Ollaanko taivaassa taas väleissä?
Vaikka välit vanhempiin olisivat katki maanpäällisessä elämässä
9
57
Vastaukset
- Anonyymi
Ei, kyllä ne riidat jatkuu sielläkin.
Se ei tosin voi olla silloin Taivas, vaan helvetti.
Jotkut väittää, kuten eräs avaruusolentokin, että olemme jo helvetissä täällä maan päällä. Ehkä osittain niinkin, onhan täällä välillä pala Taivastakin. - Anonyymi
Molempiin vanhempiin vai peesaako toinen vanhempi toista.
Syy on se että olet perinyt rikollisen ominaisuuden, joltain aikaisemmalta.
Olit pienenä heidän kanssaan väleissä eikö se riitä. - Anonyymi
> Ollaanko taivaassa taas väleissä?
Miksi välit ovat poikki? Jos syy on henkilöiden epävanhurskaus, sijaintipaikka taitaa olla joku muu, koska ikuinen elämä on vanhurskaille.
"Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
Mat. 25:46
" Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme."
Room. 6:23
Jos henkilö on vanhurskas, luulisi pyrkivän korjaamaan tilanteen, koska:
"...Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt. Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta."
1 Joh. 3:7-10 - Anonyymi
Seuraavassa elämässä teidän täytyy päästä sopuun. Karma panee teidät balanssiin.
- Anonyymi
Oma kokemukseni on että välit ovat nyt paremmat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oma kokemukseni on että välit ovat nyt paremmat.
Rukoile heidän ja itsesi puolesta!
Rukoukset auttaa aina, vaikka olisivatkin kuolleita. Rukous auttaa sinua itseäsi myös ymmärtämään. Anna anteeksi kaikki.
Voisit jutella asiasta myös papin kanssa. Ortodokseilla on panihida, missä rukoillaan edesmenneitten omaisten puolesta.
Selvitä itsellesi, mitä oikein tapahtui, miksi vanhempasi tekivät niin, miksi sinä teit niin. Vanhemmillasi oli varmaan omat syyt ja heikkoudet, ette vain saaneet puhutuksi asioita selviksi. Meidän ajan vanhemmilla oli sota-ajan traumat, vasta nyt niistä on alettu puhua.
Asia vaivaa sinua ja olet tarttunut siihen nyt ja yrität selvittää asian kuntoon.
Jeesus Kristus kuoli meidän kaikkien syntien puolesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rukoile heidän ja itsesi puolesta!
Rukoukset auttaa aina, vaikka olisivatkin kuolleita. Rukous auttaa sinua itseäsi myös ymmärtämään. Anna anteeksi kaikki.
Voisit jutella asiasta myös papin kanssa. Ortodokseilla on panihida, missä rukoillaan edesmenneitten omaisten puolesta.
Selvitä itsellesi, mitä oikein tapahtui, miksi vanhempasi tekivät niin, miksi sinä teit niin. Vanhemmillasi oli varmaan omat syyt ja heikkoudet, ette vain saaneet puhutuksi asioita selviksi. Meidän ajan vanhemmilla oli sota-ajan traumat, vasta nyt niistä on alettu puhua.
Asia vaivaa sinua ja olet tarttunut siihen nyt ja yrität selvittää asian kuntoon.
Jeesus Kristus kuoli meidän kaikkien syntien puolesta.Tässä vielä linkki panihidasta:
https://www.ortodoksi.net/index.php/Vainajien_muistelu
- Anonyymi
Riippuu vanhemmista ja siitä mitä olet tehnyt, jos välit ovat poikki.
- Anonyymi
Jos kyseenalaistat toisten totuuden, menetät oman totuutesi. Osa 2
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18392690/jos-kyseenalaistat-toisten-totuuden-menetat-oman-totuutesi--osa-2
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18273516/ihmisen-metafyysinen-rakenne
Me kaikki tunnemme ihmisen anatomian, mutta entä metafyysinen rakenne?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18274310/ihmisen-metafyysinen-rakenne--osa-2
Toinen esimerkki. Tehdäkseni asian niin selväksi. Vertauskuvallisesti keho on auto. Sielu tämän hienojakoisen kehon kuoressa on tämän auton matkustaja. Jää vielä selvittämättä, kuka on tämän monimutkaisen koneen kuljettaja? Ilmeisesti ei sielu. Sillä jos me olisimme tämän kehon kuljettaja, kaikki tapahtuisi elämässämme täysin niin kuin olemme suunnitelleet. Ja niin ei aina tapahdu. Se tarkoittaa joitakin kohtalon käänteitä, joitakin olosuhteita, joita haluaisimme välttää, mutta meidän on pakko jäädä niihin. Eli sanomme: "Kohtalo on johtanut..." tai minulle on tapahtunut jotakin..... tai jokin kohtalon voima. Eli tiettyyn pisteeseen asti minulla on vapaus, menen näin tai näin, mutta siinä on myös välttämättä jokin ennakointielementti ja tunnemme, että elämässämme on jokin muu voima, jotkut olosuhteet tai kohtalo, joka saa meidät toimimaan toisin kuin haluaisimme.
Nämä ovat siis vertauskuvallisia esimerkkejä.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18274383/hienojakoinen-keho
Mitä tarkoitetaan hienojakoisella keholla, Minulta on kysytty siitä täällä tällä palstalla. Tämä viestiketju on siis ikään kuin täydennys tähän viestiketjuun: ”Ihmisen metafyysinen rakenne”.
Siis yksityiskohtaisemmin siitä, mitä hienojakoinen keho on, koska on hyvin tärkeää ymmärtää erot, nähdä sielun ja hienojakoisen kehon väliset erot. Valitettavasti ihmiset sekoittavat usein nämä käsitteet.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569