Polttoaineiden hinnat

Anonyymi

Paljon nyt puhetta noista polttoaineiden hinnoista ja itse huomasin viikonloppuna että jopa 15centiä oli hinnoissa eroa Jyväskylässä, niin tuli nyt sitten mieleen että käympä katsomassa päivän hintoja https://www.polttoaine.net/ sivulta, niin päivän vanhoja hintoja ja jopa kolme päivää vanhoja hintoja siellä, niin onko vähän päässyt ihmisiltä unohtumaan tämä vai onko joku muua palvelu olemassa?

Tuonne kun ihmiset päivittäisi hintoja ja tankkaisivat sen mukaan, niin rupeaa olemaan lähempänä toisiaan hinnat.

93

1998

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tällä hetkellä polttonesteiden hintoja korottaa maailmanmarkkinahintojen selkeä nousu, mutta jois äänestät vaaleissa vihreitä tai vasureita niin siitä seuraa takuuvarmasti että polttonesteiden hinta alkaa ensi vuonna kakkosella !!!

      • Anonyymi

        Kakkkosella alkava fossiilisten polttoaineiden hinta on juuri, mitä tarvitaan.

        Polttoaine on aivan liian halpaa, joten sitä on varaa tuhlata. Korkea hinta tekee taloudelisista autoista kannattavia hankintoja -> ei tarvi enää syytää verovaroja hankitatukiin.

        Kun autoilua sakotetaan todellisen kulutuksen = todellisten CO2 päästöjen mukaan, ei tarvi enää käyttövoimamaksuja. Ai niin, 50 €/kk lisää polttoainekuluja on maailmaloppu, mutta 600 €/vuosi käyttövoimamaksuun on rahaa, joka muutenkin menisi.

        No, ei ole matemattiika eikä mukaan persujen ydinosaamisaluetta.

        Kallis fossiilinen polttoaine tekee myös vaihtoehtoisista polttoaineista (metaani, biodiesel, etanoli) kannattavia. Fiksut voivat säästää näilläkin. Esim. metaani 1,40 €/kg tällä hetkellä ja vastaa energiasisällöltään 1,5 l bensaa.

        Kallis fossiilinen tekee myös suunnitteilla olevasta synteettisten tai E-polttoaineiden tuotannosta kannattavaa. Tästä voi löytyä Suomelle uusi peperitehtaiden ja Nokian kaltainen leipäpuu. Jos uskalletaan asiaan panostaa.

        Vaihtoehto B on, että mennään pöpilän opeilla - halpuutetaan työn hintaa ja tehdään Suomesta hikipaja, jossa tehdään tavaraa polkuhinnoin, kun ei muuta osata.

        Vaihtoehto C on persujen "rajat kiinni ja omavaraistalois". Ruusuisissa kuvitelmissa oma tupa ja perunamaa, todellisuus sitten enemmän jotain pohjois-Korean kaltaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kakkkosella alkava fossiilisten polttoaineiden hinta on juuri, mitä tarvitaan.

        Polttoaine on aivan liian halpaa, joten sitä on varaa tuhlata. Korkea hinta tekee taloudelisista autoista kannattavia hankintoja -> ei tarvi enää syytää verovaroja hankitatukiin.

        Kun autoilua sakotetaan todellisen kulutuksen = todellisten CO2 päästöjen mukaan, ei tarvi enää käyttövoimamaksuja. Ai niin, 50 €/kk lisää polttoainekuluja on maailmaloppu, mutta 600 €/vuosi käyttövoimamaksuun on rahaa, joka muutenkin menisi.

        No, ei ole matemattiika eikä mukaan persujen ydinosaamisaluetta.

        Kallis fossiilinen polttoaine tekee myös vaihtoehtoisista polttoaineista (metaani, biodiesel, etanoli) kannattavia. Fiksut voivat säästää näilläkin. Esim. metaani 1,40 €/kg tällä hetkellä ja vastaa energiasisällöltään 1,5 l bensaa.

        Kallis fossiilinen tekee myös suunnitteilla olevasta synteettisten tai E-polttoaineiden tuotannosta kannattavaa. Tästä voi löytyä Suomelle uusi peperitehtaiden ja Nokian kaltainen leipäpuu. Jos uskalletaan asiaan panostaa.

        Vaihtoehto B on, että mennään pöpilän opeilla - halpuutetaan työn hintaa ja tehdään Suomesta hikipaja, jossa tehdään tavaraa polkuhinnoin, kun ei muuta osata.

        Vaihtoehto C on persujen "rajat kiinni ja omavaraistalois". Ruusuisissa kuvitelmissa oma tupa ja perunamaa, todellisuus sitten enemmän jotain pohjois-Korean kaltaista.

        Kirjoitit "Polttoaine on aivan liian halpaa, joten sitä on varaa tuhlata", mitä helvettiä sä tarkoitat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kakkkosella alkava fossiilisten polttoaineiden hinta on juuri, mitä tarvitaan.

        Polttoaine on aivan liian halpaa, joten sitä on varaa tuhlata. Korkea hinta tekee taloudelisista autoista kannattavia hankintoja -> ei tarvi enää syytää verovaroja hankitatukiin.

        Kun autoilua sakotetaan todellisen kulutuksen = todellisten CO2 päästöjen mukaan, ei tarvi enää käyttövoimamaksuja. Ai niin, 50 €/kk lisää polttoainekuluja on maailmaloppu, mutta 600 €/vuosi käyttövoimamaksuun on rahaa, joka muutenkin menisi.

        No, ei ole matemattiika eikä mukaan persujen ydinosaamisaluetta.

        Kallis fossiilinen polttoaine tekee myös vaihtoehtoisista polttoaineista (metaani, biodiesel, etanoli) kannattavia. Fiksut voivat säästää näilläkin. Esim. metaani 1,40 €/kg tällä hetkellä ja vastaa energiasisällöltään 1,5 l bensaa.

        Kallis fossiilinen tekee myös suunnitteilla olevasta synteettisten tai E-polttoaineiden tuotannosta kannattavaa. Tästä voi löytyä Suomelle uusi peperitehtaiden ja Nokian kaltainen leipäpuu. Jos uskalletaan asiaan panostaa.

        Vaihtoehto B on, että mennään pöpilän opeilla - halpuutetaan työn hintaa ja tehdään Suomesta hikipaja, jossa tehdään tavaraa polkuhinnoin, kun ei muuta osata.

        Vaihtoehto C on persujen "rajat kiinni ja omavaraistalois". Ruusuisissa kuvitelmissa oma tupa ja perunamaa, todellisuus sitten enemmän jotain pohjois-Korean kaltaista.

        "Tästä voi löytyä Suomelle uusi peperitehtaiden" ja paskat, suomen puusto ei kestäisi sen muuttamista palavaksi uusiutuvaksi energiaksi polttomoottoreille, hyötysuhde esom. motti halkoja ja siitä saatava "bio"polttoaine ei vaan toimi, pitäis kaataa kaikki metsät kerran vuodessa ja sama joka vuosi, mutta ei puusto pysy kasvuvaatimuksessa mukana, eden ns. omaan käyttöön, joten se siitä.


      • Hieman epäilyttää tuo väitteesi. Viimeksi kun hallituksen nimenä PersKeKo, päätti sekin nostaa polttoaineiden hintoja. Jotenkin vaan tuntuu unohtuvan tuo opposition edustajilta...

        Mutta fakta on, että polttoaineiden hinta tulee nousemaan tulevaisuudessa ja verotus kotimaassa myös. Tämä on suoraa seurausta sähköautojen yleistymisestä ja toisaalta tarpeesta siirtää ihmisiä enenevissä määrin sähköautoihin. Niiden verotus lähtee oikeasti nousemaan vasta sitten kun niitä alkaa olla 20-30 prossaa autokannasta...


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Hieman epäilyttää tuo väitteesi. Viimeksi kun hallituksen nimenä PersKeKo, päätti sekin nostaa polttoaineiden hintoja. Jotenkin vaan tuntuu unohtuvan tuo opposition edustajilta...

        Mutta fakta on, että polttoaineiden hinta tulee nousemaan tulevaisuudessa ja verotus kotimaassa myös. Tämä on suoraa seurausta sähköautojen yleistymisestä ja toisaalta tarpeesta siirtää ihmisiä enenevissä määrin sähköautoihin. Niiden verotus lähtee oikeasti nousemaan vasta sitten kun niitä alkaa olla 20-30 prossaa autokannasta...

        Hehehe, indeksikorotukset ovat aivan eri asia kuin vihervasureiden pyrkimys lopettaa yksityisautoilu ainakin polttomoottoreilla. Myös paskakokkareet haluaa saada kaikki muuttamaan suurimpiin kaupunkeihin orjiksi, saavat rahastaa asumistuilla vuokra-asunnoissa. Ei orjien tarvitse kuin päästä kopperostaan työpaikalle ja takaisin ja matujen torille notkumaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hehehe, indeksikorotukset ovat aivan eri asia kuin vihervasureiden pyrkimys lopettaa yksityisautoilu ainakin polttomoottoreilla. Myös paskakokkareet haluaa saada kaikki muuttamaan suurimpiin kaupunkeihin orjiksi, saavat rahastaa asumistuilla vuokra-asunnoissa. Ei orjien tarvitse kuin päästä kopperostaan työpaikalle ja takaisin ja matujen torille notkumaan.

