusella olivat sellaisia liisterimäisiä ja suuri osa hiilareista pois. Nyt on sillipurkki tyhjä ja kattilan pohjalta ei löydy yhtään namua.
        Arvaa miltä masu ja vyötärö näyttää!? 🤪🤢
        Minä kun sain kurkottaa kaulaani löytääkseni sen vatsan kumpareen rintojen alapuolelta. Sitä vaivaa ei nyt enää ole.

        Täällä saa Lidelistä nykyisin kefiiriä. Illalla juon sitä kanelin ja psylliumin
        kanssa sillä peruna on sokeria pahempaa ja pysäyttää kaikki kehon toiminnat aivoista varpaisiin. Jos nälkä tulee niin kaaliraasteet auttaa.

        Kurkkaa välillä tekstiäsi... 😅
        My


      • Anonyymi

        Googlasin samarialais-tohtorista ja löysin monia kielteisä juoruja mustamaalaamiseksi. Kyllä sitä siinä iässä ja siinä työpanoksessa saa näyttää vähän tyytymättömältäkin. Ei se ihan pois vuoleminen niistä ruohoista ole mieltä ylentävää. Minä itkisin kiukusta ja pahasta mielestä.

        Sitten vielä kateellisten aiheuttama at energian kulutkset.
        Kyllä niitä lihavia pitäisi riittää kaikille, kun ruoka-aineisiin lisätään aineita, jotka saavat kylläisyyden tunteen signaalit estymään aivoihin viestityksen.
        Luin siitä vuosia sitten ja yritän syödä vain tuoretta ja vähän niitä E-juttuja.
        Meijerituotteissakin niitä säilöntäaineita on vaikka kuinka paljon.
        Tuntee olevansa elävältä balsamoitu. 😬😰

        Tämä minun plattan on pudonnut monta kertaa lattialle ja on teipattu ympäriinsä. Sen lisäksi, että jotkut kirjaimet ovat jäykempiä, niin tässä on kolmea kieltä ja koneella on oma elämänsä. Se saatmaara muuttaa pisteen lyötyä i sanoja. Näen vain pari riviä kerrallaan, joten en tiedä aina, mitä olen kirjoittanut virkkeen alussa. Taas tuli väärä pääte, kun luin lähettämäni läpi.
        Toivottavasti ei tule väärinkäsityksiä pahemmin.
        My


    • Anonyymi

      Täällä taas Fineli-Taneli, iltaa.

      Oli eilen sen verran ravinnonpuutosta toissapäivän lenkkeilyn jälkeen että meni kalorit keskiviikkona 1200 pintaan kun tuli niin heikko ja huono olo ja selvästihän se johtui siitä että vähän liikaa tuli innostuttua tuon kävelyn kanssa nyt kun pystyy. Eli piti syödä illalla myöhään vielä yksi ateria 300 kcal että pystyi nukkumaan. Juustoa ja kalkkunaa ja yksi leipäsiivu. Silti meni yöunet ja piti juoda vielä elektrolyyttijuomaa ja vettä pitkin yötä ja unethan siitä meni ja sykkeet oli koholla. Lisäsin proteiinia sillä jalkoja särki. Liekö myös lihaskuntoharjoittelu kotona vaikuttanut.

      Aamulla oli karmea nälkä. Tänään viimein sain myskikurpitsakeittoa syötäväksi, (eilen laitoin pakkaseen purkit) ja söin sitä kaupan kalapullien kanssa, kun en keksinyt oikein mitä söisi kylkeen. Keitto on niin herkullista ja vähäenergistä ja lisäksi täyttävää. Ihan uskomatonta että minun lounasaterian energia oli vain jotain 250 kcal, keiton osuus vain alle 80kcal vaikka söin ison lautasellisen.

      Myskikurpitsanpalat paahdetaan, sitten keitetään kunnes alkavat hajoilla, kasvisliemikuution kanssa siis ja mukaan sipulia ja valkosipulia. Minä kuullotin sipulit kun ei pellille mahtunut enää kurpitsalohkojen kanssa. Lisäksi vielä soseutetaan ja mukaan laitoin 2 dl kookosmaitoa. Mausteiksi mm.
      muskottipähkinää, chilipippuria. On vaikka kuinka paljon eri versioita. On kyllä vaivan väärti, vaikka niin monta käsittelyvaihetta. Kurpitsat voi keittää ja soseuttaa kuorineen, kuoret haihtuu sinne sekaan. Tulee ihanan silkkinen ja hienostunut keitto. Ainut ikävä homma on saada se kurpitsa halki ja palasiksi. Mietin että kaivanko käsisirkkelin esille jolla vedän halki kun ei käsivoimat tahdo jaksa paloittelua.

      Nyt olen huomannut, ettei tosiaan näilla kaloreilla kyllä kuntoilla. Hyvä jos pari kilsaa pystyy kävellä eikä mitään harjoituksia kotona jos ei syö alle. Tänäänkin oli vähän pitkää kävelyä ja olen tosi väsynyt vaikken ole tehnyt juuri mitään järkevää. Kotiin tullessa tein shiratakin, kanaa ja wokkia sataylla ja puolet lautasesta täytin jäävuorisalaatilla ja kurkulla joten tämä hässäkkä oli kuin lämmin salaatti, oikein maukas. Puolet jäi huomisen lounaaksi. Sitä ennen söin suklaapötkyn ja Voicea katsoessa söin vielä mantelipussin 100g lonkero lightin kanssa. Meidän kaupassa ei vieläkään tonicia jonka myynti ilmeisesti loppu. Huomenna pitää hakea Prismasta. Huomenna olisi herkuttelupäivä, eli viiniä, kukkispitsaa ja jäätelöä tiedossa.

      Tämän päivän kalorit on 1780. Pelkästään illallinen oli yhtä energiapitoinen kuin yleensä minun koko päivän kalorit. Lounas onneksi oli kevyt. Mutta nyt ainakin tuntuu että on saanut riitttävästi ravintoa ja kuituakin tuli melkein 40 g kun söin pari lusikallista fibrexiä. Proteiinia 95,8 g, HH 66,8 g, rasvaa 94g. Ihan on VHH-energiajakauma paitsi että lisäksi sakkaroosia tuli 7 E% ja alkoholia 8%.

      Olen vaan aika poikki ja tuntuu että olisi syönyt enemmänkin. Ainakin jos olisi vielä jotain herkkua ollut näkösällä. Illallinen meni niin myöhäiseksi, väli 9 h aterioissa että sellainen mättö on vaarana. Ei kannata kotiin ostaa yhtään enempää kuin päivässä on tarkoitus syödä. Jos mulla olisi ollut levy fazerin sinistä niin ihan varmasti olisin sen kokonaan syönyt alkupaloiksi. Mutta olen iloinen ettei homma riistäytynyt käsistä ja nyt on oikein hyvä ja tyytyväinen olo ja unettaa sopivasti.

      Hyvät yöt vaan ja mukavaa viikonloppua!

      T kn

      • Anonyymi

        Kiitti kannustavasta raportistasi! Minulla on ollut siivouspuuhia olan takaa ja itsesäälissä syön hyvää ruokaa melkein 2000kcal/pvä.
        En ole ehtinyt edes kävelyille, jotka antavat minulle enemmän nautintoa kuin ruoka.
        Puhumattakaan voimistelusta saamastani mielihyvästä.
        Tässä vaan puperran juustoista rouheleipää, sillä se pistää suoleni toimimaan.
        Voita ja oliiviöljyä menee paljon raasteissakin. Hedelmää syön myös.
        Saan sinulta kivoja ideoita, joita alan kokeilla, kun tämä kaaos on raivattu jaloista.
        Sinulla on viihdyttävä tapa kirjoittaa tästä haastavasta aiheesta.
        Nuo miehenroikaleet ovat kateellisia. Heille on hikityötä saada kokonainen virke. 😅 😆😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitti kannustavasta raportistasi! Minulla on ollut siivouspuuhia olan takaa ja itsesäälissä syön hyvää ruokaa melkein 2000kcal/pvä.
        En ole ehtinyt edes kävelyille, jotka antavat minulle enemmän nautintoa kuin ruoka.
        Puhumattakaan voimistelusta saamastani mielihyvästä.
        Tässä vaan puperran juustoista rouheleipää, sillä se pistää suoleni toimimaan.
        Voita ja oliiviöljyä menee paljon raasteissakin. Hedelmää syön myös.
        Saan sinulta kivoja ideoita, joita alan kokeilla, kun tämä kaaos on raivattu jaloista.
        Sinulla on viihdyttävä tapa kirjoittaa tästä haastavasta aiheesta.
        Nuo miehenroikaleet ovat kateellisia. Heille on hikityötä saada kokonainen virke. 😅 😆😁

        Ketonoviisi on parempi proosassa kuin analyysissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketonoviisi on parempi proosassa kuin analyysissä.

        Sinä et valitettavasti kummassakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitti kannustavasta raportistasi! Minulla on ollut siivouspuuhia olan takaa ja itsesäälissä syön hyvää ruokaa melkein 2000kcal/pvä.
        En ole ehtinyt edes kävelyille, jotka antavat minulle enemmän nautintoa kuin ruoka.
        Puhumattakaan voimistelusta saamastani mielihyvästä.
        Tässä vaan puperran juustoista rouheleipää, sillä se pistää suoleni toimimaan.
        Voita ja oliiviöljyä menee paljon raasteissakin. Hedelmää syön myös.
        Saan sinulta kivoja ideoita, joita alan kokeilla, kun tämä kaaos on raivattu jaloista.
        Sinulla on viihdyttävä tapa kirjoittaa tästä haastavasta aiheesta.
        Nuo miehenroikaleet ovat kateellisia. Heille on hikityötä saada kokonainen virke. 😅 😆😁

        Oikeassa olin, kun ennustin kateellisten miehen roikaleiden tulevan pilkkaamaan. 🤣
        Ovat varmasti ylpeitä kokonaisesta virkkeestään. 😆
        Proosa keventää tätä laihdutus draamaa, vaikka se on välistä tragi-komiikkaa. 😁
        Itse puputan pinaattien lehtiä ja vihreä väri antaa energiaa. 😇
        Sitten jatketaan tätä viheliäistä omaisuuden organisoimista uuteen elämään. 🤩
        My


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et valitettavasti kummassakaan.

        Eli yhtä hyvä molemmissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeassa olin, kun ennustin kateellisten miehen roikaleiden tulevan pilkkaamaan. 🤣
        Ovat varmasti ylpeitä kokonaisesta virkkeestään. 😆
        Proosa keventää tätä laihdutus draamaa, vaikka se on välistä tragi-komiikkaa. 😁
        Itse puputan pinaattien lehtiä ja vihreä väri antaa energiaa. 😇
        Sitten jatketaan tätä viheliäistä omaisuuden organisoimista uuteen elämään. 🤩
        My

        Ai, sinä se nutraat täälläkin. Ilmeisesti kaikki nämä painonpudotusketjut on sun tekemiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai, sinä se nutraat täälläkin. Ilmeisesti kaikki nämä painonpudotusketjut on sun tekemiä.

