Vihdoinkin tippuu

Anonyymi

Vaihdoin lautasen 16 senttiseen ja paino tippuu. Samaa ruokaa kuin aiemmin. Ennen kuin uskoin tämän piti ottaa 2 diabetes diagnoosi. Onneksi se annettiin määräaikaisena, joten toivoa jätettiin. Liikuntana on kävely rauhallisesti.

Kävin vielä vuosi sitten salilla pari kolme kertaa viikossa ja uimassa ja kävelin neljä viisikilsaa päivässä. Personallista trainerin ohjauksessa, lihakset kasvoivat, mutta paino ei todellakaan laskenut. Ruokavalio oli hänen mielestä kunnossa ja vielä erikseen kertoi, että annokset pitää olla just semmoista reilun kokoista. Mutta eihän semmoinen ollutkaan minun kropalle.

Normaali painoon on vielä 35 kiloo, saa nähdä minä vuonna pääsen tuonne. Olen tunnesyöjä ja kun minut on jätetty on herkut pöytään helpottamaan hetkeä. Tai kun on ollut juhlan aika, herkut pöytään. Nyt jo selviän marjapiirakkapalalla ( ite tehty - vähän kevyempi versio). Muutenkin teen ruokani, syön kasvisruokaa.

Ruokalautaset pitäisi pienentää max ja kuusitoista senttisiksi ja haarukka ja veitsi ottaa käyttöön joka aterialla ellei keittoruoka kerta.

38

64

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Ennen kuin uskoin tämän piti ottaa 2 diabetes diagnoosi. Onneksi se annettiin määräaikaisena, joten toivoa jätettiin. "

      Kävitkö lääkärissä vai ennustajalla???

      Loppu kirjoituksesi on pelkkää höpinää

      • Anonyymi

        Ihan asiallisesti kirjoitettu viesti, ja koski lautasen kokoa. Ilmeisesti et tätä lautaspuolta edes huomannut lukea?


    • Anonyymi

      Elä välitä veijosta,se on aivan sama millä tavalla laihdutat.
      Voit syödä huoletta myös isoista lautasista kunhan tiedät tarkasti kalorit.

      • Anonyymi

        "Elä välitä veijosta,se on aivan sama millä tavalla laihdutat.
        Voit syödä huoletta myös isoista lautasista kunhan tiedät tarkasti kalorit."

        Kioskilta kuuluu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Elä välitä veijosta,se on aivan sama millä tavalla laihdutat.
        Voit syödä huoletta myös isoista lautasista kunhan tiedät tarkasti kalorit."

        Kioskilta kuuluu

        Veijo on todennäköisesti vaihdettu toiseen tyyppiin jossain vaiheessa matkaa.

        Alkuperäinen, the original Veijo, osasi kirjottaa, omasi agressiivisen asenteen ja jaksoi mussuttaa päivästä toiseen pitkiä sepustuksia keksimistään, yli hilseen menevistä teorioista, joissa energiaa katoaa vyötäröltä kuin sitä imettäisiin mustaan aukkoon.

        Onko siis käynyt niin, että alkuperäisellä hirtti suonet umpeen ja se korvattiin umpilussulla mistä ei irtoa enää kuin kaksi sanaa kerralla.

        Kyllä nyt on asiat heikolla mallilla. Tuokaa se alkuperäinen takaisin, siitä irtosi sentään naurut monet kerrat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veijo on todennäköisesti vaihdettu toiseen tyyppiin jossain vaiheessa matkaa.

        Alkuperäinen, the original Veijo, osasi kirjottaa, omasi agressiivisen asenteen ja jaksoi mussuttaa päivästä toiseen pitkiä sepustuksia keksimistään, yli hilseen menevistä teorioista, joissa energiaa katoaa vyötäröltä kuin sitä imettäisiin mustaan aukkoon.

        Onko siis käynyt niin, että alkuperäisellä hirtti suonet umpeen ja se korvattiin umpilussulla mistä ei irtoa enää kuin kaksi sanaa kerralla.

        Kyllä nyt on asiat heikolla mallilla. Tuokaa se alkuperäinen takaisin, siitä irtosi sentään naurut monet kerrat.

        "Alkuperäinen, the original Veijo, osasi kirjottaa,"

        Osaa vieläkin mutta sinulla tuntuu olevan suuria vaikeuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Alkuperäinen, the original Veijo, osasi kirjottaa,"

        Osaa vieläkin mutta sinulla tuntuu olevan suuria vaikeuksia.

