Hei! Minulle tulossa magneetikuvaus? Itse toimenpide ei pelota, mutta kärsin piikki kammosta.
Ajattelin puuduttaa alueen, johon kanyyli laitetaan. Ongelmana on, etten tiedä laitetaanko kanyyli kyynärtaipeeseen vai kämmen selkään? Entä onko väliä kummalle puolen kättä laitetaan? Kyseessä siis vatsan alueen kuvaus.
Magneetti kuvaus, mihin kanyyli laitetaan?
8
569
Vastaukset
Enpä usko puuduttamisen auttavan piikkikammoista. Eihän piikkikammoinen kipua pelkää, vaan sitä piikkiä, jonka asettaminen ei edes satu.
Aivan kuten nämä rokotuksessa jopa tajuntansa menettävät. Rokotus pistää vähemmän kuin hyttynen, eikä se pisto sitä sokkireaktiota saa aikaan, vaan pelkkä toimituksen pelko.
No: ei se lapsiakaan helpota yhtään, kun heille kertoo, että mitä enemmän sitä jännittää, sitä enemmän se sattuu, joten ota aivan rennosti! :D
Pyydä ennemmin jotain rauhoittavaa, sano vaikka, että kärsit myös ahtaan paikan kammosta. Pami poskeen ja baanalle!- Anonyymi
Magneettikuvauksessa laitetaan kanyyli vain siinä tapauksessa, jos kuva otetaan varjoaineen kanssa.
Kanyylin paikka riippuu siitä, mihin ne sen onnistuvat laittamaan.
Useimmiten juuri kyynärtaive tai kämmenselkä. - Anonyymi
kenellä on puudutusainetta kotona ja mistä sitä voi ostaa?
- Anonyymi
Apteekista saa Emlaa. Olen käyttänyt sitä aina, kun verikokeita ollaan ottamassa. Helpottaa aivan älyttömästi toimenpiteen jännitykseen. Kerran on otettu ilman puudutusta niin taju meinasi lähteä. Tärisin ja hikoilin vielä pitkään toimenpiteen jälkeekin. Selvästi joku henkinen apu siitä puudutuksesta tulee ainakin...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Apteekista saa Emlaa. Olen käyttänyt sitä aina, kun verikokeita ollaan ottamassa. Helpottaa aivan älyttömästi toimenpiteen jännitykseen. Kerran on otettu ilman puudutusta niin taju meinasi lähteä. Tärisin ja hikoilin vielä pitkään toimenpiteen jälkeekin. Selvästi joku henkinen apu siitä puudutuksesta tulee ainakin...
Todennäköisesti tuolla Emlalla on vain psykologinen vaikutus tässä tapauksessa. Sehän puuduttaa vain ihoa, eikä se ihon läpi menevä neula satu paljoakaan, ei edes tippakanyyli (vain hetken pistos).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todennäköisesti tuolla Emlalla on vain psykologinen vaikutus tässä tapauksessa. Sehän puuduttaa vain ihoa, eikä se ihon läpi menevä neula satu paljoakaan, ei edes tippakanyyli (vain hetken pistos).
Onhan se hyvä, jos jokin juttu auttaa, oli vaikutus sitten vaikka psykologinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puudutusvoiteen haitta on siinä, että myös verisuonet löytyvät sen jälkeen huonommin. Puudutusvoide pitäisi laittaa oikeaan aikaan ja myös oikeaan paikkaan.
Itsekin olen rauhoittavan esilääkityksen kannalla. Asiasta kannattaisi soittaa hoitopaikkaan ja pyytää resepti ja ohjeet. Esilääkityksen jälkeen et edes huomaa pistämistä. Tosin saattajan varmaankin tarvitset reissullesi, koska saatat olla tokkurainen.
- Anonyymi
Ei minulle ole mitään piikkiä laitettu magneettikuvauksen takia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1211871
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1441788Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill561572Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1671392Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1771375- 1511336
- 521228
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.761183- 591168
- 1191065