        En ole ikinä nutrannut kokopäivä. Jos jonkun ilta-aterian tai matkoilla turvautuu proteiini pussiin tai kahvi kanssa proteiinipatukkaan, tietysti karkin kokoisia paloja kahvin kanssa, niin en kutsuisi sitä nutraamiseksi.
        Olen käyttänyt joskus vastaavia hätätoimenpitei ennen voimistelua, sillä aina ei voi odottaa aterian laskua, ennenkuin alkaa vatsanväännön.
        My😀😜


    • Anonyymi

      Nyt viikonlopun rankat ruokarippituolitunnustukset. ;-]

      Eilen tuli syötyä, mässäiltyä ja juotua täysin pidikkeettömästi. Tänään tarkistin energiat ja lukema on 2740 kcal. Söin kukkispizzaa (pienen tosin) jäätelöä, join viiniä ja lonkeroa enkä tosiaankaan rajoittanut enkä laskenut yhtään mitään. Olo olikin aika täysi ja huono nukkumaan mennessä ja tuntui vähän darran poikasta. Ei tullut nukuttua juuri lainkaan. Kalorit tuli lähinnä jäätelöstä ja juomista. Alkoholiannoksia yhteensä 6,6. Tietää sitä että pääsiäinen on aikaisintaan seuraava kohtaaminen viinin kanssa. Toisaalta jotenkin teki hyvää törpötellä vähän enemmän ihan huppeliin asti.

      Nyt olen toipunut ja kävin jo lenkillä, illalla sitten toiselle 2,5 km kierrokselle. Saisin tällä tavoin yht. 400 kcal kulumaan eilisestä.

      Tänä päivänä mennäänkin sitten katumusmenyyn mukaan. Tähän mennessä kaloreita on kertynyt vain 270. Aamulla pieni suolainen aamupalaleipä kahveineen ja lounaaksi kurpitsakeittoa. Nyt suolet huutaa lisää ruokaa.

      Voisi valmiista aineksista kyllä leipasta taas pikku pizzankin.

      Ihan kiva oli huomata sekin että on tottunut vähempään energian määrään ja tulee huono olo jo näistä lukemista.

      T kn

      • Anonyymi

        Oikea asenne, kun ei ala lannistaa itseään moittein ja huonoin omintunnoin.
        Se äitien taktiikka saada lapsi apaattiseksi, että on helppo manipuloida,
        tulisi jättö joulupukin uskon kanssa romukoppaan.

        Nämä dieettien tekijätkin myöntävät, etteivät itsekään jaksa noudattaa pilkulleen omia oppejaan. Riittä kun toimii 80% oikein ja loput saa elää kuten haluaa.
        Minulla taitaa mennä ne % vielä toisinpäin, mutta jatketaan harjoituksia. 😆😁
        My


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikea asenne, kun ei ala lannistaa itseään moittein ja huonoin omintunnoin.
        Se äitien taktiikka saada lapsi apaattiseksi, että on helppo manipuloida,
        tulisi jättö joulupukin uskon kanssa romukoppaan.

        Nämä dieettien tekijätkin myöntävät, etteivät itsekään jaksa noudattaa pilkulleen omia oppejaan. Riittä kun toimii 80% oikein ja loput saa elää kuten haluaa.
        Minulla taitaa mennä ne % vielä toisinpäin, mutta jatketaan harjoituksia. 😆😁
        My

        Joo ei sellainen tuota tulosta jos ruokavalion näkee rangaistuksena. Minä uteliaana seuraan oloa, ja millä tavalla keho reagoi.

        Tuollainen rankka mässäily sopii vaikka kerran kuukaudessa ihan hyvin jos pitää ennen ja jälkeen pari niukempaa päivää. On terapeuttista syödä niin paljon kuin maistuu ja silti tietää ettei se maata kaada. Ehkä se tekee hyvääkin kun energiamäärä vaihtelee, kertoo jotkut lähteet. Olo on tukala joten sitä haluaa palata kevyeen mahdollisimman pian.

        Jäätelö oli erytritolilla makeutettua eikä ollut niin raskas kermapommi kuin olisi voinut kuvitella. Mutta kyllä siitäkin kertyy kun syö paljon.

        Tässä senkin näkee hyvin, että varsinainen tavallinen ruoka ei sitä liikaenergiaa niin tuokaan vaan juomat ja herkut helposti lisää kuormaa.

        Nyt laitoin kukkispizzan uuniin. Päälle tuli kirsikkatomaattia, sipulia ja pari siivua savukalkkunaleikettä. Sillä olisi tarkoitus pärjätä loppuilta.

        T kn


    • Anonyymi

      Tämän päivän kalorit 1275. Lenkillä kului kaloreita sports trackerin mukaan 540. Pidempi kävelylenkki tänään 6.5 km.

      Tuli vedettyä vähän pidempään kuin oli tarkoitus. Otin palatessa kunnolla proteiinia ja vähän hiilariakin. Silti jää aika alhaiseksi tuo saldo. Saa nähdä joutuuko yöllä nousta syömään...

      T kn

      • Anonyymi

        Hyvinpä tuli nukuttua eikä sykkeet pomppineet. Eikä tarvinnut syödä yöllä kun olen nukkunut sikeästi. Oikein hyvä olo.

        Aamupala samaa linjaa kuin tähänkin saakka eli yksi leipäsiivu, muna, kalkkunaleikkelesiivu, vähän jugurttia ja mehukeittoa desi mihin kuituainekset. Tänään sokerijuurikaskuitu ja vehnälese. Munia saisi syödä ne parikin, mutta kun rajoitan proteiinia että voi syödä myöhemminkin proteiinipitoista. Esim tunnen että kun liikkuu enempi, tulee tarve välipalalle. Eilisen lenkin tapaiset vaatii. Voi syödä vaikka munan vielä lenkin jälkeenkin.

        Eilen en syönyt lainkaan leipää aamiaisella vaan Tein kauralesepuuron jossa mehukeittoa.

        Tänään taas kävelyä kun on niin hieno sää ja kävely sujuu. Näen unta uimisesta ja sitähän tässä saa odotella, avautuuko uimahallit vielä joskus. Pääsee ennemmin jo mereen ja pari kertaa olen tänä talvena käynyt meressä uimassa ilman saunaa kun tuli nämä rajoitukset. Talviuintipaikkojen saunat on laitettu kiinni kokonaan. Kävely ja kotijumppa on ainut mitä meikäläinen pystyy harrastaa.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvinpä tuli nukuttua eikä sykkeet pomppineet. Eikä tarvinnut syödä yöllä kun olen nukkunut sikeästi. Oikein hyvä olo.

        Aamupala samaa linjaa kuin tähänkin saakka eli yksi leipäsiivu, muna, kalkkunaleikkelesiivu, vähän jugurttia ja mehukeittoa desi mihin kuituainekset. Tänään sokerijuurikaskuitu ja vehnälese. Munia saisi syödä ne parikin, mutta kun rajoitan proteiinia että voi syödä myöhemminkin proteiinipitoista. Esim tunnen että kun liikkuu enempi, tulee tarve välipalalle. Eilisen lenkin tapaiset vaatii. Voi syödä vaikka munan vielä lenkin jälkeenkin.

        Eilen en syönyt lainkaan leipää aamiaisella vaan Tein kauralesepuuron jossa mehukeittoa.

        Tänään taas kävelyä kun on niin hieno sää ja kävely sujuu. Näen unta uimisesta ja sitähän tässä saa odotella, avautuuko uimahallit vielä joskus. Pääsee ennemmin jo mereen ja pari kertaa olen tänä talvena käynyt meressä uimassa ilman saunaa kun tuli nämä rajoitukset. Talviuintipaikkojen saunat on laitettu kiinni kokonaan. Kävely ja kotijumppa on ainut mitä meikäläinen pystyy harrastaa.

        T kn

        Voi valtava, miten hienot saavutukset! Luen silmät sirrillään dieettiäsi ja liikuntaa. Nuo kävelyt vaikuttavat mielialaan niin paljon. Minulla vie vajaa kuukausi reipasta kävelyä ja hiukan alle tarvitun määrän kcal, niin alan laihtua. Ilman raitista ilmaa ja kaunista luontoa en jaksaisi luopua lohdutussyönnistä, sillä sitä se on, kun napostelee mielitekoon ja ajankulun.

        En jaksa enää keskittyä omaan terveenpään rutiiniin, kun on saatava talo ja puutarha puhtaaksi ennen lauantaita. Kivaa kun on ne seuraavat päivät, jolloin voi aloittaa. 😆 Huhtikuussa uudelleen ja tiedän onnistuvani.

        Sanotaan, että on pirteimmillään sinä vuorokauden aikana, jolloin on syntynyt. Itse olen yökukkuja ja tarvitsen päivällä latausta pari tuntia.
        Nyt alan taas järjestelemään kaikkea, mikä on kivaa omistaa. ☺️
        Tuo aiempi kurinalaisuus auttoi sen, että on tietoinen, paljonko syö ja annokset ovat pienentyneet. Kaali maistuu raakana ja keitettynä.
        Mutta perunasalaattiin sekoitettuna saa kcal liikaa.
        Perunaa sillin ja voin kanssa rouheleivällä on jätettävä. Saan kai laittaa sen heinäkuun listalle, jolloin olen karistanut nämä kg:t. 168cm ja 66kg nyt.
        On möhkö olo ja tietyt ruuat ovat sokeria pahempia. Kuten peruna.
        Sitä pamahtaa raskausmittoihin ennenkuin pöydästä ehtii nousta.
        Nyt musiikkia, kuten Sara Brightman ja Dimitri Hvorostovsky niin jaksaa alkaa siivous urakan. 🤩

        Jatka sinä hienoa toimintaasi menestyksellä!
        Saat osan ihailun ja toisten kateilun. 😅
        My


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvinpä tuli nukuttua eikä sykkeet pomppineet. Eikä tarvinnut syödä yöllä kun olen nukkunut sikeästi. Oikein hyvä olo.

        Aamupala samaa linjaa kuin tähänkin saakka eli yksi leipäsiivu, muna, kalkkunaleikkelesiivu, vähän jugurttia ja mehukeittoa desi mihin kuituainekset. Tänään sokerijuurikaskuitu ja vehnälese. Munia saisi syödä ne parikin, mutta kun rajoitan proteiinia että voi syödä myöhemminkin proteiinipitoista. Esim tunnen että kun liikkuu enempi, tulee tarve välipalalle. Eilisen lenkin tapaiset vaatii. Voi syödä vaikka munan vielä lenkin jälkeenkin.

        Eilen en syönyt lainkaan leipää aamiaisella vaan Tein kauralesepuuron jossa mehukeittoa.

