Korona Korona.

Anonyymi

Olisi kysymys siitä koronaan sairastumisesta.
Koska en liiku paljon missään, en ole saanut tartuntaa, mutta jos menen korona-rokotukseen ja saankin tartunnan juuri sillä reissulla, kumpi on vikkelämpi rokotuksen antama suoja, vaiko viiruksen aiheuttama sairastuminen?

12

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No rokotteen vastustuskyvyn kehittyminen kestää ehkä 2 viikkoa. Toisen annoksen jälkeen se on suurempi.

      Korona itää keskimäärin 5 päivässä.

      En jättäisi tuosta pelosta rokotetta hakematta. Maski, turvavälit, käsihygienia auttaa. D-vitamiini, C-vitamiini. Jos meinaa saada flunssan tms. niin silloin sinkki.

    • Anonyymi

      Koronarahoituksen pitäisi olla kunnossa kuten kunnon ateistilla.

    • Anonyymi

      Juuri tuon takia valitsin rokotuspaikan siten että pääsen sinne lyhyellä bussimatkalla ja keskellä päivää jolloin bussi on yleensä melko tyhjä. Rokotuksen jälkeen tulee luonnostaan muutaman päivän omaehtoinen karanteeni kun rokotus on usein aiheuttanut joitakin oireita joten ei tee mieli lähteä minnekään kotoa.

    • Anonyymi

      Otsikko tältä päivältä 14.03.2021:

      "Jo kaksi rokoteannosta Etelä-Savossa saanut henkilö sai koronan Etelä-Afrikan variantista – sairaalahoidossa myös selvästi aiempaa nuorempia"

      Että jos tuo pitää paikkaansa niin koronarokotus ei välttämättä suojaa juuri lainkaan ainakaan noilta uusilta varianteilta.

      Ja eilen (13.03.2021) uutisoitiin:
      "Kaksi naista sai kaksi erilaista korona­virusta samaan aikaan Brasiliassa"

      Kyseiseen uutiseen asiantuntijat (henkilö omistaa hyvän/kalliin puvun ja kravatin =asiantuntija) arvelevat että uusia variantteja viruksesta alkaa kehittyä entistä vikkelämmin jos ja kun eri varianttia olevat virukset kohdattuaan jonkun viruksen kantajan kehossa alkavat tehdä rakkauslapsia.

      • Anonyymi

        On jo aiemmin todettu ettei koronarokotteet tehoa täysin afrikkalaisvariaatioon. Ei siis ihme että on tullut tartunta. Rokotteita muokataan tehoamaan uusiinkin variaatioihin aivan kuten influenssarokotteissakin.
        Koska rokote ei estä kokonaan koronatartuntaa, suojaustoimenpiteitä tulee jatkaa. Yleensä rokote estää vakavan tautimuodon kehittymisen.


      • Anonyymi

        Otsikko tältä päivältä (17.03.2021)
        Ranskasta löytyi uusi koronavariantti – näkymätön myös tarkimmille koronatesteille

        Lohtu asiassa on että tuo uusi variantti ei ole erityisen tarttuva (vielä).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otsikko tältä päivältä (17.03.2021)
        Ranskasta löytyi uusi koronavariantti – näkymätön myös tarkimmille koronatesteille

        Lohtu asiassa on että tuo uusi variantti ei ole erityisen tarttuva (vielä).

        Miten ne sen löysivät jos se on näkymätön?


    • Anonyymi

      Korona testiin on tarkoitus mennä koska hyvin lieviä oireita kuten että hajuaisti on enimmän aikaa täysin poissa ja kaiken aikaa ainakin osin poissa, ja niin tuo kuin eräitä muitakin koronaan sopivia sinänsä lieviä oireita on ollut jo useamman kuukauden ajan.

      Ja jos olen oikein ymmärtänyt niin jos testin tulos on positiivinen niin edessä on 10 päivän karanteeni.

      Mutta kun niitä koronaan sopivia oireita on ollut jo paljon pitempään kuin 10 päivää eikä tuona aikana ole merkkiäkään ilmaantunut että ne oireet olisivat loppumassa tai edes vähenemässä, tosin eivät ne oireet myöskään ole juurikaan lisääntyneet tai voimistuneet, joten lienee selvää että sen 10 päivän karanteenin jälkeen olen yhä koronaviruksen kantaja.

      Ja siitä sitten seurannee uusi testi ja uusi 10 päivän karanteeni? Ja sen jälkeen taas uusi testi ja taas 10 päivän karanteeni? ... ja tuota loputonta testataan ja ollaan karanteenissa 10 päivää oloa sitten jatkuu lopun elämän siis ehkä jopa vuosikymmeniä?

      Vai onko oletettavissa että nämä nykyiset rokotteet sitten kun sellaisen saanti kohdalle joskus lähitulevaisuudessa osuu lopettaisi tuon pitää olla aina vaan karanteenissa ongelman?

      Olen ollut omaehtoisessa karanteenissa koko sen ajan kun koronan oireita on ollut joten tuo viivyttely testiin menon kanssa tuskin on aiheuttanut korona tartuntaa kellekkään.

      • Anonyymi

        Koska nyt on liikkeellä valtaosa noita ärhäkämpiä variaatioita, niin karanteeni on venytetty takaisin 14 päivään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska nyt on liikkeellä valtaosa noita ärhäkämpiä variaatioita, niin karanteeni on venytetty takaisin 14 päivään.

        Virukset muuntuu ja lintujen muutto voi tuoda lintuflunssaa,joten ei paljainkäsin mittää pidä koskee.Turvavälit,maskit ja hihalla suojata jos ei muuta ole esim painella hissinappii ja avata ovia.


      • Anonyymi

        mi8nulle on annettu riskiryhmään kuulumisen johdosta rokotus, sitä ennenkään en ole oikein ketään tavannut, ei ole ihmissuhteita leswkeksai jäämisen jälkeen. eliu mielestäni mitkään säännöt ja rajoitukset ei minua koske, käytän kuitenkin käsidesiäja maskia kaiken varalta, etten kiinnitä liikaa huomiota, se ei ole mikään rasite käyttää, eli onneksi olkoon vaan te kaikki, kenellä ihmissuhteritan riittää, ettekävoi samalla lailla tavata kuinj ennen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mi8nulle on annettu riskiryhmään kuulumisen johdosta rokotus, sitä ennenkään en ole oikein ketään tavannut, ei ole ihmissuhteita leswkeksai jäämisen jälkeen. eliu mielestäni mitkään säännöt ja rajoitukset ei minua koske, käytän kuitenkin käsidesiäja maskia kaiken varalta, etten kiinnitä liikaa huomiota, se ei ole mikään rasite käyttää, eli onneksi olkoon vaan te kaikki, kenellä ihmissuhteritan riittää, ettekävoi samalla lailla tavata kuinj ennen.

        Koronarokotus ei estä täysin tartuntaa, ensimmäinen rokotekerta ehkäpä enintään 70% ja koska olet ilmeisesti saanut AstraZenican, teho lienee 50% luokkaa. Vaikka rokotettu henkilö ei sairastuisikaan, ainakaan vakavasti sairaalakuntoon, hän pystyy levittämään koronavirusta ja sen vuoksi mm. maskia tulee käyttää edelleen, sekä noudattaa suojausohjeita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      132
      1308
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1175
    3. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      24
      804
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      147
      798
    5. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      736
    6. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      723
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      149
      705
    8. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      48
      698
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      27
      578
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      36
      551
    Aihe