        Jos koetat loukata ihmistä niin etsi hänestä heikko kohta johon sitten kohdistat iskusi. Nyt tuo ei oikein toimi, koska kaikki näkee, että osaan kirjoittaa, enkä loukkaannu sanomisestasi laisinkaan.

        Jos olisit löytänyt heikon kohtani ja tölvässyt siihen jotakin terävää, olisin itkenyt koko loppupäivän ja pysynyt palstalta pois useamman päivän.

        Kun verisuonet on lapioitu täyteen rasvaa, on peli menetetty, eikä kaikki kamarit enää lämpene siihen tapaan kuin vielä 10 vuotta sitten.

        VHH syömisellä on hintansa. Ehkä se helpottaa haiman toimintaa, mutta maksun paikka tulee aivotoiminnan katoamisena.

        No, kuollaanhan ne kaikki jokatapauksessa. Itse en kyllä valitsisi aivotoiminnan menettämistä jos vaihtoehtona olisi terveellinenkin elämä, jossa ei olisi ihan noin radikaaleja salaliittoteorioita sisältäviä, terveyden kannalta haitallisia, menetelmiä.


    • Anonyymi

      Laihdutukseen voi auttaa jättämällä syömättä ja täyttämällä maha ruoan sijaan kraanavedellä sitäkin kun juo mahan täyteen lähtee nälän tunne pois.

      • Anonyymi

        Juomalla ei maha tule täyteen eikä nälän tunne lähde pois. Voit syödä itsesi ähkyyn asti ja silti vatsaan mahtuu monta pullollista olutta. Kokeiltu on.
        Juotu neste ei sekoitu vatsalaukussa olevaan ruokaan eikä jää odottelemaan sulamista vaan jatkaa matkaansa välittömästi.


    • Anonyymi

      Samaa mieltä tuossa lautasasiassa. Ja kun ruvetaan ajattelemaan lautasasiaa tarkemmin, niin sieltä tulee vastaan monia muita ylipainolle altistavia ja altistaneita tekijöitä. Ennen sanottiin lapselle "syö lautanen tyhjäksi, koska Afrikassa nähdään nälkää". Eli kylläisyydensäätely tuhottiin lapselta tietoisesti pakottamalla ja/tai tuputtamalla. Lapsuudenkotonani oltiin pikemminkin nälässä, mutta minulla oli tuputtava isoäiti, jonka luona vietin paljon aikaa. Olin aina täydessä ähkyssä aina palatessani kotiin.

      On todella vaikeaa tavoittaa oikea kylläisyyden tunne tai tottua syömään pieniä annoksia, kun lapsesta lähtien luontaista ruokahalun säätelyä on tuhottu. Harva länsimainen ihminen on kuolemassa nälkään. Joten lapsellekin pitäisi sallia se, että jos hän ei halua syödä, niin hän saa olla syömättä.

      Muistan, että nuoruudessani usein santsasin ruokaa. Jossain vaiheessa keski-iässä aloin syömään vain yhden lautasellisen ruokaa. Jossain vaiheessa muutin, eivätkä isot lautaset mahtuneet enää ruokakaappiini. Joten käytän enää pelkkiä pieniä lautasia. Toki pienenkin lautasen saa ahdettua kukkuroille. Riippuu lautasesta ja lautasen reunojen ja itse lautasosan välisestä suhteesta, paljonko lautaselle mahtuu ruokaa.

      Aineenvaihdunta usein vähenee vanhetessa. Jos söisin saman verran kuin nuorena, olisin sairaan ylipainoinen. Kannatan ehdottomasti pieniä lautasia! Aikuinen ihminen ei kuole nälkään, vaikka söisi vähän vähemmän. Päin vastoin, ne suuret lautaset koituvat todennäköisemmin kuolemaksi.

      Jos pienet lautaset näyttävät tyhmiltä pöytää kattaessa, voi kokeilla erilaisia katelautasia. Niiltä ei ole edes tarkoitus syödä, vaan niiden päälle voi asettaa vielä kateliinan ja vasta sen päälle ruokalautasen. Ja jos pöytä on hyvin pieni, niin pieni lautanen on vain etu. Silloin ihmiset aterioineen mahtuvat paremmin ahtaan pöydän äärelle. Saattaa olla, että osa ihmisistä käyttää ruokailuun katelautasta, jota ei ole edes tarkoitettu ruokalautaseksi. Selväähän se, että silloin lihoo. Ruokaa mahtuu yhdelle katelautaselle koko perheen annos.

