Jumper, Ducato, Boxer tyyppivikoja

Miccu

Tiedossa on että edellä mainituissa autoissa on tyyppivikoina huohotin putken jäätyminen ja yläpään laakereiden kuluminen (ohjauksen vetäminen viimeksikäännettyyn suuntaan) vaihtoväli n. 60tkm - 100tkm ja 5-vaihteen rikoutuminen.

Eli näiden vikojen lisäksi onko kyseisissä autoissa vielä joitain muita tyyppivikoja?

Onko tietoa huohotinputken lämmittimen ikähaarukasta kuinka pitkä senpitäisi kestää?

Onko kenelläkään ollut ongelmia Ilmastoinnin kanssa?

15

18125

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pena

      tuulilasi ei kestä,etupyörän laakeri ulisee,ajovalopolttimot hajoaa ,se lämmityslaite ei puhalla repsikan jalkatilaan lainkaan,maalipinta kuplii,anteni huono,ajettu 27t.muutta laatu vastanee hintaa.

    • reksa

      Tuulilasi halkeaa alareunasta, mutta ei onneksi leviä näkökenttään, joten lasin vaihtaminen ei juuri kannata, koska uusikin hajoaa pikavauhtia.

      Totuuden nimissä sanottava, että kyllähän nämä autot ovat selvästi kotoisin Välimeren rannalta, mutta mitään vakavia vikoja ei ole ilmennyt.

      Moottoripuolella ei ongelmia, päinvastoin kuin MB Vitoissa, joissa kansiremontti sääntönä 160 tkm:n kohdalla..

      • 123456

        suurin riski halkasta ikkuna on pakkasella kun lämmittää webastolla ja suoraan ikkunaan puhaltaa kun sitten lähtee ajamaan niin se halkee.Eli pitää suunnata eteenpäin puhaltimet.Meillä on uudesta asti ollu 2.0hdi jumper nyt n100tkm ajettu ei mitään vikoja ollu pohja massattiin uutena ei ruostetta ja ei kuulu kivenropinat pyöräkoteloista ja helmoista.Omasta mielestä parempi ajaa kun monella henkilöautolla.


      • Jusa
        123456 kirjoitti:

        suurin riski halkasta ikkuna on pakkasella kun lämmittää webastolla ja suoraan ikkunaan puhaltaa kun sitten lähtee ajamaan niin se halkee.Eli pitää suunnata eteenpäin puhaltimet.Meillä on uudesta asti ollu 2.0hdi jumper nyt n100tkm ajettu ei mitään vikoja ollu pohja massattiin uutena ei ruostetta ja ei kuulu kivenropinat pyöräkoteloista ja helmoista.Omasta mielestä parempi ajaa kun monella henkilöautolla.

        Kori on niin ohutta, että elää ja jos lastatulla ajaa vaikka vinosti reunakiven yli niin saattaa haljeta.


      • reksa
        Jusa kirjoitti:

        Kori on niin ohutta, että elää ja jos lastatulla ajaa vaikka vinosti reunakiven yli niin saattaa haljeta.

        Lasin rikkoutuminen vaivaa vanhoja autoja. Tämä uusin, pari vuotta markkinoilla ollut, auto on paljon jäykempi. Ulkoiset muutokset olivat pienet, mutta kori kuitenkin tukevoitui huomattavasti.


      • ainakin
        reksa kirjoitti:

        Lasin rikkoutuminen vaivaa vanhoja autoja. Tämä uusin, pari vuotta markkinoilla ollut, auto on paljon jäykempi. Ulkoiset muutokset olivat pienet, mutta kori kuitenkin tukevoitui huomattavasti.

        on sukulaisella lasi halki ja autolla ikää 1,5 vuotta. No toivottavasti ovat parantuneet, koska on tullut tehtaille kalliiksi lasienvaihdot.


      • pena
        ainakin kirjoitti:

        on sukulaisella lasi halki ja autolla ikää 1,5 vuotta. No toivottavasti ovat parantuneet, koska on tullut tehtaille kalliiksi lasienvaihdot.

        halkee se uusistakin,on eniten myyty lasi maahantuojalla lasi ohut ja kori vetelä eivät vaihda takuusee kun tarkkasilmä näkee jäljen..etupyörän laakeri ulisee,edellisessä meni 3 ajett.ala 50t.samoin etupään ohjausnivelet ,autot vaihdettava ennen takuun päättymistä jos ??