        Oliko todellakin niin, että perskeko korotti polttoaineen kiinteän veron osuutta? Tämähän on mennyt minulta kokonaan ohi. Siinä tapauksessa perun puheeni ja totean korotuksen olleen ihan paikallaan.

        Polttomoottoriautoilu tulee loppumaan jossain vaiheessa. Vaihe on sitten kun muut tavat liikkua ovat parempia. Siihen auttaa mm. keppi ja porkkana, joita molempia kaikki hallitukset tästä eteenpäin tulevat tarjoamaan.

        Enemmän minua häiritsee pysäköinnin estäminen osassa Suomen ainoaa kaupunkia. Sitä, jossa sinä kuvittelet ilmeisesti olevan "matujen toreja", mitä ikinä tuo tarkoittaakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kakkkosella alkava fossiilisten polttoaineiden hinta on juuri, mitä tarvitaan.

        Polttoaine on aivan liian halpaa, joten sitä on varaa tuhlata. Korkea hinta tekee taloudelisista autoista kannattavia hankintoja -> ei tarvi enää syytää verovaroja hankitatukiin.

        Kun autoilua sakotetaan todellisen kulutuksen = todellisten CO2 päästöjen mukaan, ei tarvi enää käyttövoimamaksuja. Ai niin, 50 €/kk lisää polttoainekuluja on maailmaloppu, mutta 600 €/vuosi käyttövoimamaksuun on rahaa, joka muutenkin menisi.

        No, ei ole matemattiika eikä mukaan persujen ydinosaamisaluetta.

        Kallis fossiilinen polttoaine tekee myös vaihtoehtoisista polttoaineista (metaani, biodiesel, etanoli) kannattavia. Fiksut voivat säästää näilläkin. Esim. metaani 1,40 €/kg tällä hetkellä ja vastaa energiasisällöltään 1,5 l bensaa.

        Kallis fossiilinen tekee myös suunnitteilla olevasta synteettisten tai E-polttoaineiden tuotannosta kannattavaa. Tästä voi löytyä Suomelle uusi peperitehtaiden ja Nokian kaltainen leipäpuu. Jos uskalletaan asiaan panostaa.

        Vaihtoehto B on, että mennään pöpilän opeilla - halpuutetaan työn hintaa ja tehdään Suomesta hikipaja, jossa tehdään tavaraa polkuhinnoin, kun ei muuta osata.

        Vaihtoehto C on persujen "rajat kiinni ja omavaraistalois". Ruusuisissa kuvitelmissa oma tupa ja perunamaa, todellisuus sitten enemmän jotain pohjois-Korean kaltaista.

        Käyttövoimamaksu ja bensan hinta yhdessä muodostavat liian suuren kustannuserän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitit "Polttoaine on aivan liian halpaa, joten sitä on varaa tuhlata", mitä helvettiä sä tarkoitat?

        Juuri näin.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Oliko todellakin niin, että perskeko korotti polttoaineen kiinteän veron osuutta? Tämähän on mennyt minulta kokonaan ohi. Siinä tapauksessa perun puheeni ja totean korotuksen olleen ihan paikallaan.

        Polttomoottoriautoilu tulee loppumaan jossain vaiheessa. Vaihe on sitten kun muut tavat liikkua ovat parempia. Siihen auttaa mm. keppi ja porkkana, joita molempia kaikki hallitukset tästä eteenpäin tulevat tarjoamaan.

        Enemmän minua häiritsee pysäköinnin estäminen osassa Suomen ainoaa kaupunkia. Sitä, jossa sinä kuvittelet ilmeisesti olevan "matujen toreja", mitä ikinä tuo tarkoittaakaan.

        Rahalla saa pysäköintipaikan mistä vaan. Paikat on erihintaisia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käyttövoimamaksu ja bensan hinta yhdessä muodostavat liian suuren kustannuserän.

        Maksatko bensiiniautostasi käyttövoimaveroa ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rahalla saa pysäköintipaikan mistä vaan. Paikat on erihintaisia

        Totta. Mutta edes rahalla ei saa *kaikille* pysäköintipaikkaa. Toki rikkaimmat saavat. Joku 40-70 tonnia on ihan hyvä hinta, mutta kun silläkään hinnalla ei välttämättä pääse edes kilometrin etäisyydelle. Auton nyt olisi kuitenkin minusta syytä olla sadan metrin päässä kotiovelta noin lähtökohtaisesti...


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Oliko todellakin niin, että perskeko korotti polttoaineen kiinteän veron osuutta? Tämähän on mennyt minulta kokonaan ohi. Siinä tapauksessa perun puheeni ja totean korotuksen olleen ihan paikallaan.

        Polttomoottoriautoilu tulee loppumaan jossain vaiheessa. Vaihe on sitten kun muut tavat liikkua ovat parempia. Siihen auttaa mm. keppi ja porkkana, joita molempia kaikki hallitukset tästä eteenpäin tulevat tarjoamaan.

        Enemmän minua häiritsee pysäköinnin estäminen osassa Suomen ainoaa kaupunkia. Sitä, jossa sinä kuvittelet ilmeisesti olevan "matujen toreja", mitä ikinä tuo tarkoittaakaan.

        Tuolta saa jo hieman näkemystä, mitkä hallitukset toteuttivat viimeisimmät polttoaineverojen korotukset.
        https://www.vero.fi/yritykset-ja-yhteisot/verot-ja-maksut/valmisteverotus/nestemaiset-polttoaineet/verotaulukot/



      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kakkkosella alkava fossiilisten polttoaineiden hinta on juuri, mitä tarvitaan.

        Polttoaine on aivan liian halpaa, joten sitä on varaa tuhlata. Korkea hinta tekee taloudelisista autoista kannattavia hankintoja -> ei tarvi enää syytää verovaroja hankitatukiin.

        Kun autoilua sakotetaan todellisen kulutuksen = todellisten CO2 päästöjen mukaan, ei tarvi enää käyttövoimamaksuja. Ai niin, 50 €/kk lisää polttoainekuluja on maailmaloppu, mutta 600 €/vuosi käyttövoimamaksuun on rahaa, joka muutenkin menisi.

        No, ei ole matemattiika eikä mukaan persujen ydinosaamisaluetta.

        Kallis fossiilinen polttoaine tekee myös vaihtoehtoisista polttoaineista (metaani, biodiesel, etanoli) kannattavia. Fiksut voivat säästää näilläkin. Esim. metaani 1,40 €/kg tällä hetkellä ja vastaa energiasisällöltään 1,5 l bensaa.

        Kallis fossiilinen tekee myös suunnitteilla olevasta synteettisten tai E-polttoaineiden tuotannosta kannattavaa. Tästä voi löytyä Suomelle uusi peperitehtaiden ja Nokian kaltainen leipäpuu. Jos uskalletaan asiaan panostaa.

        Vaihtoehto B on, että mennään pöpilän opeilla - halpuutetaan työn hintaa ja tehdään Suomesta hikipaja, jossa tehdään tavaraa polkuhinnoin, kun ei muuta osata.

        Vaihtoehto C on persujen "rajat kiinni ja omavaraistalois". Ruusuisissa kuvitelmissa oma tupa ja perunamaa, todellisuus sitten enemmän jotain pohjois-Korean kaltaista.

        Mitähän C-papereita olet lukenut, taitaa olla ne mitkä pöpinä sait intistä.

        Tyhmät tytöt väittää ettei polttoaineveroa voi laskea kun ei ole takuita että alennus siirtyisi hintoihin. Nostaa kuitenkin voivat tietäen että varmasti siirtyy hintoihin, eiköhän kilpailu pidä huolen että myös alennus siirtyy, ainahan niitä vaihteluja on, välillä toisella asemalla halvempaa, välillä toisella. Tuolla logikalla ei kepulit voi vaatia tukijulleillekaan tukiaisia kun ei voi tietää mihin tukijullit ne rahat käyttää tai vaikuttaako se ruuan hintaan.

        Suomessa on polttoaineverojen osuus paljon korkeampi kuin lähes missään muualla, ei samaan aikaan voi ilmastotekosyyllä tuoda lisäkuluja ellei laske veroja alemmaksi. Lihavatyttö saarikko tottunut istumaan vain lypsyjakkaralla vaatimassa lisää tukiaisia tukijulleille, tuli kiukkuiseksi kun PS oli laskenut centit ja korotukset tarkalleen tyhmien tyttöjen aiheuttamiksi.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Hieman epäilyttää tuo väitteesi. Viimeksi kun hallituksen nimenä PersKeKo, päätti sekin nostaa polttoaineiden hintoja. Jotenkin vaan tuntuu unohtuvan tuo opposition edustajilta...

        Mutta fakta on, että polttoaineiden hinta tulee nousemaan tulevaisuudessa ja verotus kotimaassa myös. Tämä on suoraa seurausta sähköautojen yleistymisestä ja toisaalta tarpeesta siirtää ihmisiä enenevissä määrin sähköautoihin. Niiden verotus lähtee oikeasti nousemaan vasta sitten kun niitä alkaa olla 20-30 prossaa autokannasta...

        Unohdat mikä on maailmanmarkkinahinta milloinkin, kuten PS kertoi, silloin kun hinta on alhaalla, voi nostaa veroja, kun korkella, veroja pitää laskea. Vaikuttaa suoraan teollisuuden kannattavuuteen ja kansalaisten ostovoimaan. Matkakulujakin saanut vähentää koko ajan yhä vähemmän vaikka vaaditaan käymään kauempana töissä.

