Ylöstempaus pian vai 1000 vuoden päästä?

Anonyymi

Osaako joku Raamattua tunteva antaa vastauksen tähän kysymykseen?

Ylöstempaus
Ensimmäinen kirje tessalonikalaisille 4:17

- Sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa. -

16

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Saatana on sidottu koko tuhatvuotisen ajanjakson ajan (Ilm. 20:2).
      Nyt ei ole saatanaa vielä sidottu.

• Anonyymi

Sidottu olemaan maapallolla...

• Kukin "temmataan" ylös kun on hänen aikansa.

Stefanuskin ehdittiin jo "temmata" herransa tykö :
        Apt.7:59 "Herra Jeesus, ota minun henkeni."

Eikö tuhat vuotta kuvaa tietämättömyyden aikoja :

Ps 90
        4 "Sillä tuhat vuotta on sinun silmissäsi niinkuin eilinen päivä, joka meni ohitse, ja niinkuin öinen vartihetki."

Job 8
        9 "Mehän olemme eilispäivän lapsia, emmekä mitään tiedä, päivämme ovat vain varjo maan päällä"

1.Piet 1
        14 "Niin kuin kuuliaisten lasten tulee, älkää mukautuko niiden himojen mukaan, joissa te ennen, tietämättömyytenne aikana elitte."

Hepr 2
        1 "Sen tähden tulee meidän sitä tarkemmin ottaa vaari siitä, mitä olemme kuulleet, ettemme vain kulkeutuisi sen ohi."

• Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

Kukin "temmataan" ylös kun on hänen aikansa.

Stefanuskin ehdittiin jo "temmata" herransa tykö :
        Apt.7:59 "Herra Jeesus, ota minun henkeni."

Eikö tuhat vuotta kuvaa tietämättömyyden aikoja :

Ps 90
        4 "Sillä tuhat vuotta on sinun silmissäsi niinkuin eilinen päivä, joka meni ohitse, ja niinkuin öinen vartihetki."

Job 8
        9 "Mehän olemme eilispäivän lapsia, emmekä mitään tiedä, päivämme ovat vain varjo maan päällä"

1.Piet 1
        14 "Niin kuin kuuliaisten lasten tulee, älkää mukautuko niiden himojen mukaan, joissa te ennen, tietämättömyytenne aikana elitte."

Hepr 2
        1 "Sen tähden tulee meidän sitä tarkemmin ottaa vaari siitä, mitä olemme kuulleet, ettemme vain kulkeutuisi sen ohi."

Se aika on kaikilla pelastetuilla samaan aikaan, minuutti sinne tai tänne.

• Anonyymi

Oliko Jeesuksen ylöstempaukselle todistajia?
      Kukaan Jeesuksen opetuslapsista ei nähnyt tätä eikä uskonut siihen.
      Hauta oli tyhjä ja se herätti epäuskoa opetuslapsissakin.

• Anonyymi

Kyse oli siitä, että ihan niin kuin mekin, opetuslapset odottivat Jeesuksen saapuvan hetkenä minä hyvänsä. Jeesus voi tulla tänään tai 1000 vuoden päästä.

Oli miten oli, monia uskovaisia ehtii kuolemaan ennen kuin Jeesus saapuu.

• Anonyymi

Olet lukenut Raamattusi huonosti ja et ymmärrä mitä tapahtuu ennen Jeesuksen tulemista ja viimeistä tuomiota.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet lukenut Raamattusi huonosti ja et ymmärrä mitä tapahtuu ennen Jeesuksen tulemista ja viimeistä tuomiota.

Ei tapahdu mitään, mitä ei olisi jo tapahtunut. Kaikki ajan merkit ovat jo täyttyneet. On vain yksi merkki jäljellä: se kun Jeesus saapuu.

• - Jeesus voi tulla tänään tai 1000 vuoden päästä.

Eiköhän Jeesus/memra tullut ja mennyt viime viikollakin lukemattomia kertoja ja moni ihminen koki ensimmäisen ylösnousemuksensa "he, jotka olivat kuolleet rikoksiinsa."

• Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

- Jeesus voi tulla tänään tai 1000 vuoden päästä.

Eiköhän Jeesus/memra tullut ja mennyt viime viikollakin lukemattomia kertoja ja moni ihminen koki ensimmäisen ylösnousemuksensa "he, jotka olivat kuolleet rikoksiinsa."

