Pohkeideni ympärysmitta on 40cm...Mitä teillä. olen huomannut ainakin ettei kauniit saappaat kaupoissa mahdu pohkeesta kiinni :(
Ovatko pohkeeni jotenkin erityisen isot vai saappaat tarkoitettu pienipohkeisille?
pohkeen ympärys ja saappaat
15
4055
Vastaukset
- meri
mulla 38 tai 39 cm
oon pitkä, mutten mikään älyttömän paksu kait...
oon huomannu saman jutun. ihan normaalit pohkeet mulla päälle kolmikymppisellä naisella on.
kengät vaan on tehty joillekin pillikintuille :D
kengännro on mulla 40-41, jopa 42, riippuen mallista. ja vielä kun jalkaholvi on korkea ja "seksikkään kaareva" niin sehän tekee jalan "pulleaksi", eipä mene saapikas jalkaan, ei mene monet venykkeilläkään olevat kengät.
suomalaisilta valmistajilta löytyy paremmin suomalaiseen normaaliin! jalkaan sopivaa kenkää, tosin ei aina yhtä kaunista ja monesti hinnaltaan kalliimpaa.
toinen mutta samaa hipova juttu on nää lantiohousut. kun ne tuli muotiin, ei enää tahdo löytyä housuja joissa vyötärö ulottuisi vyötärölle!!! vaikka mä laihtusin kuinka ei mun pimpan ja lantion välinen matka lyhene mihinkään!!! tunnen oloni epämukavaksi housuissa jotka hädin yltävät lonkkaluulle ja istuessa putoavat takaa kankkujen puoliväliin.
etelänmatkaa varten etsin viime kuussa piraattihousuja ja yllätys! yhdessä liikkeessä löytyi jopa 4 eri mallia vaikka ei vielä keväässä oltukaan. kaikki mukaan ja koppiin. joka ikinen oli juuri ja juuri lanteille asti, just silleen kivasti että mahamakkara jää siihen yläpuolelle :P käytiin sitt lomailemassa vanhoissa piraateissa.
ehdottomasti pitäis vaatteissa ja kengissä ottaa ensin huomioon miltä valtaosa väestöstä näyttää! mä ja mun tyttökamut ollaan ihan tavallisia suomalaisia taaplaajia, ei laihoja, ei mahdottomia läskejäkään, jotkut lyhyitä, jotkut pitkiä ja kaikilla sama ongelma, ei tahdo löytyä valmisvaatteista sopivaa.- housut sama juttu
Joo, vaikka ei olisi sitä ylimääräistä läskiä edes niin hoikatkin pimut näyttää "läskeiltä", kun se jenkkakahva puristuu noissa lantiohousuissa esiin...jollainhan nekin on saatava pysymään jalassa ja siihen vyö vielä piukealle niin näyttääpä hyvältä.
Haloselta löysin yhdet sopivat farkut, mutta olis kiva laittaa muodikkaita ja esim."timanteilla" koristeltuja farkkuja tai muodikkaasti kulutettuja, mutta ei niin ei...perse paljaana niitä pitäisi sitten kantaa. aikuisen naisen vartalolle ne ei vai istu.
Rakastan kenkiä, mutta saappaat ovat toitaiseksi saaneet jäädä kaupan hyllylle :(
Kiva tietää etten ole kuitenkaan poikkeava pohkeideni kanssa( sääriini miehenikin aikanaan ihastui, tai sitten hänellä on huono maku)jotkut jopa kehuneet jalkojani kauniin muodokkaiksi. reiteni ohuimmasta kohdasta polven yläpuolelta reisi 42cm ja siitä levenee tietenkin ylöspäin, mutta en muuten ole mitenkään pulska mielestäni ja jalkanikin melko pitkät pituuteeni nähden
- virpi
Heippa!
Et todellakaan ole ainoa ongelmasi kanssa. Itse olen nykyisin jo normaalipainoinen, mutta syksyllä kun painoa oli n. 8kg enemmän, ja pohkeen ympärys n. 38-39cm, ei mikään ulkomailla valmistettu saapas menny kiinni pohkeesta! Eikä mene vieläkään, vaikka ympäryksestä on lähteny sentti-pari!
Ja monet laihatkin ystävät valittaa ihan samaa.- mari
oli siirryttävä. Ei löydy kauniita saapikkaita normaalille pohkeelle.
- saapas
Niinpä, kun en minäkään ole mikään lihava vaatekokoa 38 olen. Olen ollut muutaman kilon hoikempikin, mutta silloinkaan en saapikkaita saanut mahtumaan jalkaani.
- VarmaTieto
Eihän millään siro, kaunis saapas olisi enää siro, kaunis saapikas noissa töppöjaloissa heh.
Ne on tarkoitettu pitkiin hoikkiin sääriin eikä maatuskojen paksuihin jalkoihin. Ja ne näyttävät hyvältä silloin, kun ne ovat oikeanlaisissa jaloissa.
Miksi paksukaisten pitäisi edes kauniita vaatteita pukea? Kuka niitä katselisi? Minä ainakin käännän pään pois, kun tulee paksujalkainen matami vastaan napapaidassaan läskit hyllyen. Vittu että on kauheeta kattella YÖK!