      • Anonyymi

        Hyvä kirjoitus lautasista!
        Ja vielä perinteiset kahvikupit takaisin, mukit kierrätykseen.

        Olen hämmästynyt miten paljon asiattomia, siis ihan muista asioista kirjoittajia. Näinkö he löytävät omia hengenheimolaisiaan.

        Mutta oikeesti etsin vinkkejä painonpudotukseen ja nyt annoin omat kokemukseni käyttöön. Siis pienempi lautanen käyttöön. Ja haarukan ja veitset käyttöön ellei sopparuokaa.
        Diabeteslääkäri sanoi, että on mahdollista saada vielä sokeriarvot normaaleihin rajoihin, jos saan painoa putoamaan ja muita sairauksia ei ilmene. Joten määräaikainen diabetesdiagnoosi tällä hetkellä.

        Alkuperäinen aloittaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kirjoitus lautasista!
        Ja vielä perinteiset kahvikupit takaisin, mukit kierrätykseen.

        Olen hämmästynyt miten paljon asiattomia, siis ihan muista asioista kirjoittajia. Näinkö he löytävät omia hengenheimolaisiaan.

        Mutta oikeesti etsin vinkkejä painonpudotukseen ja nyt annoin omat kokemukseni käyttöön. Siis pienempi lautanen käyttöön. Ja haarukan ja veitset käyttöön ellei sopparuokaa.
        Diabeteslääkäri sanoi, että on mahdollista saada vielä sokeriarvot normaaleihin rajoihin, jos saan painoa putoamaan ja muita sairauksia ei ilmene. Joten määräaikainen diabetesdiagnoosi tällä hetkellä.

        Alkuperäinen aloittaja

        Kannattaa myös muistaa vitosen seteli kauppareissulle, ostokset kävelemällä 10km päässä olevasta kaupasta ja ei syömistä iltapäivä klo 15 jälkeen rajoitukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kirjoitus lautasista!
        Ja vielä perinteiset kahvikupit takaisin, mukit kierrätykseen.

        Olen hämmästynyt miten paljon asiattomia, siis ihan muista asioista kirjoittajia. Näinkö he löytävät omia hengenheimolaisiaan.

        Mutta oikeesti etsin vinkkejä painonpudotukseen ja nyt annoin omat kokemukseni käyttöön. Siis pienempi lautanen käyttöön. Ja haarukan ja veitset käyttöön ellei sopparuokaa.
        Diabeteslääkäri sanoi, että on mahdollista saada vielä sokeriarvot normaaleihin rajoihin, jos saan painoa putoamaan ja muita sairauksia ei ilmene. Joten määräaikainen diabetesdiagnoosi tällä hetkellä.

        Alkuperäinen aloittaja

        Siis tuossa lautasmallissa on paljonkin perää. On tutkittu mitä isompi lautanen, sen enemmän ihminen syö. Samoin mitä isompi ruokavalikoima, sen enemmän kaloreita vatsaan päätyy.

        https://www.perttimustajoki.fi/ruokanobel-lautasmallin-keksijoille/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa myös muistaa vitosen seteli kauppareissulle, ostokset kävelemällä 10km päässä olevasta kaupasta ja ei syömistä iltapäivä klo 15 jälkeen rajoitukset.

        Ite käyn kaupassa kerran viikossa- ostoslista mukana ja noin suunnilleen ruokalista tehty viikoksi. Jos ostan leipää,niin jätän vain pari viipaletta ja loput pakastan. Ja hitaasti olen siirtynyt Beceliin., jopa leipomukset teen.

        Mutta kaloreita en laske-ihan periaatteesta jätän tekemättä, koska työpäivät ovat täynnä numeroita!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kirjoitus lautasista!
        Ja vielä perinteiset kahvikupit takaisin, mukit kierrätykseen.

        Olen hämmästynyt miten paljon asiattomia, siis ihan muista asioista kirjoittajia. Näinkö he löytävät omia hengenheimolaisiaan.

        Mutta oikeesti etsin vinkkejä painonpudotukseen ja nyt annoin omat kokemukseni käyttöön. Siis pienempi lautanen käyttöön. Ja haarukan ja veitset käyttöön ellei sopparuokaa.
        Diabeteslääkäri sanoi, että on mahdollista saada vielä sokeriarvot normaaleihin rajoihin, jos saan painoa putoamaan ja muita sairauksia ei ilmene. Joten määräaikainen diabetesdiagnoosi tällä hetkellä.

