Onko ihmisellä vapaata tahtoa kääntyä Jumalan puoleen?

Anonyymi

Ei ole.

Ihminen voi kääntyä Jumalan puoleen vain, jos Jumala häntä kutsuu.

Kuunnelkaamme tästä noin 12 minuutista eteenpäin:

https://www.suviseurat.fi/2017/wp-content/uploads/2017/05/Pekka_Kinnunen_suomi.mp3

43

54

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tässä seurapuheessa noin 25. minuutin kohdalla on koskettava kohta: epäuskoinen 80-vuotias saa parannuksen armon. Hän oli sairaalassa uskovaisen samanikäisen henkilön huonetoverina. Nuo molemmat seuraavana päivänä siirtyivät ajan rajan taakse ja saivat Jumalan armosta lahjaksi iankaikkisen elämän. Toinen oli uskonut 80 vuotta, toinen yhden päivän. Ja sama palkka.

• Anonyymi

Ei etukäteen kukaan tiedä saako iankaikkisen elämän. Siitä päättää Jeesus tuomiolla. Pysytään sanassa eikä tunteilla.

• Anonyymi

Raamattu kertoo että koettelematonta uskoa ei ole ni miten näitten usko koetellaan jotka yhen päivän on uskomassa?Kaikki ei ole edes sitä yhtä päivää.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei etukäteen kukaan tiedä saako iankaikkisen elämän. Siitä päättää Jeesus tuomiolla. Pysytään sanassa eikä tunteilla.

Melko hupaista markkinahenkeä kasikymppisillä?
        Nyt jo heti kuoltuaan mennään Taivaaseen, vaikka Tuomioon on aikaa yli 7 vuotta vähimmässä määrin, johon lisää tuhat vuotta, milleniumi.
        On se efikpoinen lahko, asiellä ihmiset päättävät päivästä toiseen minne kukin kuollessaan menee, kukaan muu ei näitä juttuja kehitä, kun saatana, janämä juoksee perässä.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Melko hupaista markkinahenkeä kasikymppisillä?
        Nyt jo heti kuoltuaan mennään Taivaaseen, vaikka Tuomioon on aikaa yli 7 vuotta vähimmässä määrin, johon lisää tuhat vuotta, milleniumi.
        On se efikpoinen lahko, asiellä ihmiset päättävät päivästä toiseen minne kukin kuollessaan menee, kukaan muu ei näitä juttuja kehitä, kun saatana, janämä juoksee perässä.

Itse saatana kirjoitti tuon kommentin.

• Anonyymi kirjoitti:

Itse saatana kirjoitti tuon kommentin.

Mutta saatanan poika ei tiedä eikä osaa kommentoida mitään.
        Saatana ei voi hyväksyä Taamatun kertomia aikamääriä.

• "Se on Jumalan teko, että te uskotte minuun."

"Ette te valinneet minua, vaan minä valitsin teidät."

Johtopäätös : Jos joku ei kykene uskomaan jumalaan, ei se ole hänen syytään, vaan se johtuu siitä ettei häntä ole valittu pelastettujen joukkoon.

• Anonyymi

"""""
        Johtopäätös : Jos joku ei kykene uskomaan jumalaan, ei se ole hänen syytään, vaan se johtuu siitä ettei häntä ole valittu pelastettujen joukkoon.