Mahtuuhan tuohon väliinkin monta vuotta.

• Anonyymi

Aivan, vaikka tulisi ylihuomenna, niin ajassa monia uskovia kerkiää kuolla, vaikka huomenna ja nyt yöllä...

• Anonyymi kirjoitti:

Aivan, vaikka tulisi ylihuomenna, niin ajassa monia uskovia kerkiää kuolla, vaikka huomenna ja nyt yöllä...

Niin, monta ihmistä käydään "tempaamassa" yläilmoihin tänä yönäkin.

• Anonyymi

1. Tess. 4:16,17) Apostoli ei kuvaa sitä hiljaisena ja salaisena tapahtumana.
      Hän kirjoittaa: "Itse Herra laskeutuu taivaasta ylienkelin käskyhuudon kuuluessa, ja Jumalan pasuunan kaikuessa" jae 16, Lisäksi tässä selvästi kuvataan samaa tapahtumaa, joka toisaalla Raamatussa esitetään selvästi näkyvänä ja julkisena.
      Matt. 24:27,30,31; 1. Kor. 15:52.

Kristuksen sanotaan tulevan "kuin varas yöllä" 1. Tess. 5:2) On kuitenkin huomattava, että tähän viittaavien tekstien yhteydessä siitä puhutaan hyvin julkisena ja näkyvänä tapahtumana, johon liittyy maailman joutuminen kaaosmaiseen tilaan ja jumalattomien tuhoutuminen. Jeesus vertasi sitä vedenpaisumukseen. Joka oli Raamatun mukaan koko maailmaa ja sen asukkaita koskettava ilmiö. Pietari puolestaan puhuu siitä ydinsodan tuhoon verrattavan tapahtuman yhteydessä. 2. Piet. 3:9-12.

• Anonyymi

"vedenpaisumukseen. Joka oli Raamatun mukaan koko maailmaa ja sen asukkaita koskettava ilmiö. "

Sen aikainen Raamatun tarkoittama koko maailma käsitti Vähän Aasian, Syyrian, Egyptin ja Jerusalemin. Asia käy ilmi monesta kohtaa Vanhasta testamentista. Ei siis ole varmaa oliko vedenpaisumus koko maapallon kattava tapahtuma vaiko vain paikallinen tulva.

• Anonyymi

Joh.7:34 Silloin te etsitte minua, mutta ette löydä; ja missä minä olen, sinne te ette voi tulla. Joh.8:21 Niin Jeesus taas sanoi heille: Minä menen pois, ja te etsitte minua, ja te kuolette syntiinne. Mihin minä menen, sinne te ette voi tulla. Joh.13:33 Lapsukaiset, vielä vähän aikaa minä olen teidän kansanne. Te tulette minua etsimään, ja niinkuin sanoin juutalaisille: Mihin minä menen, sinne te ette voi tulla, niin minä sanon nyt myös teille. Joh.8:21 Biblia (1776) Niin Jesus sanoi taas heille: minä menen pois, ja te etsitte minua, ja teidän pitää kuoleman synneistänne. Kuhunka minä menen, ette sinne taida tulla.

• Anonyymi

Iankaikkinen elämä. Iankaikkinen kadotus.
      Näillä nappuloilla uskossaan vahvat pelaavat.
      Mutta kun iankaikkisuus on synonyymi äärettömälle.
      1874 saksalainen harrastelija matemaatikko Georg Kantor meni väittämään, että desimaalilukujen äärettömyydet ovat mahtavammat, kun kokonaislukujen äärettömyys...
      Tätä voi jokainen kokeilla kynän ja paperin kanssa kotonaan. Voin sanoa, ettei Jumalakaan tiennyt mitä tuli luoneeksi.
      Äärettömyydet ovat kummallisia asioita.
      Millainen olisikaan äärellinen avaruus? Tätä kaikkeutta ei ole olemassa ihmisen vuoksi, eikä Jumalankaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      95
      8356
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      174
      3792
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3299
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      256
      2574
    5. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      48
      2185
    6. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      42
      2045
    7. Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.

Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?
      Ikävä
      29
      1990
    8. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      48
      1922
    9. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      19
      1793
    10. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      60
      1788
    Aihe