        Alkuperäinen aloittaja

        Lounasravintoloissa on monesti varattu pieni lautanen salaatille ja isompi pääruoalle. Niitä kannattaisi käyttää päinvastoin; lastata isommalle lautaselle salaatit ja kasvikset ja pääruoka pienemmälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lounasravintoloissa on monesti varattu pieni lautanen salaatille ja isompi pääruoalle. Niitä kannattaisi käyttää päinvastoin; lastata isommalle lautaselle salaatit ja kasvikset ja pääruoka pienemmälle.

        Jees, tämä on HYVÄ vinkki, otan käyttöön!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lounasravintoloissa on monesti varattu pieni lautanen salaatille ja isompi pääruoalle. Niitä kannattaisi käyttää päinvastoin; lastata isommalle lautaselle salaatit ja kasvikset ja pääruoka pienemmälle.

        Ja jos kääntää sen lautasen ylös-alaisin niin siinä ei saa pysymään sellaista määrää ruokaa että se lihottaisi.

        Keittoa voi laittaa myös matalalle lautaselle, ei takuulla lihota.

        Ja reissussa syömiseen voi pitää omaa 8cm pahvilautasta aina matkassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jos kääntää sen lautasen ylös-alaisin niin siinä ei saa pysymään sellaista määrää ruokaa että se lihottaisi.

        Keittoa voi laittaa myös matalalle lautaselle, ei takuulla lihota.

        Ja reissussa syömiseen voi pitää omaa 8cm pahvilautasta aina matkassa.

        Taidat olla hieman ahdistunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla hieman ahdistunut.

        Ei pidä paikkaansa. Olen aika paljonkin ahdistunut.

        Onko se rikos?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa. Olen aika paljonkin ahdistunut.

        Onko se rikos?

        Ei tietenkään.

        Mutta jatkuvan leikinlaskun sijasta tulisi mieluummin tiedostaa oma ahdistuneisuutensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tietenkään.

        Mutta jatkuvan leikinlaskun sijasta tulisi mieluummin tiedostaa oma ahdistuneisuutensa.

        Minä tiedosta kyllä tilani, entä miten sinulla on asiat?

        Onko jatkuva otsa rypyssä oleminen oire jostakin? Onko sinulla jokin ongelma jota et tiedosta?

        Mieluummin tuo asia kannattaisi selvittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä tiedosta kyllä tilani, entä miten sinulla on asiat?

        Onko jatkuva otsa rypyssä oleminen oire jostakin? Onko sinulla jokin ongelma jota et tiedosta?

        Mieluummin tuo asia kannattaisi selvittää.

        Kuulehan tyttöseni, huumori on usein pakokeino. Ihminen voi olla tasapainoinen ja onnellinen, vaikka ei vitsailisi päivän aikana kertaakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jos kääntää sen lautasen ylös-alaisin niin siinä ei saa pysymään sellaista määrää ruokaa että se lihottaisi.

        Keittoa voi laittaa myös matalalle lautaselle, ei takuulla lihota.

        Ja reissussa syömiseen voi pitää omaa 8cm pahvilautasta aina matkassa.

        "Keittoa voi laittaa myös matalalle lautaselle, ei takuulla lihota."

        Totta, ja keiton voi vielä syödä haarukalla. :)))
        Mutta oikeasti, kyllä lautasen koolla tuntuu olevan jokin psykologinen vaikutus sillä ihminen syö paljon silmillään. Kun on paljon herkullista juhlaruokaa esim tarjolla, niin silmät hamuaa edelleen jotain vaikka napa on repeämäisillään. Minulla kanssa on leipäasetti, jolta syön ruokani, ja se on täpötäynnä. Saa jopa ottaa lisää, ja tulee fiilis että tässähän on kauheat syömingit meneillään vaikka on todellisuudessa syönyt vain 300g vihanneksia. Myös keittolautasen vaihdoin pienempään kuppiin.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa myös muistaa vitosen seteli kauppareissulle, ostokset kävelemällä 10km päässä olevasta kaupasta ja ei syömistä iltapäivä klo 15 jälkeen rajoitukset.