        Sillon päämisteri oli kepuli, valtiovarainministeri kokare, liikenneministeri kepuli..., PS hoiti oman tonttinsa hyvin (sinipaska linströmiä lukuunottamatta) ja joutui hallituksesta pois kun vaati noudattamaan sovittuja kiintiöitä maahanmuutossa. Jotenkin vaan tuntuu unohtuvan tuo tyhmien tyttöjen edustajilta... Nythän demarit ovat kepittämässä ikääntyneitä ilman omaa syytään työttömiä aktiivimallillakin, olet varmaan ylpeä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Unohdat mikä on maailmanmarkkinahinta milloinkin, kuten PS kertoi, silloin kun hinta on alhaalla, voi nostaa veroja, kun korkella, veroja pitää laskea. Vaikuttaa suoraan teollisuuden kannattavuuteen ja kansalaisten ostovoimaan. Matkakulujakin saanut vähentää koko ajan yhä vähemmän vaikka vaaditaan käymään kauempana töissä.

        Sillon päämisteri oli kepuli, valtiovarainministeri kokare, liikenneministeri kepuli..., PS hoiti oman tonttinsa hyvin (sinipaska linströmiä lukuunottamatta) ja joutui hallituksesta pois kun vaati noudattamaan sovittuja kiintiöitä maahanmuutossa. Jotenkin vaan tuntuu unohtuvan tuo tyhmien tyttöjen edustajilta... Nythän demarit ovat kepittämässä ikääntyneitä ilman omaa syytään työttömiä aktiivimallillakin, olet varmaan ylpeä?

        Veroja ei olla taidettu laskea kertaakaan.

        Nämä kaksi korotusta ovat olleet indeksikorotuksia. Polttoaineen hinta suhteessa ostovoimaan on siitä huolimatta ollut jatkuvasti laskussa. Saapa nähdä, saako tämä piikki niin kovan nousun aikaan, että mentäisiin yli 10 vuotta sitten vallinneen hintatason...


      • Anonyymi

        Kun ilmasopolitiikka on mennyt sellaiseksi kiihkoiluksi, että Suomalaisen yhteiskunnan toimivuudella ja suomalaisten ihmisten elämällä ei ole enää mitään väliä niin ehdottomasti kaikkien järkevien suomalaisten pitäisi nyt vihervasemmiston ideologisen kiihkoilun vastapainoksi äänestää seuraavissa vaaleissa perussuomalaisia, muuten tälle maalle ei hyvin käy. Jos gallup osuu kohdalle niin rasti persujen kohdalle. Persut on järkipuolue.


      • Anonyymi

        Fossiilisten polttoaineiden hintoja nostaa ilmastopolitiikka. Politiikka määrää, että raakaöljyn, bebsan ja dieselin tuotannosta pitää irtautua. Tottakai se vaikuttaa polttonesteiden hintoihin kun tarjonta vähenee. Fossiilisten polttoaineiden ja energian korvaaminen ei-fossiilisilla vaihtoehdoilla on osoittautunut hankalaksi. Silti ilmastotavoitteita vain pusketaan eteenpäin laput silmillä seurauksista välittämättä. Tällaisesta kiihkoilusta ei hyvää seuraa valtioille eikä ihmisille.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Veroja ei olla taidettu laskea kertaakaan.

        Nämä kaksi korotusta ovat olleet indeksikorotuksia. Polttoaineen hinta suhteessa ostovoimaan on siitä huolimatta ollut jatkuvasti laskussa. Saapa nähdä, saako tämä piikki niin kovan nousun aikaan, että mentäisiin yli 10 vuotta sitten vallinneen hintatason...

        Indeksikorotuksista on luovuttu eläkkeissäkin ja työttömyyskorvauksissa, valtio saa älyttömät summat veroa kun öljyn hinta nousee, ei siinä mitään indeksikorotusta pitäisi edes olla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Indeksikorotuksista on luovuttu eläkkeissäkin ja työttömyyskorvauksissa, valtio saa älyttömät summat veroa kun öljyn hinta nousee, ei siinä mitään indeksikorotusta pitäisi edes olla.

        No ei nyt sentään ole luovuttu. Kelan maksamiin etuuksiin tulee mm. tänä vuonna yli 2% indeksikorotus. Aika kova, sanoisin.

        https://tyollisyyspalvelut.hel.fi/fi/uutiset/peruspaivarahan_indeksikorotus_2022

        Sehän on hyvä, että valtio saa verotuloja. Sitten ei tarvitse nostaa esimerkiksi työn verotusta, eli työn tekemisen kannattavuus ei laske.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        No ei nyt sentään ole luovuttu. Kelan maksamiin etuuksiin tulee mm. tänä vuonna yli 2% indeksikorotus. Aika kova, sanoisin.

        https://tyollisyyspalvelut.hel.fi/fi/uutiset/peruspaivarahan_indeksikorotus_2022

        Sehän on hyvä, että valtio saa verotuloja. Sitten ei tarvitse nostaa esimerkiksi työn verotusta, eli työn tekemisen kannattavuus ei laske.

        Monena vuonna ON luovuttu ja jopa laskettu, joku peruspäivärahan korotus on aivan naurettava, jo kauan EU huomauttanut Suomea riittämättömästä perusturvasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Monena vuonna ON luovuttu ja jopa laskettu, joku peruspäivärahan korotus on aivan naurettava, jo kauan EU huomauttanut Suomea riittämättömästä perusturvasta.

        Ja monena vuonna ei ole tehty polttoaineiden hintoihinkaan indeksikorotuksia.

        EU:n huomautus lähtee siitä, ettei EU-tasolla tutkita muita kuin rahallisia tukia. Meillä köyhät saavat aika mittavat muut tuet mm. matkustamiseen, urheiluun, jne.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Ja monena vuonna ei ole tehty polttoaineiden hintoihinkaan indeksikorotuksia.

        EU:n huomautus lähtee siitä, ettei EU-tasolla tutkita muita kuin rahallisia tukia. Meillä köyhät saavat aika mittavat muut tuet mm. matkustamiseen, urheiluun, jne.

        Ja kymmenien vuosien ajan polttoaineiden hinnat kohonneet huomattavasti suhteessa tukiin, eläkkeisiin ja useimpiin palkkoihin.

        EU huomioi tärkeimmän eli ostovoiman pakollisten kulujen kuten asumisen jälkeen, pitäisi jäädä tietty määrä rahaa vapaasti käytettäväksi. En tiedä mitä ihmeen tukia tarkoitit, mutta julkisilla ei pääse läheskään kaikkialle pakollisiinkaan menoihin, kelataksisysteemi taas ei toimi kuten pitäisi.

        Lapsiperheillehän tällä on mailman suurimmat tuet, mutta sinkut ja varsinkaan miehet ei saa juuri mitään harkinnanvaraisia. 50€/kk pakollisten kulujen jälkeen ruokaan ja kaikkeen muuhun on todellisuutta hyvinvointisuomessa monellekin. Ei pitiäsi edes olla että joutuu joka kk hakemaan erikseen tukia kun tilanne ei ole muuttunut ja pääsevät näkemän jopa tilitiedot.

        Kansalaispalkka paras systeemi, mutta tyttöhallitus lahjoittaa mieluummin miljardit Italian mafiosoille ja Espanjan kansalaispalkkaan, hyysäävät myös matuja Suomessa.

        Rikkaille tukijulleillekin riittää lisää rahaa satojamiljoonia entisten miljardien lisäksi, taas kinuavat lisää kun ollut muka 7 katovuotta peräkkäin, kukaan ei vaan niitä heinäsirkkaparvia ole huomannut. Rahaa riittää tuhlattavaksi kaikkeen mahdolliseen, ei tarvitse edes puuta myydä. Työttömällä ei saa olla yli 2000€ arvoista autoa, mutta tukijulleilla keskimäärin 125 ha metsää muun omaisuuden lisäksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja kymmenien vuosien ajan polttoaineiden hinnat kohonneet huomattavasti suhteessa tukiin, eläkkeisiin ja useimpiin palkkoihin.

        EU huomioi tärkeimmän eli ostovoiman pakollisten kulujen kuten asumisen jälkeen, pitäisi jäädä tietty määrä rahaa vapaasti käytettäväksi. En tiedä mitä ihmeen tukia tarkoitit, mutta julkisilla ei pääse läheskään kaikkialle pakollisiinkaan menoihin, kelataksisysteemi taas ei toimi kuten pitäisi.

        Lapsiperheillehän tällä on mailman suurimmat tuet, mutta sinkut ja varsinkaan miehet ei saa juuri mitään harkinnanvaraisia. 50€/kk pakollisten kulujen jälkeen ruokaan ja kaikkeen muuhun on todellisuutta hyvinvointisuomessa monellekin. Ei pitiäsi edes olla että joutuu joka kk hakemaan erikseen tukia kun tilanne ei ole muuttunut ja pääsevät näkemän jopa tilitiedot.

        Kansalaispalkka paras systeemi, mutta tyttöhallitus lahjoittaa mieluummin miljardit Italian mafiosoille ja Espanjan kansalaispalkkaan, hyysäävät myös matuja Suomessa.