        Tänään taas kävelyä kun on niin hieno sää ja kävely sujuu. Näen unta uimisesta ja sitähän tässä saa odotella, avautuuko uimahallit vielä joskus. Pääsee ennemmin jo mereen ja pari kertaa olen tänä talvena käynyt meressä uimassa ilman saunaa kun tuli nämä rajoitukset. Talviuintipaikkojen saunat on laitettu kiinni kokonaan. Kävely ja kotijumppa on ainut mitä meikäläinen pystyy harrastaa.

        T kn

        "Munia saisi syödä ne parikin, mutta kun rajoitan proteiinia että voi syödä myöhemminkin proteiinipitoista"

        Kananmuna ei ole erityisen proteiinipitoinen vaan se on merkittävästi rasvapitoinen: https://fineli.fi/fineli/fi/elintarvikkeet/8513 Keitetyssä kananmunassa proteiinin E% on vain 38. Ja linssikeitossa se on ainoastaan 23.

        Laihduttajalle erityisen hyviä, eli energiataloudellisia, proteiinien lähteitä ovat seuraavat, paremmuusjärjestyksessä, viiden E%-yksikön joukkoihin jaettuna, paremmuusjärjestyksessä (100 … 95 on energiataloudellisin):

        E% = 100 … 95: kananmunan valkuainen keitetty, kananmunan valkuainen paistettu ilman rasvaa suolaton, hauki, kuha.

        E% = 95 - 90: hokikala, hokikala uunissa, ahven keitetty, veri, tonnikala vedessä säilyke, hummeri, hummeri keitetty, lipeäkala, turska uunissa, turska, turska keitetty suolaton, rapu, rapu keitetty.

        E% = 90 … 85: made, katkarapu, katkarapu keitetty suolaton, seiti uunissa, seiti pakaste, seiti keitetty suolaton, raejuusto rasvaton vl, kalalevite, mustekala, kalkkunan rintafilee, kalkkuna keitetty suolaton, kalkkunan rintafilee uunissa.

        E% = 85 … 80: tilapia, vasikanpaisti, vasikanpaisti uunissa, pangasius haimonni filee uunissa, pangasius haimonni filee, broileri rintafilee nahaton suikale leike, broilerifilee uunissa, kokolihaleikkele kinkkuleikkele vähärasvainen rasvaa 2 %, naudanliha e-lajitelma naudan kastikeliha raaka, naudanliha e-lajitelma naudan kastikeliha keitetty suolaton, tilapia uunissa, kokolihaleikkele ohut broilerinfilee rasvaa 2.2 %, kalaliemi laimennettu, siika.

        E% = 80 … 75:: kampela keitetty suolaton, kampela, sinisimpukka vedessä säilyke, särki, naudanpaisti uunissa, naudanlihapihvi grillattu, naudanpaisti, naudanpaisti paistettu ilman rasvaa, naudanpaisti kuivattu, osteri, heraproteiinikonsentraatti, siika savustettu, kokolihaleikkele naudanlihaleikkele rasvaa 28 %, hirvenpaisti uunissa, hirvenliha hirvi, hirvenliha paistettu, etana, naudanliha keitetty suolaton, juusto polar 5 % rasvaa valio, kokolihaleikkele kalkkunaleikkele, maksa poron, taimen.

        Aikuinen, joka on 1) kehonpainoltaan normaalin rajoissa ja 2) ei ole energiarajoitetulla ruokavaliolla tarvitsee proteiinia WHO:n mukaan 0.83 g/kehonpainokilo/vrk.

        Laihduttaja puolestaan on energiarajoitetulla ruokavaliolla, silloin on ilmeistä että osa dietaarisesta proteiiinista menee suoraan energiaksi eikä elimistön huoltoon/ylläpitoon. Se tarkoittaa että laihduttaja tarvitsee enemmmän proteiinia kuin vaapaasti syövälle suositellaan. Toisaalta WHO muotoilee niin että: Oletettavasti suositusmäärä kaksinkertaisena on vielä turvallinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Munia saisi syödä ne parikin, mutta kun rajoitan proteiinia että voi syödä myöhemminkin proteiinipitoista"

        Kananmuna ei ole erityisen proteiinipitoinen vaan se on merkittävästi rasvapitoinen: https://fineli.fi/fineli/fi/elintarvikkeet/8513 Keitetyssä kananmunassa proteiinin E% on vain 38. Ja linssikeitossa se on ainoastaan 23.

        Laihduttajalle erityisen hyviä, eli energiataloudellisia, proteiinien lähteitä ovat seuraavat, paremmuusjärjestyksessä, viiden E%-yksikön joukkoihin jaettuna, paremmuusjärjestyksessä (100 … 95 on energiataloudellisin):

        E% = 100 … 95: kananmunan valkuainen keitetty, kananmunan valkuainen paistettu ilman rasvaa suolaton, hauki, kuha.

        E% = 95 - 90: hokikala, hokikala uunissa, ahven keitetty, veri, tonnikala vedessä säilyke, hummeri, hummeri keitetty, lipeäkala, turska uunissa, turska, turska keitetty suolaton, rapu, rapu keitetty.

        E% = 90 … 85: made, katkarapu, katkarapu keitetty suolaton, seiti uunissa, seiti pakaste, seiti keitetty suolaton, raejuusto rasvaton vl, kalalevite, mustekala, kalkkunan rintafilee, kalkkuna keitetty suolaton, kalkkunan rintafilee uunissa.

        E% = 85 … 80: tilapia, vasikanpaisti, vasikanpaisti uunissa, pangasius haimonni filee uunissa, pangasius haimonni filee, broileri rintafilee nahaton suikale leike, broilerifilee uunissa, kokolihaleikkele kinkkuleikkele vähärasvainen rasvaa 2 %, naudanliha e-lajitelma naudan kastikeliha raaka, naudanliha e-lajitelma naudan kastikeliha keitetty suolaton, tilapia uunissa, kokolihaleikkele ohut broilerinfilee rasvaa 2.2 %, kalaliemi laimennettu, siika.

        E% = 80 … 75:: kampela keitetty suolaton, kampela, sinisimpukka vedessä säilyke, särki, naudanpaisti uunissa, naudanlihapihvi grillattu, naudanpaisti, naudanpaisti paistettu ilman rasvaa, naudanpaisti kuivattu, osteri, heraproteiinikonsentraatti, siika savustettu, kokolihaleikkele naudanlihaleikkele rasvaa 28 %, hirvenpaisti uunissa, hirvenliha hirvi, hirvenliha paistettu, etana, naudanliha keitetty suolaton, juusto polar 5 % rasvaa valio, kokolihaleikkele kalkkunaleikkele, maksa poron, taimen.

        Aikuinen, joka on 1) kehonpainoltaan normaalin rajoissa ja 2) ei ole energiarajoitetulla ruokavaliolla tarvitsee proteiinia WHO:n mukaan 0.83 g/kehonpainokilo/vrk.

        Laihduttaja puolestaan on energiarajoitetulla ruokavaliolla, silloin on ilmeistä että osa dietaarisesta proteiiinista menee suoraan energiaksi eikä elimistön huoltoon/ylläpitoon. Se tarkoittaa että laihduttaja tarvitsee enemmmän proteiinia kuin vaapaasti syövälle suositellaan. Toisaalta WHO muotoilee niin että: Oletettavasti suositusmäärä kaksinkertaisena on vielä turvallinen.

        Kiitos vaan kommentista ja tärkeästä muistutuksesta. Proteiinin sanotaan tosiaan olevan tärkeä laihduttajalle. Juuri nyt olen tällaisella runsasproteiinisella ruokavaliolla kokeeksi. Finelin mukaan proteiinia tulee päivittäin reilusti yli ikäiseni tarpeen, rasvaa juuri sopivasti ja hiilaria reilusti alle saannin ja hiilarin lähteet on tarkasti valittu. Taulukko aloituksessa.

        Tuollaiset prosenttivertailut on vaan vähän irrelevantteja kun en syö prosentteja. Enkä myöskään syö hummereita, hokikaloja, etanoita jne. Ihan näistä yksinkertaisista kotomaan tuotteista pitää syömisensä valita.

        Rasvaakin (ja keltuaisen mukana ravintoaineita) saa tulla ja kaloreitakin tämän nyt juuri noudattamani ruokavalion mukaan. Proteiinia tulee helposti aivan liikaa. Fineli kertoo jokaisesta arkipäiväisestä elintarvikkeesta kyllä missä mennään. Ei tarvi kuin yksi kalkkunasiivu ylimääräistä niin mennään jo yli rajojen.

        Se mikä on vähän hassua niin ensin mainitset kananmunan olevan ei-niin-merkityksellinen proteiinin lähde, jonka jälkeen luetteloit just kananmunan valkuaisen ensimmäiseksi ja parhaaksi proteiinin lähteeksi. Rasvaakin (tälläkin) dieetillä saa tulla, ja kananmuna on siksi paras ja täydellisin ja edullisinkin ravinto, mitä voi ihmisellä olla. Lukuunottamatta c-vitamiinia siinä on kaikkea.

        Saantivertailussa minulle tulee kaikkia mahdollisia tärkeitä suojaravintoaineita reilusti yli suositusten alarajan.

        Lisänä kyllä syön kalaöljyä ja c-vitamiinia. Varmuuden vuoksi.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi valtava, miten hienot saavutukset! Luen silmät sirrillään dieettiäsi ja liikuntaa. Nuo kävelyt vaikuttavat mielialaan niin paljon. Minulla vie vajaa kuukausi reipasta kävelyä ja hiukan alle tarvitun määrän kcal, niin alan laihtua. Ilman raitista ilmaa ja kaunista luontoa en jaksaisi luopua lohdutussyönnistä, sillä sitä se on, kun napostelee mielitekoon ja ajankulun.

        En jaksa enää keskittyä omaan terveenpään rutiiniin, kun on saatava talo ja puutarha puhtaaksi ennen lauantaita. Kivaa kun on ne seuraavat päivät, jolloin voi aloittaa. 😆 Huhtikuussa uudelleen ja tiedän onnistuvani.