        "Kannattaa myös muistaa vitosen seteli kauppareissulle, ostokset kävelemällä 10km päässä olevasta kaupasta ja ei syömistä iltapäivä klo 15 jälkeen rajoitukset."

        Vitosella saakin pari Fazerin sinistä levyä. :) Hyvä eväs kotiin kävellessä.

        T kn


    • Anonyymi

      Tosiaan jotkut ihmiset ovat tutkimustenkin mukaan noin tyhmiä että ottavat aina lautasen täyteen ruokaa ja laihtuvat vain vaihtamalla lautanen pienemmäksi. Minä kyllä osaan ottaa isommallekin lautaselle vähemmän ruokaa.

      • Anonyymi

        Kyllä, näin voi omalta osaltani sanoa! En hahmota lautasen kokoa ja ruuan määrää oikein, jos lautanen on iso.
        Mutta voin tässä kertoa , että jossain asioissa en tunne itseäni tyhmäksi esim. työssäni. Ja jossain asioissa myös olen tyhmä, en osaa tankata autoa enkä vaihtaa auton renkaita, mutta ajan autoa viikottain. Edellä olevilla ei ole kuitenkaan vaikuttaneet siihen, että en ole osannut tai halunnut tai ei ole tuntunut tärkeältä miettiä muuta, kuin saada ruokaa päivittäin.
        Ne kerrat kun olen miettinyt, niin ne ovat olleet dieettejä, kuureja ja ruokavalioita, niin vaikutukset olleet muutamasta vuodesta muutamaa n kuukauteen.
        Nimimerkki tyhmä ja tienaa lähes sata t vuodessa!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, näin voi omalta osaltani sanoa! En hahmota lautasen kokoa ja ruuan määrää oikein, jos lautanen on iso.
        Mutta voin tässä kertoa , että jossain asioissa en tunne itseäni tyhmäksi esim. työssäni. Ja jossain asioissa myös olen tyhmä, en osaa tankata autoa enkä vaihtaa auton renkaita, mutta ajan autoa viikottain. Edellä olevilla ei ole kuitenkaan vaikuttaneet siihen, että en ole osannut tai halunnut tai ei ole tuntunut tärkeältä miettiä muuta, kuin saada ruokaa päivittäin.
        Ne kerrat kun olen miettinyt, niin ne ovat olleet dieettejä, kuureja ja ruokavalioita, niin vaikutukset olleet muutamasta vuodesta muutamaa n kuukauteen.
        Nimimerkki tyhmä ja tienaa lähes sata t vuodessa!

        Juuri kukaan ei osaa hahmottaa ruuan määrää lautasella kun lautasen kokoa muutetaan. Itse annostelen ruokaa samoilla ottimilla niin tiedän suurin piirtein kuinka paljon sitä on enkä halua että ruoka koskettaa muuta ruokaa. Aika useasti käytän teräksisiä lokerolautasia. Duunikämpillä jopa syön lusikkahaarukkaveitsi-yhdistelmällä.


      • Anonyymi

        40-luvulla syntyneille lapsille opetettiin, että itse täytetty lautanen on syötävä tyhjäksi.
        Ruuan ottamiseen liittyy tiettyjä rutiineja joka näkyy lautasen täyttymisasteena.
        Jäädessämme eläkkeelle ja muutettuamme kerrostaloon vaihdoimme ruokalautaset D20cm > D16cm. Tavoite ei ollut laihduttaminen vaa läskin lisääntymisen estäminenkoska muuttunut asumismuoto ja ikääntymisen myötä energian kulutus pieneni.
        Ei ole tarvinnut laskea kaloreja eikä mitata syötäviä.

        Vuosittain olemme useampia viikkoja noutopöytien ääressä. Ruokailu ruokatyypit kerrallaan ajan kanssa täyttäen aina vain yhtä laatua lautaselle, niukasti niinei tule ylitankkausta.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Juuri kukaan ei osaa hahmottaa ruuan määrää lautasella kun lautasen kokoa muutetaan. Itse annostelen ruokaa samoilla ottimilla niin tiedän suurin piirtein kuinka paljon sitä on enkä halua että ruoka koskettaa muuta ruokaa. Aika useasti käytän teräksisiä lokerolautasia. Duunikämpillä jopa syön lusikkahaarukkaveitsi-yhdistelmällä.

        "Itse annostelen ruokaa samoilla ottimilla niin tiedän suurin piirtein kuinka paljon sitä on enkä halua että ruoka koskettaa muuta ruokaa."