        Rikkaille tukijulleillekin riittää lisää rahaa satojamiljoonia entisten miljardien lisäksi, taas kinuavat lisää kun ollut muka 7 katovuotta peräkkäin, kukaan ei vaan niitä heinäsirkkaparvia ole huomannut. Rahaa riittää tuhlattavaksi kaikkeen mahdolliseen, ei tarvitse edes puuta myydä. Työttömällä ei saa olla yli 2000€ arvoista autoa, mutta tukijulleilla keskimäärin 125 ha metsää muun omaisuuden lisäksi.

        > Ja kymmenien vuosien ajan polttoaineiden hinnat
        > kohonneet huomattavasti suhteessa tukiin, eläkkeisiin
        > ja useimpiin palkkoihin.

        Itse asiassa, niin pitkälle kun minä tilastoja löydän, on polttoaineiden hinta laskenut suhteessa ostovoimaan.

        Kansalaispalkkaa kannattavat nykyisistä hallituspuolueista vihreät ja vasemmisto. Valitettavasti kansanedustajien enemmistö ei riitä läpimenoon ja molempien edellämainittujen agendalla on "verottaa se pois hyvin ansaitsevilta", eli lisätä progressiota progression päälle, mikä vähän vesittää koko ajatuksen.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        > Ja kymmenien vuosien ajan polttoaineiden hinnat
        > kohonneet huomattavasti suhteessa tukiin, eläkkeisiin
        > ja useimpiin palkkoihin.

        Itse asiassa, niin pitkälle kun minä tilastoja löydän, on polttoaineiden hinta laskenut suhteessa ostovoimaan.

        Kansalaispalkkaa kannattavat nykyisistä hallituspuolueista vihreät ja vasemmisto. Valitettavasti kansanedustajien enemmistö ei riitä läpimenoon ja molempien edellämainittujen agendalla on "verottaa se pois hyvin ansaitsevilta", eli lisätä progressiota progression päälle, mikä vähän vesittää koko ajatuksen.

        Oletko harkinnut lääkärillä käyntiä, muistisairaudet ovat vakava asia, ainakaan ajamaan ei kannata enää lähteä!

        Tietysti kansalaispalkka pitää "verottaa" pois jos sitä ei tarvitse, niin pitäisi lapsilisätkin. Toki voisi hyvin ansaitsevat laittaa itse maksamaan koulutuksensakin jne. Miksi rikkaita pitäisi tukea, vaikka niinhän Suomessa juuri tehdään, rikaille yrittelijöille jaellaan tukia tuoista vaan ilman mitään tarvetta, ilmaista työvoimaa jne.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        > Ja kymmenien vuosien ajan polttoaineiden hinnat
        > kohonneet huomattavasti suhteessa tukiin, eläkkeisiin
        > ja useimpiin palkkoihin.

        Itse asiassa, niin pitkälle kun minä tilastoja löydän, on polttoaineiden hinta laskenut suhteessa ostovoimaan.

        Kansalaispalkkaa kannattavat nykyisistä hallituspuolueista vihreät ja vasemmisto. Valitettavasti kansanedustajien enemmistö ei riitä läpimenoon ja molempien edellämainittujen agendalla on "verottaa se pois hyvin ansaitsevilta", eli lisätä progressiota progression päälle, mikä vähän vesittää koko ajatuksen.

        Ostovoima laskenut muutenkin, ei vain polttoaineen suhteen, asumiskulut nousseet isommissa kaupungeissa valtavasti sen jälkeen kun vuokrasääntely poistettiin ja euro nosti lähes kaikkia hintoja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ostovoima laskenut muutenkin, ei vain polttoaineen suhteen, asumiskulut nousseet isommissa kaupungeissa valtavasti sen jälkeen kun vuokrasääntely poistettiin ja euro nosti lähes kaikkia hintoja.

        Ostovoima on noussut lähes jatkuvasti.

        Miksi pitää valehdella?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko harkinnut lääkärillä käyntiä, muistisairaudet ovat vakava asia, ainakaan ajamaan ei kannata enää lähteä!

        Tietysti kansalaispalkka pitää "verottaa" pois jos sitä ei tarvitse, niin pitäisi lapsilisätkin. Toki voisi hyvin ansaitsevat laittaa itse maksamaan koulutuksensakin jne. Miksi rikkaita pitäisi tukea, vaikka niinhän Suomessa juuri tehdään, rikaille yrittelijöille jaellaan tukia tuoista vaan ilman mitään tarvetta, ilmaista työvoimaa jne.

        Kansalaistulo yhdistettynä mihin tahansa verotukseen aiheuttaa progression jo sinänsä (poislukien negatiivisen progression, jos se on tarpeeksi jyrkkä). Tietysti siitä seuraa, että se verottuu pois. Lisäveron vaatiminen tuohon vedoten vain vähentää intoa tehdä töitä.

        Itse laskeskelin että kansalaistulo (~700 e/kk veroton) ja noin 40% suhteellinen vero toimisi. Suurimmalla osalla ihmisistä tulot eivät juuri muuttuisi ja valtion tulotasokin pysyisi samana. Kansalaistulo pitäisi toki sitoa indeksiin ja verotuksen prosenttia säätämällä valtion budjettia voisi tasapainottaa. Näppärää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko harkinnut lääkärillä käyntiä, muistisairaudet ovat vakava asia, ainakaan ajamaan ei kannata enää lähteä!

        Tietysti kansalaispalkka pitää "verottaa" pois jos sitä ei tarvitse, niin pitäisi lapsilisätkin. Toki voisi hyvin ansaitsevat laittaa itse maksamaan koulutuksensakin jne. Miksi rikkaita pitäisi tukea, vaikka niinhän Suomessa juuri tehdään, rikaille yrittelijöille jaellaan tukia tuoista vaan ilman mitään tarvetta, ilmaista työvoimaa jne.

        > Oletko harkinnut lääkärillä käyntiä

        Kannattaa tutustua todellisuuteen. Jos hankit tietosi lähibaarin nurkkapöydästä, tulee helposti heiteltyä tuollaisia mutuja.

        En tosin tiedä, kumpaa väitettäni epäilit, mutta ei kannattaisi kumpaakaan...


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Ostovoima on noussut lähes jatkuvasti.

        Miksi pitää valehdella?

        Tottakai teillä tukijuleilla ostovoima on lisääntynyt koko ajan hurjaa tahtia, mutta teitä on vain 40 000, ei kaikki voi olla tukijulleja, kuka ne verot ja tukiaiset sitten maksaisi.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        > Oletko harkinnut lääkärillä käyntiä

        Kannattaa tutustua todellisuuteen. Jos hankit tietosi lähibaarin nurkkapöydästä, tulee helposti heiteltyä tuollaisia mutuja.

        En tosin tiedä, kumpaa väitettäni epäilit, mutta ei kannattaisi kumpaakaan...

        Kannattaisi sinun tosiaan hankkia tietoa muualta kuin Maaseudun tulevaisuudesta ettet heittelisi tuollaista MTK-kepuli-propagandaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai teillä tukijuleilla ostovoima on lisääntynyt koko ajan hurjaa tahtia, mutta teitä on vain 40 000, ei kaikki voi olla tukijulleja, kuka ne verot ja tukiaiset sitten maksaisi.

        Suomalaisilla keskimäärin ostovoima on lisääntynyt. Kun samalla tuloerot eivät ole mitenkään räjähtäneet, joutuu väitteesi hieman outoon valoon.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Suomalaisilla keskimäärin ostovoima on lisääntynyt. Kun samalla tuloerot eivät ole mitenkään räjähtäneet, joutuu väitteesi hieman outoon valoon.

        Suomessa oli tuloerot 20-kertaoistuneet MOTin mukaan jos vuosia sitten ja koko ajan lisääntyneet, tavllisten työläisten ostovpoima heikentynyt todella paljon.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Suomalaisilla keskimäärin ostovoima on lisääntynyt. Kun samalla tuloerot eivät ole mitenkään räjähtäneet, joutuu väitteesi hieman outoon valoon.

        Suomessa oli tuloerot 20-kertaistuneet MOTin mukaan jos vuosia sitten ja koko ajan lisääntyneet, tavallisten työläisten ostovoima heikentynyt todella paljon. Teidän tukijullien väitteet ovat aina outoja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa oli tuloerot 20-kertaoistuneet MOTin mukaan jos vuosia sitten ja koko ajan lisääntyneet, tavllisten työläisten ostovpoima heikentynyt todella paljon.

        MOT on lähteenä aika roskaa.
        https://www.stat.fi/til/tjt/2020/01/tjt_2020_01_2021-12-15_kat_001_fi.html

        Mutta voihan tuo pitää paikkansa, jos on otettu esimerkiksi paperittomat jossain vaiheessa mukaan (tulot: ~0). Meikäläinen verotus- ja tukijärjestelmä pitävät tuloerot aika maltillisina joka tapauksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän C-papereita olet lukenut, taitaa olla ne mitkä pöpinä sait intistä.

        Tyhmät tytöt väittää ettei polttoaineveroa voi laskea kun ei ole takuita että alennus siirtyisi hintoihin. Nostaa kuitenkin voivat tietäen että varmasti siirtyy hintoihin, eiköhän kilpailu pidä huolen että myös alennus siirtyy, ainahan niitä vaihteluja on, välillä toisella asemalla halvempaa, välillä toisella. Tuolla logikalla ei kepulit voi vaatia tukijulleillekaan tukiaisia kun ei voi tietää mihin tukijullit ne rahat käyttää tai vaikuttaako se ruuan hintaan.