"""""
        AJATTELEMISEN AIHETTA:
        ---
        Elävä usko ei ole ihmisen oma valinta, teko tai ansio eikä ihmisessä itsessään oleva kyky, vaan Jumalan antama lahja, joka perustuu armoon ja Kristuksen ansioon. Usko ei myöskään siirry perintönä perheessä tai suvussa. Lapsen usko perustuu Kristuksen sovitustyöhön. Jeesus sanoi opetuslapsilleen: ”Ette te valinneet minua, vaan minä valitsin teidät.” Vanhan testamentin sana ”valita elämä ja siunaus” on ymmärrettävä Jumalan vaativana lakina, jota ihminen ei kykene täyttämään.
        Laki vaatii tekemään parannuksen, mutta ei anna voimaa uskomiseen. Vain Jumala voi muuttaa ihmisen mielen. Paavalin kirjeen mukaan hän vaikuttaa tahtomisen ja tekemisen. Lutherin mukaan ihmisen ratkaisuvalta hengellisissä asioissa on sidottu. Jumala antaa voiman tulla Jumalan lapseksi. Jumalan lapsen tahto on puolestaan vapautettu syntiinlankeemuksen orjuudesta.
        ---
        Jumalan valinta ihmisen kohdalla tapahtuu armosta Kristuksen kautta. Apostoli kirjoittaa: ”Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja.
        ---
        Kaikkitietävänä Jumala tietää ihmisen kohtalon iäisyydessä, mutta Raamatussa ei opeteta, että Jumala olisi määrännyt toiset ihmiset kadotukseen ja toiset taivaaseen.. Ennaltamääräämisoppi ei perustu Raamattuun.
        Kristuksen kautta tapahtuva armovalinta tarkoittaa sitä, että jos ihminen uskoo, hän pelastuu ja on siis Jumalan valittu. Kristuksen lunastustyö koskee kaikkia ihmisiä. Jumalan armo ja uskon lahja on tarkoitettu kaikille.
        ---

• Anonyymi

Käsittämätön järjestely, että melkein kaikki lapsuusiän ohittaneet joutuvat Jeesuksen mukaan kuoleman jälkeen ikuiseen kadotuksen vaivaan Jumalan itsensä luoman sielunvihollisen eksyttäminä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käsittämätön järjestely, että melkein kaikki lapsuusiän ohittaneet joutuvat Jeesuksen mukaan kuoleman jälkeen ikuiseen kadotuksen vaivaan Jumalan itsensä luoman sielunvihollisen eksyttäminä.

Huuda minua hädän päivänä, niin minä pelastan sinut. sanoo Jumala Raamatussa. Jeesus sanoo: Heittäkää kaikki huolenne ja murheenne minulle, Myös Hän sanoo. Mat. 7:7 .Anova saa ja etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan. Jumalalla on meihin hyvä tahto ja Hän haluaa, että kaikki pelastuisivat. Aletaan kaikki etsimään Jumalan"kasvoja",niin saamme yltäkylläisen elämän. Kun otamme Jeesuksen Herraksemme ja tunnustamme Hänen sovitustyönsä Golgatalla ja kuolleista nousunsa ja pysymme uskossamme olemme pelastetut. Voimme tyynesti odottaa Jeesuksen kutsua kotiinsa. Miksi emme vaihtaisi pahaa saatanaa, hyvään Jeesukseen, jolloin saisimme bonuksena jo nyt, siunatun ja rauhallisen elämän Jumalan rakkaana lapsena.

• Anonyymi kirjoitti:

"""""

"""""
        AJATTELEMISEN AIHETTA:
        ---
        Elävä usko ei ole ihmisen oma valinta, teko tai ansio eikä ihmisessä itsessään oleva kyky, vaan Jumalan antama lahja, joka perustuu armoon ja Kristuksen ansioon. Usko ei myöskään siirry perintönä perheessä tai suvussa. Lapsen usko perustuu Kristuksen sovitustyöhön. Jeesus sanoi opetuslapsilleen: ”Ette te valinneet minua, vaan minä valitsin teidät.” Vanhan testamentin sana ”valita elämä ja siunaus” on ymmärrettävä Jumalan vaativana lakina, jota ihminen ei kykene täyttämään.
        Laki vaatii tekemään parannuksen, mutta ei anna voimaa uskomiseen. Vain Jumala voi muuttaa ihmisen mielen. Paavalin kirjeen mukaan hän vaikuttaa tahtomisen ja tekemisen. Lutherin mukaan ihmisen ratkaisuvalta hengellisissä asioissa on sidottu. Jumala antaa voiman tulla Jumalan lapseksi. Jumalan lapsen tahto on puolestaan vapautettu syntiinlankeemuksen orjuudesta.
        ---
        Jumalan valinta ihmisen kohdalla tapahtuu armosta Kristuksen kautta. Apostoli kirjoittaa: ”Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja.
        ---
        Kaikkitietävänä Jumala tietää ihmisen kohtalon iäisyydessä, mutta Raamatussa ei opeteta, että Jumala olisi määrännyt toiset ihmiset kadotukseen ja toiset taivaaseen.. Ennaltamääräämisoppi ei perustu Raamattuun.
        Kristuksen kautta tapahtuva armovalinta tarkoittaa sitä, että jos ihminen uskoo, hän pelastuu ja on siis Jumalan valittu. Kristuksen lunastustyö koskee kaikkia ihmisiä. Jumalan armo ja uskon lahja on tarkoitettu kaikille.
        ---