        Kuulostaa aika pakkoneuroottiselta. Vähän semmonen käsitys tullutkin kirjoituksistas.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Itse annostelen ruokaa samoilla ottimilla niin tiedän suurin piirtein kuinka paljon sitä on enkä halua että ruoka koskettaa muuta ruokaa."

        Kuulostaa aika pakkoneuroottiselta. Vähän semmonen käsitys tullutkin kirjoituksistas.

        Pidätkö paistikastikkeessa lilluvasta salaatista? Minä en. En nyt pitäisi tuota neuroottisen kun kyse on valinnasta eli ulkona syödessä kaikki samalta lautaselta.

        Nykyäänhän ei kastike ruokia syödä kovinkaan paljoa joten ongelma on vähäisempi. Yksi poikkeus tietysti on eli ranskalaiset perunat monesti kuorrutetaan ketsupilla. Ikävä syödä vettyneitä ranskanperunoita.


    • Anonyymi

      Nyt nostetaan esille uusi tapa: jätetään ruokaa lautaselle, ei siis syödä jokakerta lautasta tyhjäksi. Yritän vähintään pari kertaa viikossa jättää ruokaa lautaselle, joko syön loput myöhemmin tai sitten heitän kompostiin. Molemmat tavat minun pitää opetella. Ja ihan ajatuksella pitää molemmat tehdä, ei ole mitenkään itsestään selvää. Lisäksi jos otan jotain makeaa, niin siitä Aina vähän säästän seuraavaan kertaan. Ja vaikeammaksi sen tekee, etten heti alussa ota sitä säästettävää suupalaa, vaan sen jätän joko kääreeseen lopuksi tai astiaan. Nyt olen säästänyt yhtä suupalaa jo keittiössä näkyvällä paikalla kaksi päivää, mutta ihan vesikielellä olen pelkästä ajatuksesta.

      Kotona viiskytluvulla ruokaa ei ollut liiemmin ja syötiin aina, poikkeuksia ei ollut, vaikka lautasella olisi ollut kamalinta ruokaa mitä tiesin esim. maksalaatikkoa.

      Kyllä, haluan syödä terveellisesti ja laihtua vasta sen seurauksena. Tapoja on vaikea muuttaa, huomasin sen kun kävin vierailulla ja olin kahvipöydässä. Sain kuitenkin otettua mielestäni sen kaikkein pienimmän kakkupalan ja suklaista osasin kieltäytyä. Verensokeri on tasaantunut tuonne kuutosen tienoille, joten hyvään suuntaan menossa- jospa tämä määräaikainen diabeetes-diagnoosi saisin tänä vuonna päättymään.

      • Minun on vaikea heittää pois ruokaa, edes riisiä tai pastaa joten teen sen verran pienen annoksen että varmasti jaksan syödä sen. Jos kuitenkin käy niin, että en jaksa syödä kaikkea niin lämmitän mikrossa muutaman tunnin kuluttua ja syö sitten ja saatan jättää seuraavan aterian väliin.


      • Anonyymi

        Minä en voi periaatteessa heittää pois syömäkelpoista ruokaa, olen oppinut sen jo lapsena. Keittoruokaa en santsaa, syön vain senvarran mitä käyttämääni syvään lautaseen mahtuu (n. 4 dl). Muuta ruokaa otan pienellä kastikekauhalla tai isolla lusikalla vain kohtuullisen määrän. Suurimman osan ruuastani valmistan perhekoossa sen vuoksi että kaupan pakkaukset ovat tätä kokoa, vaikka asun yksin. Syön valmistamastani ruuasta yhden annoksen ja annostelen loput keittiövaakaa käyttäen pieniin pakastusrasioihin tai -pusseihin (annoskoko ruokatyypistä riippuen 160-300 g). Seuraavina päivinä otan sitten jääkaappiin sulamaan vain yhden annoksen kerrallaan, niin ei tule syötyä liikaa.


    • Anonyymi

      Tippuu vieläkin paino, vaikka syön joka päivä ihan tavallista ruokaa; siis samaa kuin aiemminkin, annokset vain ovat pienemmät, enkä santsaa. Harjoittelen jatkuvasti, ettei kaikkea tarvitse syödä, vaan voin jättää ja. Syödä myöhemmin. Tai jopa heittää roskiin esim puolikkaan perunan tai leipäpalan. Kyllä on vaikeaa oppia uusia tapoja.