        Suomessa on polttoaineverojen osuus paljon korkeampi kuin lähes missään muualla, ei samaan aikaan voi ilmastotekosyyllä tuoda lisäkuluja ellei laske veroja alemmaksi. Lihavatyttö saarikko tottunut istumaan vain lypsyjakkaralla vaatimassa lisää tukiaisia tukijulleille, tuli kiukkuiseksi kun PS oli laskenut centit ja korotukset tarkalleen tyhmien tyttöjen aiheuttamiksi.

        Totta. Suhteessa laskisi hinnat, kuten noussutkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monena vuonna ON luovuttu ja jopa laskettu, joku peruspäivärahan korotus on aivan naurettava, jo kauan EU huomauttanut Suomea riittämättömästä perusturvasta.

        Vasuvihreät nauraa köyhille...


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        MOT on lähteenä aika roskaa.
        https://www.stat.fi/til/tjt/2020/01/tjt_2020_01_2021-12-15_kat_001_fi.html

        Mutta voihan tuo pitää paikkansa, jos on otettu esimerkiksi paperittomat jossain vaiheessa mukaan (tulot: ~0). Meikäläinen verotus- ja tukijärjestelmä pitävät tuloerot aika maltillisina joka tapauksessa.

        Ei tietenkään paperittomia eikä silloin vielä ollutkaan. Paskakokareet ja kepulit halusi suurentaa tuloeroja muun maailman mukaan ja ovat sitä toteuttaneetkin. Keskiluokka pienentynyt, köyhien ja rikkaiden määrä kasvanut. Suomessa 10-15% omistaa saman kuin loput, tavoitteena saada prosentit vähintään 5/95.

        Kyselytunnillakin itkivät taas lisää rahaa tukijulleille, niillä ei todellakaan ole rahapulaa, mutta tietysti lypsytilat lopettaa kun saavat samat rahat tukiaisina muutaman kk työllä viljelykasveista.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Ostovoima on noussut lähes jatkuvasti.

        Miksi pitää valehdella?

        Kelähän nuosut?Älä levitä valheita.


      • Anonyymi

        Vihreiden ministeri hymy huulessa kertoi heidän saaneen polttoaineiden hinnan kohdalleen ja kertoi vihreioden jatkavan toimiaan. ( Kansan vahingoksiko?)
        Ministerit ovat vaikeuksis sa jos pitäisi alentaa polttoaineveroa, se on niin vaikeaa, mutta veron korotus ei ollut vaikeaa!
        Suomessa on Euroopan kallein polttoaine! Kiitos siitä kuuluu pääosin vihreille. Autoja Suomessa on vähän verrattuna USA:n autokantaan tai Eurooppalaisiin kaupunkeihin.
        Osasipa Rinne perustaa hallituksen!


    • Anonyymi

      Aika kallista on nyt. Mutta kukaan ei jaksa reagoida kun taustalla on pelko tuosta mahdollisesta 0,50-0,70 sentin korotusuhasta, millä, hallitus haluaisi ratkaista päästötavotteita. Niinkuin sillä olisi mitään merkitystä maailmanlaajuisesti.

      • Anonyymi

        Jep, ei mun tarvi tehdä mitään, ei merkitystä kokonaisuuden kannanta.

        Kaupastakin saa varastaa. Esim. tuotteita punnittaessa laitetaan punnituksen jälkeen pussiin vielä vähän lisää. Varastamistahan sekin on - ja yleinen tapa - mutta ei loisten mielestä merkitystä kokonaisuuden kannalta.


      • Anonyymi

        Paskat ne mitään päästötavoitteita aja takaa, vaan max. verotuottoja valtiolle, mutta onneksi persesuomaalaiset lupaavat alentaa autoveroa ja polttoaineverotusta seuraavissa vaaleissa, ne on nääs neroja keksimään korvaavaa rahoitusta ottamatta pois keneltäkään, ai niin paitsi maahanmuuttajilta ja muilta vierasmaalaisilta, toki eivät ilkeyksissään halua kertoa, että miten, kun vasta vaalivoiton saatuaan . . . uskokoon - ken tahtoo, tai - barbi tahtoo ;)).
        Purkkaa huuleen!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paskat ne mitään päästötavoitteita aja takaa, vaan max. verotuottoja valtiolle, mutta onneksi persesuomaalaiset lupaavat alentaa autoveroa ja polttoaineverotusta seuraavissa vaaleissa, ne on nääs neroja keksimään korvaavaa rahoitusta ottamatta pois keneltäkään, ai niin paitsi maahanmuuttajilta ja muilta vierasmaalaisilta, toki eivät ilkeyksissään halua kertoa, että miten, kun vasta vaalivoiton saatuaan . . . uskokoon - ken tahtoo, tai - barbi tahtoo ;)).
        Purkkaa huuleen!!

        Maahan tulevat loiset maksavat Suomalaisille
        4miljardia per vuosi.Eipä edes taida enää riittää,
        tästähän oli tehty laskelma jokunen vuosi sitten.
        Tämäkö on sitä työperäistä.🤣🤣


    • Anonyymi

      Liikenneministeri Harakka lupasi loppusyksyllä, että polttoaineen hinnankorotuksia kompensoidaan alaspäin veron alennuksella alueilla, jossa ei ole toimivaa paikallisliikennettä.
      Miten kävikään? Litrahinnat ovat jopa 40 senttiä korkeammat haja-asutusalueilla verrattuna pääkaupunkiseudulla oleviin hintoihin.
      Miksi viroissa olevat ministeritkin saavat härskisti valehdella kansalaisille???
      Jonkinlainen vastuu pitää olla näidenkin puheissa. Mehän palkankin muut korvaukset heille maksamme.
      Me olemme työnantajia heille.

      Muistakaa äänestäjät ketä seuraavissa vaaleissa äänestätte!!!!
      t. RMB54

      • Anonyymi

        Torjukaa siis kesäkuun 13 pnä vihervasurien toilaukset !


    • Anonyymi

      Valitettavasti suomessa eduskunnassa ja hallituksessa on porukkaa jotka eivät ymmärrä mistään...tekisivät kuin Jaakko Teppo " Laulaa virkamiehille ja naisille:"Älkää tehkö mitään ,niin ei tule virkavirheitä!!!"

      AINAKIN RUUAN JA KAIKKIEN HINNAT NOUSEE NE ON SIDOKSISSA DIESELIN HINTAAN,,,,,MUTTA TYHMÄT EI YMMÄRRÄ!!!!

      DIESELIN JA BESNSAN HINTA EI OLE NOUSSUT MIHINKÄÄN VAAN VALTIO RYÖSTÄÄ KÖYHÄLTÄ KANSALTA JA RIKKAAT SAA VEROTTOMIA UUSIA AUTOJA.

      SEURAAVAT VAALIT ON ETTÄ SDP JA VIHREÄT POIS KOKO POLITIIKASTA!!!!
      ="ROSKAA"!!!
      Venäjän rajat pian auki että köyhä kansa pääsee tankkaamaan ja ei kuole tähän kidutukseen .(SDP JA VIHREÄT = " KURTITTAA KÖYHÄÄ KANSAA" !!!!!
      # Tästä saatte maksaa ja kalliisti seuraavat vaalit#.....Mulkut!!!!!

      Rakennustarvikkeet puut,laudat ja muut hinnat nostettu 60-70% Kusipäät...valetta...
      Metsän myyjän hinta edelleen pieni!!!!

      • Anonyymi

        JUST JOO "SEURAAVAT VAALIT ON ETTÄ SDP JA VIHREÄT POIS KOKO POLITIIKASTA!!!!
        ="ROSKAA"!!!"
        no joo, meinaatko, että perseet ja kokkelit laskee bensan hintoja?, ei, ei ja ei katos kapitalisti sellasta tee, jotta köyhätkin sais nauttia halvoista hinnoista, ei ja ei, hintoja pitää nostaa.


      • Anonyymi

        Heh, hallitushan se päättää rakennustarvikeliikkeitten hintapyynneistä?, taidat olla hieman eksyksissä.


      • Anonyymi

        Metsät ja tilat valtiolle niin ei tarvitse tukijullien itkeä. Mnissa maissa metsät kuuluukin valtiolle, Suomi harvoja poikkeuksia ja silti maksetaan vielä suurimmat tukiaisetkin.


    • Anonyymi

      Litra ysivitosta maksoi saman kuin tämän hallituskauden alussa. Ja se tulee maksamaan saman tämän hallituskauden lopussa. Se maksoi saman kymmenen vuotta sitten ja tulee maksamaan saman kymmenen vuoden kuluttuakin, Harakka vakuutti. Uskokaa nyt Sdp on puolellasi

      • Jeps. Maksoi kymmenen vuotta sitten saman kuin nyt. Tosin silloin oli rahan arvo aika paljon pienempi kuin nyt, joten oli itse asiassa aika paljon kalliimpaa.