Nämä "kautta uskot ja jutut" qkuuluvat toiselle planetalle, Tie on yksin kertainen Jeesuksen luokse, menee kotalleen ja tekee parannuksen Häneen, ei välimiehiä ole, kunhan seuraa Häntä, eikä mitään lahkoja.

• Anonyymi kirjoitti:

"""""

"""""
        AJATTELEMISEN AIHETTA:
        ---
        ---
        ---
        ---

Johtopäätös laaditaan yleensä käsittelyn jälkeen, mutta vastaan siihenkin nyt: Jumalaan uskoo saatanakin, Hänhän on luonut enkelit josta saatana otti oman roolinsa sielunvihollisena.
        Mutta Jeesukseen Hän ei luota, on samanlainen kuten Kerho; - ei Jeesus ole Kaikkivaltias.

Jumala ei pelasta, eikä tuomitse itse ketään (poisluettuna valtakunnat, sekä seurakunnat ja ryhmät, jotka ovat antisemitistejä).
        Joh 5; 22 Isä itse ei tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomiovallan Pojalle,
        23 jotta kaikki kunnioittaisivat Poikaa niin kuin he kunnioittavat Isää. Se, joka ei kunnioita Poikaa, ei kunnioita myöskään Isää, joka on hänet lähettänyt
        Niin Jumala kunnioittaa poikaansa, että ei ota enää kantaa ihmisten sooloiluihin.

Jumalahan vielä VT;N aikaan oli Herra ja valitut kaikki olivat Israelista. Nyt Hänen tehtävä on toinen; Joh. 6:44 Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka minut on lähettänyt, vedä häntä. Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivänä.

>>AJATTELEMISEN AIHETTA?

>>Elävä usko ei ole ihmisen oma valinta, teko tai ansio eikä ihmisessä itsessään oleva kyky, vaan Jumalan antama lahja, joka perustuu armoon ja Kristuksen ansioon. ** Voiko ihminen enemmän ajatella pakanallisesti, ja laatia siitä vielä säännön.

Tietenkin teillä, koska usko on Kerho, se on SRK. ei siihen voi itse valita, vanhemmat asian ratkaisevat tahoillaan, ja siinäkään ole mitään järkeä, sillä uskoa voi vaikka Audi A6;seen, sillä teillä agenda on vielä auki, eikä siihen kuulu usko Jeesukseen Messiaana ja kaikkivaltiaana.

Ajattelepa sitä, jos ”usko Jeesukseen” olisi teillä, se olisi aina omakohtainen ratkaisu. Jeesukseen tehdään parannus, kuten UT sen kertoo.

Yhtään esimerkkiä et sieltä löydä, jossa puhutaan kääntymyksestä uskoon, vaikka objektia.

Jos usko olisi lahja, niin Jeesus kuoli ja tapettiin turhaan. Tehän vihaatte Jeesuksen omia, ”jeesustelijoita” ja kannattaisi lukea Raamattua, ja ottaa sieltä asioita pohdinnan kohteeksi, kuten Matt. 10:32 "Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan omakseni Isäni edessä taivaissa

Kerholaiset evät siihen pysty.