-VT- saapas
Ei pidä "paksukaisen" kauniita vaatteita pukea, mutta mainitsemani napapaita ei minusta kuulu niihin kauniisiin vaatteisiin ;)
Minä "paksukainen" pukeudun kauniisiin vaatteisiin ja saappaisiinkin kun sopivat löydän. Seksikäs voi olla muutenkin kuin perse paljaana tai napa näkyvillä. Hyvin leikattu kauluspaita ja muutama nappi auki ylhäältä siten että suurehkot rintani näkyvät pikkuriikkisen. Muodokas peffa verhotaan vinoon leikatusta kankaasta tehtyyn sexyyn polvipituiseen, muotoja hyväilevään ja hulmuava helmaiseen hamoseen. Sinä voit laittaa vaikka napapaidan jos se sinusta on seksikästä ja kaunista pukeutumista :D - ON ÄLLÖÄ
katsoa sinua LÄSKIKASA KUN RAAHAAT NIITÄ HETULOITASI SIELTÄ METSÄSTÄ!!! JA VARSINKIN KUN OLET LÄSKI JA TYHMÄ!!! YÄK! YÄK! YÄK!
- esiin
No taas se on katsonut peiliin ja kirjoittaa näkemästään.
- Cindy C.
Voi sua..mulla on just tuollaiset pitkät ja hoikat sääret, kiinteät ja seksikkäät, saappaanvarsissa on tilaa, lisäksi litteä vatsa ja muuta..Ja miksi mä tämän kerron, siksi että tunnistat ja osaat varoa, nimittäin jos mä joskus näen kaltaisesi inhan, irstaan läskin katsovan itseäni, niin avarista saat poskelle niin että kusi lentää kaaressa vastakkaisesta korvasta. Minkähänlaisen naisen sä luulet tuolla kielenkäytöllä saavasi? Et ainakaan ketään mun kaltaista, joka on lisäksi fiksu yo-opiskelija. Taidat löytää itsesi ennen pitkää parisängystä jonkun paksujalkaisen matamin vierestä:D
- kyllästynyt
Minulla on pohje 36, enkä siltikään löydä kauniita saapaita. Täkäläisessä kenkäliikkeessä myyjäkin valitteli, että saappaat jäävät hyllyille, koska harvalle menevät kiinni nuo ulkolaiset mallit. Minäkin olen hoikka, koka 36, mutta kengät tuottavat joka syksy päänvaivaa. Hyvä tietää että muutkin painiskelevat saman ongelman kanssa.
- ettei noilla mitoilla
löydy saappaita?
Mittasin oman pohkeenympärykseni, paksuimmasta kohtaa 35 cm, (pohjelihasten, lenkkeilyn ja uinnin seurausta ehkä, ei läskin) ja ihan hyvin olen löytänyt saappaita, ongelmana on, että varret ennemminkin liian leveitä minulle, muutama sentti olisi lihomisen varaakin.
Ehkä ette ole vain etsineet oikeista paikoista? - Boots
ettei noilla mitoilla kirjoitti:
löydy saappaita?
Mittasin oman pohkeenympärykseni, paksuimmasta kohtaa 35 cm, (pohjelihasten, lenkkeilyn ja uinnin seurausta ehkä, ei läskin) ja ihan hyvin olen löytänyt saappaita, ongelmana on, että varret ennemminkin liian leveitä minulle, muutama sentti olisi lihomisen varaakin.
Ehkä ette ole vain etsineet oikeista paikoista?Itselläni on pohje 34 cm, ja kaikki saappaat ei todellakaan mene jalkaan. Sellaiset menee, joissa on venyke.
Ihmettelen vain, että miten koossa 38 tai 36 pohje voi olla liki 40 cm, kun itse olen kokoa 44. Mutta meitähän on montaa mallia.
- Anonyymi
Mun ympärys on 48 cm jajalankoko 41...eikö mistään saa kauniita saappaita
- Anonyymi
Kontiolla (Nokian Saappaat) on hienoja saappaita, sellaisia kumisia eri väreissä. Niissä on yläosassa remmi, jonka voi kiristää pohkeen ympärille. Ei mene lumet ja vedet ja risut sisälle saappaan suuaukosta. Talvella sisälle saa huopavuoren ja pohjaan nastoitussarjan.
Jos on älyttömän paksut pohkeet, voi valita Kontio Tuuran, siinä mahtuu isompikin tukki sisään. Aina on vaihtoehto kulkea myös lyhyemmissä saappaissa, kuten Hai-saapas, jolloin paksuin pohkeen osa jää maittavan houkuttelevasti näkyville.
Jos kotioloissa on täysin pakko saada jokin määrätty saapasmalli, joka jää kantamaan liian paksun pohkeen kohdalta, varren voi leikata vahvoilla peltisaksilla tai fileerausveitsellä auki, siis pitkittäissuuntaan halki. Kun jalan pohkeineen on saanut ujutettua kenkään sisälle, saappaan varren voi teipata jopa pysyvästi kiinni sävytetyllä ilmastointiteipillä. Musta tai hopeinen teippi sopii hyvin yhteen lähes kaikkien saapasvärien kanssa. Väliaikaisesti teippaus onnistuu myös maalarinteipillä, joka on myös helppo poistaa.
Suutari voi maksusta avartaa kapeaa saapasmallia siten, että taakse tai sisäsyrjälle asennetaan levityssarja joko vetoketjulla tai venyvällä resorilla.
Näin vuonna 2024 ongelma on se, että kenkäkauppoja ei ole kivijalassa. Ellei pääse sovittamaan, usein torilta tai markkinoilta saattaa tehdä hienoja saapaslöytöjä. Netistä voi saada negatiivisia yllätyksiä, ja saappaat eivät olekaan sopivat. Muokattua eli leikattua ja teipattua saapasta ei voi enää palauttaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1193026
- 1162341
Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee231976Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"
Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol2391904Mietitkö tosissasi..
..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole41895Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin211801Mitä ajattelit hänestä
Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen1001586Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1051394- 651144
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1351106