        Sanotaan, että on pirteimmillään sinä vuorokauden aikana, jolloin on syntynyt. Itse olen yökukkuja ja tarvitsen päivällä latausta pari tuntia.
        Nyt alan taas järjestelemään kaikkea, mikä on kivaa omistaa. ☺️
        Tuo aiempi kurinalaisuus auttoi sen, että on tietoinen, paljonko syö ja annokset ovat pienentyneet. Kaali maistuu raakana ja keitettynä.
        Mutta perunasalaattiin sekoitettuna saa kcal liikaa.
        Perunaa sillin ja voin kanssa rouheleivällä on jätettävä. Saan kai laittaa sen heinäkuun listalle, jolloin olen karistanut nämä kg:t. 168cm ja 66kg nyt.
        On möhkö olo ja tietyt ruuat ovat sokeria pahempia. Kuten peruna.
        Sitä pamahtaa raskausmittoihin ennenkuin pöydästä ehtii nousta.
        Nyt musiikkia, kuten Sara Brightman ja Dimitri Hvorostovsky niin jaksaa alkaa siivous urakan. 🤩

        Jatka sinä hienoa toimintaasi menestyksellä!
        Saat osan ihailun ja toisten kateilun. 😅
        My

        Kyllähän talon ja puutarhan kunnossapito on raskasta työtä ja liikuntaa. Minulla kun ei ole sitä etua niin on pakko keksiä jotain muuta rasitusta.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vaan kommentista ja tärkeästä muistutuksesta. Proteiinin sanotaan tosiaan olevan tärkeä laihduttajalle. Juuri nyt olen tällaisella runsasproteiinisella ruokavaliolla kokeeksi. Finelin mukaan proteiinia tulee päivittäin reilusti yli ikäiseni tarpeen, rasvaa juuri sopivasti ja hiilaria reilusti alle saannin ja hiilarin lähteet on tarkasti valittu. Taulukko aloituksessa.

        Tuollaiset prosenttivertailut on vaan vähän irrelevantteja kun en syö prosentteja. Enkä myöskään syö hummereita, hokikaloja, etanoita jne. Ihan näistä yksinkertaisista kotomaan tuotteista pitää syömisensä valita.

        Rasvaakin (ja keltuaisen mukana ravintoaineita) saa tulla ja kaloreitakin tämän nyt juuri noudattamani ruokavalion mukaan. Proteiinia tulee helposti aivan liikaa. Fineli kertoo jokaisesta arkipäiväisestä elintarvikkeesta kyllä missä mennään. Ei tarvi kuin yksi kalkkunasiivu ylimääräistä niin mennään jo yli rajojen.

        Se mikä on vähän hassua niin ensin mainitset kananmunan olevan ei-niin-merkityksellinen proteiinin lähde, jonka jälkeen luetteloit just kananmunan valkuaisen ensimmäiseksi ja parhaaksi proteiinin lähteeksi. Rasvaakin (tälläkin) dieetillä saa tulla, ja kananmuna on siksi paras ja täydellisin ja edullisinkin ravinto, mitä voi ihmisellä olla. Lukuunottamatta c-vitamiinia siinä on kaikkea.

        Saantivertailussa minulle tulee kaikkia mahdollisia tärkeitä suojaravintoaineita reilusti yli suositusten alarajan.

        Lisänä kyllä syön kalaöljyä ja c-vitamiinia. Varmuuden vuoksi.

        T kn

        "Se mikä on vähän hassua niin ensin mainitset kananmunan olevan ei-niin-merkityksellinen proteiinin lähde, jonka jälkeen luetteloit just kananmunan valkuaisen ensimmäiseksi ja parhaaksi proteiinin lähteeksi"

        Se ei ole hassua, sitä ei pitäisi edes olla vaikea ymmärtää. Auttaakohan esimerkki:

        Jos ihminen tarvitsee proteiinia 100 g/vrk, niin paljonko kaloreita hänelle kertyy kun hän saa k.o. proteiinimäärän A) keitetyistä kananmunista tai B) keitettyjen kananmunien valkuaisista?

        Tapauksessa A: 1064 kCal/vrk
        Tapauksessa B: 424 kCal/vrk

        Eroa on siis perati 640 kCal/vrk keitettyjen kananmunien valkuaisten hyväksi, se on erittäin raju säästö laihduttajalle. Siksi keitettyjen kananmunien valkuainen on _energiataloudellinen_ proteiinien lähde. Se on Finelissä olevista kaikkein _energiataloudellisin_ järjellinen aines proteiinin hankinnan kannalta (heraproteiinijauhe ja liivate eivät ole järjellisiä, keitetyn kananmunan valkuaista voi popsia ihan sellaisenaan ja hieman jodioitua suolaa currya tekee siitä todella maittavaa).

        Tietenkin, tapauksilla A ja B on _keskenään_ suuria eroja muiden suojaravintoaineiden kannalta, joita keltuaisessa on enemmän kuin valkuaisessa. Mutta keltuaisessa ei ole mitään suojaravintoainetta energiataloudellisesti, siis niitä kaikkia läytyy paljon energiatehokkaammin muista raaka-aineista kuten merenelävistä, maanpäällisistä kasviksista ja sienistä. Keltuainen on siis laihduttajalle täysin turha tai tarkemmin haitallinen, sen nauttiminen haittaa laihdutusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Se mikä on vähän hassua niin ensin mainitset kananmunan olevan ei-niin-merkityksellinen proteiinin lähde, jonka jälkeen luetteloit just kananmunan valkuaisen ensimmäiseksi ja parhaaksi proteiinin lähteeksi"

        Se ei ole hassua, sitä ei pitäisi edes olla vaikea ymmärtää. Auttaakohan esimerkki:

        Jos ihminen tarvitsee proteiinia 100 g/vrk, niin paljonko kaloreita hänelle kertyy kun hän saa k.o. proteiinimäärän A) keitetyistä kananmunista tai B) keitettyjen kananmunien valkuaisista?

        Tapauksessa A: 1064 kCal/vrk
        Tapauksessa B: 424 kCal/vrk

        Eroa on siis perati 640 kCal/vrk keitettyjen kananmunien valkuaisten hyväksi, se on erittäin raju säästö laihduttajalle. Siksi keitettyjen kananmunien valkuainen on _energiataloudellinen_ proteiinien lähde. Se on Finelissä olevista kaikkein _energiataloudellisin_ järjellinen aines proteiinin hankinnan kannalta (heraproteiinijauhe ja liivate eivät ole järjellisiä, keitetyn kananmunan valkuaista voi popsia ihan sellaisenaan ja hieman jodioitua suolaa currya tekee siitä todella maittavaa).

        Tietenkin, tapauksilla A ja B on _keskenään_ suuria eroja muiden suojaravintoaineiden kannalta, joita keltuaisessa on enemmän kuin valkuaisessa. Mutta keltuaisessa ei ole mitään suojaravintoainetta energiataloudellisesti, siis niitä kaikkia läytyy paljon energiatehokkaammin muista raaka-aineista kuten merenelävistä, maanpäällisistä kasviksista ja sienistä. Keltuainen on siis laihduttajalle täysin turha tai tarkemmin haitallinen, sen nauttiminen haittaa laihdutusta.

        No kuule kun minä syön proteiinin lähteenä muutakin kuin kananmunaa.

        Finelissä on se toiminto, mistä näkee kuinka paljon mitäkin syödystä ravinnosta tulee. Että älä huolestu, kyllä minä pidän huolta että pysyn annetuissa arvoissa rasvan suhteen ja muutenkin.

        Minä en kyllä mitenkään kehtaa heittää keltuaista roskiin, ja jonkun periaatteen mukaan syödä jotain toista muka parempana ravintolähteenä. Se on törkeää haaskausta, kun ajattelee kuinka keltuainen on täynnä ravintoa. Mitä järkeä heittää pois arvokkain osa munasta ja lähteä korvaamaan sitä jollain toisella? Jossain kaupoissa näkyi olevan jotain säilöttyä purkkivalkuaistakin mutta jätän ne hifistelijöille ja fitnesskissoille. Keltuainen on aivan loistavaa ravintoa!

        "Mutta keltuaisessa ei ole mitään suojaravintoainetta energiataloudellisesti"

        Mitähän ihmettä mahdat tuollakin tarkoittaa?

        Tässä keltuaisen ravintosisältö 100g:
        A-vitamiinia 271,8 μg
        D-vitamiinia 6,5 μg
        E-vitamiinia 5,5 mg
        Riboflaviinia (B2) 0,52 mg
        Folaattia 158,9 μg
        B12-vitamiinia 6,9 μg
        Kaliumia 120 mg
        Kalsiumia 140 mg
        Rautaa 5,3 mg
        Seleeniä 97 μg
        Jodia 109,6 μg
        Omega-3:sta 346 mg
        Lähde: Fineli

        Minä kun en syö muita mereneläviä kuin kalaa viikoittain niin kananmuna on minulle erittäin edullinen, pieneen luonnonpakettiin pakattu ja aina kaapissa oleva ravinto. Erittäin energiataloudellinen siis. Kun kolesterolitkin on ihanteellisissa lukemissa niin siitäkään ei ole pelkoa.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Se mikä on vähän hassua niin ensin mainitset kananmunan olevan ei-niin-merkityksellinen proteiinin lähde, jonka jälkeen luetteloit just kananmunan valkuaisen ensimmäiseksi ja parhaaksi proteiinin lähteeksi"

        Se ei ole hassua, sitä ei pitäisi edes olla vaikea ymmärtää. Auttaakohan esimerkki:

        Jos ihminen tarvitsee proteiinia 100 g/vrk, niin paljonko kaloreita hänelle kertyy kun hän saa k.o. proteiinimäärän A) keitetyistä kananmunista tai B) keitettyjen kananmunien valkuaisista?

        Tapauksessa A: 1064 kCal/vrk
        Tapauksessa B: 424 kCal/vrk

        Eroa on siis perati 640 kCal/vrk keitettyjen kananmunien valkuaisten hyväksi, se on erittäin raju säästö laihduttajalle. Siksi keitettyjen kananmunien valkuainen on _energiataloudellinen_ proteiinien lähde. Se on Finelissä olevista kaikkein _energiataloudellisin_ järjellinen aines proteiinin hankinnan kannalta (heraproteiinijauhe ja liivate eivät ole järjellisiä, keitetyn kananmunan valkuaista voi popsia ihan sellaisenaan ja hieman jodioitua suolaa currya tekee siitä todella maittavaa).

        Tietenkin, tapauksilla A ja B on _keskenään_ suuria eroja muiden suojaravintoaineiden kannalta, joita keltuaisessa on enemmän kuin valkuaisessa. Mutta keltuaisessa ei ole mitään suojaravintoainetta energiataloudellisesti, siis niitä kaikkia läytyy paljon energiatehokkaammin muista raaka-aineista kuten merenelävistä, maanpäällisistä kasviksista ja sienistä. Keltuainen on siis laihduttajalle täysin turha tai tarkemmin haitallinen, sen nauttiminen haittaa laihdutusta.

        "Jos ihminen tarvitsee proteiinia 100 g/vrk, niin paljonko kaloreita hänelle kertyy kun hän saa k.o. proteiinimäärän A) keitetyistä kananmunista tai B) keitettyjen kananmunien valkuaisista?

        Tapauksessa A: 1064 kCal/vrk
        Tapauksessa B: 424 kCal/vrk"

        Taidetaan olla nyt tekemisissä jonkun idarin kanssa, joka on ymmärtänyt syömisen niin että jos haluaa jotain tiettyä ravintoainetta niin voi syödä sen saamiseksi vain yhtä elintarviketta. Ei sviddu. 😃


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Jos ihminen tarvitsee proteiinia 100 g/vrk, niin paljonko kaloreita hänelle kertyy kun hän saa k.o. proteiinimäärän A) keitetyistä kananmunista tai B) keitettyjen kananmunien valkuaisista?