>>Usko ei myöskään siirry perintönä perheessä tai suvussa. Lapsen usko perustuu Kristuksen sovitustyöhön.*** Ei kohta Kerhon osalle, lapsennehan karkaavat maailmaan ja osa Jeesuksen luokse.

Se mitä Jeesus sanoi opetuslapsilleen, - Seuraa minua? Oletko huomannut, ettei Jeesus ole yhdellekään Kerholaiselle sitä sanonut, olette ulkona Hänestä.

jatkuu

• pinnasänky kirjoitti:

Johtopäätös laaditaan yleensä käsittelyn jälkeen, mutta vastaan siihenkin nyt: Jumalaan uskoo saatanakin, Hänhän on luonut enkelit josta saatana otti oman roolinsa sielunvihollisena.
        Mutta Jeesukseen Hän ei luota, on samanlainen kuten Kerho; - ei Jeesus ole Kaikkivaltias.

Jumala ei pelasta, eikä tuomitse itse ketään (poisluettuna valtakunnat, sekä seurakunnat ja ryhmät, jotka ovat antisemitistejä).
        Joh 5; 22 Isä itse ei tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomiovallan Pojalle,
        23 jotta kaikki kunnioittaisivat Poikaa niin kuin he kunnioittavat Isää. Se, joka ei kunnioita Poikaa, ei kunnioita myöskään Isää, joka on hänet lähettänyt
        Niin Jumala kunnioittaa poikaansa, että ei ota enää kantaa ihmisten sooloiluihin.

Jumalahan vielä VT;N aikaan oli Herra ja valitut kaikki olivat Israelista. Nyt Hänen tehtävä on toinen; Joh. 6:44 Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka minut on lähettänyt, vedä häntä. Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivänä.

>>AJATTELEMISEN AIHETTA?

>>Elävä usko ei ole ihmisen oma valinta, teko tai ansio eikä ihmisessä itsessään oleva kyky, vaan Jumalan antama lahja, joka perustuu armoon ja Kristuksen ansioon. ** Voiko ihminen enemmän ajatella pakanallisesti, ja laatia siitä vielä säännön.

Tietenkin teillä, koska usko on Kerho, se on SRK. ei siihen voi itse valita, vanhemmat asian ratkaisevat tahoillaan, ja siinäkään ole mitään järkeä, sillä uskoa voi vaikka Audi A6;seen, sillä teillä agenda on vielä auki, eikä siihen kuulu usko Jeesukseen Messiaana ja kaikkivaltiaana.

Ajattelepa sitä, jos ”usko Jeesukseen” olisi teillä, se olisi aina omakohtainen ratkaisu. Jeesukseen tehdään parannus, kuten UT sen kertoo.

Yhtään esimerkkiä et sieltä löydä, jossa puhutaan kääntymyksestä uskoon, vaikka objektia.

Jos usko olisi lahja, niin Jeesus kuoli ja tapettiin turhaan. Tehän vihaatte Jeesuksen omia, ”jeesustelijoita” ja kannattaisi lukea Raamattua, ja ottaa sieltä asioita pohdinnan kohteeksi, kuten Matt. 10:32 "Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan omakseni Isäni edessä taivaissa

Kerholaiset evät siihen pysty.

>>Usko ei myöskään siirry perintönä perheessä tai suvussa. Lapsen usko perustuu Kristuksen sovitustyöhön.*** Ei kohta Kerhon osalle, lapsennehan karkaavat maailmaan ja osa Jeesuksen luokse.