    • miccu

      Noin yleisesti olis kiva tietää lukuja kuinka monella on ollut samanlaisia ongelmia kyseisten autojen kanssa

      Itselläni Jumperi vm.01

      Huohotin putken jäätyminen (öljyt pihalle)

      yläpään laakereiden kuluminen (ohjauksen vetäminen viimeksi käännettyyn suuntaan)

      Huohotinputken lämmittimen hajoaminen (poltti neljä sulaketta kesken ajon)

      Ilmastointilaitteen hajoaminen (kuulemma kiinikkeet hangannut putken puhki (Vehon mukaan normaalia kulumista)) eiks kiinikkeet ole sitä varten ettei putket liiku :-) vai osaako joku viisaampi selventää asiaa

      Helat kuluneet ohjaus puoltaa

      Että näin meillä kuinka muilla?

      Isä ukolla Ducato vm.01

      Tuulilasi halki toista kertaa, myyjän mukaan kori väljä.

      Kyljistä maalin alta kuplii.

      Talvella takajarrut menee ekalla jarrun painalluksella lukkoon ja poljin tipahtaa pohjaan (tasaus venttiili kertaalleen vaihdettu)

    • Niilo1971

      Vaihdoin 3 viikkoa sitten pois 90 tkm ajetun Jumperin. Viimeisin vika oli ruiskutussuuttimen rikkontuminen ja tielle jääminen. Meni kylläkin takuuseen vaikka yli 2 v. Muita: etupyörien laakerit vaihdettu kaksi kertaa, takaiskarit pari kertaa, maalattu takaovi sinkkirakkuloiden takia (maali irtoaa 1 cm alalta), maalattu etuikkunan ympäriltä ja kattoa ruosteen takia. Toinenkin takaovi olisi pitänyt maalata myös sinkkirakkuloiden takia. Maalaukset menivät takuuseen ja myös muut viat. Appiukolla uusi Ducato ja siinäkin sinkkirakkuloita.
      Jälleenmyyntiarvo heikko, maksoi 2 v sitten 25 t€ ja nyt vaihdossa 12 t€. Liikkeessä pyytävät 15 t€.

    • Nestorinpoika

      okei :)

    • mik9

      Ostin Jumperin 2001vm juuri katsatettu 210000km ajettu 2750e

      Vielä ainakin tyytyväinen.

    • vinkuvaunu

      Ducatossa vastus huohotinputkessa, ei jäädy, tuulilasi hajoaa uusissakin (8/12, 27000km). Kytkimen vaijeri jumittu vanhemmassa talvella. Vitolla leivottu nyt 350000km, avaamaton kone. Vitosta menee kardaanin nivel 100000 - 120000km välein. Ei tule enää Ducatoja, kokeillaan mersujen lisäksi Transittia.

    • kuppatiseraa

      96 mallin jumper::: tuulilasi tietty halki ja kaikki kalliit remontit jo tehty eli huoletonta ajoa vaan, laatikossa vaihteet menee päälle miellyttävästi ja kone vetää maukkasti

    • jonte 4

      Niissä on niin paljon vikoja ettei jaksa luetella.osta hiace

    • kukkiva boxeri

      Boxeri 2000! mittarissa 265tkm. Kone vaihdettu 65tkm kohdalla ja samalla iskarien yläpäänlaakerit, sen jälkeen ne on vaihdettu kahdesti, viimeksi nyt kesällä. Syyläri vaihdettu 135tkm, oli tukossa! Huohotinputkessa 2kpl lämmitysvastuksia toinen vaihdettu n. 180tkm. toinen nyt vaihdossa. Laturi leikkasi kiinne tossa 180tkm paikkeilla ja nyt keväällä! Hihna vaihdettu kaksikertaa. öljyjen vaihto 10tkm välein. Jarrut on kertaalleen käyty läpi ja nyt vaihdoin käsijarruvaijerin. Kaksi tuulilasia on menny kiven iskemistä! hehkutulpat uusittu talvella. Nyt vuotelee vesiä mm. lämmityslaitteen kennosta ja öljyjä tihkuu. Jostain tiputtelee hiukan vettä öljypohjaan?. Tommonen "karvalakki"malli ilman mitään herkkuja. Virtalukko on myös vaihdettu ja samalla kaikki lukkopesät.Parivuotta sitten paikkailtiin helmoja. Katsastus mies vielä leimasi vuodeksi eteenpäin!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mies vinkkinä sulle

      Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      103
      8132
    2. Oletko katkera kun

      Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      107
      5677
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

      Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      281
      5057
    4. Haluun sua niin paljon

      ❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      49
      4983
    5. Vietetään yö yhdessä

      Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      76
      3757
    6. Mitä palveluita mies..

      Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      56
      2980
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

      Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      65
      2697
    8. Olet oikeasti ollut

      Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2518
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

      Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2452
    10. Nyt se sit loppuu

      Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      43
      2431
    Aihe