        Tapauksessa A: 1064 kCal/vrk
        Tapauksessa B: 424 kCal/vrk"

        Taidetaan olla nyt tekemisissä jonkun idarin kanssa, joka on ymmärtänyt syömisen niin että jos haluaa jotain tiettyä ravintoainetta niin voi syödä sen saamiseksi vain yhtä elintarviketta. Ei sviddu. 😃

        Tuo on KNM. Hän optimoi ravintolaan Excelillä saadakseen maksimaalisen määrän suojaravinteita minimaalisilla kaloreilla. Omien sanojensa mukaan eli 800 kcal/d dieetillä 1.5 vuotta. Kuoli siis jotain reilu puoli vuotta sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kuule kun minä syön proteiinin lähteenä muutakin kuin kananmunaa.

        Finelissä on se toiminto, mistä näkee kuinka paljon mitäkin syödystä ravinnosta tulee. Että älä huolestu, kyllä minä pidän huolta että pysyn annetuissa arvoissa rasvan suhteen ja muutenkin.

        Minä en kyllä mitenkään kehtaa heittää keltuaista roskiin, ja jonkun periaatteen mukaan syödä jotain toista muka parempana ravintolähteenä. Se on törkeää haaskausta, kun ajattelee kuinka keltuainen on täynnä ravintoa. Mitä järkeä heittää pois arvokkain osa munasta ja lähteä korvaamaan sitä jollain toisella? Jossain kaupoissa näkyi olevan jotain säilöttyä purkkivalkuaistakin mutta jätän ne hifistelijöille ja fitnesskissoille. Keltuainen on aivan loistavaa ravintoa!

        "Mutta keltuaisessa ei ole mitään suojaravintoainetta energiataloudellisesti"

        Mitähän ihmettä mahdat tuollakin tarkoittaa?

        Tässä keltuaisen ravintosisältö 100g:
        A-vitamiinia 271,8 μg
        D-vitamiinia 6,5 μg
        E-vitamiinia 5,5 mg
        Riboflaviinia (B2) 0,52 mg
        Folaattia 158,9 μg
        B12-vitamiinia 6,9 μg
        Kaliumia 120 mg
        Kalsiumia 140 mg
        Rautaa 5,3 mg
        Seleeniä 97 μg
        Jodia 109,6 μg
        Omega-3:sta 346 mg
        Lähde: Fineli

        Minä kun en syö muita mereneläviä kuin kalaa viikoittain niin kananmuna on minulle erittäin edullinen, pieneen luonnonpakettiin pakattu ja aina kaapissa oleva ravinto. Erittäin energiataloudellinen siis. Kun kolesterolitkin on ihanteellisissa lukemissa niin siitäkään ei ole pelkoa.

        T kn

        T nk, olet saanut jonkun besserwisserin oikaisemaan ja opettamaan mitä syödään, miksi ja milloin. Voi Herran peiksut frouvan jalassa, kun tuollaiset tyypit vääntävät vatsani sisällykset ulos ja Ihokarvat pystyyn!
        Juuri kun asetuin pitkälle paistettuani hyvän riisikakun juuston ja voisilmän kanssa, niin saan murkinat tyynylle kahvin kera. 🤮🤢😰
        Suututtaa sekin, kun saariston kasvattina rakastan kalaa!
        Isäpapan hienoilla savustussekoituksilla valmistettuna tietenkin.
        Mutta kuka uskaltaa syödä enää kalaa ja kenellä on siihen varaa? 🙄
        Kun raskaina olevia naisia varoitetaan lohesta useammin kuin pari kertaa vuodessa, niin tietää niiden myrkkyjen määrää.

        Vekuli saa minut raivarille ja hpv27 vai mikä vielä ilkeilemään ja siksi olen olut varmaan vuoden poissa. Nyt tuollainen uusi tyyppi provosoimassa.
        Hiihtäjä-pappura on hauska tyyppi mansikkaleivoksineen. 🤩
        Mutta tarvitsen nyt sinua keventämään tätä uutta yritystä tarttua ohjaksiin tässä oikealle tielle palautumisessa.
        Joten, hyvä laihdutus kumppani, T nk, älä unohda nimimerkkiäsi, kun seulon niitä anonyymeistä.
        Ystäväisin terveisin My


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kuule kun minä syön proteiinin lähteenä muutakin kuin kananmunaa.

        Finelissä on se toiminto, mistä näkee kuinka paljon mitäkin syödystä ravinnosta tulee. Että älä huolestu, kyllä minä pidän huolta että pysyn annetuissa arvoissa rasvan suhteen ja muutenkin.

        Minä en kyllä mitenkään kehtaa heittää keltuaista roskiin, ja jonkun periaatteen mukaan syödä jotain toista muka parempana ravintolähteenä. Se on törkeää haaskausta, kun ajattelee kuinka keltuainen on täynnä ravintoa. Mitä järkeä heittää pois arvokkain osa munasta ja lähteä korvaamaan sitä jollain toisella? Jossain kaupoissa näkyi olevan jotain säilöttyä purkkivalkuaistakin mutta jätän ne hifistelijöille ja fitnesskissoille. Keltuainen on aivan loistavaa ravintoa!

        "Mutta keltuaisessa ei ole mitään suojaravintoainetta energiataloudellisesti"

        Mitähän ihmettä mahdat tuollakin tarkoittaa?

        Tässä keltuaisen ravintosisältö 100g:
        A-vitamiinia 271,8 μg
        D-vitamiinia 6,5 μg
        E-vitamiinia 5,5 mg
        Riboflaviinia (B2) 0,52 mg
        Folaattia 158,9 μg
        B12-vitamiinia 6,9 μg
        Kaliumia 120 mg
        Kalsiumia 140 mg
        Rautaa 5,3 mg
        Seleeniä 97 μg
        Jodia 109,6 μg
        Omega-3:sta 346 mg
        Lähde: Fineli

        Minä kun en syö muita mereneläviä kuin kalaa viikoittain niin kananmuna on minulle erittäin edullinen, pieneen luonnonpakettiin pakattu ja aina kaapissa oleva ravinto. Erittäin energiataloudellinen siis. Kun kolesterolitkin on ihanteellisissa lukemissa niin siitäkään ei ole pelkoa.

        T kn

        Minäpä annan tässä esimerkin vuoksi katsauksen yhteen aika tavalliseen aamupalaani. 19.3.2021

        2 kananmunaa
        1 siivu kauraleipää
        1 pala raejuustopannaria (sisältää myös kananmunaa 30g)
        1 tl lakkahilloa

        kahvia ämpärillinen

        Mulla on tuossa aamiaisessa yli 2 kananmunaa. Aamiaisesta tuli energiaa 315 kcal, proteiinia 26 g, rasvaa 15g ja hiilaria 17.3 g. Rasvat meni hieman yli suositusten, samoin proteiini mutta hh on jälleen paljon alle suositusten.

        Jos olisin vetänyt normipäivän niin energiat olisi jääneet tuohon 1200 kcal alle, mutta kun oli perjantai niin päivän energiat eli 1800 kcal tuli illan törpöttelystä, mantelista ja suklaasta. Kananmuna oli tuossa vertailussa ihan optimaalinen energianlähde. Suklaa ja lonkero täysin turha, mutta koska olen ihminen ja oli perjantai niin siksi suklaa ja lonkero ja muu herkku. Minusta alle 1800 kcal viikonloppuherkuttelupäivästä on tosin aika vähän, kun sen saa helpostikin menemään tuonne 2700 kcal kuten viime viikonloppuna lipsahti. Eikä se ollut tosiaankaan kananmunan syytä.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kuule kun minä syön proteiinin lähteenä muutakin kuin kananmunaa.

        Finelissä on se toiminto, mistä näkee kuinka paljon mitäkin syödystä ravinnosta tulee. Että älä huolestu, kyllä minä pidän huolta että pysyn annetuissa arvoissa rasvan suhteen ja muutenkin.

        Minä en kyllä mitenkään kehtaa heittää keltuaista roskiin, ja jonkun periaatteen mukaan syödä jotain toista muka parempana ravintolähteenä. Se on törkeää haaskausta, kun ajattelee kuinka keltuainen on täynnä ravintoa. Mitä järkeä heittää pois arvokkain osa munasta ja lähteä korvaamaan sitä jollain toisella? Jossain kaupoissa näkyi olevan jotain säilöttyä purkkivalkuaistakin mutta jätän ne hifistelijöille ja fitnesskissoille. Keltuainen on aivan loistavaa ravintoa!

        "Mutta keltuaisessa ei ole mitään suojaravintoainetta energiataloudellisesti"

        Mitähän ihmettä mahdat tuollakin tarkoittaa?

        Tässä keltuaisen ravintosisältö 100g:
        A-vitamiinia 271,8 μg
        D-vitamiinia 6,5 μg
        E-vitamiinia 5,5 mg
        Riboflaviinia (B2) 0,52 mg
        Folaattia 158,9 μg
        B12-vitamiinia 6,9 μg
        Kaliumia 120 mg
        Kalsiumia 140 mg
        Rautaa 5,3 mg
        Seleeniä 97 μg
        Jodia 109,6 μg
        Omega-3:sta 346 mg
        Lähde: Fineli

        Minä kun en syö muita mereneläviä kuin kalaa viikoittain niin kananmuna on minulle erittäin edullinen, pieneen luonnonpakettiin pakattu ja aina kaapissa oleva ravinto. Erittäin energiataloudellinen siis. Kun kolesterolitkin on ihanteellisissa lukemissa niin siitäkään ei ole pelkoa.

        T kn

        Tuossa pitäisi huomioida että nuo lukemat tarkoittavat 5 munan keltuaisista saatavia kiuvennäisaineita ja vitamiineja. Seuraavassa yhden ravintosisältö ja päivittäinen tarve (keltuainen = 1/3 munan painosta ~ 20g):
        A-vitamiinia 165.4 µg - 700-900 µg
        D-vitamiinia 1,4 μg - 10-50 µg
        E-vitamiinia 1.4 mg - 8-10 mg
        Riboflaviinia (B2) 0,09 mg - 1,1-1,7 mg
        Folaattia 22,8 μg - 300 µg
        B12-vitamiinia 1,2 μg - 2 mg
        Kaliumia 24,8 mg - 3100-3500 mg
        Kalsiumia 29.1 mg - 800 mg
        Rautaa 1,1 mg - 8-10 mg
        Seleeniä 19,8 μg - 40-50 µg
        Jodia 26,5 μg - 150 µg
        Omega-3:sta 71 mg - 2-3 g


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        T nk, olet saanut jonkun besserwisserin oikaisemaan ja opettamaan mitä syödään, miksi ja milloin. Voi Herran peiksut frouvan jalassa, kun tuollaiset tyypit vääntävät vatsani sisällykset ulos ja Ihokarvat pystyyn!
        Juuri kun asetuin pitkälle paistettuani hyvän riisikakun juuston ja voisilmän kanssa, niin saan murkinat tyynylle kahvin kera. 🤮🤢😰
        Suututtaa sekin, kun saariston kasvattina rakastan kalaa!
        Isäpapan hienoilla savustussekoituksilla valmistettuna tietenkin.
        Mutta kuka uskaltaa syödä enää kalaa ja kenellä on siihen varaa? 🙄
        Kun raskaina olevia naisia varoitetaan lohesta useammin kuin pari kertaa vuodessa, niin tietää niiden myrkkyjen määrää.