Se mitä Jeesus sanoi opetuslapsilleen, - Seuraa minua? Oletko huomannut, ettei Jeesus ole yhdellekään Kerholaiselle sitä sanonut, olette ulkona Hänestä.

jatkuu

tässä jatke:
        >>Vanhan testamentin sana ”valita elämä ja siunaus” on ymmärrettävä Jumalan vaativana lakina, jota ihminen ei kykene täyttämään.** Laki, 618 mizvaa on täytetty, Jeesus sen teki ja sovitti. Hän antoi uuden Käskyn Johanneksen evankeliumi:
        13:34 Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut - että tekin niin rakastatte toisianne.
        1.Johanneksen kirje:
        2:8 Ja kuitenkin minä kirjoitan teille uuden käskyn, sen, mikä on totta hänessä ja teissä; sillä pimeys katoaa, ja totinen valkeus jo loistaa.
        2.Johanneksen kirje:
        1:5 Ja nyt, rouva, minulla on sinulle pyyntö, ei niinkuin kirjoittaisin sinulle uuden käskyn, vaan minä kirjoitan sen, joka meillä alusta asti on ollut: että meidän tulee rakastaa toinen toistamme
        Sanoit ettei ihminen pystynyt elämään Lain alla synnittömästi, miten Jeesus eli, miten Daniel, kerrotko heidän synnit. On puurot ja vellit sekaisin.
        Tuosta Jumalan Laista, Hän sanoi, jota te viljelette. Jaakob 2; 10 Sillä se, joka muuten kaikessa noudattaa lakia mutta rikkoo sitä yhdessä kohdassa, on syypää kaikilta kohdin.
        Näin teille käy, kun luette VL käskyjänne.

Laki vaatii tekemään parannuksen, mutta ei anna voimaa uskomiseen. ** Miksi sitten suuri pentumäärä, yms ja milloin olet tehnyt parannuksen laista Jeesukseen, kuten Paavali, Hoviherra ja Gornelius, ja ne helluntain 3000 ja kaikki upotuskasettiin.

Jos se ei anna voimia, niin jokin on Sinussa vialla, ehkä lahkosi. Muuten, muistako parannus ja kastepäiväsi, minä muista ja iloitsen.

>>Vain Jumala voi muuttaa ihmisen mielen. Paavalin kirjeen mukaan hän vaikuttaa tahtomisen ja tekemisen. Lutherin mukaan ihmisen ratkaisuvalta hengellisissä asioissa on sidottu. Jumala antaa voiman tulla Jumalan lapseksi. Jumalan lapsen tahto on puolestaan vapautettu syntiinlankeemuksen orjuudesta.** Muista, kaikki valta on Kristuksen, ei Jumalan, joten olisit pannut jakeet ja kontekstin näkyviin.

>>>Jumalan valinta ihmisen kohdalla tapahtuu armosta Kristuksen kautta. Apostoli kirjoittaa: ”Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja.*** Taas kautta, kautta ja kautta. Ihminen tekee itse uskonratkaisun siitä, että Jeesus on luvattu messias ja alkaa seuraamaan Häntä. Jumalan tehtävä on vain vetää ihmistä Jeesuksen puoleen, jolle Hän kaiken vallan antanut.

Toisaalta, ei teillä ei edes ole Jumalaa, Jeesus on ainut, joka voi sanoa kauttani; Joh. 14:6 Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.

>>että Jumala olisi määrännyt toiset ihmiset kadotukseen ja toiset taivaaseen.. ** Eihän kukaan ole mennyt taivaaseen, muuta kun Messias Jeesus. Joh. 3:13 Kukaan ei ole noussut taivaaseen, paitsi hän, joka on taivaasta tänne tullut: Ihmisen Poika?

Miksi siis Kerhon hautajaisissa pastorit kertoo; - että Hän jätti merkin seurakunnalle, että nousee taivaaseen?
        Pitäisiköhän Sinun hieman tarkistella sitä, että etsisit Jeesuksen ja jättäisit pakanalliset Kerhot.

>>>Kristuksen kautta tapahtuva armovalinta tarkoittaa sitä, että jos ihminen uskoo, hän pelastuu ja on siis Jumalan valittu. Kristuksen lunastustyö koskee kaikkia ihmisiä. Jumalan armo ja uskon lahja on tarkoitettu kaikille. Hallelujah. Melkein täydellinen lause.