        Mutta nyt onkin hinta vielä suhteellisen matalalla. Diesel näyttää lähiasemalla maksavan 1,6 euron tuntumassa litralta. Ei se kovin kallista ole, kun sitä kuluu kuukaudessa vain 200-300 litraa (minulla siis). 10 sentin hinnan lasku laskisi kuukausikuluja 20-30 euroa. Eli kolmen oluen verran.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Jeps. Maksoi kymmenen vuotta sitten saman kuin nyt. Tosin silloin oli rahan arvo aika paljon pienempi kuin nyt, joten oli itse asiassa aika paljon kalliimpaa.

        Mutta nyt onkin hinta vielä suhteellisen matalalla. Diesel näyttää lähiasemalla maksavan 1,6 euron tuntumassa litralta. Ei se kovin kallista ole, kun sitä kuluu kuukaudessa vain 200-300 litraa (minulla siis). 10 sentin hinnan lasku laskisi kuukausikuluja 20-30 euroa. Eli kolmen oluen verran.

        Rotta ei näytä ymmärtävän mistään mitään. Inflaatio syö rahan arvoa, vaikkakin hitaasti viime vuosina. Kymmenen vuotta sitten 1€ sai saman kuin 1,10€ nyt. Kun nyt tarvitsee 2€, 2011 riitti 1,81€


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rotta ei näytä ymmärtävän mistään mitään. Inflaatio syö rahan arvoa, vaikkakin hitaasti viime vuosina. Kymmenen vuotta sitten 1€ sai saman kuin 1,10€ nyt. Kun nyt tarvitsee 2€, 2011 riitti 1,81€

        Hui kauheaa, kirjoitin pienempi kun piti sanoa suurempi. Mutta itse asiaa se ei muuta, kymmenen vuotta sitten polttoaine oli aika paljon kalliimpaa...

        Bensan hintaa en ole seurannut, mutta ero dieseliin on ollut aika vakio 15-20 senttiä litralta. Jos diesel maksaa nyt 1,5-1,6 e/l ja kymmen vuotta sitten 1,6-1,7 e/l, niin onhan se ollut hemmetisti kalliimpaa silloin.

        Satunnaisten äärihintojen seuraaminen on ihan turhaa. Mene jollekin veneasemalle katsomaan paljonko 98 maksaa ja ällistele sitä.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Jeps. Maksoi kymmenen vuotta sitten saman kuin nyt. Tosin silloin oli rahan arvo aika paljon pienempi kuin nyt, joten oli itse asiassa aika paljon kalliimpaa.

        Mutta nyt onkin hinta vielä suhteellisen matalalla. Diesel näyttää lähiasemalla maksavan 1,6 euron tuntumassa litralta. Ei se kovin kallista ole, kun sitä kuluu kuukaudessa vain 200-300 litraa (minulla siis). 10 sentin hinnan lasku laskisi kuukausikuluja 20-30 euroa. Eli kolmen oluen verran.

        En juo alkoholia.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Jeps. Maksoi kymmenen vuotta sitten saman kuin nyt. Tosin silloin oli rahan arvo aika paljon pienempi kuin nyt, joten oli itse asiassa aika paljon kalliimpaa.

        Mutta nyt onkin hinta vielä suhteellisen matalalla. Diesel näyttää lähiasemalla maksavan 1,6 euron tuntumassa litralta. Ei se kovin kallista ole, kun sitä kuluu kuukaudessa vain 200-300 litraa (minulla siis). 10 sentin hinnan lasku laskisi kuukausikuluja 20-30 euroa. Eli kolmen oluen verran.

        Älä puhu skeidaa. Yli 40 vuotta olen ostellut bensaa ja näin kallista ja kovassa nousussa se ei ole vielä ollut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En juo alkoholia.

        Hyvä tietää. Aina mukavaa, kun ihmiset kokevat tarpeelliseksi kertoa asiaankuulumattomia tietoja elämästään. "Olen vegaani", huoh.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä puhu skeidaa. Yli 40 vuotta olen ostellut bensaa ja näin kallista ja kovassa nousussa se ei ole vielä ollut.

        Näin kallista ainakin diesel on ollut ennenkin. Bensasta en osaa sanoa, kun ei pensseleitä tarvitse niin paljoa pestä, että sitä huoltoasemalta hakisin.

        Näin kovassa nousussa? Varmaan ei. Ollut aika jännät pari vuotta. Ei toki mitään, mihin meidän hallituksemme olisi vaikuttanut tai olisi voinut vaikuttaa, mutta silti.

        Kova nousu on muuten seurausta äärimmäisen matalasta hintatasosta, josta saatiin pari vuotta nauttia. Nyt on tilanne normalisoitunut.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Hui kauheaa, kirjoitin pienempi kun piti sanoa suurempi. Mutta itse asiaa se ei muuta, kymmenen vuotta sitten polttoaine oli aika paljon kalliimpaa...

        Bensan hintaa en ole seurannut, mutta ero dieseliin on ollut aika vakio 15-20 senttiä litralta. Jos diesel maksaa nyt 1,5-1,6 e/l ja kymmen vuotta sitten 1,6-1,7 e/l, niin onhan se ollut hemmetisti kalliimpaa silloin.

        Satunnaisten äärihintojen seuraaminen on ihan turhaa. Mene jollekin veneasemalle katsomaan paljonko 98 maksaa ja ällistele sitä.

        Siinä taas on kyse ettei haluta suosia saastuttavampaa dieseliä.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Näin kallista ainakin diesel on ollut ennenkin. Bensasta en osaa sanoa, kun ei pensseleitä tarvitse niin paljoa pestä, että sitä huoltoasemalta hakisin.

        Näin kovassa nousussa? Varmaan ei. Ollut aika jännät pari vuotta. Ei toki mitään, mihin meidän hallituksemme olisi vaikuttanut tai olisi voinut vaikuttaa, mutta silti.

        Kova nousu on muuten seurausta äärimmäisen matalasta hintatasosta, josta saatiin pari vuotta nauttia. Nyt on tilanne normalisoitunut.

        Suomessa ei ole ollut koskaan äärimmäisen halpaa, valittavat kalliiksi muuallakin vaikka puolta halvempaa kuin meillä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siinä taas on kyse ettei haluta suosia saastuttavampaa dieseliä.

        Okei, ymmärrän.

        Mutta jos joskus hankit tällä vuosituhannella tehdyn auton, suosittelen kyllä dieseliä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa ei ole ollut koskaan äärimmäisen halpaa, valittavat kalliiksi muuallakin vaikka puolta halvempaa kuin meillä.

        Kaikki on suhteellista. Dieseliä myytiin hetki sitten alle 1,2 euron litralta. Se on minusta jo äärimmäisen halpaa *Suomessa*.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Okei, ymmärrän.

        Mutta jos joskus hankit tällä vuosituhannella tehdyn auton, suosittelen kyllä dieseliä.

        Tulee niin vähän kilometrejä ettei hyödytä, muuten varmaan olisivat ok. Hyvin ne kulkee kun taksissa ollut kyydissä ja äänieristys hyvä. Uusissa vaan on ureasäiliöitä tai mitä onkin.


    • Anonyymi

      Hinnan näkee huoltamon hintatiedosta paikan päällä, paskaako sitä netistä etsii, tai no köyhälle on kaikki kallista, elikkäs nousis vaikka 10€/litra niin me rikkaat moikattais toisiamme tankkauspisteillä.

    • Anonyymi

      Koko ilmastohöpötys näyttää olevan pelkkää taloudellista sodankäyntiä Suomea vastaan. IMF:n mielestä polttoaineet ovat Suomessa liian halpoja, vaikka Suomi on jo täysimääräisesti hinnoitellut ilmastoverot polttoaineiden hintoihin mukaan:
      https://yle.fi/uutiset/3-12174364

      Ei tätä voi enää pitää minään ilmastoasiana, tämä on pelkkää sodankäyntiä Suomea vastaan, Suomen taloutta horjuttamalla tällaisilla mielettömillä vaatimuksilla, joita ei miltään muulta maalta vaadita!!

      Mutta miksi Suomea vastaan käydään tällaista sotaa? Miksi Suomalaiset päättäjät eivät tajua tätä sodankäynniksi vaan myötäilevät noita täysin perusteettomia vaatimuksia?

      Mitä keinoja meillä edes on puolustautua tuollaista vastaan? Puolustusvoimatkin ovat ilmeisesti aivan kädettömiä tällaisessa sodankäynnissä!

    • Anonyymi

      Turha väittää etteikö polttoaineilla olisi hyvä kate, tulihan ST1:n omistajastakin hetkessä miljardööri. Yrittelijät ovat järjettömän ahneita nykyään, ennen oli menstynyt jos sai eläissään miljoonan markoissa, nyt pitäiis kaikkien pikkupuljujenkin tuottaa monta miljoonaa euroa vuodessa ja ilkeävät vielä valittaa työläisten palkoista.

      • Anonyymi

        Siitä sitten vaan yrittäjäksi. Suomi on vapaa maa.


    • Anonyymi

      Kyllä kannattaa äänestää punavihreitä, jos aikoo palata hevoskantaan.

      • Anonyymi

        Hevosenpaskalla kyllästetyt kadut houkuttelee kärpäsiä, jotka levittää tappavia tauteja paljon enemmän kuin koronavirus koskaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hevosenpaskalla kyllästetyt kadut houkuttelee kärpäsiä, jotka levittää tappavia tauteja paljon enemmän kuin koronavirus koskaan...

        Rakinpaskat levittää paljon enemmän, hevosenpaska on lähinnä kasviskuitua.