    • Anonyymi

      Tuo on vaivaton tapa. Pienempi lautanen -> pienempi annos.
      Itse en koskaan jätä syömättä itse lautaselleni asettamaa ruokaa joten tuo lautaskoko on yksinkertainen, huomaamaton ja tehokas keino.

      Olemme vuosittain matkoillayhteen laskettuna muutaman kuukauden. Noutopöydät ovat hyviä siinä mielessä. että otan järjestyksessä aina vain yhtä lajia kerrallaan ja niukasti. Erikseen kalat, lihat jne. Syöminen kaikessa rauhassa. Kiireettä, hyvin purekellen. Lämpimän ruuan kanssa sama juttu mutta vain yhtä lajia. Niukasti lautaselle ja siitä huolimatta santsaan hyvin harvoin.
      Jälkiruokien suhteen olen tarkka. Arvioin rasva- ja sokeripitoisuuet.
      Hitaasti ruokaillen ehtii syntymään kylläisyyden tunne. Johtunee osittain syljen ptyaliinin aloittamasta imeytymisreaktiosta.

      AI-tilanteissa joissa alkoholijumat kuuluvat perushintaan, varmistan alkavan päivän syömällä aamuisin epäterveellisesti. Reilu röykkiö rapeaa pekonia ja kaksi paistettua kananmunaa eikä muuta. Klo 10:n tienoissa voi ryhtyä hilajlleen hölväämään sisäkalujaan vaikkapa viskillä.
      Kun tissuttelee tasaisesti. Syö järkevästi ja menee nukkumaan hyvissä ajoin ei kohtuullinen juopottelu aiheuta vanhalle miehellekään häiriökäyttäytymistä eikä krapulaa.
      Erään risteilyn viikon nautinnat tarkistin. 6 vrk:n aikana kirjaantui rannekkeeseeni 65 a-annosta. Suurin osa viskiä. Joukossa viiniä 12cl ja jokunen olut 0,58l.
      Lisäksi päivittäisissä satamapaikoissa noin 30 annosta mutta ne olivat enimmäkseen tavallisen kokoisia oluita.
      Joo. Tiedän. Eivät nuo ole mitään dieettiviikkoja.

      • Itse en ole koskaan ollut Ai-lomalla ja tuskin menekään mutta seisovassa pöydässä aloitan salaatilla ja syön vain vähän pääruokaa. Jos mahdollista niin yritän majoittua niin että on ruuanlaittomahdollisuus enkä missään tapauksessa ota majoitusta aamiaisella. Jos majoituksen lähellä on McDonald's niin syön siellä perushampurilaisen ja kahvin. Siinä on 250 kcal.

        Valitettavasti seuraavalla reissulla majoituksen lähellä ei ole McDonald'sia mutta on kyllä keittiö niin kuitannen aamiaisen kahvilla ja leivällä. Onneksi Lidl on lähellä niin saa sentään tummaa ruisleipää, espanjalainen ruisleipä tehdään kuoritusta rukiista mutta on kyllä oikein hyvää. Lounas täytyy jättää väliin koska kielikoulun lähellä ei ole hyvää lounaspaikkaa. Voisi tietysti ottaa hedelmiä mukaan ja lähellä on ruuan irtomyyntipiste.


      • Anonyymi

        Onko 2 tyypille sopivin viski? Ainakin valkkaria sai nousemaan lukeman reilusti yli seiskaan. Ruokarytmiin mahtuu yksi nestemäinen ateria ja välipala...


    • Anonyymi

      No, hyvä painonpudotus vauhti on pysähtynyt- jo kuukauden on tässä samassa oltu! Ei nousua ei pudotusta. Pitää tarkastaa uudelleen kesäherkut, tuleeko niistä lisää energiaa, jota en osaa vielä laskea.
      On ollut vihdoinkin niin paljon tapahtumia, että stressinkin piikkiin voi laittaa tämän tasaisuuden.
      Liikuntaa en kyllä laske mitenkään- kaikki pudotus perustuu siihen- että syön kohtuudella! Monipuolisesti olen jo aiemminkin syönyt, kasvisruokailija olen!
      Voi sanoa, että pyrin ruokailuissa siihen, että syön sen verran kuin normaalipainoinen ja painon pitäisi sitten hivuttautua sinne normaaliin - joskus!
      Tsemppiä kaikille!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1625
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1254
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1157
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1096
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1082
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1039
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      970
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      932
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      867
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      751
    Aihe