Pika irroitus akkukasetti luulisi osattavan suunnitella noi kun palaakin usein ja sammutus todella haastavaa akkupaketti joka irtoaisi olisi helpommin sammutettavissa, Ja se lataus eikö johto ole Jeesuksen aikainen miksei ole lataus alustaa jonka päälle vain auto ajetaan ilman typeriä johtoja.
Miksei sähköautoissa ole helpostti irotettava akkupaketti
13
82
Vastaukset
- Anonyymi
Jos akkupaloa pelkää, niin kannattaa ostaa Nissan Leaf. Niitä on tehty satoja tuhansia, eikä tiettävästi yhtään akkua ole palanut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://insideevs.com/news/316722/a-seriously-burned-out-nissan-leaf/ juu ei
Tuossa jutussa mainitaan, ettei akku palanut.
- Anonyymi
Helposti irrotettava akkupaketti, jottta se olisi helpompi pölliä. Akkupaketti maksaa tuhansia euroja. Eiköhän se ole näinä ”solidaarisuuden ja yhteisvastuun (lue: Suomi kuuluu kaikille)) päivinä parempi, että sitä ei noin vain saa irti.
Langaton lataus äärettömän hidasta verrattuna langalliseen lataukseen, joka sekin on jo nyt todella hidasta. Eiköhän siinä ole syy tuohon toiseen kohtaan - Anonyymi
Sähköauton sammutus vaatii koko auton upottamisen altaaseen eikä palokunnalla ole semmoisia altaita mukana Kaukana on vielä toimivat sähköautot juuri Hyundai joutuu vaihtamaa autoihinsa akut palamisvaaran takia.
- Anonyymi
Helposti irtoava akkusetti irtoaa helposti myös varkaiden matkaan sekä kiinnityksen kuluneisuuden vuoksi tahattomasti voi pudota tiellekin, siihen sitten joku rekka ajaa akkupaketin päälle niin suurpalo on valmis...
- Anonyymi
Sähköauto palaa tutkitusti 10-kertaa harvemmin kuin polttomoottoriauto joten ongelma on lähellä nollaa.
Induktiolataus on huonon hyötysuhteensa vuoksi huono. Parhaimmillaankin hyötysuhde on noin 50% johdolliseen lataukseen verrattuna eli puolet sähköstä menisi "harakoille". Pidemmän ajan käytät polttoaineen tankkaamiseen kuin sähköautoilija pistokkeen kiinnittämiseeen ja irrottamiseen. - Anonyymi
Mahtaa johtoja mennä kun autoilijat ei muista moisia johtoja, paljon unohtunut lohkolämmittittimenkin johtoja iroittamatta Noh varmaan tarpeeksi isot merkkivalot ettei niin käy.
- Anonyymi
Mikään sähköauto ei suostu liikkumaan, jos latausjohto on kytkettynä.
- Anonyymi
Samaa mieltä. Vaihdettava, (huom-->) standardoitu akku poistais lähes kaikki sähköautoon likittyvät perusongelmat.
Huoltiksilla pitäis olla jonkinlainen robotti joka vaihtaisi akun kun auto ajetaan vaihtoasemaan. Huoltikset velottaisivat vaihdon yhteydessä sekä sähköstä, että aukun käytöstä, vaihdosta kate.
Ratkeavat ongelmat:
1) Auton omistajan ei tarvitsisi huolehtia akuista eli vaihdossa tietty saisi aina toimivan akun.
2) Akun vaihto ei veisi sen enempää aikaa kuin polttonesteen tankkaus.
3) Ei tarvittaisi mitään massiivisia sähkötöitä käyttäjien omiin kiinteistöihin.
4) Auton arvo ei romahtaisi akun kayttötuntien täyttyessä.
Ongelma auton valmistajille:
Luultavasti tällä systeemillä sähköauton käyttöikä olisi 2-3 kertaluokkaa pidempi vrt. nykyisiin sähkö- ja polttomoottoriautoihin.- Anonyymi
Tässä akuston vaihtomahdollisuudessa olisi halpa alkuinvestointien jälkeen ja nopea tapa poistaa autoilijan kohtuuttomat latauksiin liittyvät ongelmat. Jos tuo toteutuisi, niin sähköautoilun ehkä suurin este/haitta poistuisi. Jotain tuonkin järjestäminen huoltiksille maksaisi, mutta luultavasti halvemmalla ja ainakin se olisi sujuvampaa kuin piuhojen kytkentä ja odottelu. Toimiihan esim huoltisten kaasupullojen täyttökin näin, no onhan se tietysti vähän ’kevyempi’ juttu, mutta silti
Ensimmäisen kerran tuosta kuulin jo vuosia sitten, heti kun sähköautoilu alkoi vähänkin enemmän olla esillä. Mitään ei ole tapahtunut jostain syystä. Onko kyse muna-kana- ongelmasta vai jostain muusta, sitä voi pohdiskella. - Anonyymi
Hyviä puolia on mainitsemasi asiat. Toki ratkaistavia asioita tulee myös mieleen. Akkupaketti on painava, sijoitus auton painopisteen ja tasapainon kannalta vaativa. Alas keskelle - vaihto mahdollista vain alakautta - eteen tai taakse - akselipaino-ongelma ja turvallisuus. Joka tapauksessa vain konevoimalla siirrettävä. Ainakin nykytekniikalla tarvitaan vielä ihminen hoitamaan asiaa ja tänä päivänä on vain kylmätankkausasemia. Siis tulisi perustettavaksi uusien huoltamoiden ketju. Koska ratkaisu ei ole yleistynyt niin kaikkia kysymyksiä ei ole vielä ratkaistu. Toivotaan että ratkaisu etenisi.
Olisikohan sittenkin asiaa odotellessa paras ratkaisu biodiesel ?
- Anonyymi
Kyllä akkupaketinvaihto pitäisi olla helppo ja nopea luulisi osattavan suunnitella eikä niin että auto on jätettä kun akku loppuu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, tervetuloa
Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit337651Olisit ollut varovaisempi
Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e834566Mies sinä olet kaunis katsella
Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne673211- 552166
Sinulle, tahtoisin kertoa mitä
ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi281709Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."
Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s71687Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen
Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu3571485Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?
Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us151442Miksi miehet pelkäätte jotain naista?
Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.581129Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi2761080