    • Anonyymi

      Olen nyt helmikuussa 2022 Puolassa ja sekä bensiinin että dieselin hinnat ovat nousseet tavalla että paikalliset ovat jopa raivoissaan, .....diesel on hivenen kalliimpi,.,,mutta molemmat löytyvät tankkausasemissa jopa alle 1,20 € hintaan.

    • Anonyymi

      Jokainen voisi miettiä meneekö bensaan enemmän rahaa kuin viinaan tupakkaan.
      Jos auto on oikeasti pakollinen työssä käyntiin niin se pitää ollaa mutta nuo toiset ei ole mitenkään pakollisia. Kenenkään terveys tai elämänlaatu ei heikkene jos lopettaa viinan ja tupakan.

    • Anonyymi

      Mä sanoin jo ennen joulua, että hinnat eivät palaudu enää koskaan alle 1.8 euron litralta joulun jälkeen niin eikö heti joukko paskantärkeitä palstatietäjiä ruvennut vänkäämään vastaan. Kuinka monta pumppua olette nähneet alle 1.8 euroa? Häh? Täh? On kyllä aivan käsittämättömiä urpoilijoita täälläkin! Pakko päästä ihan väkisin pätemään ja "olemaan oikeassa" ja ikään kuin tarkoituksella hakemaan konfliktia toisen autoilijan kanssa, vain että saa oman egonsa kohotettua yläpuolelle. Sen sijaan että täältä löytyisi tippaakaan ajattelumentaliteettia, missä autolijoiden pitäisi yhtyä taistoon korkeita hintoja vastaan, niin ennemmin vittuillaan muille ja pilkataan että "ähäkutti eikö ole varaa" vaikka itse olisi matalapalkkainen duunari jota hinnat kirpaisevat yhtä lailla. Ei ihme että autoilu on mitä on, kun ratin takana istujilla on enemmän kusta kuin aivoja päässä.

      • Anonyymi

        "Ei koskaan" on aika pitkä aika, veikkaanpa että hinnat tulee vielä laskemaan, varmuuden vuoksi kannattaa äänestää PS.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei koskaan" on aika pitkä aika, veikkaanpa että hinnat tulee vielä laskemaan, varmuuden vuoksi kannattaa äänestää PS.

        HAHA, PS, jonka riveissä on TASAN yksi edustaja, jolla järkeä nupissa on. Eli Halla-aho.

        Muut PS:n kuolaa suusta valuttavat eivät saa mitään aikaiseksi. Kun eivät edes osaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HAHA, PS, jonka riveissä on TASAN yksi edustaja, jolla järkeä nupissa on. Eli Halla-aho.

        Muut PS:n kuolaa suusta valuttavat eivät saa mitään aikaiseksi. Kun eivät edes osaa.

        No sitten on yksi enemmän kuin millään muulla puolueella. Onneksi kaikki PS-edustajat ovat normaaliälyisiä, muissa puolueissa ne ovat harvassa.


    • Anonyymi

      Miksi polttoaineiden hintojen syistä valehdellaan valtamediassa, esim:

      https://www.is.fi/autot/art-2000008606234.html

      Väittävät, ettei korkea hinta ole hallituksen (tai muun valtiohallinnon ) syy.

      KYLLÄ ON !

      Ainakin vielä vuoden 2021 loppupuolella bensiinin hinta Suomessa olisi ollut n. 0,72 €/Litra, JOS bensiini olisi 100% verovapaata (alv 0%, ja jos polttoaineiden vamisteveroa ei olisi olemassakaan).

      Bensiinin hintaan valtiohallinto vaikuttaa monin keinoin:

      1. Polttoaineen valmistevero

      2. Arvonlisävero 24%

      3. Jakeluvelvoite !

      Koska tuo jakeluvelvoite on näistä valtiohallinnon polttoaineen hintaan vaikutuskeinoista vähiten tunnettu, avataanpa aihetta hieman:

      Jakeluvelvoitteessa on kyse siitä, että valtiohallinto pakottaa bensiinin maahantuojat / jalostajat / tukkumyyjät / vähittäismyyjät vastaamaan siitä, että myytävästä bensiinistä tietty osa on uusiutuvaa eli yleensä bioprosessiperäistä.

      Eli ne ajat, jolloin bensiini valmistettiin kokonaisuudessaan fossiilista raakaöljyä jalostamalla, ovat auttamattomasti ohi.

      Johan myydyimmän bensiinilaadun (95E10) nimikin kertoo osittain, mistä on kyse: tuotteessa voi olla jopa 10% etanolia.

      Tämän lisäksi nyt hallitus haluaa tuon 10% etanoliosuuden lisäksi pakottaa öljyalan siihen, että myös se 90% joka on itse bensiiniä, niin tuon bensiinin valmistuksessa olisi vuosittain entistä suurempi osuus biobensiiniä, jolla ei ole raakaöljyn kanssa mitään tekemistä.

      Tämä kehitys näkyy kalliimpina bensiinin hintoina, koska biobensiinin tuotanto maksaa litraa kohti enemmän kuin raakaöljystä jalostettu bensiini, näin siitäkin huolimatta, että raakaöljyn hinta on viime aikoina ollut suhteellisen korkealla (joskaan EI historiallisesti korkeimmalla tasolla, koska vuoden 2000 jälkeen raakaöljy on ajoittain ollut vieläkin kalliimpaa kuin nyt).

      Jos valtio ei pakottaisi öljyalaa käyttämään osittain bioraaka-aineita bensiinin valmistukseen, niin hinta olisi nykyistä alempi, tämä on ainakin tällä hetkellä kiistaton tosiasia, tosin asian toinen puoli on toki se, että jos Ukraine kriisi kärjistyy, niin öljyn maailmanmarkkinahinta todennäköisesti nousee ennätyskorkealle, ja tällöin saattaa syntyä tilanne, että biobensiinin tuotanto muuttuukin raakaöljypohjaista bensiiniä halvemmaksi, tosin ei siksi, että se biobensiinin tuotantokustannus mitenkään alenisi, vaan siksi, että raakaöljyn hinta nousee !

      Jos valtio toimissa haluaa jotain hyvää nähdä, niin se, että kun öljyala pakotetaan edes osittain biobensiinin käyttöön, niin tällä on pakotettu öljyalaa tekemään tähän tarvittavat investoinnit, mistä on se hyöty, että JOS öljyn maailmanmarkkinahinta nousee aivan kohtuuttomalle tasolle, niin ainakin periaatteessa raakaöljypohjaiselle bensiinille on nyt olemassa vaihtoehto, eli biobensiini.

      Käytännössä ongelmaksi todennäköisesti muodostuu silti se, että vaikka tarvittavat tekniset prosessit onkin kehitetty biobensiinin tuotantoa varten, niin bioraakaainetta ei ole markkinoilta tarpeeksi saatavilla, eikä mikään tuotantoteknologinen osaaminen auta tilanteessa, missä raaka-ainetta ei ole tarpeeks saatavilla !

      Lisäksi, kun EU/NATO -maat ja Venäjä nokittelevat toisiaan poliittisesti (ja ehkä myös sotilaallisesti) niin tämä voi johtaa tilanteeseen, missä venäläistä öljyä ei ole enää saatavilla, riippumatta siitä, tekeekö saatavuuden rajoittamisen Venäjä itse, vai EU tai NATO.

      Bensiini- / dieselautoilijan näkökulmasta tilanne näyttää todella pahalta, eikä monella ole varaa sähköautoon, kun kallis akkuteknologia pitää sähköautojen hinnat korkealla.

      • Anonyymi

        Kummasti meni saarikko hiljaiseksi kun PS edustajat puhui veroista, ei voi muka laskea kun ei ole 100% varmaa että alennus näkyisi pumpuilla. Ainakaan tukijulleille ei kannata tuhlata miljardeja, tuet ei todellakaan näy hinnoissa ainakaan alempina hintoina ja 100% varmasti tuhlaavat järjettömyyksiin. Muut yksityisyrittäjät joutuu sopeuttamaan kulut tuloihin, mutta tukijullit vaati koko ajan lisää vaikka euron tuotteseen kuluu 2 euroa tukia.


    • Anonyymi

      Kallis polttoaineen hinta on ongelma ammattiautoilijoille, köyhille ja niille joilla on paljon kuluttava auto. Jos ajaa vähän polttoainetta kuluttavalla (pienellä) autolla korkea hinta bensapumpulla ei tunnu missään. Toista se on bemari- ja audikuskeilla. Luulisi vituttavan kun tankatessa menee aina yli 100 €.

      • Anonyymi

        Köyhällä 50€ tuntuu paljon enemmän kuin tukimiljonäärillä 100€.


    • Anonyymi

      Bensiini Suomessa maailman 6. kalleinta, eikä tyhmien tyttöjen mukaan muka voi veroja laskea koska ei tiedä näkyykö lasku pumpulla. Totta v-tussa se näkyisi ja veroja pitää laskea. Ei todellakaan mitään kohdistettuja tukia tukijulleille, mitkä voi muutenkin vähentää kaiken verotuksessa tai työmatkalaisille, alennus tultava kaikille, köyhiä on eläkeläisissä, pätkätyöläisissä, työttömissä, opiskelijoissa... ja vero on aivan suhteettoman korkea. Erilaiset tuet lisää myös turhaa byrokratiaa entisestään, veronalennus on nopea ja oikeudenmukainen toimi.