Kuitenkin tarkennus, Jumala lunasti poikansa verellään ihmiset, jotka tottelevat Jumalaa ottamalla vastaan Jeesuksen. Jeesuksen rooli on olla vapahtaja/ sovittaja. Jumalala ei ole armoa muuta kun Poikansa, jonka Hän uhrasi, Hänet Sinun pitää löytää.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei melkein kaikki, sillä Jeesukseen parannukseen tehneet kaikki pelastuu.
        Jumalan usko, kuten saataanain uskoo Hänet Jumalaksi, ei pelasta ketään.
        Jeesus pelastaa aina omansa.

• Anonyymi kirjoitti:

Huuda minua hädän päivänä, niin minä pelastan sinut. sanoo Jumala Raamatussa. Jeesus sanoo: Heittäkää kaikki huolenne ja murheenne minulle, Myös Hän sanoo. Mat. 7:7 .Anova saa ja etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan. Jumalalla on meihin hyvä tahto ja Hän haluaa, että kaikki pelastuisivat. Aletaan kaikki etsimään Jumalan"kasvoja",niin saamme yltäkylläisen elämän. Kun otamme Jeesuksen Herraksemme ja tunnustamme Hänen sovitustyönsä Golgatalla ja kuolleista nousunsa ja pysymme uskossamme olemme pelastetut. Voimme tyynesti odottaa Jeesuksen kutsua kotiinsa. Miksi emme vaihtaisi pahaa saatanaa, hyvään Jeesukseen, jolloin saisimme bonuksena jo nyt, siunatun ja rauhallisen elämän Jumalan rakkaana lapsena.

Miksi korotat Jumalan pelastajaksi. Katso, mitä Kaikkivaltias Jeesus sanoo pelastuksestasi; Joh. 6:35 Jeesus sanoi: "Minä olen elämän leipä. Joka tulee minun luokseni, ei koskaan ole nälissään, ja joka uskoo minuun, ei enää koskaan ole janoissaan.

Joh. 11:25 Jeesus sanoi: "Minä olen ylösnousemus ja elämä. Joka uskoo minuun, saa elää, vaikka kuoleekin
        Jumala ei ole koskaan luvannut samaa.

Sitten synnistä; Joh. 16:9 Synti on siinä, että ihmiset eivät usko minuun,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meiltä ihmisiltä salataan jostain syystä se, miksi suuri osa Jumalan luomista enkeleistä nousi kapinaan Luciferin johdolla luojaansa vastaan. Eivät ne olisi nousseet kapinaan, ellei niihin olisi asetettu sellaista taipumusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meiltä ihmisiltä salataan jostain syystä se, miksi suuri osa Jumalan luomista enkeleistä nousi kapinaan Luciferin johdolla luojaansa vastaan. Eivät ne olisi nousseet kapinaan, ellei niihin olisi asetettu sellaista taipumusta.

Miten niin suurin osa?
        Muistaakseni 1/3osaa enkeleistä osallistu kapinaan luojaa vastaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"""""

"""""
        AJATTELEMISEN AIHETTA:
        ---
        ---
        ---
        ---

Tuo pitää paikkansa: "Elävä usko ei ole ihmisen oma valinta,"

Tuon valinnan tekevät vanhemmat ja SRK, mutta onneksi useimmat hylkäävät vanhempiensa painostuksen ja jättävät SRK:n.

• Anonyymi

Jumala on luonut ihmisen ja hänellä on yhteys ihmiseen. Ihminen itse VAPAASTA tahdosta hylkää Jumalan teoillaan ja ajatuksillaan.
      Jeesus tuli pelastamaan nämä ihmiset eikä siinä tarvita kun parantaa tapansa ja uskoa että Jeesus lunastaa synnit kuten on luvannut.
      Tämä tapahtuu elämässä useita kertoja koska ihminen on heikko paholaisen edessä.
      Ajattelee pahoin naapureistaan, sannamarinista, peppupekasta ja muista joita inhoaa.
      Hekin ovat vain syntisiä ja armo koskee heitäkin kun katuvat tekojaan ja parantavat tekonsa uskoen syntien anteeksi saamiseen.

