Pettäminen parisuhteessa

Anonyymi

Pystyisittekö antamaan anteeksi pettämistä? Kertooko se aina siitä että on tultu suhteen päätökseen? Jotkuthan pettävät useita kertoja kuten edellinen poikaystäväni ja sain kuulla niistä jälkikäteen. Olo on nöyryytetty koska kaikki muut hänen ystävänsä tiesivät ja hyväksyivät sen. Yritti peitellä ja olisi kuitenkin halunnut jatkaa suhdetta mikä oli outoa, miksi sitten petti

13

71

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eikös tämä ole parisuhdekohtaista. Kun on näitä jotka jo parisuhteen alussa päättävät että vieressä oleva ihminen on joku muu ja hyvällä omalla tunnolla käy paneskelemassa kahdessa eri pedissä. Ja sitten näitä suunniteltuja yhdistymisiä kun aika on läpsystä vaihdetaan puolisoa.
      Riippuen ihan missä piirissä pyörit. Jos hyväksyt tällaisen roolitus suhteen, eihän se edes ole pettämistä.
      Sittenhän se muodostuu kaikin puolin pettämiseksi ja toisen hyväksi käyttämiseksi jos et itse tiedä puolisi sovituista suhde ja omistus muodoista.
      Onnea vain perheesi muodostamiseen!

• Anonyymi

Parisuhde on vähän kuin työsopimus. Kummassakin tehdään jonkunlainen soppari.
      Kun "aletaan oleen" vakavammin yhdessä, päätetään yhteiset kriteerit millä perusteella kimpassa ollaan.
      Jos on sovittu yhdessä ettei petetä puolin eikä toisin, niin onhan se iso juttu jos siitä huolimatta mennään paneskeleen jonkun muun kanssa.
      Ei siihen ole yhtä oikeaa vastausta johtaako pettäminen suhteen päättymiseen.
      Jokainen meistä joutuu päättämään tykönään mitä hyväksyy, millaista käytöstä antaa kumppanilleen anteeksi, mitä sietää ja missä kulkee raja.

Jotkut sietää enemmän kuin toiset. Minä kuulun näihin vähemmin sietäviin.

• Anonyymi

Ei mitää anteeksi, mikä se sellainen on. Petollinen on hyljännyt ja sillä sipuli.

• Anonyymi

En voisi. Tietoista loukkaamista ja aliarvioimista. Kertoo jotain syväluotaavaa henkilöstä.

• Anonyymi

Tämä perinteinen parisuhdekäsitys on hyvin ahdas.

Ihmisillä on sellainen käsitys, että ainoat vaihtoehdot ovat joko tiukka monogamia tai ei mitään.

Minusta voi hyvin viihtyä toisen ihmisen kanssa, ja haluta jakaa hänen kanssaan arki, mutta se ei sulje pois sukupuolisia haluja toisia ihmisiä kohtaan. Sitten onkin hankalan paikan edessä, jos pitää valita, haluaako, että normi arki sujuu, vai jättääkö muuten loistavan tyypin sen takia, että haluaa harrastaa seksiä muidenkin kanssa, varsikin kun tuon arjen osuus elämästä on n 99% ja seksin 1% tai vähemmän.

Moni voi vielä parisuhteen alussa olla aidosti sitä mieltä, että pystyy sitoutumaan yhteen ihmiseen, mutta kiusaus käy ylivoimaiseksi myöhemmin.

• Anonyymi

Ihmisiä on erilaisia, eikä siinä mitään, jos asioista sovitaan yhdessä etukäteen. Itse en ainakaan kahdeksan vuoden suhteen aikana edes harkinnut pettämistä, vaikka en saanut tarvitsemaani kumppaniltani. Lopulta totesin, että en yrityksestä huolimatta tulekaan saamaan, joten erosin ja etsin itselleni sopivamman kumppanin. Nyt kun on kumppani, jonka kanssa kaikki sujuu, muut eivät tule mieleenkään. Olen itse uskollinen ja odotan samaa myös toiselta. Jos toisella on halua kokeilla muita, niin ryhtyköön sinkuksi tai jonkun muun kanssa avoimeen suhteeseen.

• Anonyymi

En pystyisi antamaan anteeksi, enkä antaisi. Suhde päättyisi samantien kun asian saisin selville. Pettäminen on äärettömän epäkunnioittavaa ja loukkaavaa toista kohtaan. En tekisi sitä toiselle, enkä haluaisi sitä tehtävän itsellenikään.

• Anonyymi

Täällä olikin jo heitetty hyviä pointteja.

Jokainen suhde on erilainen. Kunhan pelisäännöt on kaikille suhteen osapuolille selvät niin homma toimii. Muiden mielipiteillä ei ole väliä, kunhan suhteen osapuolet itse ovat tyytyväisiä.

Itse aina tehnyt tapailun alussa jo selväksi että etsin vain ja ainoastaan monogamista parisuhdetta. Mikäli vastapuoli on eri linjoilla, tapailu/ suhde päättyy.

• Anonyymi

Selvitty on pienimuotoisesta tai vähäisestä pettämisestä puolin ja toisin. Asiat sen jälkeen selvitetty hyvässä hengessä aikuismaisesti ilman riitoja ja elämä jatkui ja jatkuu rauhaisasti meidän kohdalla.

• Anonyymi

En hyväksy, en antaisi anteeksi, enkä jatkaisi suhdetta.

• Anonyymi

Vähän hassu kysymys antaako anteeks, sillä ei ole enää merkitystä, tehty mikä tehty.

• Anonyymi

Kyllä minä anteeksi antaisin. Pettäminen on inhimillistä, mutta luultavasti en jatkaisi suhdetta pettäjän kanssa.

• Anonyymi

Nuorena tulin petetyksi.annoin anteeksi uskoin että ei pettäminen jatku mutta näin ei ollut selityksiä aina
      löytyi.tyhmyydestä sakotetaan olin hölmö ja tyhmä
      Haavat jäi syvät toipuminen kesti ero ym.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      85
      4578
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      86
      4416
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3759
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      17
      3572
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2977
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2784
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      21
      2711
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      2113
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1758
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      110
      1316
    Aihe