      Nyt vaan mielenosoituksia koko maassa niin kauan erttä tyhmät tytöt oppii noudattamaan kansan tahtoa.

      "Bensiinin litrahinta on tällä hetkellä Suomessa maailman kuudenneksi korkein, kertoo Global Petrol Prices -sivusto. Bensiini maksoi maanantaina Suomessa keskimäärin 1,911 euroa litralta."
      https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/a1856073-0ee6-4478-9695-9cca11294745

      • Anonyymi

        Polttoneste veroa ei ole syytä laskea. Se että bensa maksaa 35c enemmän kuin joskus aiemmin on ihan normaalia markkinataloutta.

        Nyt pitää vähän enemmän miettiä onko se kaikki ajo tarpeellista ja voi vähän myös miettiä miten ajaa.

        Sitäpaitsi ei se tavallisen ihmisen liikennesuoritteella kovin paljon lisä ole kuukautta kohti. Ei sillä rahalla saa kuin muutaman tupakka-askin ja siihenkin osalla porukasta on varaa jatkuvasti.

        Viihtellä käynnistäkään ei mitenkään selviä tuolla rahalla ja silti siellä viihteellä moni käy joka viikko.

        ihan turhaa itkua japrkua. Ottakaa nyt ensin kynä ja paperia ja laskekaa paljonko se bensan hinnan nousu oikeasti vaikuttu kuluihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttoneste veroa ei ole syytä laskea. Se että bensa maksaa 35c enemmän kuin joskus aiemmin on ihan normaalia markkinataloutta.

        Nyt pitää vähän enemmän miettiä onko se kaikki ajo tarpeellista ja voi vähän myös miettiä miten ajaa.

        Sitäpaitsi ei se tavallisen ihmisen liikennesuoritteella kovin paljon lisä ole kuukautta kohti. Ei sillä rahalla saa kuin muutaman tupakka-askin ja siihenkin osalla porukasta on varaa jatkuvasti.

        Viihtellä käynnistäkään ei mitenkään selviä tuolla rahalla ja silti siellä viihteellä moni käy joka viikko.

        ihan turhaa itkua japrkua. Ottakaa nyt ensin kynä ja paperia ja laskekaa paljonko se bensan hinnan nousu oikeasti vaikuttu kuluihin.

        ... Tuo 35c litraa kohti oleva nousu on luokkaa euro päivässä tavalliselle työmatkalaiselle.

        Hei ihan oikeasti, oletteko niin köyhiä että 1e päivässä johtaa moiseen meteliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ... Tuo 35c litraa kohti oleva nousu on luokkaa euro päivässä tavalliselle työmatkalaiselle.

        Hei ihan oikeasti, oletteko niin köyhiä että 1e päivässä johtaa moiseen meteliin.

        KÖYHIÄ JA KÖYHIÄ! Mutta kukaan ei ajattele sitä, että miten haja asutusalueella asuva pieni eläkeläinen tulee toimeen, sieltä pitää lähteä asioille omalla autolla kun yleiset kulkuyhteydet on karsittu pois, nyt nostatte polttoaineita ja ajatte meidät siihen pisteeseen, että se oma auto on myytävä pois, maksakaa meille nyt sitten isompaa eläkettä jotta meillä on mahdollista päästä lääkäriin ja apteekkiin taksilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttoneste veroa ei ole syytä laskea. Se että bensa maksaa 35c enemmän kuin joskus aiemmin on ihan normaalia markkinataloutta.

        Nyt pitää vähän enemmän miettiä onko se kaikki ajo tarpeellista ja voi vähän myös miettiä miten ajaa.

        Sitäpaitsi ei se tavallisen ihmisen liikennesuoritteella kovin paljon lisä ole kuukautta kohti. Ei sillä rahalla saa kuin muutaman tupakka-askin ja siihenkin osalla porukasta on varaa jatkuvasti.

        Viihtellä käynnistäkään ei mitenkään selviä tuolla rahalla ja silti siellä viihteellä moni käy joka viikko.

        ihan turhaa itkua japrkua. Ottakaa nyt ensin kynä ja paperia ja laskekaa paljonko se bensan hinnan nousu oikeasti vaikuttu kuluihin.

        Markkinataloutta ei ole maailman 6. kallein bensiini ja ostovoima taas erittäin paljon heikompi. Nimenomaan polttoaineveron alennus keskimääräiselle tasolle olisi ainoa oikea ratkaisu, semminkin kun aikovat jatkaa muita korkeampia jakeluvelvoitteita.

        Nyt tekevät kymmeniä eri tukihimmeleitä mitkä ei kohdistu olenkaan köyhimmille, mutta sehän on lahtarikepuleile tuttua. Tukijulleilla löpöt ostettuna lähes kaikilla ennen hintojen nousua ja vähentävät kaiken verotuksessa, niille tuosta on vähiten haittaa, kulutuskin kasvaa vasta keväällä jolloin hinnat voi olla jo laskeneet. Kiinteistöveron poisto on pelkkää piilotukea ja eihän kaikki edes käytä löpöä tai vain vähän.

        Köyhät ei käy viihteellä, sitä saisikin verottaa minun puolesta kuinka paljon tahansa. Ihan turhaa itkua ja parkua tukijulleilla miljardien tukiaisilla. Ottakaa nyt ensin kynä ja paperia ja laskekaa paljonko se löpön hinnan nousu oikeasti vaikutti kuluihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ... Tuo 35c litraa kohti oleva nousu on luokkaa euro päivässä tavalliselle työmatkalaiselle.

        Hei ihan oikeasti, oletteko niin köyhiä että 1e päivässä johtaa moiseen meteliin.

        Lähes kaikki muukin maksaa Suomessa kohtuuttomasti, alennuksia pitää tehdä sinne missä ne verot ovat järjettömimmät. Onko sinulla ainoat kulut bensiinissä, todennäköisesti et käytä ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KÖYHIÄ JA KÖYHIÄ! Mutta kukaan ei ajattele sitä, että miten haja asutusalueella asuva pieni eläkeläinen tulee toimeen, sieltä pitää lähteä asioille omalla autolla kun yleiset kulkuyhteydet on karsittu pois, nyt nostatte polttoaineita ja ajatte meidät siihen pisteeseen, että se oma auto on myytävä pois, maksakaa meille nyt sitten isompaa eläkettä jotta meillä on mahdollista päästä lääkäriin ja apteekkiin taksilla.

        Työttömillä vielä paljon tiukempaa ja silti pitäisi auto säilyttää jos sattuisi saamaan sen työpaikan, pitää käydä haatatteluissa, työkkärissä jne, samoin opiskelijoilla. Nuorille se liikkuminen muutenkin tärkeää etenkin syrjäseuduilla missä ei ole juuri mitään harrastuksia ja kaverit kaukana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työttömillä vielä paljon tiukempaa ja silti pitäisi auto säilyttää jos sattuisi saamaan sen työpaikan, pitää käydä haatatteluissa, työkkärissä jne, samoin opiskelijoilla. Nuorille se liikkuminen muutenkin tärkeää etenkin syrjäseuduilla missä ei ole juuri mitään harrastuksia ja kaverit kaukana.

        Vaikuttaa nuo hinnat päivittäistavaroiden hintoihin kun polttoaine kustannukset siirretään suoraan tuotteisiin. Veretseisauttava taloudelle nuo polttoaine hinnat . Torviprotesti Perjantaina 18.2 ja syystä


        https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/0ff50b6f-9e66-4c80-8b13-f24532316826

        https://www.is.fi/autot/art-2000008613305.html


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa vähän viisaampia mietteitä polttoaineiden hinnasta:
        https://www.soininvaara.fi/2022/02/19/bensalasku-on-reaalisesti-alentunut/

        sonnivaaralla on palkka noussut aivan liikaa, monilla laskenut ja etenkin työttömyyskorvaukset ja pienet eläkkeet, samaan aikaan asumiskulut ja muut kulut kasvaneet, ostovoima heikentynyt merkittävästi.


    • Anonyymi

      Vain pöljät nieli mukisematta Saarikon (alelistan.)

    • Anonyymi

      Heinäkuulla 3 € litra hinta! Kyllä meidän perheen lomamatka on sitten päätetty,että pysytään ihan kotona. Täytyy katsella kotona telkkaria. Tänään olikin viiden jälkeen ohjelmassa noista polttoaineen korotuksista,onhan ne hurjia. Tässä muutama päivä sitten luin lehdestä tarinaa siitä kuinka Saksassa valtio on kompensoinut hintoja,ja esimerkiksi metro ja bussilippu 9€ kuukaudessa,ja se käy joka kaupungissa ympäri Saksaa? Milloin meillä onnistutaan antamaan jotain kansalle?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

      "Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      224
      6908
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

      Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      144
      2907
    3. Hymysi saa tunteet

      Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2357
    4. Kuvaile kaivattusi

      ulkonäköä?
      Ikävä
      102
      2250
    5. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

      Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2061
    6. Mitkä on ne arvot?

      Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      232
      1530
    7. Missä näit kaivattusi

      ekaa kertaa?
      Ikävä
      91
      1527
    8. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

      Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      14
      1401
    9. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

      Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      7
      1345
    10. Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä

      "Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä
      Maailman menoa
      390
      1329
    Aihe