        Vekuli saa minut raivarille ja hpv27 vai mikä vielä ilkeilemään ja siksi olen olut varmaan vuoden poissa. Nyt tuollainen uusi tyyppi provosoimassa.
        Hiihtäjä-pappura on hauska tyyppi mansikkaleivoksineen. 🤩
        Mutta tarvitsen nyt sinua keventämään tätä uutta yritystä tarttua ohjaksiin tässä oikealle tielle palautumisessa.
        Joten, hyvä laihdutus kumppani, T nk, älä unohda nimimerkkiäsi, kun seulon niitä anonyymeistä.
        Ystäväisin terveisin My

        "Hiihtäjä-pappura on hauska tyyppi mansikkaleivoksineen."

        Hän taitaa kuitenkin olla Havukka-ahon ajattelijan naispuolinen vastine ja paremmassa fyysisessä kunnossa kuin kukaan muu täällä (ehkä).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kuule kun minä syön proteiinin lähteenä muutakin kuin kananmunaa.

        Finelissä on se toiminto, mistä näkee kuinka paljon mitäkin syödystä ravinnosta tulee. Että älä huolestu, kyllä minä pidän huolta että pysyn annetuissa arvoissa rasvan suhteen ja muutenkin.

        Minä en kyllä mitenkään kehtaa heittää keltuaista roskiin, ja jonkun periaatteen mukaan syödä jotain toista muka parempana ravintolähteenä. Se on törkeää haaskausta, kun ajattelee kuinka keltuainen on täynnä ravintoa. Mitä järkeä heittää pois arvokkain osa munasta ja lähteä korvaamaan sitä jollain toisella? Jossain kaupoissa näkyi olevan jotain säilöttyä purkkivalkuaistakin mutta jätän ne hifistelijöille ja fitnesskissoille. Keltuainen on aivan loistavaa ravintoa!

        "Mutta keltuaisessa ei ole mitään suojaravintoainetta energiataloudellisesti"

        Mitähän ihmettä mahdat tuollakin tarkoittaa?

        Tässä keltuaisen ravintosisältö 100g:
        A-vitamiinia 271,8 μg
        D-vitamiinia 6,5 μg
        E-vitamiinia 5,5 mg
        Riboflaviinia (B2) 0,52 mg
        Folaattia 158,9 μg
        B12-vitamiinia 6,9 μg
        Kaliumia 120 mg
        Kalsiumia 140 mg
        Rautaa 5,3 mg
        Seleeniä 97 μg
        Jodia 109,6 μg
        Omega-3:sta 346 mg
        Lähde: Fineli

        Minä kun en syö muita mereneläviä kuin kalaa viikoittain niin kananmuna on minulle erittäin edullinen, pieneen luonnonpakettiin pakattu ja aina kaapissa oleva ravinto. Erittäin energiataloudellinen siis. Kun kolesterolitkin on ihanteellisissa lukemissa niin siitäkään ei ole pelkoa.

        T kn

        "Tässä keltuaisen ravintosisältö 100g:"

        Olet niin väärässä, raa'an keltuaisen ravintosisältö on 79.7 kCal/100g.

        Sinä listasit raa'an kananmunan keltuaisen muutamien _suojaravintoaineiden_ pitoisuuksia, en ole katsonut onko listassasi oikeat arvot koska harva tarvitsee tietoa raa'an kananmunan ainesosista ja koska kaikki vesiliukoiset vitamiinit, tässä keltuaisen tapauksessa B-vitamiinit (joihin folaatti eli B9 kuuluu) kärsivät niin keitettäessä kuin paistettaessa.

        Samaan listaasi sisällytit yhden rasvahappojen osajoukon, joista mikään ei ole suojaravintoaine, ynnä annoit sille väärän määrän, oikea määrä on 534 mg/100g.

        "älä huolestu, kyllä minä pidän huolta että pysyn annetuissa arvoissa"

        En ole täällä sinusta huolehtimassa, vaan aina kun on aikaa korjailen kaikkein suurimpia virhellisiä väitteitä ja valheita, jotta satunnainen lukija ei niihin kompastuisi.

        "kananmuna on minulle erittäin edullinen, pieneen luonnonpakettiin pakattu ja aina kaapissa oleva ravinto. Erittäin energiataloudellinen siis."

        Kananmuna ei ole energiataloudellinen energianlähde. Kaikessa ruuuassa on energiaa, kaikki ruokaainekset ovat yhtä energiataloudellista energiaa toisiinsa nähden.

        Sinä ilmiselvästi ei vieläkään lainkaan ymmärrä mitä tarkoittaa energiataloudellinen suojaravintoaineen lähde.

        Keitetty kananmuna on laihduttajalle varsin huono aines, ja paistettuna sitäkin huonompi. Aivan kaikkia kananmunan suojaravintoaineita saadaan energiataloudellisemmin ja helposti muista aineksista kuin kanamunasta. Mutta keitetyn kanamunan valkuaiinen on energiataloudellisin proteiinien lähde ja siksi se on laihduttalle tärkeä eli erinomainen osa ruokavaliota, kuten kaikki muutkin proteiinien lähteet proteiinin E% (eli energiataloudellisuus) on suuri. Painonhallitsijalle keitetty kanamuna on kelvollinen tuote.

        "Minä kun en syö muita mereneläviä kuin kalaa viikoittain"

        Se mitä sinä syöt tai et syö on täysin epäoleellista.

        Laihduttajan on järkevää optimoida ruokavalionsa siten että saa kaikki suositellut suojaravintoaineet oikeamääräisesti, niin vähäiseen määrään energiaa sidottuna että laihtuu siten kuin on suunnitellut laihtuvansa.

        Ja painonnostajan, lihastenrakentajan, maratoonarin, yms. on kunkin järkevää optimoida oma ruokavalionsa siten että saavuttavat haluamansa tuloksen/tavoitteen, mutta siten että saavat ruokavalioistaan kaikki suositellut suojaravintoaineet oikeamääräisesti.


    • Anonyymi

      Tämän päivän energiat vähän alle 1300 kcal. Aamulla mainittu normiaamupala, lounaalla pala kauraleipää ja linssikeittoa pieni annos. Päivällinen kukkispizzaa. Ei ollut enää päällysteitä valittavaksi. Lätyn päälle laitoin siis mitä kaapissa oli eli sipulia ja kalkkunaleikkelettä. Harmittaa että juustoraaste on täysrasvaista, mutta sekin on käytettävä loppuun sillä en haaskaa ruokia, vaan syön mitä on tullut ostettua. Seuraava juusto sitten kevyempää sorttia.

      Yksi lenkki vedetty, toinen vielä illemmalla.

      Tänään aamulla tuli joku hirveä vatsakipu joka ollut eilisestä vaimeampana, ja yhtäkkiä tuntui että pyörryn. Piti mennä maate ja meni sillä ohi.

      Pitää tarkkailla ja miettiä lääkäriin lähtöä jos kipu pahenee edelleen.

      T kn

      • Anonyymi

        Linssikeitto ja muhennokse, kaura puurona ja muroina jugurttiin on minun melodiani. Näin eristettynä yksinäisyyteen omalla tontilla lisään salaattiin ja soppiin valkosipulia oikein runsaasti.
        Toivottavasti pitää loitolla muitakin kuin vampyyreja.
        My


      • Anonyymi

        Tuo vatsakipu oli kyllä huolestuttava, se oli oikeassa kyljessä. Tuntui että se alkoi hellittää kun olen juonut tosi paljon vettä. Pelkään vähän sappivaivoja. Niitä ei ole kyllä ollut vähähiilihydraattisella ollessani. Joskus nuorempana oli. Minulla näytti olevan nestehukkaakin, kun pyörrytti ja heikotti ja olo kohentui kuin join elektrolyyttivettä. Muutenkin vettä tuntuu menevän tolkuttomasti. Aamupalan ohella join 1,.5 litran vissypullon. Olo helpotti kivun osalta tänä aamuna huomattavasti.

        Nyt ei tunnu enää juurikaan. Olen venytellyt sitä lattialla ja tutkaillut että missä kohti se on jos joutuu soittamaan päivystykseen. Tosin anatomia ei ole mulla oikein hallussa. Muistan kun menin hätääntyneenä lääkäriin sydänvaivojen takia, ja vika olikin ruokatorvessa eli ruokatorven tulehdus. Oireet tuntuu rintalastan etupuolella ja muistuttaa sydänvaivoja.

        Nyt olen ollut yli 2 viikkoa (eli 17 vrk) tällä ruokavaliolla ja olo on minun mielestä vähän heikompi. Paino on kyllä tippunut, nelisen kiloa. Ehdottomasti haluan jatkaa kuukauden ja katsoa mitä tapahtuu. Voi olla heikkoon oloon psyykkisiäkin tekijöitä kun ottaa niin aivoon aika lailla kaikki, koronat ja liikuntapaikkojen sulkemiset ja talviuinnin loppuminen kuin seinään, prkl. Eikä nää sukulaisiaan ja ystäviä. Sitä kun on tullut lääkittyä ketutusta just kylmäuinnilla ja vaikka jollain juomalla tai suklaalla ja nyt kun ei oikein viitsi pilata mitään niin sitä vaan pitää kärvistellä ja odottaa viikonloppua että saa syödä jonkun namupalan.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo vatsakipu oli kyllä huolestuttava, se oli oikeassa kyljessä. Tuntui että se alkoi hellittää kun olen juonut tosi paljon vettä. Pelkään vähän sappivaivoja. Niitä ei ole kyllä ollut vähähiilihydraattisella ollessani. Joskus nuorempana oli. Minulla näytti olevan nestehukkaakin, kun pyörrytti ja heikotti ja olo kohentui kuin join elektrolyyttivettä. Muutenkin vettä tuntuu menevän tolkuttomasti. Aamupalan ohella join 1,.5 litran vissypullon. Olo helpotti kivun osalta tänä aamuna huomattavasti.

        Nyt ei tunnu enää juurikaan. Olen venytellyt sitä lattialla ja tutkaillut että missä kohti se on jos joutuu soittamaan päivystykseen. Tosin anatomia ei ole mulla oikein hallussa. Muistan kun menin hätääntyneenä lääkäriin sydänvaivojen takia, ja vika olikin ruokatorvessa eli ruokatorven tulehdus. Oireet tuntuu rintalastan etupuolella ja muistuttaa sydänvaivoja.