• Anonyymi

Kalvinistisen helvettiopin hulluus on siinä, että Jumala on muka viisas ja "pyhä" jättäessään jotkut eli enemmistön ihmiskunnasta kutsumatta, ja arminiolaisen helvettiopin hulluus on siinä, että Jumala muka kauheasti haluaisi kutsua muttei voi astua Kaikkivaltiaan eli ihmisen tahdon varpaille.

Ainoa tosi evankeliumi on se, jossa Jumalan rakkaus ja kaikkivaltius yhdistyvät niiin, että Jumala tosiaan kutsuu KAIKKIA ja kaikkivaltiudessaan myös tahtoo kaikki totuuden tuntemiseen ja pelastukseen.

• "Jumala tahtoo kaikkien pelastuvan ja totuuden tuntemiseen tulevan."

Näin jae kuuluu suoraa käännettynä, mutta siitä on tehty ehdollinen Raamatussa :

"Jumala tahtoisi, että kaikki pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden."

• Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

"Jumala tahtoo kaikkien pelastuvan ja totuuden tuntemiseen tulevan."

Näin jae kuuluu suoraa käännettynä, mutta siitä on tehty ehdollinen Raamatussa :

Kristityt pelastuu tietysti ja ovat kutsuttuja eikä tuomiolla . Ei saa tuomita kristittyjä . Jeesus on heidät sovittanut . Viihaamisen sijasta pitää rakastaa. Jeesus käskee mennä aitovierille ja julistamaan evankeliumia eikä mitään vanhan liiton lakia enää .

• Anonyymi kirjoitti:

Kristityt pelastuu tietysti ja ovat kutsuttuja eikä tuomiolla . Ei saa tuomita kristittyjä . Jeesus on heidät sovittanut . Viihaamisen sijasta pitää rakastaa. Jeesus käskee mennä aitovierille ja julistamaan evankeliumia eikä mitään vanhan liiton lakia enää .

"Kaiken minkä hän (jumala) tahtoo, sen hän myös tekee."

• Ashera12 kirjoitti:

"Jumala tahtoo kaikkien pelastuvan ja totuuden tuntemiseen tulevan."

Ja totuus on Jeesus.
        Joh. 14:6 Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.

• Ashera12 kirjoitti:

"Kaiken minkä hän (jumala) tahtoo, sen hän myös tekee."

Rajoite; Jeesuksella on kaikki Valta, Taivaassa ja maan päällä. Matt 28:18

• Ei Jumala kutsu kaikkia. Hänellä on Israel, mutta kaikkivaltias Jeesus ottaa vastaan kaikista ihmiskunnista kaikki, jotka tunnustavat Hänet Herraksi.
        Matt. 10:32 "Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan omakseni Isäni edessä taivaissa.

• Anonyymi

Kaikki mitä tapahtuu, on seurausta edeltävistä asioista. Siten mitään vapaata tahtoa ei voi olla olemassa. Maailma on kuin dominot.

• Anonyymi

Ei pidä antaa mielikuvituskavereiden häiritä oikeaa elämää.

• Anonyymi

> Onko ihmisellä vapaata tahtoa kääntyä Jumalan puoleen?

On vapaa tahto. Jos ihminen ei tiedä mitään Jumalasta, silloin ei ehkä osaa tehdä valintaa, mutta sillä ei sitten ole taas mitään tekemistä vapaan tahdon kanssa.

• Anonyymi

Vapaaa tahto on peiteteoria ja sitä ei ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vapaaa tahto on peiteteoria ja sitä ei ole.

> Vapaaa tahto on peiteteoria ja sitä ei ole.

Minulla ei ole yhtään järkevää syytä uskoa sinua, koska minulla on vapaa tahto.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

> Vapaaa tahto on peiteteoria ja sitä ei ole.

Minulla ei ole yhtään järkevää syytä uskoa sinua, koska minulla on vapaa tahto.

