https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007857413.html Kun asunto pinttyy tupakan tervasta tähän kuntoon, niin miten sitä voisvakaan keuhkot kestää?
Tupakointi tuhoaa asunnotkin - entä keuhkot?
23
75
Vastaukset
- Anonyymi
Tupakka on kokovartalotuholainen. Lähtö olisi inhimillisempi savustuspöntössä.
- Anonyymi
Eiväthän ne keuhkotkaan sitä kestä. Ainakin enollani oli toinen keuhkopussi syövän syömä ja toinen aivan riekaleina. Liian nuorena kuoli kivuliaasti.
- Anonyymi
Miten on mahdollista, että ilmastointikanavan sisääntuloaukon kattopinta on paskaa täynnä?
- Anonyymi
Toivottavasti tuo asunnon tuhoamisjuttu havahduttaa tupakoitsijoita huomaamaan minkälaisessa kunnossa tupakanpössyttelijän keuhkot ovat.
Kun kerran pintamateriaali tuhoutuu noin kamalaan kuntoon, ei varmasti ihmisen keuhkotkaan voi siltä välttyä. - Anonyymi
Vortex- ilmiö. Tulovirtaus kaappaa mukaansa sisäilmaa moninkertaisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toivottavasti tuo asunnon tuhoamisjuttu havahduttaa tupakoitsijoita huomaamaan minkälaisessa kunnossa tupakanpössyttelijän keuhkot ovat.
Kun kerran pintamateriaali tuhoutuu noin kamalaan kuntoon, ei varmasti ihmisen keuhkotkaan voi siltä välttyä.Tuo on totta....mutta mikä saisi rattijuopon huomaamaan mitä on tehnyt kun on kännissä autolla tappanut toisen? Jos tuomitaan tupakka niin pitää poistaa myös alkoholi joka on myös karsinoaine elimistölle.Kielletään tupakka mutta kielletään myös alkoholi tuomion ohella suomesta, minulle aivan sama kun en kumpaakaan käytä.
- Anonyymi
Katolla sen verran tupakoinnin käryä poistoilmaputken päässä että vetää takaisin sisään.
- Anonyymi
Kyllähän se ruskeanmusta saasta päällystää keuhkojen ja hengitysteiden solut sisältä ja ulkoa ihan samaan tapaan. Kai olette nähneet kuvia ruumiinavauksissa irrotetuista keuhkoista, jotka ovat tupakasta mustuneet. Tiede ja jo ihan pelkkä mormaali intuitio sanoo, että tuollaisen saastan hengittämästä on vältettävä kuin ruttoa.
- Anonyymi
Turha toivo. Monen ihmisen päättelykyky ei riitä tuon ymmärtämiseen.
- Anonyymi
V-tut sen tupakoitsijan keuhkoista kun sen savut tunkee naapureiden asuntoihin sairastuttaen viattomat ihmiset!!
- Anonyymi
Toi on totta mutta siitä vaietaan.
- Anonyymi
Vaiettu valtiosalaisuus. Paljastaja irtisanotaan.
- Anonyymi
Asunto näyttää tosin puhtaammalta kuin tupakka- askin keuhkokuva tupakoitsijan keuhkoista.
- Anonyymi
Niin, no keuhkoihins siitä savusta iso osa menee, vaikka monet luulevat vetelevänsä poskisavuja, mutta jää siitä saastaa levitettäväksi asunnon sisäpinnoillekin, kun se tupakka käryää päästään koko poltamisen ajan ja osaksi ulospuhalluksesta.
Koronan aikana on srityinen syy välttää tupakoitsijoita. Ajatlkaa, missä ne nokihiukkaset pyörivät ennen kuin ne tulevat suusta ja nenästä ulos.
- Anonyymi
Vois kuvitella että nykyaikaisilla kameroilla ja kännyköilläkin saa parempia kuvia.
- Anonyymi
Heh heh, sairautensa vuoksi ei voi polttaa ulkona..
- Anonyymi
En tiedä mitä sanoa, mutta samaa jälkeä saa aikaiseksi jos ei siivoa ja paitaa lettuja päivittäin ja ilmanvaihto on huono. Olen asunut 30 vuotta samassa asunnossa ja kyllä paikat kellastuu. Taloyhtiöltä saa ämpärin ja telan 5 vuoden välein, että saa taas seinät maalarinvalkoiseksi.
Saatana tätä maailmaa, vuokrataan asunto Ei eläimiä ! - Anonyymi
Tupakan palamisprosessi tuottaa noin 7000 uutta yhdistettä, joista noin 10% on kiistatta todettu syöpää aiheuttaviksi.
Latinankielisen lauseen "In statu nascendi" tuntevat kaikki kemistit. Se tarkoittaa, että aineet ovat vaarallisimmillaan "syntymätilassaan", koska ne pyrkivät uudessa ympäristössään tasapainotilaan yhtymllä agresiivisesti mm. ihmiskehon nesteitten kassa. Nämä kemialliset prosessit edelleen muuntavat aineita toisiksi aiheuttaen mainitut riskit.
Tupakan poltossa syntyvät uudet molekyylilt "neutralisoituvat" ilmakehässä mm. valon, uv- sätelilyn, vesihöyryn, hapen, otsonin auttamina muuttuen ajan kanssa vaarattomiksi, mutta juuri syntyessään kenenkään ei pidä sellaisia myrkkyjä imeä keuhkoihinsa!- Anonyymi
Tuo on totta, tupakan kemiallisesti muuttuneet tervajäämät ovat kemiallisesti vaarallisempia kuin itse tupakansavu.
- Anonyymi
Tupakan käryyttäminen ja alkoholikäyttö ovat ateistien puuhia. Jollainhan se Jumalasta tyhjä elämä pitää yrittää täyttää.
- Anonyymi
Vai, että Jumalakin on tehnyt tupakkalakon?
- Anonyymi
Tupakan orja tekee mitä kuningas tupakka käskee.
- Anonyymi
Tuollaisia kämppiä näkee vvolla, sillä erolla että ne ovat ok kunnossa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324591Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene152558Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252405Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su532288- 321787
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321611Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731486- 661294
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?491248- 821241