        Nyt olen ollut yli 2 viikkoa (eli 17 vrk) tällä ruokavaliolla ja olo on minun mielestä vähän heikompi. Paino on kyllä tippunut, nelisen kiloa. Ehdottomasti haluan jatkaa kuukauden ja katsoa mitä tapahtuu. Voi olla heikkoon oloon psyykkisiäkin tekijöitä kun ottaa niin aivoon aika lailla kaikki, koronat ja liikuntapaikkojen sulkemiset ja talviuinnin loppuminen kuin seinään, prkl. Eikä nää sukulaisiaan ja ystäviä. Sitä kun on tullut lääkittyä ketutusta just kylmäuinnilla ja vaikka jollain juomalla tai suklaalla ja nyt kun ei oikein viitsi pilata mitään niin sitä vaan pitää kärvistellä ja odottaa viikonloppua että saa syödä jonkun namupalan.

        T kn

        T kn, adhd vaikuttaa minuun, kun olen väsynyt, niin käännän kirjaimia, numeroita. Jos nyt saisin pitkän nimmarisi oikein.

        Asiani oli se, että tuo kcal-määrä on aika vähän. Lenkkeilet päivittäin.
        Tosin sitä paastotaankin vähemmillä kcal-määrillä.
        Mutta jos pyörtyilet ja saat kipuja, nii silloin olisi hyvä saada neuvoja oikealta lääkäriltä. Minä en uskalla antaa neuvoja kouluttamattoman.
        Porkkanoihinkin on kuoltu, kun jokin A-vitamiini on tullut kuin myrskyksi.
        Itse en kyennyt syömään niitä ollenkaan, joten se ei ole vitsi.


        Minulla on parikin lääkärikirjaa omaksi avuksi, mutta luen niitä kuin piru Raamattua. Aikuisena olet vastuullinen omasta terveydestäsi ja sinun tulisi kääntyä lääkärin puoleen. Itse parhaiten tiedät oman terveyden historiasi.

        Minulle tämä eristys on ollut kuin lahja! Voi hyvällä omallatunnolla keskittyä omiin asioihinsa. Olen tosin viikoittain tovereihin yhteydessä zoomin ja messengerin kautta. Sitä on niin paljon harrasteita, joihin täytyy saada keskittyä ilman toisten häirintää.

        Tapaan hankkia vuosikortin uimahalliin. Talon ostin aikoinaan, kun kaikki oli lähellä kävelymatkan päässä, vaikka keppiin pitäisi nojata ajan mittaan.
        No, ei ole tarvinnut kärsiä siitä kloorin hajusta, kun uimahalli on auki vain lasten uimakouluun. Luulen, että saamme takaisin aikanaan investoi amme rahat siihen korttiin. Kaipaan infra/saunaa sillä en välitä ihmispaljoudesta ympärilläni. Saunan yhteydessä on tietysti treenit ja rentoutumishuoneet, mutta en jaksanut toisten vieressä hönkimistä ja hankin omat välineet kotiin.
        Kaikkein paras sijoitus oli vibrationsplatta, jolla saa kunnon ylös oltuaan vaikka vuodepotilaana. Sitten on useampi stepperi, sillä se on hyvä TV :n edessä ja toinen ulos rapulle ja voi lukea samalla vaikka englannin kielioppia😁. Tai romaania. Tai kuunnella jotain rakentavaa tai viihdyttävää.
        Kuntopyörän annoin pois. Sitten on niitä palloja ja vatsalihaksiin kaikenlaista vempelettä, vaikka tehokkainta taitaa olla oman kehon paino voimistella lattialla. 🤣
        Dvd:tä cd:tä on tullut hankittua metrikaupalla, koska en pidä tästä pikku tekniikan avusta siihen. You Tubesta saa ohjaajia, jotka sopivat ja usein dvd:n vielä. Kaikenlaiset vastustuksen otan käyttöön ensin kuukauden harjoiteltuani ensin kehon vastustuksella.

        Oletko ajatellut jonkin harrasteen ottamista näin oman ajan lisääntyessä?
        Itse tiedät kykysi, mutta luovuutta, logiikkaa ja kykyä sinulla riittää. 🤩
        My


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo vatsakipu oli kyllä huolestuttava, se oli oikeassa kyljessä. Tuntui että se alkoi hellittää kun olen juonut tosi paljon vettä. Pelkään vähän sappivaivoja. Niitä ei ole kyllä ollut vähähiilihydraattisella ollessani. Joskus nuorempana oli. Minulla näytti olevan nestehukkaakin, kun pyörrytti ja heikotti ja olo kohentui kuin join elektrolyyttivettä. Muutenkin vettä tuntuu menevän tolkuttomasti. Aamupalan ohella join 1,.5 litran vissypullon. Olo helpotti kivun osalta tänä aamuna huomattavasti.

        Nyt ei tunnu enää juurikaan. Olen venytellyt sitä lattialla ja tutkaillut että missä kohti se on jos joutuu soittamaan päivystykseen. Tosin anatomia ei ole mulla oikein hallussa. Muistan kun menin hätääntyneenä lääkäriin sydänvaivojen takia, ja vika olikin ruokatorvessa eli ruokatorven tulehdus. Oireet tuntuu rintalastan etupuolella ja muistuttaa sydänvaivoja.

        Nyt olen ollut yli 2 viikkoa (eli 17 vrk) tällä ruokavaliolla ja olo on minun mielestä vähän heikompi. Paino on kyllä tippunut, nelisen kiloa. Ehdottomasti haluan jatkaa kuukauden ja katsoa mitä tapahtuu. Voi olla heikkoon oloon psyykkisiäkin tekijöitä kun ottaa niin aivoon aika lailla kaikki, koronat ja liikuntapaikkojen sulkemiset ja talviuinnin loppuminen kuin seinään, prkl. Eikä nää sukulaisiaan ja ystäviä. Sitä kun on tullut lääkittyä ketutusta just kylmäuinnilla ja vaikka jollain juomalla tai suklaalla ja nyt kun ei oikein viitsi pilata mitään niin sitä vaan pitää kärvistellä ja odottaa viikonloppua että saa syödä jonkun namupalan.

        T kn

        Hetkonen, olet ollut laihiksella 17 vrk ja vain 4 kg painoa on lähtenyt. Ja tollasta nälkärääkkiä, laskemista ja veden kittaamista. Ihan hullun hommaa toi sun elämä.

        Minä jätin pois päivärutiineista helmikuun vika päivä seuraavat:

        1. Päiväkahvipullan (viineri tai korvapuusti)
        2. klo 18 iltakahvilla syömäni 2 kpl HK:n sininen lenkkimakkaravoileipää

        Makkaraleipien tilalle otin
        3. liikuntaa =500 rappuaskellusta per päivä. Mulla on vain 1 rappu, steppaan sitä ylös alas
        tuon 500 kertaa. Aikaa kuluu vajaat 20 minuuttia.
        Ennen liikuin tasan sen verran että menin sisältä autolle ja autosta sisälle.

        Syön monipuolisesti, makaronia, pastaa, perunaa, makkaraa, lihaa, kalaa, riisiä, kasviksia kuten tomaattia, kurkkua, kaalia, herneitä, kaupan pakastealtaan vihannespusseja. Lämmintä ruokaa syön 2 krt päivässä. Ruoka on tuiki tavallista suomalaista itse tehtyä sapuskaa, makaronijauhelihalaatikko, perunamuussi ja jauhelihapihvit, kanaa ja riisiä, makkarakastiketta ja perunaa jne jne. Kasviksia on joka aterialla enemmän kuin sitä lämmintä ruokaa.

        Aamupalalla 2 ruisleipää, päällä Beceliä, jotain leikkelettä ja kurkkua. Kahvia juon 3 mukillista päivässä ja vettä noin 4 -5 lasillista päivässä.

        Joka päivä hedelmiä, appelsiini tai mandariinin, tai omena tai banaani tai viinirypäleitä, tai mangoa. Tuoremehuja juon viikottain litran verran.

        B12 ja D-vitamiinit nappaan purkista. Mitään muita "ravintolisiä" tai lääkkeitä en syö.

        Paino on pudonnut maaliskuun aikana ( nyt näköjään 25 pv) 7,2 kg.
        Lähtöpaino oli 78 kg/pituus 169 cm.
        Vielä pari-kolme kiloa sitten olen normipainossa, mahtuu vuoden 2010 farkut päälle.
        Persuksen ympärys on kutistunut 8 cm ja vatsan ympärys 10 cm.
        Muualta ei tarvitse mitään lähteäkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hetkonen, olet ollut laihiksella 17 vrk ja vain 4 kg painoa on lähtenyt. Ja tollasta nälkärääkkiä, laskemista ja veden kittaamista. Ihan hullun hommaa toi sun elämä.

        Minä jätin pois päivärutiineista helmikuun vika päivä seuraavat:

        1. Päiväkahvipullan (viineri tai korvapuusti)
        2. klo 18 iltakahvilla syömäni 2 kpl HK:n sininen lenkkimakkaravoileipää

        Makkaraleipien tilalle otin
        3. liikuntaa =500 rappuaskellusta per päivä. Mulla on vain 1 rappu, steppaan sitä ylös alas
        tuon 500 kertaa. Aikaa kuluu vajaat 20 minuuttia.
        Ennen liikuin tasan sen verran että menin sisältä autolle ja autosta sisälle.

        Syön monipuolisesti, makaronia, pastaa, perunaa, makkaraa, lihaa, kalaa, riisiä, kasviksia kuten tomaattia, kurkkua, kaalia, herneitä, kaupan pakastealtaan vihannespusseja. Lämmintä ruokaa syön 2 krt päivässä. Ruoka on tuiki tavallista suomalaista itse tehtyä sapuskaa, makaronijauhelihalaatikko, perunamuussi ja jauhelihapihvit, kanaa ja riisiä, makkarakastiketta ja perunaa jne jne. Kasviksia on joka aterialla enemmän kuin sitä lämmintä ruokaa.

        Aamupalalla 2 ruisleipää, päällä Beceliä, jotain leikkelettä ja kurkkua. Kahvia juon 3 mukillista päivässä ja vettä noin 4 -5 lasillista päivässä.

        Joka päivä hedelmiä, appelsiini tai mandariinin, tai omena tai banaani tai viinirypäleitä, tai mangoa. Tuoremehuja juon viikottain litran verran.

        B12 ja D-vitamiinit nappaan purkista. Mitään muita "ravintolisiä" tai lääkkeitä en syö.

        Paino on pudonnut maaliskuun aikana ( nyt näköjään 25 pv) 7,2 kg.
        Lähtöpaino oli 78 kg/pituus 169 cm.
        Vielä pari-kolme kiloa sitten olen normipainossa, mahtuu vuoden 2010 farkut päälle.
        Persuksen ympärys on kutistunut 8 cm ja vatsan ympärys 10 cm.
        Muualta ei tarvitse mitään lähteäkään.