Vapaa tahto sulla on valita esim jotain ajallisia asioita esim mitä ruokaa haluat laittaa ja sen semmosta mutta et voi valita vapaalla tahdolla missä vietät ikuisuuden,Sen päättää korkiammat voimat et sinä itse.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vapaa tahto sulla on valita esim jotain ajallisia asioita esim mitä ruokaa haluat laittaa ja sen semmosta mutta et voi valita vapaalla tahdolla missä vietät ikuisuuden,Sen päättää korkiammat voimat et sinä itse.

> semmosta mutta et voi valita vapaalla tahdolla missä vietät ikuisuuden

Vapaa tahto ei tarkoita, että on kaikkivoipa ja kaikki menisi niin kuin itse tahtoo. Vapaa tahto tarkoittaa yksinkertaisesti vain sitä, että voi tahtoa vapaasti mitä tise haluaa. En siis voi päättää missä vietän ikuisuuden, mutta voin kyllä vapaasti tahtoa elää jossain.

• Anonyymi

Herra Jeesus Kristus Jumalan Poika, armahda meitä syntisiä.

• Anonyymi

Jeesus opetti rukouksella ottamaan yhteyttä Jumalaan hänen nimensä kautta. Siis aloittajan väite ei pidä paikkaansa. Rukoilemista ei ole kielletty, päinvastoin.
        Jumalan ja ihmisen välillä on yksi välimies Jeesus Kristus. 1. Tim. 2:5.
        Rukous Jumalalle tulee pyytää välimiehen nimessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus opetti rukouksella ottamaan yhteyttä Jumalaan hänen nimensä kautta. Siis aloittajan väite ei pidä paikkaansa. Rukoilemista ei ole kielletty, päinvastoin.
        Jumalan ja ihmisen välillä on yksi välimies Jeesus Kristus. 1. Tim. 2:5.
        Rukous Jumalalle tulee pyytää välimiehen nimessä.

"Ihminen voi kääntyä Jumalan puoleen vain, jos Jumala häntä kutsuu."

"Jeesus opetti rukouksella ottamaan yhteyttä Jumalaan hänen nimensä kautta. Siis aloittajan väite ei pidä paikkaansa."

Jumala vaikuttaa myös halun ottaa rukouksella yhteyttä Jumalaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Ihminen voi kääntyä Jumalan puoleen vain, jos Jumala häntä kutsuu."

"Jeesus opetti rukouksella ottamaan yhteyttä Jumalaan hänen nimensä kautta. Siis aloittajan väite ei pidä paikkaansa."

Jumala vaikuttaa myös halun ottaa rukouksella yhteyttä Jumalaan.

Kyllä, Jumala vetää ihmistä Jeesuksen tykö. Joh. 6:44
        w.

• Anonyymi

Voi helvete Jeesus sovitti synnit jo mitä enää poraat. Ei se uudestaan mene ristille.

• Anonyymi

Älä pelle turhaan vaivaudu.
        Sitäpaitsi kirjan hahmo voi olla toimija vain kirjassa, ja hyvä niin.

• Anonyymi

Tätä samaa jankkaamista eikä ikinä pääse totuuden tuntoon.

• Anonyymi

x-pääministeri siis pysähtyi suojatiellä turhaan? Ei kyennyt askelta ottamaan kieroilematta lisää? Kuinka pahasti on tapahduttava ennen tosi pahasti käyntiä?

• Anonyymi

Jos ihmisellä on oikeaa vapaata tahtoa hän haistattaa jumalilla ja niistä höpöttäville huilun.

• Anonyymi

Luonnon välttämättömyys on, että " kaikki kuolemme Aatamissa ja kaikki tehdään eläväksi Kristuksessa". (1. Kor. 15:19..)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      95
      8466
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      174
      3802
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3299
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      256
      2584
    5. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      49
      2207
    6. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      42
      2045
    7. Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.

Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?
      Ikävä
      29
      1990
    8. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      48
      1922
    9. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      19
      1793
    10. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      60
      1788
    Aihe