        Kiitos kokemuksen jakamisesta. =)

        Onneksi olkoon että olet saanut noin pienillä muutoksilla tuloksen aikaan. Mulla on ketoilulla ja karppaamisella lähtenyt tuosta viime huhti-toukokuusta yli 20 kiloa, ja kerroin matkastani täällä useissa ketjuissa. Vuoden vaihteen aikana ei tippunut yhtään vaan tuli vähän lisääkin.

        Tämä on tällainen kokeilu millä tavalla energiajakauman muutos vaikuttaa oloon ja painonpudotukseen. Olisi vielä joitakin kiloja muttei minulla ole mitään tavoitetta. Painoa lähti sen verran kuin oli terveyden kannalta hyväksi. Karppausta aion jatkaa varmaan loppuelämäni sillä siten voin hyvin.

        Vettä en juo normaalisti niin paljon kuin eilen meni jostain syystä, ilmeisesti suolojen puute, kuten vähän arvelen tuolla toisessa ketjussa. Nyt kun olen napannut elektrolyyttivettä niin ei ole mennyt kuin pari litraa tänään koko päivänä. Lasken sen verran että tiedän suunnilleen ateriakokonaisuuksien ravintoainejakaumat, se on ihan hauskaa. Koska teen lähes kaiken syömiseni itse, niin on pakko laskea kaikki koska ruokiani ei löydy välttämättä Finelistä. Karpatessakin opin tarkkailemaan että saanko kaiken tarvittavan ravinnosta jne.

        Painonpudotukseen liittyy niin paljon aktiivisuustaso, lähtötaso, ikä ja muut tekijät, että oikein ei ihmisiä voi rinnastaa näissä. Jokaisella omat vaivansakin. En varsinkaan pidä painonpudotusta kilpailuna.

        T kn


    • Anonyymi

      Olit minkä tahainen tahansa.älä ala diettiä.muuta elämäsi.Kaikea saa syödä mutta johtuudella.Hyödynnä hyöty liikuntaa.Annan esimerkin.tuli puumi juoda litra kaksi maitoa päivän aikana noin 6kk.Sulklaatkin upposi iltaisin naaaan useammin kuin kerran viikossa "vähän" muuten söin oikea oppisesti.Korona aika eristää ja ulkoilua oli koko ajan paljon. Ihmetelin kun vaateet kiristi.Diki vaakaan hai saituri parston.Upsista 69kg pyöreästi 1.3. Siihen loppu maidon kittaus ja suklaan syönti.Normi ravinnon otto aamupala, välipala ,lounas. välipala,illalinen ja ilta pala viimestään kello 19. Vaaka näytti 23.3 66.3kg.Jatkan normi rukaa,ruoka rytmä.Olen painanut eron jälkeen kerran 90 luku 85kg. Silloin ero,lihotin 1v. itseni 20kg. Joten minulla on ne rasvasolut normipainoisena olemassa ja voin ruokia niitä suklaa,näemmä kevyt maitokin.Kerran saadut rasvasolut,akavat heti kukki,jos lipsut normi ruuasta makeaan ,ymm. Eli kun pudotat painoa,se ravinto,koko loppu elämäsi matka.( ps,luki häiriöisenä en näe kirjotus vihrheet)

      • Anonyymi

        Kiitos kommentista. Jokaisella on vaan ne omat ongelmansa. Maitoa en käytä, maitotuotteita tulee juustona ja jogurttina. Kalsiumia kun pitää sitäkin jostain saada. Tuo mitä rasvasoluista kerrot pitää ilmeisesti paikkansa, useammasta lähteestä näin kerrotaan ja sitä tukee tosiasia että on niin helppo lihoa heti uudestaan kaikki laihdutetut kilot. Vähän kurjaahan se on ajatella, että kroppa on täynnä itse hankittuja rasvasoluja, kuin tyhjiä ilmapalloja jotka heti vaan täyttyy uudestaan kun alkaa syödä. Mutta ilmapallot ei katoa. Niiden kanssa vaan pitää koettaa elää elämänsä loppuun. Ei kannattais tosiaan lihottaa itseään, mutta onhan se myöhäistä enää sitäkään surkutella mitä on joskus vuosikymmeniä sitten tehnyt. Kyllä sitä monta asiaa tekisi toisin. :-/

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos kommentista. Jokaisella on vaan ne omat ongelmansa. Maitoa en käytä, maitotuotteita tulee juustona ja jogurttina. Kalsiumia kun pitää sitäkin jostain saada. Tuo mitä rasvasoluista kerrot pitää ilmeisesti paikkansa, useammasta lähteestä näin kerrotaan ja sitä tukee tosiasia että on niin helppo lihoa heti uudestaan kaikki laihdutetut kilot. Vähän kurjaahan se on ajatella, että kroppa on täynnä itse hankittuja rasvasoluja, kuin tyhjiä ilmapalloja jotka heti vaan täyttyy uudestaan kun alkaa syödä. Mutta ilmapallot ei katoa. Niiden kanssa vaan pitää koettaa elää elämänsä loppuun. Ei kannattais tosiaan lihottaa itseään, mutta onhan se myöhäistä enää sitäkään surkutella mitä on joskus vuosikymmeniä sitten tehnyt. Kyllä sitä monta asiaa tekisi toisin. :-/

        T kn

        Rasvasolujen lukumäärä saattaa pysyä samana koko aikuisiän, vaikka laihduttaisi kuinka paljon, vihjaa Nature-lehdessä julkaistu tutkimus. Aikuisen laihtuessa rasvasolut vain pienenevät ja lihoessa suurenevat. Lapsena lihominen sen sijaan johtaa uusien rasvasolujen syntyyn.

        Lihominen tuottaa uusia rasvasoluja aina parikymppiseksi saakka, minkä jälkeen niiden määrä ei juurikaan muutu. Rasvasolut tosin kuolevat kuten muutkin solut, mutta niiden tilalle tulee yhtä paljon uusia rasvasoluja.

        Tulosten valossa pysyvän laihtumistuloksen saavuttaminen voikin olla vaikeampaa lapsena tai nuorena lihoneille kuin vasta aikuisena lihoneille.

        Käsitykset rasvasolujen määrästä ovat vaihdelleet vuosien varrella. 1980-luvulla todettiin, että lapsilla rasvasolujen määrä kasvaa, mutta aikuisilla pysyy painosta huolimatta samana. Myöhemmin osoitettiin, että aikuisellakin rasvasoluja voi syntyä ja hävitä. Tämän perusteella pääteltiin, että rasvasolujen määrä voi aikuisenakin lihoessa lisääntyä ja laihtuessa vähentyä. Tässäkin tutkimuksessa todettiin, että aikuisilla rasvasoluja jatkuvasti syntyy ja kuolee, mutta kumpaakin tapahtuu yhtä paljon. Siksi rasvasolujen määrä ei muutu “solukierrosta” huolimatta.

        https://www.terve.fi/artikkelit/rasvasolut-eivat-vahene-vaikka-paino-putoaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos kommentista. Jokaisella on vaan ne omat ongelmansa. Maitoa en käytä, maitotuotteita tulee juustona ja jogurttina. Kalsiumia kun pitää sitäkin jostain saada. Tuo mitä rasvasoluista kerrot pitää ilmeisesti paikkansa, useammasta lähteestä näin kerrotaan ja sitä tukee tosiasia että on niin helppo lihoa heti uudestaan kaikki laihdutetut kilot. Vähän kurjaahan se on ajatella, että kroppa on täynnä itse hankittuja rasvasoluja, kuin tyhjiä ilmapalloja jotka heti vaan täyttyy uudestaan kun alkaa syödä. Mutta ilmapallot ei katoa. Niiden kanssa vaan pitää koettaa elää elämänsä loppuun. Ei kannattais tosiaan lihottaa itseään, mutta onhan se myöhäistä enää sitäkään surkutella mitä on joskus vuosikymmeniä sitten tehnyt. Kyllä sitä monta asiaa tekisi toisin. :-/

        T kn

        Joku huomautti, että maito on tarkoitettu ravinnoksi niille "lehmän lapsille" - unohdin niiden nimen - ja katsokaas, millaisia niistä kasvaa!
        Siihen jäi minun maitoni ja juustoa, jugurttia maistelen kohtuudella.
        Olen valloonien jälkeläisiä ja meiltä puuttuu tunnetusti tarvittavat entzyymit ja mitä lie bakteerit maidon sulattamiseen.
        Samoin vehnä aiheuttaa turvotusta ja vatsakipuja, ongelmia ihossa.
        Turvotus perunan jälkeen alkaa hitaasti laskea, joten mahdun vaatteisiini.

        Mitä siihen talon ja puutarhan omistukseen tulee, niin jokaisella kaudella on omat hyvät ja rajoittavat puolensa. Itse en olisi nuorempana kyennyt sitoutumaan niiden hoitoon, kun opiskeli ja oli harrastuksia.
        Vasta ikääntyessä sitä arvosti omaa rauhaa ja meditoivaa puutarhan hoitoa ja muuta vapaampaa elintapaa. Täällä kun ei tarvii olla hiiren hiljaa 22:00-7:00 välillä. Saa valita oman musiikin ja ruoankäryt ilman naapurien häirintää. Mutta elän enimmäkseen ulko-oven ja postilaatikon välillä.
        Turvallista tosin näin koronan hallitessa koko yhteiskuntaa.
        My


    • Anonyymi

      "Oletko ajatellut jonkin harrasteen ottamista näin oman ajan lisääntyessä?"

      No kiitos kysymästä. Kyllä minä harrastan tätä dieettikokeilua lähinnä. Hehhee. Minun harrasteet on paljolti liikunta- ja ulkoilupainotteisia. Nyt siis haastavaa kun kaikki vaikeutunut. Toisaalta en olisi jaksanut mitään tämmöistä ideaa kokeillakaan kuin tämä kaloridieetti. Ei tällä sellaista normi treeniä kyllä vedetä.

      Joku puutarha olisi ihana, saisi olla ulkona ja nähdä kun kaikki kohta herää eloon. Lumitöistäkin nauttisin mutta kun täällä traktoripojat tekee nekin.

      T kn

    • Anonyymi

      Löytyihän tämä kun penkoi. Olen yllättynyt että tällä mun aloituksella on ollut 5500 lukukertaa. Kertokaa oletteko kokeilleet tätä Dr Nown dieettiä? Pitää varmaan ottaa tämä käyttöön vähäksi aikaa. Hyvin toimi mulla. Nyt kun tiedän ettei mulla ole sappikiviä niin uskaltaa taas pitää vähän tiukempaa kevätlinjaa. Tiesi mistä se kova vatsakipu tuli, ei ruokavaliosta siis.

      Helpompaakin kun pääsee taas luonnossa liikkumaan ja uimaan ja koronarajoitukset on hellittäneet niin voi ajatella kaikkea muuta mukavaa.


      T kn

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4082
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2358
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2066
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      97
      1725
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      12
      1348
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1272
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe